Ik heb een recente lease EV9 (Flare red Business Plus) met nu zo'n 2000km op de teller die ik laad met een leasing 50five Peblar Business.
Een paar opmerkingen, misschien voor de meer ervaren rijders bekende problemen met een oplossing:
- Soms hangt de infotainment 'vast' op het keuzescherm van de gebruiker als ik 'te snel' start en vertrek.
- De radio speelt standaard op niveau 1 (geen aanpassingen gedaan ergens) maar dat is best luid met slapende kinderen op de achterbank, valt dat nog te verlagen.
- De AC laadsnelheid kan ik niet wijzigen buiten 60%/90%/100%? Met mijn leasing laadpaal waar ik niets aan kan wijzigen valt er dus niet echt veel aan te passen ... en al zeker niet op mijn "Kia" app waar enkel start of stop op werkt?
- Als ik het 'stop laden' dan stopt de wagen even met laden, om een halve minuut later weer gewoon te starten?
- Ik vind nergens een uitlijsting vinden van laadsessies? (ergens verborgen in settings of app?)
- Ik kan de dashboardschermen niet aanpassen, ik zou graag dit bv zien:
De Kwh over 100km:
:strip_exif()/f/image/HPXjCpyAn20qvYd1v2EY0B4I.png?f=user_large)
Mijne staat op km per Kwh.
Deze range toevoeging lijkt me ook nuttig: (die Max en Min heb ik niet)
Maar aller onhandigst:
- Als ik mijn wagen aan het laden ben, ik start hem om een instelling van het laden te veranderen dan heb ik een probleem als ik de wagen verlaat en via de app mijn wagen gesloten wordt.
Want ... dan werkt mijn fysieke sleutel niet meer, die doet gewoon niets. Ik kan mijn wagen er niet meer openen.De klinken blijven verzonken, de auto staat op en geeft op groot scherm weer 'GEEN SLEUTEL AANWEZIG' maar de fysieke sleutel (die er inderdaad niet in ligt) doet gewoon niets?
=> De app geeft een notificatie "Auto niet vergrendeld" en mijn vrouw vergrendeld die dan ... waarbij ik onwetend er dus niet meer in geraak.