Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-08 12:20
Na de laatste update heb ik veel meer last van bugs. Regelmatig krijg ik de melding van een corrupted save file tijdens een laadscherm. Gelukkig kan ik gewoon verder als ik op continue druk. Daarnaast heb ik een game breaking bug in chapter 5 van Saga.
spoiler:
Na de tussenscene waar odin de vijver in wordt gesleurd hoort Rose jou een pagina en een toegangspas te geven. Helaas heeft ze dit niet in haar handen en kan ik dus niet verder om Odin te redden. Dit had ik in de eerste playtrough niet .Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eBXjVSsMOf8NB4pibf9wthIdXBk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wvWer1EoLO4KSbVJzgdTVOAW.jpg?f=fotoalbum_large

Hebben meer mensen dit gehad en een fix hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:46

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bRuud83 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 15:57:
Na de laatste update heb ik veel meer last van bugs. Regelmatig krijg ik de melding van een corrupted save file tijdens een laadscherm. Gelukkig kan ik gewoon verder als ik op continue druk. Daarnaast heb ik een game breaking bug in chapter 5 van Saga.
spoiler:
Na de tussenscene waar odin de vijver in wordt gesleurd hoort Rose jou een pagina en een toegangspas te geven. Helaas heeft ze dit niet in haar handen en kan ik dus niet verder om Odin te redden. Dit had ik in de eerste playtrough niet .[Afbeelding]

Hebben meer mensen dit gehad en een fix hiervoor?
Wat ik lees qua normale walkthrough is dat je haar moet “profilen” en daarna de items krijgt.

It’s part of the story, you can’t miss this one. When speaking with Rose outside, you’ll have the chance to profile her. When Saga says, “Wake has returned,” Rose will give her her key and a Manuscript Page.

Verder kan ik niet vinden dat anderen hier ook last van hebben gehad… dus hoop dat dat werkt en dat je niet overnieuw hoeft te beginnen…

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
uchiha tijntje schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:28:
[...]

Wat ik lees qua normale walkthrough is dat je haar moet “profilen” en daarna de items krijgt.

It’s part of the story, you can’t miss this one. When speaking with Rose outside, you’ll have the chance to profile her. When Saga says, “Wake has returned,” Rose will give her her key and a Manuscript Page.

Verder kan ik niet vinden dat anderen hier ook last van hebben gehad… dus hoop dat dat werkt en dat je niet overnieuw hoeft te beginnen…
Dat klopt, daarna hoort ze dus de key en de pagina te geven, maar dat gebeurde niet. Gelukkig is het opgelost door terug te gaan naar de laatste save. De sleutel popte op in mijn inventory.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:46

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

bRuud83 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 13:04:
[...]

Dat klopt, daarna hoort ze dus de key en de pagina te geven, maar dat gebeurde niet. Gelukkig is het opgelost door terug te gaan naar de laatste save. De sleutel popte op in mijn inventory.
Mooi dat het met een laatste save is opgelost :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-08 13:53

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Voor de liefhebbers, er komt een fysieke versie uit voor Xbox en PS5, gemaakt door Limited Run Games. Is bij NedGame te reserveren.

https://www.nedgame.nl/zo...ition/&sorteer=relevantie

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb me net de PlayStation 5 versie gereserveerd, ik wilde deze game al een tijdje kopen en achteraf wel blij dat ik gewacht heb op deze fysieke versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-08 11:15
Jammer geen normale versie... ik wacht tot de 2e dlc uitkomt. Koop ik de complete edition. Zie al dat dit de conplete editie is vind 79 wat aan de dure kant haal m wel volgende jaar ofzo.

[ Voor 36% gewijzigd door Nietdatikweet op 16-07-2024 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Nietdatikweet schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 20:09:
Jammer geen normale versie... ik wacht tot de 2e dlc uitkomt. Koop ik de complete edition. Zie al dat dit de conplete editie is vind 79 wat aan de dure kant haal m wel volgende jaar ofzo.
Is dat niet de Lake House Expansion? Want zo ver ik zie worden 2 DLC omschreven bij de inhoud.
Inhoud Alan Wake 2 Deluxe Edition:
- Alan Wake 2 fysiek spel.
- Night Springs Expansion & Lake House Expansion.
- Deluxe Edition cosmetica en items: Noordse shotgunskin voor Saga, Karmozijnrood windjack voor Saga, Celebritypak voor Alan, Parliament-shotgunskin voor Alan, Lantaarnamulet voor Saga.
- Alan Wake Remastered (Voucher code voor digitale download)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03-08 11:15
Linksquest schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:11:
[...]

Is dat niet de Lake House Expansion? Want zo ver ik zie worden 2 DLC omschreven bij de inhoud.

[...]
Denk het wel ja, zou dit betekenen dat de 2e dlc dus in oktober uitkomt samen met de fysieke versie van de game? Ik w8 zoiezo wel to een redelijke price drop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Kan ook zijn dat de DLC niet op de disk staat en deze later verschijnt. Zou niet de eerste keer zijn dat zo iets gebeurt. Ik heb ooit The Walking Dead (meen seizoen 3) gekocht, episode 1 stond op disk en de rest kreeg je later als downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Er zijn inmiddels nog meer Winkels die de fysieke Deluxe editie aanbieden van Alan Wake. Ik zelf heb hem reservering omgezet naar GameRecource omdat hij daar €20,00 goedkoper is, winkel staat heel goed aan. Release staat voor 22-10-2024.

[ Voor 6% gewijzigd door Linksquest op 27-07-2024 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-08 18:57
Af en toe kijk ik weer eens. Valt mij op dat voor een franchise die bij veel mensen nog steeds best onbekend is het Remedy wel lukt om de prijs "hoog" te houden. Ik had van Alan Wake wat nu alweer wat langer uit is toch wel verwacht dat je de game wel voor een euro of 30 zou kunnen kopen via de Microsoft store.

Prijs is wel wat gezakt via key verkoop websites. Je hebt de originele game nu voor ongeveer 34 euro inclusief en de Deluxe editie voor rond de 55 euro. Ik haal Alan Wake 2 wel rond de herfst. Voor mij een spel waarvan ik echt pas kan genieten als het buiten echt al donker is en wat rustiger. Nu is de zon nog tot laat en hoor ik buiten kinderen spelen dan komt zo'n Alan Wake game bij mij niet goed tot zijn recht. En over een paar maanden is de prijs wellicht weer wat scherper alhoewel dat niet eens het belangrijkste is.

Ben erg benieuwd hoe deze het doet op de Xbx series S. Ben optimistisch de reviews/ bennchmark filmpjes zijn dat ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-07 14:21

westergas

rikkie_pc

Zojuist even een beginnetje gemaakt. Sterke eerste indruk, zeker zin in :D
En wat een graphics zeg. Dacht dat ik voorlopig wel goed zat met een 4080 :')

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 16:36
Bijna uitgespeeld, wat een game! Het enige minpunt wat ik kan verzinnen is dat het bijna klaar is. Het verhaal, de audio, de immersie, de meta-verhaallijnen, de graphics, de wisselwerking tussen Wake en Anderson, Ahti, de verbondenheid met Control, de schimmen die je de stuiten op het lijf jagen, enzovoorts.

Net als met The Last of Us (part 1 en 2) voert de gameplay niet de boventoon, maar dat geeft helemaal niets. Het is constant spannend, interessant, onduidelijk. Ik heb net de physical version besteld, kan niet wachten om na het uitspelen aan de slag te gaan met de twee DLC’s.

Na het uitspelen ga ik de Reddit+YouTube ravvit holes in en wachten tot Control 2 uitgebracht wordt. Of zal de tv-serie eerder gereleased worden?

11/10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Heb wel het gevoel dat dit een heel speciaal spel is. Alles klopt. Ik begin net maar het is echt genieten.
Merk dat het een aanslag is op mijn zenuwen. Dit spel is echt behoorlijk eng. 8)
Leuk ook om mijn GPU zo te zien zweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
westergas schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:31:
Zojuist even een beginnetje gemaakt. Sterke eerste indruk, zeker zin in :D
En wat een graphics zeg. Dacht dat ik voorlopig wel goed zat met een 4080 :')
Mooie kaart en welke cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Orangelights23 schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:41:
Bijna uitgespeeld, wat een game! Het enige minpunt wat ik kan verzinnen is dat het bijna klaar is. Het verhaal, de audio, de immersie, de meta-verhaallijnen, de graphics, de wisselwerking tussen Wake en Anderson, Ahti, de verbondenheid met Control, de schimmen die je de stuiten op het lijf jagen, enzovoorts.

Net als met The Last of Us (part 1 en 2) voert de gameplay niet de boventoon, maar dat geeft helemaal niets. Het is constant spannend, interessant, onduidelijk. Ik heb net de physical version besteld, kan niet wachten om na het uitspelen aan de slag te gaan met de twee DLC’s.

Na het uitspelen ga ik de Reddit+YouTube ravvit holes in en wachten tot Control 2 uitgebracht wordt. Of zal de tv-serie eerder gereleased worden?

11/10.
Alan wake 1 is genieten voor de immersie, meeslepende verhaal en sfeer maar ook de omgeving waarin je helemaal wordt opgenomen. Op het gebied van muziek en geluid kom je ook niks te kort. Dat je bijna constant dezelfde soort tegenstanders dood accepteer je maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-08 16:36
MetalSonic schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:54:
[...]

Alan wake 1 is genieten voor de immersie, meeslepende verhaal en sfeer maar ook de omgeving waarin je helemaal wordt opgenomen. Op het gebied van muziek en geluid kom je ook niks te kort. Dat je bijna constant dezelfde soort tegenstanders dood accepteer je maar.
Zeker. Eerste keer dat ik het speelde (2012?) was ik al onder de indruk. De immersie in deel 2 vind ik groter, maar de gameplay in deel 1 vind ik wat sterker. Allebei zijn het hele gave games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Tnx!
7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Is Alan Wake II enger, even of minder eng dan Resident Evil 4?

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• westergas

westergas

rikkie_pc

Mog schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:27:
RE4 niet gespeeld maar nu ik iets verder ben met AW2 moet ik zeggen dat alle spanning er wel af is. Vijanden zijn makkelijk te verslaan en ik vind het stuk waar ik nu zit ronduit vervelend.

spoiler:
Met Alan in de metro. Ik loop maar rondjes en het is me niet duidelijk wat ik moet doen. Dan maar online opzoeken hoe het verder moet. Jammer.

Hopelijk wordt het later weer beter!

edit: was gelukkig maar een klein stukje ;)

[ Voor 3% gewijzigd door westergas op 21-09-2024 22:57 ]

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-08 08:36

s0kkie

Cowabunga

Mog schreef op zondag 8 september 2024 @ 21:27:
Veel enger 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Resident Evil 4 heb ik nu wel onder de knie qua engheid. Dus wie weet kan ik het rekken met Alan Wake II.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Mog schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:31:
[...]

Resident Evil 4 heb ik nu wel onder de knie qua engheid. Dus wie weet kan ik het rekken met Alan Wake II.
Weet niet of je Alan Wake II al hebt, maar ik zie dat de Deluxe versie momenteel in sale is digitaal. Ik zelf heb de fysieke versie besteld, die komt meen ik volgende maand binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
westergas schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:31:
[...]

RE4 niet gespeeld maar nu ik iets verder ben met AW2 moet ik zeggen dat alle spanning er wel af is. Vijanden zijn makkelijk te verslaan en ik vind het stuk waar ik nu zit ronduit vervelend.

spoiler:
Met Alan in de metro. Ik loop maar rondjes en het is me niet duidelijk wat ik moet doen. Dan maar online opzoeken hoe het verder moet. Jammer.

Hopelijk wordt het later weer beter!

edit: was gelukkig maar een klein stukje ;)
Ik deel je mening, het is inderdaad (dat vind ik) vaak onduidelijk wat je moet doen, ik zwerf nog steeds in die metro rond :(
en anders maar walkthrough bekijken op youtube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Gisteren weer even een stukje gespeeld. Het gaat bij mij up en down...het ene moment erger ik me aan houterige combat tegen matige vijanden, het andere moment is het weer ronduit geniaal. De graphics, het sfeertje, de muziek en dialogen. Het is allemaal erg Twin Peaks en daar kan ik geen genoeg van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:23
Gisteravond begonnen aan ‘The Lake House’ (DLC). Toch wel weer fijn hoor! (y)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kU_HME6nW9D_yoaT5s95NQa7rs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tPCXawPyI0V3QtS2mhZPyQO9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilQmj5aOTgj8v_MItb_eI-GCnyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LO33kxRFrkxl6jZUfVE223oV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lbuQJgpStzHasVY4A6PnhBFb4U8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8oBrv8QMNTFjK78Ytev8lghU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0wRklZpBRLQUJ2owR9GIsV_1A8o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YJeHYPx7PtMxlWwhJHBfkus9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

AvK

Ready Set Go

Het wordt weer winter, dus lange avonden en donker.
Ga binnenkort ook weer spelen verwacht ik.
:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb vorige week de fysieke Deluxe versie binnen gekregen en gisteren eindelijk aan de game begonnen, hoofdstuk 1 van de main game nu afgerond en ik moet zeggen ik ben best te spreken over de game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Heeft lang geduurd, heb de aanschaf van een game nooit zo lang uitgesteld. Als ik alles weg haal dan is het toch om emotionele redenen. Alan Wake 1 is mijn all time favoriete game op de Xbox 360. Daarna ook nog gekocht voor de pc etc minstens net zo van genoten.

En nu het vervolg? Ja daar ga ik zelfs als ik tegen mijzelf zeg dat het niet perfect is wel naar toe met verwachtingen. Als ik er nu niet van kan genieten in de weken met de langere nachten waarin het kouder wordt dan nooit dus ik heb net de Deluxe editie (digitaal) binnen gehengeld. Voor nog geen 60 euro geloof ik het wel.

Ik ga mijn Xbox Series S weer aan het werk zetten. Notabene speciaal voor Alan Wake 2 een XBOX series X geprobeerd maar die viel tegen. Meer games heb ik btw op de Series S met plezier kunnen spelen op een stabiele 30 fps. Onder andere Red dead redemption 2. Zal met Alan Wake 2 ook wel goed komen :) en wie weet probeer ik nog een een series X of opvolger en dan zal ik Alan Wake 2 daarop kunnen spelen in 60 fps.

Ik ga beginnen op "normal" ik doe al langer geen schietspellen meer en ik wil echt genieten van de omgeving en het verhaal. Kan ik later altijd nog extra runs doen op een hogere difficulty. Eigenlijk zoals ik dat ook met Alan wake 1 heb gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

MetalSonic schreef op donderdag 7 november 2024 @ 17:56:
Heeft lang geduurd, heb de aanschaf van een game nooit zo lang uitgesteld. Als ik alles weg haal dan is het toch om emotionele redenen. Alan Wake 1 is mijn all time favoriete game op de Xbox 360. Daarna ook nog gekocht voor de pc etc minstens net zo van genoten.

En nu het vervolg? Ja daar ga ik zelfs als ik tegen mijzelf zeg dat het niet perfect is wel naar toe met verwachtingen. Als ik er nu niet van kan genieten in de weken met de langere nachten waarin het kouder wordt dan nooit dus ik heb net de Deluxe editie (digitaal) binnen gehengeld. Voor nog geen 60 euro geloof ik het wel.

Ik ga mijn Xbox Series S weer aan het werk zetten. Notabene speciaal voor Alan Wake 2 een XBOX series X geprobeerd maar die viel tegen. Meer games heb ik btw op de Series S met plezier kunnen spelen op een stabiele 30 fps. Onder andere Red dead redemption 2. Zal met Alan Wake 2 ook wel goed komen :) en wie weet probeer ik nog een een series X of opvolger en dan zal ik Alan Wake 2 daarop kunnen spelen in 60 fps.

Ik ga beginnen op "normal" ik doe al langer geen schietspellen meer en ik wil echt genieten van de omgeving en het verhaal. Kan ik later altijd nog extra runs doen op een hogere difficulty. Eigenlijk zoals ik dat ook met Alan wake 1 heb gedaan.
Gewoon beginnen in Story Mode en genieten van het verhaal, de beelden en vooral de sfeer.
Ben zelf ook net weer begonnen en zat er 'meteen weer in'.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ben de game nu aan het spelen, volgens mij bezig met hoofdstuk 6, game bevalt tot nu toe erg goed

spoiler:
Viel me wel op dat ik een keer bij een TV opeens door ging naar de DLC, had ik niet verwacht dat ze dit verwerkt hadden in de main game zelf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MetalSonic
Heb er nu een uur op zitten en ik heb al een sterke behoefte om wat te typen. Om dit van mij af te schrijven. Laat ik beginnen met WOW, ja wow. Wat ben ik blij dat ik er nu eindelijk mee begonnen ben. Ik heb wel wat video reviews bekeken en wat artikelen gelezen, maar weer even WOW. Ok wat ik dan zo mooi vind.

Het spel slokt je meteen op, ik denk dat dit zowel gebeurt als je Alan Wake 1 wel of niet hebt gespeeld maar voor mij als AW1 veteraan raakt deel 2 echt een paar nostalgische plekken. Door dit spel te spelen gaan stukken van deel één weer door mij heen. Alan Wake 2 raakt je echt op een goede manier. Wat voor mij "goed" is is het nieuwe gameplay element. Ik speelde hiervoor nooit games met detective elementen en ik kijk het eigenlijk ook nauwelijks als televisie serie maar in dit spel wordt het leuk gebracht. In deel 1 kon je ook dingen onderzoeken maar nu is het nog functioneler.

Net zoals Red dead redemption 2 speel je een game maar voelt het ook alsof je mee doet aan een interactive film en dat bedoel ik positief. Dit spel ziet er grafisch echt zeer goed uit en ook dat helpt om mij mede in het spel op te nemen. Ik weet dat het er op de PC nog veel mooier uit ziet maar ik vind Alan Wake fijner om te spelen vanaf de bank in plaats van achter een bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer 12 uur in de game zitten, en het is dat ik tijd te kort kom, want deze game speelt heerlijk weg. Vind het ook leuk dat deze game dieper en meer afwisseling heeft dan bijvoorbeeld deel 1, wel is het verhaal soms even wat lastiger te volgen, maar de game is gewoon heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Eerste 2 chapters uitgespeeld (normal) en ik heb een paar keer het gevoel gehad dat ik het beter vond dan deel 1 en dat is een gigantisch compliment. Maar laat ik het eerst even uitspelen. Zijn btw ook dingen waar ik nog aan moet wennen. De combat gameplay is echt anders dan bij deel 1.

Positieve dingen die opvallen naast de veel benoemde mooie graphix zijn ook de vele details en subtiele en minder subtiele verwijzingen naar het eerste deal. Er is zoveel detail in elke omgeving dat je nog veel meer het gevoel hebt daar echt te lopen en deel uit te maken van het verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Weet wat verder! Wat intens, de combat is veel moeilijker dan deel 1. Ik ben al best vaak dood gegaan. Ook moet je meer puzzelen waar je heen moet etc.

Net een stuk gespeeld waarvan ik mij kan voorstellen dat sommige maar zijn afgehaakt.

Lichte spoiler
spoiler:
speel je als Alan wake waarheen? Welke schaduwen moet je doden en welke niet? In de metro tot de derde macht. Het is donker en zeer somber. Deel twee is echt duidterder dan deel 1. Richting het laatste stuk best veel enemys in een grauwr setting. Ik snap het als mensen hier afhaken.

Ik niet en ik blijf voorlopig nog doorgaan op normal. Doodgaan en de frustratie en opnieuw proberen horen er voor mij bij. En nu ik wat beter in de headshots wordt gaat de combat beter. De voldoening toen ik het einde van de metro haalde was fijn. Als je dan eindelijk de muziek hoort icm end of chapter!

Wil je genieten van dit spel dan moet je af en toe je tanden er in zetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door MetalSonic op 11-11-2024 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik was begonnen op hard. Paar keer dood gegaan maar het is niet heel moeilijk. Ik heb hem nu op normal gezet maar wat is het verschil nou helemaal? Moet nog steeds mijn halve magazijn leeg schieten op random zombies. Meer ammo drops? Heb het nog niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 10:38

Asitis

Dus.

Ik ben er net mee begonnen en ik heb de unlimited ammo toggle al aangezet omdat ik de gamedesign gewoon niet snap. Kom je in een boss-arena terecht met 2 kogels waar je er minstens 20 voor nodig hebt. Ik lees dat je dan gewoon weg moet rennen tot je ammo spawns tegenkomt, maar dat vind ik geen leuke gamedesign.
Het feit dat deze toggles ook zo in het menu beschikbaar zijn zegt me dat ze meer van deze feedback hebben gekregen tijdens playtesting.

Verder vindt ik dat meta-storytelling wel heel tof gedaan, leveldesign is fantastisch, maar het voelt toch allemaal als visuele praal op simpele puzzles met schakelaars die je om zet op bepaalde plekken. Ik weet het niet, deze game zou 100% in mijn straatje moeten liggen maar ik mis de motivatie om 'm op te starten. Ik denk dat het komt door de vaagheid van dat verhaal, dingen gebeuren continu maar ik voel geen persoonlijke band met het doel wat de characters zouden moeten bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Asitis schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 08:27:
Ik ben er net mee begonnen en ik heb de unlimited ammo toggle al aangezet omdat ik de gamedesign gewoon niet snap. Kom je in een boss-arena terecht met 2 kogels waar je er minstens 20 voor nodig hebt. Ik lees dat je dan gewoon weg moet rennen tot je ammo spawns tegenkomt, maar dat vind ik geen leuke gamedesign.
Het feit dat deze toggles ook zo in het menu beschikbaar zijn zegt me dat ze meer van deze feedback hebben gekregen tijdens playtesting.

Verder vindt ik dat meta-storytelling wel heel tof gedaan, leveldesign is fantastisch, maar het voelt toch allemaal als visuele praal op simpele puzzles met schakelaars die je om zet op bepaalde plekken. Ik weet het niet, deze game zou 100% in mijn straatje moeten liggen maar ik mis de motivatie om 'm op te starten. Ik denk dat het komt door de vaagheid van dat verhaal, dingen gebeuren continu maar ik voel geen persoonlijke band met het doel wat de characters zouden moeten bereiken.
Ik heb toevallig paar dagen terug een goede vriend van mij besproken. Hij deelde een zelfde soort verhaal maar dan voor Resident Evil 4. "Ja er kwamen allemaal mensen met rode ogen op mij af na een tijdje was mijn pistool leeg en toen sloeg ik wat met mijn mes en toen ging ik dood en maar afgesloten".

De overeenkomst tussen RE 4 en Alan Wake 2 is dat het in eerste instantie survival/ thriller/ games zijn waarbij AW2 uiteraard meer focus heeft op de story. Probeer er van te genieten dat je geen Rambo bent en dat je niet zomaar alles kan killen. Af en toe is het dus vluchten, kijken hoe je verder kan komen. Spel prikkelt je om goed te blijven zoeken naar ammo kistjes overal (verkennen) maar ook om je gevechten te kiezen en het als een "win" te zien als je langs een lastig stuk bent met minimaal gebruik van ammo en of batterijen.

Dat het verhaal niet duidelijk is dat is bewust ze willen je constant laten zoeken.

Heel iets anders dit vervolg heeft in tegenstelling tot Alan Wake 1 veel meer Max payne 1 vibes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-07 10:38

Asitis

Dus.

MetalSonic schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:59:
[...]

De overeenkomst tussen RE 4 en Alan Wake 2 is dat het in eerste instantie survival/ thriller/ games zijn waarbij AW2 uiteraard meer focus heeft op de story. Probeer er van te genieten dat je geen Rambo bent en dat je niet zomaar alles kan killen.
Mijn favoriete games die ik al meerdere keren heb doorgespeeld zijn TLOU1 en 2, daar werkt dat in feite precies hetzelfde en daar hou ik altijd (ammo) resources over. Ik ben nog vroeg in de game en misschien is het een probleem met de "onboarding" want die eerste encounter met Nightingale vond ik dus al zo frustrerend en onduidelijk/oneerlijk dat ik er meteen de ju in had, en dat is gewoon zonde. Zeker ook omdat als je dan daar wegrent dat die kerel ineens zo voor je neus spawnt dat ie door je heen clipt.

Sure dat ligt vast ook aan mij, maar het is zeker niet omdat ik niet snap hoe survival games gespeeld moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Asitis schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:46:
[...]

Mijn favoriete games die ik al meerdere keren heb doorgespeeld zijn TLOU1 en 2, daar werkt dat in feite precies hetzelfde en daar hou ik altijd (ammo) resources over. Ik ben nog vroeg in de game en misschien is het een probleem met de "onboarding" want die eerste encounter met Nightingale vond ik dus al zo frustrerend en onduidelijk/oneerlijk dat ik er meteen de ju in had, en dat is gewoon zonde. Zeker ook omdat als je dan daar wegrent dat die kerel ineens zo voor je neus spawnt dat ie door je heen clipt.

Sure dat ligt vast ook aan mij, maar het is zeker niet omdat ik niet snap hoe survival games gespeeld moeten worden
Ik maakte een inschatting maar ik vind het niet erg om toe te geven als ik het niet goed had ingeschat. Ik bedoelde het sowieso niet als aanval als jij veel survival games heb gespeeld dan mag je bij deze een gedeelte van mijn reactie negeren ;-) dan is die voor jou niet relevant.

Verder herken ik je post wel ook ik vind het vechten tegen de Nightingale erg moeilijk. Ik heb Alan Wake 1 meerdere malen op Nightmare uitgespeeld, groot gedeelte ging nog redelijk simpel ook. Maar nu bij Alan wake 2 ga ik 7 keer achter elkaar dood bij een gevecht met een
spoiler:
wolf,
zag er gaf uit maar ik had er echt moeite mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrs.ED
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-07 05:53
Ik ben toevallig dit weekend met mijn tweede playthrough begonnen en de problemen waar ik de eerste keer tegenaan liep (weinig ammo, vaak dood bij bepaalde enemies, verdwalen) heb ik nu niet. Denk dat het komt omdat ik nu meer de tijd neem om alles te exploren in plaats van in blinde paniek door de levels rennen :+

Voor mij is het echt een van de beste spellen die ik heb gespeeld, het ziet er prachtig uit, het verhaal is fantastisch en de gameplay ontzettend goed. Echt genieten weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Okay ik doe dit niet graag maar ik blijf eerlijk. Er is nu toch wel een echt minpunt dat ik moet delen van dit spel. Dit spel is echt behoorlijk crash gevoelig. Qua aantal crashes in games die ik de afgelopen paar jaar heb gespeeld staat hij in de top 3. En op de Xbx is hij het enige spel eigenlijk dat meer dan één keer gecrasht is. Het lijkt wel alsof ik het een paar keer uur heb gespeeld dat hij dan crasht.

Gelukkig is het slechts naar het xbox home screen en ben ik binnen 10 seconden weer in de game. Maar toch even een minpunt ;-) Een Google sessie leert dat meer mensen er melding van hebben gedaan, en niet alleen op de Series S ook Series X en op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

MetalSonic schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:29:
Okay ik doe dit niet graag maar ik blijf eerlijk. Er is nu toch wel een echt minpunt dat ik moet delen van dit spel. Dit spel is echt behoorlijk crash gevoelig. Qua aantal crashes in games die ik de afgelopen paar jaar heb gespeeld staat hij in de top 3. En op de Xbx is hij het enige spel eigenlijk dat meer dan één keer gecrasht is. Het lijkt wel alsof ik het een paar keer uur heb gespeeld dat hij dan crasht.

Gelukkig is het slechts naar het xbox home screen en ben ik binnen 10 seconden weer in de game. Maar toch even een minpunt ;-) Een Google sessie leert dat meer mensen er melding van hebben gedaan, en niet alleen op de Series S ook Series X en op Windows.
Hier op een midrange game laptop de afgelopen 1,5 jaar? nog nooit een crash gehad. Speel het voor de 3e keer nu. Sterker nog: het loopt heel soepel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
AvK schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:18:
[...]

Hier op een midrange game laptop de afgelopen 1,5 jaar? nog nooit een crash gehad. Speel het voor de 3e keer nu. Sterker nog: het loopt heel soepel. :)
Hmm goed om te weten, wellicht koop ik hem in de toekomst nog voor de pc.

Fijn voor je dat je geen crashes had of hebt. Op de XBX series is wel anders zie ook:
https://www.reddit.com/r/...crashes_on_xbox_series_s/

BTW:
Iets voor mijn crash super leuk stuk gehad, had juist paar uur hiervoor zoiets waar is de muziek?

tot ik (lichte spoiler)
spoiler:
Chapter van Alan Wake met een musical, old gods of Osgard, wat een heerlijke muziek spelen ze, super leuk gedaan. Hoe die bandleden de weg wijzen wow ja dat is genieten echt waar wat een spel _O_

[ Voor 24% gewijzigd door MetalSonic op 16-11-2024 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

MetalSonic schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:54:
[...]

Hmm goed om te weten, wellicht koop ik hem in de toekomst nog voor de pc.

Fijn voor je dat je geen crashes had of hebt. Op de XBX series is wel anders zie ook:
https://www.reddit.com/r/...crashes_on_xbox_series_s/

BTW:
Iets voor mijn crash super leuk stuk gehad, had juist paar uur hiervoor zoiets waar is de muziek?

tot ik (lichte spoiler)
spoiler:
Chapter van Alan Wake met een musical, old gods of Osgard, wat een heerlijke muziek spelen ze, super leuk gedaan. Hoe die bandleden de weg wijzen wow ja dat is genieten echt waar wat een spel _O_
Oh, maar ik ontken jouw crashes ook niet hoor.

En ja, dat ene stuk is helemaal geweldig. Is zelfs bij de makers gesteggel over geweest of dat er wel in paste. Binnen zo'n duistere game en dan ineens zo een scene. Gelukkig zat het er in.
Gelukkig hebben ze het gedaan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
AvK schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:49:
[...]

Oh, maar ik ontken jouw crashes ook niet hoor.

En ja, dat ene stuk is helemaal geweldig. Is zelfs bij de makers gesteggel over geweest of dat er wel in paste. Binnen zo'n duistere game en dan ineens zo een scene. Gelukkig zat het er in.
Gelukkig hebben ze het gedaan. :)
Dan heb ik een gedeelte van je reactie verkeerd begrepen, my bad ;-)

Maar dat stuk is geweldig ja! Ik vond dat ook een groot pluspunt van deel 1, hoe ze daar de echte/ live muziek doorheen deden. Hoofdstuk gespeeld en dan even bijkomen met wat lekkere muziek. Beetje zoals credits/ ending theme muziek na het uitspelen van een spel maar dan vaak tussendoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Ik zit er ook weer helemaal in. Zeker met dat donkere weer de laatste dagen, wat een sfeertje zeg! Ik moet zeggen dat het gedeelte met Saga me veel beter bevalt dan met Alan. Ik switch eigenlijk helemaal niet van Saga naar Alan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

westergas schreef op maandag 18 november 2024 @ 10:05:
Ik zit er ook weer helemaal in. Zeker met dat donkere weer de laatste dagen, wat een sfeertje zeg!
Het is inderdaad een game die je niet hoog zomer speelt. Dit spel is echt voor in de winter. Lekker donker buiten. Heb zelf het licht uit en een klein led lampje op de achtergrond zodat ik niet per ongeluk mijn drinken omstoot in de hectiek en de spanning van het spel. :)

NB: Neem ook regelmatig even pauze omdat het soms zo verschrikkelijk spannend is...... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Als het goed is krijg ik morgen mijn witte digitale Xbox Series X thuis. Tweede poging om een Series X te proberen in plaats van een series S hopelijk een succes want Alan Wake 2 schreeuwt er voor mij wel een beetje om. Zit je in een spannend stuk en ja hoor weer op je dashboard.

Kunnen spelen op 30 fps met hoge settings of 60 fps met medium settings maar vooral. Spelen zonder dat hij om de zoveel tijd crasht naar desktop.

@westergas
Als je wil genieten van een spel zoals dit een Alan Wake of Dead Space Remake of Resident Evil 8 dan zijn dit dé beste dagen ja. Buiten donker, onguur weer etc. Alle lichten in de kamer uit en genieten maar (of huiveren maar).

Ik vind tot nu toe btw Saga en Alan erg leuk om te spelen, nog geen voorkeur. Ik neig wellicht een klein beetje naar Alan Wake en dat is dan door Alan Wake deel 1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
Nu een paar uur gespeeld op de Xbox Series X. Paar uur gespeeld 0 crashes. Best fijn om in de game te blijven :) Grafisch net iets mooier alhowel de Series S mooi genoeg was. Denk wel dat de Series X versie altijd minimaal 30 fps heeft terwijl ik bij de Series S af en toe er volgens mij onder kwam.

Maar genoeg technisch gelul. Weer een paar uur gespeeld en ik heb nu eindelijk met Alan wake (lichte spoiler)
spoiler:
een shotgun gevonden!
volgens mij kon ik hem al veel eerder pakken want ik had wel al shotgun kogels gevonden etc maar prima ik heb hem nu. Erg fijn :)

Ik speel het lekker op mijn gemakje, eigenlijk zoals ik vind dat een Alan Wake game het beste tot zijn recht komt. Steeds alles in mij opnemen van alles genieten.

Mooi voorbeeld van op je gemakje was (redelijke spoiler)
spoiler:
Je moet dan in het hotel komen via een ander dak. Na een tijdje kom je op een panorama dak en moet je alleen nog door een deur waar je een code voor nodig hebt. Je zoekt het maar uit. Dan zou je natuurlijk de code kunnen opzoeken op internet als het niet meteen lukt maar je kan ook denken van we zien wel of het 5 minuten of één uur duurt. Beetje dingen proberen.

En mede doordat ik van alles probeerde ineens de Shotgun. En eigenlijk door logisch nadenken ook de code gevonden. Dat geeft dan ook meteen plezier _/-\o_

Ik begin ook wat in de game te "groeien" heb nu meer kogels, meer speciale items etc. Moet nu ook echt de schoenenbox gebruiken. Ik blijf denk ik net zo lang Alan Wake spelen tot het niet meer kan en dan door met de ander. Wil niet constant switchen tussen die twee.

[ Voor 36% gewijzigd door MetalSonic op 21-11-2024 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Weer een update, ik type/ schrijf graag. Let op, onderstaande stuk bevat een zware spoiler. Alleen lezen als je dat prima vind/ en of het spel al hebt uitgespeeld. Hij komt uiteraard in een spoiler tag.

Weer veel uren gestopt in spelen van de storyline van Alan Wake! New York is awesome in zijn omgeving, heel vaak moeten denken aan Max Payne deel 1 en dat is een mooi compliment. Ik wilde alleen maar kiezen voor Alan Wake maar gisteren avond toch moeten switchen. Iets nadat ik voor het eerst en hopelijk het laatst toch even moest spieken in een walktrough.

Zware spoiler voor wat ik controleerde/ spiekte
spoiler:
Na een tijdje moet je de foto's van Alice uit de basement halen en in een schoenenbox voor het standbeeld doen. Ik ben meerdere malen terug gegaan naar de studio, daar leek alles dicht te zitten. Zo dicht dat ik gewoon niet wist of ik de foto's al had of niet. In de beschrijving van de missie kon ik ook niet goed achterhalen of ik al had of niet. Meerdere malen naar het standbeeld gegaan van alles ingedrukt. Er ging al door mijn hoofd dat er een glitch was en ik een oude save file moest laden ofzo.

Spieken en ik zag dat de basement niet het gedeelte met alle tv's is maar echt nog lager. Iets verderop kan je na het activeren van de lamp via een bijna verborgen trap naar beneden en dan vind je de foto's. Is gelukt en die bij het standbeeld gedaan. Uiteindelijk was ik dus was ongeduldig achja prima hoor ook dat gebeurt wel eens.

Dit van hierboven is een licht punt van kritiek. Ik vond dat ze het wat beter mochten aangeven :)

Na een tijdje (lichte spoiler)
spoiler:
krijg je te horen dat je door moet met Saga omdat je even niet door kan met Alan Wake
. Ik speel binnenkort verder met Saga. Op zich na de donkere levels van Alan Wake vind ik wat meer levels in vaak een meer lichtere setting ook wel een fijn idee :) ben erg benieuwd hoe dat verder gaat. Heb gelukkig lekker veel goede wapens voor haar en de combat gaat ook al een stuk beter.

Ik ben nog net zo enthousiast al bij het begin, misschien nog wel enthousiaster. Vandaag op het werk ook twee collegae gesproken en mijn enthousiasme over dit spel mee gedeeld. Die halen het beiden voor de PS5. Dit spel is ondanks dat het lineair is zo groot. Alleen de de missies van Alan Wake schreeuwen om herspelen, en ik heb ook nog DLC als ik het heb uitgespeeld. Genoeg leuks nog te verkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Gisteren alle Wake 2 uitgespeeld, wat een geweldige game. Na het uitspelen krijg je een nieuw soort game Plus mode die je kunt spelen.

spoiler:
Er blijkt dat de new Game Plus een ander einde heeft, dit met iets wat het einde van de eerste keer uitspelen aangeeft, dat Alan niet in een loop maar in een spiraal zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
En weer een update :)

Ben nu (zware spoiler)
spoiler:
heb Cynthia net gedood, oude lady of the lake, moet nu Alan Wake opzoeken in het Sherrif station
. Waren weer heerlijke gevechten. Maar daarvoor had ik minstens zoveel plezier in de (lichte spoiler)
spoiler:
kermis omgeving

Hoe dit spel omgaan met muziek, ik heb het al eerder gezegd maar ik vind het fenomenaal. Niet alleen met de muziek van Gods of Old Asgard etc maar ook met sommige gebieden. De muziek voegt echt zoveel toe voor het gevoel van spanning. Voorbeeld ZEER ZWARE SPOILER
spoiler:
vlakbij Nursing home, je moet naar de basement om de power aan te doen. Hoe de muziek zich daar manifesteert, je gaat elk hoekje om met je wapen in de aanslag, je bent constant voorbereid op een gevecht en er gebeurd niks. Nou dit is dus geniaal. Respect voor hoe dit ontworpen is

Toch wil ik ook even muggen ziften. Paar kleine minpuntjes die mij opvallen, verpesten het spel niet maar hadden van mij niet gehoeven.

Nursery rhymes, zoveel en ja je bent niet verplicht maar ik vind ze tja na een tijdje worden ze voor mij minder. Zelfde met de cult stashes sommige zijn wat ver gezocht. Op het gebied van puzzelen zoeken ze sowieso hier en daar wel de grenzen. Zaten een paar bij dat ik echt zonder schaamte Google had opgestart. Ik wil genieten van de omgeving, de actie, de spanning. Ik wil geen pen en papier pakken om (lichte spoiler)
spoiler:
uit te rekenen hoeveel auto's ergens staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Even in het algemeen, en ik zet het even achter spoiler.

spoiler:
hadden jullie ook een beetje het een Stephen King gevoel bij dit spel? In een positieve manier dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Linksquest schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:58:

spoiler:
hadden jullie ook een beetje het een Stephen King gevoel bij dit spel? In een positieve manier dan
Nogal ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Linksquest schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:58:

spoiler:
Nee.
Wel heel erg David Lynch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-08 10:52
westergas schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:11:
[...]

Nee.
Wel heel erg David Lynch.
Het is dan ook hevig geïnspireerd op Twin Peaks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Poulske schreef op maandag 2 december 2024 @ 11:26:
[...]

Het is dan ook hevig geïnspireerd op Twin Peaks.
En dat zie je. Nou ben ik ook groot Twin Peaks fan dus dat komt mooi uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Dat kan ook, maar had echt z'n Stephen King gevoel met dat einde. 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Jezus wat slordig voor een triple game. Na een tijdje kan je een wapen unlocken. En dan verdwijnt hij gewoon.

Wat voor wapen en wat er gebeurt zie link in de spoiler

Ik heb wel eens glitches gehad dat je niet meer verder kon spelen dat heeft deze gelukkig niet maar het is wel zeer slordig. Een save file opnieuw laden etc lost het ook niet op. En het is niet zo dat dit spel net uit is. Nouja ik ga doorspelen en hoop dat ze het fixen, zodat ik er van kan genieten in een andere play trough.

Ik nader het einde van het spel en ondanks de kritiek puntjes is het nog steeds awesome. Als ik het heb uitgespeeld kom ik wel met een eind oordeel (over mijn eerste playtrough).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Mmm, die glitch heb ik niet gehad,. PlayStation 5 versie gespeeld, enige wat ik soms had was dat hij bij wisselen van het wapen in de animatie bleef hangen en hierdoor 3 seconden langer moest wachten voor ik het wapen kon gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Net weer even de game opgestart was benieuwd hoe het zat met het wapen, ik heb hem nu kunnen pakken. Glitch is opgelost.

Gisteren nog wat stash box'n geopend, wat rond gewandeld. Ik ga mij klaar maken voor de laatste loodjes.
In de spoiler mijn inventory , best een spoiler want je ziet hierin diverse wapens en items

-spoiler-
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcUO6nB04MwAr1-YUQY11cCMVK0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6znBMwpOaFaz61DW1TtsM9qW.jpg?f=fotoalbum_large

Vooral met wapen
spoiler:
kruisboog
ben ik erg blij omdat je daarmee toch wel wat ammo kan besparen.

[ Voor 74% gewijzigd door MetalSonic op 05-12-2024 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
Alan Wake 2 uitgespeeld! Ik type dit terwijl mijn televisie de muziek van de ending credits speelt.

Ik geef dit spel een 9 maar wil het uiteindelijk een 10 maken. Maar ik kan het nu echt nog geen 10 geven.

Wat viel tegen

Laat ik beginnen met de dingen die mij tegenvielen:
1) Technisch, de fouten, mijn Xbox Series S heeft al veel spellen heel soepel gespeeld en met 0 crashes maar Alan Wake 2 crashte heel vaak. Ik heb uiteindelijk een Xbox Series X gekocht (wilde ik toch al hebben) en daar liep het wel goed op. Eigenlijk twee echte glitches. Een wapen dat verdween en gisteravond een plek waar ik niet verder kon lopen omdat iets mijn pad ineens blokkeerde.
2) De combat, ik werd er steeds beter in maar ik snap het als mensen afhaken door de combat. Het laatste grote gevecht, degene die het hebben gespeeld weten wat ik bedoel. Maar daar merk je echt hoe traag / lang het duurt om even een wapen te selecteren. En tegenstanders blijven op je afkomen. Toch is dit minpunt minder erg dan het lijkt want dit beschouw ik als een "design keuze" dit spel wil je nooit een Rambo laten voelen. Je bent geen super hero uit Call of duty die alles zo neer maait. Dus ik kan het vergeven.
3) De Nursey rhymes, nee paar waren leuk maar zoveel en hmm muaa niet echt mijn ding.

En nu de pluspunten, wat ook een 9 is goed en de 10 wie weet ?
1) Spel uitgespeeld maar ik moet beide DLC nog spelen, ben echt benieuwd.
2) Ik moest echt wennen aan de combat, vond het moeilijk maar als je beter wordt met de combat gaat het veel beter.
3) Remedy heeft lef/ ballen, er zitten zoveel nieuwe dingen in Alan Waken 2 tegen op zichte van Alan Wake 1. Ze kozen niet voor de makkelijke route. Super hoe ze zich hebben laten inspireren door onder andere Max Payne. Althans zo voelt New York in dark place voor mij.
4) Muziek........... wow ik ben zo gek op muziek in games, games muziek en dit spel doet het praktisch per-fect. Zoveel momenten in het spel waar de muziek speltechnisch echt van toegevoegde waarde is. Genieten echt mooi ik zal nog vaker muziek nummers van Alan Wake 1 of 2 luisteren om na te genieten
5) De soort van open wereld, dat je een paar gebieden hebt waar je naar terug kan. Heel gaaf. Ik heb genoten van de verschillende soorten gebieden maar ook de verwijzigingen naar Alan Wake 1. De verwijzigingen naar Control zag ik ook ondanks dat ik dat spel maar kort heb gespeeld.

Samengevat: het spel is niet perfect (was deel 1 ook niet) en ik ga de DLC nog spelen ik hoop echt dat de technische dingen die er zijn voor zover ze kunnen worden opgelost dat worden. Ik hoop voor de mensen die alleen een XBox series S hebben dat zij minder crashes hebben. Alan Wake 2 is een spel waarin je moet investeren, je tanden erin zetten en het is zeker niet makkelijk. Maar het beloont je wel, en juist door de pittige combat/ gameplay te accepteren en je af en toe "machteloos" te voelen speel je het denk ik echt zoals Alan Wake 2 bedoeld is. Ik vind het heel fijn voor Remdy dat Alan Wake 2 zo goed verkocht heeft. Ik denk wel dat de meeste spelers van dit spel het niet hebben uitgespeeld maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24
Eerste DLC is niet heel bijzonder, en misschien heb je al een paar van de night spring episodes gespeeld, want ze zitten in tv’s van de main game (eentje op het panoramadak waar je vanuit daar het oceanview hotel in moet, de andere in het hotel rond kamer 665 dacht ik).

Die tweede DLC vond ik wel echt een mooi verhaal en was weer mooi spooky als je eenmaal de lift kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Klopt inderdaad, de eerste DLC was meer een uitdaging dan een aanvulling op het verhaal, iets dat de 2de DLC beter deed voor mijn gevoel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
Toch weer een paar uur gestopt in de New Game + mode. Wel lekker dat je bij de eerste boss battle meteen goede wapens kan gebruiken. Omdat ik niet scherp was toch paar keer dood gegaan :'). Maar het stuk na de boss tegen de
spoiler:
wolf
gaat veel makkelijk als je een rifle kan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Episode 1/ Night Springs/ Rose DLC uitgespeeld

Deze DLC krijgt van mij gewoon een 10. Wat een plezier, humor en actie. En nee dat is geen sarcasme maar dit is gewoon hoe ik het graag zie en wat deze game nodig had. Wat meer inhoudelijk via de spoiler

spoiler:
Denk dat de meesten het met mij eens zijn dat de Dark Place levels van Alan Wake erg gaaf zijn maar ook wel heel erg somber. En dat het spel ook wel wat luchtige kantjes kan gebruiken, iets meer. Deze DLC levert dat. Hoe heerlijk is het alleen al om door het bos te vechten terwijl het zonnig is! . Grafisch prachtig, op 60 fps performance mode misschien wel (bijna) de fijnste combat tot nu toe. Voelde bijna Alan Wake 1 aan qua hoe makkelijk het verliep.

Genoten van deze DLC :) ben benieuwd hoe de andere is maar deze maakt het overal pakketje al eentje die van een 9 richting een 9,5 gaat.

Edit: en met Alan Wake alweer voorbij het metro gedeelte, dat ging even 10 keer zo snel. Ben blij dat ik er weer doorheen ben. Enige lichtpunt is dat ik veel nieuwe Words of Wisdom heb gevonden en dat ik daar sowieso veel handiger mee ben geworden. Paar leuke upgrades uitgevoerd. Kans dat ik na deze new game + op normal een nieuw game plus op hard doe word wel groter :9

[ Voor 17% gewijzigd door MetalSonic op 09-12-2024 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
Zojuist de Lake House DLC uitgespeeld. Het was niet het luchtige van de eerste DLC, maar weer lekker donker en het is schrikken geblazen. Het verhaal vond ik wel moeilijk om te volgen. Je moet daarvoor ook veel, heel veel lezen op computers en rondslingerende documenten. Wachtwoord puzzels voor computers zijn ook weer aanwezig, niet mijn favoriete onderdeel en ik heb ze dan ook allemaal via guides opgelost. Verder een geslaagde toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Nog even stil staan wat ik van het hele spel het spannendste gedeelte vind/ vond. (ook in de 2de run)

Let op, zware spoilers.

Niet lezen als je het spel nog niet hebt uitgespeeld, zware spoiler

spoiler:
Na een tijdje moet je naar de basement van de Nursing home, beetje richting wat zal het zijn 3/4 van het gedeelte van Saga. Je moet de stroom heractiveren via een kelder die hier en daar een beetje onder water is gelopen.

De muziek, de sfeer, het adement echt in alles dat je elk moment kan worden aangevallen. Ik had echt het gevoel dat er één of ander water wezen op mij af kon komen en minimaal enkele takens. Voor en anders zeker na het activeren van de stroom......... Constant op mijn hoede, elk hoekje om met mijn wapen in de aanslag.

En die monsters? die komen dus nooit! nouja dan dus complimenten voor Remedy, opbouw van spanning, de sfeer die ze daar neerzetten erg sterk. Het laat ook zien dat het soms dus ook heel sterk kan zijn om juist eens geen gevaar te laten verschijnen. Dan ben je loyaal aan het horror genre in plaats van dat je er een actie game van maakt. Dan denk je in een volgende nieuw stuk "komt hier ook niks?? "

Voor mij echt het spannendste stuk. Zelfs in een tweede run speel ik het niet op mijn gemak ook al weet ik wat er gebeurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Gisteren avond kon ik in Watery echt bijna niks meer zien, vanochtend weer, bleek aan mijn televisie settings te liggen. Had game modus uitgeschakeld, dat aangepast en het zag er weer super uit.

Kan weer wat dingen afvinken!

Alle cult stashes gevonden
Alle lunch boxes gevonden

Vanavond als het donker is maar eens de laatste DLC (Lakehous testen) ben benieuwd, daarna nog even de New Game + mode uitspelen. Moet daarvoor nog best veel met Alan Wake doen. Ik merk nu wel dat ik nu liever door de bossen ren met Saga dan dat ik bezig ben met scrits/ verhalen als Alan Wake in NYC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Laatst online: 03-08 00:04
Voor de mensen met een LG oled.

Wie vind ook dat de beelden van de ps5 (pro) er mooier/beter uitzien in de persoonlijke beeldstand dan de gamemode?

Ik heb een G4 en met Alan Wake 2 lijkt er in gamemode wel een soort lichte waas/filter over heen te zitten. In de zelf aangepaste persoonlijke beeldstand is het beeld wat rauwer en scherper en voor mijn gevoel mooier. Nog meer tweakers met deze mening toevallig?

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Theo27 schreef op woensdag 18 december 2024 @ 22:09:
Voor de mensen met een LG oled.

Wie vind ook dat de beelden van de ps5 (pro) er mooier/beter uitzien in de persoonlijke beeldstand dan de gamemode?

Ik heb een G4 en met Alan Wake 2 lijkt er in gamemode wel een soort lichte waas/filter over heen te zitten. In de zelf aangepaste persoonlijke beeldstand is het beeld wat rauwer en scherper en voor mijn gevoel mooier. Nog meer tweakers met deze mening toevallig?
Zal ik even een keer voor je moeten nakijken, aangezien ik mijn C2 alleen maar gebruik voor te gamen, staat deze standaard in de game mode. Ik heb het Playstation 5 1002 model.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MetalSonic
>>>>>>>>>>>> ALAN WAKE 2 INCLUSIEF DLC uitgespeeld <<<<<<<<<<<<<<<<

Eind oordeel: 10!

Toelichting:
Voor mij is een 10 niet perfect maar het is wel het hoogst haalbare cijfer dat ik een spel wil geven. Als het zich echt heeft kunnen bewijzen en mij iets heeft kunnen brengen. Alan Wake 2 is één van de spannendste games op de XBOX X voor mij en sowieso één van de spannendste en meeslepende games van de afgelopen jaren.

Wat Remedy heeft gedaan vind ik erg gaaf. Zoveel veranderingen ten op zichte van deel 1. Het vraagt creatief denken maar ook veel lef. En mede daarom krijgt dit spel van mij een 10. De DLC waren erg leuk ik denk ook beter dan de DLC die ik toen met Alan Wake 1 had gespeeld.

Minpunten/ verbeterpunten/ tips voor Alan Wake 3

Zijn er dingen die beter kunnen? Waar ruimte is? Ja naar mijn mening wel! Het zijn smaak dingetjes maar ik denk niet dat ik de enige ben
1) Nursery rhymes, locked computers etc, ja mag terug komen maar niet zoveel als bij Alan Wake 2, er zaten puzzels bij waar je eigenlijk pen en papier en een rekenmachine moest pakken het gaat mij te ver voor een adventure game waar ik spanning, sfeer en verhaal wil. Dit mag echt wel een paar tandjes terug.
2) Besturing, ja die is in de combat al veel vlotter dan Alan Wake 1 toch waren er gevechten die door de trage controls bijna onnodig moeilijk waren. Het gevecht op het strand van de main game maar ook het laatste gevecht van de Lake House DLC. Ja het kan, ja het klopt maar nee dit moet beter kunnen. Het voelt af en toe "niet fair". Ik snap het heel goed dat mensen zich hebben geergerd aan de combat en het op easy/ story zijn wezen spelen.
3) Meer stukken met vredige/ vriendelijke muziek. De contrasten zijn altijd mooi, warm en koud , veilig en niet vielig en vaak deed dit spel het goed maar in deel 3 mogen nog meer stukken zitten waar het 100 % vriendelijk/ veilig is op die manier zijn de spannende stukken weer een stuk spannender/ intenser.

Ik ben heel erg benieuwd wat ze voor deel 3 gaan doen. Ik hoop dat het ze lukt om echt de beste/ leukste dingen van deel 1 en deel 2 terug te laten komen en iets nieuws toe te voegen. Het zal een uitdaging worden maar ik denk dat Remedy het echt wel kan.

Edit: 60 fps ipv 30 fps is btw ook wel een heerlijke quality of life improvement O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Alan Wake 2 nu ook de story line volledig opnieuw uitgespeeld. Laatste half uur nu ook met een andere geluids installatie. Een soort vervelend geluid is er helaas niet mee weg gegaan. Voor geluid check video (geen spoilers want geen beeld)
YouTube: 27 december 2024

In de nieuwe game plus is het einde
spoiler:
net iets anders, wat positiever. Leuk gedaan :) je houdt er net een iets beter gevoel aan over

Verassing verassing.....

Ik wilde eigenlijk om mijn nieuwe soundbar te testen nog even Night springs spelen, wat schetst mijn verbazing ik kon via het hoofdmenu nu ineens een episode 2 en een episode 3 kiezen! En episode 2 was heel iets anders dan episode 1. Ik dacht toen ik episode 2 ging laden dat ik verderop in de missie met Rose kwam maar nee totaal wat anders. Voelt voor mij als een kerstcadeautje van Remedy ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Die zijn gewoon gelijk uitgekomen hoor, en eigenlijk hadden het een stuk of 5 moeten zijn, maar de dood van de stemacteur gooide roet in het eten. Zelf vond ik die met Jesse Faden niet zo heel leuk, voor mij is episode 3 mijn favoriet :)

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 30-12-2024 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Het sfeertje en de graphics zijn top. Maar ik vind de combat frustrerend en de vijanden zien er niet mooi uit. En waarom is er geen mini map?

Al met al vind ik het niet lekker weg spelen en merk ik dat ik mezelf er toe moet zetten om het weer eens op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
westergas schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:25:
Het sfeertje en de graphics zijn top. Maar ik vind de combat frustrerend en de vijanden zien er niet mooi uit. En waarom is er geen mini map?

Al met al vind ik het niet lekker weg spelen en merk ik dat ik mezelf er toe moet zetten om het weer eens op te pakken.
Ik heb zelf het gevoel dat de ze de combat bewust "uitdagend/ frustrerend" hebben gemaakt. Ze willen dat je je steeds niet op je gemak voelt. Dat wanneer er "taken" zijn je moet vechten voor je leven. Als je door de wereld loopt als een Godje omdat je alles zo neerknalt dan wordt het spel er niet spannender op.

Tips die ik heb is om echt al je items te gebruiken, gebruik de omgeving en blijf ook rondkijken naar aanvulling van je ammo etc. Later vind je meer Words of truth etc en wordt het eigenlijk steeds makkelijker. Dan krijg je abilities dat je vaker je zaklamp kan gebruiken of dat als je een taken neerschiet er een kans is dat het je geen kogels heeft gekost etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Gisteren ook de tweede DLC gespeeld van Night Springs. Gelukkig van begin tot einde geen "sound bugs" zoals ik ze maar even noem gehad! Verder mooie omgeving, soort remix van de koffie/ pretpark omgeving maar net iets anders.

Ik merk wel dat ik die Stash boxe's ja het hoeft niet meer hoor. Andere keer nog de derde DLC uitspelen en dan maar weer wat ruimte maken op mijn Xbox en dan kan ik terug kijken naar een prachtig avontuur _O_

Credits song die o.a na NIght Springs komt mag er zijn btw 8)

YouTube: Night Springs

(spoiler free)

[ Voor 15% gewijzigd door MetalSonic op 05-02-2025 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Heeft even geduurd maar nu alle dlc uitgespeeld van Night Springs. Dit en dat ik de main game nu twee keer helemaal heb uitgespeeld dat ik nu wel kan zeggen dat ik Alan Wake 2 "echt gepspeeld heb" door de creatieve keuzes waarbij Remedy niet bang was voor risico's is het eind oordeel toch echt een 10.

Alan Wake 3
Het zal nog jaren duren voor deel drie komt maar ik ben nu toch al benieuwd wat zij daarmee gaan doen. Ik hoop toch wel dat er wat meer terug komt uit deel één en dat ze sommige dingen van deel 2 wat gaan matigen. Ik wil in deel 3 meer vrolijke tochten door vrolijke en zonnige stukken. Deels omdat je daar echt in ontspant maar deels omdat je de donkere/ duistere stukken dan als contrast weer meer gaat waarderen.

De poppen op de juiste plek zetten puzzels hoeven niet terug te komen. Ik wil sowieso iets minder puzzels in deel 3. Ik hoef ook niet terug naar New York, liever een andere stad of iets anders voor de dokere/ andere wereld.

Wat ik wél weer wil. Ik wil net zoals deel 1 en deel 2 weer veel sfeer hebben, weer bewust bezig moeten zijn met mijn wapens en ook weer genieten van alle mooie muziek. De radio en tv shows mogen weer terug komen en ook de scenes/ omgevingen waarbij je het gevoel hebt zelf op vakantie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Kan ik op het einde pas in het parliament tower nadat ik alle missies met saga heb voltooid?

Ik heb de foto's bij het standbeeldje gelegd, daarna werd ik automatisch geswitched naar saga.

[ Voor 255% gewijzigd door Farabi op 02-03-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Farabi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 01:52:
Kan ik op het einde pas in het parliament tower nadat ik alle missies met saga heb voltooid?

Ik heb de foto's bij het standbeeldje gelegd, daarna werd ik automatisch geswitched naar saga.
Ik zit op hetzelfde stukje, endgame volgens mij. Van de week maar ff afmaken, had er geen energie meer voor.
Ik ben wel blij dat ik me er doorheen heb kunnen worstelen. Er zitten geweldige stukjes in en hele frustrerende. Iemand op Reddit wist het mooi te verwoorden door voor te stellen om game testers aan te nemen en die ook daadwerkelijk te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:10
westergas schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Ik zit op hetzelfde stukje, endgame volgens mij. Van de week maar ff afmaken, had er geen energie meer voor.
Ik ben wel blij dat ik me er doorheen heb kunnen worstelen. Er zitten geweldige stukjes in en hele frustrerende. Iemand op Reddit wist het mooi te verwoorden door voor te stellen om game testers aan te nemen en die ook daadwerkelijk te betalen.
Wat moet ik me voorstellen bij die hele frustrerende stukken? Zonder spoilers graag, als dat kan ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
[...]

dat energie verhaal snap ik helemaal. ik vind het een verschrikkelijke game, beleef er helemaal geen plezier aan. ik zit vaker op youtube walkthroughs te bekijken dan dat ik met het spel bezig ben. dit is volgens mij het moeilijkste spel die ik ooit heb gespeeld.

de reviews hebben mij op een flinke zijspoor gezet. dat kan je ook aan de comments onder de video's zien op youtube. ik ga dit spel uitspelen omdat ik op dit moment verder niets heb om te spelen. maar anders had ik het allang eraf gegooid.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 03-03-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Rossi46 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Wat moet ik me voorstellen bij die hele frustrerende stukken? Zonder spoilers graag, als dat kan ;)
Bepaalde gameplay elementen die totaal onlogisch zijn. Zoals het veranderen van het script op een bepaalde locatie wat voor mij volledig random over komt. Ik moest af en toe op YT kijken wat er nou van me verwacht wordt, anders was ik gewoon net verder gekomen.

Verder vond ik de vijanden er "plastic" uit zien. Vreemd, aangezien de npc's er juist zo mooi uit zien.

Combat/herladen erg houterig.

Sfeertje/ overige graphics waren wel top notch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
verbaasd me dat de makers zelf niet in de war zijn geraakt tijdens het maken van de leveldesigns. wat een doolhof, ongelofelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
Die foto’s vinden voor bij het standbeeld is zo’n voorbeeld, die had ik zonder YouTube nooit gevonden.
Ik vond het trouwens wel een gaaf spel, en heb ook niet overdreven veel hoeven op te hoeven zoeken, maar vond de Saga hoofdstukken veel leuker dan die van Alan.

Dat andere spel van ze, Control, heeft ook zo’n moeilijke layout, en beperkte/verwarrende map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

sewer schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:58:
Die foto’s vinden voor bij het standbeeld is zo’n voorbeeld, die had ik zonder YouTube nooit gevonden.
Ik vond het trouwens wel een gaaf spel, en heb ook niet overdreven veel hoeven op te hoeven zoeken, maar vond de Saga hoofdstukken veel leuker dan die van Alan.

Dat andere spel van ze, Control, heeft ook zo’n moeilijke layout, en beperkte/verwarrende map.
Idd, de gedeeltes met Saga zijn bij mij ook veruit favoriet.
Control was lastig door uitdagende combat maar daar kwam ik wel doorheen zonder dingen op te hoeven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Het verhaallijn van Saga kon inderdaad een goede FBI-game worden. Dat laat ook zien dat het spel is gefaald. Iedereen vond de stukken met Saga beter, terwijl het spel Alan Wake heet.

[ Voor 49% gewijzigd door Farabi op 03-03-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
westergas schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Bepaalde gameplay elementen die totaal onlogisch zijn. Zoals het veranderen van het script op een bepaalde locatie wat voor mij volledig random over komt. Ik moest af en toe op YT kijken wat er nou van me verwacht wordt, anders was ik gewoon net verder gekomen.

Verder vond ik de vijanden er "plastic" uit zien. Vreemd, aangezien de npc's er juist zo mooi uit zien.

Combat/herladen erg houterig.

Sfeertje/ overige graphics waren wel top notch.
Het steeds veranderen van script om weer wat te proberen was ik na een tijdje ook wel zat bij Alan Wake. Wat ik wel leuk vond in de 2de run was zonder guide zoeken naar woord circles om wat abilities te verbeteren.

Eens dat combat/ herladen houterig is, vooral als je het weer eens oppakt of er net mee begint dan moet je echt wennen en je daarop instellen anders ben je voor je het weet al weer vermoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 02-08 22:26
Farabi schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:24:
Het verhaallijn van Saga kon inderdaad een goede FBI-game worden. Dat laat ook zien dat het spel is gefaald. Iedereen vond de stukken met Saga beter, terwijl het spel Alan Wake heet.
Gefaald? Hij kan je persoonlijk tegenvallen maar de game is allesbehalve gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
[...]

Ik zit op hetzelfde stukje, endgame volgens mij.
zou jij mij kunnen laten weten of je in het parliament tower kan nadat je de foto's bij het standbeeld hebt gelegd? Had jij eerst de saga hoofstukken gespeeld? hoe heb je het aangepakt?

ik had in het begin 2 hoofdstukken gespeeld van Saga, daarna allemaal die van Alan proberen uit te spelen. ik wilde het meest vervelende verhaal als eerst klaarspelen. Nu zit ik weer terug bij Saga omdat ik niet in de tower kon. zou fijn zijn als het spel zou vertellen dat je eerst de andere chapters moet afmaken. maar er zitten letterlijk 0 aanwijzingen in het spel.

[ Voor 43% gewijzigd door Farabi op 03-03-2025 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Farabi schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:54:
[...]

zou jij mij kunnen laten weten of je in het parliament tower kan nadat je de foto's bij het standbeeld hebt gelegd? Had jij eerst de saga hoofstukken gespeeld? hoe heb je het aangepakt?
Nee, kom die toren niet in. Moet eerst een lastig stukje combat door met Saga waarbij ik wordt overspoeld met vijanden. Nog even geen zin in dus geen idee wat daarna precies komt. Misschien maar even, tegen mijn principes in, op easy zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
westergas schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Nee, kom die toren niet in. Moet eerst een lastig stukje combat door met Saga waarbij ik wordt overspoeld met vijanden. Nog even geen zin in dus geen idee wat daarna precies komt. Misschien maar even, tegen mijn principes in, op easy zetten.
ik ben opgelucht. dacht echt dat ik tegen een bug was aangelopen. gelukkig speel ik altijd op easy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

westergas schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Als het echt te moeilijk is kan je in het menu ook '1 schot en dood' kiezen. Kan handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

AvK schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:14:
[...]

Als het echt te moeilijk is kan je in het menu ook '1 schot en dood' kiezen. Kan handig zijn. :)
Echt? haha dan lukt het zeker! Maar verwacht niet dat het nodig is. Vond de combat soms wat houterig maar heb nooit echt moeite gehad met vijanden. Maar dat stukje waar ik nu zit lijkt me best pittig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ja echt. Heb het zelf gebruikt bij dat stukje dat die 2 politieagenten uit de waterput kruipen en steeds weer tot leven komen. Je moet dan eerst die lichtbollen kapot schieten. Steeds bij de laatste bol werd ik weer overhoop geschoten. Na een keer of 6, 7 heb ik de '1 schot en dood' functie gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
AvK schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:28:
Ja echt. Heb het zelf gebruikt bij dat stukje dat die 2 politieagenten uit de waterput kruipen en steeds weer tot leven komen. Je moet dan eerst die lichtbollen kapot schieten. Steeds bij de laatste bol werd ik weer overhoop geschoten. Na een keer of 6, 7 heb ik de '1 schot en dood' functie gebruikt. :)
ik was gisteren toevallig bij dit stukje, maar die one-shot werkte hier niet. in de uitleg stond dat het niet altijd van toepassing is.

maar het verbaasde me dat je ook infinite ammo, lichtbatterijen en oneindig leven kon kiezen in het menu. alleen weet ik niet hoe dat in de praktijk werkt. want ik moet nog steeds grinde en aanvullen. ach ja, meteen maar aangezet :P

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 04-03-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Er was een update van de Epic Games Launcher. En nu start Alen Wake 2 niet meer. Zucht.

Edit: Heb De Launcher moeten de-installeren en opnieuw installeren waarna Alan Wake weer in zijn geheel opnieuw werd geïnstalleerd. FF 115Gb overgepompt. Hij dut et weer.... :)

[ Voor 51% gewijzigd door AvK op 07-03-2025 13:07 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste