Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:52
Ferrox1 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:54:
[...]

Dat hij niet altijd een aanraking registreert.. lees dit topic even door, zijn meerdere die dit herkennen..
Ik volg dit topic, ik heb er nog niet over gelezen..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben al 2 dagen aan het worstelen met iets wat waarschijnlijk super simpel is maar ik kom er niet uit en hoop jullie als hulplijn in te kunnen zetten....

In de auto via bluetooth verbonden neemt de auto Apple Music netjes over en alles klopt. Behalve dat ie bij binnenkomende meldingen de muziek even stil zet, vet irritant. Hoe kan ik dat voorkomen? (ik neem even aan dat iedereen hetzelfde heeft als je muziek luistert via headset of andere BT-speaker).

Wil ik iets wat niet kan of zie ik echt iets over het hoofd?

*edit: na nog een halve middag rondzoeken op internet in de honderden topics hierover gelezen te hebben is het dus heel bekende irritatie en is er niet echt een oplossing voor.

[ Voor 54% gewijzigd door Dennisdn op 11-02-2024 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 11 februari 2024 @ 11:45:
Behalve dat ie bij binnenkomende meldingen de muziek even stil zet, vet irritant. Hoe kan ik dat voorkomen? (ik neem even aan dat iedereen hetzelfde heeft als je muziek luistert via headset of andere BT-speaker).
In de auto ervaar ik dit ook, met AirPods op merk ik sinds kort dat het volume lager wordt gezet, het bericht door Siri wordt voorgelezen en vervolgens gaat het volume weer omhoog. Wordt daar dus wel doorgespeeld. Ik weet niet of dit precies is wat je bedoelt?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:20
@Dennisdn FM is in mijn ervaring bijzonder. Ze gebruiken verschillende soorten meldingen/notificaties. Bij mij komt de flitser en snelheid overall doorheen. Enige oplossing die ik zag was om het geluid voor deze items in fm uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zondag 11 februari 2024 @ 12:31:
[...]

In de auto ervaar ik dit ook, met AirPods op merk ik sinds kort dat het volume lager wordt gezet, het bericht door Siri wordt voorgelezen en vervolgens gaat het volume weer omhoog. Wordt daar dus wel doorgespeeld. Ik weet niet of dit precies is wat je bedoelt?
Dat doet ie inderdaad en wil ik dus juist niét :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Nieuwe telefoon. Bewust gekozen om niets automatisch over te zetten.

Alles ok behalve mijn automations. Sunrise en sunset worden gewoon helemaal niet getriggerd.

Ik weet vanuit verschillende tests op mijn vorige telefoon om de bewuste automation/shortcut goed te krijgen dat shortcuts niet de tijden vanuit weather exact gebruikt, daar zat wel 10min verschil tussen. Anyway, ik heb weather toch maar always locatie rechten gegeven. Iemand nog andere tips om deze trigger werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:34
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:25:

Alles ok behalve mijn automations. Sunrise en sunset worden gewoon helemaal niet getriggerd.

Ik weet vanuit verschillende tests op mijn vorige telefoon om de bewuste automation/shortcut goed te krijgen dat shortcuts niet de tijden vanuit weather exact gebruikt, daar zat wel 10min verschil tussen. Anyway, ik heb weather toch maar always locatie rechten gegeven. Iemand nog andere tips om deze trigger werkend te
krijgen?
Dan ben je alles kwijt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Uuh? Ik snap niet wat je bedoelt. Ik heb mijn werkende shortcuts via AirDrop doorgestuurd maar de automations moet je opnieuw maken. Die dus opnieuw aangemaakt maar er wordt niet getriggerd en geen foutmelding oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:25:

Ik weet vanuit verschillende tests op mijn vorige telefoon om de bewuste automation/shortcut goed te krijgen dat shortcuts niet de tijden vanuit weather exact gebruikt, daar zat wel 10min verschil tussen. Anyway, ik heb weather toch maar always locatie rechten gegeven. Iemand nog andere tips om deze trigger werkend te krijgen?
Kun je daar de sunrise 'tijden' van je schermhelderheid niet voor gebruiken?
Er ligt mij daar iets van bij dat je die bij een schone installatie een keer met de hand moet zetten en dan weer terug op automatisch om te zorgen dat die dan automatisch meegaat (of dat was op mijn nieuwe Windows laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
St00mwals schreef op maandag 12 februari 2024 @ 08:41:
[...]

Kun je daar de sunrise 'tijden' van je schermhelderheid niet voor gebruiken?
Er ligt mij daar iets van bij dat je die bij een schone installatie een keer met de hand moet zetten en dan weer terug op automatisch om te zorgen dat die dan automatisch meegaat (of dat was op mijn nieuwe Windows laptop)
Nu je het zegt…. Die gaat ook nog niet mee. Ik zal die eens togglen. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:10

PeaceNlove

Deugleuter

Dit is toch de versie waar ze PWA in slopen? Serieus teleurgesteld in Apple hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:55
Ik ben groot voorstander van side loading. Ik heb een Mac waar dat ook mee kan en wat een verassing, die machine is nog steeds veilig en niet ‘compromised’. Toen ik vroeger nog Windows machines had het zelfde, mits een goede virusscanner natuurlijk.

Die angst voor Side loading vind ik enorm overtrokken. Bij Android geeft het geen problemen waar ik van geschokt ben. Meestal is het gedoe bij social engineering waar een iPhone je ook niet tegen gaat beschermen. En scam apps en fake apps zitten helaas ook gewoon in de Apple Store.

Maar helaas is de manier hoe Apple het nu in wil voeren niet een manier waar ik blij van wordt. Hopelijk wordt Apple op de vingers getikt dat hun interpretatie niet conform DMA is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Hoi, ik heb een vraagje. Ik zag niet zo snel waar dit thuishoorde, maar een nieuw topic openen vond ik ook niet nodig.

Ik heb iPhone 12 Pro en sinds gistermiddag krijg ik van geen enkele app push up notificaties. Ik heb niks veranderd aan de instellingen. Ik dacht dat het lag omdat ik nog geen iOS 17.3.1 had geïnstalleerd. Dus dat heb ik toen gedaan en nog steeds krijg ik 95% van de push ups niet. Heel af en toe dus wel (m.n. whatsapp; Instagram en de rest dus niet meer/nog steeds niet).

Ik heb alles al gedaan wat internet zei waar het aan kon liggen (meldingen, toestemming, telefoon herstarten etc.). Ik heb ook niks veranderd aan de instellingen.

Wat denken jullie dat het kan zijn? Is mijn iPhone gewoon te oud/dood (ben wel aan een nieuwe toe), of kan het daar niet aan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik kom hier eigenlijk voor bijna hetzelfde. Van enkele apps krijg ik geen notificaties. Onder ander van Marktplaats (die is altijd al buggy) maar ook niet van PostNL, Polarsteps en Mail.
Voorbeelden van apps die wel werken: AH, Amazon, NOS, Instagram, etc.

Het is een beetje lastig om exact te achterhalen want gemiste notificaties mis je niet zo snel ;)
Zou het aan DNS-instellingen kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:26:
Ik kom hier eigenlijk voor bijna hetzelfde. Van enkele apps krijg ik geen notificaties. Onder ander van Marktplaats (die is altijd al buggy) maar ook niet van PostNL, Polarsteps en Mail.
Voorbeelden van apps die wel werken: AH, Amazon, NOS, Instagram, etc.

Het is een beetje lastig om exact te achterhalen want gemiste notificaties mis je niet zo snel ;)
Zou het aan DNS-instellingen kunnen liggen?
Toeval... Ligt toch aan de iOS dan?
Ik weet niet hoe de DNS-instellingen werken. Ben ook een digibeet verder. Iemand hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:15
Heb je gekeken of meldingen / notificaties wel aan staan voor die apps, en of je perongeluk niets onderdrukt door bepaalde focus standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Locolau schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:48:
Heb je gekeken of meldingen / notificaties wel aan staan voor die apps, en of je perongeluk niets onderdrukt door bepaalde focus standen?
Ja, instagram en mail bv. staan gewoon aan. Focus staat op "Focus" met dat maantje ervoor. Grijze achtergrond. Dus staat niet aan.

:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Wispe schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:22:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik zag niet zo snel waar dit thuishoorde, maar een nieuw topic openen vond ik ook niet nodig.

Ik heb iPhone 12 Pro en sinds gistermiddag krijg ik van geen enkele app push up notificaties. Ik heb niks veranderd aan de instellingen. Ik dacht dat het lag omdat ik nog geen iOS 17.3.1 had geïnstalleerd. Dus dat heb ik toen gedaan en nog steeds krijg ik 95% van de push ups niet. Heel af en toe dus wel (m.n. whatsapp; Instagram en de rest dus niet meer/nog steeds niet).

Ik heb alles al gedaan wat internet zei waar het aan kon liggen (meldingen, toestemming, telefoon herstarten etc.). Ik heb ook niks veranderd aan de instellingen.

Wat denken jullie dat het kan zijn? Is mijn iPhone gewoon te oud/dood (ben wel aan een nieuwe toe), of kan het daar niet aan liggen?
Had vanochtend hetzelfde. Ook appjes die mij gestuurd waren en niet afgeleverd werden totdat ik de app opende. Lijkt vanaf vanmiddag bij mij weer goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wispe schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 20:54:
[...]

Ja, instagram en mail bv. staan gewoon aan. Focus staat op "Focus" met dat maantje ervoor. Grijze achtergrond. Dus staat niet aan.

:(
Als de Focus op het maantje staat, dan staat de Focus AAN op niet-storen en is het logisch dat je geen meldingen krijgt.

Ik begrijp niet zo goed wat je met een grijze achtergrond bedoeld, die zie ik niet als Focus aan- of uit staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dennisdn schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 06:08:
[...]

Als de Focus op het maantje staat, dan staat de Focus AAN op niet-storen en is het logisch dat je geen meldingen krijgt.

Ik begrijp niet zo goed wat je met een grijze achtergrond bedoeld, die zie ik niet als Focus aan- of uit staat.
Als focus aan staat is de achtergrond wit met een paarse maan. Dus bij @Wispe staat focus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cheesy schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:36:
[...]

Als focus aan staat is de achtergrond wit met een paarse maan. Dus bij @Wispe staat focus uit.
Bij mij zie ik een grijze maan als die Focus aan staat en geen veranderende achtergronden. Maar dat ligt dan wellicht aan mijn configuratie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 00:50:
[...]

Had vanochtend hetzelfde. Ook appjes die mij gestuurd waren en niet afgeleverd werden totdat ik de app opende. Lijkt vanaf vanmiddag bij mij weer goed te gaan.
Fijn, maar bij mij nog steeds niet.. nieuwe appjes gezien toen ik whatsapp opende zonder meldingen.
Ik kijk wel even aan dit weekend, anders ga ik naar Apple Store. Echt heel raar dit.
Dennisdn schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:45:
[...]

Bij mij zie ik een grijze maan als die Focus aan staat en geen veranderende achtergronden. Maar dat ligt dan wellicht aan mijn configuratie.
Zo staat ie gewoon uit toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XpvZMpesuyC02ELai707tXSJm2A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/URTrEzVrfUYf5HspfPGu9QYo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:54
Staat goed zo inderdaad.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Wispe schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:09:
[...]

Fijn, maar bij mij nog steeds niet.. nieuwe appjes gezien toen ik whatsapp opende zonder meldingen.
Ik kijk wel even aan dit weekend, anders ga ik naar Apple Store. Echt heel raar dit.
FF checken bij de verzender. Bij mij gebeurde het dus dat appjes niet afgeleverd waren, bij het openen van de app afgeleverd werden en ik ze gelijk 'zag'. Dus dan is het 'logisch' dat er geen notificatie is/was/komt. Dat kan je afleiden aan de message-info die de verzender kan zien. Hier moet je kijken naar tijd van versturen, tijd van ontvangen en tijd van gelezen.
[...]

Zo staat ie gewoon uit toch?

[Afbeelding]
yes, op dit screenshot staat de focus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 22:26
Hoe bevalt IOS 17.4 Beta?

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Klopt het dat je bij de driving-focus geen homescreen kan instellen? Ik krijg namelijk alleen een keuze voor het lockscreen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Wispe schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 19:22:

Notificaties voor emails in de standaard mail app werken bij mij nog steeds niet. Lijkt onafhakelijk van de mail account want het gebeurd met icloud, gmail,outlook en corporate mail. De nieuwe mails zelf komen wel via push direct binnen. Alleen de notificties werken niet. Maar ook helemaal niet, niets noppes nada. Geen focus actief, "alle" andere apps hebben wel werkende notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:21:
[...]

Notificaties voor emails in de standaard mail app werken bij mij nog steeds niet. Lijkt onafhakelijk van de mail account want het gebeurd met icloud, gmail,outlook en corporate mail. De nieuwe mails zelf komen wel via push direct binnen. Alleen de notificties werken niet. Maar ook helemaal niet, niets noppes nada. Geen focus actief, "alle" andere apps hebben wel werkende notificaties.
Bij mij werkt nog steeds niks.. Krijg nooit meer pushups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Wispe schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:30:
[...]

Bij mij werkt nog steeds niks.. Krijg nooit meer pushups.
https://discussions.apple...&sortBy=best#256151788022

dit werkte bij mij voor mail notifications:

TLDR: je moet "alerts" per mail account aanzetten om notificaties te krijgen, ik snap niet waarom maar ok. Vaag maar t lijkt te werken. Alleen getest met icloud tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

Sinds iOS 17 heb ik het volgende patroon tijdens draadloos laden overnacht. Hij laadt naar 100% en loopt dan leeg waardoor ik de dag start met ±80%. Het treedt op zowel bij battery optimizaiton als met optimization uit. Iemand enig idee hoe dit te voorkomen? (het lijkt bij bedraad laden neit op te treden...)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHULVcGzHHFnzXdaEqFTfYIpd6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rQIL0l0pTsa9IUsl2gyAke2.jpg?f=fotoalbum_large

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Kortfragje ik herken dit gedrag van het draadloos laden in de auto, echter niet met teruglopen tot 80%. Ik merk dat hij de telefoon niet op 100% houd. Soms lijkt me dat door de temperatuur (zonder dat je zo'n 'phone too hot' melding op het scherm krijgt) maar soms "kan" dat mijn inziens niet de reden zijn omdat de telefoon dan helemaal niet warm aanvoelt.

20% afname in iets van 3u? dat is ook wel rap bij geen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

Dank voor je reactie. Ja inderdaad fors voor geen gebruik, daarom vermoed ik een software issue? (ook omdat het sinds 17.3 is). Al paar keer (met en zonder optimizaiton) gerestart, opgeruimd, maar mag niet baten tot op heden.

Edit: Mijn draadloze lader op werk laad dat dan weer neit zien. Dus het zou aan de lader kunnen liggen... even kijken komend uur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6SmebACsn_zW1zts-gbwsNhWCI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTwXQJvhDBCQ4Y8CeiwQbnMV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door Kortfragje op 19-02-2024 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Kortfragje schreef op maandag 19 februari 2024 @ 15:28:
Dank voor je reactie. Ja inderdaad fors voor geen gebruik, daarom vermoed ik een software issue? (ook omdat het sinds 17.3 is). Al paar keer (met en zonder optimizaiton) gerestart, opgeruimd, maar mag niet baten tot op heden.

Edit: Mijn draadloze lader op werk laad dat dan weer neit zien. Dus het zou aan de lader kunnen liggen... even kijken komend uur.

[Afbeelding]
Hoe vol is je storage? Ik heb hier nog een SE 2020 die we niet fatsoenlijk meer op iOS17 kunnen gebruiken. Hij blijft maar warm worden en, wat wij aannemen, op de achtergrond iets uitvoeren. Dit gebeurd random. Soms 's nachts. Meestal overdag. Niet mee te werken omdat de accu dus onverwacht leeg is. Ik vermoedt dat het systeem iets probeert te indexen maar uit storage loopt. Phone staat namelijk bijna helemaal vol. Niet getest met data eraf halen want daar was nogal wat weerstand op :X ('dadelijk zijn al mijn foto's kwijt' etc). Dus maar een nieuwe tel met meer opslag gekocht. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37
Ik ben nu in Oostenrijk en bij instellingen => mobiele datanetwerk geeft mijn telefoon aan dat ik 10,2 GB (en oplopend) met mijn hotspot gebruik terwijl deze uit staat?! Als ik op ‘mijn kom’ kijk dan heb ik ook nog maar 3 GB gebruikt van m’n bundel… iemand enig idee hoe dit kan en wat dit is? Wellicht een bug?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
hk12nl schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:15:
Ik ben nu in Oostenrijk en bij instellingen => mobiele datanetwerk geeft mijn telefoon aan dat ik 10,2 GB (en oplopend) met mijn hotspot gebruik terwijl deze uit staat?! Als ik op ‘mijn kom’ kijk dan heb ik ook nog maar 3 GB gebruikt van m’n bundel… iemand enig idee hoe dit kan en wat dit is? Wellicht een bug?
Ik heb er 2 staan:
-Mobile data
-Mobile data roaming

Kijk je naar de juiste?
Hotspot gaat bij mij automatisch aan als ik met een ander Apple device in de buurt ben waar ik met hetzelfde account op ben ingelogd, zoiets niet gebeurt? Btw hotspot kan ook werken ook als je tel met een kabel aan je pc hangt.

Ik zou zoiets all je stats resetten en het even per uur/dag opvolgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje

Kortfragje

......

sjorsjuhmaniac schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:34:
[...]

Hoe vol is je storage? Ik heb hier nog een SE 2020 die we niet fatsoenlijk meer op iOS17 kunnen gebruiken. Hij blijft maar warm worden en, wat wij aannemen, op de achtergrond iets uitvoeren. Dit gebeurd random. Soms 's nachts. Meestal overdag. Niet mee te werken omdat de accu dus onverwacht leeg is. Ik vermoedt dat het systeem iets probeert te indexen maar uit storage loopt. Phone staat namelijk bijna helemaal vol. Niet getest met data eraf halen want daar was nogal wat weerstand op :X ('dadelijk zijn al mijn foto's kwijt' etc). Dus maar een nieuwe tel met meer opslag gekocht. 8)7
Ja inderdaad, heb ruim 20 gb vrij vd 128... dus lijkt me niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 19 februari 2024 @ 20:19:
[...]

Ik heb er 2 staan:
-Mobile data
-Mobile data roaming

Kijk je naar de juiste?
Hotspot gaat bij mij automatisch aan als ik met een ander Apple device in de buurt ben waar ik met hetzelfde account op ben ingelogd, zoiets niet gebeurt? Btw hotspot kan ook werken ook als je tel met een kabel aan je pc hangt.

Ik zou zoiets all je stats resetten en het even per uur/dag opvolgen
Als je onder het kopje ‘mobiele data’ kijkt dan staan daar alle apps. Hier staat bij ‘persoonlijke hotspot’ die GB aan data. Als ik daar op klik dan staat er een aantal apparaten waar ik ook bij ingelogd ben (bv MacBook Air) en er staat er ook eentje tussen met ‘andere apparaten’ deze geeft dus een flink aantal GB weer (en oplopend) terwijl persoonlijke hotspot uit staat en ik dit verbruik ook niet terug zie in ‘mijn kpn’ (ben inmiddels ook al 24uur verder dus de app zou up to date moeten zijn)

Ik denk dus eerder aan een bugje..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
hk12nl schreef op maandag 19 februari 2024 @ 21:39:
[...]

Als je onder het kopje ‘mobiele data’ kijkt dan staan daar alle apps.
Yep heb ik ook. Dat verbruik is bij mij zowel in NL als roaming bij elkaar opgeteld.
Hier staat bij ‘persoonlijke hotspot’ die GB aan data. Als ik daar op klik dan staat er een aantal apparaten waar ik ook bij ingelogd ben (bv MacBook Air) en er staat er ook eentje tussen met ‘andere apparaten’
Check heb ik ook. Mijn 2e iPhone wordt overigens als overige apparaten weer gegeven.
deze geeft dus een flink aantal GB weer (en oplopend) terwijl persoonlijke hotspot uit
Ok. Note nogmaals, ook al staat de hotspot uit: andere apparaten waar je op ingelogd bent kunnen deze hotspot aanzetten. Je krijgt deze vraag alleen op het ‘andere apparaat ‘.
staat en ik dit verbruik ook niet terug zie in ‘mijn kpn’ (ben inmiddels ook al 24uur verder dus de app zou up to date moeten zijn)

Ik denk dus eerder aan een bugje..
Hmm, zou kunnen.

Ps wifi-assist al uit gezet? Staat standaard aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Dev Beta 4 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Public Beta 4 nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zie dat Siri je smsjes straks in verschillende talen kan voorlezen. Op zich leuk, maar ik snap nog steeds niet dat we na zoveel jaren in Maps niet een andere taal kunnen gebruiken. Het zou al wat zijn als straatnamen ten minste in de lokale taal worden uitgesproken. Met je iPhone (Siri) in het Engels is navigatie in Nederland of Duitsland echt niet om aan te horen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
Apple's vertaalsoftware loopt ook al achter en hun Siri functionaliteit ook als het niet een aantal veelvoorkomende talen is. Met gevolg dat hoewel ik geen fan ben van Google, ik wel op hun spul aangewezen ben. Google doet een veel beter ding met hun vertaalsoftware, Maps en hun 'office' software.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PrimusIP schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:11:
Apple's vertaalsoftware loopt ook al achter en hun Siri functionaliteit ook als het niet een aantal veelvoorkomende talen is. Met gevolg dat hoewel ik geen fan ben van Google, ik wel op hun spul aangewezen ben. Google doet een veel beter ding met hun vertaalsoftware, Maps en hun 'office' software.
Ik heb altijd begrepen dat dat komt omdat - zeer simplistisch gesteld - Google privacy niet zo belangrijk vindt als Apple, waardoor Siri behoorlijk beperkt wordt i.t.t. Google.

Echter gaan er de laatste tijd geruchten rond dat Apple in een vergevorderd stadium is m.b.t. de integratie van AI waarvoor ze een aantal bedrijven betaald hebben om hun AI te trainen. Maar dat zijn slechts geruchten.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PrimusIP schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:11:
DeepL is beter dan Google translate. maar je hebt wel gelijk dat Apple kaarten etc minder is dan de Google variant, net als Gmail app en Mail app van Apple.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:19
Sinds kort heb ik mijn iPhone 13 mini geüpdate naar iOS 17.3.1 en sinds die tijd kan ik nog maar net 1 dag op een volle accu doen. Daarvoor (iOS 16) had ik meestal nog ca 50% accu aan het einde vd dag.

Heb alle tips al toegepast, hard restart, settings etc. Maar niets helpt. Zie ik iets over het hoofd? Herkennen meer mensen dit?

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:14
@olafmol Dus je bent sinds kort overgegaan van iOS 16 naar iOS 17.3.1? Als sinds kort, gisteren is, geef het even een paar dagen.
Het is in principe niet nodig, maar wat ik in dergelijke gevallen doe, als er een proces op de achtergrond actief (b)lijkt, is alle apps weg swipen en de telefoon herstarten.

• olafmol
RicoK schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:38:
@olafmol Dus je bent sinds kort overgegaan van iOS 16 naar iOS 17.3.1? Als sinds kort, gisteren is, geef het even een paar dagen.
Het is in principe niet nodig, maar wat ik in dergelijke gevallen doe, als er een proces op de achtergrond actief (b)lijkt, is alle apps weg swipen en de telefoon herstarten.
Helaas al wel langer dan een week geleden. Ook al alle apps gekilld en gerestart. Het viel me op omdat ik ineens m’n battery pack weer moest gaan gebruiken :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeppieW
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
olafmol schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:01:
Sinds kort heb ik mijn iPhone 13 mini geüpdate naar iOS 17.3.1 en sinds die tijd kan ik nog maar net 1 dag op een volle accu doen. Daarvoor (iOS 16) had ik meestal nog ca 50% accu aan het einde vd dag.

Heb alle tips al toegepast, hard restart, settings etc. Maar niets helpt. Zie ik iets over het hoofd? Herkennen meer mensen dit?
Wat staat er bovenaan in het overzicht van batterij verbruikers? Staat daar iets anders dan normaal? Gebruik je toevallig Homekit?

Ik heb na overstap van iOS 16 naar 17 een tijd lang battery drain gehad doordat Homekit veel verbruik in de achtergrond had. Dat werd opgelost door een update van tvOS op de Apple TV. Dat was een tijd lang een beruchte boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Wat suf, ik kan het niet vinden.... 8)7

Voorheen, als ik via de mobiele databundel een app wilde updaten kreeg ik de vraag/keuze voorgeschoteld of ik dit via de mobiele data wilde doen. Nu, sinds enkele weken, krijg ik deze vraag/keuze niet meer en worden de apps via de mobiele data bijgewerkt nadat ik op bijwerken heb geklikt. Hoe krijg ik deze vraag/keuze weer terug?

Op zich heb ik een ruime bundel en kan ik het lijden, maar ik wil gewoon deze vraag weer zien. Dit ook, omdat je in deze vraag ook krijgt te zien hoeveel MB's het bijwerken kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
RicoK schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:14:

Voorheen, als ik via de mobiele databundel een app wilde updaten kreeg ik de vraag/keuze voorgeschoteld of ik dit via de mobiele data wilde doen. Nu, sinds enkele weken, krijg ik deze vraag/keuze niet meer en worden de apps via de mobiele data bijgewerkt nadat ik op bijwerken heb geklikt. Hoe krijg ik deze vraag/keuze weer terug?

Op zich heb ik een ruime bundel en kan ik het lijden, maar ik wil gewoon deze vraag weer zien. Dit ook, omdat je in deze vraag ook krijgt te zien hoeveel MB's het bijwerken kost.
Als je roamt krijg je de vraag altijd.

Als je in je thuisland bent wordt er naar de switch in de Appstore settings gekeken . Settings -> appstore

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
RicoK schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:14:

Bij instellingen > Appstore staat bij mij onder de sectie mobiele data aangegeven dat er alleen gevraagd moet worden indien app groter dan 200 mb. Wellicht staat dit bij jou ook zo? En zijn de bijgewerkte apps kleiner dan 200 mb?
Jouw situatie komt me overigens bekend voor. Het lijkt wel of (bovenstaande?) instelling gewijzigd en/of nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
JeppieW schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 07:21:
[...]

Wat staat er bovenaan in het overzicht van batterij verbruikers? Staat daar iets anders dan normaal? Gebruik je toevallig Homekit?

Ik heb na overstap van iOS 16 naar 17 een tijd lang battery drain gehad doordat Homekit veel verbruik in de achtergrond had. Dat werd opgelost door een update van tvOS op de Apple TV. Dat was een tijd lang een beruchte boosdoener.
Geen gekke dingen, Safari staat bovenaan. Heb ook al alle tabs van Safari geclosed. Lijkt niks te veranderen. Vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:19:
Als je roamt krijg je de vraag altijd.

Als je in je thuisland bent wordt er naar de switch in de Appstore settings gekeken . Settings -> appstore
En dat is hem nu juist, ik krijg die vraag dus niet meer.

Edit: Ik heb de setting nu aangepast in 'Vraag altijd'.

[ Voor 8% gewijzigd door RicoK op 23-02-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 10:35:
Jouw situatie komt me overigens bekend voor. Het lijkt wel of (bovenstaande?) instelling gewijzigd en/of nieuw is.
Ik heb dat vermoeden dus ook. Sinds vermoedelijk een laatste iOS update krijg ik die vraag niet meer.

Edit: Ik heb de setting nu aangepast in 'Vraag altijd'.

[ Voor 8% gewijzigd door RicoK op 23-02-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:28

Steeffoon

Smartphone-nerd

Iemand een idee hoe ik snel mijn contactenlijst kan opschonen. Zie veel oude contacten erin staan namelijk. Ze zijn meegekomen met een Google Contacten-synchronisatie. Daar heb ik ze verwijderd en al, opnieuw ververst, maar ze blijven in de iPhone staan. Heb eigenlijk niet veel zin om ieder contact los aan te tikken, te wijzigen en dan pas te kunnen verwijderen.

Ik zie ze ook niet in mijn web-omgeving staan van iCloud. Hopelijk heeft iemand een snellere manier.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@meesje en @sjorsjuhmaniac Is weer geregeld! Ik krijg de vraag weer voorgeschoteld. De setting 'Vraag altijd' was de clue. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Laatst online: 20:34
olafmol schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 22:13:
[...]

Helaas al wel langer dan een week geleden. Ook al alle apps gekilld en gerestart. Het viel me op omdat ik ineens m’n battery pack weer moest gaan gebruiken :(
Ik heb er ook last van

iPhone 14 Pro Max wordt soms ook erg warm aan de bovenkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 21:00

Toppe

Oké ✅

Ik heb m’n e-mail via iCloud lopen met mijn eigen domein.

Nu wil ik eigenlijk een nieuw mail adres aanmaken (facturen@) onder een nieuw account zodat mijn vrouw en ik beide toegang hebben tot die mailbox.

Maar ik kan die optie nergens terug vinden, klopt dat?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:54
Toppe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:22:

Nu wil ik eigenlijk een nieuw mail adres aanmaken (facturen@) onder een nieuw account zodat mijn vrouw en ik beide toegang hebben tot die mailbox.

Denk dat het wel klopt. Apple steekt het in als 'gepersonaliseerde e-mailadressen". Je kan wel het domein delen met het gezin of tegenwoordig zelfs buiten het gezin. Maar een e-mailadres delen gaat niet.

https://support.apple.com/nl-nl/102540

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Toppe schreef op maandag 26 februari 2024 @ 11:22:

Van @JeppieW s link:
Als je geen bestaande e-mailadressen hebt die in gebruik zijn met het aangepaste domein, kun je nieuwe gepersonaliseerde e-mailadressen aanmaken nadat je het domein hebt geconfigureerd met iCloud Mail.

Als je iCloud+ deelt met je 'Delen met gezin'-groep, kun je je aangepaste domein delen met je 'Delen met gezin'-groep en de leden toestaan gepersonaliseerde adressen te maken. In iOS 16 of nieuwer kun je je aangepaste domein ook delen met mensen buiten je gezin en toestaan dat gezinsleden gepersonaliseerde adressen maken.*
Kan dus wel. Er staat alleen niet duidelijk hoe. Ik neem aan een tweede e-mail account toevoegen in de mail app met het gewenste adres. Maar dat is een gok.

Kan dus idd niet. Adres is gekoppeld aan 1 Apple id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Wilde het zelf ook weten; wat i.i.g. kan:

iCloud.com -> settings -> custom email domain -> add an email address.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
iOS heeft een ingebouwde QR-reader. Deze werkt lekker vlot, nonsens en (uiteraard) vrij van allerlei reclame etc.

Ik zoek eigenlijk hetzelfde voor barcodes. Nu zijn daar zo'n beetje 1000 apps voor, maar ze zijn allemaal foeilelijk, bevatten gigantisch veel reclame, en werken matig of langzaam. Ik vermoed ook nog eens dat hier veelal dezelfde (Chinese?) bedrijven achter zitten.

Ik gebruik de barcodescanner nog wel eens in de winkel, bijvoorbeeld om de prijs van een legosetje te checken. Als je dan direct dit nummer kan zoeken met Google is het helemaal top. Tot enkele maanden geleden kon dit in de iOS Chrome-browser via de QR-scanner. Deze is echter vervangen door een Lens-scanner, en dit werkt niet goed vind ik.

Heeft iemand de gouden tip voor een zeer basic iOS - barcodescanner? Een app of wellicht shortcut?

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 27-02-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Hebben jullie ook ineens groene ipv blauwe highlights in WhatsApp? Lijkt wel Android nu. Is ook veranderd zonder een app-update gedaan is bij mij. Lijkt ook nog eens slechter te werken: media wordt niet meer automatisch gedownload maar pas nadat de foto aangetikt wordt. Settings staan nog op automatisch downloaden van media op wifi en cellular

[ Voor 22% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 29-02-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:12:
Hebben jullie ook ineens groene ipv blauwe highlights in WhatsApp? Lijkt wel Android nu. Is ook verander zonder een app-update gegaan bij mij. Lijkt ooit slechter te werken: media wordt niet meer automatisch gedownload maar pas nadat de foto aangetikt wordt. Settings staan nog op automatisch downloaden van media op wifi en cellular
Als je de opties onder het plusje in een gesprek bedoelt: heb ik ook. Zal wel wennen zijn, het is beter dan teksten, maar past niet bij iOS inderdaad.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• sjorsjuhmaniac
THE_BASE schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:50:
[...]

Als je de opties onder het plusje in een gesprek bedoelt: heb ik ook. Zal wel wennen zijn, het is beter dan teksten, maar past niet bij iOS inderdaad.
Nee helaas heb ik meer:
- send button is groen
- text cursor tijdens typen is groen
- text geselecteerd is groene highlight
- gemiste gesprekken and nieuwe berichten badges onder in het menu zijn groen
- de badges per chat met aantal nieuwe berichten zijn groen
- de tijd per chat in het overzicht staat is groen als er nieuwe berichten zijn

Vind het erg storend :( pas ook niet bij de darkmode. Beetje zoals de ‘kick base lange naam voor Sauber ‘ kleur…

[ Voor 5% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 29-02-2024 00:10 ]

• sjorsjuhmaniac
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hh14V0DG7_rzg0hdwT3jgw2griY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lwzURDh7506itJyxB3e4GgOk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xzY7yN628H7cdX2oee9iWPY7FIQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uz4DIyXVCLiGhVWz90dBhkk7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhaSpmqzR3HVUopFFu9FD1Y054A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aeh7sPTyVjFffa1mEqtAy4l8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 29-02-2024 00:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:01
Cheesy schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:35:
iOS heeft een ingebouwde QR-reader. Deze werkt lekker vlot, nonsens en (uiteraard) vrij van allerlei reclame etc.

Ik zoek eigenlijk hetzelfde voor barcodes. Nu zijn daar zo'n beetje 1000 apps voor, maar ze zijn allemaal foeilelijk, bevatten gigantisch veel reclame, en werken matig of langzaam. Ik vermoed ook nog eens dat hier veelal dezelfde (Chinese?) bedrijven achter zitten.
Ik gebruik Scandit. Dat scant gewoon alle bestaande barcodes en andere codes, maar heeft verder geen functionaliteit (ook geen reclame). Dus als je die barcode wilt gebruiken in een andere app, dan moet je 'm kopieren en plakken. Wat wel makkelijk gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 00:09:
[...]

Nee helaas heb ik meer:
- send button is groen
- text cursor tijdens typen is groen
- text geselecteerd is groene highlight
- gemiste gesprekken and nieuwe berichten badges onder in het menu zijn groen
- de badges per chat met aantal nieuwe berichten zijn groen
- de tijd per chat in het overzicht staat is groen als er nieuwe berichten zijn

Vind het erg storend :( pas ook niet bij de darkmode. Beetje zoals de ‘kick base lange naam voor Sauber ‘ kleur…
Dit is echt lelijk. Hier alles nog blauw, gelukkig. Nog een reden om ooit eens WhatsApp er af te kicken als Apple ooit iMessage opent voor derden.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 22:12:
Hebben jullie ook ineens groene ipv blauwe highlights in WhatsApp? Lijkt wel Android nu. Is ook verander zonder een app-update gegaan bij mij. Lijkt ooit slechter te werken: media wordt niet meer automatisch gedownload maar pas nadat de foto aangetikt wordt. Settings staan nog op automatisch downloaden van media op wifi en cellular
Nog niet op gelet, maar dat schermafbeeldingen nu stickers worden als je ze in WhatsApp plakt...... :( :X 8)7 |:(

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
MarioMark1541 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:15:
[...]

Ik heb er ook last van

iPhone 14 Pro Max wordt soms ook erg warm aan de bovenkant
Ben voorzichtig optimistisch dat het probleem verholpen lijkt te zijn. Mijn oplossing: reset alle netwerk settings. Die reset alle wifi en mobile settings, en dat lijkt het accu verbruik weer naar normaal teruggebracht te hebben. Phew.

• sjorsjuhmaniac
Coach4All schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:54:
[...]

Nog niet op gelet, maar dat schermafbeeldingen nu stickers worden als je ze in WhatsApp plakt...... :( :X 8)7 |:(
Nee dat heb ik niet. Wordt gewoon een foto bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:25
iOS17.4 stable is ook uit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Laatst online: 19-09 13:42
Doenloading. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Downloading… Iemand al goede App Stores gevonden ?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:46
Mog schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:37:
De Apple Appstore natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet gelijk aan de RC overigens, 21E217 RC 21E219 final.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou ik hoop dat Epic snel met een eigen store komt, zit echt wel op Fortnite te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:36
Sideloaden zal ik zo gauw niet doen. Ben wel benieuwd of de browsers een Europese versie krijgen, dat bijv Edge op eigen engine gaat draaien.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:36

amphora

Websites & Fotografie

SuperVeloce schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:27:
Ben wel benieuwd of de browsers een Europese versie krijgen, dat bijv Edge op eigen engine gaat draaien.
Wat is het nut van een andere Engine? Alle sites doen het toch wel? Ik zie meer nadelen dan voordelen aan het hele EU gedoe momenteel...

[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 05-03-2024 20:57 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:20
Ik denk dat veel mensen gewoon iets aanklikken met de standaard browser vraag de eerste keer dat ze Safari openen na 17.4… en ze daarna afvragen waar al hun tabbladen en favorieten zijn. Kan het ook nergens vinden in instellingen waar dit te wijzigen is? :?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Vervelend die keuzevrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erulezz schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:57:
Ik denk dat veel mensen gewoon iets aanklikken met de standaard browser vraag de eerste keer dat ze Safari openen na 17.4… en ze daarna afvragen waar al hun tabbladen en favorieten zijn. Kan het ook nergens vinden in instellingen waar dit te wijzigen is? :?
De default browser stel je in op de browser app waar je dat op zou willen.

Instellingen > Firefox (bijvoorbeeld) > Standaard browserapp.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkSeTo-qmnVpabewdxvY95O9Lno=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RcSAxEkmosiZQA3NG2kpSyK.jpg?f=fotoalbum_large

Zou mij verbazen als meer dan 10% die zogenaamde vrijheid ook daadwerkelijk gaat benutten.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 05-03-2024 21:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
amphora schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 20:57:
[...]

Wat is het nut van een andere Engine? Alle sites doen het toch wel? Ik zie meer nadelen dan voordelen aan het hele EU gedoe momenteel...
Een 'echte' Chrome browser met de bijbehorende plugins etc zou ik niet erg vinden. Gebruik een aantal handige tools die ik op mobiel ook wel wil (buiten de ad-blockers om).

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Ook al ben ik Safari gebruiker (ook op de Mac), ik ben wel blij om wat te kiezen te hebben, mocht Apple ooit een fantastische innovatie hebben voor Safari die het voor me verknalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-09 16:19
Is er iemand op 17.4 final die kan bevestigen dat webapps weer functioneren? Voorbeeld is de iculture website of GeforceNow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:36

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

logix147 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 23:26:
Is er iemand op 17.4 final die kan bevestigen dat webapps weer functioneren? Voorbeeld is de iculture website of GeforceNow.
Werkt volgens mij prima:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbARsctrveQrL8uO1hcbcQWuCkA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gcG33j11lWkNyEwD5bXrtfjW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Op welke versie werkt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Zo lang je die apps vervolgens niet op een iPad kunt gebruiken, is dit hele wetsvoorstel en apples ‘wil’ compleet hopeloos…

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 19:53:
[...]

Nou ik hoop dat Epic snel met een eigen store komt, zit echt wel op Fortnite te wachten :+
Ik hoop vooral dat we er geen last van zullen hebben.

Soms vraag ik mij wel eens af waar "Europa" dit allemaal vandaan haalt. Zitten daar een paar techies die het zelf graag willen of lezen ze vooral een paar Reddit of wellicht zelfs Tweak-forums waar een paar hardroepers dit graag willen? Is er een onderzoek uitgezet onder de bevolking? Ik ken echt helemaal niemand in het normale leven die uberhaupt het woord alternatieve appstore kent, laat staan dat ze het zouden willen hebben....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Het is toch een blessing als iCulture niet werkt? :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 06:16:
[...]

Ik hoop vooral dat we er geen last van zullen hebben.

Soms vraag ik mij wel eens af waar "Europa" dit allemaal vandaan haalt. Zitten daar een paar techies die het zelf graag willen of lezen ze vooral een paar Reddit of wellicht zelfs Tweak-forums waar een paar hardroepers dit graag willen? Is er een onderzoek uitgezet onder de bevolking? Ik ken echt helemaal niemand in het normale leven die uberhaupt het woord alternatieve appstore kent, laat staan dat ze het zouden willen hebben....
Helemaal eens, alhoewel ik voor onafhankelijk ben, heb ik nog altijd gekozen voor Apple vanwege de dichtgetimmerde, onder andere, App Store. Er floept wel eens wat doorheen wat niet de bedoeling was, maar doorgaans is het een veilige store. Dat is ook wat ze zelf aangegeven als je voor het eerst de App Store opent in iOS 17.4. :)

Voor mij hoeft die bemoeienis richting Apple vanuit EU niet zonodig. We zijn geen China waar alles tot in de puntjes gecontroleerd hoeft te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
THE_BASE schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:20:
[...]

Helemaal eens, alhoewel ik voor onafhankelijk ben, heb ik nog altijd gekozen voor Apple vanwege de dichtgetimmerde, onder andere, App Store. Er floept wel eens wat doorheen wat niet de bedoeling was, maar doorgaans is het een veilige store. Dat is ook wat ze zelf aangegeven als je voor het eerst de App Store opent in iOS 17.4. :)

Voor mij hoeft die bemoeienis richting Apple vanuit EU niet zonodig. We zijn geen China waar alles tot in de puntjes gecontroleerd hoeft te worden.
Dan zou je helemaal blij moeten zijn met de aanpassingen. iOS is/was juist het OS waar alles tot in de puntjes gecontroleerd werd. Dankzij de EU hebben we nu vrije keuze. Je bent ook niet verplicht om andere app stores te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Ik krijg het bericht ‘Update downloaden mislukt. Er is onvoldoende ruimte vrij om de update te downloaden.’ Tegelijkertijd zie ik dat ik nog ruim 42GB vrij heb. De iPhone uit- en aanzetten heeft het probleem niet verholpen. Iemand suggesties? Mijn huidige iOS-versie is 17.3.1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zapato schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 07:42:
[...]
Je bent ook niet verplicht om andere app stores te gebruiken.
Als dat zo is, helemaal dikke prima. Maar ik ben bang dat dat niet zo is.
Meta heeft al aangekondigd voor een eigen store te gaan. Natuurlijk heb ik dan de keuze om géén Whatsapp meer te gebruiken. Maar dat vind ik geen keuze.

Heb zelfs al gekeken of ik over kan naar een USA-account om dit te voorkomen. Maar het systeem schijnt te kijken naar je locatiegegevens, dus dat was ook al geen optie.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 06-03-2024 07:54 ]

Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste