klinkt een beetje als "Trust us bro"Banshee schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:30:
[...]
Yup, vrij summiere changelog, meer dan alleen “bugfixes” vertelt het verhaal niet.
Alleen de iPhones lijken de update te hebben gekregen.
Mijn iPad laat hem niet zien.
Meer dan bugfixes is een point release ook niet natuurlijk.Banshee schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 20:30:
[...]
Yup, vrij summiere changelog, meer dan alleen “bugfixes” vertelt het verhaal niet.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Werkt bij jullie Find my Friends de laatste tijd (laatste paar weken?) ook zo baggertraag? “Live” is verre van live en updates komen heel traag binnen. Ik heb al van een aantal mensen hetzelfde gehoord, ben benieuwd hoe dit komt.
Sinds zondag hier ook bagger inderdaad.posttoast schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 23:23:
Werkt bij jullie Find my Friends de laatste tijd (laatste paar weken?) ook zo baggertraag? “Live” is verre van live en updates komen heel traag binnen. Ik heb al van een aantal mensen hetzelfde gehoord, ben benieuwd hoe dit komt.
Zucht...
Ik krijg vanochtend om de zoveel minuten een notificatie van de Apple Weather app over aankomende zware overstromingen in het Ijsselmeergebied vanaf donderdag. KNMI weet van niks, en ook elders is niks gemeld.
Ook door de PostNL app krijg ik alle notificaties meermaals.
Zien anderen dat ook? Ik draai momenteel de upgrade naar 17.2.1, wellicht dat dat helpt.
Ook door de PostNL app krijg ik alle notificaties meermaals.
Zien anderen dat ook? Ik draai momenteel de upgrade naar 17.2.1, wellicht dat dat helpt.
Hier ook bagger. Ook in 17.2.1posttoast schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 23:23:
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het klopt wél. Omdat ik zelf tegen de uiterwaarden van de Rijn woon volg ik dat iets meer dan de gemiddelde burger. Vandaag is de verwachting dat het huidige hoge water nog iets zakt, maar vanaf morgen tot halverwege volgende week komt er een hele berg regenwater uit Duitsland waardoor ze ongebruikelijke pieken verwachten. Bij ons worden in Arnhem en Nijmegen de kades, maar zelfs complete bouwplaatsen ontruimd.mfkne schreef op woensdag 20 december 2023 @ 09:13:
Ik krijg vanochtend om de zoveel minuten een notificatie van de Apple Weather app over aankomende zware overstromingen in het Ijsselmeergebied vanaf donderdag. KNMI weet van niks, en ook elders is niks gemeld.
Ik ben jaloers dat ik helemaal niet zo'n melding heb gekregen van Apple
[ Voor 16% gewijzigd door Dennisdn op 20-12-2023 09:43 ]
Ik heb sinds iOS 17 dat als ik een agenda item toevoeg vanuit de e-mail deze kort hierna weer verdwijnt uit de agenda. Ik kom er maar niet achter hoe dit kan. Mijn vrouw heeft dit ook (beide iPhone 14 Pro met laatste updates). Zijn er meer mensen die dit herkennen en hopelijk opgelost hebben?
De mails komen vanuit onze sportschool. We hebben al van alles geprobeerd. Wellicht komt het door het agenda item van de sportschool? Maar daar kan eigenlijk niet zoveel raars aan zijn?
Iemand misschien een suggestie die ik over het hoofd zie? Herstart en force restart al gedaan…
De mails komen vanuit onze sportschool. We hebben al van alles geprobeerd. Wellicht komt het door het agenda item van de sportschool? Maar daar kan eigenlijk niet zoveel raars aan zijn?
Iemand misschien een suggestie die ik over het hoofd zie? Herstart en force restart al gedaan…
[ Voor 3% gewijzigd door hk12nl op 20-12-2023 18:34 ]
©2004
Staat er misschien een agenda uit? Als je op Agenda's klikt onderin de agenda zie je alle agenda's.hk12nl schreef op woensdag 20 december 2023 @ 18:34:
Ik heb sinds iOS 17 dat als ik een agenda item toevoeg vanuit de e-mail deze kort hierna weer verdwijnt uit de agenda. Ik kom er maar niet achter hoe dit kan. Mijn vrouw heeft dit ook (beide iPhone 14 Pro met laatste updates). Zijn er meer mensen die dit herkennen en hopelijk opgelost hebben?
Zucht...
Nee daar heeft het helaas niets mee te maken. Hij staat er kortstondig en verdwijnt dan weer. Rest van de agenda blijft actief.SgtElPotato schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:09:
[...]
Staat er misschien een agenda uit? Als je op Agenda's klikt onderin de agenda zie je alle agenda's.
©2004
Het lijkt er op dat die agenda-afsprak als spam of "gevaarlijk" wordt gezien door het OS en dus verwijderd wordt. Hoe je dat tegen kan gaan weet ik zo niet 1-2-3hk12nl schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:13:
[...]
Nee daar heeft het helaas niets mee te maken. Hij staat er kortstondig en verdwijnt dan weer. Rest van de agenda blijft actief.
Ik gok ook zoiets, ook omdat het niet op 1 iPhone is maar meerdere. Ik zou eens testen met toevoegen van een agenda afspraak van een andere partij (tickets voor een concert oid in de mail hebben dit vaak bijv ook).Hulliee schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:13:
[...]
Het lijkt er op dat die agenda-afsprak als spam of "gevaarlijk" wordt gezien door het OS en dus verwijderd wordt. Hoe je dat tegen kan gaan weet ik zo niet 1-2-3
Mijn vermoeden is dat die agendaservice van de sportschool niet goed is ingericht / verouderd is en dat dat inderdaad beveiligingsmechanismes in iOS triggert.
youtube.com/@hisrep
@Hulliee en @DeNachtwacht dat is mijn vermoeden dus ook. Thx iig hiervoor. Ga ik wat meer in die hoek kijken.
©2004
Ik ben bezig met het overzetten van foto's op mijn computer naar iCloud. Dit zijn foto's die ik in de afgelopen maanden heb gemaakt gemaakt heb met andere (Android-) toestellen. Dit duurt elllllllllenlang. Na een X aantal foto's word ik eruit gegooid, en is iCloud niet beschikbaar vanwege 'accountonderhoud'. Dat was gisteren al met regelmaat, nu nog steeds. Dit schiet dus niet op.
