Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition
Bovendien is de Radeon I voorlopig snel genoeg om alles vloeiend te draaien in 1024*768.
Go Unreal II!
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Ik wil geen kaart meer die de basics niet ondersteunt, maar we wachten af.
Niet op voorraad.
Verwijderd
een erg goede kaart
maar ik vind zijn tv out wel waardeloos.
de probleem is dat de lijnen van de tv niet recht lopen maar bol achtig en vult niet heel de tv
daar heb ik met de matrox g400 dh 32mb
nooit las van gehad
dus mijn volgende kaart word weer een matrox g800 als hij ooit uit komt
Ik wil een laptop kopen die deze gpu bezit.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Verwijderd
suijkerb.......
altijd de nieuwste drivers gebruiken.
heb nu nergens last van.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Wordt je dan verplicht om over te stappen op MEOp zondag 02 september 2001 00:21 schreef Joost E. Boere het volgende:
De 8500DV heeft hele leuke features. Snif, hij mist Win98 support. BoehoeIk had verwacht ooit over te moeten stappen omdat de nieuwste DirectX er niet meer voor Win98 zou zijn. Maar het lijkt erop dat Ati de schuldige wordt.
zonietdantochwel: Wat vriendelijker kan ook wel zeg. Ik heb mijn opmerking herhaalt omdat hij in het einde van Radeon Topic part 19 zat. Men gaat niet alsnog 19 bekijken terwijl 20 al open is en dan in 20 reageren. Hierdoor is er nauwelijks discussie over ontstaan, terwijl ik het wel belangrijk vindt. Als ik continu mijzelf zou lopen herhalen kan je me melden bij SU, probeer je tot die tijd een beetje in te houden. Het is nou niet bepaald een bijdrage aan dit topic. Persoonlijk irriteer ik me meer aan dit soort "corrigerende" reacties van een regel, dan aan mensen die een minder handig bericht plaatsen.
ik heb de laatste officiele drivers gedownload maar counterstrike kan ik nu spelen in alle resoluties maar telkens op 60 hrz en dat is uitermate kloterig voor mijn ogen is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen want het zuigt uitermate veel.
p.s ik draai pas voor het eerst win2k dus ben er nog niet heel erg bedreven in.
Greetz Pala
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Graag eerst even searchen
hmz snap het nog steeds niet aangezien deze op de geforce slaat en niet op de radeon shit shit shit
|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085
Verwijderd
Zie mijn post .. die slaat ook op de Radeon.Op zondag 02 september 2001 16:54 schreef Paladin het volgende:
ik had gesearched maar niet goed dus thnx alot
hmz snap het nog steeds niet aangezien deze op de geforce slaat en niet op de radeon shit shit shit
vind het fantastisch
ik heb ook wat gekloot, ik kan dat multimedia device (bij de radeon voor dvd daggik) niet meer aan de praat krijgen. En quike III arena wil in 1024 bij 768 maar 37 fps
check me specs.
De rest is wel redelijk snel, 3d mark 2001 is ong 3400.
radeon is nu overgeclockt naar 195/195, wie weet er wat?
Verwijderd
iemandOp zondag 02 september 2001 17:07 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Wanneer komt die Radeon 8500En owja, is er al een geschatte prijs, zo niet, wordt ie meer of minder dan 1000 piek
VS: $ 299
Duitsland: 615 DM
Oftwel, dat valt best mee...
Maar goed, over een halfjaar dan maar weer vervangen....
waar heb je die prijs vandaan?
www.avpnews.com
Ik dacht dat het $399,- was ..Op maandag 03 september 2001 11:59 schreef Joost E. Boere het volgende:
In preorder:
VS: $ 299
Duitsland: 615 DM
Oftwel, dat valt best mee...
van Rage3dWant to buy a Radeon 8500? - 1:20 am EST - MrB [Comments (1)]
If you do then you can preorder it at EBgames for the low price of $299.99 that's low compared to the next price which is $389 at pricewatch! Find the deal here. It might be a type so don't be too surprised if your order is given a chance to be cancelled. The release date is 10/2/2001. A bit late for my taste but it's alright!
-----
Status on EBgames pricing - 12:06 pm EST - MrB [Comments (2)]
Our fellow Rage3D member, High_ping called the EB reps and inquired about the pricing of their Radeon 8500. He wrote it great so here's his email:
Just got off the phone with EB and the customer service rep said the 299.99 price is absolutely correct. If you order now and the price does change, you will still only be responsible for the 299.99! I just cancelled my order with enpc.com and ordered through EB! I saved about 90.00.
-----
dacht dat de kaart in september leverbaar zou zijn, maar bij ebgames shippen ze hem pas in oktober (dus half oktober pas in nederland ?
Read my post at B3D. ATI had fully operable A13 boards at ECTS (at least, I was told they were A13), so I theory the AA was working.
I had a fairly hefty chat with Mark Holes in which I managed to surpass his knowledge on a few questions so he called in Jason Mitchell (whos a driver developer I believe), whereby we had a long discussion over Radeon 8500s FSAA and texture filtering abilities abilities.
Basically the gist of it is that ATIs implementation is the same as the T-Buffer. They actually matched in hardware the DX8 Multisample Buffer, which is the MS equivalent of the Accumulation Buffer, and also there at 3dfxs insistence.
The previews weve seen have got it a little wrong they made out that developers have to support the feature, however this is incorrect; (like 3dfx, although they didnt really explicitly say it) developers can choose their own sample points should they wish, however this is not really the point. By default SMOOTHVISION will have a number of preset sampling positions, and a map of those positions dependant on the location of the pixel being sampled (i.e. location on screen, and edge pixel etc.) it will choose the best sample pattern for that pixel.
This being the case ATI can actually have a very different sample pattern for pixels that occur on the edge of a polygon (for the edge jaggies), to those that appear inside the polygon (texture AA).
ATIs driver team will gradually be tweaking the sample positions the map uses.
Niet op voorraad.
ik heb nog nooit een radeon gehad, alijd voodoo en nvidia.
welke van die radeons is te vergelijken met G3. welke is de beste, zal ik dan radean namen, of toch weer een G3?
ik mot ff weten hoelang het nog duurt met radean en hoeveel?
stap ik gelijk over naar intel en radeon.
Maar eh FMS, jij gamet toch amper, waar doe jij het eigenlijk allemaal voor?
Niet op voorraad.
3Dmark is ook leuk wel leuk.
ik wil altijd de beste hebben
en, hoe duur zal het ongeveer zijn?
Breek je nek voorzichtig
vroeger (toen ik in duitstland in dienst lag 1987) was het factor 1.2 ofzo.
Nee, maar als braaf werkende burger in NL betaal je altijd een bedrag aan "de mysterieuze Heeren van Fatsoen", dat hoor je als "werkbij" te doenOp maandag 03 september 2001 16:24 schreef hjs het volgende:
Als ie 615 DM is zal dat toch geen 1200,- piek zijn
vroeger (toen ik in duitstland in dienst lag 1987) was het factor 1.2 ofzo.
Ik heb ook geen andere verklaring voor de altijd veel hogere prijzen voor bepaalde produkten hier in NL.
Aan de andere kant, in een land waar criminelen en andere parasieten een waar eden vinden, moet het toch ergens van komen, waar moeten andere die 7tonnenWAO voor de ontvoerder van Heiniken betaald van worden.
Misdaad loont, zorg dat de werkbijen er niet achter komen
Niet op voorraad.
Verwijderd
als ik mijn videorecorder aan sluit op video in
en ik start video in van ati dan hang de pc.
ik gebruik de laatste drivers
systeem is
ibm aptiva
intel pentium3 500
256mb werkgeheugen
ati radeon 64mb ddr vivo
een ess onboard sound kaart
acer 12-08-32 brander
ik wil hier voor geen aparte topic open
"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"
Daarom kon ik het me ook niet voorstellen....Maar zeg aub dat jij het niet bent...
Verwijderd
Heb je de media-programma's van Ati hersteld/geïnstalleerd nadat je de drivers hebt geupdate? Deze programma's zijn hier erg gevoelig voor.Op dinsdag 04 september 2001 12:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
hoi ik heb een probleem met mij radeon
als ik mijn videorecorder aan sluit op video in
en ik start video in van ati dan hang de pc.
suc6
Verwijderd
ik was vergeten dat microsft 8.0 (de)coders
en de officelen drivers van ati
de nieuwe willen blijkbaar niet echt werken met die van mij
Anyways...Back on-topic and have a nice day!!!
RaD aka Jahoeriaan
kan iemand me even van die servers op de hoogte brengen?
[/tochnogevenofftopic]
Daar zit ik dan met mijn 1200 blinkende guldens, te wachten om ze wit te wassen met een Radeon 8500, afw8en vind ik zo vermoeiend. Maar ondertussen gaat het andere leven door. Weet iemand nog een leuk vrij nieuw spel? Ik heb Max Payne namelijk al uitgespeelt op diverse manieren, maar het is niet leuk meer als je het verhaal al kent. dus ik ben opzoek naar een nieuw spel, iemand een suggestie?
nog even een link, van iets waar ik meer dan zeker van ben:
link
met als feestelijke mededeling dat de kaart in de tweede week van october in europa te krijgen zal zijn. das vrij snel voor ATi begrippen dus ze hebben zich aan hun woord gehouden als dit waar is. lekker op tijd om nog een leuke prijsdaling te krijgen voor de HCC dagen
Breek je nek voorzichtig
Niet op voorraad.
of bedoel je: ze komen half oktober in Europa dus dan moeten we nu toch wel eens wat gaan zien?
Breek je nek voorzichtig
Niet op voorraad.
Breek je nek voorzichtig
Verwijderd
want dan werkt mijn vivo niet goed meer en heb ik geen inkomende beeld.
ik wacht wel tot er weer een officelen drivers er weer zijn
de nieuwe drivers installeren, MMC erop en de win dx8 video capture driver ding.
en wat betreft de drivers, ik denk dat we nog wat snelheid zullen krijgen als de R7500 het levenslicht ziet. en dan meehobbelen op de unifeid drivers
Breek je nek voorzichtig
Ik vrees dat de ontwikkeling van de Radeon II (drivers) voorrang heeft gekregen boven een goede driver-support voor de Radeon I. Ik zou graag weer eens nieuwe officiele drivers zien, want de huidige stammen van "March 7, 2001".Op donderdag 06 september 2001 22:10 schreef hjs het volgende:
Het is lang geleden dat er weer eens nieuwe (Beta) drivers zijn voor de Radeon. Zo heb je om de 14 dagen nieuwe drivers en nu is het alweer tijden stil
ATI mag dan mooie kaartjes maken, qua driversupport kunnen ze nog veel leren van concurrent nVidia.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Het kan best zo zijn, dat er niet meer uit de Radeon te persen is, maar goed..
Precies, Tommy heeft helemaal gelijk, eigenlijk is nVidia qua driver support niet veel beter als ATIOp vrijdag 07 september 2001 12:16 schreef Bomberman het volgende:
nVidia brengt niet zo vaak officiele drivers uit als vaak gedacht wordt .. daar zit vaak ook meer dan bv 4 of 5 maanden tussen. Al die beta's moet je niet meetellen ...
andere reden dat de drivers niet meer lekken kan zijn doordat er een intern onderzoek loopt naar hoe die drivers gelekt zijn...
Breek je nek voorzichtig
Daarom lekken er bij nVidia denk ik ook zoveel drivers (behalve die Det. 4 dan
Niet op voorraad.
Verwijderd
Ik heb nu nog de standaard windows drivers draaien...
(radeon 64mb ddr vivo)
Thnx
daar valt niet veel te OC, toch?
waarom doen ze geen sinks op de geheugen? de GPU cooler is ook niet de grootste. echte hardcore tweakers gaan natuurlijk modden, maar sink op de geheugen moet toch kunnen.
typo
Will je goed oc'en sloop je gewoon deze koeler eraf, monteer een hele goeie en plak je zelf een aantal heatsinks op de geheugens, dan ben je zeker dat alles optimaal zit en haal je 5mhz meer
Omdat het misschien niet nodig is?Op vrijdag 07 september 2001 20:06 schreef FMS het volgende:
[..]
daar valt niet veel te OC, toch?
waarom doen ze geen sinks op de geheugen? de GPU cooler is ook niet de grootste. echte hardcore tweakers gaan natuurlijk modden, maar sink op de geheugen moet toch kunnen.
typo
De Radeon die ik heb draait op 200MHz met alleen de standaard fan/heatsink. En vaak is het ook zo dat de ventilators en heatsinks bij videokaarten voor de sier worden aangebracht. Of ze brengen er een aan maar als je kijkt hoe zo'n ventilator is gebouwd vraag je je echt af hoe zo'n ding nu fatsoenlijk kan koelen. Ik vind de standaard fan/heatsink op de Geforce 3 daar een heel leuk voobeeld van. Grote fan, plaatje, en hekje rondom, meer is het niet
<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL
een kaart met een kein, goed geplaats sink, en de nodige airflow kun je beter oc dan de kaart met de mooiste of de grootste sink. geheugen sink is toch wel een must nu de tijd.
Heatsinks op het geheugen is eigenlijk meer nodig als je het geheugen net boven specs laat lopen.
het zou juist goed voor de marketing zijn, als de radeons ook op de OC gebied scoren.
Probleem zit in de software. Dan zoek ik ook liever een software oplossing dan dat ik gelijk de hardware ga zitten modden.Op zondag 02 september 2001 19:18 schreef Bomberman het volgende:
Ah mooi .. ik bedoelde ook niet dat pinnetje afbreken eigenlijk maar die regedit methode.
Pin 15 afbreken kan sowieso al niet als je (duh) coax gebruikt voor de aansluiting van de monitor....
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Radeon lopen goed boven specs.Op vrijdag 07 september 2001 20:45 schreef FMS het volgende:
daar gaat het toch om? "boven specs"
het zou juist goed voor de marketing zijn, als de radeons ook op de OC gebied scoren.
Mijn Radeon loopt maximaal op 195/195, dat is toch 30 mhz meer als standaard, 20% is toch goed
Breek je nek voorzichtig

Breek je nek voorzichtig
Teveel gedronkenOp zondag 09 september 2001 02:08 schreef The_PyroPath het volgende:
Niet op voorraad.
Verwijderd
Processor: Intel Pentium 4 1.7GHz
Motherboard/Chipset: Intel 850 Chipset/Motherboard (Dell OEM)
IDE Interface: Ultra ATA/100
Memory: 256MB PC800 RDRAM
HD: Maxtor 7200RPM DMA/100
IDE Interface: Ultra ATA/100
Video: ATI RADEON 8500, ATI RADEON 7500, GeForce 3 @ 200/460 (Reference-design), Dell OEM 32 MB GTS
ATI Drivers: ATI 7167 (4.13.7167)
Nvidia Drivers: Detonator 3 12.41
CD/DVD: NEC 16x DVD-ROM
Sound: SB Live! 1024 Sound
Windows 98 Second Edition
Power Supply: 330 Watt
3DMark2001 Pro 1024x768 32 bit Performance
RADEON 8500 6603
GF3 (200/460) 5707
RADEON 7500 4388
32MB GTS: 3280
W00T!
1
2
3
4
5
6
7
| Quake III "High Quality" 32 bit Performance Card 640x480 800x600 1024x768 1280x1024 1600x1200 RADEON 8500 188.8 185.5 171.1 126.8 92.8 GF3 (200/460) 192 185.7 161.5 110.4 76.4 RADEON 7500 186.3 166.7 117 76.8 54.5 32 MB GTS 180.6 141.6 89.3 56.5 34.3 |
was het een leadtek/elsa, met 12.90 det. of zelfs det 4. was het wel anders geweest.
Verwijderd
de ATi kaarten zijn ook reference design... dus is wel zo eerlijk...Op zondag 09 september 2001 13:29 schreef FMS het volgende:
ja, das wel een Reference-design, het is dus een A3 en langzamer.
It should be noted, at this point, that NVIDIA is about to release new drivers that improve performance of the card across benchmarks. But as those are not yet officially released, we chose to go ahead and bench using the 12.41's. When the DETONATOR 4's are officially released, we will update this preview with the new scores.was het een leadtek/elsa, met 12.90 det. of zelfs det 4. was het wel anders geweest.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
De kloksnelheden van de R8500 liggen op 250/575
Maar ik denk dat de GF3Titanium bijna net zo snel komt, dan kopen we ze maar alle 2
Niet op voorraad.
Verwijderd
bijna goed..Op zondag 09 september 2001 13:53 schreef MGSNK het volgende:
als het goed is 250/500 (250DDR) het schijnt beter te zijn dat alles syncroon loopt.
275/550MHz DDR memory
[edit] edward2 heeft het ook al fout
zie die specs en results man! denk na!Op zondag 09 september 2001 13:51 schreef FMS het volgende:
ik begin nou echt te twijfelen, Geforce3/Radean8500
wat zijn de clock snelheden van de 8500?
www.avpnews.com
maar kan dit? pre-order voor dit prijs? [topic=224149/1/25]
750.- voor de 8500?
Ja, ik zie het.Op zondag 09 september 2001 13:56 schreef limp_bizkit het volgende:
[..]
bijna goed..
275/550MHz DDR memory
[edit] edward2 heeft het ook al fout
Specs zegt niet alles, ik wil eerst wel eens zien of ATI alles uit de R8500 kan persen, dus het wachten gaat door op de final review.
Niet op voorraad.
Verwijderd
[edit]Op zondag 09 september 2001 13:59 schreef FMS het volgende:
true, ff een p4 systeem maken en de Geforce3 in doen, de radean mag in de AMD systeem.
maar kan dit? pre-order voor dit prijs? [topic=224149/1/25]
750.- voor de 8500?
foutje van mij... niet goed gekeken...
Breek je nek voorzichtig
zal wel goedkoop zijn, wie weet kan ik de G3Pro kopen of toch de Radeon.
of, ik kan hardware uit UK kopen, is de Radeon daar al te koop? of pre-order, en de prijzen daar?
VOor een intro 2e week in Europa laat het nieuws wel ernstig op zich wachten
Dat roep ik ook al tijden, er schijnen A13 samples te zijn vertoond op de ECTS oid, misschien werkt ATI aan de laatste driverrevisie?Op zondag 09 september 2001 18:03 schreef Wekkel het volgende:
Zou er niet eens een nieuwe Radeon 8500 preview moeten komen in vergelijking met de Det. 4 van maandag?
VOor een intro 2e week in Europa laat het nieuws wel ernstig op zich wachten
Het wordt hoog tijd dat de R8500 eens laat zien wat ie kan.
Niet op voorraad.
Dit topic is gesloten.