Het grote Kia EV9 Topic

Pagina: 1 ... 91 92 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:13:
[...]

Laatst een EV3 gekocht en waren in de race voor een splinternieuwe, ondanks dat we dit na onze Ford Fiesta nooit meer zouden doen. Dit bleef knagen én wilde snel rijden en geen 3 maanden wachten.

Uiteindelijk voor een occassion GT-Line gegaan die 10K voordeliger was. Natuurlijk wat op de teller, maar ook al lekker ingereden, heeft ook zijn voordelen. Die afschrijving hebben we dus niet. Ik zou dan ook zeker jong gebruikt adviseren.
Heb ook voor die keuze gestaan, maar uit eindelijk scheelt het ook met de ev9 zon 10k. Tweedehands is dan zo’n 20k km en 2 jaar oud, ik vond het zelf dan wel weer 10k waard om gewoon nieuw te rijden.. vind die 10k afschrijving nog steeds best wel erg meevallen op zo’n dure auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22:31
Ik las van André in 1,5 jaar ongeveer 55k inruilwaarde, dat was nieuw dus minimaal 75k. 20k afschrijving in twee jaar heb je zeker.

Privé zou ik nooit een EV9 kopen door deze afschrijvingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gasoline1234 schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 19:26:
[...]

Zijn die klachten op Reddit over de 12v accu van de EV9 wel recent? Want dat probleem is inmiddels door Kia opgelost met diverse software updates. Was in Europa ook een groot probleem in 2023-2024, maar daar horen we dit jaar nog maar weinig over.
Nee het ging over storingen in het High Voltage pakket waarbij het hele accu pakket vervangen moet worden. Omdat er een dusdanige backlog is met de accu's, krijgen de eigenaren geen update met wanneer ze vervangen gaan worden, maar meerdere Redditors die al maanden op hun auto zitten te wachten. Ik had hier nog niks over gelezen, maar vroeg het me toch even af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:16
Boudewijm schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 07:28:
Ik las van André in 1,5 jaar ongeveer 55k inruilwaarde, dat was nieuw dus minimaal 75k. 20k afschrijving in twee jaar heb je zeker.

Natuurlijk is dat veel geld, maar is dat nou zo anders dan bij benzine-autos? Een afschrijving tussen de 10-20% per jaar is gebruikelijk daar zit dit dan toch tussenin? Het verschil is tot op heden dat een gelijkwaardige EV vs. benzine-auto iets van 10-20k duurder is waardoor het absolute bedrag hoger is. Alleen door de BPM en wellicht ook de concurrentie bij EVs is dat verschil wel aan het verdwijnen in mijn optiek. Als voorbeeld nu Mazda CX80 vs. KIA EV9 screenshot toegevoegd.
De normale afschrijving van een nieuwe benzineauto van €75.000 is doorgaans 10% tot 20% per jaar, wat neerkomt op ongeveer €7.500 tot €15.000 in het eerste jaar. De grootste waardevermindering vindt plaats in de eerste jaren; na vijf jaar kan een nieuwe auto tot wel 50% minder waard zijn.
Google's AI antwoord

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8kRrvzQwUzDxwryjaeoA6HHUPU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2QxFDOXqGtiQqTHfzqryafd9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door SooK op 26-08-2025 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Vreemde berekeningen. Mijn Ioniq 6 is van 58K naar 30K gegaan in 19 maanden. Dat is geen 10% - 20% per jaar maar 30% per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:00
Ik ga mijn EV9 GT-Line 2023 in december inruilen voor een EV9 GT-Line 2026 en mijn afschrijving is 13% per jaar. Dus dat valt best mee vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:29
Michel67 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 10:42:
Ik ga mijn EV9 GT-Line 2023 in december inruilen voor een EV9 GT-Line 2026 en mijn afschrijving is 13% per jaar. Dus dat valt best mee vind ik.
Mag ik vragen waarom je hem gaat inruilen voor dezelfde auto? Bevat modeljaar 2026 zoveel verbeteringen?

[ Voor 9% gewijzigd door Freezhost op 26-08-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel67
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:00
Freezhost schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:27:
[...]

Mag ik vragen waarom je hem gaat inruilen voor dezelfde auto? Bevat modeljaar 2026 zoveel verbeteringen?
Dat niet, maar nu heb ik weer 5 jaar recht op korting op de bijtelling, anders nog 3 (scheelt ongeveer 1000 euro). Weer nieuwe banden, geen beurt, latere APK, weer verse batterijen en garantietermjn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Michel67 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:20:
[...]

Dat niet, maar nu heb ik weer 5 jaar recht op korting op de bijtelling, anders nog 3 (scheelt ongeveer 1000 euro). Weer nieuwe banden, geen beurt, latere APK, weer verse batterijen en garantietermjn.
Ah op die manier, heb je dat doorgerekend, want ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dit financieel voordeliger is?

Nieuwe banden heb je en punt, kosten rond de 1000 euro?
Beurt is rond de 200 à 300 euro
Apk is vaak gratis bij een grote beurt
Batterijen hebben echt nog geen degradatie, behalve als je dagelijks aan de snellader staat of heel veel kilometers op de teller hebt?
Garantie, daar heb je een punt maar, op papier dan, want vooralsnog vind ik de garantieafhandeling van Kia ruk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gasoline1234
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 12:05

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

In deze video van Out of Spec Reviews met een vergelijking tussen de Hyundai Ioniq 9 en de Kia EV9 blijkt de EV9 inmiddels met 120 kW te kunnen laden bij de Tesla Supercharger. Dat was altijd slechts 96 kW.

Iemand hier die de laatste tijd in Europa nog heeft geladen bij de Tesla Supercharger?
120 kW vind ik nog wel acceptabel, voor als er er geen 800v charger in de buurt is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnquY_fCgd4lFuAhToTpxyGyIKY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VIUG0ufNtXlhwlwkZ0PSdThW.png?f=fotoalbum_large

Bij 37m:00s
YouTube: Hyundai IONIQ 9 vs Kia EV9! Similar, But Surprisingly Different

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThewillemkeP
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 17-09 14:08

Ik snap je statement, en heel eerlijk, voelt het ook een beetje als 'too much'...

MAAR ....

* ik rijd mn huidige auto (Ford Mondeo) ruim 10 jaar, ik zal de nieuwe auto ook zeker zeker 5 maar eerder10 jaar rijden (dus afschrijvingen zijn in het begin extreem, daarna steeds minder);
* hoewel het 6-7-zit-aspect van de EV-9 niet echt relevant is (gezin met 2 kids) ben ik zelf ruim 2 meter en mn kids ook al boven de 190. Afgelopen zaterdag ben ik 12 dealers afgelopen, en de enige modellen die passend zijn (lijken) zijn de EV-9 (en daarmee ook de Ioniq 9), de Tesla Y en X, en (verrassend) de Smart #5.
* dit uiteraard los van extreme (en dure) auto's als een BMW i7, een Audi Q7 etc.
* en ja, ik wil electrisch zowel om principiele redenen als ook omdat het goedkoop rijdt (zonnepanelen).

Dus ik heb de keuze uit a) Tesla model Y Juniper (waar mn gevoel van zegt 'liever niet') of b) Kia/Hyundai (die ik eigenlijk beide te duur vind).

En ja... wat is wijsheid? Mn rationele gevoel zegt Tesla Model Y (€ 50K) of een 2e handse EV-9 (€65K-70K).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SooK
ThewillemkeP schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:05:
[...]

En ja... wat is wijsheid? Mn rationele gevoel zegt Tesla Model Y (€ 50K) of een 2e handse EV-9 (€65K-70K).
Ik kan niet in je portomonnee kijken + ik ben biased naar de kia, maar ik zou de ev9 doen 😅 ik vind het afwerkingsniveau, de grootte en de service (iig mijn dealer) veel beter dan Tesla. Supercharger netwerk is dan weer in het voordeel van Tesla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:16

The Legend

*Plop*

ThewillemkeP schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 17:05:
[...]

Ik snap je statement, en heel eerlijk, voelt het ook een beetje als 'too much'...

MAAR ....

* ik rijd mn huidige auto (Ford Mondeo) ruim 10 jaar, ik zal de nieuwe auto ook zeker zeker 5 maar eerder10 jaar rijden (dus afschrijvingen zijn in het begin extreem, daarna steeds minder);
* hoewel het 6-7-zit-aspect van de EV-9 niet echt relevant is (gezin met 2 kids) ben ik zelf ruim 2 meter en mn kids ook al boven de 190. Afgelopen zaterdag ben ik 12 dealers afgelopen, en de enige modellen die passend zijn (lijken) zijn de EV-9 (en daarmee ook de Ioniq 9), de Tesla Y en X, en (verrassend) de Smart #5.
* dit uiteraard los van extreme (en dure) auto's als een BMW i7, een Audi Q7 etc.
* en ja, ik wil electrisch zowel om principiele redenen als ook omdat het goedkoop rijdt (zonnepanelen).

Dus ik heb de keuze uit a) Tesla model Y Juniper (waar mn gevoel van zegt 'liever niet') of b) Kia/Hyundai (die ik eigenlijk beide te duur vind).

Een VW ID7 is beduidend ruimer achterin dan een Y, die niet gezien? VW heeft nu private lease aanbiedingen die zo scherp zijn dat dat eigenlijk een no-brainer is.

[ Voor 3% gewijzigd door The Legend op 26-08-2025 18:26 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 13:33
Gasoline1234 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 15:32:
In deze video van Out of Spec Reviews met een vergelijking tussen de Hyundai Ioniq 9 en de Kia EV9 blijkt de EV9 inmiddels met 120 kW te kunnen laden bij de Tesla Supercharger. Dat was altijd slechts 96 kW.

Iemand hier die de laatste tijd in Europa nog heeft geladen bij de Tesla Supercharger?
120 kW vind ik nog wel acceptabel, voor als er er geen 800v charger in de buurt is.

[Afbeelding]

Bij 37m:00s
YouTube: Hyundai IONIQ 9 vs Kia EV9! Similar, But Surprisingly Different
Paar dagen geleden in DE. 84 kw meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThewillemkeP
The Legend schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:22:
[...]

Een VW ID7 is beduidend ruimer achterin dan een Y, die niet gezien? VW heeft nu private lease aanbiedingen die zo scherp zijn dat dat eigenlijk een no-brainer is.
Mijn dochter paste niet achter me ;) dus die viel af..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:37
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:26:
[...]

Paar dagen geleden in DE. 84 kw meh.
Had begrepen uit een review dat de booster voor de 400 volt gewijzigd zou zijn in het laatste modeljaar ev9 in amerika (de versie die daar nu nacs aansluiting heeft). Vermoed dat mogelijks enkel de laatste nieuwe ev9's sneller kunnen laden op 400 volt laders en de 126 kw kunnen halen, als dit al van toepassing is voor in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-09 14:55
Na 2 dagen kregen we de onze al terug....

Werkbladtekst: wielen gebalanceerd, uitlijning uitgevoerd.

Kwam met het (oprechte) vriendelijke verzoek om, als het niet gerepareerd werd, een andere dealer te proberen.

Dus ik reed er meteen mee de snelweg op, bij 110+ begon de auto te trillen en trok nog steeds naar rechts.

Ik weet het niet meer. Ik bedoel, wat doe je in zo'n situatie?

Als ik tijd heb, bel ik (nogmaals) de leasemaatschappij, Keurmerk Private Lease en mijn rechtsbijstandsverzekering......

Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
SooK schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:02:
[...]

Ik kan niet in je portomonnee kijken + ik ben biased naar de kia, maar ik zou de ev9 doen 😅 ik vind het afwerkingsniveau, de grootte en de service (iig mijn dealer) veel beter dan Tesla. Supercharger netwerk is dan weer in het voordeel van Tesla.
De ev9 kan ook een stuk sneller laden op 800v laders, 22 minuten voor 10-80% in plaats van 27 minuten voor een model y. Heb hier eigelijk voorlopig nog nooit het tesla netwerk gemist, er komen zoveel 800 volt laders bij overal.

Persoonlijk zou ik ook voor een (jonge) ev9 kijken. En vervolgens een goede testrit maken met ook een stuk autosnelweg.

[ Voor 7% gewijzigd door ty5500 op 26-08-2025 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:30
A lex schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:30:

Kwam met het (oprechte) vriendelijke verzoek om, als het niet gerepareerd werd, een andere dealer te proberen.

Dus ik reed er meteen mee de snelweg op, bij 110+ begon de auto te trillen en trok nog steeds naar rechts.

Als ik tijd heb, bel ik (nogmaals) de leasemaatschappij, Keurmerk Private Lease en mijn rechtsbijstandsverzekering......

Wordt vervolgd.
Aan de schandpaal ermee. Zoek de media maar op. Het is toch schandalig dat ze het bijltje er zo bij neergooien. De ophanging wordt door een derde partij gesloopt en ze zijn niet in staat om het kundig op te lossen. Of je met je ellende een deurtje verder wil gaan.
Rechtsbijstand moet je sowieso doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsony
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:08

Ligt eraan.. ik gok op de ev9 als de saldering is afgelopen... dus dan zitten de hardste jaren van afschrijving achter de rug, zeker als mensen door salderen toch meer richting EV neigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Loepoog schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:19:
[...]

Aan de schandpaal ermee. Zoek de media maar op. Het is toch schandalig dat ze het bijltje er zo bij neergooien. De ophanging wordt door een derde partij gesloopt en ze zijn niet in staat om het kundig op te lossen. Of je met je ellende een deurtje verder wil gaan.
Rechtsbijstand moet je sowieso doen.
De dealer is niet altijd de importeur die verantwoordelijk is voor het merk in het land. Je zou dus naar KIA Nederland (de importeur) moeten gaan met je probleem. Het betreft dan een Non-conformiteit en dan moet je daar, eventueel met je rechtsbijstand mee aan de gang. Eventueel in gebreke stelling en vanaf daar verder.
Maarja, wanneer is een trilling een onacceptabele trilling? Wanneer is het excessief of gevaarlijk? Dat wordt een uitdagende casus.
Het is voor mij overigens de grootste twijfel om niet voor een EV9 te gaan als vervanger van m'n andere EV die er eind van het jaar uit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:16

The Legend

*Plop*

ThewillemkeP schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 18:54:
[...]

Mijn dochter paste niet achter me ;) dus die viel af..
En wel in de Y? Das gek, ik ben 2 meter en kan in m’n ID7 achter mezelf zitten, maar in de Y van de buurman ervaar ik het krapper.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefzone
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 22:22
A lex schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 20:30:

Wordt vervolgd.
Ongelooflijk zeg, die trillingen zijn echt structureel inderdaad, en het ev9 onderstel geeft het teveel door waardoor we er last van hebben. Ik heb wel t idee dat de recente wagens er minder last van hebben..maar het lijkt ook na flink kms minder te worden, althans bij mij. ik heb die van mij okt vorig jaar gekregen vanaf het begin ellende met hevige trillingen, balanceren road Force mocht niet baten, zaten contis onder. Toen winterbanden, Pirelli s geen noemenswaardige trillingen, terug naar de zomerbanden weer hobbelen, road Force balanceren had geen zin....dealer heeft een complete set velgen met banden (dezelfde contis) over gezet van een demo auto die geen trillingen heeft.....weer trillingen....ook ik en de dealer was radeloos.....toch maar even door gereden, bandendruk op 2.9 bar gezet. Ik wilde voor de vakantie niet nog eens wisselen/ruzie maken. Maar nu in de vakantie ruim 3500km gereden naar spanje en terug, zwaarder beladen met een klapkar erachter en fietsen erop... En nu....geen noemenswaardige trillingen mee. Inmiddels ongg 35k km gereden met de ev9 waarvan ong 8k gereden met de laatste bandenset. Fingers crossed maar het lijkt nu toch echt stukken minder...niet noemenswaardig meer. Wellicht kun je hier iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:12

jrn

Ik ontvang binnen een dikke maand mijn EV9 (lease). Het is een Business Plus met Premium pack aangezien dat er budget gewijs net nog bij kon. Leuk dat zonnedak en audiosysteem MAAR ik vind de 20” “ninjaster” velgen eronder echt afschuwelijk lelijk 😅
Iemand een goedkope oplossing om dit op te lossen? Ik las dat dit eigenlijk een soort wieldoppen zijn? Vallen deze te verven (volledig zwart) of hebben er mensen ervaring met een andere set doppen te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvetuve
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 12:01
Ik zie opeens dat je iOS widgets kan toevoegen voor de Kia app. Maakt het een stuk makkelijker om de airco op afstand te starten (deze actie heb ik vooralsnog niet werkend gekregen via de Home Assistant integratie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q258g8lPR4He0nOJuCLxQV99f2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LVeUMntEJSwSYg3xzLMXbD1M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost
jrn schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 00:23:
Ik ontvang binnen een dikke maand mijn EV9 (lease). Het is een Business Plus met Premium pack aangezien dat er budget gewijs net nog bij kon. Leuk dat zonnedak en audiosysteem MAAR ik vind de 20” “ninjaster” velgen eronder echt afschuwelijk lelijk 😅
Iemand een goedkope oplossing om dit op te lossen? Ik las dat dit eigenlijk een soort wieldoppen zijn? Vallen deze te verven (volledig zwart) of hebben er mensen ervaring met een andere set doppen te kopen?
Beetje ductape er op? :+

Je zou kunnen proberen om ze met Plastidip te behandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
theHoff schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:51:
[...]

De dealer is niet altijd de importeur die verantwoordelijk is voor het merk in het land. Je zou dus naar KIA Nederland (de importeur) moeten gaan met je probleem. Het betreft dan een Non-conformiteit en dan moet je daar, eventueel met je rechtsbijstand mee aan de gang. Eventueel in gebreke stelling en vanaf daar verder.
Maarja, wanneer is een trilling een onacceptabele trilling? Wanneer is het excessief of gevaarlijk? Dat wordt een uitdagende casus.
Het is voor mij overigens de grootste twijfel om niet voor een EV9 te gaan als vervanger van m'n andere EV die er eind van het jaar uit moet.
In het geval van A Lex heeft een berger de boel kromgetrokken. Vervolgens repareert de dealer het 12v issue, maar gaat achteloos voorbij aan de verdere schade. Geen proefrit gedaan of niks.
Als je dan te horen krijgt dat je beter met je handel naar een ander loket kunt, dan zakt je broek toch af?
Ik zal niet zeggen dat een dealer hetzelfde kan als een schadehersteller, maar ze hebben wel gigantisch lopen slapen.
Dat ze de trillingen niet kunnen oplossen, dat snap ik. Dat is een KIA issue.
Maar een auto die sinds het ophalen door de berger naar rechts blijft trekken. No way dat ze zich daar zo makkelijk onderuit moeten kunnen kruipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Freezhost schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:29:
[...]

Beetje ductape er op? :+

Je zou kunnen proberen om ze met Plastidip te behandelen?
De open deur is natuurlijk andere velgen. Geloof me, dat gaat echt helpen. Stond gisteren toevallig naast een andere EV9 (Air versie) en ik heb zelf een Plus Advanced met "Totale" velgen van Kia. Het is een wereld van verschil.Voor mijn vrouw ook een dealbreaker. Zonder andere velgen mocht de auto niet worden besteld en ze had gelijk.

Maar enfin als dat geen optie is, dan kun je denken aan wrappen (in het forum heeft iemand foto's gezet waarbij hij het zelf heeft gedaan en het zag er niet slecht uit). Andere optie is inderdaad Plastidip of Fulldip.
Op mijn vorige auto heeft het 4 jaar gehouden en moest ik nog mn best doen om het eraf te krijgen (wat uiteindelijk gewoon lukt, dus geen zorgen). Ik had Fulldip by the way.
Je moet wel opletten met schoonmaken. Het beste is als de dip zich om iets heen kan krullen. Dan heb je geen rechte randen en blijft het beter zitten. De EV9 wielkappen zijn denk ik vlak en daarmee kwetsbaarder. In de wasstraat vragen of ze de velgborstels uitzetten (dat deden wij tenminste altijd)

[ Voor 13% gewijzigd door Loepoog op 27-08-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Niet online
Loepoog schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 09:07:
[...]

Dat ze de trillingen niet kunnen oplossen, dat snap ik. Dat is een KIA issue.
Maar een auto die sinds het ophalen door de berger naar rechts blijft trekken. No way dat ze zich daar zo makkelijk onderuit moeten kunnen kruipen.
Ik begrijp gewoon niet zo goed wat de dealer met de kromme ophanging te maken heeft. Als een berger schade heeft veroorzaakt dan meld je het bij je verzekering en dan wordt je gevraagd de schade te laten vaststellen bij een schadeherstel. De verzekeraar stelt de berger aansprakelijk, dan gaan de verzekeringen van jou en de berger een potje met elkaar ruziën en dan krijg je het verzoek je te melden bij een schadeherstel om de schade te laten herstellen. De schadeherstel herstelt, eventueel met onderdelen die bij de dealer zijn besteld, de schade en het probleem is opgelost.
In al mijn schadegevallen in het verleden heb ik geen dealer gezien.

Daarnaast, als jij de dealer opdracht geeft om uit te lijnen, dan zal hij waarschijnlijk camber, caster en toe doen en dan moet je maar geluk hebben als ze naar de setback hebben gekeken . Als 1 van jouw wielen verder naar voren staat doordat er aan de ophanging is gesleept, dan zal je auto nog steeds niet sporen hoewel de camber, caster en toe goed staan.
Misschien kan A lex nog even expliciet aan de dealer vragen of ze ook naar de setback hebben gekeken?

Edit: overigens wel compleet mee eens dat dit extreem ruk is van de dealer en dat je beter met je handeltje ergens anders heen kan gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door theHoff op 27-08-2025 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanos
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 17-09 12:12
Gisteren heb ik mijn EV9 (RWD Plus) eindelijk mogen ophalen (13 maart besteld). Kia heeft met EV9 een dappere poging gedaan om naar de premium segment te springen maar de NL dealer netwerk heeft het eigenhandig om zeep geholpen.
Bij afleveren (auto heeft 4 weken bij de dealer gestaan omdat de auto net 1 week voor onze vakantie bij de dealer werd afgeleverd) maar toch nog geen extra kenteken voor de aanhanger, diepe kras net bij de neus van de motorkap, gebruikshandleiding van EV3 zat erbij (terplekke vervangen met een EV9 handleiding) en sleepoog ontbrak (zag al de de klep waar de sleepoog moet komen scheef zat, dus ze hebben de sleep oog ergens voor gebruikt)

Verder heb ik afgelopen 8 maanden met een Skoda Kodiaq gereden, EV9 is zeker een verademing vergeleken met de Kodiaq maar Meridian geluid systeem stelt enorm teleur in vergelijking met de standaard systeem van Kodiaq. De bas hoor je niet krachtig (ondank op +8 gezet) en hoge tonen komen niet zo helder door als Kodiaq. Voor de rest een top auto en geen last van trillingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThewillemkeP
The Legend schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:51:
[...]

En wel in de Y? Das gek, ik ben 2 meter en kan in m’n ID7 achter mezelf zitten, maar in de Y van de buurman ervaar ik het krapper.
Zit vaak in de verhoudingen tussen been en bovenlijf :) Maar ik ga komend weekend nogmaals ook naar een Tesla-dealer; de laatste keer in de Y was nog in het vorige (oudere) model ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijm
Ruvetuve schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 07:57:
Ik zie opeens dat je iOS widgets kan toevoegen voor de Kia app. Maakt het een stuk makkelijker om de airco op afstand te starten (deze actie heb ik vooralsnog niet werkend gekregen via de Home Assistant integratie)
[Afbeelding]
Dit is er al zeker… 2 a 3 maanden gok ik. Wel handig.
Ik heb alleen het probleem dat ik met de nieuwe app ineens elke dag uitgelogd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Nu online
Boudewijm schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Ik heb alleen het probleem dat ik met de nieuwe app ineens elke dag uitgelogd wordt.
Ja is weer wat met de login, mijn Kia app logt nu ook steeds uit. De Home Assistant integratie ook weer stuk, want Kia is bezig met het een en ander te veranderen in de API. Op zich wel posititief dat ze er mee bezig zijn.

Ik zag ook dat er een ota media/kaart update beschikbaar is, iemand die al geïnstalleerd of bekend met wat er veranderd is?

Dit is dan de tweede update die ik krijg in 6 weken, klopt het dat het dan de laatste OTA update is? Hoe moet het hierna dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:19

OMX2000

By any means necessary...

Boudewijm schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 16:48:
[...]

Da’s echt HEEEL irritant. Ik weet niet precies wat de sessie lengtes kunnen zijn. Maar ik gebruikte de app 2 keer binnen een uur of 2 en moest al opnieuw inloggen.

Nieuwe app kon ook net geen verbinding krijgen, terwijl de oude nog wel kon verbinden met de auto, waarna de nieuwe app weer werkte.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A lex
Vanavond een stukje op de snelweg gereden om de trillingen van de auto vast te leggen. Op de video is het goed te zien, maar in het echt voelt het natuurlijk erger.

Kan iemand wat hij hier ziet vergelijken met zijn eigen (tril) ervaringen?

Thanks!

YouTube: KIA EV9 front end vibration

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Grote
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18-09 18:03
A lex schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:47:
Vanavond een stukje op de snelweg gereden om de trillingen van de auto vast te leggen. Op de video is het goed te zien, maar in het echt voelt het natuurlijk erger.

Thanks!

Daar zou ik dan knetter van worden :( Bij mij was het denk net zo en ik had geen zin in verdere discussies met de dealer dus op eigen kosten velgen en banden vervangen.
Wel vreemd: de banden bij 8.000km. via Marktplaats verkocht aan een Audi Etron rijder en die heb ik naderhand nog eens gesproken (hij wilde ook een EV9 kopen): hij was erg blij met zijn Conti’s en ervoer geen trillingen.
Blijft over dat de trillingen dan door de velgen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2

Thanks!

Precies wat ik heb. Nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezhost

Thanks!

Ik heb er geen last van en ook nooit last van gehad, en dat maakt het dus zo complex |:(

• Loepoog
Karel de Grote schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 21:41:
[...]

Blijft over dat de trillingen dan door de velgen kwam.
Heb het filmpje bekeken en heb dit maar in mindere mate, maar dit is wel om gek van te worden. Middenconsule trilt bij mij sowieso meer als het stuur.
En beiden trillen eigenlijk alleen als de banden nog niet op temperatuur/druk zijn.
Zodra ik op 2.9/3.0 bar zit is het verwaarloosbaar.

Of het aan de velgen ligt weet ik niet. Ik heb ook 21inch maar de Totale-velg
Mijn EV9 is trouwens een RWD. Komt het niet vaker voor bij een AWD?

[ Voor 3% gewijzigd door Loepoog op 28-08-2025 08:57 ]

• A lex
Loepoog schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:56:
[...]

Heb het filmpje bekeken en heb dit maar in mindere mate, maar dit is wel om gek van te worden. Middenconsule trilt bij mij sowieso meer als het stuur.
En beiden trillen eigenlijk alleen als de banden nog niet op temperatuur/druk zijn.
Zodra ik op 2.9/3.0 bar zit is het verwaarloosbaar.

Of het aan de velgen ligt weet ik niet. Ik heb ook 21inch maar de Totale-velg
Mijn EV9 is trouwens een RWD. Komt het niet vaker voor bij een AWD?
Mijn onderbuikgevoel zegt dat dit in de motor of aandrijflijn aan de voorkant zit, dus het zou misschien logisch zijn dat het minder invloed heeft op RWD-modellen.

Dat gezegd hebbende, de AWD-leenauto die we hadden was perfect (20 inch velgen).

In Amerika moet KIA deze terugkopen vanwege de Lemon Laws...

• Stijn_Gallet
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-09 11:45

Thanks!

Hier ook een RWD en geen trillingen, en al zeker geen hevig trillend stuur. Uiteraard zijn de wegen in België dusdanig in 'bedenkelijke' staat dat een trilling meer of minder niet opvalt maar toch :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Laatst online: 18-09 08:34
Afgelopen weken de Ev9 gebruikt voor een "road trip" vakantie.

Vertrokken vanuit België tot Bosnië gereden en terug met in totaal 6 overnachting locaties.
We zijn in een keer tot Slovenië gereden en dat heb ik beetje gedocumenteerd met cijfertjes
Ook de terugweg vanuit Tsjechië heb ik de data van bijgehouden.
Op locatie laden heb ik niet bijgehouden, dat was meestal op een AC lader.
In Bosnie enkele keren de auto ingestoken en het laden begon direct, zonder te badgen,…
Op de ritten tussen onze slaapplaatsen stak ook altijd een frigo in het 220v stopcontact.
Dit werkt perfect om enkele dingen koel mee te nemen zodat we niet telkens de kaas en melk moesten weg gooien.

Data:
Totaal gereden afstand:
- 4362 km
- 69.01 h:m
- 22.2 kWh/100km
Heenrit
Stint 1
Thuis – Oggersheim
100% -> 11%
336km
3:13 h:m
25.4 kWh/100km
72 Kwh geladen op 24 min

Stint 2
Oggersheim – Merklingen

80% -> 23%
204.8 km
1:58 h:m
27.5 kWh/100km
79 Kwh geladen op 47 minuten (ontbeten , alle laadpalen waren vrij)

Stint 3
Merklingen – Chiemsee
95% -> 35%
250.2 km
2:29 h:m
24.8 kWh/100km
47 Kwh geladen op 16 minuten
Stint 4
Chiemsee – Kranjska Gora
Geen exacte data
Totaal heen rit
1032km
10:13 h
24.6 kWh/100km

Van hier ging de reis door via stops van telkens 3/5 nachten in:
Kroatië – Kroatië – Bosnië – Slovenië – Tsjechie -> thuis
Nergens last gehad van laadfiles, meestal stonden we helemaal alleen op een groot laadplein.
Via ABRP telkens de Ionity, Fastned en EnBW palen uitgezocht. Altijd en overal de piek van +-215Kw gezien en zeer stabiele laad snelheden tot aan de 80%

Auto heeft het heel goed gedaan, in Kroatië zijn grote stukken beperkt in de snelheid en hier heb ik de range indicator soms de 700km zien aantikken.

In Bosnië Waze gevolgd omdat er ergens een ongeval was gebeurd en Waze stuurde me over een straat waar de Kia maar net op paste qua breedte. Ik heb geen idee van de hellingsgraad maar na enkele scherpe bochten was duidelijk dat achteruit terug keren geen optie was.
Op sommige stukken schoof de voorkant soms weg richting afgrond met wat klamme handjes bij mijzelf. Mijn vrouw dacht dat de auto ging omkiepen. Nadien heb ik de maximale helling graad opgezocht, maar kan hier niets van terug vinden. Maar laat ons zeggen; het was op het randje (pun intended)

Op de terugweg overal waar kon richting de 200km/h gereden, maar er waren veel en lange werken in Duitsland.
Maar hierdoor steeg het gemiddeld verbruik wel richting de 35kWh/100km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbq8-1C3cexIYtdvXsIWGyO5H9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2fi19tnX8ZkBhjF5zVKv5fK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qy3gCjXyJxe6-RxLG6rkDPIrC_o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DiiL6AQwx9nehrQYbzMGE7k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVW3PWmB2MWueKSq37E9vZVaVCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tf3qSPn0J8OXluyzi15MNPvj.jpg?f=fotoalbum_large

• Loepoog
saikoboarder schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 12:33:

Vertrokken vanuit België tot Bosnië gereden en terug met in totaal 6 overnachting locaties.
We zijn in een keer tot Slovenië gereden en dat heb ik beetje gedocumenteerd met cijfertjes
In Bosnie enkele keren de auto ingestoken en het laden begon direct, zonder te badgen,…
Op de ritten tussen onze slaapplaatsen stak ook altijd een frigo in het 220v stopcontact.
Dit werkt perfect om enkele dingen koel mee te nemen zodat we niet telkens de kaas en melk moesten weg gooien.

Data:
Totaal gereden afstand:
- 4362 km
- 22.2 kWh/100km
Heenrit
Stint 1
Thuis – Oggersheim
100% -> 11%
336km
25.4 kWh/100km
72 Kwh geladen op 24 min

Stint 2
Oggersheim – Merklingen

80% -> 23%
204.8 km
27.5 kWh/100km

Stint 3
Merklingen – Chiemsee
95% -> 35%
250.2 km
24.8 kWh/100km
Stint 4
Chiemsee – Kranjska Gora
Geen exacte data
Totaal heen rit
1032km
24.6 kWh/100km

Nergens last gehad van laadfiles, meestal stonden we helemaal alleen op een groot laadplein.
Via ABRP telkens de Ionity, Fastned en EnBW palen uitgezocht. Altijd en overal de piek van +-215Kw gezien en zeer stabiele laad snelheden tot aan de 80%

Auto heeft het heel goed gedaan, in Kroatië zijn grote stukken beperkt in de snelheid en hier heb ik de range indicator soms de 700km zien aantikken.

In Bosnië Waze gevolgd omdat er ergens een ongeval was gebeurd en Waze stuurde me over een straat waar de Kia maar net op paste qua breedte. Ik heb geen idee van de hellingsgraad maar na enkele scherpe bochten was duidelijk dat achteruit terug keren geen optie was.
Op sommige stukken schoof de voorkant soms weg richting afgrond met wat klamme handjes bij mijzelf. Mijn vrouw dacht dat de auto ging omkiepen. Nadien heb ik de maximale helling graad opgezocht, maar kan hier niets van terug vinden. Maar laat ons zeggen; het was op het randje (pun intended)

Op de terugweg overal waar kon richting de 200km/h gereden, maar er waren veel en lange werken in Duitsland.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@jrn Lastig op de donkere foto, maar zo te zien heeft @saikoboarder de velgen zwart en het is geen GT-lijn. Kan hij je meteen vertellen hoe en wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• saikoboarder
Loepoog schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:41:
[...]

@jrn Lastig op de donkere foto, maar zo te zien heeft @saikoboarder de velgen zwart en het is geen GT-lijn. Kan hij je meteen vertellen hoe en wat de ervaringen zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNXuTsKMnqtdRRVGrb48k_JHw2g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KKTdYnN5Dsp40BsjlZhdBgpw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tUj4W6lNNAHeNIeLvYC6K8OpaUw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PnUPP1yQakKRbjt39v9xha1P.png?f=fotoalbum_large

is een wrap van 3m glossy, zit er al een jaar op en heb er geen issues mee.
ook niet met wassen en bandenwissels.

[ Voor 5% gewijzigd door saikoboarder op 28-08-2025 13:51 ]

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Mooi verslag!
Maareh, de voorkant schoof richting afgrond? Oftewel, onderstuur in stijle bochten? Ligt dat aan de hellingshoek, of zijn je banden asymmetrisch versleten en rijd je op kale ringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
saikoboarder schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Helemaal zwarte velgen, oogt een stuk beter. Althans zo kijk ik er tegenaan.

Raamlijsten en het dak zou ik persoonlijk ook nog wrappen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Loepoog op 28-08-2025 17:07 ]

• A lex
Het hele verhaal is vandaag aan mijn rechtsbijstandsverzekering voorgelegd Ongeveer 5 werkdagen voor een eerste reactie. Ik zal een update geven wanneer mogelijk.

• Nestorix
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-09 23:05
Interessant. Maar elke keer als je de auto uitzet ('s nachts dus als je overnacht) dan staat de koelkast dus uit? Warmt het dan toch niet te snel op?

Het lijkt me ook wel wat om een koelkastje op vakantie erbij te hebben maar heb het gevoel dat het weinig nut heeft als ie steeds opwarmt als je geparkeerd staat.

Voor de rit heen of terug valt het misschien nog mee, maar op locatie zelf dus wellicht niet zo nuttig?

Anderen met ervaring of ideeën?

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58

Data:
Totaal gereden afstand:
- 4362 km
- 22.2 kWh/100km
Heenrit
Stint 1
Thuis – Oggersheim
100% -> 11%
336km
25.4 kWh/100km
72 Kwh geladen op 24 min

Stint 2
Oggersheim – Merklingen

80% -> 23%
204.8 km
27.5 kWh/100km

Stint 3
Merklingen – Chiemsee
95% -> 35%
250.2 km
24.8 kWh/100km
Stint 4
Chiemsee – Kranjska Gora
Geen exacte data
Totaal heen rit
1032km
24.6 kWh/100km

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Interessant verhaal. Heb je in Tsjechië en Slovenië ook opgeladen? Hoe was daar de infrastructuur (hoeveelheid en kwaliteit laadpalen)?

• saikoboarder
Nestorix schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 18:10:
[...]

Interessant. Maar elke keer als je de auto uitzet ('s nachts dus als je overnacht) dan staat de koelkast dus uit? Warmt het dan toch niet te snel op?

Het lijkt me ook wel wat om een koelkastje op vakantie erbij te hebben maar heb het gevoel dat het weinig nut heeft als ie steeds opwarmt als je geparkeerd staat.

Voor de rit heen of terug valt het misschien nog mee, maar op locatie zelf dus wellicht niet zo nuttig?

Anderen met ervaring of ideeën?
Nee, je kan de frigo altijd laten draaien, behalve op de momenten dat je aan het laden bent.
Dus vaak vertrekken aan huisje A, rijden richting huisje B, maar onderweg wel een activiteit plannen.
Dan kan je via een workaround de frigo laten draaien terwijl de auto uitstaat.

Zodra je onder de 20% batterij komt gaat de frigo vanzelf uit (deze waarde is in te stellen btw)

Op locatie zelf gebruikten we de frigo van de vakantie woning natuurlijk.
Maar soms wel handig om eten te halen in de "lokale" supermarkt die dan toch weer 30 minuten van ons huisje lag.

[ Voor 9% gewijzigd door saikoboarder op 28-08-2025 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saikoboarder
AgeOfPanic schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:08:
[...]

Interessant verhaal. Heb je in Tsjechië en Slovenië ook opgeladen? Hoe was daar de infrastructuur (hoeveelheid en kwaliteit laadpalen)?
Slovenie, Tsjechie en Kroatie hebben we zelfs op voorhand niet bekeken. Daar vind je snelladers van veel bekende merken, wij hebben ons beperkt tot Ionity.
En aan iedere Lidl, Kaufhoff, Aldi waren laders van 50/100 Kw

Bosnie hadden we beetje schrik voor maar is goed meegevallen.
Nergens snel laders gezien maar wel 10Kw laders in de iets grotere steden en zelfs 50Kw laders aan grotere winkel centra.(meestal gratis laden zelfs)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
soap schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 13:19:
[...]

Ik had hetzelfde. Had je toevallig ook Valet mode ingeschakeld? Zie mijn bericht hier: soap in "Het grote Kia EV9 Topic"
Oorzaak is me nooit bekend geworden, dealer heeft er een (ongerelateerde) update op gezet en diagnostiek voor de 12v en hoofdbatterij gedaan en die gaf aan dat alles OK was.

[Edit] Gekke is, bij Eindhoven airport valet parking had ik dit niet (en dat was vóór Schiphol). Mijn enige hunch is dat ze de sleutel misschien net te dicht binnen bereik van de auto bewaren ofzo zodat hij actief blijft. Misschien kun je dat vragen als je hem ophaalt? :)
Ik had wel een digitale sleutel (vergeten eruit te halen) en valet modus aangezet.

Vandaag bij het ophalen een groter probleem, melding over storing elektrisch systeem (weet de precieze benaming niet meer). Verloor vermogen na een half uur rijden en uiteindelijk afgesleept naar een Kia dealer.

Ging steeds langzamer rijden. Gek genoeg na opnieuw opstarten deed hij het weer een km of 2, maarja, dat blijf je max 3x proberen totdat je hem maar laat staan (reed op N wegen zonder de hele tijd vluchtstrook). Wel klote hoor, net na vakantie terug komen met een afgeladen auto, dikke jetlag en 16 uur reizen met 4 kids op de achterbank.

Maar mag niet klagen, Costa Rica was fantastisch (daar hadden we een Toyota Fortuner 4x4, 7 zitter).

• Boudewijm
Koptelefoontje schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:11:
[...]

Ja is weer wat met de login, mijn Kia app logt nu ook steeds uit. De Home Assistant integratie ook weer stuk, want Kia is bezig met het een en ander te veranderen in de API. Op zich wel posititief dat ze er mee bezig zijn.

Ik zag ook dat er een ota media/kaart update beschikbaar is, iemand die al geïnstalleerd of bekend met wat er veranderd is?

Dit is dan de tweede update die ik krijg in 6 weken, klopt het dat het dan de laatste OTA update is? Hoe moet het hierna dan?
Domme vraag maar ik heb OTA aanstaan, en als ik naar software update ga heb ik geen optie tot het kiezen van iets te installeren. Laatste software is 5 mei bij aflevering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Bever!

3

AgeOfPanic schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:08:
[...]

Tsjechie is gewoon goed.

• Koptelefoontje
  • Nu online
Boudewijm schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 22:07:
[...]

Domme vraag maar ik heb OTA aanstaan, en als ik naar software update ga heb ik geen optie tot het kiezen van iets te installeren. Laatste software is 5 mei bij aflevering
In de app zie ik dat de multimedia en map versie nog hetzelfde is, vehicle system is nu versie 25.8.1

Geen idee of dat dan de update was, volgens mij stond er toch echt multi media / map… Zal morgen is kijken, misschien nog niet klaar met downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Nu online
Hij is nog niet klaar met updaten, zal daarna even de release notes bekijken.

Op Facebook zie ik dat ik niet alleen ben, update duurt een paar uur lijkt wel en is enkel bezig wanneer de auto aan is.
(Waarom niet wanneer hij aan de lader hangt?)

[ Voor 10% gewijzigd door Koptelefoontje op 29-08-2025 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
De mijne heeft vanochtend een OTA-update uitgevoerd. De beschrijving betrof softwarelogica voor de pookknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Nu online
A lex schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:14:
De mijne heeft vanochtend een OTA-update uitgevoerd. De beschrijving betrof softwarelogica voor de pookknop.
Wel vaag dat hij niet voorkomt in de lijst hier:
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeList

Geen idee of dat altijd even duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Koptelefoontje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

Wel vaag dat hij niet voorkomt in de lijst hier:
https://update.kia.com/EU/E1/updateNoticeList

Geen idee of dat altijd even duurt
Het lijkt bij je link enkel navigatieupdates te tonen.
Je kan via volgende link de update vinden onder "Software Update for SCU"
https://owners.kia.com/co...-update-release-note.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ketser
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-09 16:57
A lex schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 12:14:
Same here. Sommige EV9's ervaren blijkbaar problemen bij het schakelen naar 'R'. Deze update moet dat verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Nu online
ty5500 schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:40:
[...]

Het lijkt bij je link enkel navigatieupdates te tonen.
Je kan via volgende link de update vinden onder "Software Update for SCU"
https://owners.kia.com/co...-update-release-note.html
Maar die update is van juni en zou slechts 2 minuten duren, als ik zo kijk zou het toch echt een update voor map / entertainment zijn. (Lijkt mij dat SCU onder vehicle update zou vallen, of zie ik dat verkeerd?)

Gister was dit de versie:
Infotainment system software
MV1.EUR.ccNC.001.002.250113
Navigation map
EUR.17.50.56.026.931.0

Nu:
MV1.EUR.ccNC.001.002.250601
Navigation map
EUR.18.43.57.011.933.0

Maar als ik naar ‘what’s new’ ga, staat er niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Zou mij niet verbazen als er helemaal geen update is maar er iets niet goed gaat met een versie die onterecht is vrijgegeven. Er is er al eerder èèn teruggedraaid.

En de genoemde website is denk ik niet voor Europese modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Ik vermoed dat het hier over verschillende updates door elkaar gaat. A lex gaf aan dat zijn update als beschrijving had dat de softwarelogica voor de pookknop werd aangepast. En dat is die update die ik doorstuurde. Bij koptelefoontje lijkt het inderdaad iets anders. Mogelijks zijn dit gewoon nieuwe navigatiekaarten (maar dan zou ik verwachten dat andere ev9's deze ook krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ty5500
Heb de video niet bekeken maar koptelefoontje zijn update lijkt het volgende te zijn
YouTube: Kia EU/UK cCNC August 2025 Maps update 250601 for EV3,EV9 & EV6 Face...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
Na de update voor de versnellingspook kwam er gisteren een tweede update.

Dat was een kaartupdate en een paar andere dingen in het entertainmentsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Nu online
A lex schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 16:33:
Na de update voor de versnellingspook kwam er gisteren een tweede update.

Dat was een kaartupdate en een paar andere dingen in het entertainmentsysteem.
Enig idee wat er dan anders is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Nu online
Ik kwam er vandaag trouwens achter dat je de massage stoel melding op het display aan kan zetten in settings, ik kan nu weer gewoon zien welke massage modus geselecteerd is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Koptelefoontje schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 16:47:
[...]

Maar die update is van juni en zou slechts 2 minuten duren, als ik zo kijk zou het toch echt een update voor map / entertainment zijn. (Lijkt mij dat SCU onder vehicle update zou vallen, of zie ik dat verkeerd?)

Gister was dit de versie:
MV1.EUR.ccNC.001.002.250113
Navigation map
EUR.17.50.56.026.931.0

Nu:
MV1.EUR.ccNC.001.002.250601
Navigation map
EUR.18.43.57.011.933.0

Maar als ik naar ‘what’s new’ ga, staat er niets..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cNU3xxkxoQY2ZpVuujBUlnnSXrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqkfAUQunVzpDj0E3eBPjimV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik snap het dus niet volgens mij heeft hij nu wel de navigatie bijgewerkt maar de auto software is nog 24. Ipv 25.

[ Voor 5% gewijzigd door Boudewijm op 30-08-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Nu online
Boudewijm schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:19:
[...]

[Afbeelding]

Ik snap het dus niet volgens mij heeft hij nu wel de navigatie bijgewerkt maar de auto software is nog 24. Ipv 25.
Zo te zien heb je de laatste update nog niet, dit heb ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tqCLml1Ce5185PwX-uKAJQ82b3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzncu3LMkuzdJ8jWtIylIAAU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
Ik heb nog voertuigsysteem 25.4.1 :o

De rest is wel hetzelfde als bij @Koptelefoontje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijm
Koptelefoontje schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 21:35:
[...]

Zo te zien heb je de laatste update nog niet, dit heb ik:
[Afbeelding]
Ja er staat dus niets “pending” bij mij.
Ik word wel echt moe van elke dag uitgelogd worden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Nu online
Voor de massage melding deze setting aanzetten in Seats.

‘Comfortable stretch activity notification’

Als je nu de massage knop drukt verschijnt het menu weer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mff3IJQUI3GxjGMFrNFHGdKx_Jc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9sLUBFso7qBwUHqBBxVBZiGk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThewillemkeP
bartsony schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 21:35:
[...]

Ligt eraan.. ik gok op de ev9 als de saldering is afgelopen... dus dan zitten de hardste jaren van afschrijving achter de rug, zeker als mensen door salderen toch meer richting EV neigen.
Ik heb gisteren een proefrit gedaan; en daarna nog de Ioniq 9 gezien (proefrit geen even niet) en nog een Smart #5 gereden.
De Kia steekt wat mij betreft toch wel boven de Smart uit; binnen is de Smart net wat "gelikter" qua materiaalgebruik etc, maar het comfort van de EV-9 en de ruimte steken hier ver boven uit.

Ik blijf toch twijfelen over de afschrijvingen ik heb gisteren wat rondgesnuffeld over een aantal websites die hier uitspraken over doen , en ik lees toch vooral (samenvattend) het onderstaande:

Op www.afschrijvingauto.nl een waardevermindering na 5 jaar van gemiddeld 60% (en na het eerste jaar van 25-35% (!). Vergelijkbare bronnen (zoals dezaak.nl vervoersweg.nl en carito.com zie ik vergelijkbare getallen.
Dat zou betekenen dat de (nieuwe) GT Line 6 zits van plusminus 80.000 na 1 jaar rond de 57.500-60.000 zou opleveren en na 5 jaar 32.000-36.000.

Ik heb de Kia dealer die ik gisteren sprak hier verduidelijking om gevraagd. Vooral omdat ik EV-9's uit 2024 toch echt voor 65.000-72.500 zie staan (de GT-line).

Hebben jullie nog aanvullingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit formulier leidt je direct naar de klantenservice van Kia die klaarblijkelijk over Connect gaat.

Ik heb dit ook geplaatst in het EV3 topic. Misschien helpt het als meerdere mensen het invullen en versturen.

[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 31-08-2025 11:07 ]

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58
Bij mij lopen nu twee updates tegelijkertijd. Ik hoop maar dat dat goed gaat. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6B1aCROFdowsTcM89A9CoUzwzr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7y97v1PUVWEZ6V7yKGmtJDj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
Boudewijm schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:59:
[...]

Ja er staat dus niets “pending” bij mij.
Ik word wel echt moe van elke dag uitgelogd worden in de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aMJ51BXJKn2dXBZI7wfog0yc6PU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gYJtBEhHufTJ2lEY9Gw2eE00.jpg?f=fotoalbum_large

Iets bijgewerkt maar helaas niet alles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karel_vdv
  • Laatst online: 03-09 13:37
Na de recenste update is er bij mij in ieder geval een zeer irritant probleempje opgelost; sinds via een shortcut de snelheidsmelding kon worden uitgeschakeld met het ingedrukt houden van de volumeknop, ging in de helft van de gevallen het volume uit. Ik diende dan nog eens de volumeknop in te drukken om het volume terug aan te zetten. Wel, dit komt nu niet meer voor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karel_vdv
  • Laatst online: 03-09 13:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZlDnoTJv4cul2djwNVBlB3VGBo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7d2GpJOQXVsrTr5X8AlSJgk6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pu0vN9Xjy1XXOVYUsfR4n5ieAE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i7sLN4lYlaVG2RWAlvSyqT45.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ApjydzAjmb2nEdO8hTeDJY0m_KA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esIhXDAdq4mHNThbWeQo7q03.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIko8jrafQvHzn51-6TGwzyP2pk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YswLcG9ZZCWQlzcBbl9Em7Vr.jpg?f=fotoalbum_large

Vorige week ben ik bij de dealer langsgeweest om de 2 kapotte dopjes in de klep van de middenconsole te vervangen. Ze hebben de klep integraal vervangen en daarvoor hebben ze de volledige middentunnel moeten uithalen, was toch een uurtje werk, gelukkig onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crupa
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 18-09 15:58
karel_vdv schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:41:
Na de recenste update is er bij mij in ieder geval een zeer irritant probleempje opgelost; sinds via een shortcut de snelheidsmelding kon worden uitgeschakeld met het ingedrukt houden van de volumeknop, ging in de helft van de gevallen het volume uit. Ik diende dan nog eens de volumeknop in te drukken om het volume terug aan te zetten. Wel, dit komt nu niet meer voor!
Had ik ook. Lijkt inderdaad opgelost. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

karel_vdv schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:53:

Vorige week ben ik bij de dealer langsgeweest om de 2 kapotte dopjes in de klep van de middenconsole te vervangen. Ze hebben de klep integraal vervangen en daarvoor hebben ze de volledige middentunnel moeten uithalen, was toch een uurtje werk, gelukkig onder garantie.
Wat een omslachtig werk voor 2 rubber dopjes. Bij mij hebben ze het onlangs ook uitgevoerd, maar ik ben niet van plan dit jaarlijks te gaan laten doen. Hebben ze jou misschien nog verteld of de nieuwe rubberen dopjes wel lang mee gaan? Ik heb het zelf bij de dealer gevraagd bij ophalen van de auto, maar de service-medewerkers aan de balie weten eigenlijk nooit iets. De monteurs zijn al naar huis en van een EV9 is sowieso altijd weinig tot niets bekend.

Na ruim 6 jaar Tesla wilde ik graag naar een normaal automerk, maar ik moet zeggen dat de Tesla medewerkers wel meestal meer verstand van de auto's hadden dan bij Kia. (Als je tenminste een Tesla medewerker te spreken kon krijgen, want alle communicatie moest de laatste jaren via de app, ook het afgeven van de auto).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GraafM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 09:14
Hoi EV9 rijders,

Ik heb op dit topic nog niet veel gehoord over de goedkoopste uitvoering: de First Edition. Deze heb ik twee weken geleden mogen ontvangen. Iceberg green, ik had de kleur nog niet eerder live gezien voor de levering. Erg blij dat hij meer blauw oogt dan groen.

Deze auto voelt voor mij als zeer compleet aan, ik heb inderdaad gekeken naar wat hier ook eerder genoemd is naar het ontbreken van de 360 camera, maar de Air kwam mij 100 euro per maand netto meer in de lease uit die ik niet kon missen. Daarbij is het eigen risico 150 euro, en parkeerde ik met de vorige auto ook alleen op parkeersensoren en achteruitrijcamera.

Ik kan een ieder die belang heeft bij een 7zitter deze auto echt aanraden, en ben elke rit weer blij dat ik de e-5008 heb laten liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jdy7RJYazKQG8Dd9MUe8M2x0xFg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XoXuzhMzr2mcMXaBpGvOrj3e.jpg?f=fotoalbum_large

Toevallig naast het oude model geparkeerd, maar niet mijn oude auto.

Mochten er vragen zijn over functionaliteit van de first edition, let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijm
GraafM schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:03:
Hoi EV9 rijders,

Ik heb op dit topic nog niet veel gehoord over de goedkoopste uitvoering: de First Edition. Deze heb ik twee weken geleden mogen ontvangen. Iceberg green, ik had de kleur nog niet eerder live gezien voor de levering. Erg blij dat hij meer blauw oogt dan groen.

Deze auto voelt voor mij als zeer compleet aan, ik heb inderdaad gekeken naar wat hier ook eerder genoemd is naar het ontbreken van de 360 camera, maar de Air kwam mij 100 euro per maand netto meer in de lease uit die ik niet kon missen. Daarbij is het eigen risico 150 euro, en parkeerde ik met de vorige auto ook alleen op parkeersensoren en achteruitrijcamera.

Ik kan een ieder die belang heeft bij een 7zitter deze auto echt aanraden, en ben elke rit weer blij dat ik de e-5008 heb laten liggen.
[Afbeelding]

Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 15:43
GraafM schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:03:
Hoi EV9 rijders,

[Afbeelding]

Ik heb de EV9 ook in Iceberg green besteld, en heb hem ook nog nooit in het echt gezien, als ik jou foto zo zie ga ik er wel blij van worden verwacht ik.

Ik heb helaas 2 weken terug bericht gehad dat de levering is uitgesteld van begin september naar begin november. Hopelijk komt er niet meer vertraging op de lijn.

Advanced sheep-counting strategies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggerfoot
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 23:07
Gasoline1234 schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:43:
[...]

Wat een omslachtig werk voor 2 rubber dopjes. Bij mij hebben ze het onlangs ook uitgevoerd, maar ik ben niet van plan dit jaarlijks te gaan laten doen. Hebben ze jou misschien nog verteld of de nieuwe rubberen dopjes wel lang mee gaan? Ik heb het zelf bij de dealer gevraagd bij ophalen van de auto, maar de service-medewerkers aan de balie weten eigenlijk nooit iets. De monteurs zijn al naar huis en van een EV9 is sowieso altijd weinig tot niets bekend.

Na ruim 6 jaar Tesla wilde ik graag naar een normaal automerk, maar ik moet zeggen dat de Tesla medewerkers wel meestal meer verstand van de auto's hadden dan bij Kia. (Als je tenminste een Tesla medewerker te spreken kon krijgen, want alle communicatie moest de laatste jaren via de app, ook het afgeven van de auto).
Ik heb bij amazon van die dopjes gekocht, heb er nu 10 op voorraad en daarmee gedoe af. Sinds vorig jaar geen dopje meer hoeven te vervangen.

Ergens in dit draadje of bij Reddit een paar links gevonden met die dopjes. Zijn volgens mij oordopjes tegen herrie die toevallig ook prima passen in de EV9.

Blijft wel "zot" dat dit stuk gaat bij de EV9 en ze deze niet op voorraad hebben of goed ge-engineert hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrn
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 11:12

jrn

saikoboarder schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 13:48:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mooi! Lijkt me perfect. Zelf aangebracht? Is het ook doenbaar om terug te verwijderen denk je (lease)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A lex
Onze bestuurdersstoel zit voor de tweede keer los.

5maanden wachten voor een reparatie vorige keer.

En dit alles bovenop alle andere onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
jrn schreef op maandag 1 september 2025 @ 22:58:
[...]

Mooi! Lijkt me perfect. Zelf aangebracht? Is het ook doenbaar om terug te verwijderen denk je (lease)?
mijn is ook een lease.
Ik gok dat ik hem zo terug inlever :D
maar ze kunnen er zonder problemen af.
Laat een klein beetje lijmresten achter op de randen, maar die zijn er heel snel af gepoetst met wat sticker verwijderaar van HG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeenIdee84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-09 22:47
saikoboarder schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 10:52:
[...]

mijn is ook een lease.
Ik gok dat ik hem zo terug inlever :D
maar ze kunnen er zonder problemen af.
Laat een klein beetje lijmresten achter op de randen, maar die zijn er heel snel af gepoetst met wat sticker verwijderaar van HG.
Ik heb geen ervaring met wrappen maar dit is wel echt een visuele upgrade die mijn interesse heeft. Zat even snel te kijken maar die folie koop je in verschillende afmetingen. Wat heb jij aan materiaal gebruikt, en is het een beetje knap aan te brengen zonder ervaring? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

biggerfoot schreef op maandag 1 september 2025 @ 21:52:
[...]

Ik heb bij amazon van die dopjes gekocht, heb er nu 10 op voorraad en daarmee gedoe af. Sinds vorig jaar geen dopje meer hoeven te vervangen.

Ergens in dit draadje of bij Reddit een paar links gevonden met die dopjes. Zijn volgens mij oordopjes tegen herrie die toevallig ook prima passen in de EV9.

Blijft wel "zot" dat dit stuk gaat bij de EV9 en ze deze niet op voorraad hebben of goed ge-engineert hebben.
Deze dopjes?

Moet je deze nog bijsnijden, of is het plug-en-play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
GeenIdee84 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 11:02:
[...]

Ik heb geen ervaring met wrappen maar dit is wel echt een visuele upgrade die mijn interesse heeft. Zat even snel te kijken maar die folie koop je in verschillende afmetingen. Wat heb jij aan materiaal gebruikt, en is het een beetje knap aan te brengen zonder ervaring? :-)
- Zwarte folie van 3m die bedoeld is voor auto's te wrappen.
- scherp stanly mesje
- soort van stevige bankkaart.

ik heb ook geen ervaring en ik ga ook niet zeggen dat het perfect gedaan is. maar je moet al van heel kortbij gaan kijken om imperfecties te zien (ergens iets te ver gesneden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
saikoboarder schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:37:
[...]

- Zwarte folie van 3m die bedoeld is voor auto's te wrappen.
- scherp stanly mesje
- soort van stevige bankkaart.

ik heb ook geen ervaring en ik ga ook niet zeggen dat het perfect gedaan is. maar je moet al van heel kortbij gaan kijken om imperfecties te zien (ergens iets te ver gesneden).
Ik weet niet wat het spul los kost, maar ik heb wat delen van de bumper en raamlijsten laten wrappen en de kosten vielen reuze mee.
Aangezien dit relatief kleine en vlakke stukken zijn, is een wrapper hier in no-time mee klaar. Daarnaast zijn het voor hem waarschijnlijk allemaal reststukken. ipv dat je zelf een rol moet kopen.

Ik zou zeggen informeer gewoon eens. Het zou me verbazen als je meer als 150-200euro kwijt bent.
En voor de Nederlandse leaserijders.....dit kun je van de bijtelling aftrekken waardoor het toch mooi de helft scheelt. Opgeven dat het beschermfolie is en omdat het "verankerd" is aan de auto, is het voor de fiscus in orde. Hoogstens de werkgever kan moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Loepoog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:53:
[...]

Ik weet niet wat het spul los kost, maar ik heb wat delen van de bumper en raamlijsten laten wrappen en de kosten vielen reuze mee.
Aangezien dit relatief kleine en vlakke stukken zijn, is een wrapper hier in no-time mee klaar. Daarnaast zijn het voor hem waarschijnlijk allemaal reststukken. ipv dat je zelf een rol moet kopen.

Ik zou zeggen informeer gewoon eens. Het zou me verbazen als je meer als 150-200euro kwijt bent.
En voor de Nederlandse leaserijders.....dit kun je van de bijtelling aftrekken waardoor het toch mooi de helft scheelt. Opgeven dat het beschermfolie is en omdat het "verankerd" is aan de auto, is het voor de fiscus in orde. Hoogstens de werkgever kan moeilijk doen.
Welke wrapper heb jij het laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketser
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-09 16:57
Loepoog schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 15:53:
[...]

Offerte opgevraagd voor 't wrappen van de velgen bracht me op 350 Euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 16:05:
[...]

Welke wrapper heb jij het laten doen?
Weet niet of ik reclame mag maken maar voor zolang dit bericht er nog op staat: GT Garage in Gilze Rijen. Ze zitten overigens ook in Ridderkerk.
Dit is de 2de auto die ik heb laten doen. Geen klachten, keurige jongelui.

https://gtgarage.nl/diensten/ontchromen
Dit zijn de prijzen van ontchromen.
Een grill omlijsting kost bijv 100euro en dat is wrs net zo veel materiaal als 3-4 velgen. Sowieso een stuk lastiger.

Ik stuur wel altijd een foto mee van wat er verwacht wordt. Beetje klooien in Paint met een vooraf en achteraf resultaat. Dan kunnen ze precies zien wat er moet worden gedaan.

Ik was destjjds 605incl btw kwijt voor:
- Sierstrip voorkant net onder de motorkop
- Kortere sierstrip net boven de kentekenplaat
- Diffuser (als het zo heet) aan de voorkant van de auto (aluminiumkleurig en vermoedelijk kunststof).
- De onderste raamstijlen
- Diffuser aan de achterkant van de auto
Als je dan 350euro voor 16 van de platte stukjes vraagt, slaat dat natuurlijk nergens op.

[ Voor 23% gewijzigd door Loepoog op 02-09-2025 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijm
THE_BASE schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:06:
Dit formulier leidt je direct naar de klantenservice van Kia die klaarblijkelijk over Connect gaat.

Ik heb dit ook geplaatst in het EV3 topic. Misschien helpt het als meerdere mensen het invullen en versturen.
Nu gedaan want ik word helemaal leip van elke dag minimaal twee keer te moeten inloggen voor de app

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SooK
Gasoline1234 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 11:31:
[...]

Dank voor de tip, maar als ik dit zo bekijk dan krijg je bij Chargemap tot 30% korting op de hoogste Ionity prijs. In Duitsland rekenen ze dan 0,52 euro per kWh. Dat is toch nog wel veel duurder dan een Ionity Power abonnement direct bij Ionity en qua kosten vergelijkbaar met Kia Charge die ook een laadpas biedt.
https://support.chargemap...fy4a0-ionity-subscription
Nou daar is je laadpas optie bij Ionity! ;)

https://www.linkedin.com/...-7368363855921561601-zexh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gasoline1234

Gasoline1234

EV9 GT-Line Launch Ed.

Mooi, dank voor je oplettendheid!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saikoboarder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koptelefoontje
  • Nu online
Boudewijm schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 20:46:
[...]

Nu gedaan want ik word helemaal leip van elke dag minimaal twee keer te moeten inloggen voor de app
De oude Kia Connect app heeft trouwens nergens last van..

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
Koptelefoontje schreef op donderdag 4 september 2025 @ 16:40:
[...]

De oude Kia Connect app heeft trouwens nergens last van..
Wat was er mis met die oude app, wordt iedere dag nu kapot gespamd over die nieuwe,
Maar vind dat veel minder fijn werken.
Pagina: 1 ... 91 92 Laatste