Het heeft even geduurd maar ook hier is de cv er uit en kunnen we warm douchen en zitten met een Amber 9.5. Hieronder een tekening van de gebruikte materialen — misschien heeft iemand er wat aan. Ja, ik weet dat ik vaker foto’s post en dan soms op m’n donder krijg voor keuzes of materialen 😅, maar dit is echt met de beste bedoelingen. Spaar me een beetje 😉
Uitgangspunten bij mijn installatie:
Stijlvolle buitenunit
Netjes en strak SWW-vat, omdat deze in het zicht staat (270liter geworden)
Zo groot en betaalbaar mogelijke leidingen/koppelingen
Monitoring en logging
Zelf installatie en inbedrijfstelling mogelijk
Full electric, geen halve maatregelen
Support via community (dit topic) en leverancier
geen werkelijke situatie maar het zijn de gebruikte materialen, leidingsroute is anders dan op tekening
Ik heb een PNI CT40 thermostaat aangesloten, die momenteel nog op de standaardinstellingen staat. Ik las eerder in dit topic dat het aanpassen van de hysterese naar 0,3 wordt aangeraden in plaats van 0,1; dat ga ik waarschijnlijk nog wijzigen.
Daarnaast draait inmiddels ook de Leejoow-module voor logging en monitoring in Home Assistant.
Mijn huidige stooklijn ziet er als volgt uit. Er komt binnenkort wat kou aan, dus dan zal blijken of dit goed vol te houden is: Ik heb iig de 36Hz nog niet gezien, 43 is het laagst tot nu toe.
−10 °C → 35 °C
0 °C → 30 °C
5 °C → 27 °C
15 °C → 25 °C
20 °C → 25 °C
Situatie hier:
92 m² vloerverwarming verdeeld over 6 groepen en 4× T22 radiatoren, waarvan er één is bij geknoopt op de verdeler en hier op is afgeregeld.
Finetuning moet nog en ik denk dat ik met jullie input en reeds geplaatste reacties een heel eind kom.