Amber 65. Atlantic Explorer. 20.000Wp zonnepanelen. 48kWh/20kW Sigenergy thuisbatterij Kia Niro EV. Zappi Laadpaal. Bakkerij aan huis -> 40kW deckoven
Dat lijkt precies dezelfde plek als bij hansv, correct?
Ja, zelfde plek. Misschien dat andere Amber bezitters ook eens kijken of ze daar roestvorming zien. Zou een structureel ding kunnen zijn.despijker schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:49:
[...]
Dat lijkt precies dezelfde plek als bij hansv, correct?
Ik heb in ieder geval via de leverancier gevraagd om melding te maken bij Itho en te komen met een oplossing.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Denk je nou echt dat ze daar wat aan doen?hansvk schreef op zondag 7 juni 2026 @ 11:38:
[...]
Ja, zelfde plek. Misschien dat andere Amber bezitters ook eens kijken of ze daar roestvorming zien. Zou een structureel ding kunnen zijn.
Ik heb in ieder geval via de leverancier gevraagd om melding te maken bij Itho en te komen met een oplossing.
En wat zouden ze dan moeten doen?
Jij denkt dat je roest moet accepteren bij een WP van drie jaar oudTechnician- schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:03:
[...]
Denk je nou echt dat ze daar wat aan doen?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Wij melden het uiteraard aan Itho. Naar mijn idee moet de installateur het in eerste instantie schoonmaken en behandelen. Blijkt het een serieus probleem met verregaande roestschade dan komt Itho in beeld. De grille is eenvoudig te verwijderen. Een busje Valvoline bodycoating doet vaak wonderen bij lichte oppervlakte roest.Technician- schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:03:
[...]
Denk je nou echt dat ze daar wat aan doen?
Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline
Dan droogt het beter.
🤣
Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt
Ja dat denk ik wel ja.hansvk schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:12:
[...]
Jij denkt dat je roest moet accepteren bij een WP van drie jaar oud
Had je wat meer geld moeten uitgeven aan een merk die de beplating thermisch verzinkt voor het coaten.
[ Voor 19% gewijzigd door Technician- op 07-06-2026 20:54 ]
Wat een onzin. Alsof een Itho Amber een B-merk is.Technician- schreef op zondag 7 juni 2026 @ 20:53:
[...]
Ja dat denk ik wel ja.
Had je wat meer geld moeten uitgeven aan een merk die de beplating thermisch verzinkt voor het coaten.
Haha, de echte CAR boy die warmtepompen poetsen als nieuwe business gaat promotenCarboy54 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:18:
[...]
Wij melden het uiteraard aan Itho. Naar mijn idee moet de installateur het in eerste instantie schoonmaken en behandelen. Blijkt het een serieus probleem met verregaande roestschade dan komt Itho in beeld. De grille is eenvoudig te verwijderen. Een busje Valvoline bodycoating doet vaak wonderen bij lichte oppervlakte roest.
Goed om te weten dat de grille makkelijk weg te halen is. Die moet ik nog poetsen en is helemaal groen van de alg hier. Nog tips/tricks waar ik op moet letten bij t verwijderen? (Behalve de warmtepomp even uitschakelen)
Deze Car boy wast altijd samen met zijn auto de warmtepomp. Die staat er namelijk naast 🤗Get!em schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:41:
[...]
Haha, de echte CAR boy die warmtepompen poetsen als nieuwe business gaat promoten![]()
Goed om te weten dat de grille makkelijk weg te halen is. Die moet ik nog poetsen en is helemaal groen van de alg hier. Nog tips/tricks waar ik op moet letten bij t verwijderen? (Behalve de warmtepomp even uitschakelen)
Weheat Sparrow + WH-MDC09J3E5 + ITHO AMBER 9.5. 26x245 WP Panelen. WP boiler 200L Adviseur Warmtepomponline&Fancoilonline
Binnenkort een mooi topic van een tweaker die de behuizing naar een poedercoater brengt voor een kek kleurtje ?Get!em schreef op zondag 7 juni 2026 @ 22:41:
[...]
Haha, de echte CAR boy die warmtepompen poetsen als nieuwe business gaat promoten![]()
😁
Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt
Wrappen, detailling, spoilers, sideskirts..... ik zie handel.Jan2023 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 09:39:
[...]
Binnenkort een mooi topic van een tweaker die de behuizing naar een poedercoater brengt voor een kek kleurtje ?
😁
Weet niet of ik een witte had neergezet..
Maargoed wordt ook vanzelf roestbruin of mos groen ;-)
Kun je aangeven hoe de grille kan worden verwijderd? De binnenkant is aardig groen geworden. En kan ik ook beter naar die roestplek kijken.Carboy54 schreef op zondag 7 juni 2026 @ 16:18:
[...]
Wij melden het uiteraard aan Itho. Naar mijn idee moet de installateur het in eerste instantie schoonmaken en behandelen. Blijkt het een serieus probleem met verregaande roestschade dan komt Itho in beeld. De grille is eenvoudig te verwijderen. Een busje Valvoline bodycoating doet vaak wonderen bij lichte oppervlakte roest.
Maar goed dat die van mij er niet naast staat, wordt een dingetje iedere morgen.Carboy54 schreef op maandag 8 juni 2026 @ 00:09:
[...]
Deze Car boy wast altijd samen met zijn auto de warmtepomp. Die staat er namelijk naast 🤗
Compleet off-topic😉
Solar Edge 9800WP O/W - Itho Amber 95 | Systeem integrator meet en regeltechniek & KNX | projecterings deskundige CCTV & Inbraaksignalering systemen | Meet- en regeltechniek in de klimaatbeheersing (MRK-A)
Ja hoor:hansvk schreef op maandag 8 juni 2026 @ 20:16:
[...]
Kun je aangeven hoe de grille kan worden verwijderd? De binnenkant is aardig groen geworden. En kan ik ook beter naar die roestplek kijken.
Eerst de zijkant (rechts vanaf voor gezien). Dan de bovenkant. En dan zie je alle schroeven de grill zitten. (links, rechts en boven. vergeet niet de aarde los te halen)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Warmtepomponline.com & Fancoilonline.com Amber 65, F-gassen II
:strip_exif()/f/image/5co4AnThZeR5C64VI8v47itV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/djwJZSf2oIBQCYEDqLe1AFlB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Ot2FCQyq4OSUqG0UYXrA2ktt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vcqu8alrzBhVGG3WdCPcwU6s.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/PMxnyoDsIZ5qKkmXy40FMThI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/usrcXTcrQ6JzBAhQwa6y8tZ6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/g0OR8aJgyQiJac7eVUYGKJvz.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wiZ4DpRmgXRIKGo3iVy0LNFI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/bJo8m9Zs5cy9OnCSdkkuGCGL.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/EAdl048cj64ugLEwJEZzAeh0.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/iUeGFzAPm038UtotTKbMudaL.jpg?f=fotoalbum_tile)