Supergrok Heavy kost 300 dollar, maar heeft nu gratis X premium+ en Cursor Ultra van 200 dollar waarde. Ik ken geen AI abonnement met dezelfde waarde.
Niet, toen ie in een Jordan ergens in het middenveld reedWild Chocolate schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 10:52:
[...]
Wow, je hebt iets goed voorspeld, wat al 21 keer eerder was voorgekomen!
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Recepten op basis van een foto van de koelkast, voedingsschema bijhouden, workoutschema, discussies winnen van de vrouw. De teksten van Virtuozzo vertalen naar jip en janneke.Cobb schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 00:06:
@Ecological
Waarvoor gebruik jij in de prive sfeer A.I. voor? Oprecht benieuwd want ik zou niets kunnen bedenken...
Serie en muzieksuggesties op basis van soortgelijke artiesten.
Edit; zojuist mijn kamers gerestyled (fotos maken en vragen om een restyling in X stijl). Interieurontwerpers kunnen ook wel inpakken.
[ Voor 24% gewijzigd door MagniArtistique op 21-08-2026 11:19 ]
De nieuwe spraak assistent van ChatGPT werkt best behoorlijk. Voor je gaat koken je recept erin gooien en op speaker zetten. Werkt super, hoef je niet meer met vieze vingers aan je telefoon te zitten om op te zoeken hoelang het moest garen of wat de volgende stap is. Gewoon ff vragen.MagniArtistique schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:06:
[...]
Recepten op basis van een foto van de koelkast, voedingsschema bijhouden, workoutschema, discussies winnen van de vrouw. De teksten van Virtuozzo vertalen naar jip en janneke.
Serie en muzieksuggesties op basis van soortgelijke artiesten.
Eigenlijk gewoon als hele praktische google.
Sorry, maar dat is onmogelijk. AI werkt op basis van logica...MagniArtistique schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 20:06:
[...]
discussies winnen van de vrouw.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Pas overleg gehad met een software ontwikkelaar gehad die ver met AI was. Die kijkt niet een eens meer naar code, interne applicaties worden gevibe engineered naar wat exact nodig is, ingekochte applicaties gaan er uit enz enz. En dat is omdat er 1 software engineer zo hard mee gaat.
Ik lees het allemaal op social media, maar om ook eens echt iemand er over te spreken maakt het wel meer echt. Intern zijn we ook aan het kijken naar SaaS applicaties die best veel kosten en maar goed zijn voor 1 niche ding waar ze ooit voor aangeschaft zijn. Als we dat niche gedeelte kunnen vervangen, dan besparen we per SaaS vaak 100k / jaar. Heb je er wel weer application lifecycle management bij, maar kan je de eigen applicatie wel veel specifieker afstemmen op bestaande business processen in plaats van je business processen af te stemmen op een applicatie die toch niet altijd weer past.
Ik lees het allemaal op social media, maar om ook eens echt iemand er over te spreken maakt het wel meer echt. Intern zijn we ook aan het kijken naar SaaS applicaties die best veel kosten en maar goed zijn voor 1 niche ding waar ze ooit voor aangeschaft zijn. Als we dat niche gedeelte kunnen vervangen, dan besparen we per SaaS vaak 100k / jaar. Heb je er wel weer application lifecycle management bij, maar kan je de eigen applicatie wel veel specifieker afstemmen op bestaande business processen in plaats van je business processen af te stemmen op een applicatie die toch niet altijd weer past.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Een stapje verder:Wozmro schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 23:13:
Ik denk zelf dat voor elk een persoonlijke AI-assitent, gemakkelijk toegankelijk via bijvoorbeeld WhatsApp de nieuwe killerapp zal zijn.
Eentje die zich aanpast aan je eigen behoeften en waarvan je gemakkelijk zelf kan regelen hoe ver die mag gaan.
Het verdienmodel zal dan de Ai-assistent zijn die heel persoonlijke aanbiedingen kan presenteren. Op maat en in de context.
Van financiële zaken, over gezondheid, sporten, ontspanning, werk,... je AI-maatje zal je altijd bij de hand hebben om te overleggen, dingen te reserveren, betalen, niet vergeten,...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/08/21/advertenties-op-chatgpt/
"Onder de chat ga je duidelijk een gesponsorde post zien. Die advertentie zou gebaseerd worden op het gesprek dat je voert. Stel dat je een citytrip plant naar Barcelona en je vraagt informatie, dan kan een hotelketen jou een gesponsord bericht sturen."
Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.
Niets let je om zelf deze assistent in telegram oid te draaien. Sterker nog, met alle ..claw opties zie je dat de self hosted oplossingen al lang bestaan. Iets vergelijkbaars doe ik met claude code pipen naar een webpagina via tailscale. Zoiets werkt best prima en kan geheel advrij, altijd.
Met de nieuwe modellen zie je dat dit soort persoonlijke asisstenten prima 100% lokaal te draaien zijn op gematigde hardware,of heel goedkoop via een routing tool als openrouter.
Maargoed, dat is natuurlijk niet het gemiddelde publiek. Het zal nog enkele maanden duren voordat iets dergelijks goed en wel in bijv nextcloud of andere kant en klare software draait, als het dat al niet doet via plugins.
Persoonlijke assistenten om wat mee te filosoferen, of om je agenda bij te houden zijn onderhand iig een opgelost fenomeen, en vereisen ook niet bepaald zware modellen meer.
Met de nieuwe modellen zie je dat dit soort persoonlijke asisstenten prima 100% lokaal te draaien zijn op gematigde hardware,of heel goedkoop via een routing tool als openrouter.
Maargoed, dat is natuurlijk niet het gemiddelde publiek. Het zal nog enkele maanden duren voordat iets dergelijks goed en wel in bijv nextcloud of andere kant en klare software draait, als het dat al niet doet via plugins.
Persoonlijke assistenten om wat mee te filosoferen, of om je agenda bij te houden zijn onderhand iig een opgelost fenomeen, en vereisen ook niet bepaald zware modellen meer.
[ Voor 11% gewijzigd door scoobs op 21-08-2026 22:16 ]
Misschien een domme vraag (ik heb er geen enkele ervaring mee): kan je dan bijvoorbeeld via een selfhosted chatbot ook op het internet? Voor zoekopdrachten, analyse,...?scoobs schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:15:
Niets let je om zelf deze assistent in telegram oid te draaien. Sterker nog, met alle ..claw opties zie je dat de self hosted oplossingen al lang bestaan. Iets vergelijkbaars doe ik met claude code pipen naar een webpagina via tailscale. Zoiets werkt best prima en kan geheel advrij, altijd.
En is een klein model daarvoor voldoende?
Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.
Tuurlijk kan dat. Kwestie van defineren welke tools dattie krijgt.
Klein is wel relatief he. Je moet denken aan een model als qwen 3.8 27B. Dat draait op een GPU van zo'n 1500 euro, maar kan ook wel code voor je schrijven, je homelab zelf onderhouden, en zéker dienen als een veredelde zoekmachine of personal assistant.
Via pubmed plugins kan ook interpretatie plaatsvinden van medische/lab data adhv literatuur. Daar heb ik in het verleden een met een ander model een semi medische misser mee weten te voorkomen binnen de familie bijv.
Of je gebruikt de bot voor het doen van legal werk, maar daar merk ik dat babysitten en verificatie extra cruciaal is.
Sky is the limit, ik gebruik zowel op het werk als prive voor zowat alles wat cognitie vereist AI als amplifier van mijzelf.
Klein is wel relatief he. Je moet denken aan een model als qwen 3.8 27B. Dat draait op een GPU van zo'n 1500 euro, maar kan ook wel code voor je schrijven, je homelab zelf onderhouden, en zéker dienen als een veredelde zoekmachine of personal assistant.
Via pubmed plugins kan ook interpretatie plaatsvinden van medische/lab data adhv literatuur. Daar heb ik in het verleden een met een ander model een semi medische misser mee weten te voorkomen binnen de familie bijv.
Of je gebruikt de bot voor het doen van legal werk, maar daar merk ik dat babysitten en verificatie extra cruciaal is.
Sky is the limit, ik gebruik zowel op het werk als prive voor zowat alles wat cognitie vereist AI als amplifier van mijzelf.
Qwen3.5 8b in Openwebui icm searchxng levert best wel goede resultaten op.Wozmro schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 07:15:
[...]
Misschien een domme vraag (ik heb er geen enkele ervaring mee): kan je dan bijvoorbeeld via een selfhosted chatbot ook op het internet? Voor zoekopdrachten, analyse,...?
En is een klein model daarvoor voldoende?