Iemand van jullie die advies heeft of weet wat de oorzaak kan zijn van het volgende probleem;
Ik ben momenteel voor 4 maanden in het buitenland en thuis staat de thermostaat op 14,5, Tr correctie staat uit en ik heb ook de boiler functie uitgezet. Echter de 3-wegklep zit er nog wel gewoon tussen.
Al vrij snel nadat ik vertrok schoot de warmtepomp in storing met de melding; S08 Ontdooifout, Drie keer achter elkaar.
Na een harde reset middels de stroom eraf te halen startte de warmtepomp weer op en hervatte zijn werk.
Nu eergisteren gebeurde hetzelfde, het lijkt met name in de koude dagen te zijn geweest. Maar voorheen waren er nooit storingen. Na een reset weer even aan.
Kan het zijn dat dat er iets met de 3 weg klep mis gaat nu de boiler functie is uitgezet in de instellingen? Hij blijft die volgens wat ik uitlees in HASS wel gewoon schakelen.
Nu is de warmte pomp weer in storing, 3e keer in korte tijd. Morgen gaat iemand thuis langs om te kijken maar ik ga ervan uit wederom de S08 error.
Heb ik iets verkeerds gedaan door de warmwater functie uit te zetten?
Kan het met de laatste update met vorstbeveiling te maken hebben?
Sorry als dit al in het forum ergens besproken is maar ik heb weinig mogelijkheden tot internet en het forum niet meer bij kunnen lezen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Razor109 op 13-12-2024 20:41
]