Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-05 08:59
Hi,

Ik heb in het forum geen groot airco topic gevonden dus daarom even verse post.

Met de steeds warmere zomers en feit dat ik meer en meer thuis werk ben ik op zoek naar een goede oplossing om het binnenshuis koeler te houden.

1) Op de begane grond is er niks aan de hand en blijft het goed koel. De eerste verdieping en met name de slaapkamer is een probleem, maar het grootste probleem is de tweede verdieping waar bovendien een lichtkoepel in het dak zit. Mooi hieraan is dat er veel licht binnen komt, maar in de zomer verwarmt het ook direct de boel goed op. Om dat het bolle lichtkoepel is, kan je er geen zonwering aan de buitenzijde plaatsen, dus is eentje aan de binnenkant een optie. Ik weet niet in hoeverre dit echt effectief is. het is natuurlijk de meest goedkope oplossing voor een probleem (hete zomer) dat maar 3 maanden van de 12 een probleem is.

2). Een andere optie zou zijn het plaatsen van een airco (buiten unit). Wegens drukte zou deze dan wel pas in de herfst geplaatst kunnen worden.
Nu werd mij geadviseerd om een monoblock te nemen, een offerte van Innova met plaatsing komt uit op 2k incl alles. Benieuwd wat jullie van die prijs vinden?
Persoonlijk maak ik me zorgen over eventueel lawaai, er staat bij 27decibel dat is niet veel. Alleen staat zo een unit wel in je kantoor (thuiswerkplek) en dan kan het gedurende de dag mogelijk nog best irritant worden.

Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn en of wat jullie ervan vinden. Alvast bedankt voor tips en het meedenken.

Cheers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:19

Yucon

*broem*

Binnen valt het mee en je kunt bijvoorbeeld gewoon bellen als hij aan staat. Buiten zijn ze zeker niet stil en moet je eerst even goed bekijken of iemand er last van gaat hebben. Als je hem pal boven het terras van je buren hangt ga je geen vrienden maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
Yucon schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:50:
Binnen valt het mee en je kunt bijvoorbeeld gewoon bellen als hij aan staat. Buiten zijn ze zeker niet stil en moet je eerst even goed bekijken of iemand er last van gaat hebben. Als je hem pal boven het terras van je buren hangt ga je geen vrienden maken.
Zitten in een herenhuis waarbij zowel bij ons als de buren de begane grond dieper is dan de eerste verdieping.
Aan de voorzijde (voor het geval we er ook voor kiezen er daar 1 te hangen op te plaats van de verwarming), zit eerst een vent ventweg en dan een 50km weg, zal dan wel mee vallen?

Hoe zit het met eventuele rook van BBQ en vuurtjes dat van andere tuinen in die roosters kan komen?

Persoonlijk denk ik dat de kinderen in de buurt meer herrie produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:46
taurus0205 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 09:40:
Ik heb in het forum geen groot airco topic gevonden dus daarom even verse post.
Dan heb je niet goed gezocht 😉
Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen - #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:39

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Helaas weet nog niet iedereen dat een airco en L/L warmtepomp dezelfde techniek zijn :)
Zie overigens ook Innova 2.0 monoblock airco

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:39
Met de rook zal het wel meevallen. De lucht van buiten wordt gecirculeerd in het apparaat en weer naar buiten afgevoerd. Op de lange duur kan het wel eerder voor inwendige vervuiling zorgen.

Het rendement van een Innova monoblock is een stuk lager dan van een split airco. En als je hem ook wil gebruiken voor verwarming, bedenk dan dat een Innova bij -10 graden niets meer doet. Een goede split unit doet het wat dat betreft beter, heb ik onlangs in een ander topic vernomen.
Alleen mag je een split buitenunit niet aan de voorgevel hangen zonder vergunning.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taurus0205
JukeboxBill schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:01:
Met de rook zal het wel meevallen. De lucht van buiten wordt gecirculeerd in het apparaat en weer naar buiten afgevoerd. Op de lange duur kan het wel eerder voor inwendige vervuiling zorgen.

Het rendement van een Innova monoblock is een stuk lager dan van een split airco. En als je hem ook wil gebruiken voor verwarming, bedenk dan dat een Innova bij -10 graden niets meer doet. Een goede split unit doet het wat dat betreft beter, heb ik onlangs in een ander topic vernomen.
Alleen mag je een split buitenunit niet aan de voorgevel hangen zonder vergunning.
Aan de voorgevel zou ook afbreuk doen aan het aanzicht van de woning. op het dak van de uitbouw begane grond lijkt me een betere locatie ;-)
Pagina: 1