[Multi] F1 2023

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06 14:18

jbbrans

Een vraag, misschien niet helemaal F1 23 gerelateerd, maar voor mij toch interessant vanwege de aankoop.

Ik heb een steam account wat ik veel gebruik, ik heb ook een EA account wat ik eigenlijk nooit meer gebruik maar wel gekoppeld heb met mijn steam account.

Nu wil ik F1 23 kopen en zoals ik wel vaker doe, kijk ik eerst op allkeyshop voor goedkopere opties. Hier zie ik voor de steam versie de normale prijs van 69,99 euro, maar voor de EA versie ligt die prijs behoorlijk lager.
Kan ik nu de EA versie kopen en op de een of andere manier activeren/gebruiken in steam?

Als dit niet gaat en ik de EA loader moet gaan gebruiken, kan ik dan wel spelen tegen vrienden die de steam versie hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 14:55
jbbrans schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:59:
Een vraag, misschien niet helemaal F1 23 gerelateerd, maar voor mij toch interessant vanwege de aankoop.

Ik heb een steam account wat ik veel gebruik, ik heb ook een EA account wat ik eigenlijk nooit meer gebruik maar wel gekoppeld heb met mijn steam account.

Nu wil ik F1 23 kopen en zoals ik wel vaker doe, kijk ik eerst op allkeyshop voor goedkopere opties. Hier zie ik voor de steam versie de normale prijs van 69,99 euro, maar voor de EA versie ligt die prijs behoorlijk lager.
Kan ik nu de EA versie kopen en op de een of andere manier activeren/gebruiken in steam?

Als dit niet gaat en ik de EA loader moet gaan gebruiken, kan ik dan wel spelen tegen vrienden die de steam versie hebben?
Ongeacht of je de Steam of EA versie hebt wordt je tijdens het opstarten van het spel ingelogd bij de EA online diensten, dus het zou mij heel erg verbazen als je laatste vraag niet mogelijk zou zijn. Ook omdat het spel crossplay ondersteunt zodat je tegen elkaar kunt racen ongeacht het platform waarop je dat doet, of dat nu PC, PS of XBox is. Het zou dan heel vreemd zijn als je op de PC wel beperkt zou worden afhankelijk van de store waar je het spel hebt gekocht.

Toevoeging: overigens verwacht ik niet dat je de EA key in Steam zult kunnen activeren. EA zal je natuurlijk heel graag aan hun store willen binden.

[ Voor 5% gewijzigd door Huugje op 27-06-2023 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-06 15:16
In F1 2020 kon je nog zien hoeveel Kilometer je totaal had gereden, en denk ook wel hoeveel tijd je gespeeld had.

In F1 23 zie ik dat nergens staan?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mars18 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:44:
In F1 2020 kon je nog zien hoeveel Kilometer je totaal had gereden, en denk ook wel hoeveel tijd je gespeeld had.

In F1 23 zie ik dat nergens staan?
Bij Xbox kan je gewoon onder official hub kijken, geen idee op welk platform je speelt? :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
G_Dragon schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:15:
[...]

Bij Xbox kan je gewoon onder official hub kijken, geen idee op welk platform je speelt? :D
PS5, maar vroeger stond het ergens in het spel zelf

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:09

Oxigeon

En zo is dat!

Mars18 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:31:
[...]

PS5, maar vroeger stond het ergens in het spel zelf
In f1 22 had je die optie ook. Meen ergens in je f1 diploma of hoe heette die optie ook alweer? Je zag aantal starts. Top 10 top 5 top 3 aantal wins. Aantal km in klassement en aantal km in oefenpotjes etc.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander95
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-06 10:43
Sander95 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 23:06:
Een vraag voor iemand die wat meer kennis heeft van het online in competitieverband racen via Racenet:

Voor onze racing league zijn we sinds F123 overgestapt op de in-game multiplayer competitie modus. Hiervoor heb ik via Racenet een league gecreëerd, en hier hebben de leden zich voor aangemeld. Echter hebben zij geen team kunnen kiezen (we hebben vooraf geloot) en zijn nu door Racenet ingedeeld bij bepaalde teams.

Bij het rijden van de race afgelopen woensdag was het in-game nog mogelijk om van team te switchen. Echter zijn de behaalde punten van de rijder ingedeeld bij het team wat door Racenet bedacht is.

Voorbeeld:
Ik heb geloot bij Williams. Door Racenet ben ik ingedeeld bij Red Bull. Voor de race ben ik in-game geswitcht naar Williams en heb ook gereden in een Williams. Echter zijn mijn behaalde punten nu opgeteld bij Red Bull en niet bij Williams.

Weet iemand hoe dit kan? En waar drivers ingedeeld kunnen worden in Racenet? Of zijn we overgeleverd aan de loting die Racenet heeft gedaan?

Alvast dank voor de moeite!
Gisteren hebben we de tweede race gereden in de competitie via deze modus en wat een drama was dit. Na het voltooien van de kwalificatie werd het hoofdevenement gestart. De ene helft van de coureurs begon aan de formationlap terwijl voor de andere helft de race al gestart was... Heel raar.

We zijn nu dus weer overgestapt op ons oude vertrouwde systeem met het zelf bijhouden van punten en steeds een los evenement aan te maken.

Voor degene die nog mee willen doen: er zijn nog een aantal plekken over. We racen iedere woensdagavond. De kwalificatie start om 19.00 waarna een 50% race gereden wordt. Gaat vooral om het gezellig racen. Voel je vrij om mee te doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-pYauFHkt53zJZdpN3EhasnMnQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82LDhAJBnzwjxfMOkVV771hl.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem net vrijgespeeld, best makkelijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNo8o8pTviIBi1k3P2ciaqRn0Q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oT2F1SrGid5RTBjhN1QtVI9c.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 01-07-2023 15:11 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als ze zulke dingen blijven toevoegen is dat wel meerwaarde aan de game vind ik. Elk raceweekend iets van een livery ofzo. Klinkt wel tof.

Ik blijf erbij dat ik eerst nog een nette aanbieding afwacht voor ik hem aanschaf. (Lees: ergens rond de €45)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:20
G_Dragon schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:03:

Ook geprobeerd, maar ik zie en krijg helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 04:13

Zyron

BWRAAAAP

Is het niet zo dat je, net als bij de vorige speciale livery, je die pas na het verstrijken van de deadline daadwerkelijk ontvangt?

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Prullenbak84 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:52:
[...]

Ook geprobeerd, maar ik zie en krijg helemaal niks.
Ik kreeg hem gelijk nadat ik een tijd binnen de tracklimits had neergezet.

Zie foto hieronder maar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GNo8o8pTviIBi1k3P2ciaqRn0Q0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oT2F1SrGid5RTBjhN1QtVI9c.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door G_Dragon op 02-07-2023 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
G_Dragon schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:57:
[...]

Ik kreeg hem gelijk nadat ik een tijd binnen de tracklimits had neergezet.

Zie foto hieronder maar
[Afbeelding]
Heb je EA Play? Ik heb t idee dat dat vereist is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Prullenbak84 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:03:
[...]

Heb je EA Play? Ik heb t idee dat dat vereist is.
Ja via gamepass maar lijkt me niet logisch als je de game gewoon koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
G_Dragon schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:13:
[...]

Ja via gamepass maar lijkt me niet logisch als je de game gewoon koopt
Lijkt me ook ergens. Maar t is EA he ;)

Ik zie dat de bronzen tijd 1:22 is en ik haalde net 1:06 geloof ik. En bleef (in tegenstelling tot de profs vandaag :p) keurig tussen de lijntjes.

Geen beloning te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Prullenbak84 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:16:
[...]

Lijkt me ook ergens. Maar t is EA he ;)

Ik zie dat de bronzen tijd 1:22 is en ik haalde net 1:06 geloof ik. En bleef (in tegenstelling tot de profs vandaag :p) keurig tussen de lijntjes.

Geen beloning te zien.
Heel appart , want nadat ik een ronde in de gouden tijd neerzette en uit het event ging kreeg ik het scherm dat ik net op de foto deelde.

Kan je hier nog informatie vinden in de reacties op Twitter? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
G_Dragon schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:19:
[...]

Heel appart , want nadat ik een ronde in de gouden tijd neerzette en uit het event ging kreeg ik het scherm dat ik net op de foto deelde.

Kan je hier nog informatie vinden in de reacties op Twitter? :)

[Twitter]
[Twitter]
Behalve dat daar ook wat mensen zijn waarbij het niet lijkt te werken, niet.

Spel opnieuw gestart. Nog eens geprobeerd. Ik zie nu brons ofzo niet eens meer tussen de tijden staan, maar gewoon een andere speler.
Krijg wel van die andere F1 World-beloningen.

Het zal wel. Heb de Red Bull Ring nu wel gezien 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Prullenbak84 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:31:
[...]

Behalve dat daar ook wat mensen zijn waarbij het niet lijkt te werken, niet.

Spel opnieuw gestart. Nog eens geprobeerd. Ik zie nu brons ofzo niet eens meer tussen de tijden staan, maar gewoon een andere speler.
Krijg wel van die andere F1 World-beloningen.

Het zal wel. Heb de Red Bull Ring nu wel gezien 🤪
Jammer dat je hem niet vrijspeeld, hopelijk krijg je hem alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
G_Dragon schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:35:
[...]

Jammer dat je hem niet vrijspeeld, hopelijk krijg je hem alsnog.
Ineens staat ie tussen de livery’s. De helm is er ook. Die kwam via de “mail” in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Prullenbak84 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 20:44:
[...]

Ineens staat ie tussen de livery’s. De helm is er ook. Die kwam via de “mail” in het spel.
Oh dat is super om te horen! d:)b
Als je tussen 3 Juli en 9 Juli inlogt krijg je ook een speciale helm..

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 04-07-2023 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
G_Dragon schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:06:
[...]

Oh dat is super om te horen! d:)b
Als je tussen 3 Juli en 9 Juli inlogt krijg je ook een speciale helm..
Ja die helm bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ja die moet ik nog claimen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Merken jullie ook dat de A.I. in het spel het véél beter doet op smalle stratencircuits (Baku, Miami) dan op de wat normalere circuits?

Ik rij op difficulty 60, met alle hulp uitgeschakeld (behalve ideale lijn bij bochten), gebruik een SF1000 stuurtje, en ik was 22e gekwalificeerd in Baku en Miami. En vervolgens kom ik op pole position op Imola....

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01
EA is niet vies van geld verdienen dus ik hoop dat ze besluiten deze liveries of andere items (echte sponsor decals bijvoorbeeld) beschikbaar te stellen tegen een kleine vergoeding. Of dat ze later nog eens terugkeren in een ander event. Heb de McLaren en Red Bull liveries vanwege vakantie helaas misgelopen, de helm moet hopelijk wel lukken te pakken te krijgen.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren en eergisteren eens de EA-Play demo van 5 uur geprobeerd op de PS5. Heb eigenlijk alleen maar in F1 World gespeeld en wat mijn auto geupgraded. Moet zeggen dat deze game-mode me eigenlijk wel zeer goed bevalt. Wat ook mooi is is dat je echt met een "langzame" F1 wagen start. Dit merk je vooral als je in F1 World eens plaats mag nemen in een Ferrari ofzo. Dan rij je al snel een seconde of 8-10 sneller in een ronde Silverstone.

Die Live events die ze toevoegen is ook wel een mooie toevoeging in deze game-mode.

Dit heeft me eigenlijk doen besluiten om de game deze week zodra die 5 uurtjes op zijn na wat spelen de game toch aan te schaffen. Braking Point en de Career gaan het sowieso goed doen wat die speel ik al jaren "veel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gisteren weer een race gehad in My Team, deze keer was de race op Imola.
Ik heb echt wel het idee dat je nu veel meer merkt dat je auto nog niet mee kan vechten in het middenveld of voorin het veld, dit maakt het natuurlijk wel een stuk interessanter om je langzaam omhoog te werken om een top team te worden! Ik werd in F1 2022 pas wereldkampioen in het vierde seizoen en gok als het op dit tempo doorgaat dat ik dat geen eens ga redden.

Maar wat hebben ze de ai toch een geweldige upgrade gegeven, ik heb zoveel meer gevechten op de baan! Heerlijk om samen een bocht in te durven gaan nu met de AI _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:35:
Ik heb echt wel het idee dat je nu veel meer merkt dat je auto nog niet mee kan vechten in het middenveld of voorin het veld, dit maakt het natuurlijk wel een stuk interessanter om je langzaam omhoog te werken om een top team te worden! Ik werd in F1 2022 pas wereldkampioen in het vierde seizoen en gok als het op dit tempo doorgaat dat ik dat geen eens ga redden.

Maar wat hebben ze de ai toch een geweldige upgrade gegeven, ik heb zoveel meer gevechten op de baan! Heerlijk om samen een bocht in te durven gaan nu met de AI _/-\o_
Dat wil ik inderdaad ook eventjes benoemen. Heb een aantal MP races gestart waarbij de plekken die niet door een speler ingevuld worden door de AI ingevuld worden. Moet zeggen dat deze inderdaad heel erg lekker rijden. Reed zelf met een auto van level 135. De AI rijd soms rond met auto's van level 169 ofzo. Die zijn op de rechte stukken ook flink sneller dan je eigen auto's.

Punten/upgrades/doelen krijg je nu al voor het X-laps clean rondrijden of in de top 10 eindigen ofzo. Dus je hoeft niet meer perse het podium op te rijden. Maar nogmaals. De AI lijkt sterk verbeterd ten opzichte van de afgelopen jaren.

@G_Dragon Hoe heb jij de AI precies ingesteld. Of in elk geval. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet het hele veld voorbij rij met een AlphTauri. Of is dit gewoon een kwestie van een Grand Prix starten... Even wat spelen met de AI. In een Alpha Tauri stappen en gaan met die banaan. Indien je jezelf in de top 10 rijdt heb je de AI te laag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@Oxigeon Ik heb de AI momenteel op 95% staan, wat zorgt voor genoeg uitdaging :). Toen het spel uitkwam ben ik een Grand Prix begonnen en heb de AI vanaf 80% steeds gaan ophogen wanneer ik merkte dat het te makkelijk was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
G_Dragon schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:35:

Met my team bedoel je F1 world?
Ik speel nu alleen nog F1 world, en mijn niveau is 226

[ Voor 3% gewijzigd door Mars18 op 06-07-2023 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mars18 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:40:
[...]
Met my team bedoel je F1 world?
Ik speel nu alleen nog F1 world, en mijn niveau is 226
Nee want my team is geen F1 World, zou haast moeten vragen of dit je eerste Formule 1 spel is?
Want my team zit er nu al een aantal jaren in onder career mode :D.
Ik heb in F1 World nog maar 10 races gedaan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
G_Dragon schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:49:
[...]

Nee want my team is geen F1 World, zou haast moeten vragen of dit je eerste Formule 1 spel is?
Want my team zit er nu al een aantal jaren in onder career mode :D.
Ik heb in F1 World nog maar 10 races gedaan..
F1 20, en alleen maar online gespeeld toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mars18 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:24:
[...]

F1 20, en alleen maar online gespeeld toen.
Ja daarom snap ik wel dat je die vraag stelde! :)
Hoe vind je online bij F1 23? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
G_Dragon schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:32:
[...]

Ja daarom snap ik wel dat je die vraag stelde! :)
Hoe vind je online bij F1 23? :*)
Ja wel erg leuk, nu licentie B en dan kom je wel in vollere lobby's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mars18 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Fijn om te horen, ik heb volgens mij nog steeds de aller eerste licentie O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Mars18 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Ik heb een paar races gereden en zit in C nu. Merk ook dat de lobby's vrij vaak leeg zijn ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfx-J_0pSjw6HOFi4H9sinxS7Zs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vocysaE1AVjSIG9yPRz5H6VH.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:01
Tof! Ik ben benieuwd wat de komende tijd kunnen verwachten aan liveries :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:27
Kijk EA is eindelijk begonnen om de F1 games af te breken, ik vond het al lang duren..

Volgend jaar = pay to win

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Jammer dat ze de livery zo weggeven. Was mooier geweest als je er iets van moeite voor moest doen. Eventueel gewoon een ronde op Silverstone rijden ofzo. Dit is gewoon inloggen en je hebt hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

schumi1986 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:48:
[...]

Kijk EA is eindelijk begonnen om de F1 games af te breken, ik vond het al lang duren..

Dit zal niet gaan gebeuren lijkt me. Dan krijg je meteen de stempel 2k games op je gedrukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Oxigeon schreef op maandag 10 juli 2023 @ 07:20:
[...]

Jammer dat ze de livery zo weggeven. Was mooier geweest als je er iets van moeite voor moest doen. Eventueel gewoon een ronde op Silverstone rijden ofzo. Dit is gewoon inloggen en je hebt hem
Was vorige week wel zo. Maar toen kreeg je een helm meteen bij inloggen. Ach…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
schumi1986 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 18:48:
[...]

Omdat je een gratis extra livery krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Prullenbak84 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 07:33:
[...]

Omdat je een gratis extra livery krijgt?
Het hele F1 World hangt nu al aan elkaar van rare Power ups dat zal vast niet lang duren voordat het ook naar de multiplayer gaat.

Verder ben ik van mening dat (eenmalige)liveries die gebruikt worden in echte raceweekends prima inbegrepen mogen zitten in de Champions editie waar 90 euro voor betaald moet worden.

Ja het is (nog)gratis, maar je moet er wel voor inloggen. Maar dan ook echt alleen maar inloggen niet eens iets voor behalen prima maar geef het dan ook gewoon onbeperkt aan mensen die nu op vakantie zijn.

Het lijkt nu nog ver weg maar precies op deze manier is FIFA ook om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
schumi1986 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:15:
[...]

Het hele F1 World hangt nu al aan elkaar van rare Power ups dat zal vast niet lang duren voordat het ook naar de multiplayer gaat.
Dat is al, toch, als ik t goed begrijp? Ik heb nog geen multiplayer gedaan, maar als ik uit reviews begrijp, is dat (ik denk in een bepaalde modus ofzo?) in je F1 world auto en wordt je ingedeeld op niveau daarvan?

Ik vind dat f1 world ook niet echt een feest, mede omdat ik helemaal geen zin heb om weer een heel upgrade systeem met allerlei in-game-currencies en rewards en uitdagingen te gaan zitten doorgronden...dus ik plak gewoon telkens de hoogste niveau items op die auto en het zal wel...Maar volgens mij staat dit best wel helemaal los van een gratis livery.
Verder ben ik van mening dat (eenmalige)liveries die gebruikt worden in echte raceweekends prima inbegrepen mogen zitten in de Champions editie waar 90 euro voor betaald moet worden.
Zou van mij ook mogen. Maar nu heeft iedereen er plezier van. De extra's die in de Champions editie zitten, wist je van te voren, toen je besloot daar ongeveer 25 euro extra voor besloot te betalen. Achteraf klagen dat iedereen iets gratis krijgt, is dan best een beetje vreemd??
Ja het is (nog)gratis, maar je moet er wel voor inloggen.
Inloggen is letterlijk het spel opstarten. Is toch niet zo erg?
Maar dan ook echt alleen maar inloggen niet eens iets voor behalen prima maar geef het dan ook gewoon onbeperkt aan mensen die nu op vakantie zijn.
Dus je wil wél een drempel, maar dan één die precies zo hoog is als jij het wil. Anders helemaal geen drempel.

Vorige week kreeg je de helm bij inloggen, en voor de livery moest je een rondje rijden op de Red Bull Ring. Misschien gaan ze er wel inhouden dat je sowieso iets gratis krijgt, en als ze twee dingen hebben, moet je voor het tweede iets extra doen ofzo. Lijkt me helemaal prima. Al is t sowieso helemaal nog niet voor de hand liggend dat ze elke week wat hebben.
Het lijkt nu nog ver weg maar precies op deze manier is FIFA ook om zeep geholpen.
Ik zie dus ook juist recensies waarbij men F1 world als positief bestempelen omdat het zo lekker op Fifa lijkt. Ik heb nooit Fifa gespeeld, en ben zoals gezegd geen fan van f1 world, maar zo zie je maar weer: zoveel mensen, zoveel wensen.

Ik snap nog steeds niet hoe een gratis livery het spel afbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
@Prullenbak84
ik wil gewoon dat liveries die tijdens het seizoen gebruikt worden gratis beschikbaar komen zonder er iets voor te moeten doen. Liveries die zelf bedacht zijn mogen van mij prima pas beschikbaar komen na inloggen op een bepaald tijdstip

Het is nu niet zo dat door deze gratis livery EA op dit moment het spel aan het afbreken is maar nu is het nog alleen inloggen, volgend jaar moet m’n telefoon gekoppeld worden en het jaar daarna moet ik de hele tijd mini games spelen.

In de tijd van codemasters werden de liveries 1a 2x in het jaar geupdate zonder gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
schumi1986 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:49:
@Prullenbak84
ik wil gewoon dat liveries die tijdens het seizoen gebruikt worden gratis beschikbaar komen zonder er iets voor te moeten doen. Liveries die zelf bedacht zijn mogen van mij prima pas beschikbaar komen na inloggen op een bepaald tijdstip
Tja...we willen allemaal weleens wat.
Het is nu niet zo dat door deze gratis livery EA op dit moment het spel aan het afbreken is maar nu is het nog alleen inloggen, volgend jaar moet m’n telefoon gekoppeld worden en het jaar daarna moet ik de hele tijd mini games spelen.
Dit hele doem-scenario is nog steeds geen pay-to-win.
In de tijd van codemasters werden de liveries 1a 2x in het jaar geupdate zonder gezeur.
Ligt eraan wat je "in de tijd van Codemasters" noemt. Vaak was alles bij het uitkomen van het spel bepaald en kwam er zelden tot nooit een update.

[ Voor 12% gewijzigd door Prullenbak84 op 10-07-2023 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

schumi1986 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 08:15:
[...]

Ja het is (nog)gratis, maar je moet er wel voor inloggen. Maar dan ook echt alleen maar inloggen niet eens iets voor behalen prima maar geef het dan ook gewoon onbeperkt aan mensen die nu op vakantie zijn.

F1 world is ook de multiplayer. Je kan kiezen of je met je f1 world auto speelt of met de gewone grid. Bij de f1 world auto weet je dat je start op basis van je level auto. Heb je een laag level start je achteraan. Ik start vaak ergens in het midden en rij met de controller ergens naar plek 5-10. De game wil niet perse dat je eerste wordt. Je krijgt ook upgrades als je bv 10 clean laps rijdt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Prullenbak84 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 09:04:
[...]

Tja...we willen allemaal weleens wat.

[...]

Dit hele doem-scenario is nog steeds geen pay-to-win.

[...]

Ligt eraan wat je "in de tijd van Codemasters" noemt. Vaak was alles bij het uitkomen van het spel bepaald en kwam er zelden tot nooit een update.
Goed om te horen dat jij uiterst tevreden bent met alle content die alleen voor mensen beschikbaar komt die op een X moment kunnen inloggen ;)

Op het moment dat er verwacht wordt dat ik op een bepaalde tijd online moet zijn, mn telefoon moet koppelen, mini games moet spelen is het pay to win. Ik ben namelijk geen 12 meer met zeeën van tijd..en ergens inloggen als ik geen tijd of zin hebt noem ik werk en daar reken ik een uurtarief voor. wel heb ik nu ik volwassen ben voldoende geld om de duurste editie te kopen om niets mis te lopen en dat gebeurd nu dus alsnog..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
schumi1986 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:52:
[...]

Goed om te horen dat jij uiterst tevreden bent met alle content die alleen voor mensen beschikbaar komt die op een X moment kunnen inloggen ;)
"uiterst tevreden"...mwa. 't had van mij ook gewoon van tevoren erin mogen zitten, maar ik zie niet echt het probleem. Je trekt het volgens mij gewoon gruwelijk uit zijn verband.

Je hebt twee weken de tijd om het spel op te starten. Een spel waar je enkele weken geleden 60-100 euro voor hebt betaald en waar we dus eigenlijk wel vanuit kunnen gaan dat je het - zeker als je zo graag alles wil hebben - een keer op gaat starten in de komende twee weken.

Deze twee weken zijn trouwens niet toevallig gekozen, dit zijn de twee races waarin williams in het echt ook met deze livery rijdt.
Op het moment dat er verwacht wordt dat ik op een bepaalde tijd online moet zijn, mn telefoon moet koppelen, mini games moet spelen is het pay to win.
Je hoeft A. niet te betalen en B. Je gaat geen microseconde harder van een livery. Dit is geen pay-to-win. Hoe hard je het ook roept.
Ik ben namelijk geen 12 meer met zeeën van tijd..en ergens inloggen als ik geen tijd of zin hebt noem ik werk en daar reken ik een uurtarief voor. wel heb ik nu ik volwassen ben voldoende geld om de duurste editie te kopen om niets mis te lopen en dat gebeurd nu dus alsnog..
Ik ben ook geen 12 meer, en ook geen zeeën van tijd, maar ik speel een spel wat ik net nieuw heb gekocht gewoon wel eens in de twee weken. En al helemaal als je de duurste editie hebt gekocht. Jij ziet dit als een soort evil plan van EA, ik zie het als "Hey je speelt het spel, hier heb je een gratis livery".

[ Voor 3% gewijzigd door Prullenbak84 op 10-07-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Prullenbak84 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:58:
[...]

"uiterst tevreden"...mwa. 't had van mij ook gewoon van tevoren erin mogen zitten, maar ik zie niet echt het probleem. Je trekt het volgens mij gewoon gruwelijk uit zijn verband.

Je hebt twee weken de tijd om het spel op te starten. Een spel waar je enkele weken geleden 60-100 euro voor hebt betaald en waar we dus eigenlijk wel vanuit kunnen gaan dat je het - zeker als je zo graag alles wil hebben - een keer op gaat starten in de komende twee weken.

Deze twee weken zijn trouwens niet toevallig gekozen, dit zijn de twee races waarin williams in het echt ook met deze livery rijdt.

[...]

Je hoeft A. niet te betalen en B. Je gaat geen microseconde harder van een livery. Dit is geen pay-to-win. Hoe hard je het ook roept.

[...]

Ik ben ook geen 12 meer, en ook geen zeeën van tijd, maar ik speel een spel wat ik net nieuw heb gekocht gewoon wel eens in de twee weken. En al helemaal als je de duurste editie hebt gekocht. Jij ziet dit als een soort evil plan van EA, ik zie het als "Hey je speelt het spel, hier heb je een gratis livery".
Je hebt gelijk hoor, ik denk hier misschien iets te evil over maar ik ben nu eenmaal veel in het buitenland en loop op deze manier dus helaas wel deze mooie liveries mis…

Het is nu nog geen pay to win, maar ik heb het gevoel dat dit in de toekomst zo maar eens kan gaan worden als ik zie welke richting het spel nu op gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:31
Prullenbak84 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:58:
[...]

[...]

[...]

je hebt zelf dus niet door dat EA vooral bezig is om te zorgen dat mensen maar zoveel mogelijk pre-orderen en de game zo snel mogelijk aanschaffen omdat je anders allerlei liveries mist? Dat men in de toekomst meer content gaat pay-wallen of met timed releases gaat werken is dus niet zo heel vreemd. Zeker met hun historie op dit vlak.

Pay to win is nog wel een stap te ver. En dat zullen ze niet snel doen. Maar blijkbaar is het al heel normaal dat content die toch al gemaakt is of wordt niet gewoon beschikbaar wordt gesteld aan iedereen :X Dat we niet gewoon zelf liveries kunnen ontwerpen met veel meer vrijheid dan die huidige "editor" geeft is al belachelijk. Laat mensen gewoon zelf liveries ontwerpen en via bijvoorbeeld de Steam Workshop delen.

Maarja, dan gaat het om geld :+ Dit levert meer geld op. En als de games nu écht goed zouden zijn zou ik daar minder moeite mee hebben dan met wat men jaar op jaar aflevert. Iedereen is nu blij met de handling van de auto's.... ipv boos dat men dat niet in F1 22 gewoon goed heeft gemaakt O-) Om van de bugs die al X versies bestaan maar te zwijgen :X

Gelukkig zelf niet gevoelig voor liveries, dus ik wacht gewoon tot die in de budget-bin ligt of via het EA Play model beschikbaar is O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

schumi1986 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:07:
[...]

Je hebt gelijk hoor, ik denk hier misschien iets te evil over maar ik ben nu eenmaal veel in het buitenland en loop op deze manier dus helaas wel deze mooie liveries mis…

Het is nu nog geen pay to win, maar ik heb het gevoel dat dit in de toekomst zo maar eens kan gaan worden als ik zie welke richting het spel nu op gaat.
Inderdaad niet te kritisch naar kijken. Heb deze game zelf aangeschaft afgelopen vrijdag. Nog niet kunnen spelen ivm de verjaardag van de kids en de kermis in het dorp. Vanavond voor de eerste keer aanslingeren en gelijk deze livery scoren.

Ik vind het ook jammer dat ik op de Red Bull Ring de livery niet heb kunnen scoren maar dit is niet anders. Ik ga er dan ook vanuit dat deze ooit wel weer voorbij gaat komen. Je kan niet een heel jaar nieuw spul blijven uitbrengen. Op een gegeven moment zijn de livery's op haha.

Tevens worden in F1-World ook steeds andere scenario's voor geschetst. Of deze gebaseerd zijn op echte races weet ik niet. Maar die van Sainz op Silverstone vind ik wel leuk om te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Ik zie trouwens die liverys nergens staan in het spel zelf?
Heb nu drive licentie A :)

[ Voor 19% gewijzigd door Mars18 op 10-07-2023 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Mars18 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:22:
Je kunt ze niet kiezen in F1 World? Want bij die spel-optie doe je ze in elk geval unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Waah schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:26:
[...]

je hebt zelf dus niet door dat EA vooral bezig is om te zorgen dat mensen maar zoveel mogelijk pre-orderen en de game zo snel mogelijk aanschaffen omdat je anders allerlei liveries mist? Dat men in de toekomst meer content gaat pay-wallen of met timed releases gaat werken is dus niet zo heel vreemd. Zeker met hun historie op dit vlak.
Dat heb ik zeker wel door. Maar dat is niet waar de discussie over ging.
Pay to win is nog wel een stap te ver. En dat zullen ze niet snel doen. Maar blijkbaar is het al heel normaal dat content die toch al gemaakt is of wordt niet gewoon beschikbaar wordt gesteld aan iedereen :X
Ik vind dat wat ze nu doen, best wel "beschikbaar stellen aan iedereen" is, dat is het hele punt. Ja het is wel gelimiteerd aan mensen die het in deze twee weken spelen, maar het is ook gerelateerd aan een event in t echie wat deze weken afspeelt. Is dus een extraatje voor wie het "williams feestje meeviert", in zekere zin.
Dat we niet gewoon zelf liveries kunnen ontwerpen met veel meer vrijheid dan die huidige "editor" geeft is al belachelijk. Laat mensen gewoon zelf liveries ontwerpen en via bijvoorbeeld de Steam Workshop delen.
Ja dat zou inderdaad tof zijn, maar dat staat hier in zekere zin ook los van. Dit gaat over een eenmalige livery wat een team 2 races lang op een auto plakt en je kan dat gratis gedurende deze twee weken ook in t spel unlocken. Ik zie daar echt het probleem niet van.
Maarja, dan gaat het om geld :+ Dit levert meer geld op.
Mwa, ik vraag me af of er mensen zijn die het niet van plan waren, maar nu het spel gaan kopen omdat ze anders over een paar maanden 1 livery van williams missen, hoor.
En als de games nu écht goed zouden zijn zou ik daar minder moeite mee hebben dan met wat men jaar op jaar aflevert. Iedereen is nu blij met de handling van de auto's.... ipv boos dat men dat niet in F1 22 gewoon goed heeft gemaakt O-) Om van de bugs die al X versies bestaan maar te zwijgen :X
Totaal andere discussie. Ik sla telkens 1 jaar over en heb die blijkbaar-slechte 22 versie dus mooi geskipt. En ik vermaak me weer prima. Jammer dat er weinig is veranderd aan MyTeam (vind ik persoonlijk t leukste onderdeel), maar met de nieuwe circuits en nieuwe auto's vind ik t toch weer leuk. En Braking Point heb ik me ook mee vermaakt.

Overigens zeg je hier in feite: Ik wil alleen dat echt goede en mijn favoriete topspellen verkracht worden door micro-transacties en time-limited extra content. Bij naar mijn mening slechte spellen accepteer ik het niet. Maar ik denk dat je bedoelt: Ik vind het allemaal in zijn totaliteit niet best en daardoor schiet ook dit bij mij in het verkeerde keelgat. Doe daar een snufje EA-haat bij, en het feest is compleet. Maar als je gewoon deze actie en dit spel beoordeelt op wat het is, is het allemaal niet zo erg. Echt niet.
Gelukkig zelf niet gevoelig voor liveries, dus ik wacht gewoon tot die in de budget-bin ligt of via het EA Play model beschikbaar is O-)
Ik ben er ook niet zo gevoelig voor. Tenzij ik het nu zo in kan stellen dat williams voortaan met deze livery rondrijdt, maar dat is volgens mij niet zo. Ik had dat vorige week met die Red Bull livery ook gehoopt. Maar je kan deze volgens mij alleen gebruiken voor je myteam of f1-world auto, maar dat slaat IMO nergens op.

[ Voor 11% gewijzigd door Prullenbak84 op 10-07-2023 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Prullenbak84 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:17:
[...]

Dat heb ik zeker wel door. Maar dat is niet waar de discussie over ging.
jij ziet niet als EA evil, jij ziet het als "hier is een gratis livery"

Ik zeg dat het niet gratis is, als het enkel beschikbaar is aan het begin van de verkoop waarbij de prijs van de game hoog is. Niet per sé evil, maar zeker niet "hier is een gratis livery". Als je die gratis wil geven maak je hem gewoon beschikbaar namelijk.... Niet "limited time only".
[...]

Ik vind dat wat ze nu doen, best wel "beschikbaar stellen aan iedereen" is, dat is het hele punt. Ja het is wel gelimiteerd aan mensen die het in deze twee weken spelen, maar het is ook gerelateerd aan een event in t echie wat deze weken afspeelt. Is dus een extraatje voor wie het "williams feestje meeviert", in zekere zin.
Tja als je die logica volgt, haal dan de livery er over 2 weken er weer uit :+ sorry maar je stelt het beschikbaar aan iedereen, of niet aan iedereen. "best wel aan iedereen" bestaat niet. Daarmee verdedig je dit soort timed content dus....
Ja dat zou inderdaad tof zijn, maar dat staat hier in zekere zin ook los van. Dit gaat over een eenmalige livery wat een team 2 races lang op een auto plakt en je kan dat gratis gedurende deze twee weken ook in t spel unlocken. Ik zie daar echt het probleem niet van.
Dat zie je inderdaad niet ;) betekent niet dat ik dat probleem wel kan zien. Het is namelijk gewoon zeroes en ones die ze niets kosten na het maken, dus waarom niet gewoon beschikbaar maken voor iedereen die over 2 weken koopt? of over 2 weken de game opent?
Mwa, ik vraag me af of er mensen zijn die het niet van plan waren, maar nu het spel gaan kopen omdat ze anders over een paar maanden 1 livery van williams missen, hoor.
Hoeveel mensen kopen de Champions edition? Waarvan (tenzij je de Xbox one/PS4 editie koopt) het enige voordeel liveries en dergelijke zijn.... voor een whopping 20 euro extra O-) Genoeg mensen zijn er wél vatbaar voor, want anders zouden ze niet 2 verschillende editites maken met verschillende covers.
Totaal andere discussie. Ik sla telkens 1 jaar over en heb die blijkbaar-slechte 22 versie dus mooi geskipt. En ik vermaak me weer prima. Jammer dat er weinig is veranderd aan MyTeam (vind ik persoonlijk t leukste onderdeel), maar met de nieuwe circuits en nieuwe auto's vind ik t toch weer leuk. En Braking Point heb ik me ook mee vermaakt.
Dat je elk jaar een editie skipt zegt genoeg :+ Dat my team niet veranderd is ook. Braking Point is eigenlijk het enige stukje content wat ze nog maken. Voor de rest is het kleine tuning aan de "physics" en nieuwe tracks. Maar de oude bugs blijven en dat is toch best kwalijk en de reden dat ik nooit meer een versie koop. Want mag graag online co-op spelen en dat blijft zo buggy dat het onspeelbaar is zonder een excel-sheet met uitslagen... en dat haalt de lol er wel af voor mij.
Overigens zeg je hier in feite: Ik wil alleen dat echt goede en mijn favoriete topspellen verkracht worden door micro-transacties en time-limited extra content. Bij naar mijn mening slechte spellen accepteer ik het niet. Maar ik denk dat je bedoelt: Ik vind het allemaal in zijn totaliteit niet best en daardoor schiet ook dit bij mij in het verkeerde keelgat. Doe daar een snufje EA-haat bij, en het feest is compleet. Maar als je gewoon deze actie en dit spel beoordeelt op wat het is, is het allemaal niet zo erg. Echt niet.
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ALS je het dan uitmelkt, zorg dan in ieder geval dat de core goed staat en bug-vrij is. Maar dat is het niet. Als FIFA 23 bugs had waardoor je ná de wedstrijd van een half uur je opeens ipv 4-2 voor staan, met 0-1 verliest zou de wereld te klein zijn. Maar voor F1 23 wordt het bijna weggewuift hier soms... Dat vind ik best verbazingwekkend.

persoonlijk heb ik geen "EA-haat". Dat maak je er zelf van. Ik beoordeel juist dit spel op wat het is: Enorm buggy, weinig nieuwe features (if at all als je heel eerlijk bent) en een push op liveries, timed releases en "pitcoins". Daarbij de realisatie dat de aankoop van Codemasters ook terugverdient moet worden weet je dat die pitcoins steeds duurder gaan worden, straks niet meer realistisch te verdienen zijn en dat dit soort timed liveries via dat systeem gaan werken... Dat is gewoon ervaring, en EA is wel vaak de eerste die dit soort dingen pusht helaas. Dat is niet haat, dat is gewoon realiteit O-)
[...]

Ik ben er ook niet zo gevoelig voor. Tenzij ik het nu zo in kan stellen dat williams voortaan met deze livery rondrijdt, maar dat is volgens mij niet zo. Ik had dat vorige week met die Red Bull livery ook gehoopt. Maar je kan deze volgens mij alleen gebruiken voor je myteam of f1-world auto, maar dat slaat IMO nergens op.
Dat is net zo'n domme beperking als een timed release IMHO. Maar misschien is dat leeftijd... Mijn gametijd was voornamelijk dedicated servers, goede modding support en expansion packs (met daadwerkelijke content).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Waah schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:56:
[...]

jij ziet niet als EA evil, jij ziet het als "hier is een gratis livery"

Ik zeg dat het niet gratis is, als het enkel beschikbaar is aan het begin van de verkoop waarbij de prijs van de game hoog is. Niet per sé evil, maar zeker niet "hier is een gratis livery". Als je die gratis wil geven maak je hem gewoon beschikbaar namelijk.... Niet "limited time only".
Het is gratis. Letterlijk. Ja ok, je moet het spel hebben, en die is niet gratis. Maar zo lust ik er nog wel een paar.
[...]

Tja als je die logica volgt, haal dan de livery er over 2 weken er weer uit :+ sorry maar je stelt het beschikbaar aan iedereen, of niet aan iedereen. "best wel aan iedereen" bestaat niet. Daarmee verdedig je dit soort timed content dus....
"dit soort" timed content verdedig ik wel ja. "Williams viert deze twee weken hun 800e grand prix. Log je in deze twee weken in krijg je hun feest-livery gratis" vind ik een leuke actie. Natuurlijk is dat ook gewoon marketing. Maar dat is elke actie waarbij je korting of iets gratis krijgt, altijd.
[...]

Dat zie je inderdaad niet ;) betekent niet dat ik dat probleem wel kan zien. Het is namelijk gewoon zeroes en ones die ze niets kosten na het maken, dus waarom niet gewoon beschikbaar maken voor iedereen die over 2 weken koopt? of over 2 weken de game opent?
Dit kan je van alles zeggen. "het zijn maar enen en nullen dus het kost niks". Maar jij weet net zo goed als ik, dat dat gewoon niet waar is. Je zegt hieronder zelf letterlijk dat mensen bereid zijn grif te betalen voor een editie waarbij dit soort dingen extra zitten. Dat is waarde, en ze geven dat nu gratis weg. Ze hadden ook die williams livery exclusief bij die championships editie kunnen doen. Had je dat wél goed gevonden? Nee he? Dat dacht ik al.
[...]

Hoeveel mensen kopen de Champions edition? Waarvan (tenzij je de Xbox one/PS4 editie koopt) het enige voordeel liveries en dergelijke zijn.... voor een whopping 20 euro extra O-) Genoeg mensen zijn er wél vatbaar voor, want anders zouden ze niet 2 verschillende editites maken met verschillende covers.
Dat is dus waarde. Zie je? Dat jij en ik het nou geen 20 euro waard vinden, maakt niet dat het voor anderen, en dus voor EA geen waarde heeft.
[...]

Dat je elk jaar een editie skipt zegt genoeg :+
Want? Wat zegt dat dan? Dat ik reviews kijk en kijk hoeveel nieuwe content er is, en hoeveel er veranderd is in F1 op zich. En dan een keuze maak of dit me 70 euro waard is...ja, dat zegt het. Nou, belachelijk inderdaad :/
Dat my team niet veranderd is ook. Braking Point is eigenlijk het enige stukje content wat ze nog maken. Voor de rest is het kleine tuning aan de "physics" en nieuwe tracks. Maar de oude bugs blijven en dat is toch best kwalijk en de reden dat ik nooit meer een versie koop. Want mag graag online co-op spelen en dat blijft zo buggy dat het onspeelbaar is zonder een excel-sheet met uitslagen... en dat haalt de lol er wel af voor mij.
Ok. Hoe goed of niet het spel is, en hoe leuk je het vindt, is voor mij echt een losstaande discussie en heeft niks te maken met of het allemaal heel schandalig is om gedurende twee weken een gratis skin weg te geven.
[...]

Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat ALS je het dan uitmelkt, zorg dan in ieder geval dat de core goed staat en bug-vrij is. Maar dat is het niet. Als FIFA 23 bugs had waardoor je ná de wedstrijd van een half uur je opeens ipv 4-2 voor staan, met 0-1 verliest zou de wereld te klein zijn. Maar voor F1 23 wordt het bijna weggewuift hier soms... Dat vind ik best verbazingwekkend.

persoonlijk heb ik geen "EA-haat". Dat maak je er zelf van. Ik beoordeel juist dit spel op wat het is: Enorm buggy, weinig nieuwe features (if at all als je heel eerlijk bent) en een push op liveries, timed releases en "pitcoins". Daarbij de realisatie dat de aankoop van Codemasters ook terugverdient moet worden weet je dat die pitcoins steeds duurder gaan worden, straks niet meer realistisch te verdienen zijn en dat dit soort timed liveries via dat systeem gaan werken... Dat is gewoon ervaring, en EA is wel vaak de eerste die dit soort dingen pusht helaas. Dat is niet haat, dat is gewoon realiteit O-)
Ik kom eigenlijk helemaal niet zo gek veel bugs tegen. Maar goed, ik speel ook niet tot amper online. Ieder het zijne, en ik vermaak me zoals gezegd gewoon weer met myteam en braking point.
[...]

Dat is net zo'n domme beperking als een timed release IMHO. Maar misschien is dat leeftijd... Mijn gametijd was voornamelijk dedicated servers, goede modding support en expansion packs (met daadwerkelijke content).
"de leeftijd"...hahahaha. Hoe oud denk je dat ik ben? (mijn gebruikersnaam is een hint)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Prullenbak84 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:09:
[...]

Het is gratis. Letterlijk. Ja ok, je moet het spel hebben, en die is niet gratis. Maar zo lust ik er nog wel een paar.
je leest niet goed :+ blijkt uit de volledige reactie eigenlijk wel maar goed. Je moet het spel altijd kopen, logisch. Maar hje kan het ook over X weken in een aanbieding kopen. Maar dan mis je dus liveries. En daar ben ik dus absoluut geen voorstander van.
[...]

"dit soort" timed content verdedig ik wel ja. "Williams viert deze twee weken hun 800e grand prix. Log je in deze twee weken in krijg je hun feest-livery gratis" vind ik een leuke actie. Natuurlijk is dat ook gewoon marketing. Maar dat is elke actie waarbij je korting of iets gratis krijgt, altijd.

[...]
Je ziet dus zelf ook in dat het enkel marketing is om gamesales te verhogen voor content :+ Laten we het omdraaien: Zou het beter zijn als de content beschikbaar bleef? Of slechter?
Dit kan je van alles zeggen. "het zijn maar enen en nullen dus het kost niks". Maar jij weet net zo goed als ik, dat dat gewoon niet waar is.
Dat is wel waar, want het kost ze niets extra's om het beschikbaar te houden ipv tijdelijk
Je zegt hieronder zelf letterlijk dat mensen bereid zijn grif te betalen voor een editie waarbij dit soort dingen extra zitten. Dat is waarde, en ze geven dat nu gratis weg.
Dat zijn inkomsten, geen kosten. There's a difference. Als je 60 tot 80 euro voor een game betaald mag dit soort spul er gewoon BIJ zitten.
Ze hadden ook die williams livery exclusief bij die championships editie kunnen doen. Had je dat wél goed gevonden? Nee he? Dat dacht ik al.
Nee, maar dat ik dat niet goed vind, betekent niet dat ik dat andere wel goed moet vinden. BEIDE vind ik gewoon onzin. En met de release-staat van de game met de red-flag glitch zou dit het minste zijn wat ze kunnen doen. :X
Dat is dus waarde. Zie je? Dat jij en ik het nou geen 20 euro waard vinden, maakt niet dat het voor anderen, en dus voor EA geen waarde heeft.
Exact, genoeg mensen die het kopen daarvoor. Jij zei dat mensen dat niet deden. Moet je niet het punt aanpassen naar "voor EA heeft wel wel waarde". Dat is precies mijn punt. beetje vreemd dat mijn punt, tegen me probeert te gebruiken.

