Ik ben ook naar Denemarken geweest (Legoland en Lego House 👌🏼). Onderweg daarheen was het aanbod aan swapstations inderdaad minder. Ik heb toen bij IONITY geladen met gemiddeld 140 kW in regen en kou en was na 20 minuten en een koffiebreak weer op pad. Ook heb ik juist hierom voor NIO gekozen, want de kans dat er over een paar jaar een accu onder zit die twee keer zo snel kan laden, is sowieso groter dan wanneer je nu een auto koopt waarbij de accu niet uitwisselbaar is.Autokoper schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 00:04:
[...]
Ik rijd wel eens door Denemarken voor vakanties en als ik nu hoor dat Nio niet alleen verdwijnt maar ook de swap stations dicht gooit geeft dat toch wel een flinke knauw in mijn vertrouwen dat die infrastructuur uitgebreid wordt op een plek waar ik wat aan heb. Dan vind een Audi of Xpeng die met 270kW+ kan laden aantrekkelijker, want ik weet dat dat in ieder land nuttig is.
Verder kan ik thuis laden en heb ik een dynamisch contract. Ik kan in de app of de auto zelf instellen dat ik slim wil laden, wat inhoudt dat de auto een tabel met de 24-uursprijs ophaalt en zo zelf kan bepalen wanneer er geladen moet worden. Dit werkt met elke oplader en heb je dus geen dure high-tech thuislaadstations voor nodig, zoals wel het geval is bij andere merken.
/f/image/8CTQPeXjyvm1y2UPZZhoLU67.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zdAmCrwzAtBw5rDKi9bkSVZj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rpdBJsfbHyG0yrlqTLF8Dl2t.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cVM4jZ1Y8DHbfsR4Wl6za9Tp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/The1htWI2JoJWv2maPaKnCOw.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/E06hlIsAWAYSLQw25wjoh3tq.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/J7gUTtDGRrh6ipq6X1iC2hfL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IjkK4X86fsbTZEcUAfl2VVOu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G953xD0IkBre3cGWBAezQBgi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qfxHeHOMsAhMo3scXMNob4Ua.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WODg0kxoENKcLw8ylPs1NOkl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/XyPYOC7XO0RbSr3ukDJVkMmW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rsmTPCauuC71PntHNBQc0QAe.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/ousxc7p2EqmO9bJmKqen07Qk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qtYANnC2NbwTnSj4VJQ1igxr.jpg?f=fotoalbum_large)