[Multi] F1 2023

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:27
Prullenbak84 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:17:
[...]

Dat heb ik zeker wel door. Maar dat is niet waar de discussie over ging.
jij ziet niet als EA evil, jij ziet het als "hier is een gratis livery"

Ik zeg dat het niet gratis is, als het enkel beschikbaar is aan het begin van de verkoop waarbij de prijs van de game hoog is. Niet per sé evil, maar zeker niet "hier is een gratis livery". Als je die gratis wil geven maak je hem gewoon beschikbaar namelijk.... Niet "limited time only".
[...]

Ik vind dat wat ze nu doen, best wel "beschikbaar stellen aan iedereen" is, dat is het hele punt. Ja het is wel gelimiteerd aan mensen die het in deze twee weken spelen, maar het is ook gerelateerd aan een event in t echie wat deze weken afspeelt. Is dus een extraatje voor wie het "williams feestje meeviert", in zekere zin.
Tja als je die logica volgt, haal dan de livery er over 2 weken er weer uit :+ sorry maar je stelt het beschikbaar aan iedereen, of niet aan iedereen. "best wel aan iedereen" bestaat niet. Daarmee verdedig je dit soort timed content dus....
Ja dat zou inderdaad tof zijn, maar dat staat hier in zekere zin ook los van. Dit gaat over een eenmalige livery wat een team 2 races lang op een auto plakt en je kan dat gratis gedurende deze twee weken ook in t spel unlocken. Ik zie daar echt het probleem niet van.
Dat zie je inderdaad niet ;) betekent niet dat ik dat probleem wel kan zien. Het is namelijk gewoon zeroes en ones die ze niets kosten na het maken, dus waarom niet gewoon beschikbaar maken voor iedereen die over 2 weken koopt? of over 2 weken de game opent?
Mwa, ik vraag me af of er mensen zijn die het niet van plan waren, maar nu het spel gaan kopen omdat ze anders over een paar maanden 1 livery van williams missen, hoor.
Hoeveel mensen kopen de Champions edition? Waarvan (tenzij je de Xbox one/PS4 editie koopt) het enige voordeel liveries en dergelijke zijn.... voor een whopping 20 euro extra O-) Genoeg mensen zijn er wél vatbaar voor, want anders zouden ze niet 2 verschillende editites maken met verschillende covers.
Totaal andere discussie. Ik sla telkens 1 jaar over en heb die blijkbaar-slechte 22 versie dus mooi geskipt. En ik vermaak me weer prima. Jammer dat er weinig is veranderd aan MyTeam (vind ik persoonlijk t leukste onderdeel), maar met de nieuwe circuits en nieuwe auto's vind ik t toch weer leuk. En Braking Point heb ik me ook mee vermaakt.
Dat je elk jaar een editie skipt zegt genoeg :+ Dat my team niet veranderd is ook. Braking Point is eigenlijk het enige stukje content wat ze nog maken. Voor de rest is het kleine tuning aan de "physics" en nieuwe tracks. Maar de oude bugs blijven en dat is toch best kwalijk en de reden dat ik nooit meer een versie koop. Want mag graag online co-op spelen en dat blijft zo buggy dat het onspeelbaar is zonder een excel-sheet met uitslagen... en dat haalt de lol er wel af voor mij.
Overigens zeg je hier in feite: Ik wil alleen dat echt goede en mijn favoriete topspellen verkracht worden door micro-transacties en time-limited extra content. Bij naar mijn mening slechte spellen accepteer ik het niet. Maar ik denk dat je bedoelt: Ik vind het allemaal in zijn totaliteit niet best en daardoor schiet ook dit bij mij in het verkeerde keelgat. Doe daar een snufje EA-haat bij, en het feest is compleet. Maar als je gewoon deze actie en dit spel beoordeelt op wat het is, is het allemaal niet zo erg. Echt niet.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ALS je het dan uitmelkt, zorg dan in ieder geval dat de core goed staat en bug-vrij is. Maar dat is het niet. Als FIFA 23 bugs had waardoor je ná de wedstrijd van een half uur je opeens ipv 4-2 voor staan, met 0-1 verliest zou de wereld te klein zijn. Maar voor F1 23 wordt het bijna weggewuift hier soms... Dat vind ik best verbazingwekkend.

persoonlijk heb ik geen "EA-haat". Dat maak je er zelf van. Ik beoordeel juist dit spel op wat het is: Enorm buggy, weinig nieuwe features (if at all als je heel eerlijk bent) en een push op liveries, timed releases en "pitcoins". Daarbij de realisatie dat de aankoop van Codemasters ook terugverdient moet worden weet je dat die pitcoins steeds duurder gaan worden, straks niet meer realistisch te verdienen zijn en dat dit soort timed liveries via dat systeem gaan werken... Dat is gewoon ervaring, en EA is wel vaak de eerste die dit soort dingen pusht helaas. Dat is niet haat, dat is gewoon realiteit O-)
[...]

Ik ben er ook niet zo gevoelig voor. Tenzij ik het nu zo in kan stellen dat williams voortaan met deze livery rondrijdt, maar dat is volgens mij niet zo. Ik had dat vorige week met die Red Bull livery ook gehoopt. Maar je kan deze volgens mij alleen gebruiken voor je myteam of f1-world auto, maar dat slaat IMO nergens op.
Dat is net zo'n domme beperking als een timed release IMHO. Maar misschien is dat leeftijd... Mijn gametijd was voornamelijk dedicated servers, goede modding support en expansion packs (met daadwerkelijke content).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:20
Waah schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:56:
[...]

jij ziet niet als EA evil, jij ziet het als "hier is een gratis livery"

Ik zeg dat het niet gratis is, als het enkel beschikbaar is aan het begin van de verkoop waarbij de prijs van de game hoog is. Niet per sé evil, maar zeker niet "hier is een gratis livery". Als je die gratis wil geven maak je hem gewoon beschikbaar namelijk.... Niet "limited time only".
Het is gratis. Letterlijk. Ja ok, je moet het spel hebben, en die is niet gratis. Maar zo lust ik er nog wel een paar.
[...]

Tja als je die logica volgt, haal dan de livery er over 2 weken er weer uit :+ sorry maar je stelt het beschikbaar aan iedereen, of niet aan iedereen. "best wel aan iedereen" bestaat niet. Daarmee verdedig je dit soort timed content dus....
"dit soort" timed content verdedig ik wel ja. "Williams viert deze twee weken hun 800e grand prix. Log je in deze twee weken in krijg je hun feest-livery gratis" vind ik een leuke actie. Natuurlijk is dat ook gewoon marketing. Maar dat is elke actie waarbij je korting of iets gratis krijgt, altijd.
[...]

Dat zie je inderdaad niet ;) betekent niet dat ik dat probleem wel kan zien. Het is namelijk gewoon zeroes en ones die ze niets kosten na het maken, dus waarom niet gewoon beschikbaar maken voor iedereen die over 2 weken koopt? of over 2 weken de game opent?
Dit kan je van alles zeggen. "het zijn maar enen en nullen dus het kost niks". Maar jij weet net zo goed als ik, dat dat gewoon niet waar is. Je zegt hieronder zelf letterlijk dat mensen bereid zijn grif te betalen voor een editie waarbij dit soort dingen extra zitten. Dat is waarde, en ze geven dat nu gratis weg. Ze hadden ook die williams livery exclusief bij die championships editie kunnen doen. Had je dat wél goed gevonden? Nee he? Dat dacht ik al.
[...]

Hoeveel mensen kopen de Champions edition? Waarvan (tenzij je de Xbox one/PS4 editie koopt) het enige voordeel liveries en dergelijke zijn.... voor een whopping 20 euro extra O-) Genoeg mensen zijn er wél vatbaar voor, want anders zouden ze niet 2 verschillende editites maken met verschillende covers.
Dat is dus waarde. Zie je? Dat jij en ik het nou geen 20 euro waard vinden, maakt niet dat het voor anderen, en dus voor EA geen waarde heeft.
[...]

Dat je elk jaar een editie skipt zegt genoeg :+
Want? Wat zegt dat dan? Dat ik reviews kijk en kijk hoeveel nieuwe content er is, en hoeveel er veranderd is in F1 op zich. En dan een keuze maak of dit me 70 euro waard is...ja, dat zegt het. Nou, belachelijk inderdaad :/
Dat my team niet veranderd is ook. Braking Point is eigenlijk het enige stukje content wat ze nog maken. Voor de rest is het kleine tuning aan de "physics" en nieuwe tracks. Maar de oude bugs blijven en dat is toch best kwalijk en de reden dat ik nooit meer een versie koop. Want mag graag online co-op spelen en dat blijft zo buggy dat het onspeelbaar is zonder een excel-sheet met uitslagen... en dat haalt de lol er wel af voor mij.
Ok. Hoe goed of niet het spel is, en hoe leuk je het vindt, is voor mij echt een losstaande discussie en heeft niks te maken met of het allemaal heel schandalig is om gedurende twee weken een gratis skin weg te geven.
[...]

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ALS je het dan uitmelkt, zorg dan in ieder geval dat de core goed staat en bug-vrij is. Maar dat is het niet. Als FIFA 23 bugs had waardoor je ná de wedstrijd van een half uur je opeens ipv 4-2 voor staan, met 0-1 verliest zou de wereld te klein zijn. Maar voor F1 23 wordt het bijna weggewuift hier soms... Dat vind ik best verbazingwekkend.

persoonlijk heb ik geen "EA-haat". Dat maak je er zelf van. Ik beoordeel juist dit spel op wat het is: Enorm buggy, weinig nieuwe features (if at all als je heel eerlijk bent) en een push op liveries, timed releases en "pitcoins". Daarbij de realisatie dat de aankoop van Codemasters ook terugverdient moet worden weet je dat die pitcoins steeds duurder gaan worden, straks niet meer realistisch te verdienen zijn en dat dit soort timed liveries via dat systeem gaan werken... Dat is gewoon ervaring, en EA is wel vaak de eerste die dit soort dingen pusht helaas. Dat is niet haat, dat is gewoon realiteit O-)
Ik kom eigenlijk helemaal niet zo gek veel bugs tegen. Maar goed, ik speel ook niet tot amper online. Ieder het zijne, en ik vermaak me zoals gezegd gewoon weer met myteam en braking point.
[...]

Dat is net zo'n domme beperking als een timed release IMHO. Maar misschien is dat leeftijd... Mijn gametijd was voornamelijk dedicated servers, goede modding support en expansion packs (met daadwerkelijke content).
"de leeftijd"...hahahaha. Hoe oud denk je dat ik ben? (mijn gebruikersnaam is een hint)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Prullenbak84 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:09:
[...]

Het is gratis. Letterlijk. Ja ok, je moet het spel hebben, en die is niet gratis. Maar zo lust ik er nog wel een paar.
je leest niet goed :+ blijkt uit de volledige reactie eigenlijk wel maar goed. Je moet het spel altijd kopen, logisch. Maar hje kan het ook over X weken in een aanbieding kopen. Maar dan mis je dus liveries. En daar ben ik dus absoluut geen voorstander van.
[...]

"dit soort" timed content verdedig ik wel ja. "Williams viert deze twee weken hun 800e grand prix. Log je in deze twee weken in krijg je hun feest-livery gratis" vind ik een leuke actie. Natuurlijk is dat ook gewoon marketing. Maar dat is elke actie waarbij je korting of iets gratis krijgt, altijd.

[...]
Je ziet dus zelf ook in dat het enkel marketing is om gamesales te verhogen voor content :+ Laten we het omdraaien: Zou het beter zijn als de content beschikbaar bleef? Of slechter?
Dit kan je van alles zeggen. "het zijn maar enen en nullen dus het kost niks". Maar jij weet net zo goed als ik, dat dat gewoon niet waar is.
Dat is wel waar, want het kost ze niets extra's om het beschikbaar te houden ipv tijdelijk
Je zegt hieronder zelf letterlijk dat mensen bereid zijn grif te betalen voor een editie waarbij dit soort dingen extra zitten. Dat is waarde, en ze geven dat nu gratis weg.
Dat zijn inkomsten, geen kosten. There's a difference. Als je 60 tot 80 euro voor een game betaald mag dit soort spul er gewoon BIJ zitten.
Ze hadden ook die williams livery exclusief bij die championships editie kunnen doen. Had je dat wél goed gevonden? Nee he? Dat dacht ik al.
Nee, maar dat ik dat niet goed vind, betekent niet dat ik dat andere wel goed moet vinden. BEIDE vind ik gewoon onzin. En met de release-staat van de game met de red-flag glitch zou dit het minste zijn wat ze kunnen doen. :X
Dat is dus waarde. Zie je? Dat jij en ik het nou geen 20 euro waard vinden, maakt niet dat het voor anderen, en dus voor EA geen waarde heeft.
Exact, genoeg mensen die het kopen daarvoor. Jij zei dat mensen dat niet deden. Moet je niet het punt aanpassen naar "voor EA heeft wel wel waarde". Dat is precies mijn punt. beetje vreemd dat mijn punt, tegen me probeert te gebruiken.

En ik zie het als een devaluatie van de gaming-industrie als een geheel. De tijd die ze in dit soort dingen steken zoals pitcoins en het bedenken van het concept van timed liveries en allerlei andere marketingstrategiën kunnen ze beter steken in het oplossen van de gamebreaking bugs, het online straffen-systeem die jouw bestraft als iemand tegen jouw aanrijd met opzet etc.
Want? Wat zegt dat dan? Dat ik reviews kijk en kijk hoeveel nieuwe content er is, en hoeveel er veranderd is in F1 op zich. En dan een keuze maak of dit me 70 euro waard is...ja, dat zegt het. Nou, belachelijk inderdaad :/
Het zegt dat er dus zo weinig tussen edities veranderd dat je het niet de moeite vind om een nieuwe editie te kopen. Het zegt dus dat ze het vooral uitmelken ipv de game er van maken die het kán zijn: een echt goede F1 game. De game an sich is niet slecht, maar met de licentie die ze hebben kunnen ze er zó veel meer uithalen.... Maar zodra er een licentie-model is voor namen etc zoals bij Fifa/F1/etc worden de games vaak niet beter want elke vorm van concurrentie is bij voorbaat al uitgesloten.
[...]

Ok.
Dat ze eigenlijk niets nieuws brengen is niet OK, maar vind men blijkbaar best OK hier :+
[...]

Ik kom eigenlijk helemaal niet zo gek veel bugs tegen. Maar goed, ik speel ook niet tot amper online. Ieder het zijne, en ik vermaak me zoals gezegd gewoon weer met myteam en braking point.
Uiteindelijk is dat het belangrijkste. Als jij je vermaakt is het de prijs prima waard. Het is ook een vermakelijke game en MyTeam en Braking Point zijn ook echt wel vermakelijk. Maar volgens mij mag je soms best kritisch zijn op bepaalde keuzes. En de introductie van timed liveries en dergelijke is weer een stap achteruit in klantvriendelijkheid... waar tegenover gewoon weinig verbeteringen staan voor de klant. De echte verbetering is handeling en die wás best oke, maar met de 22 versie gewoon echt verprutst. Dit voelt als 1 step forward, two stept back.
[...]

"de leeftijd"...hahahaha. Hoe oud denk je dat ik ben? (mijn gebruikersnaam is een hint)
Leeftijd en wanneer je bent gaan gamen is natuurlijk niet hetzelfde O-) maar blijkbaar ben ik minder accepterend in dit soort gedrag van bedrijven dan jij. Ik weet dat ik de oude game-rot ben, "Old man yelling at kids on lawn". O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Waah schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:26:
[...]

je leest niet goed :+ blijkt uit de volledige reactie eigenlijk wel maar goed. Je moet het spel altijd kopen, logisch. Maar hje kan het ook over X weken in een aanbieding kopen. Maar dan mis je dus liveries. En daar ben ik dus absoluut geen voorstander van.

[...]

Je ziet dus zelf ook in dat het enkel marketing is om gamesales te verhogen voor content :+ Laten we het omdraaien: Zou het beter zijn als de content beschikbaar bleef? Of slechter?

[...]

Dat is wel waar, want het kost ze niets extra's om het beschikbaar te houden ipv tijdelijk

[...]

Dat zijn inkomsten, geen kosten. There's a difference. Als je 60 tot 80 euro voor een game betaald mag dit soort spul er gewoon BIJ zitten.

[...]

Nee, maar dat ik dat niet goed vind, betekent niet dat ik dat andere wel goed moet vinden. BEIDE vind ik gewoon onzin. En met de release-staat van de game met de red-flag glitch zou dit het minste zijn wat ze kunnen doen. :X

[...]

Exact, genoeg mensen die het kopen daarvoor. Jij zei dat mensen dat niet deden. Moet je niet het punt aanpassen naar "voor EA heeft wel wel waarde". Dat is precies mijn punt. beetje vreemd dat mijn punt, tegen me probeert te gebruiken.
Dit komt allemaal, omdat je jezelf nogal tegenspreekt. Je zegt dat het niks kost om het gratis weg te geven, maar tegelijkertijd zeg je dat mensen er bereid zijn voor te betalen. Daarmee is het eerste dus niet waar. Als je iets gratis weggeeft, waar mensen anders voor zouden betalen, dan kost dat dus iets. Snap je?

De situatie is heel simpel: Er is een tijdelijke actie waarbij je iets gratis krijgt. Die actie levert uiteraard EA ook iets op: namelijk het spel wordt meer gespeeld, wellicht iets positiever beleefd door de spelers, etc. En het zou ook zelfs nog wel kunnen dat dit allemaal contractueel met de FOM zo is georganiseerd, dat ze met het spel in moeten spelen op de actualiteit. En zo niet: Dan is het sowieso slim om te doen, want mensen vinden dat wss leuk.
En ik zie het als een devaluatie van de gaming-industrie als een geheel. De tijd die ze in dit soort dingen steken zoals pitcoins en het bedenken van het concept van timed liveries en allerlei andere marketingstrategiën kunnen ze beter steken in het oplossen van de gamebreaking bugs, het online straffen-systeem die jouw bestraft als iemand tegen jouw aanrijd met opzet etc.
Nogmaals: losse discussie.
[...]

Het zegt dat er dus zo weinig tussen edities veranderd dat je het niet de moeite vind om een nieuwe editie te kopen.
Ja, maar ook omdat de sport F1 op zich niet superveel verandert.
Het zegt dus dat ze het vooral uitmelken ipv de game er van maken die het kán zijn: een echt goede F1 game. De game an sich is niet slecht, maar met de licentie die ze hebben kunnen ze er zó veel meer uithalen.... Maar zodra er een licentie-model is voor namen etc zoals bij Fifa/F1/etc worden de games vaak niet beter want elke vorm van concurrentie is bij voorbaat al uitgesloten.
Mwa, ja, ik vind het dus wél op zich een goede F1 game. Niet perfect, nee, zeker niet. Maar ik vind t wel weer waard, want ik vermaak me. En ik vermaak me meer, en beter, dan dat ik F1 2021 weer had opgestart.
[...]

Dat ze eigenlijk niets nieuws brengen is niet OK, maar vind men blijkbaar best OK hier :+
Maar ze brengen niet "niks nieuws". F1 World is volgens velen een verbetering (niet volgens mij, maar goed), Braking point is leuk, er zijn nieuwe circuits, de animaties zien er veel beter uit, de graphics zijn verbeterd (niet zozeer tov vorig jaar, maar zeker wel tov 2021). Tuurlijk, had allemaal beter gekund, maar er zijn keuzes gemaakt. Niet de keuzes die jij en ik graag gezien hadden, maar zo is het leven. Het feit dat veel recensies overwegend positief zijn, en ook Tweakers schrijft over "nieuwe features en ontwikkelingen" zegt vrij veel.
[...]

Uiteindelijk is dat het belangrijkste. Als jij je vermaakt is het de prijs prima waard. Het is ook een vermakelijke game en MyTeam en Braking Point zijn ook echt wel vermakelijk. Maar volgens mij mag je soms best kritisch zijn op bepaalde keuzes. En de introductie van timed liveries en dergelijke is weer een stap achteruit in klantvriendelijkheid...
Ik begrijp echt werkelijk nog steeds niet waarom "hier is een gratis livery" niet klantvriendelijk is. Het enige wat je zou kunnen zeggen is "ik vind dat je m na deze twee weken nog zou moeten kunnen krijgen, desnoods voor een handjevol van die pitcoins"...Maar daar heb je allerlei andere bezwaren tegen, want je wil eigenlijk dat het voor altijd voor iedereen gratis is, en dat is gewoon niet hoe de wereld in elkaar zit, sorry.
[...]

Leeftijd en wanneer je bent gaan gamen is natuurlijk niet hetzelfde O-) maar blijkbaar ben ik minder accepterend in dit soort gedrag van bedrijven dan jij. Ik weet dat ik de oude game-rot ben, "Old man yelling at kids on lawn". O-)
Blijf gewoon lekker aannames doen over mij en waarom het enigszins relevant is hoe lang ik al game, om te accepteren dat ik iets gratis krijg waar ik in eerste instantie al niet voor zou gaan betalen :D

Maar laten we t er maar op houden dat we het nooit eens gaan worden. Ik ben naïef en vind het leuk dat ze dit doen, en jij bent een doemdenker die hierin het evil plan van EA ziet :)

Fijne avond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@Prullenbak84 Dat jij het verschil niet weet tussen het woorden "kosten" en "inkomsten" kan ik niets aan doen, dan had je moeten opletten bij de economieles. dat heeft niets met tegenspreken te maken.

Maar veel speelplezier toegewenst, want als je niet goed begrijpend kunt lezen is de discussie verder zinloos.

Zoals gezegd, prima dat je het een goede game vind. Het kan ook zeker erg leuk zijn.... zolang het goed werkt. ;-) veel plezier met je livery!

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 10-07-2023 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Waah schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:21:
@Prullenbak84 Dat jij het verschil niet weet tussen het woorden "kosten" en "inkomsten" kan ik niets aan doen, dan had je moeten opletten bij de economieles. dat heeft niets met tegenspreken te maken.

Maar veel speelplezier toegewenst, want als je niet goed begrijpend kunt lezen is de discussie verder zinloos.

Zoals gezegd, prima dat je het een goede game vind. Het kan ook zeker erg leuk zijn.... zolang het goed werkt. ;-) veel plezier met je livery!
Hahahahhaha

Doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Mars18 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:22:
Ik zie trouwens die liverys nergens staan in het spel zelf?
Heb nu drive licentie A :)
Apart, heb ze dan toch gisteren gekregen bij mijn mails.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Mars18 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:20:
[...]

Apart, heb ze dan toch gisteren gekregen bij mijn mails.
Ja die (verfoeide ;) ok ok ik stop al...:P) timed content-dingen, dus "krijg dit als je inlogt", die komen in je mail. Dat ie er gisteren pas stond, is logisch, want de actie is pas sinds gisteren ;)

Als je er wel iets voor moet doen, zoals voor de livery van Red Bull vorige week, krijg je hem als het goed is meteen te zien nadat je dat gedaan hebt. Maar ik zag helemaal niks en later stond ie gewoon tussen alle andere liveries...Dus dat kan ook :)

[ Voor 7% gewijzigd door Prullenbak84 op 11-07-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ben ik de enige die het niet zoveel uitmaakt hoe de auto/helm/handschoenen etc er uit zien? Ik wil gewoon dat het racen realistisch is, de Ai je er niet afbeukt en je gewoon echt je best moet doen om op jouw niveau mee te komen.
F1 23 is een prima opvolger van F1 22, alleen erg jammer dat ze grafisch niet veel verbeterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
pilskes schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:34:
Ben ik de enige die het niet zoveel uitmaakt hoe de auto/helm/handschoenen etc er uit zien? Ik wil gewoon dat het racen realistisch is, de Ai je er niet afbeukt en je gewoon echt je best moet doen om op jouw niveau mee te komen.
F1 23 is een prima opvolger van F1 22, alleen erg jammer dat ze grafisch niet veel verbeterd hebben.
Vind het wel fijn om na 1,5 week eens een andere kleur auto te hebben in F1 World, anders vind ik het wel wat saaier.

Iemand hier die de season pass heeft?
Is een klein bedrag, en je kan het vrij makkelijk terug verdienen aan coins geloof ik, helaas zal ik wel overstag gaan.

Zit te kijken voor een stuur :9

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:53
pilskes schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:34:
Dan had je net zo goed F1 2020 kunnen kopen want daar was de het race gevoel net zo goed als het nu eindelijk weer in F1 2023 is.

@Waah Blijkbaar raken mensen heel snel gewend aan dit soort semi gratis content en wordt het tegenwoordig nog toegejuicht ook, ik begrijp dat ook echt niet...Leuk als je elke dag achter je pc/console kunt kruipen maar blijkbaar is het voor diegene dan ook nog lastig voor te stellen dat andere die mogelijkheid niet hebben.

met de redenatie dat het tussen 2 races valt en daardoor voor iedereen het makkelijk beschikbaar moet zijn snap ik niet waarom F1TV een app heeft om overal F1 te kijken want iedereen die niet thuis is is geen echte fan en moet daarom de races maar gewoon missen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrelFanatic6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:48
Is het al iemand gelukt om de Elite Racer achievement te behalen? Ik ben nu gepromoveerd naar Gold, maar dit is bijna niet te doen.. na nog geen 12 uur heeft de nummer 1 in de groep al 650 punten, ik vind dit ook iet wat pittig voor een achievement eerlijk gezegd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
Over actualiteit en extra content gesproken. Voeg Ricciardo maar weer toe, EA!

https://nos.nl/artikel/24...iardo-mogelijke-vervanger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Aangezien ik niet in de mogelijkheid ben om het spel te starten het eerste weekend dat Ricciardo plaats neemt in de Alpha Tauri zal De Vries bij mij het seizoen wel mogen afmaken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:09
Is er nog iets bekend over het toevoegen van AI en het starten van races on-demand in online leagues met vrienden? Dat houd ons op dit moment tegen om de game aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-08 16:30
Mars18 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Vind het wel fijn om na 1,5 week eens een andere kleur auto te hebben in F1 World, anders vind ik het wel wat saaier.

Iemand hier die de season pass heeft?
Is een klein bedrag, en je kan het vrij makkelijk terug verdienen aan coins geloof ik, helaas zal ik wel overstag gaan.

Zit te kijken voor een stuur :9
Heb net zelf een stuur gehaald :) de G29.
Wat een beleving is dat... moet zeggen dat het je zelfs veel fanatieker maakt :)

Weet iemand btw hoe je in world van baan moet veranderen? als ik europa doe krijg ik telkens monza.

[ Voor 8% gewijzigd door Visho op 14-07-2023 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Visho schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:40:
[...]

Weet iemand btw hoe je in world van baan moet veranderen? als ik europa doe krijg ik telkens monza.
Je doet zeker zo’n serie of event ofzo? Even naar rechts, daar zit ergens Grand Prix onder andere.

Duidelijk is anders, maar dat geldt sowieso vaak wel voor F1 world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
Prullenbak84 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:43:
[...]

Je doet zeker zo’n serie of event ofzo? Even naar rechts, daar zit ergens Grand Prix onder andere.

Duidelijk is anders, maar dat geldt sowieso vaak wel voor F1 world ;)
Ik zal vanavond is even kijken :)

Is allemaal vrij nieuw voor me. Vermaak me er wel heel erg goed mee moet ik zeggen.
Vind zelf zodra je schakelen op manual zet, maakt het eigenlijks makkelijker :D je onthoud automatisch welke versnelling je moet hebben voor de bochten... ging meteen lekker sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Weet hier trouwens iemand hoe ik hier een lobby opzet en dat ik dan een langere race kan instellen dan 5 rondes en een qualify? De vakken zijn nu grijs geworden waardoor ik ze niet kan aanpassen.

Als ik op YT kijk zie ik andere mensen gewoon die opties aanpassen. Heb werkelijk geen idee wat ik fout doe.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:34
Nog een gezellige Discord waar newbies/casual spelers welkom zijn om wat lobbies te rijden?

Sinds kort ook f1 23 met een T248 stuurtje en het is toch wel echt leuk! (Eerste echte F1 game, 22 wel even gespeeld op de ps4)

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:40

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Oxigeon schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:01:
Weet hier trouwens iemand hoe ik hier een lobby opzet en dat ik dan een langere race kan instellen dan 5 rondes en een qualify? De vakken zijn nu grijs geworden waardoor ik ze niet kan aanpassen.

Als ik op YT kijk zie ik andere mensen gewoon die opties aanpassen. Heb werkelijk geen idee wat ik fout doe.
Ik kon dit ook allemaal gewoon aanpassen bij een invite only lobby afgelopen Woensdagavond, heb je misschien je settings filter rechtsboven aangepast basic? Dan worden er namelijk ook een aantal dingen uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc7dhDjQERoTUKrBeGaIXwNKwGE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kElom1ExcoALVUXDna1BrqaQ.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 21-07-2023 09:10 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:06:
[...]

Ik kon dit ook allemaal gewoon aanpassen bij een invite only lobby afgelopen Woensdagavond, heb je misschien je settings filter rechtsboven aangepast basic? Dan worden er namelijk ook een aantal dingen uitgeschakeld.

[Afbeelding]
Ik zat in een open lobby. Misschien dat dit het probleem was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visho
QempZoR schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:52:
Nog een gezellige Discord waar newbies/casual spelers welkom zijn om wat lobbies te rijden?

Sinds kort ook f1 23 met een T248 stuurtje en het is toch wel echt leuk! (Eerste echte F1 game, 22 wel even gespeeld op de ps4)
Ben ook wel up :D hier ook eerste echte F1 game met G29 stuurtje :D
vermaak me heel erg goed. nu rustig aan de banen leren en assists een aantal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Op steam is nu de Champions Editie te koop voor 53,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 20:55
Goeie deal of nog wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 19:19

Mef

Ik heb het dit weekend toch gekocht. Hele verbetering tov F1 22. Nog beetje duur vond ik, maar wou niet meer wachten want was beetje uitgekeken op de andere spellen die ik hier heb staan.

Nu zit ik wel met een probleem. Ik speel met CSL DD en Formula V2.5 stuurtje en CSL pedals. Als ik het spel laad en tijdrit of losse races begin te spelen dan staat de FFB zoals ik hem ingesteld heb.
Tot hiertoe kon ik F1 world zonder probleem spelen. Nu ben ik op een bepaald moment in F1 world aangekomen en sommige racen die ik daar laad staat de FFB plots zeer zwak (en ook start van braking point ben ik net achter gekomen). Ik pauzeer dan, zet de CSL DD uit en terug aan zonder uit het spel te gaan, en FFB is weer zoals ik standaard ingesteld heb. Echter mijn button mapping staan allemaal weer default (en toch als ik ga kijken in instellingen staat de mapping daar ingesteld zoals ik hem heb ingesteld). Spel terug heropstarten lost die mapping wel weer op. Ik vermoed ergens een vervelende bug in F1 23. Sommige races wel, andere dan weer niet. Eerste spel dat ik het meemaak dus ik vermoed niet meteen de hardware? Nog mensen die dit probleem herkennen?

Edit: gisteren nog wat zitten zoeken met mogelijke oplossingen gevonden op het web zoals instellingen in Steam veranderen, uitvoeren als Admin maar niets die hielp. update van gisteren nog geïnstalleerd, geen verschil. Drivers van fanatec verwijderd en nieuw geïnstalleerd, geen verschil. Firmware geüpdate, maar ook dat loste niets op. Uit zekerheid shaft los gemaakt en goed gestoken, maar dat was het ook niet. Uiteindelijk dan maar gespeeld en na elke race spel afgesloten en terug opgestart. Tot ik na een paar races dat meer dan beu was. Ben ik beginnen klooien in de instellingen en heb ik mijn configuratie file van stuur en mapping verwijderd en terug opnieuw aangemaakt. Opeens was het opgelost. Ik hoop dat dat de oplossing was en het wegblijft. Ik vermoed dat die file op een of andere manier corrupt geworden is.

[ Voor 26% gewijzigd door Mef op 25-07-2023 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-09 18:57
@Mef

Ik heb een DD Pro met LC CSL Pedalen (V1) en ik heb vergelijkbare problemen, maar dan met mijn gas en rempedaal. Ik speel op PS5

Deze willen bij F1 23 nog wel eens spontaan uitvallen of de rem registreert pas input bij 50% de rem indrukken. Als ik dan de base uit en aanzet is het probleem weer even weg, maar komt telkens terug. Ik heb GT7 geprobeerd, daar merk ik geen problemen.

Ik heb ook nog een CSL Elite ps4 version en als ik deze gebruik met dezelfde pedalenset, dan werken de pedalen gewoon en vallen niet uit als ik F1 23 speel.

Gisteren is update 1.08 uitgekomen en heb ik de DD Pro weer aangesloten, het leek iets beter, maar viel toch een keer uit.

Aangezien de DD Pro en de loadcell pedalenset wel gewoon goed werkt met GT7, lijkt mij dat de bug in F1 23 zit

[ Voor 14% gewijzigd door Rizn op 25-07-2023 08:37 ]

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jammer dat ze gisteren bij de nieuwe update De Vries niet hebben verwijderd en Ricciardo hebben toegevoegd..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 19:19

Mef

Rizn schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:32:
@Mef

Ik heb een DD Pro met LC CSL Pedalen (V1) en ik heb vergelijkbare problemen, maar dan met mijn gas en rempedaal. Ik speel op PS5

Deze willen bij F1 23 nog wel eens spontaan uitvallen of de rem registreert pas input bij 50% de rem indrukken. Als ik dan de base uit en aanzet is het probleem weer even weg, maar komt telkens terug. Ik heb GT7 geprobeerd, daar merk ik geen problemen.

Ik heb ook nog een CSL Elite ps4 version en als ik deze gebruik met dezelfde pedalenset, dan werken de pedalen gewoon en vallen niet uit als ik F1 23 speel.

Gisteren is update 1.08 uitgekomen en heb ik de DD Pro weer aangesloten, het leek iets beter, maar viel toch een keer uit.

Aangezien de DD Pro en de loadcell pedalenset wel gewoon goed werkt met GT7, lijkt mij dat de bug in F1 23 zit
Ik heb intussen een edit toegevoegd aan mijn post met wat ik allemaal geprobeerd heb en wat de oplossing lijkt te zijn. Voorlopig lijkt het probleem weg dus misschien kan je hetzelfde proberen. Bij mij was het wel op pc dus weet niet of het op PS zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Visho schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Ben ook wel up :D hier ook eerste echte F1 game met G29 stuurtje :D
vermaak me heel erg goed. nu rustig aan de banen leren en assists een aantal uit
Even gezocht, maar helaas ook online verder geen Discords te vinden die gewoon "af en toe" wat rondjes rijden. Enkele leagues (waarbij je dus weer met verplichtingen zit van iedere vrijdag/zaterdag racen)

Ik heb een discord gemaakt, mocht er interesse in zijn om gewoon wat casual te racen, spontaan open lobies te rijden en voornamelijk gewoon gezelligheid; dan is iedereen uiteraard van harte welkom.
Mocht iemand zich geroepen voelen om ook leagues/races te organiseren sta ik daar uiteraard ook wel voor open.

Discord link: https://discord.gg/cSAvQGAUFs

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
@Mef,

Ik ga dat vanavond ff proberen. Oude profiel verwijderen en nieuw profiel opslaan.

Edit: Helaas nieuw profiel voor de wheelbase geprobeerd ingame, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem

8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Rizn op 25-07-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
QempZoR schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Even gezocht, maar helaas ook online verder geen Discords te vinden die gewoon "af en toe" wat rondjes rijden. Enkele leagues (waarbij je dus weer met verplichtingen zit van iedere vrijdag/zaterdag racen)

Ik heb een discord gemaakt, mocht er interesse in zijn om gewoon wat casual te racen, spontaan open lobies te rijden en voornamelijk gewoon gezelligheid; dan is iedereen uiteraard van harte welkom.
Mocht iemand zich geroepen voelen om ook leagues/races te organiseren sta ik daar uiteraard ook wel voor open.

Discord link: https://discord.gg/HUBznbhtE5
Zal thuis in ieder geval even joinen.
Ben even iets minder aan het racen op het moment aangezien Diablo 4 season net uit is.. ff 2 weken die wat meer spelen en dan weer vol gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ondertussen heeft EA aan on-demand starten en AI aan league racing toevoegd, jeeej!
Maar weet iemand hoe ik in het Racenet menu van team wissel? Nu staat in het klassement dat ik voor Mercedes rijd, maar kan dit nergens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
@Poulske

Wij hebben een keer een league race via racenet gedaan en dat was drama, maar volgens mij kun je, als je in de lobby zit van de league, wisselen van auto. Dat gaat niet via Racenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Poulske schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:53:
Ondertussen heeft EA aan on-demand starten en AI aan league racing toevoegd, jeeej!
Maar weet iemand hoe ik in het Racenet menu van team wissel? Nu staat in het klassement dat ik voor Mercedes rijd, maar kan dit nergens aanpassen.
On de mand inmiddels gevonden... maar een volledig seizoen starten lukt me niet!

Waar kan ik een vriend toevoegen aan de league??

[ Voor 14% gewijzigd door pilskes op 27-07-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
pilskes schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:18:
[...]

On de mand inmiddels gevonden... maar een volledig seizoen starten lukt me niet!

Waar kan ik een vriend toevoegen aan de league??
Dat gaat volgens mij niet, die vrienden moeten jouw league joinen. Zo hebben wij het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Poulske schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:25:
[...]

Dat gaat volgens mij niet, die vrienden moeten jouw league joinen. Zo hebben wij het gedaan.
Via Racenet of via F1 23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
pilskes schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:31:
[...]

Via Racenet of via F1 23?
Racenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
QempZoR schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Discord link: https://discord.gg/HUBznbhtE5
uitnodiging is ongeldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Visho schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:44:
[...]

uitnodiging is ongeldig :)
Hierbij een nieuwe! :)
https://discord.gg/cSAvQGAUFs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:43

chromeeh

the Gnome

Slakkie_ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 00:46:
Jammer, bijna geen force feedback met Thrustmaster TX, nog meer mensen met dit probleem?
Even stiekem reageren op een oude(re) post...
Gisteren een hele tijd zitten stoeien hiermee, kwam deze post tegen.
Dit speelt al heel veel beter dan met de default settings :)

Heel wat anders....

Ben nog wel op zoek naar hoe je een replay kunt saven / exporteren.
Het recorden met bijv. een Bandicam, nog een keer afspelen met andere camera view, vervolgens alles syncen is nogal.... "veel" werk :P

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Ik heb uiteindelijk F1 23 toch ook maar gekocht. Waar ik best vlot rondreed in F1 21, heb ik in F1 22 nooit mijn draai gevonden.

Hoop dat dit wat meevalt aangezien ik een nieuw stuurtje heb gekocht. Het vorige was een logitech G920, veel fun mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
Ik heb een fanatec clunsport formula V2.5X stuur op PC icm F1 2023.
Waar de REV leds werken, blijft het OLED display uit ipv de snelheid weer te geven. Iemand een idee hoe ik dat aankrijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
inmiddels Breaking Point nu twee keer uitgespeeld en alle achievements ervan gehaald, nu weer verder met my team. Ik denk wel dat ik hier geen 1000/1000 ga halen door die online achievement in ranked, want ik speel dat echt nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

chromeeh schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:59:
[...]

Heel wat anders....

Ben nog wel op zoek naar hoe je een replay kunt saven / exporteren.
Het recorden met bijv. een Bandicam, nog een keer afspelen met andere camera view, vervolgens alles syncen is nogal.... "veel" werk :P
Even mezelf quoten, afgelopen weekend eerst door (bijna) alle menu's heen zitten klikken, en inmiddels het ea. gevonden.
In F1 World --> Time trials kun je geen replays opslaan, alleen aan het eind je fastest lap van die sessie terug kijken.
Kies voor de Grand Prix (de 15 ronde "mini" race), dan kun je wel een replay opslaan / exporten.
(Alleen krijg ik bij de export nog een 1080p filmpje waar de replay 75% greenscreen is, en 25% de daadwerkelijke replay :S )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Het duurde even maar we (@kiiv3H & @Timbox88) zijn terug met [Multi] F1 2023 GoT TimeTrial Kampioenschap - Seizoen 1 ! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-07 09:48
Wat voor setting hebben jullie de AI staan? Ik was begonnen aan my team. Had hem op medium gezet (42 ofzo) maar rij gewoon vooraan mee, eindigde op het podium met mn 1e race, terwijl ik als nieuw team binnen was gekozen waarbij er stond dat ik onderaan mee zou draaien bij het begin dus toch het gevoel dat het wat te makkelijk staat ingesteld. Maar geen idee wat dan een beetje normaal is.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
MyKey schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:27:
Wat voor setting hebben jullie de AI staan? Ik was begonnen aan my team. Had hem op medium gezet (42 ofzo) maar rij gewoon vooraan mee, eindigde op het podium met mn 1e race, terwijl ik als nieuw team binnen was gekozen waarbij er stond dat ik onderaan mee zou draaien bij het begin dus toch het gevoel dat het wat te makkelijk staat ingesteld. Maar geen idee wat dan een beetje normaal is.
Ik heb hem tussen de 90 en 100% staan, moet wel enige uitdaging hebben.
Je moet proberen de magische grens op te zoeken dat je rond de 1 a 2 seconden om je teammaat heen zit, want waar finishte hij toen jij eerste werd? Tenminste dat is hoe ik het zelf doe om het realistisch te houden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-07 09:48
G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Ik heb hem tussen de 90 en 100% staan, moet wel enige uitdaging hebben.
Je moet proberen de magische grens op te zoeken dat je rond de 1 a 2 seconden om je teammaat heen zit, want waar finishte hij toen jij eerste werd? Tenminste dat is hoe ik het zelf doe om het realistisch te houden :D
Ohja rond teammate blijven is wel goeie benchmark. Hij finishde 16 of 17e dacht ik

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:20
Vind wel dat F1 23 erg traag opstart via Steam op PC.
Heb i7 Gen 12, 16GB geheugen met Nvidia 3060 Ti
Opslag, 1 TB PCIe NVMe M.2 SSD

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 28-08-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nvm

[ Voor 136% gewijzigd door G_Dragon op 26-08-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astyle61
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-07 13:00
Zijn er meer mensen die ons Discord willen joinen?

Asphalt Rivals League

10 Race Tracks (Season 1 Started)
Monday's
8:15 pm (CET)
7:15 (UK)

: Short Description :
Qualy : 18 min (Short)
50 % Race
No Pit, DRS & ERS Assist

For more information Join Discord
https://discord.gg/cYzm5A7txX

Link naar de Discord : https://discord.gg/JTGu2EDQ

[ Voor 75% gewijzigd door astyle61 op 08-11-2023 14:32 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat een finish!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M58k7SGZc6EyDqmpHlRWlFaw4N4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IEAscLI8Co9EQa6Khcfruw8c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12zV7uLZD_6w5PkdFztJvK_6tvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w3IskLc8M419KznHOloX6TDt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mijn laatste 2 races in F1 2023 waren echt bijzonder!
Nu ik toch niks met Starfield verder kan sinds de laatste update, ben ik maar verder gegaan met My Team.

Man man man wat een races, het begon al bij de race van België:

Waar ik als 10e van start ging na een moeizame kwalificatie, maar mij als niet middenveld team toch nog goed wist te kwalificeren. Toen er in ronde 9 een safety car kwam omdat er iemand de muur in was gegaan, reed net voor de pit ingang dus kon door een snelle actie / reactie direct naar binnen. Dit zorgde ervoor dat alles voor mij pas de volgende ronde naar binnen kon en dit leverde mij behoorlijk wat plaatsen op (van P9 naar P4), toen de safety car naar binnenging ben ik gaan vechten voor die P1 en dat lukte mij binnen een aantal ronden. Maar niet zomaar want ik had nou eenmaal geen auto om zo ver in het veld te rijden, laat staan om P1 te rijden. Maar omdat mijn banden warm waren en die van hun nog niet optimaal door de latere pitsstop gaf het mij een lekker voordeel om toch het ondenkbare te bereiken, helaas bleek dit van korte duur te zijn want in de final lap plopt het schadescherm omhoog met een rode motor.... Ja hoor mij motor heeft het begeven en ik val uit de race zonder punten *zucht*

Dat was een zwaar verlies, maar aan de andere kant is het wel echt ontzettend goed en leuk dat deze dingen kunnen gebeuren. Want zo ben je nooit 100% zeker van je race tot je over de finish rijdt, precies zoals je in het echt hebt.

Zandvoort:
Dit was helemaal een bijzondere race, zelfs nog erger dan die van België.
Na de kwalificatie startte ik vanaf P15 op de rode band, de eerste bochten pakte ik 3 plekken waardoor ik op P12 terecht kwam en 3 rondes later reed ik op P8. Tot er opeens een gele vlag verschijnt op het lange rechte stuk bij de finish want er is iemand gecrasht, alleen vrij snel na de gele vlag komt er een rode vlag (mijn eerste ooit). Een gratis pitsstop in mijn voordeel want ik kwam van P15 en start straks bij de herstart op P8!

Op het rechte stuk was een coureur in het gras terecht gekomen en daardoor in de muur gegaan maar terug de baan gestuiterd waardoor anderen niet meer konden remmen, met als gevolg dat er meerdere auto's op elkaar zaten en er veel rommel op de baan lag.

De herstart verliep moeizaam en ik wist door een remfout van Russel maar een plekje te pakken, want ik moest echt een botsing tussen ons voorkomen om zo niet weer een DNF te krijgen. Gelukkig bleef ik hierdoor ook schadevrij dus was mijn kans om hogerop te komen niet weg, een paar rondes verder weer geel en een safety auto want er was een motor kapot bij de Williams. Mooie tweede kans om makkelijk plekken te winnen bij de herstart, wat mij ook lukt want bij de herstart zat ik naast de nummer 6 bij het ingaan van bocht 1. Voor mijn inhaalactie waren Alonso en Hamilton aan het vechten en gingen samen door het grind door een remfout van Alonso dus dat waren weer twee gratis plaatsen waardoor ik naar P4 ging, toen waren nog een paar zware rondes tot aan de zwart wit geblokte vlag. Maar toch als 4e weten te eindigen!

Ik ben echt zo ontzettend blij dat er tijdens de races zoveel gebeurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik merk dat er nog weinig mensen F1 2023 spelen buitenom de Timetrails, jammer want nu zijn er geen leuke verhalen meer over My Team of hun online ervaringen..

Zelf speel ik nog wekelijks het spel en kom ik langzaam bij het einde van mijn eerste seizoen in my team, wat waarschijnlijk een van de spannendste ooit gaat zijn sinds ik de Formule 1 spellen speel. Want Max Verstappen staat 2e met nog geen 29 punten verschil achter mij en we zijn aangekomen in Las Vegas waarvan de race in de regen verreden moet worden, ik weet van mezelf nu al dat ik op deze baan niet ontzettend goed ben dus verwacht geen geweldige kwalificatie. Dan word het een zware race en komt het aan op Grand Prix van Abu Dhabi zoals het toen tussen Verstappen en Hamilton ging in 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 16:34
G_Dragon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:10:
Ik merk dat er nog weinig mensen F1 2023 spelen buitenom de Timetrails, jammer want nu zijn er geen leuke verhalen meer over My Team of hun online ervaringen..

Zelf speel ik nog wekelijks het spel en kom ik langzaam bij het einde van mijn eerste seizoen in my team, wat waarschijnlijk een van de spannendste ooit gaat zijn sinds ik de Formule 1 spellen speel. Want Max Verstappen staat 2e met nog geen 29 punten verschil achter mij en we zijn aangekomen in Las Vegas waarvan de race in de regen verreden moet worden, ik weet van mezelf nu al dat ik op deze baan niet ontzettend goed ben dus verwacht geen geweldige kwalificatie. Dan word het een zware race en komt het aan op Grand Prix van Abu Dhabi zoals het toen tussen Verstappen en Hamilton ging in 2021.
De verkoopcijfers van f1 23 zijn ook 50% lager dan van f1 22. Terwijl f1 23 qua handling veel beter is.

CM/EA zitten qua verkoop in een neerwaartse spiraal, dezelfde bugs komen steeds terug, online is een drama (open lobby's), is weinig vernieuwend en men verliest het vertrouwen in de franchise.

Hopelijk komen ze volgend jaar met een nieuwe engine en draait het sentiment daardoor. Maar dan zal er wel een andere koers gevaren moeten worden.

Zonde, want als je de koningsklasse bent van de autosport dan zou je ook de koningsklasse moeten zijn in de racegames en/of Race sims.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 12:49
Ik ben nu aantal weken met F1 23 bezig op de PS5 na jarenlange afwezigheid in deze serie.

Nu weet ik dat Max Verstappen in het echt de zeges aan elkaar rijgt maar klopt het dat virtueel dit door de (Engelse) makers totaal wordt omgedraaid? In mijn races zijn het altijd Lewis, George en Lando die het in de kop uitvechten en Mercedes het winnende team is. Inmiddels 50 races gereden in aantal modussen maar Max komt nergens naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

wheeler schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:13:
Ik ben nu aantal weken met F1 23 bezig op de PS5 na jarenlange afwezigheid in deze serie.

Nu weet ik dat Max Verstappen in het echt de zeges aan elkaar rijgt maar klopt het dat virtueel dit door de (Engelse) makers totaal wordt omgedraaid? In mijn races zijn het altijd Lewis, George en Lando die het in de kop uitvechten en Mercedes het winnende team is. Inmiddels 50 races gereden in aantal modussen maar Max komt nergens naar voren.
Inderdaad, ik merk hetzelfde. Ook zit in een paar modi het verkeerde startnummer bij Max. Zowel op de auto als op de pitbox. Dit was blijkbaar vorig jaar ook al zo.
Misschien echt een foutje, misschien een verwijzing naar 2021. Dat ze het niet eens zijn met Abu Dhabi.
Zeker omdat EA een sponsor is van Max zou je toch meer verwachten.

Je zou met het recente scenario een helm van Perez krijgen. Maar ik ontvang niets. Doe ik iets verkeerd?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Shiver23 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:06:
[...]

Inderdaad, ik merk hetzelfde. Ook zit in een paar modi het verkeerde startnummer bij Max. Zowel op de auto als op de pitbox. Dit was blijkbaar vorig jaar ook al zo.
Misschien echt een foutje, misschien een verwijzing naar 2021. Dat ze het niet eens zijn met Abu Dhabi.
Zeker omdat EA een sponsor is van Max zou je toch meer verwachten.

Je zou met het recente scenario een helm van Perez krijgen. Maar ik ontvang niets. Doe ik iets verkeerd?
Volgens mij moet je voor die helm de race winnen van het scenario.

Met Verstappen de pro challenge doen levert ook wat rewards op. Geen idee wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Oxigeon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:26:
[...]

Volgens mij moet je voor die helm de race winnen van het scenario.

Met Verstappen de pro challenge doen levert ook wat rewards op. Geen idee wat.
Ik en mijn zoontje hebben hem beiden gewonnen. Maar beiden kregen we geen helm. (ps5 versie)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

In het begin toen hij net uit was kreeg ik ook een livery pas een X dagen later. Hij zal wel komen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb ineens wat raars, bij timetrial verdwijnen alle ghosts na 1 ronde, hoe krijg ik deze gewoon m'n gehele sessie in beeld?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Ik vraag me af of dit een "working as intended" feature is, of simpelweg een bug;

In Time Trial, als ik een nieuwe en dus snellere ronde neerzet in een sessie, vervolgens voor "End session" kies, dan verschijnt het overzichtsscherm met de ronde & sector tijden etc.
Dan kun je kiezen voor "Replay fastest lap", echter... deze toont dan niet de nieuwste / snelste tijd van die sessie, maar van de sessie er voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slckaer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 00:25
Als ik de game koop op Steam, moet ik dan daarnaast ook EA play hebben geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13:36
Slckaer schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:00:
Als ik de game koop op Steam, moet ik dan daarnaast ook EA play hebben geïnstalleerd?
Nee hoor, Steam is voldoende. Ik heb ook geen EA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 19:25
Afgelopen week heb ik F1 23 via Steam aangeschaft. Ik vermaak me er aardig mee, op 1 ding na: ik kan NERGENS de taal veranderen. Ja, in de audio-settings, maar die heb ik beide op Engels staan en nog steeds praten ze de helft van de tijd Nederlands. Ik ben al de hele avond aan het zoeken en wordt enigszins wanhopig, want die vreselijke Nederlandse voice-overs doen enorm afbreuk aan de ervaring. Ik verlang terug naar de tijd dat je gewoon bij het installeren je taal kon kiezen, ik word oud denk ik... Iemand hier die weet hoe dit moet? Ik wil dus graag de hele game in het Engels hebben, interface en alle audio.

[ Voor 6% gewijzigd door Bramzel DRnl op 15-11-2023 23:27 ]

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:08
Volgens mij moet je de taal in de game settings van Steam aanpassen.

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-09 19:25
Ja, ik heb hem inmiddels gevonden. Had er helemaal overheen gekeken, user error dus 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:17
F1 23 is deze dagen gratis te proberen, en ik dacht laat ik dat eens doen. 2017 t/m 2022 allemaal altijd gespeeld, dus was benieuwd wat er is vernieuwd. Er valt me alleen 1 ding op; het is werkelijk niet te besturen met een controller. Het enige wat er continu gebeurt is overstuur, elke bocht weer. Alsof ik op ijs rij. Ik heb de settings al aangepast, maar zelfs met 30% gas de bocht uit komen breekt hij uit. Ik speel meestel met mijn stuur setup, maar zo nu en dan als ik die set heb opgeborgen speel ik op controller, ik ben op bijv gran turismo op controller even snel als met stuur, dus volgens mij heb ik best wat ervaring, maar her is hierbij niet te doen. Morgen maar eens met stuurtje proberen, maar ik kan me dit niet herinneren vsn de voorgaande edities. Hoe is dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppa87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-01-2024
chromeeh schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:55:
Ik vraag me af of dit een "working as intended" feature is, of simpelweg een bug;

In Time Trial, als ik een nieuwe en dus snellere ronde neerzet in een sessie, vervolgens voor "End session" kies, dan verschijnt het overzichtsscherm met de ronde & sector tijden etc.
Dan kun je kiezen voor "Replay fastest lap", echter... deze toont dan niet de nieuwste / snelste tijd van die sessie, maar van de sessie er voor?
Dit heb ik dus ook sinds van de week.
Zie ook geen groene of rode tussentijd split meer. En hij slaat m’n snelste rondes niet op…

PSN ID = steppa87

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
drusloos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:48:
F1 23 is deze dagen gratis te proberen, en ik dacht laat ik dat eens doen. 2017 t/m 2022 allemaal altijd gespeeld, dus was benieuwd wat er is vernieuwd. Er valt me alleen 1 ding op; het is werkelijk niet te besturen met een controller. Het enige wat er continu gebeurt is overstuur, elke bocht weer. Alsof ik op ijs rij. Ik heb de settings al aangepast, maar zelfs met 30% gas de bocht uit komen breekt hij uit. Ik speel meestel met mijn stuur setup, maar zo nu en dan als ik die set heb opgeborgen speel ik op controller, ik ben op bijv gran turismo op controller even snel als met stuur, dus volgens mij heb ik best wat ervaring, maar her is hierbij niet te doen. Morgen maar eens met stuurtje proberen, maar ik kan me dit niet herinneren vsn de voorgaande edities. Hoe is dit bij jullie?
Hier dus totaal geen last van, rij al jaren met controller en rij met my team nu op een AI van 100% zonder problemen. Ik doe ook veel mee met de F1 2023 GoT TimeTrial Kampioenschap waar wel filmpjes van mij te vinden zijn, dus ik hoop dat je het nog een kans geeft na mijn bericht. Want als je mij het vraagt zeker wel te doen met controller :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

drusloos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:48:
Hier ook een controller speler. Je merkt online pas dat er een verschil is tussen controller en stuurtje. Heb het idee dat de mannen met een stuurtje toch net wat sneller zijn. Maar dat zal bij elke racegame zo zijn.

Ik merk ook gewoon dat je in f123 niet te vroeg vol gas moet geven. Want dan glijd gewoon je achterkant weg. Die was bij f1 22 vele malen minder heb ik het idee.

Heb je toevallig de tractiecontrol uit staan of op middel? Zet die anders eens een standje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13:17
Oxigeon schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:22:
[...]

Hier ook een controller speler. Je merkt online pas dat er een verschil is tussen controller en stuurtje. Heb het idee dat de mannen met een stuurtje toch net wat sneller zijn. Maar dat zal bij elke racegame zo zijn.

Ik merk ook gewoon dat je in f123 niet te vroeg vol gas moet geven. Want dan glijd gewoon je achterkant weg. Die was bij f1 22 vele malen minder heb ik het idee.

Heb je toevallig de tractiecontrol uit staan of op middel? Zet die anders eens een standje hoger.
Ik rij wel met tractie uit normaal, en heb hem nu op middel staan. Ik heb een aantal ronden gefocust op m’n gas meter, en de bocht uitkomend zit ik altijd onder 50% gas. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar het rijdt eigenlijk helemaal niet natuurlijk voor mijn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 12:12
Vraagje. Jullie een idee welke software Racesquare Rotterdam gebruikt?

Is dit F1 2023? Of een game ala Assetto Corsa met wat mods?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcVcD7cjF7VeV9Bz9mDtZWrB-hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6ChsDXPynLRohmPNQ6ISfki.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bram98
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 15:55
Workingtitle schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:08:
Vraagje. Jullie een idee welke software Racesquare Rotterdam gebruikt?

Is dit F1 2023? Of een game ala Assetto Corsa met wat mods?

[Afbeelding]
Racesquare gebruikt Assetto Corsa met mods. Volgens mij gebruiken ze deze auto's: https://racesimstudio.com/formula-hybrid-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-09 05:46
False positive

[ Voor 118% gewijzigd door PHiXioN op 03-01-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ging maar net goed...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adSxN58UWdaPy6oQfK_3QVqB3jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x5KXzkZHNqcQzOUgFNlg3DOL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Vanaf morgen is dit spel te spelen in Gamepass voor de liefhebbers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Even in split-screen tegen me maat racen, maar in de kwalificatie had ik een lucky safe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:20
Zijn er hier mensen geïnteresseerd in league racing? Ik ken een competitie die wat rijders zoekt. Laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 16:08
Vraagje

Mijn game PC werkt alleen nog op windows 10 en het geluid hakkel dus ik moet iets nieuws.

Ik speel alleen de F1 game om de baan goed te leren.

Nu twijfel ik tussen zelf weer een game PC bouwen of een PS5 te kopen. Het verschil is meer dan 500 euro
Daar na st heb ik een f1 stoel en een stuur van fanatec (Playstation ready)

Is het verstandig om een PS5 te kopen? of is er een link waar dit al eens besproken is.
Ik kan het zelf niet vinden.

Ik hoop op reacties

Robert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Lets gooo!!

[Multi] F1 2024

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 28-02-2024 08:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 13:36
Ik denk dat 2023 mijn laatste is. Na een hele hele lange tijd geen F1 gereden te hebben had ik 2022 aangeschaft en vorig jaar dus 2023 maar vind gt (endurance) vele malen leuker. Ook de btcc vind ik super om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Ik trap er ook niet meer in, ieder jaar hetzelfde liedje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 07:55
robnieuw schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:49:
Vraagje

Mijn game PC werkt alleen nog op windows 10 en het geluid hakkel dus ik moet iets nieuws.

Nu twijfel ik tussen zelf weer een game PC bouwen of een PS5 te kopen. Het verschil is meer dan 500 euro

Is het verstandig om een PS5 te kopen? of is er een link waar dit al eens besproken is.

Ik hoop op reacties

Robert
Persoonlijk rij ik als sinds F1 2021 met de PS4 en daarna PS5. Dat werkt echt prima en als dit het enige is wat je wilt doen dan zul je met een PS5 echt prima uit de voeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 08:15
robnieuw schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:49:
Vraagje

Ik hoop op reacties

Robert
Een eventuele voordeel van de PC versie is de mogelijkheid om mods te installeren. Aangezien je zo te zien enkel offline speelt kan dat misschien een pluspunt zijn. Verder zal er weinig verschil zijn tussen de PS5 en PC versie, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh

chromeeh

the Gnome

Zijn er hier racers die een ultra wide scherm gebruiken in F1 23?
Ik heb een nieuw schermpje, alleen op de een of andere manier krijg ik de aspect ratio samen met de resolutie niet helemaal lekker in de game.

In de menu's ziet alles er goed uit, alleen tijdens het racen mis ik links en rechts een deel van m'n beeld :/

Update

De game vind het niet tof als je de resolutie aanpast tijdens het rijden.
Als je het vanaf het main menu doet, gaat het een stuk beter :+

[ Voor 19% gewijzigd door chromeeh op 04-03-2024 07:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03
Vanaf nu te gratis te downloaden en spelen voor de Sony PS4 en PS5 als je een Sony PlayStation Plus Essential abonnement hebt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-08 14:25
Bram98 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:47:
[...]

Racesquare gebruikt Assetto Corsa met mods. Volgens mij gebruiken ze deze auto's: https://racesimstudio.com/formula-hybrid-2022
Toen ik in 2022 in RaceSquare Utrecht was gebruikten ze daar F1 22, maar dat kan natuurlijk veranderd zijn en per locatie verschillen, al zo lang geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:22

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Jumpman schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:41:
Vanaf nu te gratis te downloaden en spelen voor de Sony PS4 en PS5 als je een Sony PlayStation Plus Essential abonnement hebt.
Game vorig jaar gekocht en binnen paar maanden weer verkocht (doe ik meestal met F1 games).
Echter nu de game via PS Plus weer kunnen bemachtigen, en kon door gaan met de F1 World Car die ik had, die was blijkbaar in mn EA account opgeslagen en niet lokaal. Ik vind dit nog wel grappig om te doen merk ik. Vind het team managen en die testjes vooraf uitvoeren en trainingen, ben ik klaar mee. Had al gezegd dat F1 23 laatste F1 game was in lange tijd, want het wordt wel erg veel allemaal...

Wat ik wel vreemd vond, en ik ben even benieuwd naar ervaringen van anderen:

Toen ik vorige week de game startte, had ik direct in mn inbox 4 mailtjes met 4 Unique onderdelen voor mn F1 World Auto, allemaal met 1600 punten rating. Dus instant was mn auto maxed out. Ik was duidelijk de snelste in alles races, ook met de tech level increased. Kreeg iedereen die die PS Plus versie downloadde dat ook?

Gister kreeg ik vervolgens 4 Unique team onderdelen met 1600 punten rating, waardoor ook aan mn team kant ik maxed out was (was, want ik kreeg al snel daar nieuwe team onderdelen die nog hogere punten waren). Kregen anderen ook deze Unique team onderdelen ook? Waarom kregen we die?

[ Voor 9% gewijzigd door DerOllie op 13-03-2024 14:22 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 02:06
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDK0hXUcLNMd8vdKhUwC_NFZ_3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPDnSBKvypumzCyUpNQxQIn7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een simpele vraag?

Weet iemand hoe je die Halo kunt weghalen?
Die Halo zit me in de weg met de Cockpit View.

Is er een setting om die Halo weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:34
Water_824 schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:33:
[Afbeelding]

Ik heb een simpele vraag?

Weet iemand hoe je die Halo kunt weghalen?
Die Halo zit me in de weg met de Cockpit View.

Is er een setting om die Halo weg te halen?
Pauzeren tijdens het rijden en dan in de camera-opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gisteravond met een maat bijna 3 uur lang online zitten racen op verschillende banen, puur voor ons eigen plezier. Hij racet met een stuurtje en ik met controller, tot op heden weet ik hem nog te verslaan maar ik denk dat dit ooit nog wel eens gaat veranderen als hij blijft oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben weer opnieuw begonnen met een nieuwe driver carreer, speelde nu al jaren my team dus werd tijd voor iets nieuws :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:34
Gisteren (lees vannacht, door het niet kunnen slapen) kwam ik op het idee om m'n oude PSVR eens af te stoffen en te kijken of ik hem kon laten werken op SteamVR. En warempel, dat werkt. M'n oude PC was lang niet sterk genoeg, dus nooit over nagedacht, maar sinds een poosje heb ik er een die het prima aan kan.

De resolutie laat wensen te over, maar wat een toffe ervaring is dat zeg! Tot nu toe alleen met Project Cars 2 kunnen testen, omdat ik de F1 games altijd voor de Playstation heb gehaald. Nu toch maar eens kijken of ik ergens relatief goedkoop F1 23 of 24 op de kop kan tikken om het nog maar eens beter te testen :9 !

Als er nog tips zijn waar ik hem voor een leuke prijs kan halen, hoor ik het graag! De standaad keyshops die ik ken zijn "out of stock" en op steam zijn ze beide de volle mep. Principieel ben ik er een beetje op tegen om nogmaals de volle mep te betalen voor een game die ik al bezit op een ander platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Net mijn spannendste F2 race ooit gehad op Monaco, ik ging in ronde 5 naar binnen voor nieuwe banden. Maar het was net 2 rondes aan het regenen dus net niet ideaal voor Full Wet, toch de gok genomen en daarvoor moest ik aan het eind van de race erg goed opletten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K59bew-U3d_2Hv9XhzhciH2HHFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yoX0EniiilU2KGE7AT6XfJ1L.png?f=fotoalbum_large

Dit is inmiddels mijn auto in F1 world

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtf-bnJkuA5ZP-NOy7aCXEjeDdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a3gFoxxRyu0rXhwz6PpkhFym.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:33:
Net mijn spannendste F2 race ooit gehad op Monaco, ik ging in ronde 5 naar binnen voor nieuwe banden. Maar het was net 2 rondes aan het regenen dus net niet ideaal voor Full Wet, toch de gok genomen en daarvoor moest ik aan het eind van de race erg goed opletten.

[Afbeelding]

Dit is inmiddels mijn auto in F1 world

[Afbeelding]
1600 punten is niet mis. Is dat het hoogst haalbare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
JobKlimop schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:40:
Gisteren (lees vannacht, door het niet kunnen slapen) kwam ik op het idee om m'n oude PSVR eens af te stoffen en te kijken of ik hem kon laten werken op SteamVR. En warempel, dat werkt. M'n oude PC was lang niet sterk genoeg, dus nooit over nagedacht, maar sinds een poosje heb ik er een die het prima aan kan.

De resolutie laat wensen te over, maar wat een toffe ervaring is dat zeg! Tot nu toe alleen met Project Cars 2 kunnen testen, omdat ik de F1 games altijd voor de Playstation heb gehaald. Nu toch maar eens kijken of ik ergens relatief goedkoop F1 23 of 24 op de kop kan tikken om het nog maar eens beter te testen :9 !

Als er nog tips zijn waar ik hem voor een leuke prijs kan halen, hoor ik het graag! De standaad keyshops die ik ken zijn "out of stock" en op steam zijn ze beide de volle mep. Principieel ben ik er een beetje op tegen om nogmaals de volle mep te betalen voor een game die ik al bezit op een ander platform.
Ik kan helaas ook geen goedkope vinden voor windows, wat vervelend zeg. Je zou hem haast tweedehands op cd halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oxigeon schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:35:
[...]

1600 punten is niet mis. Is dat het hoogst haalbare?
Heb werkelijk geen idee, want weet geen eens hoe ik deze onderdelen heb gekregen. Ik kijk soms maanden niet om naar die contracten en onderdelen aangezien ik het een minder leuke toevoeging aan de spellen vind maar had vandaag het spontane idee om alle 300 meldingen even weg te werken.

Maar het is wel een mega verschil met andere onderdelen dus gok dat ze vrij uniek zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:34
G_Dragon schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:38:
[...]

Ik kan helaas ook geen goedkope vinden voor windows, wat vervelend zeg. Je zou hem haast tweedehands op cd halen..
Toevallig pasgeleden een maandje gratis Xbox Gamepass gekregen, en kwam erachter dat EA Play (incl. F1 23) daar ook bij hoort. Dus ik heb in ieder geval eventjes de tijd om te testen! :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste