Waarom is Excel (Office) 2021 goedkoper dan Office 2016?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-09 01:06
Mijn vraag
Ik gebruik al jaren tot tevredenheid Office 2010. Eigenlijk hoef ik niet zo nodig een nieuwere versie omdat het over het algemeen doet wat het moet doen. Office 2010 wordt echter niet meer ondersteund. Ik wil niet uitgemolken worden met Office 365 omdat ik het alleen stand-alone gebruik.

Nu zie ik op internet allerlei aanbiedingen voorbij komen voor Office 2019 en/of 2021 licenties voor minder dan € 20. Bijvoorbeeld deze of deze. Maar ik zie ook Officepakketten 2016 voor veel hogere bedragen. Bijvoorbeeld deze.

Hier heb ik al wat uitleg gevonden over de verschillen tussen 365 en 2021, hoewel daar ook een veel hogere prijs genoemd wordt voor het 2021 pakket (€ 160).

Kan iemand mij eens uitleggen wat het verschil is en waarom de oudere pakketen duurder zijn dan de nieuwste?
Of is het allemaal illegaal wat er aan licenties wordt verkocht ver onder de prijs die MS zelf aangeeft voor de pakketten?

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat moeten haast wel grijze keys zijn inderdaad. Tweede hands software bestaat ook trouwens.

Maar updaten vanaf 2010 is niet verplicht hè, of gebruik je het zakelijk en/of open je veel spul vanaf het internet al dan niet met exotische macro's?

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 30-03-2023 20:52 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11-09 01:06
PD2JK schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 20:51:
Dat moeten haast wel grijze keys zijn inderdaad. Tweede hands software bestaat ook trouwens.

Maar updaten vanaf 2010 is niet verplicht hè, of gebruik je het zakelijk en/of open je veel spul vanaf het internet al dan niet met exotische macro's?
Het viel mij op dat relafief veel hits op de zoekterm 'Office 2021' die bovenaan staan in Google in de categorie €15 tot € 30 vallen.
Ik gebruik wel veel, soms pittige, macro's en ik gebruik het alleen privé (pensionado ;) ). Of de macro's exotisch zijn .... wie weet. Ik heb de meeste zelf gemaakt. Meestal opgenomen en verbouwd om aan te passen aan mijn doel. Soms (overzichtelijke) stukjes geleend van Excel goeroe's via Google :+
Ik wil best voor legale software betalen als het (voor mij) toegevoegde waarde heeft. Als bijvoorbeeld een 64 bits versie sneller is dan mij oude 32 bits versie heb ik daar best wat voor over. Verder lees ik over het algemeen dat in de nieuwere versie weinig tot geen nieuwe functies zijn toegevoegd.

EDIT: Hmmm, ik zie net dat Office 2010 Pro + al de 64 bits versie is. Dus daar is geen winst te behalen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Copitano op 30-03-2023 21:26 ]

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 14:46

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Uiteraard als er wat verbeterslagen (sneller en/of meer functionaliteit) valt te krijgen zou je dat niet vervelend vinden, maar het klinkt als dat je prima uit de voeten kan met Office 2010. Het wordt een ander verhaal als je natuurlijk wel ergens tegen aan loopt.

Deze vraag komt vaak voor, ongeveer een jaar geleden:
van:
Goedkope Office licenties wél of niet oké?

Simpel samengevat, de 15 euro aanbiedingen zijn vaak grijs gebied, waarschijnlijk OEM versies van hardware boeren, die de licenties los verkopen (ipv installeren). En je waarschijnlijk veiliger bent door de licenties te kopen van gerenommeerde partijen zoals Telegraaf en/of Bol.com, maar dan ben je ongeveer het drievoudige kwijt (50 euro als je nu op de telegraag site kijkt voor Office 2021_.

Ter referentiekader ik ben wel een abonnee op Office 365 en waar de normale jaarprijs 70 euro is, maar vaak genoeg komt er een aanbieding voor 2 tientjes midner en ben ik dus in praktijk 50 euro kwijt (maar inderdaad wel per jaar, maar dat vind ik het ook wel waard, ik maak veel gebruik van Excel zowel qua werk als privé).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:43
Goedkoper dan.