[Multi] F1 2023

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:52

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Het duurde even maar we (@kiiv3H & @Timbox88) zijn terug met [Multi] F1 2023 GoT TimeTrial Kampioenschap - Seizoen 1 ! d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-03 11:20
Wat voor setting hebben jullie de AI staan? Ik was begonnen aan my team. Had hem op medium gezet (42 ofzo) maar rij gewoon vooraan mee, eindigde op het podium met mn 1e race, terwijl ik als nieuw team binnen was gekozen waarbij er stond dat ik onderaan mee zou draaien bij het begin dus toch het gevoel dat het wat te makkelijk staat ingesteld. Maar geen idee wat dan een beetje normaal is.

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
MyKey schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 07:27:
Wat voor setting hebben jullie de AI staan? Ik was begonnen aan my team. Had hem op medium gezet (42 ofzo) maar rij gewoon vooraan mee, eindigde op het podium met mn 1e race, terwijl ik als nieuw team binnen was gekozen waarbij er stond dat ik onderaan mee zou draaien bij het begin dus toch het gevoel dat het wat te makkelijk staat ingesteld. Maar geen idee wat dan een beetje normaal is.
Ik heb hem tussen de 90 en 100% staan, moet wel enige uitdaging hebben.
Je moet proberen de magische grens op te zoeken dat je rond de 1 a 2 seconden om je teammaat heen zit, want waar finishte hij toen jij eerste werd? Tenminste dat is hoe ik het zelf doe om het realistisch te houden :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MyKey
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 08-03 11:20
G_Dragon schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 08:33:
[...]

Ik heb hem tussen de 90 en 100% staan, moet wel enige uitdaging hebben.
Je moet proberen de magische grens op te zoeken dat je rond de 1 a 2 seconden om je teammaat heen zit, want waar finishte hij toen jij eerste werd? Tenminste dat is hoe ik het zelf doe om het realistisch te houden :D
Ohja rond teammate blijven is wel goeie benchmark. Hij finishde 16 of 17e dacht ik

Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:58
Vind wel dat F1 23 erg traag opstart via Steam op PC.
Heb i7 Gen 12, 16GB geheugen met Nvidia 3060 Ti
Opslag, 1 TB PCIe NVMe M.2 SSD

[ Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 28-08-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nvm

[ Voor 136% gewijzigd door G_Dragon op 26-08-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astyle61
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10-2024
Zijn er meer mensen die ons Discord willen joinen?

Asphalt Rivals League

10 Race Tracks (Season 1 Started)
Monday's
8:15 pm (CET)
7:15 (UK)

: Short Description :
Qualy : 18 min (Short)
50 % Race
No Pit, DRS & ERS Assist

For more information Join Discord
https://discord.gg/cYzm5A7txX

Link naar de Discord : https://discord.gg/JTGu2EDQ

[ Voor 75% gewijzigd door astyle61 op 08-11-2023 14:32 . Reden: Link aangepast ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wat een finish!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M58k7SGZc6EyDqmpHlRWlFaw4N4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IEAscLI8Co9EQa6Khcfruw8c.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/12zV7uLZD_6w5PkdFztJvK_6tvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w3IskLc8M419KznHOloX6TDt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Mijn laatste 2 races in F1 2023 waren echt bijzonder!
Nu ik toch niks met Starfield verder kan sinds de laatste update, ben ik maar verder gegaan met My Team.

Man man man wat een races, het begon al bij de race van België:

Waar ik als 10e van start ging na een moeizame kwalificatie, maar mij als niet middenveld team toch nog goed wist te kwalificeren. Toen er in ronde 9 een safety car kwam omdat er iemand de muur in was gegaan, reed net voor de pit ingang dus kon door een snelle actie / reactie direct naar binnen. Dit zorgde ervoor dat alles voor mij pas de volgende ronde naar binnen kon en dit leverde mij behoorlijk wat plaatsen op (van P9 naar P4), toen de safety car naar binnenging ben ik gaan vechten voor die P1 en dat lukte mij binnen een aantal ronden. Maar niet zomaar want ik had nou eenmaal geen auto om zo ver in het veld te rijden, laat staan om P1 te rijden. Maar omdat mijn banden warm waren en die van hun nog niet optimaal door de latere pitsstop gaf het mij een lekker voordeel om toch het ondenkbare te bereiken, helaas bleek dit van korte duur te zijn want in de final lap plopt het schadescherm omhoog met een rode motor.... Ja hoor mij motor heeft het begeven en ik val uit de race zonder punten *zucht*

Dat was een zwaar verlies, maar aan de andere kant is het wel echt ontzettend goed en leuk dat deze dingen kunnen gebeuren. Want zo ben je nooit 100% zeker van je race tot je over de finish rijdt, precies zoals je in het echt hebt.

Zandvoort:
Dit was helemaal een bijzondere race, zelfs nog erger dan die van België.
Na de kwalificatie startte ik vanaf P15 op de rode band, de eerste bochten pakte ik 3 plekken waardoor ik op P12 terecht kwam en 3 rondes later reed ik op P8. Tot er opeens een gele vlag verschijnt op het lange rechte stuk bij de finish want er is iemand gecrasht, alleen vrij snel na de gele vlag komt er een rode vlag (mijn eerste ooit). Een gratis pitsstop in mijn voordeel want ik kwam van P15 en start straks bij de herstart op P8!

Op het rechte stuk was een coureur in het gras terecht gekomen en daardoor in de muur gegaan maar terug de baan gestuiterd waardoor anderen niet meer konden remmen, met als gevolg dat er meerdere auto's op elkaar zaten en er veel rommel op de baan lag.

De herstart verliep moeizaam en ik wist door een remfout van Russel maar een plekje te pakken, want ik moest echt een botsing tussen ons voorkomen om zo niet weer een DNF te krijgen. Gelukkig bleef ik hierdoor ook schadevrij dus was mijn kans om hogerop te komen niet weg, een paar rondes verder weer geel en een safety auto want er was een motor kapot bij de Williams. Mooie tweede kans om makkelijk plekken te winnen bij de herstart, wat mij ook lukt want bij de herstart zat ik naast de nummer 6 bij het ingaan van bocht 1. Voor mijn inhaalactie waren Alonso en Hamilton aan het vechten en gingen samen door het grind door een remfout van Alonso dus dat waren weer twee gratis plaatsen waardoor ik naar P4 ging, toen waren nog een paar zware rondes tot aan de zwart wit geblokte vlag. Maar toch als 4e weten te eindigen!

Ik ben echt zo ontzettend blij dat er tijdens de races zoveel gebeurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik merk dat er nog weinig mensen F1 2023 spelen buitenom de Timetrails, jammer want nu zijn er geen leuke verhalen meer over My Team of hun online ervaringen..

Zelf speel ik nog wekelijks het spel en kom ik langzaam bij het einde van mijn eerste seizoen in my team, wat waarschijnlijk een van de spannendste ooit gaat zijn sinds ik de Formule 1 spellen speel. Want Max Verstappen staat 2e met nog geen 29 punten verschil achter mij en we zijn aangekomen in Las Vegas waarvan de race in de regen verreden moet worden, ik weet van mezelf nu al dat ik op deze baan niet ontzettend goed ben dus verwacht geen geweldige kwalificatie. Dan word het een zware race en komt het aan op Grand Prix van Abu Dhabi zoals het toen tussen Verstappen en Hamilton ging in 2021.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-06 11:03
G_Dragon schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:10:
Ik merk dat er nog weinig mensen F1 2023 spelen buitenom de Timetrails, jammer want nu zijn er geen leuke verhalen meer over My Team of hun online ervaringen..

Zelf speel ik nog wekelijks het spel en kom ik langzaam bij het einde van mijn eerste seizoen in my team, wat waarschijnlijk een van de spannendste ooit gaat zijn sinds ik de Formule 1 spellen speel. Want Max Verstappen staat 2e met nog geen 29 punten verschil achter mij en we zijn aangekomen in Las Vegas waarvan de race in de regen verreden moet worden, ik weet van mezelf nu al dat ik op deze baan niet ontzettend goed ben dus verwacht geen geweldige kwalificatie. Dan word het een zware race en komt het aan op Grand Prix van Abu Dhabi zoals het toen tussen Verstappen en Hamilton ging in 2021.
De verkoopcijfers van f1 23 zijn ook 50% lager dan van f1 22. Terwijl f1 23 qua handling veel beter is.

CM/EA zitten qua verkoop in een neerwaartse spiraal, dezelfde bugs komen steeds terug, online is een drama (open lobby's), is weinig vernieuwend en men verliest het vertrouwen in de franchise.

Hopelijk komen ze volgend jaar met een nieuwe engine en draait het sentiment daardoor. Maar dan zal er wel een andere koers gevaren moeten worden.

Zonde, want als je de koningsklasse bent van de autosport dan zou je ook de koningsklasse moeten zijn in de racegames en/of Race sims.

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-06 11:53
Ik ben nu aantal weken met F1 23 bezig op de PS5 na jarenlange afwezigheid in deze serie.

Nu weet ik dat Max Verstappen in het echt de zeges aan elkaar rijgt maar klopt het dat virtueel dit door de (Engelse) makers totaal wordt omgedraaid? In mijn races zijn het altijd Lewis, George en Lando die het in de kop uitvechten en Mercedes het winnende team is. Inmiddels 50 races gereden in aantal modussen maar Max komt nergens naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

(jarig!)
wheeler schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:13:
Ik ben nu aantal weken met F1 23 bezig op de PS5 na jarenlange afwezigheid in deze serie.

Nu weet ik dat Max Verstappen in het echt de zeges aan elkaar rijgt maar klopt het dat virtueel dit door de (Engelse) makers totaal wordt omgedraaid? In mijn races zijn het altijd Lewis, George en Lando die het in de kop uitvechten en Mercedes het winnende team is. Inmiddels 50 races gereden in aantal modussen maar Max komt nergens naar voren.
Inderdaad, ik merk hetzelfde. Ook zit in een paar modi het verkeerde startnummer bij Max. Zowel op de auto als op de pitbox. Dit was blijkbaar vorig jaar ook al zo.
Misschien echt een foutje, misschien een verwijzing naar 2021. Dat ze het niet eens zijn met Abu Dhabi.
Zeker omdat EA een sponsor is van Max zou je toch meer verwachten.

Je zou met het recente scenario een helm van Perez krijgen. Maar ik ontvang niets. Doe ik iets verkeerd?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:59

Oxigeon

En zo is dat!

Shiver23 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:06:
[...]

Inderdaad, ik merk hetzelfde. Ook zit in een paar modi het verkeerde startnummer bij Max. Zowel op de auto als op de pitbox. Dit was blijkbaar vorig jaar ook al zo.
Misschien echt een foutje, misschien een verwijzing naar 2021. Dat ze het niet eens zijn met Abu Dhabi.
Zeker omdat EA een sponsor is van Max zou je toch meer verwachten.

Je zou met het recente scenario een helm van Perez krijgen. Maar ik ontvang niets. Doe ik iets verkeerd?
Volgens mij moet je voor die helm de race winnen van het scenario.

Met Verstappen de pro challenge doen levert ook wat rewards op. Geen idee wat.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

(jarig!)
Oxigeon schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:26:
[...]

Volgens mij moet je voor die helm de race winnen van het scenario.

Met Verstappen de pro challenge doen levert ook wat rewards op. Geen idee wat.
Ik en mijn zoontje hebben hem beiden gewonnen. Maar beiden kregen we geen helm. (ps5 versie)

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

In het begin toen hij net uit was kreeg ik ook een livery pas een X dagen later. Hij zal wel komen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:58

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb ineens wat raars, bij timetrial verdwijnen alle ghosts na 1 ronde, hoe krijg ik deze gewoon m'n gehele sessie in beeld?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:37

chromeeh

the Gnome

Ik vraag me af of dit een "working as intended" feature is, of simpelweg een bug;

In Time Trial, als ik een nieuwe en dus snellere ronde neerzet in een sessie, vervolgens voor "End session" kies, dan verschijnt het overzichtsscherm met de ronde & sector tijden etc.
Dan kun je kiezen voor "Replay fastest lap", echter... deze toont dan niet de nieuwste / snelste tijd van die sessie, maar van de sessie er voor?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slckaer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 21:00
Als ik de game koop op Steam, moet ik dan daarnaast ook EA play hebben geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 00:16
Slckaer schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 19:00:
Als ik de game koop op Steam, moet ik dan daarnaast ook EA play hebben geïnstalleerd?
Nee hoor, Steam is voldoende. Ik heb ook geen EA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-06 11:38
Afgelopen week heb ik F1 23 via Steam aangeschaft. Ik vermaak me er aardig mee, op 1 ding na: ik kan NERGENS de taal veranderen. Ja, in de audio-settings, maar die heb ik beide op Engels staan en nog steeds praten ze de helft van de tijd Nederlands. Ik ben al de hele avond aan het zoeken en wordt enigszins wanhopig, want die vreselijke Nederlandse voice-overs doen enorm afbreuk aan de ervaring. Ik verlang terug naar de tijd dat je gewoon bij het installeren je taal kon kiezen, ik word oud denk ik... Iemand hier die weet hoe dit moet? Ik wil dus graag de hele game in het Engels hebben, interface en alle audio.

[ Voor 6% gewijzigd door Bramzel DRnl op 15-11-2023 23:27 ]

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 27-06 15:46
Volgens mij moet je de taal in de game settings van Steam aanpassen.

• Bramzel DRnl
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-06 11:38
Ja, ik heb hem inmiddels gevonden. Had er helemaal overheen gekeken, user error dus 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:38
F1 23 is deze dagen gratis te proberen, en ik dacht laat ik dat eens doen. 2017 t/m 2022 allemaal altijd gespeeld, dus was benieuwd wat er is vernieuwd. Er valt me alleen 1 ding op; het is werkelijk niet te besturen met een controller. Het enige wat er continu gebeurt is overstuur, elke bocht weer. Alsof ik op ijs rij. Ik heb de settings al aangepast, maar zelfs met 30% gas de bocht uit komen breekt hij uit. Ik speel meestel met mijn stuur setup, maar zo nu en dan als ik die set heb opgeborgen speel ik op controller, ik ben op bijv gran turismo op controller even snel als met stuur, dus volgens mij heb ik best wat ervaring, maar her is hierbij niet te doen. Morgen maar eens met stuurtje proberen, maar ik kan me dit niet herinneren vsn de voorgaande edities. Hoe is dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steppa87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-01-2024
chromeeh schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:55:
Ik vraag me af of dit een "working as intended" feature is, of simpelweg een bug;

In Time Trial, als ik een nieuwe en dus snellere ronde neerzet in een sessie, vervolgens voor "End session" kies, dan verschijnt het overzichtsscherm met de ronde & sector tijden etc.
Dan kun je kiezen voor "Replay fastest lap", echter... deze toont dan niet de nieuwste / snelste tijd van die sessie, maar van de sessie er voor?
Dit heb ik dus ook sinds van de week.
Zie ook geen groene of rode tussentijd split meer. En hij slaat m’n snelste rondes niet op…

PSN ID = steppa87

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
drusloos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:48:
F1 23 is deze dagen gratis te proberen, en ik dacht laat ik dat eens doen. 2017 t/m 2022 allemaal altijd gespeeld, dus was benieuwd wat er is vernieuwd. Er valt me alleen 1 ding op; het is werkelijk niet te besturen met een controller. Het enige wat er continu gebeurt is overstuur, elke bocht weer. Alsof ik op ijs rij. Ik heb de settings al aangepast, maar zelfs met 30% gas de bocht uit komen breekt hij uit. Ik speel meestel met mijn stuur setup, maar zo nu en dan als ik die set heb opgeborgen speel ik op controller, ik ben op bijv gran turismo op controller even snel als met stuur, dus volgens mij heb ik best wat ervaring, maar her is hierbij niet te doen. Morgen maar eens met stuurtje proberen, maar ik kan me dit niet herinneren vsn de voorgaande edities. Hoe is dit bij jullie?
Hier dus totaal geen last van, rij al jaren met controller en rij met my team nu op een AI van 100% zonder problemen. Ik doe ook veel mee met de F1 2023 GoT TimeTrial Kampioenschap waar wel filmpjes van mij te vinden zijn, dus ik hoop dat je het nog een kans geeft na mijn bericht. Want als je mij het vraagt zeker wel te doen met controller :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

drusloos schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 20:48:
Hier ook een controller speler. Je merkt online pas dat er een verschil is tussen controller en stuurtje. Heb het idee dat de mannen met een stuurtje toch net wat sneller zijn. Maar dat zal bij elke racegame zo zijn.

Ik merk ook gewoon dat je in f123 niet te vroeg vol gas moet geven. Want dan glijd gewoon je achterkant weg. Die was bij f1 22 vele malen minder heb ik het idee.

Heb je toevallig de tractiecontrol uit staan of op middel? Zet die anders eens een standje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:38
Oxigeon schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:22:
[...]

Hier ook een controller speler. Je merkt online pas dat er een verschil is tussen controller en stuurtje. Heb het idee dat de mannen met een stuurtje toch net wat sneller zijn. Maar dat zal bij elke racegame zo zijn.

Ik merk ook gewoon dat je in f123 niet te vroeg vol gas moet geven. Want dan glijd gewoon je achterkant weg. Die was bij f1 22 vele malen minder heb ik het idee.

Heb je toevallig de tractiecontrol uit staan of op middel? Zet die anders eens een standje hoger.
Ik rij wel met tractie uit normaal, en heb hem nu op middel staan. Ik heb een aantal ronden gefocust op m’n gas meter, en de bocht uitkomend zit ik altijd onder 50% gas. Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar het rijdt eigenlijk helemaal niet natuurlijk voor mijn gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workingtitle
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-06 23:19
Vraagje. Jullie een idee welke software Racesquare Rotterdam gebruikt?

Is dit F1 2023? Of een game ala Assetto Corsa met wat mods?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KcVcD7cjF7VeV9Bz9mDtZWrB-hA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6ChsDXPynLRohmPNQ6ISfki.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bram98
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-06 10:38
Workingtitle schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 21:08:
Vraagje. Jullie een idee welke software Racesquare Rotterdam gebruikt?

Is dit F1 2023? Of een game ala Assetto Corsa met wat mods?

[Afbeelding]
Racesquare gebruikt Assetto Corsa met mods. Volgens mij gebruiken ze deze auto's: https://racesimstudio.com/formula-hybrid-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-06 21:03
False positive

[ Voor 118% gewijzigd door PHiXioN op 03-01-2024 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ging maar net goed...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/adSxN58UWdaPy6oQfK_3QVqB3jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x5KXzkZHNqcQzOUgFNlg3DOL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Vanaf morgen is dit spel te spelen in Gamepass voor de liefhebbers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Even in split-screen tegen me maat racen, maar in de kwalificatie had ik een lucky safe :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:38
Zijn er hier mensen geïnteresseerd in league racing? Ik ken een competitie die wat rijders zoekt. Laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robnieuw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:55
Vraagje

Mijn game PC werkt alleen nog op windows 10 en het geluid hakkel dus ik moet iets nieuws.

Ik speel alleen de F1 game om de baan goed te leren.

Nu twijfel ik tussen zelf weer een game PC bouwen of een PS5 te kopen. Het verschil is meer dan 500 euro
Daar na st heb ik een f1 stoel en een stuur van fanatec (Playstation ready)

Is het verstandig om een PS5 te kopen? of is er een link waar dit al eens besproken is.
Ik kan het zelf niet vinden.

Ik hoop op reacties

Robert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Lets gooo!!

[Multi] F1 2024

[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 28-02-2024 08:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 00:16
Ik denk dat 2023 mijn laatste is. Na een hele hele lange tijd geen F1 gereden te hebben had ik 2022 aangeschaft en vorig jaar dus 2023 maar vind gt (endurance) vele malen leuker. Ook de btcc vind ik super om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-06 19:14
Ik trap er ook niet meer in, ieder jaar hetzelfde liedje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavors
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:50
robnieuw schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:49:
Vraagje

Mijn game PC werkt alleen nog op windows 10 en het geluid hakkel dus ik moet iets nieuws.

Nu twijfel ik tussen zelf weer een game PC bouwen of een PS5 te kopen. Het verschil is meer dan 500 euro

Is het verstandig om een PS5 te kopen? of is er een link waar dit al eens besproken is.

Ik hoop op reacties

Robert
Persoonlijk rij ik als sinds F1 2021 met de PS4 en daarna PS5. Dat werkt echt prima en als dit het enige is wat je wilt doen dan zul je met een PS5 echt prima uit de voeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17
robnieuw schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:49:
Vraagje

Ik hoop op reacties

Robert
Een eventuele voordeel van de PC versie is de mogelijkheid om mods te installeren. Aangezien je zo te zien enkel offline speelt kan dat misschien een pluspunt zijn. Verder zal er weinig verschil zijn tussen de PS5 en PC versie, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:37

chromeeh

the Gnome

Zijn er hier racers die een ultra wide scherm gebruiken in F1 23?
Ik heb een nieuw schermpje, alleen op de een of andere manier krijg ik de aspect ratio samen met de resolutie niet helemaal lekker in de game.

In de menu's ziet alles er goed uit, alleen tijdens het racen mis ik links en rechts een deel van m'n beeld :/

Update

De game vind het niet tof als je de resolutie aanpast tijdens het rijden.
Als je het vanaf het main menu doet, gaat het een stuk beter :+

[ Voor 19% gewijzigd door chromeeh op 04-03-2024 07:24 ]

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:52
Vanaf nu te gratis te downloaden en spelen voor de Sony PS4 en PS5 als je een Sony PlayStation Plus Essential abonnement hebt.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 22:41
Bram98 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 08:47:
[...]

Racesquare gebruikt Assetto Corsa met mods. Volgens mij gebruiken ze deze auto's: https://racesimstudio.com/formula-hybrid-2022
Toen ik in 2022 in RaceSquare Utrecht was gebruikten ze daar F1 22, maar dat kan natuurlijk veranderd zijn en per locatie verschillen, al zo lang geleden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-06 14:15

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Jumpman schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 14:41:
Vanaf nu te gratis te downloaden en spelen voor de Sony PS4 en PS5 als je een Sony PlayStation Plus Essential abonnement hebt.
Game vorig jaar gekocht en binnen paar maanden weer verkocht (doe ik meestal met F1 games).
Echter nu de game via PS Plus weer kunnen bemachtigen, en kon door gaan met de F1 World Car die ik had, die was blijkbaar in mn EA account opgeslagen en niet lokaal. Ik vind dit nog wel grappig om te doen merk ik. Vind het team managen en die testjes vooraf uitvoeren en trainingen, ben ik klaar mee. Had al gezegd dat F1 23 laatste F1 game was in lange tijd, want het wordt wel erg veel allemaal...

Wat ik wel vreemd vond, en ik ben even benieuwd naar ervaringen van anderen:

Toen ik vorige week de game startte, had ik direct in mn inbox 4 mailtjes met 4 Unique onderdelen voor mn F1 World Auto, allemaal met 1600 punten rating. Dus instant was mn auto maxed out. Ik was duidelijk de snelste in alles races, ook met de tech level increased. Kreeg iedereen die die PS Plus versie downloadde dat ook?

Gister kreeg ik vervolgens 4 Unique team onderdelen met 1600 punten rating, waardoor ook aan mn team kant ik maxed out was (was, want ik kreeg al snel daar nieuwe team onderdelen die nog hogere punten waren). Kregen anderen ook deze Unique team onderdelen ook? Waarom kregen we die?

[ Voor 9% gewijzigd door DerOllie op 13-03-2024 14:22 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 28-06 13:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDK0hXUcLNMd8vdKhUwC_NFZ_3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XPDnSBKvypumzCyUpNQxQIn7.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een simpele vraag?

Weet iemand hoe je die Halo kunt weghalen?
Die Halo zit me in de weg met de Cockpit View.

Is er een setting om die Halo weg te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubbels
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 16:21
Water_824 schreef op zondag 7 april 2024 @ 15:33:
[Afbeelding]

Ik heb een simpele vraag?

Weet iemand hoe je die Halo kunt weghalen?
Die Halo zit me in de weg met de Cockpit View.

Is er een setting om die Halo weg te halen?
Pauzeren tijdens het rijden en dan in de camera-opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gisteravond met een maat bijna 3 uur lang online zitten racen op verschillende banen, puur voor ons eigen plezier. Hij racet met een stuurtje en ik met controller, tot op heden weet ik hem nog te verslaan maar ik denk dat dit ooit nog wel eens gaat veranderen als hij blijft oefenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben weer opnieuw begonnen met een nieuwe driver carreer, speelde nu al jaren my team dus werd tijd voor iets nieuws :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 14:39
Gisteren (lees vannacht, door het niet kunnen slapen) kwam ik op het idee om m'n oude PSVR eens af te stoffen en te kijken of ik hem kon laten werken op SteamVR. En warempel, dat werkt. M'n oude PC was lang niet sterk genoeg, dus nooit over nagedacht, maar sinds een poosje heb ik er een die het prima aan kan.

De resolutie laat wensen te over, maar wat een toffe ervaring is dat zeg! Tot nu toe alleen met Project Cars 2 kunnen testen, omdat ik de F1 games altijd voor de Playstation heb gehaald. Nu toch maar eens kijken of ik ergens relatief goedkoop F1 23 of 24 op de kop kan tikken om het nog maar eens beter te testen :9 !

Als er nog tips zijn waar ik hem voor een leuke prijs kan halen, hoor ik het graag! De standaad keyshops die ik ken zijn "out of stock" en op steam zijn ze beide de volle mep. Principieel ben ik er een beetje op tegen om nogmaals de volle mep te betalen voor een game die ik al bezit op een ander platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Net mijn spannendste F2 race ooit gehad op Monaco, ik ging in ronde 5 naar binnen voor nieuwe banden. Maar het was net 2 rondes aan het regenen dus net niet ideaal voor Full Wet, toch de gok genomen en daarvoor moest ik aan het eind van de race erg goed opletten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K59bew-U3d_2Hv9XhzhciH2HHFA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yoX0EniiilU2KGE7AT6XfJ1L.png?f=fotoalbum_large

Dit is inmiddels mijn auto in F1 world

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtf-bnJkuA5ZP-NOy7aCXEjeDdA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a3gFoxxRyu0rXhwz6PpkhFym.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:33:
Net mijn spannendste F2 race ooit gehad op Monaco, ik ging in ronde 5 naar binnen voor nieuwe banden. Maar het was net 2 rondes aan het regenen dus net niet ideaal voor Full Wet, toch de gok genomen en daarvoor moest ik aan het eind van de race erg goed opletten.

[Afbeelding]

Dit is inmiddels mijn auto in F1 world

[Afbeelding]
1600 punten is niet mis. Is dat het hoogst haalbare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
JobKlimop schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:40:
Gisteren (lees vannacht, door het niet kunnen slapen) kwam ik op het idee om m'n oude PSVR eens af te stoffen en te kijken of ik hem kon laten werken op SteamVR. En warempel, dat werkt. M'n oude PC was lang niet sterk genoeg, dus nooit over nagedacht, maar sinds een poosje heb ik er een die het prima aan kan.

De resolutie laat wensen te over, maar wat een toffe ervaring is dat zeg! Tot nu toe alleen met Project Cars 2 kunnen testen, omdat ik de F1 games altijd voor de Playstation heb gehaald. Nu toch maar eens kijken of ik ergens relatief goedkoop F1 23 of 24 op de kop kan tikken om het nog maar eens beter te testen :9 !

Als er nog tips zijn waar ik hem voor een leuke prijs kan halen, hoor ik het graag! De standaad keyshops die ik ken zijn "out of stock" en op steam zijn ze beide de volle mep. Principieel ben ik er een beetje op tegen om nogmaals de volle mep te betalen voor een game die ik al bezit op een ander platform.
Ik kan helaas ook geen goedkope vinden voor windows, wat vervelend zeg. Je zou hem haast tweedehands op cd halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oxigeon schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:35:
[...]

1600 punten is niet mis. Is dat het hoogst haalbare?
Heb werkelijk geen idee, want weet geen eens hoe ik deze onderdelen heb gekregen. Ik kijk soms maanden niet om naar die contracten en onderdelen aangezien ik het een minder leuke toevoeging aan de spellen vind maar had vandaag het spontane idee om alle 300 meldingen even weg te werken.

Maar het is wel een mega verschil met andere onderdelen dus gok dat ze vrij uniek zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JobKlimop
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-06 14:39
G_Dragon schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 17:38:
[...]

Ik kan helaas ook geen goedkope vinden voor windows, wat vervelend zeg. Je zou hem haast tweedehands op cd halen..
Toevallig pasgeleden een maandje gratis Xbox Gamepass gekregen, en kwam erachter dat EA Play (incl. F1 23) daar ook bij hoort. Dus ik heb in ieder geval eventjes de tijd om te testen! :P
Pagina: 1 2 3 4 Laatste