GF3- langzamer dan R8500,
Klopt, scheelt echter niet veel, hij is al wel weer een tijdje uit
en ongeveer even duur,
Alleen sommige pre-orders zijn gelijk geprijsd, de prijs voor de pre-order is $299 (als je m kan krijgen) en de prijs voor de radeon 8500 is standaard $389, terwijl je voor $280 een geforce 3 hebt, dat is $109 piek (+/- 30%) prijsverschil, daarnaast kun je niet gewoon de dollarkoers omrekenen omdat je op die wijze bij de geforce 3 uitkomt op 750-800 piek (incl btw) en ik heb nog geen gf3 voor die prijs gezien, als je ziet dat je nu een gf3 voor +/- 1000 piek hebt dan kun je zelf wel raden dat de radeon 8500 flink wat meer gaat kosten
minder feaurures/mindere beeldkwaliteit
Het eerste is deels waar, de gf3 heeft andere feautures en soms ook mindere features (de pixelshader was trager d8 ik), het 2e is onzin, de 3d kwaliteit verschilt niet en de 2d kwaliteit verschilt nauwelijks, sterker nog, nu ati ook radeon's door andere fabrikanten wil laten maken zal het "slechte 2d filter" issue ook bij ati gaan spelen.
R8500- sneller dan GF3 maar langzamer dan Ti500, wel goedkoper, zeer goede beeldkwaliteit
Het eerste klopt, maar aangezien de prijs van de ti 500 nog niet bekend is is dit verder speculatie, mijn gok: nvidia prijst de ti 500 net zo hoog als de radeon 8500, het tweede heb ik hierboven al besproken
GF3 Ti- snelste kaar maar wel duur, en niet zo'n goede beeld kwaliteit als de R8500, evens een gebrek aan bepaalde key features van de R8500
Ik weet de prijs van de ti 500 nog niet, dus ik weet ook nog niet of ie ati's hoge prijs zal overtreffen, welke features jij bedoeld vraag ik me af, bovendien moet ati de drivers nog zodanig tweaken dat alle features ook daadwerkelijk worden gebruikt, en op dat gebied hebben ze niet zon goede reputatie, daarnaast is het ook maar de vraag in welke mate bepaalde features nodig zijn/worden gebruikt in de software/games (hoewel ik trueform intressanter vind dan n-patches)
Ik had gehoopt dat de radeon 8500 flink beter zou worden dan de gf3 en ook scherp geprijsd, helaas is dat niet zo, maar wat niet is kan nog komen (mbt de prijs)