En ik zie het als een devaluatie van de gaming-industrie als een geheel. De tijd die ze in dit soort dingen steken zoals pitcoins en het bedenken van het concept van timed liveries en allerlei andere marketingstrategiën kunnen ze beter steken in het oplossen van de gamebreaking bugs, het online straffen-systeem die jouw bestraft als iemand tegen jouw aanrijd met opzet etc.
Want? Wat zegt dat dan? Dat ik reviews kijk en kijk hoeveel nieuwe content er is, en hoeveel er veranderd is in F1 op zich. En dan een keuze maak of dit me 70 euro waard is...ja, dat zegt het. Nou, belachelijk inderdaad :/
Het zegt dat er dus zo weinig tussen edities veranderd dat je het niet de moeite vind om een nieuwe editie te kopen. Het zegt dus dat ze het vooral uitmelken ipv de game er van maken die het kán zijn: een echt goede F1 game. De game an sich is niet slecht, maar met de licentie die ze hebben kunnen ze er zó veel meer uithalen.... Maar zodra er een licentie-model is voor namen etc zoals bij Fifa/F1/etc worden de games vaak niet beter want elke vorm van concurrentie is bij voorbaat al uitgesloten.
[...]

Ok.
Dat ze eigenlijk niets nieuws brengen is niet OK, maar vind men blijkbaar best OK hier :+
[...]

Ik kom eigenlijk helemaal niet zo gek veel bugs tegen. Maar goed, ik speel ook niet tot amper online. Ieder het zijne, en ik vermaak me zoals gezegd gewoon weer met myteam en braking point.
Uiteindelijk is dat het belangrijkste. Als jij je vermaakt is het de prijs prima waard. Het is ook een vermakelijke game en MyTeam en Braking Point zijn ook echt wel vermakelijk. Maar volgens mij mag je soms best kritisch zijn op bepaalde keuzes. En de introductie van timed liveries en dergelijke is weer een stap achteruit in klantvriendelijkheid... waar tegenover gewoon weinig verbeteringen staan voor de klant. De echte verbetering is handeling en die wás best oke, maar met de 22 versie gewoon echt verprutst. Dit voelt als 1 step forward, two stept back.
[...]

"de leeftijd"...hahahaha. Hoe oud denk je dat ik ben? (mijn gebruikersnaam is een hint)
Leeftijd en wanneer je bent gaan gamen is natuurlijk niet hetzelfde O-) maar blijkbaar ben ik minder accepterend in dit soort gedrag van bedrijven dan jij. Ik weet dat ik de oude game-rot ben, "Old man yelling at kids on lawn". O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Waah schreef op maandag 10 juli 2023 @ 17:26:
[...]

je leest niet goed :+ blijkt uit de volledige reactie eigenlijk wel maar goed. Je moet het spel altijd kopen, logisch. Maar hje kan het ook over X weken in een aanbieding kopen. Maar dan mis je dus liveries. En daar ben ik dus absoluut geen voorstander van.

[...]

Je ziet dus zelf ook in dat het enkel marketing is om gamesales te verhogen voor content :+ Laten we het omdraaien: Zou het beter zijn als de content beschikbaar bleef? Of slechter?

[...]

Dat is wel waar, want het kost ze niets extra's om het beschikbaar te houden ipv tijdelijk

[...]

Dat zijn inkomsten, geen kosten. There's a difference. Als je 60 tot 80 euro voor een game betaald mag dit soort spul er gewoon BIJ zitten.

[...]

Nee, maar dat ik dat niet goed vind, betekent niet dat ik dat andere wel goed moet vinden. BEIDE vind ik gewoon onzin. En met de release-staat van de game met de red-flag glitch zou dit het minste zijn wat ze kunnen doen. :X

[...]

Exact, genoeg mensen die het kopen daarvoor. Jij zei dat mensen dat niet deden. Moet je niet het punt aanpassen naar "voor EA heeft wel wel waarde". Dat is precies mijn punt. beetje vreemd dat mijn punt, tegen me probeert te gebruiken.
Dit komt allemaal, omdat je jezelf nogal tegenspreekt. Je zegt dat het niks kost om het gratis weg te geven, maar tegelijkertijd zeg je dat mensen er bereid zijn voor te betalen. Daarmee is het eerste dus niet waar. Als je iets gratis weggeeft, waar mensen anders voor zouden betalen, dan kost dat dus iets. Snap je?

De situatie is heel simpel: Er is een tijdelijke actie waarbij je iets gratis krijgt. Die actie levert uiteraard EA ook iets op: namelijk het spel wordt meer gespeeld, wellicht iets positiever beleefd door de spelers, etc. En het zou ook zelfs nog wel kunnen dat dit allemaal contractueel met de FOM zo is georganiseerd, dat ze met het spel in moeten spelen op de actualiteit. En zo niet: Dan is het sowieso slim om te doen, want mensen vinden dat wss leuk.
En ik zie het als een devaluatie van de gaming-industrie als een geheel. De tijd die ze in dit soort dingen steken zoals pitcoins en het bedenken van het concept van timed liveries en allerlei andere marketingstrategiën kunnen ze beter steken in het oplossen van de gamebreaking bugs, het online straffen-systeem die jouw bestraft als iemand tegen jouw aanrijd met opzet etc.
Nogmaals: losse discussie.
[...]

Het zegt dat er dus zo weinig tussen edities veranderd dat je het niet de moeite vind om een nieuwe editie te kopen.
Ja, maar ook omdat de sport F1 op zich niet superveel verandert.
Het zegt dus dat ze het vooral uitmelken ipv de game er van maken die het kán zijn: een echt goede F1 game. De game an sich is niet slecht, maar met de licentie die ze hebben kunnen ze er zó veel meer uithalen.... Maar zodra er een licentie-model is voor namen etc zoals bij Fifa/F1/etc worden de games vaak niet beter want elke vorm van concurrentie is bij voorbaat al uitgesloten.
Mwa, ja, ik vind het dus wél op zich een goede F1 game. Niet perfect, nee, zeker niet. Maar ik vind t wel weer waard, want ik vermaak me. En ik vermaak me meer, en beter, dan dat ik F1 2021 weer had opgestart.
[...]

Dat ze eigenlijk niets nieuws brengen is niet OK, maar vind men blijkbaar best OK hier :+
Maar ze brengen niet "niks nieuws". F1 World is volgens velen een verbetering (niet volgens mij, maar goed), Braking point is leuk, er zijn nieuwe circuits, de animaties zien er veel beter uit, de graphics zijn verbeterd (niet zozeer tov vorig jaar, maar zeker wel tov 2021). Tuurlijk, had allemaal beter gekund, maar er zijn keuzes gemaakt. Niet de keuzes die jij en ik graag gezien hadden, maar zo is het leven. Het feit dat veel recensies overwegend positief zijn, en ook Tweakers schrijft over "nieuwe features en ontwikkelingen" zegt vrij veel.
[...]

Uiteindelijk is dat het belangrijkste. Als jij je vermaakt is het de prijs prima waard. Het is ook een vermakelijke game en MyTeam en Braking Point zijn ook echt wel vermakelijk. Maar volgens mij mag je soms best kritisch zijn op bepaalde keuzes. En de introductie van timed liveries en dergelijke is weer een stap achteruit in klantvriendelijkheid...
Ik begrijp echt werkelijk nog steeds niet waarom "hier is een gratis livery" niet klantvriendelijk is. Het enige wat je zou kunnen zeggen is "ik vind dat je m na deze twee weken nog zou moeten kunnen krijgen, desnoods voor een handjevol van die pitcoins"...Maar daar heb je allerlei andere bezwaren tegen, want je wil eigenlijk dat het voor altijd voor iedereen gratis is, en dat is gewoon niet hoe de wereld in elkaar zit, sorry.
[...]

Leeftijd en wanneer je bent gaan gamen is natuurlijk niet hetzelfde O-) maar blijkbaar ben ik minder accepterend in dit soort gedrag van bedrijven dan jij. Ik weet dat ik de oude game-rot ben, "Old man yelling at kids on lawn". O-)
Blijf gewoon lekker aannames doen over mij en waarom het enigszins relevant is hoe lang ik al game, om te accepteren dat ik iets gratis krijg waar ik in eerste instantie al niet voor zou gaan betalen :D

Maar laten we t er maar op houden dat we het nooit eens gaan worden. Ik ben naïef en vind het leuk dat ze dit doen, en jij bent een doemdenker die hierin het evil plan van EA ziet :)

Fijne avond!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@Prullenbak84 Dat jij het verschil niet weet tussen het woorden "kosten" en "inkomsten" kan ik niets aan doen, dan had je moeten opletten bij de economieles. dat heeft niets met tegenspreken te maken.

Maar veel speelplezier toegewenst, want als je niet goed begrijpend kunt lezen is de discussie verder zinloos.

Zoals gezegd, prima dat je het een goede game vind. Het kan ook zeker erg leuk zijn.... zolang het goed werkt. ;-) veel plezier met je livery!

[ Voor 13% gewijzigd door Waah op 10-07-2023 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Waah schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:21:
@Prullenbak84 Dat jij het verschil niet weet tussen het woorden "kosten" en "inkomsten" kan ik niets aan doen, dan had je moeten opletten bij de economieles. dat heeft niets met tegenspreken te maken.

Maar veel speelplezier toegewenst, want als je niet goed begrijpend kunt lezen is de discussie verder zinloos.

Zoals gezegd, prima dat je het een goede game vind. Het kan ook zeker erg leuk zijn.... zolang het goed werkt. ;-) veel plezier met je livery!
Hahahahhaha

Doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Mars18 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 14:22:
Apart, heb ze dan toch gisteren gekregen bij mijn mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Mars18 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:20:
[...]

Apart, heb ze dan toch gisteren gekregen bij mijn mails.
Ja die (verfoeide ;) ok ok ik stop al...:P) timed content-dingen, dus "krijg dit als je inlogt", die komen in je mail. Dat ie er gisteren pas stond, is logisch, want de actie is pas sinds gisteren ;)

Als je er wel iets voor moet doen, zoals voor de livery van Red Bull vorige week, krijg je hem als het goed is meteen te zien nadat je dat gedaan hebt. Maar ik zag helemaal niks en later stond ie gewoon tussen alle andere liveries...Dus dat kan ook :)

[ Voor 7% gewijzigd door Prullenbak84 op 11-07-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ben ik de enige die het niet zoveel uitmaakt hoe de auto/helm/handschoenen etc er uit zien? Ik wil gewoon dat het racen realistisch is, de Ai je er niet afbeukt en je gewoon echt je best moet doen om op jouw niveau mee te komen.
F1 23 is een prima opvolger van F1 22, alleen erg jammer dat ze grafisch niet veel verbeterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
pilskes schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:34:
Ben ik de enige die het niet zoveel uitmaakt hoe de auto/helm/handschoenen etc er uit zien? Ik wil gewoon dat het racen realistisch is, de Ai je er niet afbeukt en je gewoon echt je best moet doen om op jouw niveau mee te komen.
F1 23 is een prima opvolger van F1 22, alleen erg jammer dat ze grafisch niet veel verbeterd hebben.
Vind het wel fijn om na 1,5 week eens een andere kleur auto te hebben in F1 World, anders vind ik het wel wat saaier.

Iemand hier die de season pass heeft?
Is een klein bedrag, en je kan het vrij makkelijk terug verdienen aan coins geloof ik, helaas zal ik wel overstag gaan.

Zit te kijken voor een stuur :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
pilskes schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:34:
Dan had je net zo goed F1 2020 kunnen kopen want daar was de het race gevoel net zo goed als het nu eindelijk weer in F1 2023 is.

@Waah Blijkbaar raken mensen heel snel gewend aan dit soort semi gratis content en wordt het tegenwoordig nog toegejuicht ook, ik begrijp dat ook echt niet...Leuk als je elke dag achter je pc/console kunt kruipen maar blijkbaar is het voor diegene dan ook nog lastig voor te stellen dat andere die mogelijkheid niet hebben.

met de redenatie dat het tussen 2 races valt en daardoor voor iedereen het makkelijk beschikbaar moet zijn snap ik niet waarom F1TV een app heeft om overal F1 te kijken want iedereen die niet thuis is is geen echte fan en moet daarom de races maar gewoon missen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarrelFanatic6
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Is het al iemand gelukt om de Elite Racer achievement te behalen? Ik ben nu gepromoveerd naar Gold, maar dit is bijna niet te doen.. na nog geen 12 uur heeft de nummer 1 in de groep al 650 punten, ik vind dit ook iet wat pittig voor een achievement eerlijk gezegd :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prullenbak84
Over actualiteit en extra content gesproken. Voeg Ricciardo maar weer toe, EA!

https://nos.nl/artikel/24...iardo-mogelijke-vervanger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Aangezien ik niet in de mogelijkheid ben om het spel te starten het eerste weekend dat Ricciardo plaats neemt in de Alpha Tauri zal De Vries bij mij het seizoen wel mogen afmaken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Is er nog iets bekend over het toevoegen van AI en het starten van races on-demand in online leagues met vrienden? Dat houd ons op dit moment tegen om de game aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-06 20:52
Mars18 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Vind het wel fijn om na 1,5 week eens een andere kleur auto te hebben in F1 World, anders vind ik het wel wat saaier.

Iemand hier die de season pass heeft?
Is een klein bedrag, en je kan het vrij makkelijk terug verdienen aan coins geloof ik, helaas zal ik wel overstag gaan.

Zit te kijken voor een stuur :9
Heb net zelf een stuur gehaald :) de G29.
Wat een beleving is dat... moet zeggen dat het je zelfs veel fanatieker maakt :)

Weet iemand btw hoe je in world van baan moet veranderen? als ik europa doe krijg ik telkens monza.

[ Voor 8% gewijzigd door Visho op 14-07-2023 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
Visho schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:40:
[...]

Weet iemand btw hoe je in world van baan moet veranderen? als ik europa doe krijg ik telkens monza.
Je doet zeker zo’n serie of event ofzo? Even naar rechts, daar zit ergens Grand Prix onder andere.

Duidelijk is anders, maar dat geldt sowieso vaak wel voor F1 world ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
Prullenbak84 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:43:
[...]

Je doet zeker zo’n serie of event ofzo? Even naar rechts, daar zit ergens Grand Prix onder andere.

Duidelijk is anders, maar dat geldt sowieso vaak wel voor F1 world ;)
Ik zal vanavond is even kijken :)

Is allemaal vrij nieuw voor me. Vermaak me er wel heel erg goed mee moet ik zeggen.
Vind zelf zodra je schakelen op manual zet, maakt het eigenlijks makkelijker :D je onthoud automatisch welke versnelling je moet hebben voor de bochten... ging meteen lekker sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Weet hier trouwens iemand hoe ik hier een lobby opzet en dat ik dan een langere race kan instellen dan 5 rondes en een qualify? De vakken zijn nu grijs geworden waardoor ik ze niet kan aanpassen.

Als ik op YT kijk zie ik andere mensen gewoon die opties aanpassen. Heb werkelijk geen idee wat ik fout doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Laatst online: 23:23
Nog een gezellige Discord waar newbies/casual spelers welkom zijn om wat lobbies te rijden?

Sinds kort ook f1 23 met een T248 stuurtje en het is toch wel echt leuk! (Eerste echte F1 game, 22 wel even gespeeld op de ps4)

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oxigeon schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:01:
Weet hier trouwens iemand hoe ik hier een lobby opzet en dat ik dan een langere race kan instellen dan 5 rondes en een qualify? De vakken zijn nu grijs geworden waardoor ik ze niet kan aanpassen.

Als ik op YT kijk zie ik andere mensen gewoon die opties aanpassen. Heb werkelijk geen idee wat ik fout doe.
Ik kon dit ook allemaal gewoon aanpassen bij een invite only lobby afgelopen Woensdagavond, heb je misschien je settings filter rechtsboven aangepast basic? Dan worden er namelijk ook een aantal dingen uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wc7dhDjQERoTUKrBeGaIXwNKwGE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kElom1ExcoALVUXDna1BrqaQ.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door G_Dragon op 21-07-2023 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 09:06:
[...]

Ik kon dit ook allemaal gewoon aanpassen bij een invite only lobby afgelopen Woensdagavond, heb je misschien je settings filter rechtsboven aangepast basic? Dan worden er namelijk ook een aantal dingen uitgeschakeld.

[Afbeelding]
Ik zat in een open lobby. Misschien dat dit het probleem was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visho
QempZoR schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 18:52:
Nog een gezellige Discord waar newbies/casual spelers welkom zijn om wat lobbies te rijden?

Sinds kort ook f1 23 met een T248 stuurtje en het is toch wel echt leuk! (Eerste echte F1 game, 22 wel even gespeeld op de ps4)
Ben ook wel up :D hier ook eerste echte F1 game met G29 stuurtje :D
vermaak me heel erg goed. nu rustig aan de banen leren en assists een aantal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Op steam is nu de Champions Editie te koop voor 53,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:28
Goeie deal of nog wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:44

Mef

Ik heb het dit weekend toch gekocht. Hele verbetering tov F1 22. Nog beetje duur vond ik, maar wou niet meer wachten want was beetje uitgekeken op de andere spellen die ik hier heb staan.

Nu zit ik wel met een probleem. Ik speel met CSL DD en Formula V2.5 stuurtje en CSL pedals. Als ik het spel laad en tijdrit of losse races begin te spelen dan staat de FFB zoals ik hem ingesteld heb.
Tot hiertoe kon ik F1 world zonder probleem spelen. Nu ben ik op een bepaald moment in F1 world aangekomen en sommige racen die ik daar laad staat de FFB plots zeer zwak (en ook start van braking point ben ik net achter gekomen). Ik pauzeer dan, zet de CSL DD uit en terug aan zonder uit het spel te gaan, en FFB is weer zoals ik standaard ingesteld heb. Echter mijn button mapping staan allemaal weer default (en toch als ik ga kijken in instellingen staat de mapping daar ingesteld zoals ik hem heb ingesteld). Spel terug heropstarten lost die mapping wel weer op. Ik vermoed ergens een vervelende bug in F1 23. Sommige races wel, andere dan weer niet. Eerste spel dat ik het meemaak dus ik vermoed niet meteen de hardware? Nog mensen die dit probleem herkennen?

Edit: gisteren nog wat zitten zoeken met mogelijke oplossingen gevonden op het web zoals instellingen in Steam veranderen, uitvoeren als Admin maar niets die hielp. update van gisteren nog geïnstalleerd, geen verschil. Drivers van fanatec verwijderd en nieuw geïnstalleerd, geen verschil. Firmware geüpdate, maar ook dat loste niets op. Uit zekerheid shaft los gemaakt en goed gestoken, maar dat was het ook niet. Uiteindelijk dan maar gespeeld en na elke race spel afgesloten en terug opgestart. Tot ik na een paar races dat meer dan beu was. Ben ik beginnen klooien in de instellingen en heb ik mijn configuratie file van stuur en mapping verwijderd en terug opnieuw aangemaakt. Opeens was het opgelost. Ik hoop dat dat de oplossing was en het wegblijft. Ik vermoed dat die file op een of andere manier corrupt geworden is.

[ Voor 26% gewijzigd door Mef op 25-07-2023 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizn
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-06 15:24
@Mef

Ik heb een DD Pro met LC CSL Pedalen (V1) en ik heb vergelijkbare problemen, maar dan met mijn gas en rempedaal. Ik speel op PS5

Deze willen bij F1 23 nog wel eens spontaan uitvallen of de rem registreert pas input bij 50% de rem indrukken. Als ik dan de base uit en aanzet is het probleem weer even weg, maar komt telkens terug. Ik heb GT7 geprobeerd, daar merk ik geen problemen.

Ik heb ook nog een CSL Elite ps4 version en als ik deze gebruik met dezelfde pedalenset, dan werken de pedalen gewoon en vallen niet uit als ik F1 23 speel.

Gisteren is update 1.08 uitgekomen en heb ik de DD Pro weer aangesloten, het leek iets beter, maar viel toch een keer uit.

Aangezien de DD Pro en de loadcell pedalenset wel gewoon goed werkt met GT7, lijkt mij dat de bug in F1 23 zit

[ Voor 14% gewijzigd door Rizn op 25-07-2023 08:37 ]

PSN: riznind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jammer dat ze gisteren bij de nieuwe update De Vries niet hebben verwijderd en Ricciardo hebben toegevoegd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mef
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:44

Mef

Rizn schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 08:32:
@Mef

Ik heb een DD Pro met LC CSL Pedalen (V1) en ik heb vergelijkbare problemen, maar dan met mijn gas en rempedaal. Ik speel op PS5

Deze willen bij F1 23 nog wel eens spontaan uitvallen of de rem registreert pas input bij 50% de rem indrukken. Als ik dan de base uit en aanzet is het probleem weer even weg, maar komt telkens terug. Ik heb GT7 geprobeerd, daar merk ik geen problemen.

Ik heb ook nog een CSL Elite ps4 version en als ik deze gebruik met dezelfde pedalenset, dan werken de pedalen gewoon en vallen niet uit als ik F1 23 speel.

Gisteren is update 1.08 uitgekomen en heb ik de DD Pro weer aangesloten, het leek iets beter, maar viel toch een keer uit.

Aangezien de DD Pro en de loadcell pedalenset wel gewoon goed werkt met GT7, lijkt mij dat de bug in F1 23 zit
Ik heb intussen een edit toegevoegd aan mijn post met wat ik allemaal geprobeerd heb en wat de oplossing lijkt te zijn. Voorlopig lijkt het probleem weg dus misschien kan je hetzelfde proberen. Bij mij was het wel op pc dus weet niet of het op PS zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Visho schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Ben ook wel up :D hier ook eerste echte F1 game met G29 stuurtje :D
vermaak me heel erg goed. nu rustig aan de banen leren en assists een aantal uit
Even gezocht, maar helaas ook online verder geen Discords te vinden die gewoon "af en toe" wat rondjes rijden. Enkele leagues (waarbij je dus weer met verplichtingen zit van iedere vrijdag/zaterdag racen)

Ik heb een discord gemaakt, mocht er interesse in zijn om gewoon wat casual te racen, spontaan open lobies te rijden en voornamelijk gewoon gezelligheid; dan is iedereen uiteraard van harte welkom.
Mocht iemand zich geroepen voelen om ook leagues/races te organiseren sta ik daar uiteraard ook wel voor open.

Discord link: https://discord.gg/cSAvQGAUFs

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
@Mef,

Ik ga dat vanavond ff proberen. Oude profiel verwijderen en nieuw profiel opslaan.

Edit: Helaas nieuw profiel voor de wheelbase geprobeerd ingame, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem

8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Rizn op 25-07-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
QempZoR schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Even gezocht, maar helaas ook online verder geen Discords te vinden die gewoon "af en toe" wat rondjes rijden. Enkele leagues (waarbij je dus weer met verplichtingen zit van iedere vrijdag/zaterdag racen)

Ik heb een discord gemaakt, mocht er interesse in zijn om gewoon wat casual te racen, spontaan open lobies te rijden en voornamelijk gewoon gezelligheid; dan is iedereen uiteraard van harte welkom.
Mocht iemand zich geroepen voelen om ook leagues/races te organiseren sta ik daar uiteraard ook wel voor open.

Discord link: https://discord.gg/HUBznbhtE5
Zal thuis in ieder geval even joinen.
Ben even iets minder aan het racen op het moment aangezien Diablo 4 season net uit is.. ff 2 weken die wat meer spelen en dan weer vol gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
Ondertussen heeft EA aan on-demand starten en AI aan league racing toevoegd, jeeej!
Maar weet iemand hoe ik in het Racenet menu van team wissel? Nu staat in het klassement dat ik voor Mercedes rijd, maar kan dit nergens aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizn
@Poulske

Wij hebben een keer een league race via racenet gedaan en dat was drama, maar volgens mij kun je, als je in de lobby zit van de league, wisselen van auto. Dat gaat niet via Racenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Poulske schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:53:
Ondertussen heeft EA aan on-demand starten en AI aan league racing toevoegd, jeeej!
Maar weet iemand hoe ik in het Racenet menu van team wissel? Nu staat in het klassement dat ik voor Mercedes rijd, maar kan dit nergens aanpassen.
On de mand inmiddels gevonden... maar een volledig seizoen starten lukt me niet!

Waar kan ik een vriend toevoegen aan de league??

[ Voor 14% gewijzigd door pilskes op 27-07-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
pilskes schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:18:
[...]

On de mand inmiddels gevonden... maar een volledig seizoen starten lukt me niet!

Waar kan ik een vriend toevoegen aan de league??
Dat gaat volgens mij niet, die vrienden moeten jouw league joinen. Zo hebben wij het gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Poulske schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:25:
[...]

Dat gaat volgens mij niet, die vrienden moeten jouw league joinen. Zo hebben wij het gedaan.
Via Racenet of via F1 23?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Nu online
pilskes schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:31:
[...]

Via Racenet of via F1 23?
Racenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
QempZoR schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:03:
[...]

Discord link: https://discord.gg/HUBznbhtE5
uitnodiging is ongeldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Visho schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 12:44:
[...]

uitnodiging is ongeldig :)
Hierbij een nieuwe! :)
https://discord.gg/cSAvQGAUFs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 14:50

chromeeh

the Gnome

Slakkie_ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 00:46:
Jammer, bijna geen force feedback met Thrustmaster TX, nog meer mensen met dit probleem?
Even stiekem reageren op een oude(re) post...
Gisteren een hele tijd zitten stoeien hiermee, kwam deze post tegen.
Dit speelt al heel veel beter dan met de default settings :)

Heel wat anders....

Ben nog wel op zoek naar hoe je een replay kunt saven / exporteren.
Het recorden met bijv. een Bandicam, nog een keer afspelen met andere camera view, vervolgens alles syncen is nogal.... "veel" werk :P

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 15:05
Ik heb uiteindelijk F1 23 toch ook maar gekocht. Waar ik best vlot rondreed in F1 21, heb ik in F1 22 nooit mijn draai gevonden.

Hoop dat dit wat meevalt aangezien ik een nieuw stuurtje heb gekocht. Het vorige was een logitech G920, veel fun mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 15:05
Ik heb een fanatec clunsport formula V2.5X stuur op PC icm F1 2023.
Waar de REV leds werken, blijft het OLED display uit ipv de snelheid weer te geven. Iemand een idee hoe ik dat aankrijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
inmiddels Breaking Point nu twee keer uitgespeeld en alle achievements ervan gehaald, nu weer verder met my team. Ik denk wel dat ik hier geen 1000/1000 ga halen door die online achievement in ranked, want ik speel dat echt nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 14:50

chromeeh

the Gnome

chromeeh schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:59:
[...]

Heel wat anders....

Ben nog wel op zoek naar hoe je een replay kunt saven / exporteren.
Het recorden met bijv. een Bandicam, nog een keer afspelen met andere camera view, vervolgens alles syncen is nogal.... "veel" werk :P
Even mezelf quoten, afgelopen weekend eerst door (bijna) alle menu's heen zitten klikken, en inmiddels het ea. gevonden.
In F1 World --> Time trials kun je geen replays opslaan, alleen aan het eind je fastest lap van die sessie terug kijken.
Kies voor de Grand Prix (de 15 ronde "mini" race), dan kun je wel een replay opslaan / exporten.
(Alleen krijg ik bij de export nog een 1080p filmpje waar de replay 75% greenscreen is, en 25% de daadwerkelijke replay :S )

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Pagina: 1 2 3 4 Laatste