Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:39

Linksquest

[Multi] Alan Wake II Topic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EniFRJBdNo9gt1bM36ubZFnrqPY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/0XPTRiazSRMORAEONDphygdI.png?f=user_large

Ontwikkelaar:
Remedy Entertainment
Uitgever: Epic Games
Platforms: PlayStation 5, Xbox Series X|S, Windows
Release-datum: 27-10-2023

Alan Wake werd vermist in 2010. Hij was een bestsellerschrijver in New York City. Tijdens een vakantie in de Pacific Northwest met zijn vrouw, Alice Wake, kwam hij oog in oog te staan ​​met een kracht van bovennatuurlijke duisternis. Het bracht Wake's schrijven, een horrorverhaal, tot leven. Hij vocht tegen deze duistere aanwezigheid en slaagde erin hem terug te verbannen naar waar hij vandaan kwam, een nachtmerrieachtige donkere plek verborgen onder een calderameer buiten het kleine stadje Bright Falls. Wake schreef een einde aan zijn horrorverhaal en bevrijdde daarmee zijn vrouw uit de duisternis onder het meer, maar kwam daar zelf vast te zitten.

Alan Wake is niet dood, hoewel hij dat vaak heeft gewenst. Al 13 jaar is hij een gevangene in de Dark Place, waar zijn nachtmerries, zijn angsten en zijn verhalen zich als realiteit om hem heen manifesteren. Al 13 jaar vecht hij om gezond te blijven en een verhaal te schrijven dat de realiteit om hem heen zou veranderen, zodat hij zou kunnen ontsnappen. Tot nu toe heeft hij gefaald.

Pacifisch noordwesten

De majestueuze landschappen strekken zich uit over de staat Washington in de Pacific Northwest van de Verenigde Staten. De natuur is hier mooi en rijk, maar er is iets angstaanjagend mysterieus en primordiaal aan de donkere bossen, beboste valleien en mistige bergen. Er zijn drie verschillende locaties om te verkennen in de regio Pacific Northwest. Het eigenzinnige en idyllische stadje Bright Falls is ook de thuisbasis van het jaarlijkse Deerfest. Vlakbij ligt de vervallen stad Watery, gesticht door Finse immigranten rond de houtkap en de visserij. Cauldron Lake, een calderameer buiten Bright Falls, is een opvallende bezienswaardigheid. Vroeger was het een populaire wandelbestemming, maar sinds het jaren geleden werd omheind door een obscure overheidsinstantie, heeft het een reputatie opgebouwd als een plek om te vermijden.

Edties & Systeemeisen

Standard Edition:
  • The standard edition only comes with the digital version of the base game, and is available on PC, Xbox Series S/X and PlayStation 5.

Deluxe Edition:
  • Digital Base Game
  • Expansion Pass
  • Night Springs Expansion
  • Lake House Expansion
  • Parliament Shotgun Skin for Alan
  • Nordic Shotgun Skin for Saga (available when the expansion content is released)
  • Lantern Charm for Saga (gives Saga an additional battery for the flashlight)
  • Crimson Windbreaker Skin for Saga
  • Celebrity Suit Skin for Alan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vLnpzk4y51NgJ3BnG7ml5MlMRrE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fSrh3Q3y9CBcv3ixP33MFyRB.jpg?f=fotoalbum_large

Pre-order Items:
  • Players who pre-purchased any version of the game prior to the game's release were able to receive the following alongside their copy:
  • Ornate Revolver Skin for Alan
  • Oh Deer Diner Sweater for Saga
  • Survival Resources Pack for Saga
  • Rocket Flare
  • First aid kid
  • Painkillers
  • Coffee mug charm (which saves Saga from dying once)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WB7PLuLrm4Z26dyxOpID79yBOII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BrMfG0zC17riXWNhs4KyBgh3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wv4hWM-ox7an-P0SQoXbI7KGKqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3voxk2uJZGdgpVd6dEzfuMC.jpg?f=fotoalbum_large

Trailers

Screenshots
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwW-yvDuW9N6vCfsFE_2r29byw4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/bbb6bjy7xkJIMyIe6h1NkH5p.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0DLtR2pB_YYAGUirulJ7FZpizw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oBQuzNa7x84BxfC322eoZVsv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gazL4eR6Mvp2PfLcxutnqP8QV00=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/26hcyU9bTxmO6qEFyEPQ9jUz.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eT4u85MTi1Uvn7Y-2Jf9R132wG0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ozd05K00VhbLbLq1lra4PDIk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N5Mhg_R1HiiiJODYJdTPgVIBBlY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QcxFvfPl9XS4UMWra7Wp4ayB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEsey-KzNsghFXMdlU7K-tpxNMU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UHjgl8cPE5VYkl69tppwv9lm.jpg?f=fotoalbum_tile

Wil je Mede-auteur worden? Doe gerust een PM!
^ Naar boven ^

[ Voor 38% gewijzigd door G_Dragon op 06-12-2024 15:13 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-09 17:04
Ah een topic. Daar moet ik in reageren. Deze nog kort want vanaf mijn telefoon.

Alan wake was mijn alltime favo xbox 360 game. Later ook nog eens op de pc gedaan. Combat werd wellicht licht repetitief en er waren maar weinig gebieden met vrijheid maar toch voor mij een 10 +

De setting, wow! En de sfeer en leveldesign. Verder waren de achievements een mooie aanvulling. Heb een paar honderd uur erin gestopt en kan niet wachten op deel 2.

Ben benieuwd of het vervolg echt dit jaar al uitkomt. Wat ik gisteren avond las is dat het komt op pc/ xbx x en ps5 als dit zo is koop ik er wellicht een xbx x voor . Heb de serie s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Tweede uitbreiding viel tikkeltje tegen herinner ik mij. Weet niet precies waarom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:50
Volgens creative director Sam Lake gaan we op 8 Juni gameplay zien.Qua najaars game kijk ik hier nu al erg naar uit.

Op de 360 een goede tijd gehad met deel 1.Met Control & Quantum Break heb ik ook veel plezier gehad.[Remedy Entertainment]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Die omgeving van Alan Wake was door de presentatie, interactie, het verhaal. Het was zo goed gedaan dat ik daar echt steeds wilde terug komen en opnieuw in rond wilde lopen. Op moeilijkere niveaus moet je echt al je items, tactieken etc goed gebruiken anders lukt het niet. Maar het was nooit onredelijk.

Ook nog even een compliment voor de muziek. Was daarvoor nooit zo van "de bands" maar degene die ze hebben gekozen voor Alan Wake maakt echt lekkere muziek hoor. Poets of the fall ofzo zo uit mijn hoofd heb later nog wat andere nummers van ze opgezocht.

Qua sfeer, tja ze kunnen het. Max payne 1 anyone? Was daarin ook een uitblinker. Alhoewel die mij op sommige stukken net wat te duister was. Control en Quantum break beide ook geprobeerd maar die waren gameplay technisch helaas niet mijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wv4hWM-ox7an-P0SQoXbI7KGKqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3voxk2uJZGdgpVd6dEzfuMC.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Upscaling is het ergste dat pc-gaming in lange tijd is overkomen. De goede bedoelingen waren er, maar het wordt nu misbruikt door luie ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Zeer slecht geoptimaliseerd. Jammer!

Denk dat ik hem niet @ launch koop. Deel 1 was alles behalve populair en was al snel voor een fors lagere prijs te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Deel 1 met veel plezier gespeeld op de Xbox 360, chapter 1 van de remaster op de PlayStation 4 gespeeld, moet nog verder spelen, maar voelt lekker.

Ik ga deel 2 zo wie zo op een console spelen, mijn laptop kan dit spel helaas niet aan.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:21
Heb net deel 1 remaster op de pc uitgespeeld, wat een spel. Als de reviews van deel 2 goed zijn en de performance stabiel is, dus zonder hitches of stutters, wordt het een insta-buy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Deel één was mijn favoriete Xbox 360 games. 100% complete. Dus alles verzameld, op nightmare uitgespeeld en diverse achievements gedaan.

Net weer eens op de pc gespeeld. Om positief te beginnen. Sfeer en presentatie WOW, nog steeds genieten. En 4k @ heel veel fps op ultra helpt ook.

Toch (en dat mag) zie je wel dat de game op sommige vlakken het nu wel zwaar heeft. Lypsinc is zeer slecht, rennen is erg vervelend, en uiteraard zijn ook op 4k sommige textres wat hoekig.

Neemt niet weg, als je deze reactie leest en nog nooit Alan Wake hebt gedaan. Begin dan sowieso met deel 1. Kan je voor weinig geld oppikken. Als je kan kiezen dan ben ik btw de grootste fan van de console beleving. Lekker van de bank in een donkere kamer. Laat je volledig opnemen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrX
Spel heeft al 91% op opencritic.
en volgens DF lijkt de PC performance wel ok en vooral geen stutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Dat is mooi om te horen dat hij goed scoort, ben er ook erg benieuwd naar.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 31-01-2024
LadyVodka schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:06:
Upscaling is het ergste dat pc-gaming in lange tijd is overkomen. De goede bedoelingen waren er, maar het wordt nu misbruikt door luie ontwikkelaars.
RT en PT zijn nu eenmaal zwaar en heeft niets met lui zijn temaken. Zonder RT en PT kun je zonder upscaling AW2 op 4k zonder stutters en genoeg FPS spelen en mooier kan bijna niet met de huidige hardware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:08
Wauwww wat een geweldige reviews zeg! Deel
1 helemaal kapot gespeeld op de Xbox 360 destijds. Bedenk mij nu dat ik die gave collectors edition nog ergens heb liggen..

Kan niet wachten om deze game in 4K met RT te spelen op mijn PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
Ik wist dat de game wel ergens binnenkort uit zou komen, maar niet zo snel! Gisteren de Digital Foundry tech video gezien en het zag er echt geweldig uit. Daarna ging ik op zoek waar hij het goedkoopst was....blijkt er gewoon geen fysieke release te zijn. Echt heel jammer! Ik speel graag dingen en verkoop ze dan weer door of ik koop vaak 2e hands. Hopelijk komt het ooit nog op een schijfje uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:17

s0kkie

Cowabunga

Even een uurtje gespeeld op de PS5, de sfeer zit er vanaf het begin gelijk goed in!
Het is weer een typische Remedy game, vooral veel vaagheid en dat vind ik persoonlijk wel super tof.
De graphics zijn ook behoorlijk goed _/-\o_ maar eerst SM2 uitspelen voor dat ik me echt op deze game ga storten lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:56
Game begint lekker :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:23
Door alle positieve reviews en verhalen ook ineens geïnteresseerd in de game. Paar maanden terug Alan Wake remastered via PS Plus gekregen maar nooit aan begonnen, daar ga ik mij eerst eens goed voor zitten.

Misschien dat deel 2 dan in de tussentijd goedkoper of fysiek is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-09 16:31
Ik twijfel of ik de game ga halen, heb spiderman 2 ook nog liggen. Daarnaast twijfel ik tussen ps5 en pc. Heb een 3080 dus een stuk krachtiger dan de ps5. Een interne resolutie van 800p klinkt wel erg laag. Hoe is de resolutie voor ps5 eigenaren op performance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
@schumi1986 Zozo dat zijn chique settings. Wat heb je dan voor setup?

Zelf hoop ik een gemiddelde van 60 fps te halen op 1440P op medium/ high. Dit met een i7 10700k en 3080.

@vinom Ik vind het vooral jammer dat hij niet op Steam library is. Ik vind het echt een genot om op een nieuwe pc of laptop alleen maar even Steam te hoeven installeren en dat ik al snel weer toegang heb tot al mijn games. Nu moet ik ook nog EPic games doen. Wellicht kietelt mij dit om dan toch maar voor de Xbox Series S te gaan.

@Poulske
Als ik jou was zou ik lekker beginnen met Alan Wake 1. Ga daar voor zitten. Sfeer en verhaal zijn heel belangrijk om het echt te kunnen beleven dus leg je smartphone op zij en zorg dat je echt 2-3 uur hebt om non stop Alan Wake te kunnen doen!

@ iedereen
Vanochtend dit filmpje gekeken, eigenlijk wordt met verschillende GPU's gekeken wat de performance is. Je ziet dan o.a dat een 1070 ook op low al niet meer op 20 fps komt.
YouTube: Alan Wake 2 PC Performance Tested! Low, Med, High, FSR, DLSS 3.5, Pa...

filmpje vergelijking console versies
YouTube: Alan Wake 2 Xbox Series S vs. Series X vs. PS5 Comparison | Loading,...

[ Voor 21% gewijzigd door MetalSonic op 27-10-2023 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
@MetalSonic Ga ik ook zeker doen, zag op Time To Beat dat deze rond de 10 a 12 uur uit te spelen is, dus dat is goed te doen.

Morgenavond is de vrouw weg vanwege een vriendinnenavond dus dat komt goed uit. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:08
@MetalSonic een 5800x3d en een RTX 4090 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-09 10:56
Ik twijfel echt of ik hem ga kopen voor de PC of PS5. Mijn PC is de jongste niet meer met 'n i7-7700K en 3070, maar ik weet niet of ik de game echt ga kunnen waarderen met controller... Ik denk alleen dat het nu soepeler loopt op mijn PS5 dan mijn PC.

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Die CPU zegt mij weinig, ik koop altijd Intel, maar die GPU is uiteraard best of the best :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
cri0s schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:05:
Ik twijfel echt of ik hem ga kopen voor de PC of PS5. Mijn PC is de jongste niet meer met 'n i7-7700K en 3070, maar ik weet niet of ik de game echt ga kunnen waarderen met controller... Ik denk alleen dat het nu soepeler loopt op mijn PS5 dan mijn PC.
Jammer van die CPU die bottleneckt die 3070 toch best wel ;( ik zou haast zeggen dat je dan een nieuwe build exclusief GPU koopt en je 3070 daarin zet O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cri0s
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-09 10:56
MetalSonic schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:22:
[...]

Jammer van die CPU die bottleneckt die 3070 toch best wel ;( ik zou haast zeggen dat je dan een nieuwe build exclusief GPU koopt en je 3070 daarin zet O-)
Ja klopt, toen in een opwelling gekocht tijdens COVID en nog niet de kans gehad om CPU te upgraden... Nu met Alan Wake des te meer reden om het te gaan regelen :9~

BrilnerdNL @ Twitch Instagram: BrilnerdNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Deze avond binnen halen voor Series X. :)
Met RE4 & Dead Space is het wel een goed horror jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 19:38
Vandaag Alan Wake Remastered+DLC uitgespeeld, heel vet ondanks de ouderdom, en af en toe kippenvel momentjes.

Ik heb nu toch maar deel 2 aangeschaft in de store, met enige tegenzin want vind digital-only eigenlijk maar niks 😅 gekozen voor de normale versie, ga er vanuit dat de DLC tegen die tijd wel los te koop komt.

De eerste bossfight gehad maar man wat een game, creepy as fuck voor mij 🤣

[ Voor 20% gewijzigd door DM89 op 27-10-2023 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-08 14:16
ik heb hem gekocht voor de PC, maar krijg de hele dag deze melding (Epic)

The game failed to connect or authenticate with your Epic account. Third-party overlays may prevent the game from resolving this issue. Please try disabling third-party overlays temporarily and restart the game.

kan m niet spelen...

rest van de games starten wel via Epic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Grijpt me wel, geweldige sfeer, heel anders dan 1 , een slow burn maar erg spannend.

[ Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 28-10-2023 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 00:49
Als je DLSS Ray Reconstruction aan zet. Gaan sommige opties uit met ray tracing uit.

Wat is beter DLSS Ray Reconstruction aanzetten of uitzettten, zodat je die andere ray tracing opties aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-09 18:02
Voor mensen met een AMD videokaart is er een Alan Wake driver uitgekomen. Lost wat flicker op.

https://www.amd.com/en/su...n-23-20-17-05-alan-wake-2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Wat een sfeertje heeft deze game zeg!
Ook fijn dat er weer eens een game is die niet in Unreal Engine is gemaakt.

Her en der lees is dat mensen dit niet kopen omdat het puur een digital is en dat is gezien de kwaliteit van de game erg jammer.[Persoonlijk koop ik op de Xbox voor 95% digitaal]

Aan alles voelt dit als een top productie. :)

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 28-10-2023 17:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:45:
Wat een sfeertje heeft deze game zeg!
Ook fijn dat er weer eens een game is die niet in Unreal Engine is gemaakt.

Her en der lees is dat mensen dit niet kopen omdat het puur een digital is en dat is gezien de kwaliteit van de game erg jammer.[Persoonlijk koop ik op de Xbox voor 95% digitaal]

Aan alles voelt dit als een top productie. :)
Niet normaal he speel m zelf op de Ps5, echt een geweldige game heb overigens alles digital zowel op Xbox en de ps 0 schijfjes in huis hier.

Wel echt een gruwelijk jaar 2023 ik kan echt geen GOTY kiezen dit jaar.

[ Voor 5% gewijzigd door NightShadow22 op 28-10-2023 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibsonneke
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 02-09 15:26
Is het aan te raden om het eerste deel eerst te gaan spelen of kan ik direct met deze game aan de slag zonder super verward te zijn? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

gibsonneke schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:00:
Is het aan te raden om het eerste deel eerst te gaan spelen of kan ik direct met deze game aan de slag zonder super verward te zijn? :)
Je kan een recap kijken, het is sowieso een bizar verhaal heb vorig jaar de remaster gespeeld maar voelt wel verouderd aan kwa artstyle erg mooi, maar gameplaywise soms wel best janky en choppy al zou ik het wel aanraden.

Maar alleen deel 2 spelen lijkt me not done dan ga je er weinig van begrijpen, en zelfs als je deel 1 hebt gespeeld is het mysterie soms zo groot dat je aardig je best moet doen om het te volgen, maar dat is de kracht van Remedy en Alan Wake.

Control ook gespeeld hebben voegt nog een extra laagje toe aan de story maar dat is een bijzaak, maar 1 is wel een must.

[ Voor 8% gewijzigd door NightShadow22 op 28-10-2023 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:48:
[...]

Niet normaal he speel m zelf op de Ps5, echt een geweldige game heb overigens alles digital zowel op Xbox en de ps 0 schijfjes in huis hier.

Wel echt een gruwelijk jaar 2023 ik kan echt geen GOTY kiezen dit jaar.
Ik ben er voor nu nog niet uit maar Dead Space remake gaat denk heel hoog scoren bij mij. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:24:
[...]

Ik ben er voor nu nog niet uit maar Dead Space remake gaat denk heel hoog scoren bij mij. ;)
Ik moet die nog afmaken ben op de helft gestopt en bij Re4 in chapter 14 echt een slechte eigenschap.

Denk dat ik Ds op een rustig moment helemaal opnieuw ga spelen maar idd erg vette game! , die maand Februari was zo druk dat ik totaal afgeleid ben geraakt 8)7

Heb ik nu ook weer met Spider-man 2 ga zo even spelen, maar ben nu ook weer met 2 games tegelijk bezig |:(

Ik kon mezelf gister niet helpen haha, First world problems :+

[ Voor 14% gewijzigd door NightShadow22 op 28-10-2023 18:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:25:
[...]

Ik moet die nog afmaken ben op de helft gestopt en bij Re4 in chapter 14 echt een slechte eigenschap.

Denk dat ik Ds op een rustig moment helemaal opnieuw ga spelen maar idd erg vette game! , die maand Februari was zo druk dat ik totaal afgeleid ben geraakt 8)7

Heb ik nu ook weer met Spider-man 2 ga zo even spelen, maar ben nu ook weer met 2 games tegelijk bezig |:(

Ik kon mezelf gister niet helpen haha, First world problems :+
RE4 is ook een van de betere dit jaar.Gewoon een erg goed horror jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:42:
[...]

RE4 is ook een van de betere dit jaar.Gewoon een erg goed horror jaar. ;)
Absoluut! was een tijdje kwakkelen hopelijk zet deze trend zig zo voort.

Toch wel een van mn favoriete genres en aan je reacties te zien ook die van jou 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:43:
[...]

Absoluut! was een tijdje kwakkelen hopelijk zet deze trend zig zo voort.

Toch wel een van mn favoriete genres en aan je reacties te zien ook die van jou 8)
Jazeker 8)
Ik speel het meeste op de Series x dus ik kijk voor 2024 heel erg uit naar Hellblade 2[Die moet onderhand toch gaan komen hoor]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:54:
[...]

Jazeker 8)
Ik speel het meeste op de Series x dus ik kijk voor 2024 heel erg uit naar Hellblade 2[Die moet onderhand toch gaan komen hoor]
Heb ik ook echt zin in! hopelijk snel een datum 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
NightShadow22 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:16:
[...]

Heb ik ook echt zin in! hopelijk snel een datum 8)
Hoop tijdens de Game Awards een nieuwe vette trailer en dan ergens in Feb/Ma een release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

jori040 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Hoop tijdens de Game Awards een nieuwe vette trailer en dan ergens in Feb/Ma een release.
Zou echt top zijn, ben benieuwd wat voor moois we nog meer krijgen tijdens de game awards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Hoe zit het een beetje met de gameplay loop? Ben nu bezig met Alan Wake Remastered, episode 3. Maar het is constant hetzelfde, beetje schijnen totdat de enemies zijn verzwakt en dan schieten.

Zit er in deel 2 wat meer variatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Poulske schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:34:
Hoe zit het een beetje met de gameplay loop? Ben nu bezig met Alan Wake Remastered, episode 3. Maar het is constant hetzelfde, beetje schijnen totdat de enemies zijn verzwakt en dan schieten.

Heel veel meer variatie het is echt niet te vergelijken met 1, het is meer een psychologische thriller, met idd soms zn actie momenten en op die momenten is de combat toffer dan 1, het is moeilijk te omschrijven maar een must play.

Je moet ook wel van puzzles houden soms, maar het loont wel.

[ Voor 5% gewijzigd door NightShadow22 op 28-10-2023 20:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
gibsonneke schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:00:
Dik aan te raden om eerst het eerste deel te spelen. Daar begon het mee. Verder is die qua gameplay ook overzichtelijker en eenvoudiger dan deel 2. Alan Wake 1 en 2 zijn mooie voorbeelden van games waarbij je echt eerst deel moet hebben gespeeld (liefst meerdere malen).

Voordeel van beginnen met deel 1 is dat je die voor heel weinig kan oppikken. Dan zie je ook of het soort spel (actie maar heel veel focus op verhaal/ sfeer etc) je ding is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
Poulske schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:34:

Gameplay technisch is Alan Wake 1 inderdaad niet de beste. Probeer de gameplay te accepteren. Word nog wat uitdagender (en imo ook leuker om een hogere difficulty) maar probeer vooral de eerste keer echt van de omgeving, personages , verhaal etc te genieten. Het is bijna een interactieve film.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

MetalSonic schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:31:
[...]

Gameplay technisch is Alan Wake 1 inderdaad niet de beste. Probeer de gameplay te accepteren. Word nog wat uitdagender (en imo ook leuker om een hogere difficulty) maar probeer vooral de eerste keer echt van de omgeving, personages , verhaal etc te genieten. Het is bijna een interactieve film.
Ja idd , dat deel wat je hier omschrijft staat anno 2023 nog als een huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Vind de map wel minder. Want het geeft niet aan wat je hebt gehad. Nu moet je alles onthouden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
jaaoie17 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:21:
Vin de map wel minder. Want het geeft niet aan wat je hebt gehad. Nu moet je alles onthouden.
Voor mij juist een grote plus.Past toch perfect binnen het Survival horror genre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PjotrX
jori040 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 20:29:
[...]

Voor mij juist een grote plus.Past toch perfect binnen het Survival horror genre.
Ook voor mij een grote plus. De ruimtes zijn ook best wel klein (maar hebben een grote dichtheid en daardoor is er veel te doen) waardoor je heel vaak zonder de map of compas je weg wel vind. Ben ook blij dat ze geen minimap hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ondertussen ben ik nu (denk ik) halverwege Episode 3 van Alan Wake Remastered.
Deel 1 spoiler:
spoiler:
Moet voor de politie vluchten, het bos in, nadat Alan bij het trailer park is aangehouden.

De vaart zit wel in de game, qua horror kan ik het nog aan. Ben blij dat de deel 1 niet al te lang duurt, de gameplay voelt toch wat gedateerd. De komende avonden nog even doorstomen zodat ik aan deel 2 kan beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Poulske schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:14:
Ondertussen ben ik nu (denk ik) halverwege Episode 3 van Alan Wake Remastered.
Deel 1 spoiler:
spoiler:
Moet voor de politie vluchten, het bos in, nadat Alan bij het trailer park is aangehouden.

De vaart zit wel in de game, qua horror kan ik het nog aan. Ben blij dat de deel 1 niet al te lang duurt, de gameplay voelt toch wat gedateerd. De komende avonden nog even doorstomen zodat ik aan deel 2 kan beginnen.
Dat vond ik een erg gaaf stuk! Ondanks dat AW1 wat verouderd aanvoelt vond ik het nog steeds een van de betere games die ik vorig jaar gespeeld heb. De sfeer was gewoon echt heel gaaf. En ook voor mij geldt dat dit qua horror nog precies goed gaat. Een RE7 eens geprobeerd maar dat kon mijn tere zieltje echt niet aan dus snel gestopt nadat ik 3 keer moest wegrennen voor de man of the house :X

Ik hoop dat AW2 op niet al te lange termijn op Gamepass komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
FinalBob schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:41:
[...]

Dat vond ik een erg gaaf stuk! Ondanks dat AW1 wat verouderd aanvoelt vond ik het nog steeds een van de betere games die ik vorig jaar gespeeld heb. De sfeer was gewoon echt heel gaaf. En ook voor mij geldt dat dit qua horror nog precies goed gaat. Een RE7 eens geprobeerd maar dat kon mijn tere zieltje echt niet aan dus snel gestopt nadat ik 3 keer moest wegrennen voor de man of the house :X

Ik hoop dat AW2 op niet al te lange termijn op Gamepass komt.
Vind eigenlijk niks eng meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Hoop wel dat ze nog een foto-mode lanceren.Van zo'n mooie game wil je gewoon plaatjes maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik weet dat horror subjectief en voor iedereen anders is, maar ik vraag het mij toch af.

Alan Wake 1 is qua horror net genoeg voor mij, zonder headset en het geluid iets zachter kom ik er wel doorheen. Het is ook meer thriller dan horror. Maar hoe is deel 2?

Is deze veel enger, is het vergelijkbaar, ik las wel dat het meer horror dan thriller is geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

De sfeer in deze game is niet normaal goed gedaan _/-\o_ ik dacht dat Spider-Man 2 mijn GOTY zou worden maar misschien dat AW2 dat gaat worden :o
Beste horror game dat ik in jaren heb gespeeld. Ben net in chapter 4, het wordt eigenlijk alleen maar meer spannender.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jori040
Poulske schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:56:
Ik weet dat horror subjectief en voor iedereen anders is, maar ik vraag het mij toch af.

Alan Wake 1 is qua horror net genoeg voor mij, zonder headset en het geluid iets zachter kom ik er wel doorheen. Het is ook meer thriller dan horror. Maar hoe is deel 2?

Is deze veel enger, is het vergelijkbaar, ik las wel dat het meer horror dan thriller is geworden?
Ik vind deze game zelfs enger dan RE4 & Dead Space remake.Alan Wake was goed maar deze is veel indrukwekkender!

Denk dat dit mijn GOTY gaat worden. :) Voor de release van deze game was Dead Space dat.

Dat dit zo'n goede game zou worden zag ik totaal niet aankomen.

[ Voor 4% gewijzigd door jori040 op 31-10-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:16
Poulske schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:56:

Ik vond persoonlijk AW (Als in de game, niet de DLC, want: nooit gespeeld) meer een shooter dan een horrorgame.
Deze game is wel een stukje creepier, ik denk vooral dat het komt door de tech die tegenwoordig beschikbaar is mbt belichting en audio. Er zitten ook een hele berg jumpscares in, denk dan niet alleen aan dingen die gebeuren maar ook beelden die heel even in je game voorbij flitsen.

Game is wel echt super vet overigens! :)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09 09:02
Ik moet me maar toch eens verdiepen in de games van Remedy. Ik lees heel veel goede dingen over Alan Wake 2 en andere games van ze. Eerste deel van Alan Wake (Remaster) en Control heb ik nog in de backlog. Toch maar eens oppakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Gisteravond het begin stuk met (spoilers)
spoiler:
Alan Wake in de tv studio
gespeeld, ja dit is echt mijn GOTY _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Door dit spel ontdekt dat Worth a buy toch wel behoorlijk verzuurd is. Heb gisteren zijn review gezien en hij doet met zijn verhaal plus cijfer van 04/10 dit spel toch wel behoorlijk tekort. En dan zeg ik dat op basis van mijn liefde voor de franchise en wat ik zie in de andere recensies en uiteraard wat Tweakers hier delen.

YouTube: Alan Wake II Review - A Boring Walking Simulator

Noemt het saaie loop simulatie...... Dusss haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Gisteren episode 3 van AW1 afgerond en daarna de trekker overgehaald om AW2 aan te schaffen.

Nu nog even de verleiding weerstaan om geen recap van deel 1 te kijken maar deze nog even snel uit te spelen en daarna door naar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Best een goede update rolt net binnen op mijn PS5, grootte 3,4GB en dit zijn de patch notes:

https://mp1st.com/news/al...atches-out-for-november-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
Ik ben nu met AW1 bezig (steam versie). Ik wou ook de serie Bright Falls kijken voor dat ik begin aan AW2 maar helaas is Bright Falls nergens te streamen. De patch van AW2 komt mij wel mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:23

Dhrax

Prog Lord

MetalSonic schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:34:
Door dit spel ontdekt dat Worth a buy toch wel behoorlijk verzuurd is. Heb gisteren zijn review gezien en hij doet met zijn verhaal plus cijfer van 04/10 dit spel toch wel behoorlijk tekort. En dan zeg ik dat op basis van mijn liefde voor de franchise en wat ik zie in de andere recensies en uiteraard wat Tweakers hier delen.

YouTube: Alan Wake II Review - A Boring Walking Simulator

Noemt het saaie loop simulatie...... Dusss haha
Mja lachwekkend inderdaad, beetje niveau 'ik vond het boek niet leuk omdat ik teveel moest lezen'. Ieder zijn mening maar dit slaat echt kant noch wal. Ga dan games reviewen die in je straatje passen ...

Ach, controversie verkoopt nu eenmaal, alles voor de views :)

Terug on topic;
Zit echt nog aan het begin, maar dit is wel een pareltje hoor. Ben benieuwd welke kant het op gaat!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalSonic
3DEXP schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:56:
Ik ben nu met AW1 bezig (steam versie). Ik wou ook de serie Bright Falls kijken voor dat ik begin aan AW2 maar helaas is Bright Falls nergens te streamen. De patch van AW2 komt mij wel mooi uit.
Staat op Youtube
Heb 'm voor je opgezocht, zeker het kijken waard

YouTube: Bright Falls: The Prequel To Alan Wake (Complete)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Hey Tweakers,
Helaas because of life momenteel geen tijd voor Alan Wake 2.
Wel zit ik helemaal in de vibe van deze game. Bossen, mysterieuze amerikaanse stadjes. Past helemaal bij de huidige oktober vibe.

Wie kent series die aansluiten bij deze setting en vibe?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb elke keer als ik de game start. Dat de shadow detail op medium staat en had hem op high staan. Meer lui met dit probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DEXP
Bedankt. Niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Frez schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:38:
Hey Tweakers,
Helaas because of life momenteel geen tijd voor Alan Wake 2.
Wel zit ik helemaal in de vibe van deze game. Bossen, mysterieuze amerikaanse stadjes. Past helemaal bij de huidige oktober vibe.

Wie kent series die aansluiten bij deze setting en vibe?
Mystery, thriller, af en toe een bos. De serie die er voor mij altijd het beste bij heeft aangesloten is The X-files.

Alan Wake zou geïnspireerd zijn op o.a Twin Peaks maar daar kwam ik helaas nooit doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Heb ook soms als ik een word of power gepakt heb. Dat die vraag teken gewoon blijft staan. Is dit is bug of moet er meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Inmiddels bij Chaptet 5 aangekomen, geweldig spel.. lijkt er wel op dat het spel wat minder vloeiend loopt sinds de laatste update.

Ook cool dat casey dezelfde acteur is als max payne, en dat er onderdelen van Control in verwerkt zijn 👍

[ Voor 29% gewijzigd door DM89 op 03-11-2023 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herzeleid
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09 19:49
Alan Wake zit ook in Quantum Break (nog te spelen met gamepass)
AW1, Quantum Break, Control en nu AW2 allemaal in hetzelfde universum, leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Herzeleid schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:26:
Alan Wake zit ook in Quantum Break (nog te spelen met gamepass)
AW1, Quantum Break, Control en nu AW2 allemaal in hetzelfde universum, leuk :)
Yes, toevallig control afgelopen maand Control platinum gehaald en daarvoor Alan Wake 1 Remaster uitgespeeld haha.

Quantum Break op Xbox gespeeld toen die uit kwam, was ook een vette game alleen kan me Alan Wake niet meer herinneren helaas nu geen Xbox meer omdat ik veel meer gebruik maak van de Playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

DM89 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:04:
Inmiddels bij Chaptet 5 aangekomen, geweldig spel.. lijkt er wel op dat het spel wat minder vloeiend loopt sinds de laatste update.

Ook cool dat casey dezelfde acteur is als max payne, en dat er onderdelen van Control in verwerkt zijn 👍
Casey is Max Payne, alleen heet hij hier Casey omdat ze de licentie aan Rockstar hebben verkocht.

Alan heeft Max Payne geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:42
NightShadow22 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:30:
[...]

Casey is Max Payne, alleen heet hij hier Casey omdat ze de licentie aan Rockstar hebben verkocht.

Alan heeft Max Payne geschreven.
Komt dat in AW2 naar voren? Ik ben het nog niet tegengekomen. Even in spoilers verder. Wordt tijdens
spoiler:
de talkshow niet gezegd dat Alan Wake 2 boeken heeft geschreven? Die uit deel 1 en een nieuwe die hij zich niet kan herinneren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Exactor it schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:12:
[...]

Komt dat in AW2 naar voren? Ik ben het nog niet tegengekomen. Even in spoilers verder. Wordt tijdens
spoiler:
de talkshow niet gezegd dat Alan Wake 2 boeken heeft geschreven? Die uit deel 1 en een nieuwe die hij zich niet kan herinneren?
Het komt er idd duidelijk in naar voren als je bekend bent met Max Payne, Control etc.

Ja inderdaad sorry had even de spoiler over het hoofd gezien tijdens het lezen,maar het is echt heel duidelijk dat Casey bv Max is ze hebben echt al hun games op een meesterlijke manier verweven in dit multiversum.

Echt een meesterlijke multiverse hebben ze hier gemaakt geniaal! , kijk zn stropdas ookAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBHqXblx9GIsEU6YN9SBG-QMZV4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7AydUmN8tXMaaB2i97DNSaV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door NightShadow22 op 04-11-2023 04:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
NightShadow22 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:15:
[...]

Het komt er idd duidelijk in naar voren als je bekend bent met Max Payne, Control etc.

Echt een meesterlijke multiverse hebben ze hier gemaakt geniaal! , kijk zn stropdas ook[Afbeelding]
Dat is hoe de baas van Remedy eruit ziet. Wil niet zeggen dat AW Max Payne heeft geschreven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Exactor it schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:41:
[...]

Dat is hoe de baas van Remedy eruit ziet. Wil niet zeggen dat AW Max Payne heeft geschreven volgens mij.
Nee het gaat niet alleen om het uiterlijk van de Creative director Sam Lake, als je Max Payne hebt gespeeld en de andere games dan begrijp je dat Casey Max is , het komt ook voor in de dialogen etc.

Max Payne a Noire story was bv vroeger de titel, en Remedy heeft nu met deze laatste game en bv bij Control met de Dlc al hun games in een meesterlijk gemaakt multiverse verweven.

De Fbc, Ahti van Control, Max alle characters en entiteiten zijn in Alan Wake 2 verwerkt tot een groot geheel en het maakt het verhaal en de multiverse tot een geniaal geheel.

[ Voor 32% gewijzigd door NightShadow22 op 03-11-2023 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
NightShadow22 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:42:
[...]

Nee het gaat niet alleen om het uiterlijk van de Creative director Sam Lake, als je Max Payne hebt gespeeld en de andere games dan begrijp je dat Casey Max is , het komt ook voor in de dialogen etc.

Max Payne a Noire story was bv vroeger de titel, en Remedy heeft nu met deze laatste game en bv bij Control met de Dlc al hun games in een meesterlijk gemaakt multiverse verweven.

De Fbc, Ahti van Control, Max alle characters en entiteiten zijn in Alan Wake 2 verwerkt tot een groot geheel en het maakt het verhaal en de multiverse tot een geniaal geheel.
Ja. Ik heb alle spellen gespeeld. En terugkomend op wat ik eerder zei, Alan Wake heeft zeker boeken geschreven met Casey in de hoofdrol. Daar wordt meermaals aan gerefereerd. Mijn punt was dat jij stelt dat AW Max Payne heeft geschreven. Die wereld wordt niet betrokken bij de 'remedy universe' of Ik Heb iets gemist.

Hoe dan ook, ik kan niet stoppen met AW2 spelen. Wat een spel. Het verhaal is echt top. AW blijft voor mij het pareltje van Remedy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Exactor it schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 10:45:
[...]

Ja. Ik heb alle spellen gespeeld. En terugkomend op wat ik eerder zei, Alan Wake heeft zeker boeken geschreven met Casey in de hoofdrol. Daar wordt meermaals aan gerefereerd. Mijn punt was dat jij stelt dat AW Max Payne heeft geschreven. Die wereld wordt niet betrokken bij de 'remedy universe' of Ik Heb iets gemist.

Hoe dan ook, ik kan niet stoppen met AW2 spelen. Wat een spel. Het verhaal is echt top. AW blijft voor mij het pareltje van Remedy.
Casey is Max Payne nogmaals de wereld van Casey is de wereld van Max Payne alleen heet hij geen Max omdat de rechten aan Rockstar zijn verkocht, de verhalen van Alan waarin Casey de hoofrol speelt zijn dus de Verhalen van Max Payne, zelfde voice actor ook als de og Max games.

https://alanwake.fandom.com/wiki/Alex_Casey dus je mist dus idd veel @Exactor it

Ik kan zelf ook niet stoppen met spelen Goty voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door NightShadow22 op 04-11-2023 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Vanmorgen AW1 Remastered uitgespeeld en direct door gegaan met AW2. Wat een verschil qua game en gameplay!

Wel na 5 minuten al 2x schreeuwend op de bank gezeten van 2 jump scares. Maar de game past precies in mijn straatje qua investigation enzo.

LA Noire is een van mijn favoriete games en True Detective vind ik een van de beste series ooit.

Ben nog maar 30 min in AW2 maar ben nu al sold.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07:47
Deze game is echt fantastisch! Maar allemachtig wel echt scary zo nu en dan pfff...
En die jump scares hoeven voor mij niet hoor haha 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
NightShadow22 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:32:
[...]

Casey is Max Payne nogmaals de wereld van Casey is de wereld van Max Payne alleen heet hij geen Max omdat de rechten aan Rockstar zijn verkocht, de verhalen van Alan waarin Cssey de hoofrol speelt zijn dus de Verhalen van Max Payne, zelfde voice actor ook als de og Max games.

https://alanwake.fandom.com/wiki/Alex_Casey dus je mist dus idd veel @Exactor it

Ik kan zelf ook niet stoppen met spelen Goty voor mij.
Nogmaals, en dan houd ik op met deze zinloze discussie. Jij stelt dat Alan Wake in het remedy universum de schrijver is van Max Payne. Dat wordt niet bevestigd in het spel en staat ook niet in de link die je hier deelt. Prima dat er een link is, die ligt er vrij dik bovenop gezien ze hetzelfde hoofd hebben maar dat is niet wat je stelt en nu onderbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

Exactor it schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:38:
[...]

Nogmaals, en dan houd ik op met deze zinloze discussie. Jij stelt dat Alan Wake in het remedy universum de schrijver is van Max Payne. Dat wordt niet bevestigd in het spel en staat ook niet in de link die je hier deelt. Prima dat er een link is, die ligt er vrij dik bovenop gezien ze hetzelfde hoofd hebben maar dat is niet wat je stelt en nu onderbouwt.
Staat weldegelijk in de link, Casey Aka Max is een fictief persoon verzonnen door Alan hoe en wat en waar het verhaal van Casey of Max zig afspeeld maakt niet uit omdat alles in de game zig afspeeld naar het schrijven van Alan ze laten weldegelijk zien dat Alan de verhalen van Max schrijft.... Jammer dat je het niet kan inzien, ze hebben zelfs een dikke knipoog gegeven van de stropdas tot de trenchcoat aan toe.

Beetje a la James Bond, vele verhalen op vele locaties op vele manieren, je snapt het gewoon niet maar dat is prima.

Maarja geloof wat je wil ;), your loss

Je hebt duidelijk niet opgelet niet in de Max Payne games en in Alan wake 2 ook niet, er word zoveel niet bevestigd dat is juist de kracht van deze game je moet je grey matter flink aan het werk zetten en de losse eindjes zelf aan mekaar knopen
sneren is niet nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Bart ® op 05-11-2023 11:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exactor it
NightShadow22 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 19:43:
[...]

Staat weldegelijk in de link, Casey Aka Max is een fictief persoon verzonnen door Alan hoe en wat en waar het verhaal van Casey of Max zig afspeeld maakt niet uit omdat alles in de game zig afspeeld naar het schrijven van Alan ze laten weldegelijk zien dat Alan de verhalen van Max schrijft.... Jammer dat je het niet kan inzien, ze hebben zelfs een dikke knipoog gegeven van de stropdas tot de trenchcoat aan toe.

Beetje a la James Bond, vele verhalen op vele locaties op vele manieren, je snapt het gewoon niet maar dat is prima.

Maarja geloof wat je wil ;), your loss

Je hebt duidelijk niet opgelet niet in de Max Payne games en in Alan wake 2 ook niet, er word zoveel niet bevestigd dat is juist de kracht van deze game je moet je grey matter flink aan het werk zetten en de losse eindjes zelf aan mekaar knopen maar dat blijkt voor jou teveel gevraagd :+
OK. Het wordt niet in het spel bevestigd. Dat had je ook meteen kunnen zeggen toen ik dat vroeg. ipv je eigen 'theorie', dat iedereen die het spel speelt al snapt, uitgebreid toelichten, sneren uitdelen en links delen waar nou net niet in staat wat jij beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22

NightShadow22

SonyPony

*knip* Dit is niet de manier waarop we op Tweakers.net met elkaar omgaan.

[ Voor 107% gewijzigd door Bart ® op 05-11-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nou… ik zal wel even een goede recap gaan kijken voordat ik aan Alan Wake 2 ga beginnen. Want het is jaren geleden dat ik Control heb gespeeld en decennia geleden dat ik Alan Wake en Max Payne heb gespeeld.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-09 09:01
Hopelijk komt er ook nog een disc versie Alan Wake 2. Digitaal is leuk, maar als ik deze inmiddels heb uitgespeeld speel ik deze niet meer.. Dan is verkoop een stuk aantrekkelijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
harley2009 schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:22:
Hopelijk komt er ook nog een disc versie Alan Wake 2. Digitaal is leuk, maar als ik deze inmiddels heb uitgespeeld speel ik deze niet meer.. Dan is verkoop een stuk aantrekkelijker
Ik gok dat je daar de reden hebt voor digital only. :+ Ik gun Remedy elke cent voor dit spel overigens. Hij is van hoge kwaliteit. Af en toe een kleine hartverzakking, vaak met een brede glimlach aan het spelen en soms lichtelijk gefrustreerd op zoek naar een doldwaze code van vriend Ilmo (waar zijn vrienden hem weer om uitfoeieren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Exactor it schreef op zondag 5 november 2023 @ 13:35:
[...]

Ik gok dat je daar de reden hebt voor digital only. :+ Ik gun Remedy elke cent voor dit spel overigens. Hij is van hoge kwaliteit. Af en toe een kleine hartverzakking, vaak met een brede glimlach aan het spelen en soms lichtelijk gefrustreerd op zoek naar een doldwaze code van vriend Ilmo (waar zijn vrienden hem weer om uitfoeieren).
Ik ben ook geen fan van digital only, maar heb geen spijt dat ik hier 60 euro voor kwijt ben, echt hardverzakkend goed 🤣 daarnaast zal ik de DLC die nog komt voor dit spel wel zeker gaan spelen dus dan maar een keer een digitale koop..

Denk wel dat ze toch best wat inkomsten mislopen omdat het digital only is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DEXP
Alan Wake uitgespeeld en gelijk begonnen met Alan Wake 2. De game loopt goed zonder rare stutters en HDR lijkt tot nu toe ook goed te werken op de PC. HGIG werd aanbevolen dus heb ik dat maar ingesteld. Veder alles op high met DLSS op quality en FG aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
DM89 schreef op zondag 5 november 2023 @ 18:12:
[...]

Ik ben ook geen fan van digital only, maar heb geen spijt dat ik hier 60 euro voor kwijt ben, echt hardverzakkend goed 🤣 daarnaast zal ik de DLC die nog komt voor dit spel wel zeker gaan spelen dus dan maar een keer een digitale koop..

Denk wel dat ze toch best wat inkomsten mislopen omdat het digital only is..
Ik vraag me af of ze geld mislopen. De mensen die zestig te duur vinden, kopen hem nu digitaal over een maand of drie in de aanbieding ipv over twee weken tweedehands. Het zou ook kunnen dat de dlc beter verkoopt omdat mensen het spel nog in bezit hebben bij release van dlc.

De groep die uit overtuiging enkel op schijf koopt is best vocaal maar ik gok zomaar dat ze veruit in de minderheid zijn.

Anderzijds, wat weet ik er vanaf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:04
Ik had hem nu al op disc gekocht maar ga geen digitale games fullprice halen. Wel jammer, spel ziet er tof uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:27

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ff achievements gekeken, maar verbaasd me dat er geen difficulty achievement in zit zoals wel in deel 1 zat. Iemand wat tips over welk niveau het leukste is om klein beetje uitdaging te hebben maar niet te frustrerend.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
uchiha tijntje schreef op zondag 5 november 2023 @ 20:24:
Ff achievements gekeken, maar verbaasd me dat er geen difficulty achievement in zit zoals wel in deel 1 zat. Iemand wat tips over welk niveau het leukste is om klein beetje uitdaging te hebben maar niet te frustrerend.
Ik speel op story. Werd lichtelijk gestoord van gebrek aan ammo op normal. Uitdaging, ben ik verder niet echt tegengekomen behalve dat ik net een hele chapter zonder flashlight ammo zat terwijl Ik voldoende rondhuppelen ivm collectibles.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste