Dit zou heel goed kunnen kloppen. Heb de mijne net vervangen en merkte dat de batterijen ook afzonderlijk leken te zijn aangesloten. De mijne was na 4 jaar overigens gewoon 'op' in de zin dat de detectie slecht werkte en de IR oogjes steeds false positives bleven geven. Tis uiteindelijk een duur ding, wat goed werkt maar niet heel duurzaam is in gebruiksduur en batterij gebruik. We zouden ze allen 's zo'n adapter oplossing moeten vragen te maken, wellicht kunnen ze dat zelf. Al zal dan de prijs voor een adaptertje wel weer sky high zijn.thehog schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:42:
Ik heb ook zo'n batterij vretende kattenluik. Ik meen ergens gelezen te hebben dat iemand had gezien dat de flap/eletronica etc op die 4x1.5v (6v totaal) werkt maar dat de chip reader op 3v (2x 1.5v) werkt en op die manier ook is aangesloten op de batterijen. Dat zou verklaren waarom je niet zo'n 6v replacement kan plaatsen. De chip werkt dan niet meer.
Bij mij hebben ze zelfs een keer een hele nieuwe catflap bezorgt omdat bij mij dat ding binnen een maand een setje batterijen had opgesnoept. Die oude flap mocht ik houden als troffee. Ik denk dat ik die binnenkort een keer uit elkaar haal en kijk of er mods zijn te maken op de power supply.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!