Propane schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:43:
Ik heb iOS 17 PB en watchOS 10 PB geïnstalleerd op m’n 13 Pro en Watch 7.
Onder iOS 16 had ik Shortcuts actief die automatisch met zonsondergang en zonsopkomst m’n Watch face veranderde. Witte wijzerplaat overdag naar zwart ‘s nachts. Heel basic, en nog steeds verbazingwekkend dat dit niet een standaard optie is, maar dat terzijde.
Deze shortcut werkte niet meer onder iOS 17. Geen foutmelding ofzo, gewoon geen wijziging van wijzerplaat meer. Ik dacht, even snel verwijderen en weer opnieuw aanmaken, kijken of dat helpt. Maar ik kan die hele functie niet meer vinden in de Shortcuts app. Zoeken op Watch levert niets op, waar je voorheen een lijst aan opties kreeg.
Even een update hierover nu de RC uit is. Dit is helaas niet gefixed, maar ik heb wel een workaround gevonden, ik meende dat er in ieder geval één andere tweaker was die dezelfde automations had om watch face te veranderen.
Voorheen kon je dus in de Shortcuts app onder Automation acties/settings uit de Watch app aansturen, zoals Wake on Wrist Raise, Set Watch Face etc. Dat kan nu niet meer onder het kopje Automation (bij het maken van een nieuwe Personal Automation in ieder geval). Als ik een oude Automation uit iOS16 edit, kan ik wel gewoon diezelfde acties zoeken en vinden, maar niet bij een nieuwe Automation.
Oplossing is om een Shortcut te maken om bijvoorbeeld je Watch Face te veranderen, en dan onder Automations die Shortcut triggeren hoe je wilt (tijd, thuis komen, weg gaan etc). Want onder Shortcuts kan je nog wel die acties uit de Watch app vinden. Ik gok dat dit nog steeds een bug is, maar wie weet. Het is niet mijn main device momenteel dus ik heb er weinig moeite voor gedaan qua reporten ofzo.