>>>>>>>>>>>> ALAN WAKE 2 INCLUSIEF DLC uitgespeeld <<<<<<<<<<<<<<<<
Eind oordeel: 10!
Toelichting:
Voor mij is een 10 niet perfect maar het is wel het hoogst haalbare cijfer dat ik een spel wil geven. Als het zich echt heeft kunnen bewijzen en mij iets heeft kunnen brengen. Alan Wake 2 is één van de spannendste games op de XBOX X voor mij en sowieso één van de spannendste en meeslepende games van de afgelopen jaren.
Wat Remedy heeft gedaan vind ik erg gaaf. Zoveel veranderingen ten op zichte van deel 1. Het vraagt creatief denken maar ook veel lef. En mede daarom krijgt dit spel van mij een 10. De DLC waren erg leuk ik denk ook beter dan de DLC die ik toen met Alan Wake 1 had gespeeld.
Minpunten/ verbeterpunten/ tips voor Alan Wake 3
Zijn er dingen die beter kunnen? Waar ruimte is? Ja naar mijn mening wel! Het zijn smaak dingetjes maar ik denk niet dat ik de enige ben
1) Nursery rhymes, locked computers etc, ja mag terug komen maar niet zoveel als bij Alan Wake 2, er zaten puzzels bij waar je eigenlijk pen en papier en een rekenmachine moest pakken het gaat mij te ver voor een adventure game waar ik spanning, sfeer en verhaal wil. Dit mag echt wel een paar tandjes terug.
2) Besturing, ja die is in de combat al veel vlotter dan Alan Wake 1 toch waren er gevechten die door de trage controls bijna onnodig moeilijk waren. Het gevecht op het strand van de main game maar ook het laatste gevecht van de Lake House DLC. Ja het kan, ja het klopt maar nee dit moet beter kunnen. Het voelt af en toe "niet fair". Ik snap het heel goed dat mensen zich hebben geergerd aan de combat en het op easy/ story zijn wezen spelen.
3) Meer stukken met vredige/ vriendelijke muziek. De contrasten zijn altijd mooi, warm en koud , veilig en niet vielig en vaak deed dit spel het goed maar in deel 3 mogen nog meer stukken zitten waar het 100 % vriendelijk/ veilig is op die manier zijn de spannende stukken weer een stuk spannender/ intenser.
Ik ben heel erg benieuwd wat ze voor deel 3 gaan doen. Ik hoop dat het ze lukt om echt de beste/ leukste dingen van deel 1 en deel 2 terug te laten komen en iets nieuws toe te voegen. Het zal een uitdaging worden maar ik denk dat Remedy het echt wel kan.
Edit: 60 fps ipv 30 fps is btw ook wel een heerlijke quality of life improvement