Is er een manier om foto's van een Windows computer snel in de iCloud te krijgen, waarbij ik wel gebruik kan maken van de verschillende albums, zodat ik ze goed kan onderverdelen?
Is er een manier om foto's van een Windows computer snel in de iCloud te krijgen, waarbij ik wel gebruik kan maken van de verschillende albums, zodat ik ze goed kan onderverdelen?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Het is natuurlijk een karige oplossing, maar heb je niet een Mac in de buurt die je even kan gebruiken hiervoor? Daarmee gaat het namelijk wel gewoon snel en makkelijk, in de Photos-app.
Zojuist geupdate maar LET OP!
- mijn bankpassen waren weg uit Wallet, en moest ik apart weer toevoegen.
- Rabobank creditcard helaas niet toe te voegen, krijg een melding van rabobank dat ze problemen hebben met IOS en aan een oplossing werken.
- mijn widgets werken niet meer op mijn mac. ze zijn allemaal van mijn bureaublad verdwenen.
[ Voor 9% gewijzigd door rammes op 21-12-2023 14:39 ]
Ik zou het doen!
Nee, helaas heb ik geen Mac in de buurtposttoast schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:23:
Het is natuurlijk een karige oplossing, maar heb je niet een Mac in de buurt die je even kan gebruiken hiervoor? Daarmee gaat het namelijk wel gewoon snel en makkelijk, in de Photos-app.
Misschien zit dat probleem in je pc/laptop? Ik ben nml toevallig met een soortgelijk projectje bezig, foto’s van Google foto’s naar Apple foto’s verhuizen, en dat gaat prima. Downloaden vanuit Google, unzipped en uploaden naar Apple iCloud (via de browser). Geen centje pijn.Steeffoon schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:40:
Ik ben bezig met het overzetten van foto's op mijn computer naar iCloud. Dit zijn foto's die ik in de afgelopen maanden heb gemaakt gemaakt heb met andere (Android-) toestellen. Dit duurt elllllllllenlang. Na een X aantal foto's word ik eruit gegooid, en is iCloud niet beschikbaar vanwege 'accountonderhoud'. Dat was gisteren al met regelmaat, nu nog steeds. Dit schiet dus niet op.
Wat je ook kan doen bedenk ik me net, is de iCloud applicatie downloaden , sync met foto’s aanzetten en dan je foto’s op je pc in de juiste map zetten. iCloud synced dan op de achtergrond.
[ Voor 9% gewijzigd door Kassad op 21-12-2023 18:16 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Heb nu inderdaad de iCloud sync app gedownload en alles daarmee uploaden, waarna ik dan later nog de foto's onder verdeel in albums. Dat lijkt tot nu toe te werken!Kassad schreef op donderdag 21 december 2023 @ 18:14:
[...]
Misschien zit dat probleem in je pc/laptop? Ik ben nml toevallig met een soortgelijk projectje bezig, foto’s van Google foto’s naar Apple foto’s verhuizen, en dat gaat prima. Downloaden vanuit Google, unzipped en uploaden naar Apple iCloud (via de browser). Geen centje pijn.
Wat je ook kan doen bedenk ik me net, is de iCloud applicatie downloaden , sync met foto’s aanzetten en dan je foto’s op je pc in de juiste map zetten. iCloud synced dan op de achtergrond.
Ik heb ook de update gedaan naar 17.2.1
En ben een heel mail account kwijt. Of kwijt…, ja zegmaar hij synchroniseert niet meer.
En mail van een ander account staat onder een ander account
Heb betreft een mail account met dezelfde naarm maar een ander domein
@ live en een @ icloud worden doorelkaar gehaalt lijkt het wel.
Geen tijd om het goed uit te zoekken.
Had ik het maar nooit gedaan die update zo voor de kerst.
Wie weet wat er allemaal nog meer niet goed werkt. Pff
En ben een heel mail account kwijt. Of kwijt…, ja zegmaar hij synchroniseert niet meer.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ja, het is wat. Zo vlak voor de kerst geen mail meer kunnen ontvangen. Ik denk dat heel veel mensen jaloers zouden zijn op zulke problemen.Mel33 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:47:
Och och wat een problemen. In de tijd dat je deze post tikte had je ook even de mail accounts kunnen verwijderen en opnieuw toevoegen.Mel33 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:47:
Eerste freeze van 2 minuten en toevallig na de update. Betreft een 15 Pro Max
[ Voor 17% gewijzigd door Mandrake466 op 23-12-2023 07:46 ]
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Zo’n reactie is toch totaal niet helpend? Het gaat er vooral om dat de meest recente update best wat bugs kent en tot ongemak bij de user leidt, wat jammer is.Tylen schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 06:56:
[...]
Och och wat een problemen. In de tijd dat je deze post tikte had je ook even de mail accounts kunnen verwijderen en opnieuw toevoegen.
Nvm, ik had niet in de gaten dat dit topic hernoemd is.Mel33 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:47:
[ Voor 13% gewijzigd door Of-Aaargh op 23-12-2023 08:17 ]
Wat heeft Kerst hiermee te maken? In principe zitten er wel een aantal bugs in iOS. Maar het is niet zo dat je nu tijdens de feestdagen offline bent natuurlijk.Mel33 schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 20:47:
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
THE_BASE schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:28:
[...]
Wat heeft Kerst hiermee te maken? In principe zitten er wel een aantal bugs in iOS. Maar het is niet zo dat je nu tijdens de feestdagen offline bent natuurlijk.
offtopic:
Wat een gouden tijden waren dat, geen internet / offline tijdens de feestdagen.
Daarnaast hier 0 issues met 17.2.1 met zowel alle privé als zakelijke toestellen. (iPads en iPhones)
@Mel33 je eerst post in oktober begon al met “ik heb een zee aan bugs”. Of je toestel is buggy of jij doet iets wat niet hoort/klopt.
[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 23-12-2023 08:38 ]
Zelfs in de huidige DB ben ik nog geen enkele bug tegengekomen. Het zal exemplarisch zijn.
Pohh wat droom ik daar van. Heerlijke tijd. Ik heb nog iets te koop op facebook en daarna trek ik daar de stekker eruit. Dat is een begin.Vorkie schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:36:
[...]
offtopic:
Meer mensen die oude video’s vanuit icloud niet kunnen afspelen? Krijg op mijn iphone de melding dat de HQ versie niet te downloaden is. Foto’s lijken geen probleem te geven.
Op icloud.com werken ze gewoon en wanneer ik op de iphone een video dupliceer werken de beide bestanden… lijkt dus een bug waardoor mijn iphone niet zomaar wil/ kan downloaden.
Iphone 2x herstart en prive doorgifte uitgezet, maar maakt geen verschil.
Op icloud.com werken ze gewoon en wanneer ik op de iphone een video dupliceer werken de beide bestanden… lijkt dus een bug waardoor mijn iphone niet zomaar wil/ kan downloaden.
Heb je genoeg ruimte vrij op je telefoon? Toen ik nog m’n oude telefoon had, met meestal maar 1-2gb vrij, was dat altijd gedoe.gelukkie schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:52:
Meer mensen die oude video’s vanuit icloud niet kunnen afspelen? Krijg op mijn iphone de melding dat de HQ versie niet te downloaden is. Foto’s lijken geen probleem te geven.
Ja 32gb, zou zat moeten zijn toch? Lijkt trouwens ook vooral bij h.264 te zijn.
Net even zitten testen maar krijg het niet gereproduceerd eigenlijk.
Jep, wederhelft heeft er last van. Nog geen idee wat er aan te doen, het plan was even alles opnieuw te installeren, maar misschien is uit- en inloggen bij iCloud al voldoende.gelukkie schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:52:
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Draai je wel op iOS 17.2.1?gelukkie schreef op zondag 24 december 2023 @ 08:52:
Ik overigens op 17.3 bèta. Misschien is de bug er al uitgehaald.
Ik kom er net achter dat je de klok nu wel permanent kan laten zien in stand-by (iPhone 14 pro) en met de slaapfocus aan. Vanaf welke iOS versie hebben ze dat toegevoegd? Vanaf de release van iOS 17 zat het er niet in namelijk 😄
©2004
Sinds deze week valt me op dat de mini-view tijdens een FaceTime gesprek 2 verschillende afmetingen kan hebben. Ik heb de screenshots ge-blured. Links de grote miniview (nieuw voor mij), rechts de kleine mini-view (wat ik gewend ben). Ik draai iOS 17.2.1
Ik heb een SE en de grote mini-view is dodelijk irritant op het kleine scherm.
Het is me 2x gelukt de mini-view van groot naar klein te krijgen maar ik heb niet kunnen ontdekken hoe.
Ik heb van alles geprobeerd:
- mini view aantikken (komen de optie knoppen te voorschijn en zet de miniview groter in het midden van het scherm.
-- alle knoppen gehad (protret, filters/options, flip cam, etc)
- mini view all naar alle hoeken getrokken geduwd.
- gesprek opnieuw starten (werkt eigenlijk altijd maar soms is de miniview "ineens" weer groter
- ik heb gezocht op inet maar kan er niets over vinden. Zie alleen verwijzingen naar FaceTime op een mac waarbij de window geresized kan worden.
Het valt me op dat in de grotere mini-view er nog 2 knoppen zichtbaar zijn: effects en swap cam.
Iemand hetzelfde ervaren? Weet iemand hoe dit te fixen?
Het is me 2x gelukt de mini-view van groot naar klein te krijgen maar ik heb niet kunnen ontdekken hoe.
- mini view aantikken (komen de optie knoppen te voorschijn en zet de miniview groter in het midden van het scherm.
- gesprek opnieuw starten (werkt eigenlijk altijd maar soms is de miniview "ineens" weer groter
- ik heb gezocht op inet maar kan er niets over vinden. Zie alleen verwijzingen naar FaceTime op een mac waarbij de window geresized kan worden.
Het valt me op dat in de grotere mini-view er nog 2 knoppen zichtbaar zijn: effects en swap cam.
/f/image/IKQXBt6zxhML8dxGpAkKgU50.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij door er nogmaals op te drukken (tappen) wordt hij weer klein. Tenminste zo werkt het bij mij.sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:56:
Sinds deze week valt me op dat de mini-view tijdens een FaceTime gesprek 2 verschillende afmetingen kan hebben. Ik heb de screenshots ge-blured. Links de grote miniview (nieuw voor mij), rechts de kleine mini-view (wat ik gewend ben). Ik draai iOS 17.2.1
[Afbeelding]
©2004
Thanks voor de suggestie, zal het nog eens proberen als het weer gebeurd.hk12nl schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:19:
[...]
Volgens mij door er nogmaals op te drukken (tappen) wordt hij weer klein. Tenminste zo werkt het bij mij.
Ben er zeker van dat ik dat geprobeerd heb. Volgens mij komt de mini view bij 1x drukken midden onder in het scherm te staan - NOG groter. De ontvangen video op de achtergrond blijft fullscreen maar dimt. Op de nog grotere mini view heb ik dan alle knoppen voor super-duper effecten/portrait/camera switch etc.
Zal het nog eens proberen en een screenrecording maken
Kan ook nog zijn dat je ergens anders op het scherm moet ‘drukken’. Dat hij dan kleiner wordt.sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:10:
[...]
Thanks voor de suggestie, zal het nog eens proberen als het weer gebeurd.
Ben er zeker van dat ik dat geprobeerd heb. Volgens mij komt de mini view bij 1x drukken midden onder in het scherm te staan - NOG groter. De ontvangen video op de achtergrond blijft fullscreen maar dimt. Op de nog grotere mini view heb ik dan alle knoppen voor super-duper effecten/portrait/camera switch etc.
Zal het nog eens proberen en een screenrecording maken
©2004
Ja deels klopt het, ik deed iets wat niet klopt, ik melde mijn mail na de storing en verwijderen opnieuw aan op mijn iphone. Maar ik koos niet voor de optie Outlook(voor mijn @liveaccount) maar ik koos voor de optie "andere" in de instellingen>mail>nieuw account maken optieVorkie schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 08:36:
[...]
offtopic:
Daarnaast hier 0 issues met 17.2.1 met zowel alle privé als zakelijke toestellen. (iPads en iPhones)
@Mel33 je eerst post in oktober begon al met “ik heb een zee aan bugs”. Of je toestel is buggy of jij doet iets wat niet hoort/klopt.
Nu is het weer met de mail oke iig.
En de andere bugs en hinderlijkheden zijn met de updates vd Apps inmiddels ook opgelost, deels iig. Een paar apps moeten nog>
Kijk ik had al met 17.1 enz wat irritaties, het lost zich wel op allemaal. maar het duurt met een nieuw ios versie wel even, soms 3 updates nodig en dan alles apps die moeten volgen. Ik ben er met de kerst en vlak voor een vakantie of in sept net na de vak. er wel klaar mee om aan een update te beginnen. # maand wachten is gewoon beter. Het momentum dat ze kiezen is altijd een hektiesche tijd met sept juni mei en dec, De rest van het jaar kan me niet bommen als ze het dan doen. Maar net voor een vakantie aan of nieuw schooljaar of decbermaand is wat om gek van te worden ( meestal valt het wel mee, maar als je belangrijke emails en agendas opeens niet werken, of communicatie in apps bokken, ben je wel onthand. Ik pas iig voortaan op, of skip ff 2 maand of 3 misschien.
This geen rand maar meer een advies. En een aandachtspunt, of valt het jullie niet op. (als het goed gaat valt het niet op. haha)
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik heb via de Blokker app de Blokker klantenkaart toegevoegd aan mijn wallet. Sindsdien krijg als ik ook maar een beetje in de de buurt van een Blokker ben deze melding op mijn toegangsscherm: Dichtbij: Blokker. Erg irritant vind ik.
Hoe kan ik deze melding uitschakelen? Wil de kaart wel in mijn wallet houden. Bij de instellingen van de kaart in de wallet heb ik 'sta meldingen toe' al uitgezet maar dat helpt niet.
Hoe kan ik deze melding uitschakelen? Wil de kaart wel in mijn wallet houden. Bij de instellingen van de kaart in de wallet heb ik 'sta meldingen toe' al uitgezet maar dat helpt niet.
[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 29-12-2023 09:26 ]
Helpt dit je verder?musicfreak schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:22:
Ik heb via de Blokker app de Blokker klantenkaart toegevoegd aan mijn wallet. Sindsdien krijg als ik ook maar een beetje in de de buurt van een Blokker ben deze melding op mijn toegangsscherm: Dichtbij: Blokker. Erg irritant vind ik.
Kaartgegevens bekijken en kaartinstellingen wijzigen
Open de Wallet-app op je iPhone.
Tik op de kaart, tik op de knop 'Meer' en tik op 'Kaartdetails'.
Kies een of meer van de volgende opties (niet alle opties zijn beschikbaar voor alle soorten kaarten):
Automatische updates: De kaartverstrekker mag de kaart bijwerken.
Toon op toegangsscherm: De kaart wordt weergegeven op basis van tijd of locatie.
Om toegang tot je locatie toe te staan, tik je in Instellingen op 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' > 'Wallet' en tik je op 'Bij gebruik van app'.
Automatische selectie: De kaart wordt geselecteerd wanneer erom wordt gevraagd.
Verwijder kaart: De kaart wordt verwijderd van alle apparaten waarop je met je Apple ID bent ingelogd.
Scrol omlaag om andere informatie weer te geven, zoals de bijbehorende app, gebruiksgegevens en algemene voorwaarden.
@MCFS Tnx, ik heb het even nagekeken, bij de Blokker kaart heb ik automatische updates nu ook uitgezet, eens kijken of dat helpt.
Deze opties zijn inderdaad niet bij elke kaart beschikbaar, de Ikea family kaart (toegevoegd vanuit een mailtje van Ikea) heeft deze optie niet zag ik, en ook de optie 'sta meldingen toe' staat er niet bij.
Ik kan niet zo goed inschatten of het handig is om toegang tot locatie bij de wallet aan te laten staan. Staat nu op 'bij gebruik van app' maar dat kan ik nog uitschakelen mocht ik de Blokker melding blijven krijgen.
Deze opties zijn inderdaad niet bij elke kaart beschikbaar, de Ikea family kaart (toegevoegd vanuit een mailtje van Ikea) heeft deze optie niet zag ik, en ook de optie 'sta meldingen toe' staat er niet bij.
Ik kan niet zo goed inschatten of het handig is om toegang tot locatie bij de wallet aan te laten staan. Staat nu op 'bij gebruik van app' maar dat kan ik nog uitschakelen mocht ik de Blokker melding blijven krijgen.
Ik zou Toon op toegangsscherm uitzetten, dat heeft meer zin, denk ik.musicfreak schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 11:00:
@MCFS Tnx, ik heb het even nagekeken, bij de Blokker kaart heb ik automatische updates nu ook uitgezet, eens kijken of dat helpt.
@ChrisM Ja eens alleen is die optie er niet bij deze kaart, ook niet bij mijn andere trouwens. Was ik vergeten te melden
Edit 04-01-2024 10:51:
Vandaag geen last meer van. Geen relevante updates geweest voor zover ik kan zien. Misschien was het toch een toevallige samenloop van omstandigheden.
Sinds kort wordt bij het openen van de Marktplaats-app mijn muziek/radio gestopt. Een vergelijkbare actie als 'pauze', ik kan hem ook gewoon weer starten via de app of weer op play klikken in het bedieningspaneel.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Context
Ik verdenk meestal meteen de MP-app. Daar rommelt regelmatig wat aan naar mijn idee.
Zou het bijvoorbeeld gedrag kunnen zijn van een advertentie in MP? (Heb ik ook altijd ruzie mee omdat ik er per ongeluk op klik tijdens het scrollen).
Ik luister vaker via andere spelers buiten mijn iPhone om, dus ik kan niet exact zeggen hoe lang het al speelt. De laatste MP versie is 2 weken oud.
Hebben meer mensen hier last van?
Vandaag geen last meer van. Geen relevante updates geweest voor zover ik kan zien. Misschien was het toch een toevallige samenloop van omstandigheden.
Sinds kort wordt bij het openen van de Marktplaats-app mijn muziek/radio gestopt. Een vergelijkbare actie als 'pauze', ik kan hem ook gewoon weer starten via de app of weer op play klikken in het bedieningspaneel.
Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
Context
- iPhone 13 mini
- Marktplaats 15.60.1
- Gebeurt bij meerdere 'geluidsapps' (Spotify, NPO Radio 1/2, NPO luister)
- Gebeurt niet bij openen van andere apps dan Marktplaats
- Gebeurt zowel bij lokaal afspelen als via Bluetooth (JBL Go 3)
- Ik heb geen automatisering die triggert op de Marktplaats-app en/of het geluid pauzeert.
Ik verdenk meestal meteen de MP-app. Daar rommelt regelmatig wat aan naar mijn idee.
Zou het bijvoorbeeld gedrag kunnen zijn van een advertentie in MP? (Heb ik ook altijd ruzie mee omdat ik er per ongeluk op klik tijdens het scrollen).
Ik luister vaker via andere spelers buiten mijn iPhone om, dus ik kan niet exact zeggen hoe lang het al speelt. De laatste MP versie is 2 weken oud.
Hebben meer mensen hier last van?
[ Voor 7% gewijzigd door Brrrtje? op 04-01-2024 10:51 ]
Jezus, ik heb net gezocht naar de mogelijkheid om een Fitness+ abo uit te proberen alleen om erachter te komen dat de dienst niet actief is in NL. Maar ze hebben wel gewoon deze help artikelen online staan in het Nederlands en op de Nederlandse website.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Deze pagina’s zijn al een tijdje beschikbaar. Je kunt er dus ook geen conclusie aan verbinden dat deze dienst op korte termijn in NL beschikbaar komt.SirLenncelot schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:43:
Jezus, ik heb net gezocht naar de mogelijkheid om een Fitness+ abo uit te proberen alleen om erachter te komen dat de dienst niet actief is in NL. Maar ze hebben wel gewoon deze help artikelen online staan in het Nederlands en op de Nederlandse website.
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 03-01-2024 22:42 ]
Het werkte juist andersom, ik zocht hoe ik workouts kon maken anders dan via de Watch zelf. Kwam op deze pagina uit en zocht me daarna een ongeluk hoe ik zo’n abonnement kon afsluiten.
Misschien even een extra back-up maken voordat je update. https://www.macrumors.com...-2-bricking-some-iphones/
Bij mij is het gelukkig goed gegaan.
Oei dan wacht ik nog even.Roy Tollenaar schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:52:
Misschien even een extra back-up maken voordat je update. https://www.macrumors.com...-2-bricking-some-iphones/
Ik ben nog vrij nieuw met iOS, maar iPhones maken toch altijd een backup naar iCloud als ze updaten?Roy Tollenaar schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:52:
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Je hebt de iCloud-reservekopie. Dan maakt je toestel periodieke backups, zo is de mijne van gisteren 05:45. iCloud-reservekopie maakt niet speciaal voor een update ook nog een back-up.Ample Energy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:30:
[...]
Ik ben nog vrij nieuw met iOS, maar iPhones maken toch altijd een backup naar iCloud als ze updaten?
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 03-01-2024 21:42 ]
Het dichtstbij is een Apple Watch die een backup maakt tijdens het “loskoppelen” proces maar dat van iPhones voor de update heb ik niet eerder gehoordAmple Energy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 21:30:
[...]
Ik ben nog vrij nieuw met iOS, maar iPhones maken toch altijd een backup naar iCloud als ze updaten?
And it’s gone: Apple Pulls iOS 17.3 Beta 2 Due to Boot Loop IssueRoy Tollenaar schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:52:
The crash appears to be affecting people who have Back Tap enabled on their iPhone. Apple has now pulled the update.
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 03-01-2024 22:22 ]
Ik ben blij dat het goed gelopen is bij mij, ik spring meestal direct op de boot.
Wel even zeggen dat het om een Beta gaatRoy Tollenaar schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 20:52:
Hier maar meteen even gedowngrade naar de PB. Blijft toch spannend op je dayly driver…
Kijken of ik de rug recht kan houden tot de iOS18 DB
Kijken of ik de rug recht kan houden tot de iOS18 DB
[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 04-01-2024 09:52 ]
@meesje tnx voor het meedenken. Vandaag treedt het bij mij (vooralsnog) niet meer op. Blijft een beetje een raadsel.meesje schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:00:
@Brrrtje? Zojuist een test gedaan met Apple Music. Muziek blijft gewoon doorspelen als ik de MP app open.
Weet iemand hoe ik het veld van 'Functie' standaard kan zien bij het creeren van een nieuw contact?
Ik moet telkens naar beneden scrollen op de fiche en 'voeg veld toe' selecteren om dan in het volgende scherm 'Functie' te kiezen.
Nog beter zou zijn als ik dit bij de 3 default velden zie staan onder Voornaam, Naam, Bedrijf.
Ik had de indruk dat dit in vorige iOS versie wel kon, is dit aangepast in iOS17?
Dank
Ik moet telkens naar beneden scrollen op de fiche en 'voeg veld toe' selecteren om dan in het volgende scherm 'Functie' te kiezen.
Nog beter zou zijn als ik dit bij de 3 default velden zie staan onder Voornaam, Naam, Bedrijf.
Ik had de indruk dat dit in vorige iOS versie wel kon, is dit aangepast in iOS17?
Dank
[ Voor 11% gewijzigd door PrettigGestoord op 04-01-2024 16:29 ]
Dit heb ik nooit gezien in iOS. Ik weet wel dat je het in kan stellen op macOS.PrettigGestoord schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:25:
Weet iemand hoe ik het veld van 'Functie' standaard kan zien bij het creeren van een nieuw contact?
Dank
Misschien komt mijn verwarring van macOS. Ik had de indruk dat het ook zo kon op iOS.ChrisM schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 06:10:
[...]
Dit heb ik nooit gezien in iOS. Ik weet wel dat je het in kan stellen op macOS.
Nuja, geen blocking issue maar het zou handig zijn als je de volgorde van die velden zou kunnen instellen.
Misschien is dit een beginnersvraag, maar is er een manier om oude foto’s op een iPhone automatisch te verwijderen - zonder iCloud?
Ik dacht dat je vroeger met “fotostream” foto’s automatisch kon backuppen tot 30 dagen terug. En dat oudere foto’s vanzelf verdwenen (dacht ik). Fotostream is niet meer beschikbaar.
Nu heb ik ongeveer 62Gb fotos/videos. Alle fotos en videos worden naar zowel Onedrive als Google Photos gebackupped, maar nu heb ik voor het eerst te weinig ruimte op mn iPhone (128Gb). Ik wil mn 50Gb iCloud niet gebruiken voor fotos, omdat die dan zo weer vol zit en ik al 2x online backup heb van mn fotos/videos. Is de enige manier om handmatig oude/grote foto’s/videos te verwijderen? Of mis ik een handigere manier?
Ik dacht dat je vroeger met “fotostream” foto’s automatisch kon backuppen tot 30 dagen terug. En dat oudere foto’s vanzelf verdwenen (dacht ik). Fotostream is niet meer beschikbaar.
Nu heb ik ongeveer 62Gb fotos/videos. Alle fotos en videos worden naar zowel Onedrive als Google Photos gebackupped, maar nu heb ik voor het eerst te weinig ruimte op mn iPhone (128Gb). Ik wil mn 50Gb iCloud niet gebruiken voor fotos, omdat die dan zo weer vol zit en ik al 2x online backup heb van mn fotos/videos. Is de enige manier om handmatig oude/grote foto’s/videos te verwijderen? Of mis ik een handigere manier?
Foto's in de foto's app staan toch op chronologische volgorde? Gewoon bovenaan beginnen met verwijderen.greet3 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:01:
Misschien is dit een beginnersvraag, maar is er een manier om oude foto’s op een iPhone automatisch te verwijderen - zonder iCloud?
Dus enige manier om ruimte te maken op je iPhone is dus om handmatig foto’s te wissen om de zoveel tijd?ChrisM schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:03:
[...]
Foto's in de foto's app staan toch op chronologische volgorde? Gewoon bovenaan beginnen met verwijderen.
Ik vraag me nu hardop af, waarom ik dit probleem van te weinig opslag door foto’s niet eerder heb gehad. Wellicht omdat ik bij iedere iPhone “vers” begon met een nieuw toestel en alleen de apps overzette. Mail, contacten, etc werden van de cloud gedownload. Laatste keer kopieerde ik mn hele iphone over incl foto’s en heb al een paar jaar geen nieuwe iPhone meer gekocht. Er is misschien geen automatische manier om je oude fotos/videos op te ruimen zonder iCloud.
- edit: kan weg
[ Voor 97% gewijzigd door Dennisdn op 08-01-2024 17:14 ]
Zelf niet getest, maar met de Shortcuts app valt er misschien wel wat te bouwen. Eens in de week/maand trapt die shortcut zichzelf af en presenteert jou dan een overzicht van de foto's die afgelopen maand gemaakt zijn. Of als ze echt direct van het toestel af mogen dan lijkt het me nog makkelijker om in elkaar te knutselen.greet3 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:11:
[...]
Dus enige manier om ruimte te maken op je iPhone is dus om handmatig foto’s te wissen om de zoveel tijd?
Ik vraag me nu hardop af, waarom ik dit probleem van te weinig opslag door foto’s niet eerder heb gehad. Wellicht omdat ik bij iedere iPhone “vers” begon met een nieuw toestel en alleen de apps overzette. Mail, contacten, etc werden van de cloud gedownload. Laatste keer kopieerde ik mn hele iphone over incl foto’s en heb al een paar jaar geen nieuwe iPhone meer gekocht. Er is misschien geen automatische manier om je oude fotos/videos op te ruimen zonder iCloud.
Have you tried turning it off and on again?
Ik denk dat de meeste mensen iCloud gebruiken... ik heb 15 jaar aan foto's in m'n iCloud staan, neemt op m'n telefoon ~15-20gb in gebruik. Top.greet3 schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:11:
[...]
Dus enige manier om ruimte te maken op je iPhone is dus om handmatig foto’s te wissen om de zoveel tijd?
Je kan snel veel selecteren, he (even googlen). En.. shortcuts helpt misschien ook.
We gaan het met Beta3 nog eens proberen: Apple Seeds Third Betas of iOS 17.3 and iPadOS 17.3 to Developers
[ Voor 66% gewijzigd door Donstil op 09-01-2024 19:11 ]
Volgens mij is er een makkelijkere manier, als je een backup maakt met Google Photos: er is een functie die foto’s van je iPhone kan wissen, waar al een backup van is gemaakt naar Google Photos. Ik denk dat dit kn worden. Zal er even nog wat over zoeken, voordat ik he doe.Gr4mpyC3t schreef op maandag 8 januari 2024 @ 17:21:
[...]
Zelf niet getest, maar met de Shortcuts app valt er misschien wel wat te bouwen. Eens in de week/maand trapt die shortcut zichzelf af en presenteert jou dan een overzicht van de foto's die afgelopen maand gemaakt zijn. Of als ze echt direct van het toestel af mogen dan lijkt het me nog makkelijker om in elkaar te knutselen.
/f/image/W7ymtKNNSCM0tNXnP8wC85QZ.png?f=fotoalbum_large)
Let wel op dat foto’s bij Google Photos alleen bewaard worden op de ingestelde kwaliteit. Ik meen dat dit standaard niet de allerbeste kwaliteit is. Op zich geen probleem, en een leek zal het niet eens merken. Maar voor een professional of hobbyfotograaf kan dit vervelend uitpakken.greet3 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:12:
[...]
Volgens mij is er een makkelijkere manier, als je een backup maakt met Google Photos: er is een functie die foto’s van je iPhone kan wissen, waar al een backup van is gemaakt naar Google Photos. Ik denk dat dit kn worden. Zal er even nog wat over zoeken, voordat ik he doe.
[Afbeelding]
Tx! Je kan idd kiezen voor gecomprimeerd of origineel. Gecomprimeerd was vroeger gratis, en nu alleen gratis voor foto’s gemaakt met een Google Pixel (t/m 6) dacht ik. Ik ben nog aan het kijken of er andere alternatieven zijn om makkelijk je foto’s te backuppen en vervolgens op te schonen van je iPhone. Tot nu toe lijkt iCloud en Google Foto’s handig. Voordeel van iCloud is dat je niet pats boem al je foto’s uit je telefoon hebt, maar dat het geleidelijk en automatisch op de achtergrond werkt. Echter de foto functies als gezichtsherkenning zijn beter bij Google. (Intussen sta ik nog steeds open voor andere suggesties).Cheesy schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 21:56:
[...]
Let wel op dat foto’s bij Google Photos alleen bewaard worden op de ingestelde kwaliteit. Ik meen dat dit standaard niet de allerbeste kwaliteit is. Op zich geen probleem, en een leek zal het niet eens merken. Maar voor een professional of hobbyfotograaf kan dit vervelend uitpakken.
Misschien heb je een Synology NAS thuis staan? Die heeft ook een app en de mogelijkheid om te backuppen.greet3 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:51:
[...]
Tx! Je kan idd kiezen voor gecomprimeerd of origineel. Gecomprimeerd was vroeger gratis, en nu alleen gratis voor foto’s gemaakt met een Google Pixel (t/m 6) dacht ik. Ik ben nog aan het kijken of er andere alternatieven zijn om makkelijk je foto’s te backuppen en vervolgens op te schonen van je iPhone. Tot nu toe lijkt iCloud en Google Foto’s handig. Voordeel van iCloud is dat je niet pats boem al je foto’s uit je telefoon hebt, maar dat het geleidelijk en automatisch op de achtergrond werkt. Echter de foto functies als gezichtsherkenning zijn beter bij Google. (Intussen sta ik nog steeds open voor andere suggesties).
Zucht...
Heb idd toevallig ook een Syno thuis staan. (Hoe wist ie dat?) Dus de backups van foto’s en videos zit denk ik goed om meerdere plekken. Ik zat te zoeken naar een makkelijke manier om ruimte te maken op de iPhone. Inmiddels heb ik best veel Gb aan foto’s en video’s van oa (meerdere) verbouwingen, kinderen en vakanties. En sommige waren handig om na te zoeken en dus te bewaren. Online opslag en terug vinden is voldoende, al is het soms makkelijk om ook lokaal wat op je telefoon te hebben.SgtElPotato schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 10:57:
[...]
Misschien heb je een Synology NAS thuis staan? Die heeft ook een app en de mogelijkheid om te backuppen.
Nextcloud is een optie. Kan je helemaal zelf hosten als je wilt of commercieel ergens afnemen.greet3 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 09:51:
[...]
(Intussen sta ik nog steeds open voor andere suggesties).
Ik heb het probleem nog steeds. Kan er nog steeds geen echte pijl op trekken waarom het soms groot wordt maar de kans is aanzienlijk als:hk12nl schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:19:
[...]
Volgens mij door er nogmaals op te drukken (tappen) wordt hij weer klein. Tenminste zo werkt het bij mij.
- tegenpartij de “AI beeldherkenning” animaties gebruikt (bv een duim opsteekt)
- ikzelf de “AI beeldherkenning” animaties gebruik
- als ik naar een andere app switch en dan terug naar de FT call (btw ik start FT altijd vanuit iMsg. Is is ook al anders dan direct de app FT gebruiken. Als ik de FT app gebruikt word myn camera beeld grijs/niet beschikbaar als ik bv naar de imsg app switch terwijl we aan het bellen zijn)
Ook ervaren dat er nog andere afmetingen van het eigen camera viewtje zijn: vierkant/bijna vierkant bv! Heb daar nog geen printscreen van kunnen nemen
De enige echte oplossing voor mij is de call te stoppen en terug te bellen.
Zou mijn tel misschien denken dat hij een tablet is?
Ik heb dir nooit standaard gezien. Ik heb dit wel direct als een contact toegevoegd wordt via een vcs, gedeelt van iemand ontvangt of van een app (outlook, teams etc)PrettigGestoord schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 16:25:
Dank
lol, zat dit te lezen, zag ergens iets over back-tap. Zocht het op en BAM, mijn 3 jaar oude bug van random openende camera-app opgelost: backtap stond (standaard?) aan om met 2 taps de cam te openen.Donstil schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:21:
[...]
And it’s gone: Apple Pulls iOS 17.3 Beta 2 Due to Boot Loop Issue
[...]

Sinds iOS17 doet mijn DAC het niet meer als ik hem verbind met mijn lightning poort van mijn 11 pro. Ik heb feedback gegeven bij Apple maar tot op heden is er geen oplossing. Heeft iemand hier al een idee om dit op te lossen?
Ik zou de fabrikant van je DAC ook even contacten, kan zijn dat zij iOS 17 (nog) niet ondersteunen.
Misschien is een firmware update van je DAC al voldoende.
Misschien is een firmware update van je DAC al voldoende.
Recent overgestapt van iPhone 13 Pro naar 15 pro via volledige herinstallatie. Ik heb nu iets raars met contacten wat ik niet helemaal begrijp. Als ik bij een contact op bellen klik dan reageert de iPhone niet. Blijkbaar omdat er meerdere nummers zijn of meerdere manieren om hetzelfde nummer te bellen en de iPhone moet door de her installatie opnieuw leren hoe ik iemand wil bellen.
Als in lang druk op mobiel/mobile dan verschijnen al die opties maar de mobiele nummers verschijnen ook onder “phone”
Wat plaatjes om te verduidelijken.
Bij bellen krijg ik drie opties: maar het is allemaal hetzelfde nummer.
/f/image/JUPDmRhqzhEM4GGwjOahCl7g.png?f=fotoalbum_large)
Contact heeft maar 1 nummer.
:strip_exif()/f/image/Qv1o1YZtxqVV4Rcx9ugmygCQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Snap op zich de keuze tussen “gewoon” bellen en whatsapp maar waarom staat het nummer ook dubbel bij phone en mobile?
Wat gezocht op internet en kwam paar opmerkingen tegen over een verandering in whatsapp en Siri opties maar krijg het niet opgeschoond in de dialer.
Mis ik iets? Is dit een bug?
Als in lang druk op mobiel/mobile dan verschijnen al die opties maar de mobiele nummers verschijnen ook onder “phone”
Wat plaatjes om te verduidelijken.
Bij bellen krijg ik drie opties: maar het is allemaal hetzelfde nummer.
/f/image/JUPDmRhqzhEM4GGwjOahCl7g.png?f=fotoalbum_large)
Contact heeft maar 1 nummer.
:strip_exif()/f/image/Qv1o1YZtxqVV4Rcx9ugmygCQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Snap op zich de keuze tussen “gewoon” bellen en whatsapp maar waarom staat het nummer ook dubbel bij phone en mobile?
Wat gezocht op internet en kwam paar opmerkingen tegen over een verandering in whatsapp en Siri opties maar krijg het niet opgeschoond in de dialer.
Mis ik iets? Is dit een bug?
Heb je bij die contact niet toevallig twee nummers opgeslagen?
En whatsapp kun je met een ander nummer installeren. Dus dan bel je die persoon ook op een ander nummer.
En whatsapp kun je met een ander nummer installeren. Dus dan bel je die persoon ook op een ander nummer.
Weet iemand hoe je een opdracht kan aanmaken om icloud privédoorgifte aan en uit te zetten? Het lukt mij niet om in te stellen.
Edit: (contextprobleem wat hier stond doet zich niet meer voor)
Edit: (contextprobleem wat hier stond doet zich niet meer voor)
[ Voor 23% gewijzigd door Lasmibalsingh op 14-01-2024 21:12 ]
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
MacRumors schreef een stukje over de nieuwsbrief van Mark Gurman over de aanstaande deadline om apps te mogen sideloaden:
- Deadline is 7 maart 2024 (Digital Markets Act van de EU)
- Mogelijkheid om apps buiten de App Store om te installeren
- Mogelijkheid om alternatieve betaalmethoden te gebruiken
- Waarschijnlijk alleen in de EU
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ik heb sinds oktober een iPhone 15 Pro Max. Vandaag wilde ik een in-app aankoop doen. Echter gaat dat niet helemaal zoals het moet. Ik ben samen met mijn partner een familie, ik zie wel de creditcard van mijn partner, maar een eigen betaalmethode toevoegen, dat gaat niet... wat ik ook probeer. Ik sta ook niet als kind, maar gewoon als volwassen... De optie om een betaalmethode toe te voegen, werkt echter niet, want die blijft grijs. Wat ik ook probeer.
Iemand een idee wat ik hieraan kan doen?
:strip_exif()/f/image/nmY37aoqhyk380V7lTh5IwNN.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn eerste zoekresultaat op Google geeft aan dat je Purchase sharing (onder Family Sharing) moet uitzetten.Steeffoon schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:37:
Ik heb sinds oktober een iPhone 15 Pro Max. Vandaag wilde ik een in-app aankoop doen. Echter gaat dat niet helemaal zoals het moet. Ik ben samen met mijn partner een familie, ik zie wel de creditcard van mijn partner, maar een eigen betaalmethode toevoegen, dat gaat niet... wat ik ook probeer. Ik sta ook niet als kind, maar gewoon als volwassen... De optie om een betaalmethode toe te voegen, werkt echter niet, want die blijft grijs. Wat ik ook probeer.
[Afbeelding]
https://discussions.apple.com/thread/250410002?sortBy=best
Je bent geweldig, thanks!La1974 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 20:14:
[...]
Mijn eerste zoek resultaat op Google geeft aan dat je Purchase sharing (onder Family Sharing) moet uitzetten.
https://discussions.apple.com/thread/250410002?sortBy=best
Dit probleem is opgelost voor mij in 17.2.1. Er is nu een kopje “Standaardmeldingen” (of die is terug van absentie) waarbij de nieuwe default “Echo” teruggezet kan worden naar “Drietoon”.WhatsappHack schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:12:
[...]
Ja, die heb ik ook inderdaad. Maar geen enkele staat op "Echo" en er is dus ook geen kopje voor generieke meldingen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Volgende week komt iOS17.3 voor iedereen, vanaf nu zijn de RC's beschikbaar.
Edit: Ik heb geüpdatet maar het lijkt wel of de scaling net veranderd is ofz. Kan het niet echt uitleggen maar alles ziet er net wat anders uit lijkt het wel.
Edit: Ik heb geüpdatet maar het lijkt wel of de scaling net veranderd is ofz. Kan het niet echt uitleggen maar alles ziet er net wat anders uit lijkt het wel.
[ Voor 76% gewijzigd door Donstil op 17-01-2024 20:07 ]
In positieve of negatieve zin? En groter of kleiner?Donstil schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 19:08:
Volgende week komt iOS17.3 voor iedereen, vanaf nu zijn de RC's beschikbaar.
Zucht...
Ja denk iets kleiner allemaal. Lijkt wel alsof ze de kleinste stand (waar hij bij mij al op stond) nog net iets kleiner gemaakt hebben.SgtElPotato schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 21:03:
[...]
In positieve of negatieve zin? En groter of kleiner?
Wel oké denk ik.
Het was mij niet opgevallen, maar nu je het zegt denk ik het misschien ook te zienDonstil schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:38:
[...]
Ja denk iets kleiner allemaal. Lijkt wel alsof ze de kleinste stand (waar hij bij mij al op stond) nog net iets kleiner gemaakt hebben.
Wel oké denk ik.
Inderdaad. Net even een fractie smaller lijkt de kleinste stand geworden.Donstil schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 22:38:
[...]
Ja denk iets kleiner allemaal. Lijkt wel alsof ze de kleinste stand (waar hij bij mij al op stond) nog net iets kleiner gemaakt hebben.
Wel oké denk ik.
Valt me ook op dat de kleuren feller zijn geworden. Zie het vooral bij groen (bijvoorbeeld iconen van WhatsApp en FaceTime) en oranje. Zal zo eens vergelijken met de wederhelft die nog op 17.2 draait.
Bizar dat ik na deze update 10GB terug heb. Zal wel weer een cache geleegd zijn. Never mind. Dat was van heel korte duur.
[ Voor 22% gewijzigd door THE_BASE op 18-01-2024 08:00 ]
Niet per se een iOS-dingetje, maar mij Gmail-app is vandaag geüpdatet naar 6.0.231232 (van 6 dagen geleden).
In het meldingencentrum krijg ik geen voorbeeld meer van het bericht. Er staat alleen “U heeft een nieuw b…” De iPhone is ontgrendeld. Heeft iedereen dit nu of is dit een probleempje alleen bij mij? Ik zag zo snel geen instellingen hiervoor.
(Ik weet dat berichtvoorbeeld uitgeschakeld kan worden bij vergrendelde iPhone, dat heb ik ook actief. Maar nu is de iPhone ontgrendeld)
In het meldingencentrum krijg ik geen voorbeeld meer van het bericht. Er staat alleen “U heeft een nieuw b…” De iPhone is ontgrendeld. Heeft iedereen dit nu of is dit een probleempje alleen bij mij? Ik zag zo snel geen instellingen hiervoor.
(Ik weet dat berichtvoorbeeld uitgeschakeld kan worden bij vergrendelde iPhone, dat heb ik ook actief. Maar nu is de iPhone ontgrendeld)
Ik heb dit soms ook met telegram en WA dat ik geen foto’s als voorbeeld krijgCheesy schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:31:
Niet per se een iOS-dingetje, maar mij Gmail-app is vandaag geüpdatet naar 6.0.231232 (van 6 dagen geleden).