jij ziet niet als EA evil, jij ziet het als "hier is een gratis livery"
Ik zeg dat het niet gratis is, als het enkel beschikbaar is aan het begin van de verkoop waarbij de prijs van de game hoog is. Niet per sé evil, maar zeker niet "hier is een gratis livery". Als je die gratis wil geven maak je hem gewoon beschikbaar namelijk.... Niet "limited time only".
[...]
Ik vind dat wat ze nu doen, best wel "beschikbaar stellen aan iedereen" is, dat is het hele punt. Ja het is wel gelimiteerd aan mensen die het in deze twee weken spelen, maar het is ook gerelateerd aan een event in t echie wat deze weken afspeelt. Is dus een extraatje voor wie het "williams feestje meeviert", in zekere zin.
Tja als je die logica volgt, haal dan de livery er over 2 weken er weer uit

sorry maar je stelt het beschikbaar aan iedereen, of niet aan iedereen. "best wel aan iedereen" bestaat niet. Daarmee verdedig je dit soort timed content dus....
Ja dat zou inderdaad tof zijn, maar dat staat hier in zekere zin ook los van. Dit gaat over een eenmalige livery wat een team 2 races lang op een auto plakt en je kan dat gratis gedurende deze twee weken ook in t spel unlocken. Ik zie daar echt het probleem niet van.
Dat zie je inderdaad niet

betekent niet dat ik dat probleem wel kan zien. Het is namelijk gewoon zeroes en ones die ze niets kosten na het maken, dus waarom niet gewoon beschikbaar maken voor iedereen die over 2 weken koopt? of over 2 weken de game opent?
Mwa, ik vraag me af of er mensen zijn die het niet van plan waren, maar nu het spel gaan kopen omdat ze anders over een paar maanden 1 livery van williams missen, hoor.
Hoeveel mensen kopen de Champions edition? Waarvan (tenzij je de Xbox one/PS4 editie koopt) het enige voordeel liveries en dergelijke zijn.... voor een whopping 20 euro extra

Genoeg mensen zijn er wél vatbaar voor, want anders zouden ze niet 2 verschillende editites maken met verschillende covers.
Totaal andere discussie. Ik sla telkens 1 jaar over en heb die blijkbaar-slechte 22 versie dus mooi geskipt. En ik vermaak me weer prima. Jammer dat er weinig is veranderd aan MyTeam (vind ik persoonlijk t leukste onderdeel), maar met de nieuwe circuits en nieuwe auto's vind ik t toch weer leuk. En Braking Point heb ik me ook mee vermaakt.
Dat je elk jaar een editie skipt zegt genoeg

Dat my team niet veranderd is ook. Braking Point is eigenlijk het enige stukje content wat ze nog maken. Voor de rest is het kleine tuning aan de "physics" en nieuwe tracks. Maar de oude bugs blijven en dat is toch best kwalijk en de reden dat ik nooit meer een versie koop. Want mag graag online co-op spelen en dat blijft zo buggy dat het onspeelbaar is zonder een excel-sheet met uitslagen... en dat haalt de lol er wel af voor mij.
Overigens zeg je hier in feite: Ik wil alleen dat echt goede en mijn favoriete topspellen verkracht worden door micro-transacties en time-limited extra content. Bij naar mijn mening slechte spellen accepteer ik het niet. Maar ik denk dat je bedoelt: Ik vind het allemaal in zijn totaliteit niet best en daardoor schiet ook dit bij mij in het verkeerde keelgat. Doe daar een snufje EA-haat bij, en het feest is compleet. Maar als je gewoon deze actie en dit spel beoordeelt op wat het is, is het allemaal niet zo erg. Echt niet.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ALS je het dan uitmelkt, zorg dan in ieder geval dat de core goed staat en bug-vrij is. Maar dat is het niet. Als FIFA 23 bugs had waardoor je ná de wedstrijd van een half uur je opeens ipv 4-2 voor staan, met 0-1 verliest zou de wereld te klein zijn. Maar voor F1 23 wordt het bijna weggewuift hier soms... Dat vind ik best verbazingwekkend.
persoonlijk heb ik geen "EA-haat". Dat maak je er zelf van. Ik beoordeel juist dit spel op wat het is: Enorm buggy, weinig nieuwe features (if at all als je heel eerlijk bent) en een push op liveries, timed releases en "pitcoins". Daarbij de realisatie dat de aankoop van Codemasters ook terugverdient moet worden weet je dat die pitcoins steeds duurder gaan worden, straks niet meer realistisch te verdienen zijn en dat dit soort timed liveries via dat systeem gaan werken... Dat is gewoon ervaring, en EA is wel vaak de eerste die dit soort dingen pusht helaas. Dat is niet haat, dat is gewoon realiteit

[...]
Ik ben er ook niet zo gevoelig voor. Tenzij ik het nu zo in kan stellen dat williams voortaan met deze livery rondrijdt, maar dat is volgens mij niet zo. Ik had dat vorige week met die Red Bull livery ook gehoopt. Maar je kan deze volgens mij alleen gebruiken voor je myteam of f1-world auto, maar dat slaat IMO nergens op.
Dat is net zo'n domme beperking als een timed release IMHO. Maar misschien is dat leeftijd... Mijn gametijd was voornamelijk dedicated servers, goede modding support en expansion packs (met daadwerkelijke content).