Werkt de vouchercode al toevallig?
Stuur maar even door, dan zal ik het voor je proberen.Farabi schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:21:
Werkt de vouchercode al toevallig?
Komt ie:Raem schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:27:
[...]
Stuur maar even door, dan zal ik het voor je proberen.
FRIK-ANDE-LLLL
Een story recap van SM1 en MM, altijd handig:
Have fun!ZesBarkiePK schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:51:
[...]
Ja ik ben morgen vrij en ga het vanavond laat maken. Ik ga sowieso dit hele weekend spelen.
:strip_exif()/f/image/jjzivKr3AmkxINwHW5V2bsXo.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit:
Insomniac has done it again!
/f/image/yixtKeeGg9NdjcnB1G8UBmxG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3oZvnq9Ylu58OZu5WcrQl3Jr.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 37% gewijzigd door Yonix op 20-10-2023 01:25 ]
Morgen toch maar eens Spider-Man 1 kopen op de PC en dan wachten totdat deel 2 uiteindelijk naar de PC komt.. of toch morgen die mooie Spiderman PS5 kopen..
Even serieus, deze game is toch fantastisch? Grafisch, afgezet tegen het tijdsbeeld, vond ik deel 1 misschien zelfs nog wat mooier. Maar voor dit soort games moet je toch echt bij de PlayStation zijn. Subliem !
dit viel mij ook op. het lijkt erop dat de geremasterde ps5 versie van deel 1 gelikter uitziet.Nol_NL schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 01:26:
Grafisch, afgezet tegen het tijdsbeeld, vond ik deel 1 misschien zelfs nog wat mooier.
Hier speel ik op Fidelity, VRR Smoothed, en 120HZ aan.Verwijderd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:55:
Welke grafische mode gaan jullie mee beginnen?
Ik begin met 40fps/120hz zodat 60fps mij niet meteen verpest. In Ratchet & Clank was het heel goed te doen 40fps hopelijk is deze game er niet te snel voor.
Speelt heerlijk weg en ziet er prachtig uit. Echt heel erg mooi. De opener van de game vond ik dan ook heel erg indrukwekkend. Dolby Atmos en het geluid uit de controller zuigt me nog verder in de game.
De 60FPS modus moet ik nog eens proberen, maar eigenlijk ben ik al goed zo.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Ziet er goed uit, nette woonkamer ook.Yonix schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:57:
[...]
Have fun!
[Afbeelding]
Edit:
Insomniac has done it again!![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN : Geraedus
Benieuwd naar de ervaringen vandaag, have fun
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik heb helaas mijn spel nog niet binnen van Amazon. Waarschijnlijk pas rond de avond wordt bezorgd.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
:strip_exif()/f/image/7x0W1Up2OSELtVR5J2mI3lxq.jpg?f=fotoalbum_large)
Is dit normaal en kan ik hem nu gewoon op een willekeurig moment verwachten vandaag? Wordt dit nog geüpdate of gebeurt dit vaker? Of betekent dit nu dat hij vandaag niet komt 🥲 Als mensen meer weten dan hoor ik het graag! Dan weet ik of ik zenuwachtig moet gaan wachten of misschien hem maar bij een winkel moet gaan ophalen…
Hier hetzelfdeBuizerd__NL schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:26:
Ik heb helaas mijn spel nog niet binnen van Amazon. Waarschijnlijk pas rond de avond wordt bezorgd.
Heb dit zelf wel vaker gehad. Omdat het door de brievenbus past is de track & trace niet altijd zichtbaar, het pakket kwam dan wel gewoon. Toevallig is mijn Mario Wonder tracking net wel actief geworden. Het kan nog 2 kanten op voor je haha, hopelijk komt ie gewoon.Jeppedepep schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:35:
[Afbeelding]
Is dit normaal en kan ik hem nu gewoon op een willekeurig moment verwachten vandaag? Wordt dit nog geüpdate of gebeurt dit vaker? Of betekent dit nu dat hij vandaag niet komt 🥲 Als mensen meer weten dan hoor ik het graag! Dan weet ik of ik zenuwachtig moet gaan wachten of misschien hem maar bij een winkel moet gaan ophalen…
Mijn PostNL app geeft het volgende aan, ook besteld bij Bol.Jeppedepep schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:35:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/rQh8U3awMALOdiRut7BW3z3L.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb van Bol.com/PostNL vanmorgen het bericht gehad dat hij is vertraagd en morgen pas bezorgd gaat worden. Wel gisteren pas besteld dus misschien heeft dit er iets mee te maken
Wow fidelity mode op 40fps is echt knap gedaan! Omdat ik echter gevoelig ben voor motion sickness gaat mijn voorkeur nog altijd uit naar 60fps die wel echt buttery smooth aanvoelt. Maar ben serieus onder de indruk van de 40fps modus. Wat mij betreft is dat de standaard voor alle games!
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Brievenbus post is altijd tricky je heb geen garantie wanneer die komt, hij kan nog zeggen komt vandaag maar ligt aan je brievenbus mannetje of vrouwtje.\Jeppedepep schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:35:
[Afbeelding]
Als die er geen zin in heeft of ze ronde niet af krijgt, dan heb je gewoon je gewoon pech.
Ik heb ook gehad met star wars Jedi survivor onder andere, ik zou hem eerst voor de release zelfs krijgen onderweg op 25 of 26 april.
Niet gelukt postbezorger niet langs geweest, goed Koningsdag hoef je niks te verwachten. Vrijdag 28ste weer onderweg nope postbezorger weer niks gebracht. Toen lag die dus uiteindelijk pas zaterdag de 29ste in de brievenbus.
Met A Plague Tale Requiem wat ik na Jedi Survivor nog gespeeld heb zelfde geneuzel gehad, brievenbuspakketje dus met de normale postbezorger mee. 2 dagen langer onderweg geweest.
brievenbuspakketjes zijn leuk en kost niks om te versturen, maar beter gewoon 3 euro ofzo extra betalen en weten waar je aan toe bent.
Een gewoon pakketje komt over algemeen sowieso, en kan je in de gaten houden. En komt niet uit laat je hem voor zekerheid bij een afhaalpunt afleveren.
Kan niet wachten om vanavond weer door New York te slingen; de introductie gisteravond has me Kraven for more. 
Vanavond maar eens de 40 fps-modus testen, want hier hangt de PlayStation 5 aan een LG C1 en in ‘God of War: Ragnarök’ en ‘Rift Apart’ was 40 fps echt de sweet spot.
Vanavond maar eens de 40 fps-modus testen, want hier hangt de PlayStation 5 aan een LG C1 en in ‘God of War: Ragnarök’ en ‘Rift Apart’ was 40 fps echt de sweet spot.
Verwijderd
Goed om te horen!ZesBarkiePK schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 01:59:
[...]
Hier speel ik op Fidelity, VRR Smoothed, en 120HZ aan.
Speelt heerlijk weg en ziet er prachtig uit. Echt heel erg mooi. De opener van de game vond ik dan ook heel erg indrukwekkend. Dolby Atmos en het geluid uit de controller zuigt me nog verder in de game.
De 60FPS modus moet ik nog eens proberen, maar eigenlijk ben ik al goed zo.
Hoe zit het mat die warme ‘filter’? Maakte de boel net iets minder mooi imo in vergelijking video’s. Merk je daar iets van in de praktijk?
De game zal vanavond vast wel gespeeld worden hier.
Veel plezier allemaal.
Mijn disc ook zonet gaan ophalen, met de fiets door de gietende regen.
Wat een mens allemaal niet doet om zijn game zo snel mogelijk te hebben!
Wat een mens allemaal niet doet om zijn game zo snel mogelijk te hebben!
Verwijderd
Rift Apart was zeer goed te doen in 40fps.Yonix schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:10:
Kan niet wachten om vanavond weer door New York te slingen; de introductie gisteravond has me Kraven for more.
Had Ragnarök vanaf begin een 40fps mode of kwam die later? Kan mij niet meer herinneren dat ik die op die modus gespeeld heb. Bij Rift Apart en Miles Morales was dit idd de sweet spot voor mijYonix schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:10:
Ragnarok had vanaf release een 40fps mode. Ben blij dat dit er bij Spider-man 2 ook direct al in zit!Tim01 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:57:
[...]
Had Ragnarök vanaf begin een 40fps mode of kwam die later? Kan mij niet meer herinneren dat ik die op die modus gespeeld heb. Bij Rift Apart en Miles Morales was dit idd de sweet spot voor mij
Wel apart om te horen hier dat mensen Spiderman remastered er mooier uit vinden zien dan deel 2, is dat ook echt zo? Zou toch niet moeten kunnen aangezien dat een launch game was en ze nu veel meer uit de ps5 moeten kunnen persen.
Zelf haal ik hem pas later in huis omdat ik miles morales redelijk recent heb uitgespeeld heb en een beetje spiderman moe ben. Maar ben benieuwd naar de bevindingen hier.
Zelf haal ik hem pas later in huis omdat ik miles morales redelijk recent heb uitgespeeld heb en een beetje spiderman moe ben. Maar ben benieuwd naar de bevindingen hier.
Playstation 5
Spider-Man 2 oogt op veel vlakken realistischer, met name door de betere toepassing van RT. Als je de analyse van Digital Foundry bekijkt zie hoe de, in eerste instantie, kleine veranderingen toch een groot effect hebben:Stylze schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:15:
Wel apart om te horen hier dat mensen Spiderman remastered er mooier uit vinden zien dan deel 2, is dat ook echt zo? Zou toch niet moeten kunnen aangezien dat een launch game was en ze nu veel meer uit de ps5 moeten kunnen persen.
nette setup met Disney(Parcs) merch is altijd +1
Ja leuk he die merch 😃 Haunted mansion is in aanbouw.schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:35:
[...]
nette setup met Disney(Parcs) merch is altijd +1
Verwijderd
Kon wel gaan zitten wachten maar de game zou er toch uiteindelijk komen. Gelijk maar gekocht en de download gestart. Staat de game iig klaar.
Ik zou eigenlijk plannen hebben dit weekend, zowel vrijdag avond als zaterdag.
Maar een aantal ziekte gevallen helaas in de groep, dan wordt het maar Spider-Man spelen morgen en zondag 😋.
Maar een aantal ziekte gevallen helaas in de groep, dan wordt het maar Spider-Man spelen morgen en zondag 😋.
Ik vind spiderman remastered oprecht veel mooier uitzien. Lijkt wel dat de HDR niet goed is geimplementeerd bij deze. De kleuren zijn doffer.Stylze schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:15:
Verwijderd
HDR blijkt zeer goed te zijn. Komt het niet door dat de kleuren warmer zijn dat je het er minder uit vindt zien?Farabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:47:
[...]
Ik vind spiderman remastered oprecht veel mooier uitzien. Lijkt wel dat de HDR niet goed is geimplementeerd bij deze. De kleuren zijn doffer.
Zou best kunnen. Ik weet het niet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:57:
[...]
HDR blijkt zeer goed te zijn. Komt het niet door dat de kleuren warmer zijn dat je het er minder uit vindt zien?
Ik vind het er juist fantastisch uitzien, zelfs met 120fps ziet het er waanzinnig uit.Farabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:47:
[...]
Ik vind spiderman remastered oprecht veel mooier uitzien. Lijkt wel dat de HDR niet goed is geimplementeerd bij deze. De kleuren zijn doffer.
Het enige wat je dan wat merkt is minder auto's en iets minder scherp haar maar voor de rest valt me amper iets op.
https://www.powerpyx.com/...n-2-trophy-guide-roadmap/
Voor de trophy hunters onder ons, de guide van PowerPyx staat online sinds gister. Ik ga hem verder niet lezen ivm eventuele spoilers, maar het belangrijkste is dat er geen missable trophies zijn.
Voor de trophy hunters onder ons, de guide van PowerPyx staat online sinds gister. Ik ga hem verder niet lezen ivm eventuele spoilers, maar het belangrijkste is dat er geen missable trophies zijn.
Hier ook ruim op tijd via Amazon besteld(pre-order een maand geleden), maar was vertraagd verstuurd, einde ochtend pas opgehaald door PostNL en wordt, zoals het er nu naar uitziet, pas maandag afgeleverd op het PostNL punt. Gaat lekker bij Amazon/PostNL.Nietdatikweet schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:55:
[...]
Hier hetzelfdeachja we krijgen m tenminste op release dag binnnen. Word trouwens bezorg door DHL bij mij
Die van mij staat nog gepland om vandaag bezorgt te worden, maar ik kan pas na het weekend spelen.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Heb de mijne in september besteld en krijg hem morgen binnen. Maar ik ben het type dat niet kan wachten dus ga hem nu in de stromende regen halen bij de intertoys voor 9 euro meerstephankamp schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:36:
[...]
Hier ook ruim op tijd via Amazon besteld(pre-order een maand geleden), maar was vertraagd verstuurd, einde ochtend pas opgehaald door PostNL en wordt, zoals het er nu naar uitziet, pas maandag afgeleverd op het PostNL punt. Gaat lekker bij Amazon/PostNL.

Uiteindelijk is het allemaal subjectief, maar ik zou toch even naar de instellingen van je televisie kijken. Naar mijn mening is Spider-Man 2 juist kleurrijker en scherper. Misschien minder ‘warm’, maar zeker niet doffer.Farabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:47:
[...]
Kijk, dat is dedication.Ramon27 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:17:
[...]
Heb de mijne in september besteld en krijg hem morgen binnen. Maar ik ben het type dat niet kan wachten dus ga hem nu in de stromende regen halen bij de intertoys voor 9 euro meer
Heb ‘Super Mario Bros. Wonder’ ook maar digitaal gekocht, want ik wacht nog steeds op brievenbuspakketten die halverwege september geleverd hadden moeten worden; elke dag druppelt er een brief binnen …
Het spel lijkt op vlagen op uncharted 4 (school) en TLOU2 (fiets-paard). Lijkt soms bijna een naughty dog game.
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 20-10-2023 16:30 ]
Verwijderd
Ja hallo nu krijg ik nog meer zin!Farabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:27:
Het spel lijkt op vlagen op uncharted 4 (school) en TLOU2 (fiets-paard). Lijkt soms bijna een naughty dog game.
Dat vind ik wel heeel erg ver gaan haha. Zit zeker meer verhaal in en is ook goed. Maar die vergelijking met TLOU met de fiets vind ik wel echt vreemdFarabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:27:
Oefff, zit op 98%. Dacht dat ik helemaal klaar was maar blijkbaar moet je ook de Mysterio dingen op Gold hebben allemaal voor 100%
Wel f doen natuurlijk nog, eerste Spiderman game op 100% dan
mijn punt na 3 uurtjes spelen een 10/10. ze hebben het wat saaie button mashing van de vorige versies goed aangepakt met de speciale vechtacties (L1+R1 wiel). dit is een grote pluspunt in mijn ogen en geeft een extra dimensie aan het spel. prachtige actiescenes in het spel overigens. ik was een beetje bang dat ze de hype niet gingen waarmaken. maar het gaat de goede kant op.
De HDR kan ik nu meer waarderen. Mijn ogen raken gewend.
De HDR kan ik nu meer waarderen. Mijn ogen raken gewend.
[ Voor 20% gewijzigd door Farabi op 20-10-2023 17:32 ]
Hij is echt geweldig.... helemaal weggeblazen

Wat een game zeg, wat een openingsmissie.
En wat is Miles toch weer een fantastische kerel, ik speel eerlijk gezegd het liefste met Miles.
En wat is Miles toch weer een fantastische kerel, ik speel eerlijk gezegd het liefste met Miles.
Lekker man! Have fun!DiJerno schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:47:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Whoop whoop, vanavond spidey-time 😃
klinkt een beetje gek, maar hoop een keer op een spidermanspel in andere wereldstad. dat slingeren door de stad blijft heerlijk. maar het is jammer genoeg wel het 3e spel achterelkaar in NY. zou bijv. wel een keer door tokyo of hongkong willen slingeren.
Spider-man Hendrik-Ido-Ambacht?Farabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:18:
klinkt een beetje gek, maar hoop een keer op een spidermanspel in andere wereldstad. dat slingeren door de stad blijft heerlijk. maar het is jammer genoeg wel het 3e spel achterelkaar in NY. zou bijv. wel een keer door tokyo of hongkong willen slingeren.
Ziet er lekker uit hoor.
Ja dat zou gek zijnFarabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:18:
Eigenlijk denk ik ook dat dit de laatste Spiderman game is, na 3 games is het ook wel prima. Insomniac zal zich nu wel volledig op Wolverine richten
Verwijderd
Eerste uurtjes zitten er in. Genieten! Ziet er top uit in 40fps mode. Kwaliteit druipt van de game af. Dan weet je weer waarom je een PS5 in huis hebt gehaald.
Moet wel al die abilities en gadgets uit m’n hoofd leren met 2 characters.. komt vast goed en of je ze hard nodig hebt betwijfel ik ook. Lijkt meer op fun opties als je uitgebreider wilt knokken. Momenteel druk ik ze in tijdens gevechten en wacht dan af om te zien wat ze ook alweer deden.
Nu al een top game.
Moet wel al die abilities en gadgets uit m’n hoofd leren met 2 characters.. komt vast goed en of je ze hard nodig hebt betwijfel ik ook. Lijkt meer op fun opties als je uitgebreider wilt knokken. Momenteel druk ik ze in tijdens gevechten en wacht dan af om te zien wat ze ook alweer deden.
Nu al een top game.
Haha heb ik ook man, Vele opties om te onthouden maar gebruik tot nu toe op spectacular gewoon de basic stuff.Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:37:
Eerste uurtjes zitten er in. Genieten! Ziet er top uit in 40fps mode. Kwaliteit druipt van de game af. Dan weet je weer waarom je een PS5 in huis hebt gehaald.
Moet wel al die abilities en gadgets uit m’n hoofd leren met 2 characters.. komt vast goed en of je ze hard nodig hebt betwijfel ik ook. Lijkt meer op fun opties als je uitgebreider wilt knokken. Momenteel druk ik ze in tijdens gevechten en wacht dan af om te zien wat ze ook alweer deden.![]()
Nu al een top game.
Verwijderd
120hz mode. Dan wordt fidelity 40fps.Farabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:41:
Hoe zetten jullie de 40fps mode aan? Dit kan je niet specifiek aangeven bij beeldsettings toch?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2023 21:44 ]
Heeft deze game ook nog 30fps mode dan? Nog meer eyecandy dan?Farabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:52:
Ik ben een van de weinige die op 30fps blijft spelen denk ik in het ps5-tijdperk.
Whole lot of stars ***
Je kunt toch ook Performance kiezen, dan is het 1440p@60fps volgens mij.Farabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 21:52:
Ik ben een van de weinige die op 30fps blijft spelen denk ik in het ps5-tijdperk.
@rudios Fidelity is standaard 30FPS. Ik heb de game zelf niet maar volgens mij heb je vijf (indirecte) keuzes.
fidelity 30fps, dan performance 60fps. En als je dan 120hz scherm hebt en dat aan zet wordt fidelity 40fps.
Heb je dan ook nog eens VRR dan wordt fidelity zelfs tussen den 40 en 50fps. Performance schommelt dan tussen de 60 en 80fps.
fidelity 30fps, dan performance 60fps. En als je dan 120hz scherm hebt en dat aan zet wordt fidelity 40fps.
Heb je dan ook nog eens VRR dan wordt fidelity zelfs tussen den 40 en 50fps. Performance schommelt dan tussen de 60 en 80fps.
Ik teken nergens meer voor
Heb al een tijdje het gevoel dat het forum van Tweakers door veel gamers niet meer gebruikt wordt en dit topic maakt dat heel duidelijk. Dikke tripple A game en op release day maar een handje vol reacties..
Opening zit er op, morgen verder. Grafisch echt waanzinnig en sfeer zit er weer dik in!
Mja komt omdat veel mensen spiderman moe zijn denk ik, game doet weinig nieuws en is 3 jaar geleden nog remastered en miles morales uitgekomen. (Hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat het geen toffe game is, de reviews zeggen genoeg dat dat wel zo is) Meeste mensen hebben remastered + MM zelfs in afgelopen 1.5 jaar pas gespeeld waarschijnlijk omdat de ps5 daarvoor nog amper te krijgen was. Dan zit je niet nu al te wachten om weer in New York rond te gaan slingeren.schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:16:
Heb al een tijdje het gevoel dat het forum van Tweakers door veel gamers niet meer gebruikt wordt en dit topic maakt dat heel duidelijk. Dikke tripple A game en op release day maar een handje vol reacties..
Andere topics als starfield en diablo 4 waren amper te volgen de dagen vlak na launch zo snel ging het met reacties.. Zitten wel degelijk veel gamers hier nog.
Is gewoon weinig nieuws te bespreken omdat het meer van hetzelfde is.
[ Voor 4% gewijzigd door Stylze op 20-10-2023 23:30 ]
Playstation 5
@Stylze of er valt echt weinig te klagen want dat wordt eerder gedaan dan melden hoe tof het is 😉
ps ik vind het weer tof om rond te slingeren
Of we zijn allemaal bezig met te geniet van onze game.schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:16:
Er valt ook weinig tot niets over te zeggen, de game loopt enorm vlot geen enkele vastloper of bug tegengekomen.
Wat betreft de story kan je ook niet veel zeggen want je riskeert spoilers weg te geven. De komende dagen zal dit wel wat beteren als meer mensen het einde uitspelen.
Ik haal hem morgen pas op bij game mania. Dus kan nog niet meepraten helaas.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Liever fidelity , VRR smoothened, 120hz 40 fps mode.Yonix schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:12:
[...]
Je kunt toch ook Performance kiezen, dan is het 1440p@60fps volgens mij.
Verwijderd
Ik heb 60fps niet eens geprobeerd terwijl ik daar vroeger standaard voor ging. 40fps is de sweetspot bij de PlayStation top titels geworden voor mij. Het ziet er prachtig uit. HDR is ook heel goed in de game wat tegenwoordig helaas niet het geval is bij een hoop andere games.NightShadow22 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:15:
[...]
Liever fidelity , VRR smoothened, 120hz 40 fps mode.
En wat een spektakel. Ik kan daardoor juist de rustige momenten ook waardere zoals een stukje fietsen.
Dik tevreden.
Ja same! heb dat ook bij de Ps exlusives echt helemaal prima en zwaar genieten van de graphicsVerwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:39:
[...]
Ik heb 60fps niet eens geprobeerd terwijl ik daar vroeger standaard voor ging. 40fps is de sweetspot bij de PlayStation top titels geworden voor mij. Het ziet er prachtig uit. HDR is ook heel goed in de game wat tegenwoordig helaas niet het geval is bij een hoop andere games.
En wat een spektakel. Ik kan daardoor juist de rustige momenten ook waardere zoals een stukje fietsen.
Dik tevreden.
Echt weer een topper dit! wauw!
Ik probeer al 2 uurtjes het spel te installeren via de disc versie, maar het blijft hangen op 36% kopieren… iemand anders ook last daarvan?
Ik zie in ieder geval veel berichten op internet hierover
https://www.ign.com/artic...aving-installation-issues
[ Voor 19% gewijzigd door shads op 21-10-2023 00:57 ]
Er is blijkbaar een batch niet goed gegaan...sony komt met een patch waarschijnlijk...wat je kan doen is de game terug sturen en een kopie ophalen bij een andere store....my2centsshads schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:54:
Ik probeer al 2 uurtjes het spel te installeren via de disc versie, maar het blijft hangen op 36% kopieren… iemand anders ook last daarvan?
Jup, gisteravond heel de avond in deze modus gespeeld en dat speelde fantastisch! 👌NightShadow22 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:15:
[...]
Hier zelfde instelling, helemaal top!NightShadow22 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:15:
[...]
Krijgt een PS5 eigenlijk hardwaretechnisch gezien niet flink meer op z'n donder door die VRR techniek? 4k, alle toeters en bellen en dan ook nog een hogere framerate dan in eerste instantie beoogt.
Hoe zit dat eigenlijk?
Hoe zit dat eigenlijk?
Hier hetzelfde probleem. Besteld bij Gameresource maar ook mensen bij GameMania hebben deze problemen. Mail van GR is dat Sony een patch gaat uitbrengen maar het lijkt mij toch echt te zitten in de fysieke disc. Voorlopig geen Spiderman hiershads schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:54:
https://www.thegamer.com/...install-stuck-36-percent/
[ Voor 6% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 21-10-2023 09:17 ]
De hardware wordt eigenlijk beter benut en dat is mede mogelijk door de implementatie van de hdmi 2.1-standaard (4K, 120Hz én VRR).flugelisoke schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:59:
Krijgt een PS5 eigenlijk hardwaretechnisch gezien niet flink meer op z'n donder door die VRR techniek? 4k, alle toeters en bellen en dan ook nog een hogere framerate dan in eerste instantie beoogt.
Hoe zit dat eigenlijk?
En natuurlijk Insomniac die het in SM2 feilloos weet toe te passen.
[ Voor 8% gewijzigd door Yonix op 21-10-2023 09:30 ]
Spiderman 2 reclame op de Vegas Sphere, erg vet:
Kon geen goeie YouTube video vinden dus ff doorklikken naar X voor beeld.
Two Spideys have taken over @SphereVegas.
— PlayStation (@PlayStation) 21 oktober 2023
Marvel’s #SpiderMan2PS5 is out now on PS5. #BeGreaterTogether pic.twitter.com/dIrcr9LK4R
Kicken!Chaoss schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:11:
Spiderman 2 reclame op de Vegas Sphere, erg vet:
[Twitter]
Heeft GR ook gezegd ook gezegd wanneer de patch zal uitkomen? Ik ga die van mij retourneren, maar straks komt die patch later vandaag nogPiet_Piraat7 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:16:
[...]
Hier hetzelfde probleem. Besteld bij Gameresource maar ook mensen bij GameMania hebben deze problemen. Mail van GR is dat Sony een patch gaat uitbrengen maar het lijkt mij toch echt te zitten in de fysieke disc. Voorlopig geen Spiderman hier
https://www.thegamer.com/...install-stuck-36-percent/

Dat vind ik ook wel risico, dan koop je ergens anders alsnog, maar dan heb je weer de kans dat die schijf het niet doet…. Lekker dit tijdens het weekend
Ik heb denk geluk. Ook bij gameresource besteld en de installatie ging verder prima. Slechte zaak als er behoorlijke aantallen niet willen installeren.
Diverse fanatieke PlayStation gamers hebben Tweakers inderdaad verlaten. Dit heeft verschillende oorzaken. Een aantal waren erg actief en kwamen met veel interessante informatie.schumi1986 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:16:
Nee niet gezegd. Ik wil hem retourneren maar geen idee of dat kan uit de folie. Aan de andere kant, het is gewoon een kapot productshads schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:40:
[...]
Heeft GR ook gezegd ook gezegd wanneer de patch zal uitkomen? Ik ga die van mij retourneren, maar straks komt die patch later vandaag nog
Dat vind ik ook wel risico, dan koop je ergens anders alsnog, maar dan heb je weer de kans dat die schijf het niet doet…. Lekker dit tijdens het weekend
Heb je op je tv Dynamic Tone Mapping of HGIG aanstaan? Vaak wordt HGIG aangeraden, maar persoonlijk vind ik DTM meestal mooier, is wat helderder.Farabi schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:47:
[...]
Vanmorgen via Bol de PS5 versie binnengekregen en dan is de installatie toch wel ineens spannend, met die 36%… gelukkig is hij gewoon doorgegaan.
per aspera ad astra
Fair point haha game ziet er ook gewoon erg goed uit en zal mij niks verbazen als ik hem rond de kerst alsnog in huis haal.Cardwizard schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:40:
@Stylze of er valt echt weinig te klagen want dat wordt eerder gedaan dan melden hoe tof het is 😉
Playstation 5
Verwijderd
De game (van wat ik heb gespeeld) is niet vernieuwend maar wel top. Een echte AAA PlayStation game en daar hou ik van. Hierna is het imo wel tijd voor een andere franchise van de makers. Wolverine kom maar op. En als je ondertussen zin in Spider-Man hebt kun je SM2 mooi in NG+ herspelen. Het voelt als een waanzinnig goede afsluiter van de huidige reeks.
Wat een topper. Ik heb er de eerste twee uur opzitten.
Ik ben blij dat ik soms eens rustige missies kan spelen. Het gaat soms zo snel en rap dat ik naar de zijmissies grijp voor de rust 🤣.
Ik heb hem even in 60fps gespeeld maar om een of andere reden heb ik liever 40fps. Het is fijn dat het net niet zo vloeiend is zoals bij 60fps. Dat maakt het spel meer filmisch, dat vind ik goed passen bij dit soort spellen.
Verder ben ik enorm onder de indruk van de laadtijden en de snelheden die in het spel voorkomen. Het laat toch zien dat een goede SSD een console fijner kan maken. Het geeft een heel andere dimensie.
Ik ben blij dat ik soms eens rustige missies kan spelen. Het gaat soms zo snel en rap dat ik naar de zijmissies grijp voor de rust 🤣.
Ik heb hem even in 60fps gespeeld maar om een of andere reden heb ik liever 40fps. Het is fijn dat het net niet zo vloeiend is zoals bij 60fps. Dat maakt het spel meer filmisch, dat vind ik goed passen bij dit soort spellen.
Verder ben ik enorm onder de indruk van de laadtijden en de snelheden die in het spel voorkomen. Het laat toch zien dat een goede SSD een console fijner kan maken. Het geeft een heel andere dimensie.
Kapot is kapot. Het is ook niet de verantwoordelijkheid van de (online) winkel lijkt mij. Het moet gewoon terug naar de leverancier…Piet_Piraat7 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:03:
[...]
Nee niet gezegd. Ik wil hem retourneren maar geen idee of dat kan uit de folie. Aan de andere kant, het is gewoon een kapot product
Helemaal mee eens! Ik vind idd juist 30/40fps bij RPG games veel mooier en ‘filmischer’ dan 60fps. Zelfde als bij films eigelijk; Motion smoothing, zelfde idee als 60fps, het lijkt dan zo “plastisch” / soap oparah effect-achtig. Bij first person shooter games is het weer een ander verhaal natuurlijk.DiJerno schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:19:
Ik game nu meer dan 40 jaar en natuurlijk kan je niks vergelijken met jaren terug. Maar deze game is grafisch wel echt next-level hoor. Heb nog geen game gezien wat er mooier uit ziet als SM2.
Whole lot of stars ***
Phantom Liberty zat er aardig tegen aan, op momenten bijna fotorealistich, maar natuurlijk een heel andere art style.Rudios schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 16:19:
[...]
Helemaal mee eens! Ik vind idd juist 30/40fps bij RPG games veel mooier en ‘filmischer’ dan 60fps. Zelfde als bij films eigelijk; Motion smoothing, zelfde idee als 60fps, het lijkt dan zo “plastisch” / soap oparah effect-achtig. Bij first person shooter games is het weer een ander verhaal natuurlijk.
Ik game nu meer dan 40 jaar en natuurlijk kan je niks vergelijken met met jaren terug. Maar deze game is grafisch wel echt next-level hoor. Heb nog geen game gezien wat er mooier uit ziet als SM2.
Vind SM2 ook behoorlijk next level.
Nieuwe analyse van Digital Foundy: Fidelity vs Performance: