Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:54:
[...]

Ja. Dus ook geen non-WebKit browsers op de iPad. Dat is serieus balen.
Wel goed voor je accu :P

Edit: Internet is het niet helemaal eens met je statement dat het niet voor de iPad zou gelden, heb je ergens een bron ook?
Developers or the alternative app marketplace an app was downloaded from will need to handle issues like refunds and subscription cancelations. iPhone and iPad users will be able to choose not to install apps outside of the ‌App Store‌, of course, and these changes are limited to users in the European Union.

[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 26-01-2024 00:00 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:19:
Vraag mij wel serieus af in hoeverre de “consument” hier nou echt gebruik van gaat maken, ik zit behoorlijk diep in de bubbel en mijn hele vrienden, kennissen en familie kring zit op iOS op 3 android toestellen na) maar kan mij echt niet voorstellen dat die hier gebruik van gaan maken tenzij ze echt gedwongen gaan worden om eerder genoemde reden.
Dat is ook een beetje mijn gedachte. Al eerder verteld dat ik heel wat iPhones van mijn omgeving in leven hou omdat ze het normale OS al moeilijk vinden. Die hebben net als ik hooguit wat apps voor nieuws en andere media en uitzonderlijk een spelletje als Wordfeud of Candycrush. Het zal met mijn levensfase te maken hebben dat ik als veertiger vooral kleine kinderen of ouderen om mij heen heb en nog niet echt jongeren die Fortnite oid willen spelen.

Als ik die mensen dalijk allemaal moet gaan helpen met alternatieve stores dan krijgen ze voortaan hetzelfde antwoord als ik aan mensen geef die een Android met problemen voor mij neer leggen: “Sorry, weet ik niets vanaf en ga ik niet aan beginnen”.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 26-01-2024 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:54
Dennisdn schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 05:35:
[...]

Dat is ook een beetje mijn gedachte. Al eerder verteld dat ik heel wat iPhones van mijn omgeving in leven hou omdat ze het normale OS al moeilijk vinden. Die hebben net als ik hooguit wat apps voor nieuws en andere media en uitzonderlijk een spelletje als Wordfeud of Candycrush. Het zal met mijn levensfase te maken hebben dat ik als veertiger vooral kleine kinderen of ouderen om mij heen heb en nog niet echt jongeren die Fortnite oid willen spelen.

Als ik die mensen dalijk allemaal moet gaan helpen met alternatieve stores dan krijgen ze voortaan hetzelfde antwoord als ik aan mensen geef die een Android met problemen voor mij neer leggen: “Sorry, weet ik niets vanaf en ga ik niet aan beginnen”.
Om die reden denk ik dat grote namen zoals Facebook etc gewoon in de App Store blijven staan. De gemiddelde gebruiker weet nog net dat ze de App Store moeten openen om Facebook en dergelijke te downloaden, als dat op een alternatieve manier moet dan verliezen ze veel gebruikers waarschijnlijk.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtElPotato schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:21:
[...]

Om die reden denk ik dat grote namen zoals Facebook etc gewoon in de App Store blijven staan. De gemiddelde gebruiker weet nog net dat ze de App Store moeten openen om Facebook en dergelijke te downloaden, als dat op een alternatieve manier moet dan verliezen ze veel gebruikers waarschijnlijk.
Daar ga ik voorzichtig ook wel vanuit. Het is alleen Europa en een Meta zal niet voor elk werelddeel een aparte methode gaan opbouwen. Maar de rest van de wereld kijkt naar Europa en zal het uiteindelijk ook wel gaan afdwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:54:
[...]

Daar ga ik voorzichtig ook wel vanuit. Het is alleen Europa en een Meta zal niet voor elk werelddeel een aparte methode gaan opbouwen. Maar de rest van de wereld kijkt naar Europa en zal het uiteindelijk ook wel gaan afdwingen.
Onder de streep ben ik er verder opzich wel blij mee. Eindelijk wel game streaming diensten, eindelijk wel een echte browser (Chrome, Firefox etc). De alternatieve App Stores ben ik niet zo bang voor, je zult er vast wel een aantal krijgen maar ik verwacht dat die hun apps ook gewoon in de echte Store zullen zetten.

Maar het geeft ontwikkelaars die onder de normale regels geen apps uit kunnen brengen nu wel een alternatieve app uit kunnen brengen. Niet dat ik persoonlijk iets mis aan apps of tools ofzo, maar wie weet wat we gaan krijgen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:06
Donstil schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:57:
[...]

Edit: Internet is het niet helemaal eens met je statement dat het niet voor de iPad zou gelden, heb je ergens een bron ook?

[...]
De nieuwe regels voor de Appstore gelden voor alle platformen. Er is maar één Appstore en die valt onder de DMA. Dus de nieuwe regels voor betalingen gelden altijd.

Maar de alternatieve Appstore is alleen voor iOS.

https://developer.apple.com/support/dma-and-apps-in-the-eu/

De impact zal nog moeten blijken. Maar het goede nieuws is dat de macht (en dus het geld) nu nog bij een select groepje bedrijven in de VS zit langzaamaan gebroken wordt.

Ik zie nu alleen nog maar negatieve sneren naar de EU. Dat zijn allemaal mensen die ervoor gezorgd hebben dat een groot deel van de macht/geld in de VS zit en niet bij ons zelf (via onze eigen overheid).

[ Voor 24% gewijzigd door La1974 op 26-01-2024 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:50
La1974 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:27:
[...]

De impact zal nog moeten blijken. Maar het goede nieuws is dat de macht (en dus het geld) nu nog bij een select groepje bedrijven in de VS zit langzaamaan gebroken wordt.

Ik zie nu alleen nog maar negatieve sneren naar de EU. Dat zijn allemaal mensen die ervoor gezorgd hebben dat een groot deel van de macht/geld in de VS zit en niet bij ons zelf (via onze eigen overheid).
Dat is zeker goed nieuws en sta ik ook helemaal achter. Ik vind het prettig dat de Europese Unie doorpakt en zich niet laat meeslepen door de macht van de grotere techbedrijven in de wereld. Dit zijn de eerste stappen en vast ook een leerproces/precedent voor toekomstige maatregelen.

Echter, de negativiteit zit 'm voor mij niet in het uitgangspunt van deze maatregelen. Die zijn helder. Het fenijn zit 'm in de uitwerking van de maatregelen. De macht verschuift nu van Apple naar een ander groot techbedrijf met een groot portfolio van apps/games.

Voor die bedrijven wordt nu de weg vrijgemaakt onder het mom van marktwerking en concurrentie, wat naar de consument wordt gepresenteerd als 'vrije keuze voor iedereen'. Ik zie even niet hoe Epic Games (makkelijk voorbeeld) bijdraagt aan 'vrije keuze' voor de consument. Zij willen niet in de App Store om begrijpelijke redenen en brengen dus een eigen store uit. De vrije keus zal er niet komen, want nog steeds op één plek beschikbaar. De andere store dus.

Sorry als ik in herhaling begin te vallen. :P

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 19:30
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-17-4-beta/

Net geïnstalleerd. Benieuwd naar de nieuwe ‘app stores’. Gewoon ter nieuwsgierigheid. Bij Android kon je via alternatieve stores / apk mirrors apps downloaden en sideloaden.

Is dit nu een ‘ingang’ om betaalde apps gratis aan te bieden met alle gevolgen van dien?

[ Voor 71% gewijzigd door Incognitum op 26-01-2024 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
En dan nog een ander argument overigens wat ook een beetje ondergesneeuwd wordt: Het is helemaal niet gek dat Apple op de één of andere manier wat geld wil verdienen aan de App Store en de apps die daarop draaien.

Al enige jaren wordt er best flink geïnvesteerd in Swift (UI) en bijbehorende SDK's om bedrijven een platform te bieden waar zij hun diensten aan kunnen bieden. Voor 100 euro per jaar mag je aan de slag met de hele set aan tools zonder ingewikkelde kosten en constructies.

Helemaal niet gek dat Apple dan wenst dat er wat geld terugkomt van bedrijven die omzet genereren uit dat soort apps. De discussie had daar over moeten gaan. Hoe zorgen we er voor met regulering dat Apple een open platform biedt en eerlijke prijzen rekent voor het gebruik van dat platform?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 23:57:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Imz2URn_4elMrECq_wAUhJB0xh8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eon9uaiJ9d4lMqapIrCZ8EGN.webp?f=user_large
The European Commission has officially confirmed which tech companies, and which of their services, count as “gatekeepers” under its strict new Digital Markets Act (DMA).

Bron: The Verge

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:53:
[...]

Echter, de negativiteit zit 'm voor mij niet in het uitgangspunt van deze maatregelen. Die zijn helder. Het fenijn zit 'm in de uitwerking van de maatregelen. De macht verschuift nu van Apple naar een ander groot techbedrijf met een groot portfolio van apps/games.
Ja dat heb ik ook, het openbreken van de marges etc kan ik eventueel nog wel inkomen maar de uitwerking dan weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:56:
[...]

Hahaha lekker geslapen onder je steen :+
Jaja, te snel op verzenden geklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:57:
[...]

[Afbeelding]
The European Commission has officially confirmed which tech companies, and which of their services, count as “gatekeepers” under its strict new Digital Markets Act (DMA).

Ja dat plaatje ken ik maar dat was de vraag niet. Het ging mij om de iPad maar inmiddels beantwoord door @La1974 en met bron.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 26-01-2024 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Mog schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:57:
[...]

[Afbeelding]

Daar staat de AppStore dus tussen. Er is onder deze regels maar één Apple Appstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:46
Ik denk dat hij doelt op het feit dat er iOS staat en geen iPadOS.

Mij daardoor nog niet direct duidelijk

[ Voor 26% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 26-01-2024 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:00:
Ik denk dat hij doelt op het feit dat er iOS staat en geen iPadOS.

Mij daardoor nog niet direct duidelijk
Ja, het is voor mij nog steeds verwarrend. Want de OS'en zijn natuurlijk uit elkaar. Maar Safari en de App Store staan er wel los op. We gaan het zien in maart hoe dit zich allemaal ontwikkelt. Ga zelf geen beta software draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mog schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:22:
[...]

Ja, het is voor mij nog steeds verwarrend. Want de OS'en zijn natuurlijk uit elkaar. Maar Safari en de App Store staan er wel los op. We gaan het zien in maart hoe dit zich allemaal ontwikkelt. Ga zelf geen beta software draaien.
Ja zie hier waarom iOS en iPadOS uit elkaar zijn, technisch is er nagenoeg geen onderscheid en in functies ook nog steeds niet maar nu ineens snap ik het.

Safari en de Appstore hebben geen overlap dat zijn gewoon andere producten en daarom ook los beoordeeld, Safari heeft klaarblijkelijk genoeg marktaandeel over alle platformen om als poortwachter aangemerkt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:32

amphora

Websites & Fotografie

SgtElPotato schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:24:
[...]
eindelijk wel een echte browser (Chrome, Firefox etc).
Want Safari is geen echte browser? ik heb zelf geen behoefte aan een andere browser. De enige reden waarom ik Chrome en Firefox op m'n MacBook heb staan is om te testen of sites die ik maak het ook daar goed doen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Donstil schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:31:
[...]

Ja zie hier waarom iOS en iPadOS uit elkaar zijn, technisch is er nagenoeg geen onderscheid en in functies ook nog steeds niet maar nu ineens snap ik het.

Safari en de Appstore hebben geen overlap dat zijn gewoon andere producten en daarom ook los beoordeeld, Safari heeft klaarblijkelijk genoeg marktaandeel over alle platformen om als poortwachter aangemerkt te worden.
Apple wilde voor Safari ook onder de DMA uitkomen door te stellen dat Safari voor iOS een ander product is dan Safari voor MacOS (en iPadOS). Dat is ze gelukkig niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
La1974 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:52:
[...]

Apple wilde voor Safari ook onder de DMA uitkomen door te stellen dat Safari voor iOS een ander product is dan Safari voor MacOS (en iPadOS). Dat is ze gelukkig niet gelukt.
Ooh echt, ik ken de techniek of code achter de browsers niet om daar wat zinnigs over te zeggen.

Ik gebruik privé Safari zonder problemen en moet zakelijk (vanwege mdm) met Edge en Firefox werken maar dat gaat eigenlijk ook zonder problemen.

Daarin zou ik geen voorkeur kunnen uitspreken, als ik de pagina’s kan bezoeken die ik nodig heb (en dat kan op allemaal) dan vind ik het wel best eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zou er dan bijvoorbeeld anders/beter worden met een échte Chrome?

Ik gebruik veelal Chrome omdat het net wat lekkerder crossplatform werkt dan Safari, maar dat het onderhuids stiekem Safari is kan ik zo echt geen nadeel voor ontdekken….

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:04
Chrome is een privacy nachtmerrie, adblockers werken binnenkort niet meer op Desktop.
FireFox werkt beter (desktop) en synct ook met mobile.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003

Aiii

何これ

Dennisdn schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 10:44:
Wat zou er dan bijvoorbeeld anders/beter worden met een échte Chrome?

Ik gebruik veelal Chrome omdat het net wat lekkerder crossplatform werkt dan Safari, maar dat het onderhuids stiekem Safari is kan ik zo echt geen nadeel voor ontdekken….
Wat beter en slechter is is natuurlijk subjectief. Feit is wel dat Chrome, Firefox, etc. gewoon een eigen browser bouwt met eigen ontwikkeling, een eigen engine, eigen functionaliteiten, etc. Dat Apple zegt “dat mag niet, ga weg, je gebruikt maar gewoon onze engine” is dus gewoon slecht voor de App ontwikkeling en eventueel de innovatie.

Alsof de Nederlandse staat tegen de autofabrikant zegt, “je mag met iedere auto over de weg rijden in Nederland, zolang er maar een Mercedes motorblok inzit en niets anders.”

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Aiii schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:01:
[...]

Alsof de Nederlandse staat tegen de autofabrikant zegt, “je mag met iedere auto over de weg rijden in Nederland, zolang er maar een Mercedes motorblok inzit en niets anders.”
Dat soort vergelijkingen is maar hoe je het persoonlijk bekijkt. Ik vergelijk het weer met “Je hebt een goed bedrijf opgebouwd, en zo goed dat je gestraft wordt en nu je kantoor, magazijn en werkplaats beschikbaar moet stellen aan derde bedrijven”.

Maar ik begrijp de gedachte als je zoiets wilt ook weer wel hoor. Ik hoop alleen maar dat degenen die alles willen houden zoals het was geen slachtoffer worden van deze dingen.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 26-01-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
925 heeft een artikel waaruit blijkt dat het geen zin heeft een USA-account te nemen als ik hier niet aan mee wil doen, en dat het sideloaden niet telt voor iPads. (Want waarom zou Apple anders checken of het een phone of pad betreft.)
This is some of the information that iOS checks to determine whether a device is eligible for sideloading and App Marketplaces, based on system reports and code seen by 9to5Mac:
Apple ID billing address
The user’s current location (apparently Apple is only checking the country and not a precise location for privacy reasons)
The current region set in iOS settings
The device class (whether it’s an iPhone, iPad, etc.)
https://9to5mac.com/2024/...one-eligible-sideloading/

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 26-01-2024 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
amphora schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:44:
[...]

Want Safari is geen echte browser? ik heb zelf geen behoefte aan een andere browser. De enige reden waarom ik Chrome en Firefox op m'n MacBook heb staan is om te testen of sites die ik maak het ook daar goed doen.
Oh jawel, maar ik vind Chrome met de nodige plugins net wat beter werken dan de rest. Gebruik ook Firefox, werkt allemaal net wat prettiger.

Zucht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Dennisdn schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:13:
[...]

Maar ik begrijp de gedachte als je zoiets wilt ook weer wel hoor. Ik hoop alleen maar dat degenen die alles willen houden zoals het was geen slachtoffer worden van deze dingen.
Dit dus, heb al genoeg vragen van ouders/buren etc dat ze er niets van snappen. laat staan als ze dadelijk bank apps uit de bank-app-store moeten gaan vissen, digid uit de overheids-app-store etc. nachtmerrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Nou, het is dus nog steeds niet goed aldus Epic Games: nieuws: Epic is niet blij met nieuwe regels voor App Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Link123
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10-09 21:26
Dennisdn schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 11:31:
925 heeft een artikel waaruit blijkt dat het geen zin heeft een USA-account te nemen als ik hier niet aan mee wil doen, en dat het sideloaden niet telt voor iPads. (Want waarom zou Apple anders checken of het een phone of pad betreft.)

[...]

https://9to5mac.com/2024/...one-eligible-sideloading/
Hmm zou er een optie komen dat je sideloading kan disablen? Ik zit niet te wachten op troep op m’n iPhone en hou het liever 100% bij het Apple ecosysteem. Neem aan dat dat voor veel meer mensen geldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 19:19
Ik kan op mijn iPhone 15 pro Max geen nieuwe geen apps meer downloaden.. heb niks aan het toestel gewijzigd of iets. Dit geeft hij aan ‘Dit product is niet verkrijgbaar in de Nederlandse store’
Maakt niet uit welk app ik download, telefoon opnieuw opgestart, nog steeds zelfde probleem.

Weet iemand wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
038Robijno schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:49:
Ik kan op mijn iPhone 15 pro Max geen nieuwe geen apps meer downloaden.. heb niks aan het toestel gewijzigd of iets. Dit geeft hij aan ‘Dit product is niet verkrijgbaar in de Nederlandse store’
Maakt niet uit welk app ik download, telefoon opnieuw opgestart, nog steeds zelfde probleem.

Weet iemand wat te doen?
Nee, maar ik zou proberen je regio eens te veranderen en opnieuw te proberen
Apple id-> media and purchases->view account->country/region-> verander naar usa bv of germany

Kijken wat er dan gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:02
038Robijno schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:49:

Weet iemand wat te doen?
Sideloaden zou een “oplossing” kunnen zijn volgende maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:01
Link123 schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:35:
[...]

Hmm zou er een optie komen dat je sideloading kan disablen? Ik zit niet te wachten op troep op m’n iPhone en hou het liever 100% bij het Apple ecosysteem. Neem aan dat dat voor veel meer mensen geldt
Ik denk juist dat het een optie zal zijn die je kunt aanzetten, net zoals bij Android. Ik kan me niet voorstellen dat dat anders zou zijn bij Apple, zeker gezien hoe ze zich telkens met veel misbaar onder EU- consumentenbescherming proberen uit te wurmen.
Dus als je wil dat er niks veranderd, hoef je niks te doen.
En, de naam zegt het al, 'sideloaden' is een werkwoord, je zult dus zelf actie moeten ondernemen om het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:00

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Vind hun argumenten zo slecht nog niet. Was natuurlijk te verwachten dat Apple het niet makkelijker maakt dan strikt noodzakelijk.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha uiteraard Spotify is hetzelfde als met Epic die zijn sowieso nooit tevreden.

Vraag mij af welke kant het opgaat, in de comments veel wijsneuzen die vooral de plannen afschieten en er vanuit gaan dat de EU het er niet mee eens gaat zijn maar ik betwijfel het.

Apple heeft een leger aan advocaten welke ongetwijfeld de richtlijnen tot de letter uitgezocht hebben en daaruit zijn deze plannen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:19
Ik vind streaming apps leuk. Geforce now op iPad met muis ondersteuning en extern beeldscherm support betekent opeens dat je altijd een zeer capabel game apparaat meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Help!!!! schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 11:22:
Vind hun argumenten zo slecht nog niet. Was natuurlijk te verwachten dat Apple het niet makkelijker maakt dan strikt noodzakelijk.
Apple wil geld zien van ontwikkelaars die dikke omzet maken via de iOS apps die zij maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Zonder al die third party apps is iOS/Apple ook lang niet zo aantrekkelijk en worden er wellicht stukken minder iPhones verkocht. Het is niet zo zwart wit.

Ik vind dat beide kanten goede punten hebben. Heel dubbel allemaal. Ja de grip die Apple heeft op het ecosysteem zorgt voor een consistente ervaring wat een heel sterk punt is van iOS en wat ik zeer waardeer. Tegelijkertijd geeft het Apple imo ook een ongezond sterke grip en invloed.

In de huidige oplossing zitten een paar goede punten maar ook slechte punten. Het zal wel weer een kat en muis spelletje worden. Ik laat het maar over me heen komen en ga eerst eens kijken hoe het in de praktijk uitpakt. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-09 07:51
De alternatieve stores zorgen er ook voor dat je apps niet meer kunt delen met familieleden. Dat is jammer, dan moet je apps dubbel gaan kopen… Voor de ontwikkelaars wel goed uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Jeuvie schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:55:
De alternatieve stores zorgen er ook voor dat je apps niet meer kunt delen met familieleden. Dat is jammer, dan moet je apps dubbel gaan kopen… Voor de ontwikkelaars wel goed uiteraard.
Die kunnen toch ook familie sharing hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
De laatste tijd heb ik nogal vaak dat de automatische muziekspeler op het lockscreen niet meer verder te openen is dan wat je hieronder ziet. Het pijltje rechts doet helemaal niks en daardoor kan ik niet snel pauzeren, nummer skippen of volume aanpassen vanaf m’n iPhone. Muziek speelt af op een setje HomePod Mini speakers hier in de kamer. Forced reboot van de telefoon helpt maar heel even en dan valt het gedrag terug in het omschrevene…

Iemand de gouden tip?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvOpJPimVUruWBVLzjDAR69hYzY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mjdoamEl5ODU0TZYrb57ZlvA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
LaborGardens schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:16:
De laatste tijd heb ik nogal vaak dat de automatische muziekspeler op het lockscreen niet meer verder te openen is dan wat je hieronder ziet. Het pijltje rechts doet helemaal niks en daardoor kan ik niet snel pauzeren, nummer skippen of volume aanpassen vanaf m’n iPhone. Muziek speelt af op een setje HomePod Mini speakers hier in de kamer. Forced reboot van de telefoon helpt maar heel even en dan valt het gedrag terug in het omschrevene…

Iemand de gouden tip?

[Afbeelding]
Welke iOS versie draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13
Nicj56 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:03:
[...]

Welke iOS versie draai je?
Laatste versie, dus 17.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Je homepods draaien deze versie ook? Wellicht de homepods even herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Ervaren jullie ook dat op iOS de tweakers website niet goed werkt? De hamburger linksboven blijft leeg. Ik kan bv niet naar pricewatch, vraag&aanbod, forum. Op iPadOS werkt het wel. Daar heb je deze keuze bovenin het scherm (in de rode balk).

Toestel is iPhone SE 2020 met iOS 17.3.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 30-01-2024 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55
meesje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:25:
Ervaren jullie ook dat op iOS de tweakers website niet goed werkt? De hamburger linksboven blijft leeg. Ik kan bv niet naar pricewatch, vraag&aanbod, forum. Op iPadOS werkt het wel. Daar heb je deze keuze bovenin het scherm (in de rode balk).

Yes. Heb ik ook. 15 pro Max met iOS 17.4. Gebruik dat menu nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac

Hier werkt het menu, SE22 iOS 17.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:54:
[...]

Hier werkt het menu, SE22 iOS 17.3.
Bijzonder. Op mijn SE2020 zie ik dit onderstaande. Landscape of portrait maakt niks uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GAl4MMlE8SQ1ZQZLWgtQRtrIWVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3lcmrrTb1nF82uq7NdpBku7L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 30-01-2024 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
meesje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:00:
[...]

Bijzonder. Op mijn SE2020 zie ik dit onderstaande. Landscape of portrait maakt niks uit.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hcEc0LrsZjvtuJWcPWmWuhFkNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UawJsLap3lFYabb5EMwLBNK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59

Werkt hier met 12 17.3

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Het zal wel goed komen. Bijzonder dat er verschillen zijn tussen welk model iPhone (zelfde iOS versie).
In ieder geval heeft tweakers een aanpassing gedaan op de website. Op iPad heb ik nu constant aan de rechterkant staan: tracker, actieve topic, mijn topics, forum bookmarks en gevolgde topics. Dat was er gisteren niet. Voor mij hoeft dit balk niet permanent zichtbaar te zijn. Op mijn naam klikken, vond ik wel best (kan nog steeds).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:55
meesje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:00:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij hetzelfde.
In landscape kan je wel navigeren naar andere delen van de site, dan dan weer wel. Maar niet via het hamburger menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Heeft niemand de update gister ontvangen van beta1
Build: iOS17.4 (21E5184k) ipv i

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:07
Hackus schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:21:
Heeft niemand de update gister ontvangen van beta1
Build: iOS17.4 (21E5184k) ipv i
Volgens mij wel, moest een "default browser" kiezen toen ik voor het eerst na de update Safari opende.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 22:32

racoon

mooowwww

makooy schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:23:
[...]

Volgens mij wel, moest een "default browser" kiezen toen ik voor het eerst na de update Safari opende.
Klopt had ik ook

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Is er een manier om het AOD alleen te tonen als er een ongelezen meldingen zijn? Op dit moment is de instelling van 'Altijd aan' wel heel erg primitief. Natuurlijk is het Apple's eerste poging, waar andere smartphonemerken het al jaren en jaren hebben verfijnd, dus ik begrijp wel dat het nog beperkt is. Je kunt alleen kiezen voor aan of uit, en al dan niet achtergrond of meldingen tonen. Ik wil het eigenlijk net zo instellen als op mijn Samsung, dus dat het AOD aangaat op het moment dat er een nieuwe melding is. Nu denk ik telkens als mijn blik toevallig op mijn Iphone valt, dat er een melding is omdat AOD altijd aan is.
En het zou ook batterij besparen, natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
Of-Aaargh schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:13:
Is er een manier om het AOD alleen te tonen als er een ongelezen meldingen zijn? Op dit moment is de instelling van 'Altijd aan' wel heel erg primitief. Natuurlijk is het Apple's eerste poging, waar andere smartphonemerken het al jaren en jaren hebben verfijnd, dus ik begrijp wel dat het nog beperkt is. Je kunt alleen kiezen voor aan of uit, en al dan niet achtergrond of meldingen tonen. Ik wil het eigenlijk net zo instellen als op mijn Samsung, dus dat het AOD aangaat op het moment dat er een nieuwe melding is. Nu denk ik telkens als mijn blik toevallig op mijn Iphone valt, dat er een melding is omdat AOD altijd aan is.
En het zou ook batterij besparen, natuurlijk.
Standaard helaas niet. Wellicht dat het met een automatisering / opdracht te regelen is dat bij een inkomende melding het AOD aangezet wordt en bij het unlocken van je telefoon deze weer uitgezet wordt, maar dat is niet echt straight-forward.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
SgtElPotato schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Standaard helaas niet. Wellicht dat het met een automatisering / opdracht te regelen is dat bij een inkomende melding het AOD aangezet wordt en bij het unlocken van je telefoon deze weer uitgezet wordt, maar dat is niet echt straight-forward.
Dank voor het meedenken, ik heb al gekeken, je kunt in Opdrachten wel iets doen met "Stel 'Altijd aan' in. Maar helaas is er volgens mij geen mogelijkheid om een actie te laten triggeren door een push notification.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Of-Aaargh schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:33:
[...]

Dank voor het meedenken, ik heb al gekeken, je kunt in Opdrachten wel iets doen met "Stel 'Altijd aan' in. Maar helaas is er volgens mij geen mogelijkheid om een actie te laten triggeren door een push notification.
Nee inderdaad, blijkbaar kan je niks triggeren op inkomende notificaties, wel jammer.. Ik heb zelf een aantal shortcuts op mijn homescreen voor o.a. AOD / Bluetooth / Wifi / Locatie services (waarbij ik hier naar het menu gestuurd wordt, een directe toggle is helaas niet mogelijk).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Cheesy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:31:
Niet per se een iOS-dingetje, maar mij Gmail-app is vandaag geüpdatet naar 6.0.231232 (van 6 dagen geleden).

In het meldingencentrum krijg ik geen voorbeeld meer van het bericht. Er staat alleen “U heeft een nieuw b…” De iPhone is ontgrendeld. Heeft iedereen dit nu of is dit een probleempje alleen bij mij? Ik zag zo snel geen instellingen hiervoor.

(Ik weet dat berichtvoorbeeld uitgeschakeld kan worden bij vergrendelde iPhone, dat heb ik ook actief. Maar nu is de iPhone ontgrendeld)
Heb jij dit nog kunnen oplossen?

Ik heb dit ook sinds vandaag en ook eigenlijk niks aan de instellingen veranderd... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
NaN schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:46:
[...]

Heb jij dit nog kunnen oplossen?

Ik heb dit ook sinds vandaag en ook eigenlijk niks aan de instellingen veranderd... 8)7
Doet het 'opeens' weer.
Maar ik moet wel zeggen dat ik de emailinstellingen heb bekeken, een keer geswitch van Primair, naar alles, etc.
Daarnaast had ik 3 inboxen, en nu 4 (naast Primair, Reclame, Sociaal heb ik nu Updates) waardoor ik gelukkig ook veel minder meldingen krijg. Ik denk niet dat het er mee te maken heeft overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Cheesy schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:02:
[...]

Doet het 'opeens' weer.
Maar ik moet wel zeggen dat ik de emailinstellingen heb bekeken, een keer geswitch van Primair, naar alles, etc.
Daarnaast had ik 3 inboxen, en nu 4 (naast Primair, Reclame, Sociaal heb ik nu Updates) waardoor ik gelukkig ook veel minder meldingen krijg. Ik denk niet dat het er mee te maken heeft overigens.
Ok, dan zal ik ook eens een beetje gaan switchen, het enige dat ik kon vinden, is dat het wel eens eerder is opgetreden.

Behalve je telefoon opnieuw starten (wat mij bij niet werkte) zag ik verder geen oplossingen.

Bedankt voor je snelle reactie!

Aanvullend 15:48 Het werkt ineens weer, nog niet eens zitten rommelen in de settings, Matrix, Glitch, whatever...

[ Voor 8% gewijzigd door NaN op 03-02-2024 22:54 . Reden: Werkt ineens weer!? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:16:
[...]

Het zal wel goed komen. Bijzonder dat er verschillen zijn tussen welk model iPhone (zelfde iOS versie).
In ieder geval heeft tweakers een aanpassing gedaan op de website. Op iPad heb ik nu constant aan de rechterkant staan: tracker, actieve topic, mijn topics, forum bookmarks en gevolgde topics. Dat was er gisteren niet. Voor mij hoeft dit balk niet permanent zichtbaar te zijn. Op mijn naam klikken, vond ik wel best (kan nog steeds).
En inderdaad is het goed gekomen. Wellicht gisteren al, maar ik zie zojuist dat het hamburger menu linksboven weer werkt op mijn iPhone SE2020 met iOS 17.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Sinds de nieuwste update heb ik het volgende probleem, als ik iets via ideal wil betalen en ik word doorgestuurd naar de rabobank app dan sluit de app gelijk af en gebeurt er niks, ik kan dus geen betalingen meer doen, heb de app al zonder succes opnieuw geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 00:20
@racoon nieuwste update? Welke? iOS 17.3? Of een beta?
Ik zou in het geval van problemen met de bankapp eens contact met hen opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
racoon schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:06:
Sinds de nieuwste update heb ik het volgende probleem, als ik iets via ideal wil betalen en ik word doorgestuurd naar de rabobank app dan sluit de app gelijk af en gebeurt er niks, ik kan dus geen betalingen meer doen, heb de app al zonder succes opnieuw geïnstalleerd
Had ik ook na de laatste beta. Betrof wel ING. Na een herstart werkt het tot nu toe prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ook. Wordt op X eindelijk erkend en maandag komt er een update voor.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

THE_BASE schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:47:
[...]

Dat zou fijn zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Incognitum schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:25:
[...]

Had ik ook na de laatste beta. Betrof wel ING. Na een herstart werkt het tot nu toe prima.
Meerdere keren herstart maar heeft niet geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is dit na de update van de bank app 7.3.3.5 ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Hackus schreef op zondag 4 februari 2024 @ 12:49:
[...]

Is dit na de update van de bank app 7.3.3.5 ?
Nee na update van ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Ik ben vanochtend opeens een note kwijt die ik gisteren gemaakt heb (aantekeningen tijdens een cursus). Superraar, want ik weet 100% zeker dat ik hem niet verwijderd heb (en bovendien staat hij niet in mijn verwijderde items). Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Best vervelend...

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
posttoast schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:35:
Ik ben vanochtend opeens een note kwijt die ik gisteren gemaakt heb (aantekeningen tijdens een cursus). Superraar, want ik weet 100% zeker dat ik hem niet verwijderd heb (en bovendien staat hij niet in mijn verwijderde items). Heeft iemand dit ook al eens meegemaakt? Best vervelend...
Ja dat had ik laatst ook. Toen ik naar de note zocht via Finder (heet dat zo? Die zoekfunctie als je je scherm ‘omlaag trekt’) vond ik em wel..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59
Kassad schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:35:
[...]

Ja dat had ik laatst ook. Toen ik naar de note zocht via Finder (heet dat zo? Die zoekfunctie als je je scherm ‘omlaag trekt’) vond ik em wel..
Spotlight heet dat :)

Helaas werkte dat hier ook niet…

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 12:15
heb het volgende probleem en de ene dag doet de shortcut het wel, dan de volgende dag niet.

setup:
iPhone 15 Pro iOS 17.3
  • 1 eSim voor persoonlijk abo en 1 fysieke sim voor werk
  • 3 focus modus die automatisch schakelen van persoonlijke focus modus, werk modus en slaap modus (ingesteld op vaste tijdstippen)
  • 2 shortcuts, 1 die de werk sim inschakelt als het toestel overschakelt naar werk modus en 1 die de werk sim uitschakelt als de telefoon terug schakelt naar persoonlijke focus modus.
de ene dag werkt de shortcut om de werk sim in the schakelen wel, de andere dag niet. Er is geen logica in wanneer het wel en wanneer het niet werkt. De uitschakel shortcut werkt wel mooi elke dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znUgLlymwLwNqcmf9Gs6pKICWiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gpfApLubELB161Jrj74SOxRF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oR2mk2jo81SjSnDXueD5biDlLsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0bsfa4ZQJvbucPAvi3ikwN1V.jpg?f=fotoalbum_large

ik kan het wel manueel aan zetten elke dag, maar zou het leuker vinden als de shortcut en bijhorende automatie gewoon werkt.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:12
Yonix schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:18:
Iemand enig idee waarom de timer niet afgaat wanneer de telefoon het scherm automatisch dempt? Hij gaat alleen af wanneer ik een time aanzet en handmatig de telefoon vergrendel.
Hmmz, said bug is nog steeds aanwezig in 17.3. :s

Heb nu sinds september een iPhone en heb de afgelopen maanden al meerdere bugs tegen mogen komen. Had het idee dat dit bij Apple een stuk beter geregeld zou zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

THE_BASE schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 21:47:
[...]

Nog geen update gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Is er wel. :)

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
Welke update? Zie er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nicj56 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:44:
[...]

Welke update? Zie er geen.
Vreemd. Mijn wederhelft had het vanmiddag gewoon in App Store. Misschien heb je automatische updates aan staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

THE_BASE schreef op maandag 5 februari 2024 @ 22:45:
[...]

Vreemd. Mijn wederhelft had het vanmiddag gewoon in App Store. Misschien heb je automatische updates aan staan?
Hier is het probleem opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:02
Beste mensen,

Tijdje terug van Android naar een iPhone 12 gegaan.

Heb bevalt me goed, maar er is één ding waar ik de vinger niet achter krijg.

En dat gaat over met je vinger ergens tikken middenin een woord om daar een aanpassing te doen.

Ik krijg het niet voor elkaar. De cursor gaat dan altijd voor of na het woord staan.

Maar ik begrijp dat niet. Op al mijn Android toestellen beschouwde ik dat altijd als een basic functionaliteit. Met de iPhone krijg ik het niet voor elkaar.

De enige manier om per letter door tekst te scrollen is door de spatiebalk ingedrukt te houden. Komt op mij erg omslachtig over en het kost meer tijd.

Klopt het dat iPhones dit niet kunnen (en zo ja; waarom niet? Snappen jullie mijn punt?)? Of heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Hier ook een overstapper. Volgens mij selecteert hij het woord bij een "leestekst" en kun je de cursor sturen naar de gewenste positie bij een "typetekst".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
@Atomius vinger op het woord houden tot je een vergrootglas krijgt en dan de cursor naar de juiste positie slepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:37:
@Atomius vinger op het woord houden tot je een vergrootglas krijgt en dan de cursor naar de juiste positie slepen.
Dit, of lang je spatiebalk indrukken zodat je een cursor krijgt die je als een muis kunt positioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 11:47
boosterbosch schreef op maandag 5 februari 2024 @ 15:19:
heb het volgende probleem en de ene dag doet de shortcut het wel, dan de volgende dag niet.

setup:
iPhone 15 Pro iOS 17.3
  • 1 eSim voor persoonlijk abo en 1 fysieke sim voor werk
  • 3 focus modus die automatisch schakelen van persoonlijke focus modus, werk modus en slaap modus (ingesteld op vaste tijdstippen)
  • 2 shortcuts, 1 die de werk sim inschakelt als het toestel overschakelt naar werk modus en 1 die de werk sim uitschakelt als de telefoon terug schakelt naar persoonlijke focus modus.
de ene dag werkt de shortcut om de werk sim in the schakelen wel, de andere dag niet. Er is geen logica in wanneer het wel en wanneer het niet werkt. De uitschakel shortcut werkt wel mooi elke dag.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik kan het wel manueel aan zetten elke dag, maar zou het leuker vinden als de shortcut en bijhorende automatie gewoon werkt.

Iemand een idee?
Ik volg even. Ik heb het idee dat het probleem erger is vlak na een restart van de telefoon, maar ongeveer eens per week schakelt mijn werk sim niet in. De setup is precies hetzelfde als bij jou.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 12:15
draak42 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 13:41:
[...]

Ik volg even. Ik heb het idee dat het probleem erger is vlak na een restart van de telefoon, maar ongeveer eens per week schakelt mijn werk sim niet in. De setup is precies hetzelfde als bij jou.
ik herstart mijn toestel bijna nooit, maar ik kan geen constante lijn zien wanneer het wel en niet werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@turkeyhakan staat beta2 in je glazenbol voor vanavond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 18-09 06:38
Hackus schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 18:45:
@turkeyhakan staat beta2 in je glazenbol voor vanavond ?
😅

De beta releases volg ik niet..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
17.3.1 staat live :
Deze update bevat probleemoplossingen voor je iPhone, waaronder:
Tijdens typen was het mogelijk dat tekst onverwacht overlapte of werd gedupliceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
Ik weet niet zeker of dit door de update is gekomen maar viel vandaag het volgende op;

Ik heb 2 sims, 1 fysieke en een esim. Ik kan geen imessage meer gebruiken op de esim/het nummer van de esim. De melding die erbij staat is (vertaald vanuit engels) "Om iMessage te gebruiken is het nodig om de SIM op een apple hardware geregistreed te hebben". Ik kan wel bellen, SMS-en en kan gebeld worden en sms ontvangen.

Als ik de esim op een andere toestel, met dezelfde apple-acc, activeer kan ik wel dat 2e nummer voor imsg gebruiken. Zelfs op het eerste toestel (waar de esim dus niet op geregistreerd is).

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:02
Beste mensen, sinds ik naar een iPhone ben overgestapt heb ik veel last met het toetsenbord. Ik typ vaak mis en snap niet zo goed hoe dat komt. Heb inmiddels meerdere toetsenborden geprobeerd maar niets helpt tot nu toe. Op internet lees ik wel meer dat mensen hier last van hebben bij iOS.

Herkennen jullie dit en belangrijker, iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:40
Atomius schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:39:
Beste mensen, sinds ik naar een iPhone ben overgestapt heb ik veel last met het toetsenbord. Ik typ vaak mis en snap niet zo goed hoe dat komt. Heb inmiddels meerdere toetsenborden geprobeerd maar niets helpt tot nu toe. Op internet lees ik wel meer dat mensen hier last van hebben bij iOS.

Denk kwestie van wennen, gaat vanzelf beter

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:04
Atomius schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 09:39:

Dit komt omdat er een bug in zit met typen sinds iOS 17... Alleen apple heeft het nog niet gefixt. Al moet ik zeggen dat met de laatste versie het wel beter lijkt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ferrox1 schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:31:
[...]

Dit komt omdat er een bug in zit met typen sinds iOS 17... Alleen apple heeft het nog niet gefixt. Al moet ik zeggen dat met de laatste versie het wel beter lijkt te gaan.
Wat voor bug dan? Ik typ zelf prima in iOS, swypen gaat ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:04
Kassad schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 11:52:
[...]

Wat voor bug dan? Ik typ zelf prima in iOS, swypen gaat ook goed.
Dat hij niet altijd een aanraking registreert.. lees dit topic even door, zijn meerdere die dit herkennen..
Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste