Waarom vallen mijn zonnepanelen telkens uit

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:50
jadjong schreef op maandag 1 juli 2024 @ 17:01:
Ze hebben vast een website met vacatures.
Truus01 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:54:
https://werkenbij.enexis.nl/vacatures Maar 213 vacatures...

Dus heb ik maar gesolliciteerd op een ervan. Misschien krijg ik de kans om de boel te versnellen... ;)
En al afgewezen. Zo hard staan ze dus niet te springen om mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• molsubject84
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
De omvormer geeft geen foutcode ook niet in de historie, netcode staat op Nederland dus dat is het probleem ook niet. Zojuist de omvormer gereset en momenteel blijft de omvormer het doen. Dus we wachten even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 10:06
Een ander verschijnsel bij spanningsproblemen op het net door o.a. (teveel?) teruglevering van zonnestroom zou volgens de netbeheerders kunnen zijn dat de lampen in huis kunnen gaan flikkeren.

Ik had dit verschijnsel gisterenmiddag tijdens volle zon ook. Zowel bij ouderwetse fluorcent lampen en ook bij nieuwe led lampen. Ik vraag mij toch af hoe dit nou kan dus ik ben wat gaan meten:

De spanning schommelde wat tussen 243 en 245 volt. Dit zou het probleem niet kunnen zijn denk ik.
Dus heb ik met de oscilloscoop gemeten en dan zie ik gewoon een hele nette sinuscurve. Dit lijkt mij ook goed.

Wat ik wel zag was dat de frequentie een heel klein beetje schommelde rond de 50 hertz. Zou dat het probleem kunnen zijn en ontstaat dit dan door overbelasting in het transformatorhuisje?

Weet iemand precies hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:09
Frequentie kan een reden zijn, maar schommelde het tussen 49.97 en 50.02 of veel extremer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 10:06
De frequentie schommelde wel maar over het algemeen binnen die bandbreedte.

In dat artikel wordt als verklaring gegeven dat er spanningsdipjes waren omdat de traditionele centrales uitstonden. Kan het zijn dat daardoor een lamp consequent erg snel gaat flikkeren (laten we zeggen 4x per seconde en dat uren lang)? Ik heb zelf ook geen spanningsdipjes kunnen meten.

Wij hadden ook geen korte stroomonderbrekingen zoals veel mensen in dat artikel wel hadden.
Pagina: 1 2 3 Laatste