Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:50
westergas schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:25:
Het sfeertje en de graphics zijn top. Maar ik vind de combat frustrerend en de vijanden zien er niet mooi uit. En waarom is er geen mini map?

Al met al vind ik het niet lekker weg spelen en merk ik dat ik mezelf er toe moet zetten om het weer eens op te pakken.
Ik heb zelf het gevoel dat de ze de combat bewust "uitdagend/ frustrerend" hebben gemaakt. Ze willen dat je je steeds niet op je gemak voelt. Dat wanneer er "taken" zijn je moet vechten voor je leven. Als je door de wereld loopt als een Godje omdat je alles zo neerknalt dan wordt het spel er niet spannender op.

Tips die ik heb is om echt al je items te gebruiken, gebruik de omgeving en blijf ook rondkijken naar aanvulling van je ammo etc. Later vind je meer Words of truth etc en wordt het eigenlijk steeds makkelijker. Dan krijg je abilities dat je vaker je zaklamp kan gebruiken of dat als je een taken neerschiet er een kans is dat het je geen kogels heeft gekost etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Gisteren ook de tweede DLC gespeeld van Night Springs. Gelukkig van begin tot einde geen "sound bugs" zoals ik ze maar even noem gehad! Verder mooie omgeving, soort remix van de koffie/ pretpark omgeving maar net iets anders.

Ik merk wel dat ik die Stash boxe's ja het hoeft niet meer hoor. Andere keer nog de derde DLC uitspelen en dan maar weer wat ruimte maken op mijn Xbox en dan kan ik terug kijken naar een prachtig avontuur _O_

Credits song die o.a na NIght Springs komt mag er zijn btw 8)

YouTube: Night Springs

(spoiler free)

[ Voor 15% gewijzigd door MetalSonic op 05-02-2025 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Heeft even geduurd maar nu alle dlc uitgespeeld van Night Springs. Dit en dat ik de main game nu twee keer helemaal heb uitgespeeld dat ik nu wel kan zeggen dat ik Alan Wake 2 "echt gepspeeld heb" door de creatieve keuzes waarbij Remedy niet bang was voor risico's is het eind oordeel toch echt een 10.

Alan Wake 3
Het zal nog jaren duren voor deel drie komt maar ik ben nu toch al benieuwd wat zij daarmee gaan doen. Ik hoop toch wel dat er wat meer terug komt uit deel één en dat ze sommige dingen van deel 2 wat gaan matigen. Ik wil in deel 3 meer vrolijke tochten door vrolijke en zonnige stukken. Deels omdat je daar echt in ontspant maar deels omdat je de donkere/ duistere stukken dan als contrast weer meer gaat waarderen.

De poppen op de juiste plek zetten puzzels hoeven niet terug te komen. Ik wil sowieso iets minder puzzels in deel 3. Ik hoef ook niet terug naar New York, liever een andere stad of iets anders voor de dokere/ andere wereld.

Wat ik wél weer wil. Ik wil net zoals deel 1 en deel 2 weer veel sfeer hebben, weer bewust bezig moeten zijn met mijn wapens en ook weer genieten van alle mooie muziek. De radio en tv shows mogen weer terug komen en ook de scenes/ omgevingen waarbij je het gevoel hebt zelf op vakantie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Kan ik op het einde pas in het parliament tower nadat ik alle missies met saga heb voltooid?

Ik heb de foto's bij het standbeeldje gelegd, daarna werd ik automatisch geswitched naar saga.

[ Voor 255% gewijzigd door Farabi op 02-03-2025 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nvm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 23:38

westergas

rikkie_pc

Farabi schreef op zondag 2 maart 2025 @ 01:52:
Kan ik op het einde pas in het parliament tower nadat ik alle missies met saga heb voltooid?

Ik heb de foto's bij het standbeeldje gelegd, daarna werd ik automatisch geswitched naar saga.
Ik zit op hetzelfde stukje, endgame volgens mij. Van de week maar ff afmaken, had er geen energie meer voor.
Ik ben wel blij dat ik me er doorheen heb kunnen worstelen. Er zitten geweldige stukjes in en hele frustrerende. Iemand op Reddit wist het mooi te verwoorden door voor te stellen om game testers aan te nemen en die ook daadwerkelijk te betalen.

rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:04
westergas schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:22:
[...]

Ik zit op hetzelfde stukje, endgame volgens mij. Van de week maar ff afmaken, had er geen energie meer voor.
Ik ben wel blij dat ik me er doorheen heb kunnen worstelen. Er zitten geweldige stukjes in en hele frustrerende. Iemand op Reddit wist het mooi te verwoorden door voor te stellen om game testers aan te nemen en die ook daadwerkelijk te betalen.
Wat moet ik me voorstellen bij die hele frustrerende stukken? Zonder spoilers graag, als dat kan ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
[...]

dat energie verhaal snap ik helemaal. ik vind het een verschrikkelijke game, beleef er helemaal geen plezier aan. ik zit vaker op youtube walkthroughs te bekijken dan dat ik met het spel bezig ben. dit is volgens mij het moeilijkste spel die ik ooit heb gespeeld.

de reviews hebben mij op een flinke zijspoor gezet. dat kan je ook aan de comments onder de video's zien op youtube. ik ga dit spel uitspelen omdat ik op dit moment verder niets heb om te spelen. maar anders had ik het allang eraf gegooid.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 03-03-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Rossi46 schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:26:
[...]

Wat moet ik me voorstellen bij die hele frustrerende stukken? Zonder spoilers graag, als dat kan ;)
Bepaalde gameplay elementen die totaal onlogisch zijn. Zoals het veranderen van het script op een bepaalde locatie wat voor mij volledig random over komt. Ik moest af en toe op YT kijken wat er nou van me verwacht wordt, anders was ik gewoon net verder gekomen.

Verder vond ik de vijanden er "plastic" uit zien. Vreemd, aangezien de npc's er juist zo mooi uit zien.

Combat/herladen erg houterig.

Sfeertje/ overige graphics waren wel top notch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
verbaasd me dat de makers zelf niet in de war zijn geraakt tijdens het maken van de leveldesigns. wat een doolhof, ongelofelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16
Die foto’s vinden voor bij het standbeeld is zo’n voorbeeld, die had ik zonder YouTube nooit gevonden.
Ik vond het trouwens wel een gaaf spel, en heb ook niet overdreven veel hoeven op te hoeven zoeken, maar vond de Saga hoofdstukken veel leuker dan die van Alan.

Dat andere spel van ze, Control, heeft ook zo’n moeilijke layout, en beperkte/verwarrende map.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

sewer schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:58:
Die foto’s vinden voor bij het standbeeld is zo’n voorbeeld, die had ik zonder YouTube nooit gevonden.
Ik vond het trouwens wel een gaaf spel, en heb ook niet overdreven veel hoeven op te hoeven zoeken, maar vond de Saga hoofdstukken veel leuker dan die van Alan.

Dat andere spel van ze, Control, heeft ook zo’n moeilijke layout, en beperkte/verwarrende map.
Idd, de gedeeltes met Saga zijn bij mij ook veruit favoriet.
Control was lastig door uitdagende combat maar daar kwam ik wel doorheen zonder dingen op te hoeven zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Het verhaallijn van Saga kon inderdaad een goede FBI-game worden. Dat laat ook zien dat het spel is gefaald. Iedereen vond de stukken met Saga beter, terwijl het spel Alan Wake heet.

[ Voor 49% gewijzigd door Farabi op 03-03-2025 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
westergas schreef op maandag 3 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Bepaalde gameplay elementen die totaal onlogisch zijn. Zoals het veranderen van het script op een bepaalde locatie wat voor mij volledig random over komt. Ik moest af en toe op YT kijken wat er nou van me verwacht wordt, anders was ik gewoon net verder gekomen.

Verder vond ik de vijanden er "plastic" uit zien. Vreemd, aangezien de npc's er juist zo mooi uit zien.

Combat/herladen erg houterig.

Sfeertje/ overige graphics waren wel top notch.
Het steeds veranderen van script om weer wat te proberen was ik na een tijdje ook wel zat bij Alan Wake. Wat ik wel leuk vond in de 2de run was zonder guide zoeken naar woord circles om wat abilities te verbeteren.

Eens dat combat/ herladen houterig is, vooral als je het weer eens oppakt of er net mee begint dan moet je echt wennen en je daarop instellen anders ben je voor je het weet al weer vermoord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:02
Farabi schreef op maandag 3 maart 2025 @ 10:24:
Het verhaallijn van Saga kon inderdaad een goede FBI-game worden. Dat laat ook zien dat het spel is gefaald. Iedereen vond de stukken met Saga beter, terwijl het spel Alan Wake heet.
Gefaald? Hij kan je persoonlijk tegenvallen maar de game is allesbehalve gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
[...]

Ik zit op hetzelfde stukje, endgame volgens mij.
zou jij mij kunnen laten weten of je in het parliament tower kan nadat je de foto's bij het standbeeld hebt gelegd? Had jij eerst de saga hoofstukken gespeeld? hoe heb je het aangepakt?

ik had in het begin 2 hoofdstukken gespeeld van Saga, daarna allemaal die van Alan proberen uit te spelen. ik wilde het meest vervelende verhaal als eerst klaarspelen. Nu zit ik weer terug bij Saga omdat ik niet in de tower kon. zou fijn zijn als het spel zou vertellen dat je eerst de andere chapters moet afmaken. maar er zitten letterlijk 0 aanwijzingen in het spel.

[ Voor 43% gewijzigd door Farabi op 03-03-2025 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

Farabi schreef op maandag 3 maart 2025 @ 11:54:
[...]

zou jij mij kunnen laten weten of je in het parliament tower kan nadat je de foto's bij het standbeeld hebt gelegd? Had jij eerst de saga hoofstukken gespeeld? hoe heb je het aangepakt?
Nee, kom die toren niet in. Moet eerst een lastig stukje combat door met Saga waarbij ik wordt overspoeld met vijanden. Nog even geen zin in dus geen idee wat daarna precies komt. Misschien maar even, tegen mijn principes in, op easy zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
westergas schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Nee, kom die toren niet in. Moet eerst een lastig stukje combat door met Saga waarbij ik wordt overspoeld met vijanden. Nog even geen zin in dus geen idee wat daarna precies komt. Misschien maar even, tegen mijn principes in, op easy zetten.
ik ben opgelucht. dacht echt dat ik tegen een bug was aangelopen. gelukkig speel ik altijd op easy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

AvK

Ready Set Go

westergas schreef op maandag 3 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Als het echt te moeilijk is kan je in het menu ook '1 schot en dood' kiezen. Kan handig zijn. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westergas

westergas

rikkie_pc

AvK schreef op maandag 3 maart 2025 @ 15:14:
[...]

Als het echt te moeilijk is kan je in het menu ook '1 schot en dood' kiezen. Kan handig zijn. :)
Echt? haha dan lukt het zeker! Maar verwacht niet dat het nodig is. Vond de combat soms wat houterig maar heb nooit echt moeite gehad met vijanden. Maar dat stukje waar ik nu zit lijkt me best pittig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Ja echt. Heb het zelf gebruikt bij dat stukje dat die 2 politieagenten uit de waterput kruipen en steeds weer tot leven komen. Je moet dan eerst die lichtbollen kapot schieten. Steeds bij de laatste bol werd ik weer overhoop geschoten. Na een keer of 6, 7 heb ik de '1 schot en dood' functie gebruikt. :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
AvK schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:28:
Ja echt. Heb het zelf gebruikt bij dat stukje dat die 2 politieagenten uit de waterput kruipen en steeds weer tot leven komen. Je moet dan eerst die lichtbollen kapot schieten. Steeds bij de laatste bol werd ik weer overhoop geschoten. Na een keer of 6, 7 heb ik de '1 schot en dood' functie gebruikt. :)
ik was gisteren toevallig bij dit stukje, maar die one-shot werkte hier niet. in de uitleg stond dat het niet altijd van toepassing is.

maar het verbaasde me dat je ook infinite ammo, lichtbatterijen en oneindig leven kon kiezen in het menu. alleen weet ik niet hoe dat in de praktijk werkt. want ik moet nog steeds grinde en aanvullen. ach ja, meteen maar aangezet :P

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 04-03-2025 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Er was een update van de Epic Games Launcher. En nu start Alen Wake 2 niet meer. Zucht.

Edit: Heb De Launcher moeten de-installeren en opnieuw installeren waarna Alan Wake weer in zijn geheel opnieuw werd geïnstalleerd. FF 115Gb overgepompt. Hij dut et weer.... :)

[ Voor 51% gewijzigd door AvK op 07-03-2025 13:07 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste