Ik heb het eerste langere ritje ook achter de rug (315km), ging prima en leuk om de auto wat beter te leren kennen. Terugweg wat meer gas gegeven, uiteindelijk met 15% thuis gekomen. Dit traject rijden we vaker dus wel een belangrijke test voor ons.
- wat vieze brand geur in de cabine toen ik voor het eerst even plankgas ging, online lees ik dat dit normaal is bij een nieuwe auto. Op de terugweg niets geroken.
- trillingen zijn minimaal, de midden console heeft wel wat vibratie maar is zeker niet storend. Het is erg stil in de auto.
- eigenlijk best blij met de Kia navigatie, kwam er achter dat ik de flitsmeldingen nog aan moest zetten. Even ABRP geprobeerd maar zie niet direct een voordeel. Wel irritant dat je bij Kia niet de verwachte eind soc te zien krijgt? (Of zit dat nog ergens verstopt)
- hdsa is prettig maar met veel inhalen lijkt het alsof je soms wat in gevecht bent met hem, automatisch van rijbaan verwisselen is erg traag en soms wou hij toch opeens niet. gênant dat knipperen en dan niet van baan verwisselen…
- hdsa is soms nogal aan het pingpongen om binnen de rijbaan te blijven (dus correctie naar links, correctie naar rechts, correctie naar links …)
- alle piepjes zijn soms echt irritant, alsof ik een angstige vrouw naast mij heb zitten. Hij wilt vooral heel veel ruimte wanneer je van baan wisselt.
- parkeersensoren aan de voorkant moet je actief aan zetten, volgens mij ging dat automatisch met lage snelheid bij BMW.
- massage stand veel gebruikt en toch wel relaxed op de snelweg.
- stoelventilatie is wat underwhelming, maar toch wel beter dan niets.
- bij het laden thuis even wat verwarring want hij sloeg af na een minuut, bleek dat de Kia charge app (die ik enkel even had gekoppeld om te zien wat het kan) het ‘smart’ laden al aan had gezet..
Met 4 kinderen (0, 2, 4, 6) echt de ultieme auto. Ook op de derde rij nog de gemakken van de cup holders. Misschien nog wel iets kopen voor boekjes etc wat aan de tweede rij kan hangen.
Kinderwagen en boodschappen gaan allemaal moeiteloos mee. Kinderen waren ‘rustig’, meer afstand helpt ook tegen getetter in je oor

bijna voor het eerst dat ik ongeveer de hele weg een rustig gesprek kon voeren met de vrouw.