Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:23
Ben pas net in chapter 2, maar mn hartslag zit nu al in mijn keel, constant on edge. Ben benieuwd hoe dat later in de game gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik zit ook nu net in chapter 2 maar ga gelijk story mode instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30

s0kkie

Cowabunga

Tip; hou afstand als je R1 met de zaklamp op ze doet en schiet gewoon headshots ;) ik heb nergens moeite op normal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DEXP
s0kkie schreef op maandag 6 november 2023 @ 15:31:
Tip; hou afstand als je R1 met de zaklamp op ze doet en schiet gewoon headshots ;) ik heb nergens moeite op normal
Ik speel met muis en toetsenbord heb dan geen auto-aim. Ik heb het nu wat beter door waar ik op moet schieten bossfight was ook zo gepiept. Gelukkig had ik de shotgun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:30
Poulske schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:25:
Ben pas net in chapter 2, maar mn hartslag zit nu al in mijn keel, constant on edge. Ben benieuwd hoe dat later in de game gaat worden.
Ik krijg elke keer kippenvel van dit spel 🤣 ik ben zelf bij laatste chapter Saga en ben toch flink aantal keer geschrokken 😅😅😅 ook al denk ik van oke.hier gaat wat gebeuren en dan gebeurt alsnog best onverwacht zo'n jumpscare potverdorie zeg 🤣🤣 geweldig spel 🫡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

uchiha tijntje schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:24:
Ff achievements gekeken, maar verbaasd me dat er geen difficulty achievement in zit zoals wel in deel 1 zat. Iemand wat tips over welk niveau het leukste is om klein beetje uitdaging te hebben maar niet te frustrerend.
Hard, genoeg ammo als je explored en cult stashes scavenged.

[ Voor 7% gewijzigd door NightShadow22 op 06-11-2023 20:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Zojuist uitgespeeld. Absoluut mijn GOTY, werkelijk fantastisch.

Heb Alan Wake uitgespeeld bij release, dus het was weer even geleden. Heb recent een nieuwe PC gekocht
en kreeg daar een code voor Alan Wake 2 bij. Hij stond eigenlijk niet eens echt op m'n radar, maar het was een mooie kans om gelijk de PC even op z'n staart te trappen. Heb alles (inclusief ray tracing ) op max kunnen zetten @4k en het is de mooiste game tot nu toe.

Enige kritiekpuntje die ik heb is dat de weapon upgrade componenten soms wel erg goed verstopt zijn. De weapon upgrades zijn daarnaast ook dusdanig sterk dat ik me genoodzaakt voelde om elke millimeter van de map te doorzoeken, uit angst dat ik iets zou missen. Afgezien van dat waren de memorabele momenten niet op twee handen te tellen. Echt een fenomenale sfeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Gisteravond chapter 3 afgerond, heb de difficulty teruggezet van normal naar story. Begin nu wel de sfeer goed aan te voelen en de jump scares enigzins te voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13:23
Smok3yNL schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:21:
Deze game is echt fantastisch! Maar allemachtig wel echt scary zo nu en dan pfff...
En die jump scares hoeven voor mij niet hoor haha 😄
Vind AW2 super interessant en Control helemaal kapot gespeeld.
Ik vind horror geen enkel probleem, maar ga echt super slecht op jumpscares dus den niet dat dit hem gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
Iemand die weet wat ik mis bij het vraagteken? Ik heb al gepraat met Tim Baker maar vraagteken blijft staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWxledimscpXUyCrKsYWBCu5DAQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MEIKygHreludpXNJiNtCGgl4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De laatste update heeft een game breaking bug helaas :'(
Als je in Watery bent en je komt bij het
spoiler:
pretpark
dan werkt nu de
spoiler:
Espresso Express
niet meer nadat je de fuse er in doet.
Heel veel spelers hebben er last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Timothy3000 schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:19:
Ik had hem nu al op disc gekocht maar ga geen digitale games fullprice halen. Wel jammer, spel ziet er tof uit.
Ik sta er hetzelfde in. Dit soort single player games speel ik doorgaans maar één keer door, dus het is mij de prijs nog niet waard, dus ik wacht gewoon tot hij een keer in de sale komt.. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

En update 1.000.010 is al uit met 100+ fixes waaronder de bovengenoemde bug, dat is snel van Remedy _/-\o_

https://mp1st.com/title-u...or-mission-fixes-and-more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik wilde het net posten. Echt top hoe ze om gaan met patches!

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:29
Net uitgespeeld. Wat een game zeg! Van begin tot het eind genoten. Ook een mooi passend eind, kan niet wachten tot hun volgende spel! Enige mindere vond ik wel de combat en
spoiler:
de random encounters in sommige levels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:22
Gisteravond begonnen aan Alan Wake II en damn, wat een sfeer! Voelt alsof je in een aflevering van 'True Detective' zit. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxDRIK0U76Qe94dg4GEORqTCBng=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QDSivMAi25wT8Gf0gGo1MasD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Vraagje aan iedereen die het spel heeft uitgespeeld:

spoiler:
Ik heb het spel uitgespeeld met een Platinum trophy, maar in Saga's Mind Place heb ik nog flink wat bewijs dat als "For later" staat aangemerkt, vooral in "Fact vs Fiction" en "Story". Ik zie op de maps nergens aangegeven dat er nog bewijs ligt, heb ik nu iets gemist of wordt dit iets voor de DLC?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyx88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:29
MetroidPrime schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:19:
Vraagje aan iedereen die het spel heeft uitgespeeld:

spoiler:
Ik heb het spel uitgespeeld met een Platinum trophy, maar in Saga's Mind Place heb ik nog flink wat bewijs dat als "For later" staat aangemerkt, vooral in "Fact vs Fiction" en "Story". Ik zie op de maps nergens aangegeven dat er nog bewijs ligt, heb ik nu iets gemist of wordt dit iets voor de DLC?
spoiler:
Ja klopt, heb ik ook. Ik heb nog 2 cases op onopgelost staan en wat hints van Thor en Odin en trailer evidence 'for later'... grote kans dat dit verder gaat in de DLC(s) als het verhaal weer wordt opgepakt. Ik heb de meeste collectibles ook allemaal: lunch boxes, rhymes, charms, major setter boards, deer heads, cult caches, wapens, words, reclame filmpjes en writer journey videos... alleen de radio show blijft op 6/9 hangen, maar dat is een 'known bug'.

Maar wat een game! wat een sfeer. Voor mij zeker in de top 3 games van 2023 samen met Cyberpunk 2077 en Zelda: Tears of the Kingdom 😎

[ Voor 8% gewijzigd door Psyx88 op 12-11-2023 15:25 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix
Wauw! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8MGq1mS20HGjVXZ6YwDJVU7Zhs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fLhSzFJycLyOTLk8W7ZO7MqU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwKbzvJcmv1M0MP4jSHweZVbpyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yNiBdLMfmumdWTjc3QYDRjGw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPMVFggFk7bJhE6dZlpd1Yg2t8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hiMOupXJcPlAI1F3hDdbKXhP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQyQMZmtEMNDB8Fxm8qKrnIJOUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gOXNCLOJfxb30pVOwbFaPKEA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4C4WRgjZQRQjt6MuVB-0l5pUz4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nUJ9GBegCe1W3n7uPfTxDZll.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
@Yonix Wow! Dat ziet er zeker heel goed uit, dank je wel voor deze mooie plaatjes. Zat al even te hopen dat er iemand ermee zou komen want zoiets is altijd erg leuk om te zien _/-\o_

Zit er trouwens een fotomodus in het spel of heb je dit tussendoor gedaan :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
G_Dragon schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:39:
@Yonix Wow! Dat ziet er zeker heel goed uit, dank je wel voor deze mooie plaatjes. Zat al even te hopen dat er iemand ermee zou komen want zoiets is altijd erg leuk om te zien _/-\o_

Zit er trouwens een fotomodus in het spel of heb je dit tussendoor gedaan :D
Helaas (nog) geen ‘photo mode’. Hopelijk komt die wel, want dit spel schreeuwt mooie plaatjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:58

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Yonix schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:26:
[...]

Helaas (nog) geen ‘photo mode’. Hopelijk komt die wel, want dit spel schreeuwt mooie plaatjes!
Nou zeg dat wel zeg, jemig als dit zonder fotomodus is gemaakt dan wil niet weten wat mensen kunnen maken met fotomodus :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Onderstaande gepost in het Xbox topic.

Ben gister begonnen aan Alan Wake 2

Headset + normal mode = 5 kortere levensjaren.

Weet nog niet echt goed wat ik van het spel moet vinden. Soms wat traag en ook het schieten vind ik wat minder.
Het verhaal zelf begrijp ik ook nog niet echt.

Update: ik ga eerst weer eens Alan Wake 1 spelen. Recap voelt voor mij niet als volledig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Het verhaal wordt dan ook steeds meer en uitgebreider uitgelegd, valt ook niet veel van te snappen als je net pas begonnen bent.

Ik zit nu op 15 uur en ben volgens mij nog steeds op de helft. Het stuk met
spoiler:
Cynthia Weaver
was echt super creepy en ik ben nu in het
spoiler:
Oceanview Hotel
. Ik vind de game alleen maar meer boeiender worden, echt zo een game waar je hoopt dat het nooit stopt 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Ik ben net voorbij
spoiler:
Mulligan en Thornton
….

Geef mij maar liever een gevecht met 100 enemies dan dit soort creepy gevechten zeg… Moet weer ff wat anders spelen of kijken. Speelsessies van uurtje of 2 met dit soort intensieve gedeeltes zijn echt wel het max voor mij. Het geluid hebben ze enorm goed gedaan en baal er een klein beetje ervan dat ik een hele goede headset heb :P

Top game. Van mysterie naar mysterie en van cliffhanger naar cliffhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:10
Ik ben normaal gezien geen horror-fan (toevallig een jaar terug Alan Wake remastered gekocht omdat ik mooie herinneringen had aan Max Payne 2), maar man, wat een spel.

Ik word toch ook iedere keer gelukkig van de Poets of the Fall-bijdragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
uchiha tijntje schreef op maandag 13 november 2023 @ 22:39:
Ik ben net voorbij
spoiler:
Mulligan en Thornton
….

Geef mij maar liever een gevecht met 100 enemies dan dit soort creepy gevechten zeg… Moet weer ff wat anders spelen of kijken. Speelsessies van uurtje of 2 met dit soort intensieve gedeeltes zijn echt wel het max voor mij. Het geluid hebben ze enorm goed gedaan en baal er een klein beetje ervan dat ik een hele goede headset heb :P

Top game. Van mysterie naar mysterie en van cliffhanger naar cliffhanger.
Speelsessies van 2 uurtjes? Zou willen dat ik zo lang kon spelen. Na een uurtje ben ik er meestal wel klaar mee. Scheelt wel dat ik nu langer lang over de game doe. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier vorige week ook begonnen aan deze game, best wel intens als t geluid hard staat en je alleen in je kamer zit haha. Ben nu in chapter 2 dus ben erg benieuwd of dat zo blijft!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

DennusB schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:21:
Hier vorige week ook begonnen aan deze game, best wel intens als t geluid hard staat en je alleen in je kamer zit haha. Ben nu in chapter 2 dus ben erg benieuwd of dat zo blijft!
Dat blijft zeker zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobilae
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 10:12
Ik speel hem op PS5, het ziet er echt prachtig uit. Maar is iemand anders de grote hoeveelheid grafische bugs opgevallen? Er springen regelmatig objecten of grijze vlakjes in beeld (met name aan de randen van het zichtveld), of er vervormen objecten. Doet een beetje af aan de ervaring…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Mobilae schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:44:
Ik speel hem op PS5, het ziet er echt prachtig uit. Maar is iemand anders de grote hoeveelheid grafische bugs opgevallen? Er springen regelmatig objecten of grijze vlakjes in beeld (met name aan de randen van het zichtveld), of er vervormen objecten. Doet een beetje af aan de ervaring…
Ik speel ook op de PS5, maar ik heb daar gelukkig geen problemen mee. Ik had alleen 1x dat als ik de flashlight op een Taken gebruik dat er een raar vierkant te zien was ipv het effect dat ze veranderen, maar dat was weer weg na een keer opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Mobilae schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:44:
Speel ook op de PS5 en ook geen last van, speel ook op de graphic modus en niet performance. Weet niet of dat wat uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobilae
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 24-05 10:12
Hier ook op graphic mode. Was vooral in de eerste 2 uur spelen heel frequent. Nu lijkt het mee te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:30
Zojuist uitgespeeld op PS5 en platinum gehaald.

Top game wat mij betreft, jammer dat het verhaal afgelopen is 😝 nu maar wachten op DLC.

Hier trouwens ook geen bugs tegen gekomen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
Gisteravond als Alan kunnen spelen en it’s all coming together, wat een tof spel! _/-\o_

Pacing is perfect voor dit type spel en ik vind de gameplay elementen, zoals de ‘Writers Room’, ‘Mind Room’ en ‘Angel Lamp’ erg gaaf gedaan!

Oh, en dan de verwijzingen naar het Remmedy Connected Universe:
spoiler:
• The Janitor;
• AWE;
• Federal Bureau of Control;
• Alex Casey / Max Payne.

Nice! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQyQMZmtEMNDB8Fxm8qKrnIJOUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gOXNCLOJfxb30pVOwbFaPKEA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEM1bZDMeCmPpeaZ9TERg61U8P0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aZu9AKUYVKOo6KRfQ6EsuTwr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIPVxjYUABPDTMnWOPDaIJuYC3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9HndRBIe3R4QUoP2gMgbFkSQ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jqDxdUxbaDPgp0o1qILEIAc5a4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EoHmZ5mvGIsLMt0UVUbVTS1z.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5RvoD53Z4RUpNZrBIdtkHzWZ8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/80VucnhQWxDgN2ZeSFbMAqUz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oVKF5_e_Hbzvz7WdNf-NBngq5Ao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L99vvLIw5eiwFW0yuhjKvqLy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Ook gisteravond uitgespeeld, wat een toffe spannende game van begin tot einde _/-\o_
11/10 als het kon.
Gelukkig komt er DLC aan, ik wil nog lang niet klaar zijn met dit verhaal :9~
Ik ben bang dat BG3 met de prijs voor goty er vandoor gaat, maar ik hoop dat AW2 zeker grote prijzen pakt, dik verdiend door Remedy.

Als de New Game+ er eindelijk is ga ik gelijk opnieuw voor de platinum.

[ Voor 10% gewijzigd door s0kkie op 15-11-2023 08:40 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

The old gods of Asgard hebben overigens een officiele videoclip (gemaakt uit de stukjes van Alan Wake 2) gelanceerd op Youtube van het nummer 'Herald of Darkness'. Om spoilers te vermijden plaats ik hier alleen de link.

Kan de Nederlandse gaming community regelen dat dit nummer in de Top 2000 van Radio 2 komt dit jaar? :D

YouTube: Old Gods of Asgard - Herald of Darkness (Alan Wake 2 | Official Musi...

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
kan niet inloggen met mn Epic account'
Iemand met dezelfde foutmelding?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOp1zWQkC7aPmBxGYwX74t1CgKg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xhA7doo7SrLwJQYLpW8P83tv.png?f=user_large
kakkie kan zo niet spelen....

UPDATE: en lijkt het nu weer te doen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Mr-Music op 18-11-2023 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel zou ik normaliter nooit kopen. Maar gisteren een RTX 4080 gekocht en daar zat de game gratis bij.
Dus toch maar even geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het er fantastisch uitziet!!
Het verhaal is redelijk weird, maar goed, dat was het bij Control ook :9
Ik kan me hier wel een tijdje mee vermaken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:17

Sebazzz

3dp

Ik ben nu begonnen aan act 3. Kan iemand deze vraag beantwoorden?

spoiler:
Dit is dus dat je als Saga het interview met Alan doet. Je wordt als speler duidelijk gemaakt dat je vrij bent om tussen Alan Wake en Saga te wisselen.

Maar wanneer zou ik dat doen? Of wordt dat nog duidelijk?

Prachtig spel trouwens <3

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Sebazzz schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:14:
Ik ben nu begonnen aan act 3. Kan iemand deze vraag beantwoorden?

spoiler:
Dit is dus dat je als Saga het interview met Alan doet. Je wordt als speler duidelijk gemaakt dat je vrij bent om tussen Alan Wake en Saga te wisselen.

Maar wanneer zou ik dat doen? Of wordt dat nog duidelijk?

Prachtig spel trouwens <3
Dat mag je zelf bepalen :) Ik doe het eigenlijk om en om.
spoiler:
Dus om de chapter wisselen. Een met Alan en dan weer met Saga.

[ Voor 4% gewijzigd door uchiha tijntje op 19-11-2023 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
uchiha tijntje schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:19:
[...]

Dat mag je zelf bepalen :) Ik doe het eigenlijk om en om.
spoiler:
Dus om de chapter wisselen. Een met Alan en dan weer met Saga.
Dat dos ik ook. Maar ik ga de volgende keer eerst het verhaal van Saga zo ver mogelijk spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Als je niet switcht voor een aantal chapters dan wordt je vanzelf op een moment automatisch geswitched :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DEXP
Uitgespeeld, echt een geweldige game en kan het iedereen aanraden die van horror/thriller/supernatural in 1 houd. Ik vind dit AW2 beter dan AW1 omdat er veel meer verhaal in zit en uiteindelijk alles ook beter duidelijk word. AW2 is ook pittiger want de taken zijn sneller en veel sterker dan in deel 1. En dan heb ik het nog niet over de bossfights gehad waar van 1 bijzonder pittig was tot frustratie aan toe, op normaal, want ik hou er zelf namelijk niet zo van om eerst uit te zoeken hoe je een boss moet aanpakken want dat breekt voor mij het speelplezier op dat moment ondanks alle ammo en alle health. Waarschijnlijk had ik die bossfight gewoon even op storymode moeten spelen. Maar verder was een geweldige ervaring weer, beter dan AW1 en die vond ik al goed.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yonix
‘We sing!’ :D

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmtN1_ueUuHn_imSmzh718-wZ-c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jtaKfzhf9maLo6U8zb0zn7kB.png?f=fotoalbum_large

Wat een fantastisch level! Zelfs mijn vrouw was onder de indruk. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

En dat was Alan Wake 2 :). Wat een toffe ervaring. Remedy is toch wel een bijzondere developer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Hier zit ik op zo’n 15,5 uur, and still going strong. :) Taking my ‘sweet ass time’. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/phPIMUm8aQeI7AV6NfBiLWrTMgA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oymnXo1SsvJPckESwwUeO9xs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sAPnwdy8njPkPvyTP44v32cXaLM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hKiptlhcu58q91gF5exMOnDS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k9J0gJDAwJKt5X_Ivo7D9tppk5E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZyrRPDPWnAiFsA93IAWfv7Ba.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i10vsQwma5833Gw4aSXjogskRGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iAgNavjWskY24l83f6MW6Cul.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iW9MJ1REqTqkbr242cjt_H0WNKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qLYtk3osvkCUaO9iHIoV6nGV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6JlgwhXwqBw4NTjtwJ7sD3_7NJM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vaLvIqzNUsArT03aqVUSPWKM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AAgGMDvnIscj_iQpWbrCCxVEOY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JKz4oz76yXnQxETZR1vaXjK6.png?f=fotoalbum_large

Maar wat een game! Het verhaal is onwijs goed; Remedy at its best! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Aankomende maandag New Game+ en een Nightmare difficulty:
https://www.pushsquare.co...days-new-game-plus-update

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yonix

_/-\o_

Heb eergisteravond het ‘point of no return’ bereikt en mijn reis door Alan Wake 2 zit er bijna op - and what a journey it was! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vdXOg382y-FWlSNGfY2I_eI18sw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qHqnTGZIwRE9B8DQJqaSY120.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/durbvGRrfG5ufmcSbtBUIUMkF-w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DZEzII8Qeh8ChZq2guV90FnZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKf0TzKrC_5XGjqft1ueUl_2asE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nyGo0TjoDoNseQzswLawrnyH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qu2E08CLMXPKtcSc41YzNmmZnt8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7TfA2o6nPkj4VDfveUib0VFz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/79nGjRFOX6pY2xNe8Hbrg7ZnJuU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qvQWIssdcEQLc0Ph04oX2gMT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqotRDuqBmuqRjv1ioQTO7u0B3M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1IcOE3xSqG84uXtSZmQYvhbm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ENnnMnHK5UXp2BWlyKDPzvnHLw0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LAf3ijoW8wQUlWtPJuZilYYA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_up58UGFimRdoWbZuREbf8eEFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zAUVFvQ8uweN6zw6zLyWiRGS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GXjIHIrniyZFxbyw7tRQlaq036Y=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/hrYunXWAIKFGkCyNdeYrBeNE.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GqYkkq30zb12ywSaKNgWeYdbq0k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/GkMvFKtGiZVhHNbotW2hS51w.gif?f=user_large

Update
Dat was ‘m dan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKBMIF1NSW9kJqajv2TLKzBthR0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k6k8iQazJdu8K7QPrpvEIpgp.png?f=fotoalbum_large

Wat. Een. Game. Van begin tot eind genieten geblazen. _/-\o_ En dan dat einde:
spoiler:
’It’s not a loop, it’s a spiral!’ :D

Wat een bazen zijn het daar bij Remedy.(y)

[ Voor 10% gewijzigd door Yonix op 09-12-2023 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Laatst online: 09-09 21:39
Bij Alan Wake 1 heb je tussen de epidodes een korte muzikale pauze. Ik vond dat altijd fijn. Vaak een muziek nummer van een artiest en het voelt als een prettig imtermezzo.

Heeft Alane Wake 2 ook weer episodes met muziek tussendoor?

Ondertussen ben ik er voor mijzelf nog niet uit of ik dit ga spelen op de Xbox Series S, lekker vanaf de bank op een mooie tv. Heerlijk ontspannen genieten of dat ik het speel op mijn pc met een MSI 3080. Wat minder ontspannen maar wel meer grafische pracht en 60 fps ipv 30 fps.

Lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
MetalSonic schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:22:
Bij Alan Wake 1 heb je tussen de epidodes een korte muzikale pauze. Ik vond dat altijd fijn. Vaak een muziek nummer van een artiest en het voelt als een prettig imtermezzo.

Heeft Alane Wake 2 ook weer episodes met muziek tussendoor?

Ondertussen ben ik er voor mijzelf nog niet uit of ik dit ga spelen op de Xbox Series S, lekker vanaf de bank op een mooie tv. Heerlijk ontspannen genieten of dat ik het speel op mijn pc met een MSI 3080. Wat minder ontspannen maar wel meer grafische pracht en 60 fps ipv 30 fps.

Lastig
Aan het einde van elk hoofdstuk is er een muzikale intermezzo. Daarnaast kent ook dit spel vele ‘live action sequences’ van top kwaliteit! (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:18

AvK

Ready Set Go

Gisteravond uitgespeeld. Wat een spel. Next Level!
Laat er nou vandaag een update en 2 extra hoofdstukken uitkomen.....

Ben aan het werk, iemand al iets zien voorbij komen betreffende de update?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:56

Maxow

Hidden Sound System

De update komt als het goed is om 19:00 beschikbaar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

AvK schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:24:
Gisteravond uitgespeeld. Wat een spel. Next Level!
Laat er nou vandaag een update en 2 extra hoofdstukken uitkomen.....

Ben aan het werk, iemand al iets zien voorbij komen betreffende de update?
De extra hoofdstukken zullen later pas verschijnen, er is nog geen release datum bekend.
Vandaag komt er een New Game+ functie, Nightmare difficulty, een nieuwe einde en een paar extra manuscripts :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

s0kkie schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:34:
[...]

De extra hoofdstukken zullen later pas verschijnen, er is nog geen release datum bekend.
Vandaag komt er een New Game+ functie, Nightmare difficulty, een nieuwe einde en een paar extra manuscripts :)
Oh, dankje, dacht echt dat er ook 2 nieuwe episodes kwamen vandaag. My Bad. Niet goed gelezen. Nou ja, dan maar de Update en 'Zoek de verschillen'. :P

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Heb gisteravond meerdere keren de game even opgestart en in de Epic app gekeken maar nog geen update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickth64
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:38
AvK schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:42:
Heb gisteravond meerdere keren de game even opgestart en in de Epic app gekeken maar nog geen update?
Je zou 1.0.13 moeten hebben, dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Aha, dank je. Moest even zoeken hoe ik mijn versie kon checken maar heb inderdaad de 1.0.13.

Ben gewend dat Steam echt zo'n laadbalk laat zien en dat je 10 minuten moet wachten. Schijnbaar is dat bij Epic anders ingericht. Ik ga het spel opnieuw spelen en nu zal ik geen 30 uur nodig hebben denk ik.
Mensen die denken van waarom doe je er zo lang over..... Ik vind het fijn om overal rond te lopen, neuzen, kijken, snuffelen. Ook al heb ik de taak al volbracht dan vind ik het nog steeds leuk om rond te lopen. Altijd al gehad die gewoonte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:54
AvK schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 18:46:
Ik vind het fijn om overal rond te lopen, neuzen, kijken, snuffelen. Ook al heb ik de taak al volbracht dan vind ik het nog steeds leuk om rond te lopen. Altijd al gehad die gewoonte.
Groot gelijk heb je, zo speel ik ook alle games, in God of War 2 bijv denk 10 minuten naar details in een tapijt lopen kijken. Dan besef je toch vaker meer hoeveel werk en tijd sommige dingen moeten hebben gekost terwijl gros van mensen het 5 sec zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Albinoraptor schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:10:
[...]

Groot gelijk heb je, zo speel ik ook alle games, in God of War 2 bijv denk 10 minuten naar details in een tapijt lopen kijken. Dan besef je toch vaker meer hoeveel werk en tijd sommige dingen moeten hebben gekost terwijl gros van mensen het 5 sec zien.
Nou 10 minuten naar een tapijt kijken is me dan ook weer net te dol.... maar begrijp wat je zegt. Ook ik kan enorm genieten van de details die je vaak onbedoeld, ongemerkt voorbij loopt maar waar wel veel energie in is gestoken.

Bijvoorbeeld het kermis gedeelte in AW2. Dat pretpark verborgen in het bos. Daar zit zoveel detail in. Al die apparaten, die poppen, de kraampjes, dat reuzenrad en dan ook die KUT muziek erbij. Man man man. :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Zeer verdrietig nieuws over de stem acteur van Max Payne/Alex Casey ;(
Toch wel een legendarische stem voor de gehele game industrie.
https://www.pushsquare.co...affrey-has-passed-aged-65

[ Voor 15% gewijzigd door s0kkie op 19-12-2023 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:25

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Inderdaad, zeer tragisch nieuws.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:04
De game heeft nu 20% korting in de Playstation store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:35
De game heeft nu 20% korting in de Xbox store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Gestaag kom ik door de game, momenteel ben ik nog vrij in het begin van de game.
spoiler:
In de metro op zoek naar de locatie van de cult.

Langzamerhand begin ik aan de sfeer en jump scares te wennen waardoor ik langer dan een half uur per keer kan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Dat is 1 van de lastigste levels. Ben zelf AW2 voor de tweede keer aan het spelen en die locatie is echt een doolhof. Wel fraai gemaakt, daar niet van.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 09:39
Nu de game in de sale is wil ik hem eens op de kop tikken. De vraag is alleen welk platform. Series X / PS5 voor de “op de bank ervaring” of op de pc …

Hij is op het moment op de pc ook nog wat goedkoper.

• Poulske
FrankoNL schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:12:
Nu de game in de sale is wil ik hem eens op de kop tikken. De vraag is alleen welk platform. Series X / PS5 voor de “op de bank ervaring” of op de pc …

Hij is op het moment op de pc ook nog wat goedkoper.
Het "voordeel" van PC is dat je met een mod de jump scares eruit kunt halen. Of je dat wilt is een tweede maar dat is niet mogelijk op console.

Verder zijn de versies volgens mij gelijk en heb ik gekozen voor de bank ervaring, ook omdat ik dan niet met headset hoef te spelen. :+

• FrankoNL
Poulske schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:16:
[...]

Het "voordeel" van PC is dat je met een mod de jump scares eruit kunt halen. Of je dat wilt is een tweede maar dat is niet mogelijk op console.

Verder zijn de versies volgens mij gelijk en heb ik gekozen voor de bank ervaring, ook omdat ik dan niet met headset hoef te spelen. :+
Haha dat hoort juist bij de game, toch? ;)

Ik merk overigens dat ik mijzelf de laatste jaren steeds meer deze vraag stel. Ik werk veel vanuit huis en om dan ‘s avonds weer achter de pc te kruipen voelt voor mij eigenlijk meer als werk. Dit terwijl ik altijd met name een pc gamer was. :/.

Is de performance op de ps5 overigens nog verbeterd ten opzichte van launch? Toen liep die achter op de series x.

[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 21-12-2023 14:30 ]

• Larmoth
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-09 14:00
Paar dagen geleden game gekocht en ik kan alleen maar beamen, wat een game. Echt zalig, ben normaal geen jumpscare persoon maar hier past dit net voldoende in (meer mocht ook niet). De episode met de musical zalig.

• Poulske
FrankoNL schreef op donderdag 21 december 2023 @ 14:18:
[...]

Haha dat hoort juist bij de game, toch? ;)

Ik merk overigens dat ik mijzelf de laatste jaren steeds meer deze vraag stel. Ik werk veel vanuit huis en om dan ‘s avonds weer achter de pc te kruipen voelt voor mij eigenlijk meer als werk. Dit terwijl ik altijd met name een pc gamer was. :/.

Is de performance op de ps5 overigens nog verbeterd ten opzichte van launch? Toen liep die achter op de series x.
De performance op PS5 is voor mij prima, speel op quality mode 30 FPS. Dat is goed te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ben ook bezig met deze game. Al een redelijk eind gespeeld (15 uur), vooral met Saga.

Ik snap niet zo goed dat mensen er zo lovend over zijn eigenlijk. Ik vind het gewoon "OK".

De graphics overtuigen me niet zo speciaal. Ik volg YouTube kanalen zoals Digital Foundry op de voet, en ja, technisch zitten er zeker mooie dingen in, af en toe een mooi plaatje, maar als je alles op medium of low moet zetten om enige performantie te hebben, en de wereld is constant zo donker ... tja. Een mooie reflectie boeit me dan toch niet zó hard eigenlijk. Kijk wat Elden Ring deed met hun engine; technisch niet extreem modern maar in praktijk was bijna elke scene een schilderij.

Ook de gameplay is echt verouderd en statisch, niks nieuws of origineel. Niet kunnen springen over een klein takje in het bos bvb, je snapt het wel. Wanneer investeert men eens in gameplay, physics, interactie, animatie, ... ?

De user interface op PC met muis en keyb is gewoon ronduit slecht.

Maar goed, ik hou van spooky omgevingen ontdekken, ik hou van een gloomy sfeer. Als de wind binnenwaait via een oud venster in een verlaten gebouw, dan ben ik helemaal in mijn nopjes. Gelukkig zit dat wel goed. En gelukkig heeft BG3 de goty gewonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

SideShow schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:23:
Ben ook bezig met deze game. Al een redelijk eind gespeeld (15 uur), vooral met Saga.

Ik snap niet zo goed dat mensen er zo lovend over zijn eigenlijk. Ik vind het gewoon "OK".

De graphics overtuigen me niet zo speciaal. Ik volg YouTube kanalen zoals Digital Foundry op de voet, en ja, technisch zitten er zeker mooie dingen in, af en toe een mooi plaatje, maar als je alles op medium of low moet zetten om enige performantie te hebben, en de wereld is constant zo donker ... tja. Een mooie reflectie boeit me dan toch niet zó hard eigenlijk. Kijk wat Elden Ring deed met hun engine; technisch niet extreem modern maar in praktijk was bijna elke scene een schilderij.

Ook de gameplay is echt verouderd en statisch, niks nieuws of origineel. Niet kunnen springen over een klein takje in het bos bvb, je snapt het wel. Wanneer investeert men eens in gameplay, physics, interactie, animatie, ... ?

Maar goed, ik hou van spooky omgevingen ontdekken, ik hou van een gloomy sfeer. Als de wind binnenwaait via een oud venster in een verlaten gebouw, dan ben ik helemaal in mijn nopjes. Gelukkig zit dat wel goed. En gelukkig heeft BG3 de goty gewonnen :+
Je zegt nogal een aantal dingen. Je vind de game OK. Prima natuurlijk. Je vind de graphics maar matig? Eeeh weet niet wat voor PC of wat dan ook hebt maar ik verdwaal regelmatig binnen de mooie plaatjes. En de handeling van de toetsen en muis op de PC uitvoering is niet goed? Even wat tunen binnen de instellingen? Gelukkig hebben ze bij Remedy gekozen voor de al jaaaaaren geldende eenvoudige toetsen combinaties. Plus een paar echt simpele toetsen voor bijvoorbeeld de MAP (M).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Op de ps5 vind ik FSR2 wel storend moet ik zeggen. Het zorgt voor enorm veel artifacts met het draaien van de camera. Maar ook voor een soort glinstering in de game. Het stoort enorm en ik zie het overal. Snap niet helemaal waarom games tegenwoordig FSR gebruiken, het ziet er echt niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjjNThr6JezncGjzenUVt54LnNo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K0DbyDtgGLT6tkwycPrkBdVU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lfihysIp4EtUYZeTK3VFcjVjI_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/acC2pKLNGRQeiNxvr01gEgLi.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: die FSR implementatie is blijkbaar ruk:

At the time of writing this review, the FSR 2.2 implementation at native resolution is completely broken, producing a very high amount of shimmering and flickering issues on the whole image across all resolutions, even when standing still. The look of RT reflections also becomes very shimmery and pixelated, especially in motion, and only Screen Space Reflections (SSR) will have a more stable look when FSR 2.2 is running at native resolution. Something is definitely wrong with the native implementation of FSR 2.2 because going down from native rendering to FSR 2.2 "Quality" mode results in significant reduction of these shimmering and flickering artifacts, however, it does not remove these issues completely.

The quality of upscaling component in the FSR 2.2 implementation also comes with noticeable compromises in image quality and has several major instabilities: incomplete image details in the distance with constant flickering on thin objects in motion at lower resolutions, such as 1080p, ghosting and disocclusion artifacts around the main character or NPCs, a noticeable shimmering and flickering in motion

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SideShow schreef op zondag 24 december 2023 @ 13:23:

Ik ben het wel met je eens, ben nu halverwege (denk ik). Had er echt veel meer van verwacht. Puzzels zijn voor mij veel te makkelijk, jammer dat je geen moeilijkheidsgraad in de puzzels kan kiezen. Ik vind die toevoeging van de foto's op dat bord leggen ook niks. Je hebt er totaal geen invloed op. Ik had verwacht dat je nog wat eigen keuzes of zo kon maken, beetje zoals L.A. Noire.

Verder is er heel weinig bewegingsvrijheid, het is echt enorm lineair (wat niet erg hoeft te zijn), maar de game doet alsof je meer vrijheid kan hebben. Maar meeste dingen moet je altijd in dezelfde volgorde uitvoeren.

Snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen zo lyrisch zijn over deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op maandag 25 december 2023 @ 18:51:
[...]

Je zegt nogal een aantal dingen. Je vind de game OK. Prima natuurlijk. Je vind de graphics maar matig? Eeeh weet niet wat voor PC of wat dan ook hebt maar ik verdwaal regelmatig binnen de mooie plaatjes. En de handeling van de toetsen en muis op de PC uitvoering is niet goed? Even wat tunen binnen de instellingen? Gelukkig hebben ze bij Remedy gekozen voor de al jaaaaaren geldende eenvoudige toetsen combinaties. Plus een paar echt simpele toetsen voor bijvoorbeeld de MAP (M).
Iemand mag toch gewoon zijn mening geven? Snap niet helemaal waarom je hem dan moet overtuigen om zijn mening aan te passen? Als hij de graphics matig vindt dan is dat toch prima dat hij dat vindt? Lekker iedereen in zijn eigen waarde laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 11:39:
[...]

Iemand mag toch gewoon zijn mening geven? Snap niet helemaal waarom je hem dan moet overtuigen om zijn mening aan te passen? Als hij de graphics matig vindt dan is dat toch prima dat hij dat vindt? Lekker iedereen in zijn eigen waarde laten.
Maar natuurlijk mag iedereen zijn mening geven. Heb er alleen graag een beetje onderbouwing bij. Op mijn 'simpele' MSI Pulse i7 met een RTX 3060 ziet het er prachtig uit.. Met name in de bossen en natuur. Het spel draait ook goed, geen artifacten of stotteren bijvoorbeeld. Rond de 60 FPS. Alleen bij hele drukke beelden zakt het iets in maar niet dat het echt merkbaar is. En dat de bediening zo eenvoudig is vind ik nou juist een pluspunt. Kijk een spel dat nogal in de belangstelling is en het blijkt je ding toch niet te zijn... dat kan natuurlijk.
Even goede vrienden hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:11:
[...]

Maar natuurlijk mag iedereen zijn mening geven. Heb er alleen graag een beetje onderbouwing bij. Op mijn 'simpele' MSI Pulse i7 met een RTX 3060 ziet het er prachtig uit.. Met name in de bossen en natuur. Het spel draait ook goed, geen artifacten of stotteren bijvoorbeeld. Rond de 60 FPS. Alleen bij hele drukke beelden zakt het iets in maar niet dat het echt merkbaar is. En dat de bediening zo eenvoudig is vind ik nou juist een pluspunt. Kijk een spel dat nogal in de belangstelling is en het blijkt je ding toch niet te zijn... dat kan natuurlijk.
Even goede vrienden hoor. :)
Het vreemde is dat je op pc moet kiezen tussen DLSS en FSR en dat je geen native resolutie kan kiezen.( Dat is ook gelijk de reden waarom die goed draait, omdat de game altijd aan upscaling doet met een variabele resolutie) Met DLSS zal het een heel stuk mooier zijn dan met FSR, moet je alleen wel een geschikte videokaart hebben. De FSR implementatie in de game is ronduit verschrikkelijk te noemen, zie mijn post hierboven.

Verder vind ik zelf de gameplay ook erg tegenvallen t.o.v. control. Het is echt een enorme downgrade t.o.v. die game. Daarnaast zijn er ook vrij weinig vijanden. De game valt verder enorm in herhaling qua puzzels en gameplay. De AI is enorm zwak te noemen, de wolven die je tegenkomt doen allemaal exact hetzelfde. Draaien een rondje om je heen, blijven dan stil staan en rennen recht op je af. Dat blijven ze herhalen tot dat je de wolf hebt verslagen. Elke wolf doet exact hetzelfde. Qua puzzels heb je al vrij snel door hoe ze opgebouwd zijn en ze werken allemaal hetzelfde. Hierdoor loop ik vrij snel door de game heen moet ik zeggen.

Dat de game nogal in de belangstelling staat klopt overigens niet echt. Hij verkoopt namelijk best slecht (800K in 2 maanden tijd).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2023 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 12:28:
[...]

Dat de game nogal in de belangstelling staat klopt overigens niet echt. Hij verkoopt namelijk best slecht (800K in 2 maanden tijd).
Verkoopcijfers alleen bepalen toch niet of iets wel of niet in de belangstelling staat? Samen met BG3 hebben ze vele nominaties en prijzen gewonnen in de diverse lijstjes voor 2023. Dat het wellicht geen verkoopsucces doet daar weinig aan af.

En sowieso kloppen die cijfers niet, want dat zijn de console verkopen waar de pc verkopen niet in mee zijn genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uchiha tijntje schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 15:25:
[...]

Verkoopcijfers alleen bepalen toch niet of iets wel of niet in de belangstelling staat? Samen met BG3 hebben ze vele nominaties en prijzen gewonnen in de diverse lijstjes voor 2023. Dat het wellicht geen verkoopsucces doet daar weinig aan af.

En sowieso kloppen die cijfers niet, want dat zijn de console verkopen waar de pc verkopen niet in mee zijn genomen.
Journalisten kunnen er wel aandacht aan geven maar als de game vervolgens niet verkoopt...

Op pc is het een epic exclusive. Dus ik verwacht daar geen grote aantallen in. Laatst was hij al in de aanbieding voor nog geen 30 euro op epic. Dat voorspelt weinig goeds over de verkopen daar.

De awards die ze hebben gewonnen gaat voornamelijk over art direction. Dat stuk met die muziek clip hebben ze echt wel leuk gedaan.(is ook meer film dan game overigens) Maar verder is er voor mij teveel mis met de core gameplay om echt een topper te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2023 15:58 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Nou ja, dan mij laatste reactie binnen deze discussie.... Het spel is een beetje een Stephan King verhaal. Duistere zaken die je niet onmiddellijk begrijpt, verhalen door verhalen heen geschreven. Een schrijver die in zijn eigen verhaal verdwaald. Die ergens in de duisternis is terecht gekomen. Hoe komt hij er weer uit?
Speel het spel nu voor de tweede keer. Wordt er opnieuw helemaal ingezogen. Moet na een half uur spelen even naar buiten lopen omdat ik het zo spannend vind. Ja ja zelfs nu ik em voor de 2e keer speel. De sfeer, de settings en de verhaallijnen zijn zo bijzonder. Helemaal mijn ding. Ontdek ook heel veel nieuwe locaties en zaken die ik eerder niet had bekeken of ontdekt. Dus hoezo erg lineair. Heb het eerder gezegd, ik speel al lang, heel lang. En ik heb het gevoel dat dit het beste spel is dat ik ooit gespeeld heb. Kennelijk niet voor iedereen de beste. Maar dat hoeft ook niet.

Even ter zijde en ook niet belangrijk maar wel leuk om even te melden: Mijn oudste zoon en dochter vinden deze game ook heel erg geweldig en we praten er regelmatig over. Dat is ook wel grappig. Proberen dan geen spoilers weg te geven. Valt ook niet mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:22
Het verhaal van dit spel lijkt me echt fantastisch. Helemaal mijn straatje. De gameplay daarentegen lijkt me dan totaal weer niet boeiend. Hopelijk is ie snel eens op Gamepass of PS Plus te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvK schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 22:52:
Nou ja, dan mij laatste reactie binnen deze discussie.... Het spel is een beetje een Stephan King verhaal. Duistere zaken die je niet onmiddellijk begrijpt, verhalen door verhalen heen geschreven. Een schrijver die in zijn eigen verhaal verdwaald. Die ergens in de duisternis is terecht gekomen. Hoe komt hij er weer uit?
Speel het spel nu voor de tweede keer. Wordt er opnieuw helemaal ingezogen. Moet na een half uur spelen even naar buiten lopen omdat ik het zo spannend vind. Ja ja zelfs nu ik em voor de 2e keer speel. De sfeer, de settings en de verhaallijnen zijn zo bijzonder. Helemaal mijn ding. Ontdek ook heel veel nieuwe locaties en zaken die ik eerder niet had bekeken of ontdekt. Dus hoezo erg lineair. Heb het eerder gezegd, ik speel al lang, heel lang. En ik heb het gevoel dat dit het beste spel is dat ik ooit gespeeld heb. Kennelijk niet voor iedereen de beste. Maar dat hoeft ook niet.

Even ter zijde en ook niet belangrijk maar wel leuk om even te melden: Mijn oudste zoon en dochter vinden deze game ook heel erg geweldig en we praten er regelmatig over. Dat is ook wel grappig. Proberen dan geen spoilers weg te geven. Valt ook niet mee. :)
Lineair betekent niet dat je in de tweede playthrough geen nieuwe dingen kan ontdekken. In een lineaire game kan prima open wereld stukken zitten, maar dat is niet de primaire focus van de game. Dit is toch echt een lineaire game. Geen probleem dat jij dit anders ervaart. Ook prima dat je het verhaal goed vindt. Maar verder is het meer een film dan een game. Echt veel gameplay zit er nou niet in, deze game doet niks meer dan deel 1 qua gameplay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Patroclos
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:10
Persoonlijk vind ik het ietwat lineaire spel eerder iets positief. Ik ben gestopt met Assassins Creed Valhalla (en Odyssea voorheen) en Hogwarts Legacy omdat de wereld te groot was. Misschien zijn dat nu ook niet de beste voorbeelden voor open worlds, maar ik had het er even mee gehad. :)
Alan Wake was voor mij persoonlijk een geweldig spel: de sfeer, de bizarre humor, de muziek, en ook niet zo immens dat ik met de beperkte speeltijd die ik nog heb nog ergens geraak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrankoNL
Ik geniet van deze game op mijn OLED TV maar die jumpscares, doet fftjes normaal ... ;(

Vooral bij
spoiler: title
the nursing home en wellnesscenter. Al 5 keer aan de beademing gelegen. Lazer op Cynthia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
FrankoNL schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 23:39:
Ik geniet van deze game op mijn OLED TV maar die jumpscares, doet fftjes normaal ... ;(

Vooral bij
spoiler: title
the nursing home en wellnesscenter. Al 5 keer aan de beademing gelegen. Lazer op Cynthia.
Herkenbaar. :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Atmosfeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-04 18:39
Zojuist uitgespeeld. Dit is hoe je singe player games doet. bijna 30 uur en nooit een saai moment. Fantastische game.

Je merkt ook echt dat hier veel liefde is ingestoken door de devs en de acteurs.

Tor en Odin is het gaafste duo wat ik in lange tijd in een game gezien heb :D

[ Voor 16% gewijzigd door Atmosfeer op 03-01-2024 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 16:45

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Hier ook net een kwartier uitgespeeld. In geen jaren meer een spel langdurig gespeeld. Deze bij mijn videokaart gekregen maar wat een pareltje zeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
Baby steps, steeds een sessie van een half uurtje maar ik kom wel door de game, net wel een grote jump scare gehad.

spoiler:
Als je met Saga terug in die biker workshop komt vanuit die kelder hoor je een taken lopen. En die komt dan ineens uit een gips muur gesprongen. Schrok me helemaal de tering, klein gilletje op de bank.

Wel geweldig dat een game je zo'n beklemmend gevoel kan geven, en ook niet-horror game liefhebbers kan trekken.

Morgen verder met het
spoiler:
voltooien van het Overlap ritueel door die onderdelen in dat pretpark te verzamelen. Kijk er nu al tegenop. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmosfeer
Poulske schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 22:53:
Baby steps, steeds een sessie van een half uurtje maar ik kom wel door de game, net wel een grote jump scare gehad.

spoiler:
Als je met Saga terug in die biker workshop komt vanuit die kelder hoor je een taken lopen. En die komt dan ineens uit een gips muur gesprongen. Schrok me helemaal de tering, klein gilletje op de bank.

Wel geweldig dat een game je zo'n beklemmend gevoel kan geven, en ook niet-horror game liefhebbers kan trekken.

Morgen verder met het
spoiler:
voltooien van het Overlap ritueel door die onderdelen in dat pretpark te verzamelen. Kijk er nu al tegenop. :+
Soms (niet altijd echter) worden die jumpscares al aan je verteld in pagina's die je kan vinden. Daarom moet je ze altijd lezen direct als je ze vind. Kan je je vast voorbereiden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Atmosfeer schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:46:
[...]

Soms (niet altijd echter) worden die jumpscares al aan je verteld in pagina's die je kan vinden. Daarom moet je ze altijd lezen direct als je ze vind. Kan je je vast voorbereiden ;)
Ik lees ze ook allemaal, maar daar stond niet in dat er iemand
spoiler:
uit een gipsmuur komt springen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:40
Na vorige week de remastered versie van de eerste game uigespeeld te hebben, nu begonnen aan de tweede. Zit aan de 4de chapter en bevalt erg goed.

Ik vind de jumpscares eigenlijk best meevallen of komen die pas echt later in de game?

Graphics zijn wel top al vond ik de graphics van de eerste game eigenlijk ook best goed.

Nadeel vind ik dat de controls volledig anders zijn, komende van de eerste game. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Laatst online: 13:18

Dhrax

Prog Lord

gibsonneke schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:49:
Ik vind de jumpscares eigenlijk best meevallen of komen die pas echt later in de game?
Wait for it ... ik heb wel een aantal keer goed tegen het plafond gezeten XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Even een vraag over exploration, ik wil niet dingen missen, in hoeverre bezoek je alle locaties op de verschillende maps of zijn er plekken waar je ook niet per se hoeft te komen voor het verhaal?
spoiler:
ben nu aangekomen bij de trailer park en vraag me af of ik eerst de vuurtoren moet exploren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK

AvK

Ready Set Go

Je hoeft niet perse overal heen, als je maar wel alle 'sleutel objecten' vind.
Heb het spel gisteren voor de 2e keer uitgespeeld en ben op veel plekken geweest die ik de 1e keer niet gezien heb.

Denk dat ik het straks voor de 3e keer ga opstarten.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Laatst online: 09-09 21:39
gibsonneke schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 00:49:
Na vorige week de remastered versie van de eerste game uigespeeld te hebben, nu begonnen aan de tweede. Zit aan de 4de chapter en bevalt erg goed.

Graphics zijn wel top al vond ik de graphics van de eerste game eigenlijk ook best goed.

Nadeel vind ik dat de controls volledig anders zijn, komende van de eerste game. 8)7
Graphix van Alan Wake 1 zijn op de PC op ultra met 4K zeker nog erg goed. Ja er zijn stukjes waarin je ziet dat het soms wat ronder kan of wat vloeiender maar het is nog erg mooi. Voor een groot gedeelte ook door prachtig level design dan ben ik ook al vergevingsgezinder. Prachtige bosomgevingen, een klassiek USA dorps centrum ja het klopt allemaal.

Alan Wake 2 zal hier ook nog wel komen maar ik denk pas ergens in de herst van 2024. Dan wellicht een GOTYE editie. Eerst nog maar ff wat backlog wegwerken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Voor de mensen die de technische kant van games interessant vinden:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmosfeer
FMS schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:54:
Even een vraag over exploration, ik wil niet dingen missen, in hoeverre bezoek je alle locaties op de verschillende maps of zijn er plekken waar je ook niet per se hoeft te komen voor het verhaal?
spoiler:
ben nu aangekomen bij de trailer park en vraag me af of ik eerst de vuurtoren moet exploren?
Je zal intussen wel gezien hebben dat je lang niet overal in kan nog, omdat je bepaalde dingen mist om deuren te openen.

Je kan helemaal tot bijna het eind van de game terug naar alle gebieden om nog alles te verzamelen. Je krijgt een waarschuwing bij het 'point of no return'. Er is redelijk wat side content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Deze game vorige week uitgespeeld. Vond em niet zó goed zoals vele mensen roepen online, maar vond het wel best OK. Zou de game casual nog wat willen spelen, nieuwe playthrough ofzo... maar ben dat gepriegel met die kaartjes op dat board wel meer dan zat ... andere game dan maar.

Benieuwd naar de Max Payne remakes trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:34
Heb Alan Wake 2 aangeschaft inclusief de "gratis" Alan Wake Remake net voor de kerst via de EPIC store. super goede deal twee top spellen voor 40 euro.
Vorige week de Alan Wake remake gestart. Had hem vroeger op de Xbox gespeelt en was heel veel van de verhaal lijn vergeten.
De remake is echt waanzinnig goed gemaakt en vind ik persoonlijk heel erg mooi voor een spel dat al 14 jaar oud is. Het is een van de weinige spellen dat zo goed geprogrammeerd is, dat mijn 4k high end game rig (AMD 7700X, 64gb, 4090) niet de fans van de kast, cpu of de grafische kaart hoor.
Dat is bij heel veel andere oudere titels wel een heel ander verhaal....
Ik kijk nu al uit om deel II aan te slingeren en dat de verhaal lijnen perfect mooi aansluiten.

Update 31 Jan 2024: Gisteren Alan Wake 1 uitgespeeld en na een korte pauze Alan Wake 2 gestart. Wat een mooi spel! Dit is naar mijn mening zelfs mooier dan Cyberpunk (inclusief DLC) wat ik tot nu toe het mooiste spel vond. Mijn computer trok het spel prima, maar ik had geen 160 capped FPS meer in 4k met alles High ;) nu doe ik het op sommige stukjes met 70 FPS, tja raytracing....
Doordat de graphics zon grote stap voorwaarts gemaakt hebben, is het spel nog spannender. Je kijkt bijna naar een hollywood film. Ook het camera werk van de cut scenes is fenomenaal. (Door de takjes de auto in de bossen zien rijden met de juiste lens flare, camera blur, etc.)
Kijk nu al uit naar de avonden dat ik detective kan spelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Luxurydiver op 31-01-2024 08:51 ]

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Pagina: 1 2 3 4 Laatste