[Multi] F1 2023

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwinlzv
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:01
Ik ben benieuwd hoe laat hij morgen beschikbaar komt op steam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Edwinlzv schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:35:
Ik ben benieuwd hoe laat hij morgen beschikbaar komt op steam.
PS versie is om 12.00 AM al te spelen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Nieuw Zeeland trucje werkt hier nog niet helaas

Mogelijk pas om 14:00

kleine edit , game komt in nieuw zeeland pas uit om 02:00 , dus dat is hier om 16:00 Nederlandse tijd , nog even geduld dus :+ :+

[ Voor 69% gewijzigd door taker1987 op 12-06-2023 14:30 ]

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 06:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4AWSBLrZ8GcKFPe2KDqJDCEU5hE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Z584BKbM1g2i2klagRaKqKxk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sVd1-1NbHMNgmiCUJRkWRZ23dS8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EzNSGh3MVvlMoDO2qT4Pb8rU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ist-XfPu4iu1LFIlJ07FE246f24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AVEhENF89WMBR0MgnnKMiEbJ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxCThdQ178iaQ7TDdy9-v7Qbtvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mYp1ozurKm6ePJPd1IbBLPNk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8hXu1DvVdzkr_6pcKKTDK8hodI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jbXDLD7ypbFMSogUfXlXISke.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:59

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taker1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
EA play doet het wel.

Denk de officiële vannacht pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
mregeling schreef op maandag 12 juni 2023 @ 16:16:
EA play doet het wel.

Denk de officiële vannacht pas
Jah hier ook inderdaad , ea trial van 5 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Yes ik kan nu ook spelen via de NZ manier op de Xbox Series X *O*

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:36
G_Dragon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:08:
Krijg hier nog geen key binnen voor Xbox X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Albert020 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:21:
[...]

Krijg hier nog geen key binnen voor Xbox X
Key? Hoe heb je het spel gekocht dan, ik heb de pre-load al een tijdje klaarstaan. Heb het spel ook gekocht via de Xbox Store :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:53

Christiano007

Ich bin der champion

Wat zou verstandiger zijn, hem kopen voor de pc of voor de PS5 qua playerbase ? Ga hem met ps5 controller spelen niet met stuur

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
G_Dragon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:27:
[...]

Key? Hoe heb je het spel gekocht dan, ik heb de pre-load al een tijdje klaarstaan. Heb het spel ook gekocht via de Xbox Store :9
Nee, gekocht via eneba ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Albert020 op 12-06-2023 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mregeling
G_Dragon schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:08:
Geen EA play ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oh dat heb ik wel via Gamepass maar ik kreeg geen melding over EAplay. Waarschijnlijk omdat ik het spel al gekocht heb,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:56
Eerste driver ratings zijn bekend

Even klikken want FOM mag niet embedden :+

Max hoogste score van deze groep. Maar met 93 overall ben ik benieuwd. In de F1 games viel het me altijd toch wel op dat sommige coureurs kwa prestaties niet overeen kwamen met de werkelijkheid.

Ga trouwens mooi afwachten. Ga EA geen geld geven voor eenzelfde half-bakken game. Als ik de snelle opsomming zie van EA is er eigenlijk niets nieuws?

[ Voor 69% gewijzigd door Waah op 12-06-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Net mijn eerste my Team race gehad op 35%, die was pittig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPVGLM1NyTcFtrnFGBaAh02EkLk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U0nfuREStCzTXvi9OfQAZ7ME.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door G_Dragon op 12-06-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slakkie_
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-06-2023
Jammer, bijna geen force feedback met Thrustmaster TX, nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Hij is te spelen. Net een paar rondjes gereden en naar mijn idee is de handling iets beter. Voor mij is het een spel waar ik me denk ik wel uren mee kan vermaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Slakkie_ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 00:46:
Jammer, bijna geen force feedback met Thrustmaster TX, nog meer mensen met dit probleem?
De FFB vond ik in 2022 al niet grandioos (fanatec) en dat is wel jammer. Andere games hebben dat toch beter voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:23
Ik heb voor het eerst in jaren zonder het nog te hebben gespeeld een refund voor mijn pre order van de Champions editie aangevraagd.

Dat er vrijwel geen wijzigingen in het my team zijn doorgevoerd vindt ik erg jammer aangezien ik dit juist het meeste speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
schumi1986 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:50:
Ik heb voor het eerst in jaren zonder het nog te hebben gespeeld een refund voor mijn pre order van de Champions editie aangevraagd.

Dat er vrijwel geen wijzigingen in het my team zijn doorgevoerd vindt ik erg jammer aangezien ik dit juist het meeste speel.
Wat voor verandering had je willen zien dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
taker1987 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:53:
[...]

Wat voor verandering had je willen zien dan ?
- meer keuze of zichtbare veranderingen tijdens updates aan het car model.
- meer/andere upgrades aan het team/auto
- uitgebreide livery editior met andere sponsors
- andere programma’s vrije training

Het is niet dat het my team slecht is maar ik koop het spel elk jaar en het is bijna elk jaar hetzelfde. Ik ben van mening dat EA langzaam de verkeerde weg aan het inslaan is. Vorig jaar met F1 life en dit jaar met F1 world.

Al met al is het voor mij geen 80 euro preorder waard, wetende dat dit spel snel in prijs daalt en uiteindelijk weer gratis zal zijn via gamepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
schumi1986 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 14:09:
[...]

- meer keuze of zichtbare veranderingen tijdens updates aan het car model.
- meer/andere upgrades aan het team/auto
- uitgebreide livery editior met andere sponsors
- andere programma’s vrije training

Het is niet dat het my team slecht is maar ik koop het spel elk jaar en het is bijna elk jaar hetzelfde. Ik ben van mening dat EA langzaam de verkeerde weg aan het inslaan is. Vorig jaar met F1 life en dit jaar met F1 world.

Al met al is het voor mij geen 80 euro preorder waard, wetende dat dit spel snel in prijs daalt en uiteindelijk weer gratis zal zijn via gamepass.
Staat F1 22 dan al in Gamepass ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Albert020 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 16:23:
[...]

Staat F1 22 dan al in Gamepass ?
Ja vanaf maart al.

Als je voornamelijk offline, my team gaat spelen loop je niet veel mis. De auto’s zien er grotendeels hetzelfde uit. Je mist enkel een paar nieuwe tracks, nieuwe liveries en coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Ik kwam Lapje70 net tegen Down Under.

Ik was series aan het spelen en ging van start (plek 17) en zag ineens Lapje70 boven een auto. Met als gevolg dat ik me abrupt verremde in bocht één. Mocht ik je poging om binnen de top 10 te eindigen daarmee verpest hebben hierbij mijn excuses. Daarna nog een inhaalpoging gedaan maar dat ging niet lukken dus maar weer achter hem aangesloten.

Klopt het trouwens dat je in de spel mode series je auto niet af kunt stellen? In sommige bochten had ik behoorlijk tractie problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06 15:43
Slakkie_ schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 00:46:
Ik heb ook een Thrustmaster TX base maar heb F1 2023 nog niet, wat zijn de Windows settings qua sterkte? - Aanname dat je het op de PC draait trouwens :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wasp op 13-06-2023 17:25 ]

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06 23:38
Wasp schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:10:
[...]

Ik heb ook een Thrustmaster TX base maar heb F1 2023 nog niet, wat zijn de Windows settings qua sterkte? - Aanname dat je het op de PC draait trouwens :)
Ik heb de TS-XW en FFB werkt normaal. In Steam op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:48
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IvrgfXu.jpg

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:56
Zag gisteren op YT een review met Spa als circuit en wederom het gebrek aan een update en de tekenen van cashgrab luiheid. Ieder circuit ziet er plat of bijna plat uit. Voor mij een indicatie om er geen geld aan uit te geven. Of zie ik een reden over het hoofd om hierin te investeren in vergelijking met elke andere betere racesim? Gaat het echt alleen maar om de licenties en roleplay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Saybia schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:29:
Zag gisteren op YT een review met Spa als circuit en wederom het gebrek aan een update en de tekenen van cashgrab luiheid. Ieder circuit ziet er plat of bijna plat uit. Voor mij een indicatie om er geen geld aan uit te geven. Of zie ik een reden over het hoofd om hierin te investeren in vergelijking met elke andere betere racesim? Gaat het echt alleen maar om de licenties en roleplay?
Veel tracks hebben juist wel een update gekregen . Op zich is de game wel een stap vooruit vergeleken met F1 22 . Houdt er rekening mee dat het geen SIM is he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:58
Met F1 22 ondervond ik problemen met mijn Thrustmaster T-LCM pedalen wanneer die met USB direct aansloot op mijn PC. Het spel herkende de pedalen dan niet. Dat heb ik toen kunnen oplossen door de pedalen aan te sluiten op de base van mijn Thrustmaster T500RS.

Die optie heb ik nu echter niet meer aangezien ik recent de Logitech Direct Drive wheel heb aangeschaft, dus ik aarzel momenteel om F1 23 aan te schaffen. Is er toevallig iemand met de T-LCM pedalen die mij kan vertellen of F1 23 deze ziet wanneer de pedalen met USB op de PC aangesloten zijn? Wanneer ik op het Steam forum kijk zie ik in ieder geval enigszins tegenstrijdige ervaringen met deze pedalen set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Saybia schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:29:
Het is EA, het is FIFA, maar dan de F1 variant. Het is zeker vermakelijk. Ik gebruik de F1 games altijd om het echte F1 gat tussen de seizoenen (dec ~ maa) op te vullen. En dan is de game vaak voor €25 te vinden.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14:16
Mog schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:19:
[...]

Het is EA, het is FIFA, maar dan de F1 variant. Het is zeker vermakelijk. Ik gebruik de F1 games altijd om het echte F1 gat tussen de seizoenen (dec ~ maa) op te vullen. En dan is de game vaak voor €25 te vinden.
Precies hoe het spel in onze vriendengroep genoemd word Fifa op wielen.

Al vermaak ik mij er prima mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:33
Ik heb gisteren F1 23 Champions Edition ook gedownload en geprobeerd. Het bevalt mij beter dan F1 22. Ik ben een simracer die speelt op een aardige sim (Fanatec DD1 + ClubSport V3 pedalen + F1 stuur + 3x32" 4K + gamepc met een RTX4080). Af en toe ga ik ook met mijn eigen auto op circuit racen IRL. Even 5min in de settings knoeien om F1 23 op 3 schermen mooi te tonen en niet veel later was ik aan het racen.

2 zaken vielen mij snel op tegenover F1 22: het geluid is beter geworden. Vooral als je over een curb rijdt klinkt nu veel beter. In F1 22 klonk het net je of piloot liet een scheet terwijl het nu echt klinkt als een curb. Maar de grootste verrassing zit 'm voorbij toch in de feedback. In F1 22 was de feedback niet zo gedetailleerd als nu in F1 23. Ik weet dat sinds de pandemie simracing een flinke boost heeft gekregen, maar het is mooi te zien dat EA daarop inspeelt met betere force feedback. Ook het succes van die relatief goedkope direct drive stuurtjes zoals de Fanatec DD CSL en Moza R5 zullen hieraan bijgedragen hebben denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door H1MSELF1SH op 14-06-2023 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
H1MSELF1SH schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:37:
Ik heb gisteren F1 23 Champions Edition ook gedownload en geprobeerd. Het bevalt mij beter dan F1 22. Ik ben een simracer die speelt op een aardige sim (Fanatec DD1 + ClubSport V3 pedalen + F1 stuur + 3x32" 4K + gamepc met een RTX4080). Af en toe ga ik ook met mijn eigen auto op circuit racen IRL. Even 5min in de settings knoeien om F1 23 op 3 schermen mooi te tonen en niet veel later was ik aan het racen.

2 zaken vielen mij snel op tegenover F1 22: het geluid is beter geworden. Vooral als je over een curb rijdt klinkt nu veel beter. In F1 22 klonk het net je of piloot liet een scheet terwijl het nu echt klinkt als een curb. Maar de grootste verrassing zit 'm voorbij toch in de feedback. In F1 22 was de feedback niet zo gedetailleerd als nu in F1 23. Ik weet dat sinds de pandemie simracing een flinke boost heeft gekregen, maar het is mooi te zien dat EA daarop inspeelt met betere force feedback. Ook het succes van die relatief goedkope direct drive stuurtjes zoals de Fanatec DD CSL en Moza R5 zullen hieraan bijgedragen hebben denk ik.
Welke settings bedoel jij dan?

- NVIDIA Surround activeren
- Surround resolutie selecteren in-game
- Camera settings aanpassen m.b.t. FOV en Vertical en Lateral?

Alsnog is het dan verre van perfect. Echt eeuwig zonde dat ze geen volwaardig FOV en Triple Screen support hebben op PC.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:33
Nvidia surround staat op, resolutie in game zetten op 11520 x 2160p en fullscreen kiezen, en dan nog wat spelen met de graphics settings om genoeg FPS te halen. Alles op "ultra" lukt helaas niet, dus het is even proberen. Daarna inderdaad die camera (ik verkies de nose cam) enz. Het is zeker geen iRacing qua triple screen support maar doorheen de jaren is de F1 2X-reeks er wel beter in geworden.

[ Voor 22% gewijzigd door H1MSELF1SH op 14-06-2023 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Chapter 2 in Braking Point:

spoiler:
ben gewoon naar p1 gereden op hard, nadat ze elkaar eraf rijden en je p13 weer moet zien terug te pakken voor het eind van de race

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de verbetering van de besturing, je hebt zelf veel meer de controle.

Ze hebben de laadtijden ook echt flink verbeterd met dit simpelere menu _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 14-06-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
LAPJENL70 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 19:14:
[...]

Ik heb de TS-XW en FFB werkt normaal. In Steam op PC.
Correctie. Ik heb ook dat FFB vaker niet werkt dan wel. Wat een bagger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 04:13

Zyron

BWRAAAAP

Twijfels om te kopen. Heb F1 2022 links laten liggen. Ergens wel geneigd om deze te kopen, maar de trophywhore in mij heeft er moeite mee dat ik nooit de Platinum binnen zal harken, omdat er trophies gekoppeld zijn aan online racen, waaronder de "Elite Racer" trophy waarbij je in de Elite Division moet geraken. Dat is voor een casual gamer toch nooit te doen?!

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Zyron schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 00:06:
Twijfels om te kopen. Heb F1 2022 links laten liggen. Ergens wel geneigd om deze te kopen, maar de trophywhore in mij heeft er moeite mee dat ik nooit de Platinum binnen zal harken, omdat er trophies gekoppeld zijn aan online racen, waaronder de "Elite Racer" trophy waarbij je in de Elite Division moet geraken. Dat is voor een casual gamer toch nooit te doen?!
Ik heb F1 22 1000/1000G behaald, maar kan ook zo via Google niet de achievement ''Elite Racer'' achievement/trophie niet vinden? Zie ik misschien wat over het hoofd?

Maar ik vond die van 100 online races het vervelendste om te behalen, want dat werd een groot grindfest :D.

Over F1 23:
De handeling is vergeleken bij F1 22 echt een stuk verbeterd en je hebt veel meer controle over je auto, zelfs nu wanneer je traction control op full hebt staan moet je oppassen met gas geven bij het uitkomen van een bocht. Daarnaast hebben ze de AI ook een flinke upgrade gegeven, waardoor je veel meer gevechten op het veld hebt.

Na mijn eerste race in My Team (AI 90%) ben ik nu eerst bezig met Braking Point (Op challenging), gisteren van Chapter 2 naar Chapter 9 gegaan. Het gaat onbewust best wel snel, dat zie ik persoonlijk als een goed teken :9

Ik ben zo'n idioot die elk jaar gewoon braaf het nieuwe spel koopt omdat ik er gemiddeld wel 200+ uren insteek alleen al door My Team te spelen, dus haal mijn plezier en geld er makkelijk weer uit! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Is deze game weer een beetje te doen met controller? Vanaf F1 2020 was dat onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Jackson6 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:47:
Is deze game weer een beetje te doen met controller? Vanaf F1 2020 was dat onspeelbaar.
Eerlijk gezegd heb ik dat nooit zo ervaren en elk spel nog met controller gespeeld, dat maakt het natuurlijk lastig om te zeggen ja of nee. Aangezien jij een compleet andere ervaring met de spellen hebt dan mij..

Uit mijn persoonlijke ervaring kan ik wel zeggen dat ik het speelbaar vind met een controller, vooral als ik met een ai van 80/90% gewoon weet te winnen van de ai O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Nu online

backupdevice

Boeh!

Meer mensen die de graphics op een PS5 een stuk minder vinden op Performance mode , tov van Performance mode in F1 22?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:56
backupdevice schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:15:
[...]

Houdt er rekening mee dat het geen SIM is he.
Daar heb je een goed punt inderdaad
Mog schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:19:
[...]

Voor mij persoonlijk moet het dus een goede sim zijn. Oh jeeh ik ben veranderd in een sim-snob :+ Nou misschien dat ik toch deze titel een keer meepak in een sale.
J0rdym23 schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 10:57:
[...]

Precies hoe het spel in onze vriendengroep genoemd word Fifa op wielen.

Al vermaak ik mij er prima mee!
Goede vergelijking. Plezier moet voorop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Christiano007 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 17:32:
Wat zou verstandiger zijn, hem kopen voor de pc of voor de PS5 qua playerbase ? Ga hem met ps5 controller spelen niet met stuur
Nog maar een keer, want ik twijfel te veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Christiano007 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 09:39:
[...]

Nog maar een keer, want ik twijfel te veel :P
wat vind je zelf fijner rijden ? stuur of controller , maak eerst die overweging en niet dat je nu de ps5 versie koopt en later toch liever met stuur had willen spelen :)

daarnaast maakt het kwa playerbase niks meer uit ivm crossplay/crossgen

graphics , kan je pc het aan of niet :P waarom niet gewoon op de pc kopen en zowel met controller als met stuur kunnen spelen .. easy overweging toch :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 19:06
Tot op heden alleen breaking point 2 gespeeld en moet zeggen vermaak mij meer dan prima. Gezien de handling beter is dan F1 22 speel ik nu helemaal assistloos. Ik race met een Fanatec dd pro + mclaren gt 3 stuur en cls loadcell pendalen op een ps5.

Heb de moeilijkheidsgraad wel op challenging gezet i.pv. hard want ik moet nog best wat wennen. Ik weet nog wel dat ik enorm veel moeite had om op de baan te blijven met tcs uit in f1 22, daar had ik hem uiteindelijk op medium. Met f1 23 heb ik het gevoel dat dit echt veel beter te doen is, nu voor het eerst ook die wiel blocking assist uit. Even wennen, maar gaat ook goed.

De AI is ook vele malen beter dan in F1 22 van wat ik tot zover heb ervaren. Beter als in dat ze je niet spontaan van de baan af rammen :P. Waarschijnlijk aankomend weekend een proefrace doen met wat mensen, ben benieuwd hoe dat ons afgaat.

Wat grafisch betreft zie ik niet veel verbetering eigenlijk tegenover f1 22. De cutscene filmpjes zijn wel van mooie kwaliteit, maar tijdens het racen heb je die kwaliteit absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:27
taker1987 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 10:37:
[...]

wat vind je zelf fijner rijden ? stuur of controller , maak eerst die overweging en niet dat je nu de ps5 versie koopt en later toch liever met stuur had willen spelen :)

daarnaast maakt het kwa playerbase niks meer uit ivm crossplay/crossgen

graphics , kan je pc het aan of niet :P waarom niet gewoon op de pc kopen en zowel met controller als met stuur kunnen spelen .. easy overweging toch :D
PS5 graphics en PC zijn volgens mij gelijk, PC heeft wel VR. Daarnaast kan op de PS5 ook stuur en controller.

Dus als je geen gebruik maakt van VR maakt het allemaal niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
Poulske schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:24:
[...]

PS5 graphics en PC zijn volgens mij gelijk, PC heeft wel VR. Daarnaast kan op de PS5 ook stuur en controller.

Dus als je geen gebruik maakt van VR maakt het allemaal niet zoveel uit.
hangt er vanaf welk stuur je hebt ;) als je het xbox stuurtje hebt of de ps stuurtjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06 04:13

Zyron

BWRAAAAP

G_Dragon schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 08:44:
[...]

Ik heb F1 22 1000/1000G behaald, maar kan ook zo via Google niet de achievement ''Elite Racer'' achievement/trophie niet vinden? Zie ik misschien wat over het hoofd?
https://psnprofiles.com/trophy/22490-f1-23/39-elite-racer

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oh die is voor F1 23, dat is mijn kijkfout.
Hmm.. dan gaat de 1000/1000G zeker lastig worden, aangezien ik 90% van de tijd geen multiplayer speel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmasman
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:30
Zo, de bestelling is er uit en hopelijk krijg ik 'm morgen binnen, dan kan er weer van een jaartje raceplezier genoten worden!
Als ik t zo lees dan zijn er tot nu toe genoeg positieve berichten over de handling, ik ben benieuwd of het zenuwachtige gedrag / spontane gripverlies er helemaal uit is.
taker1987 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 12:40:
[...]

hangt er vanaf welk stuur je hebt ;) als je het xbox stuurtje hebt of de ps stuurtjes
Als je een GT DD Pro met een Mclaren stuurtje haalt heb je het hele pretpakket beschikbaar, ik kan door pc, playstation en xbox modes heen schakelen op die van mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 23:08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
Iemand die de game via Kinguin had besteld? Heb de key nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Staat 16 juni beschikbaar, krijg hier nog geen key ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/16ZpU_aewmTp-pmp-Xze1vV0JAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OCZzgztRqqXUn7zcgS7L0kWe.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Milan1NL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:04:
Die zou je normaal gesproken al moeten hebben, maar het is wel een van de kleine risico's bij Kinquin bestellen. Hoor namelijk wel eens vaker dat keys soms langer op zich laten wachten, erg vervelend voor je dus ik hoop dat hij snel word geleverd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Albert020
Milan1NL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:04:
Hier ook nog geen key, via Eneba besteld :(

[ Voor 43% gewijzigd door Albert020 op 16-06-2023 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelliuz
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 22:06
Iemand al F1 23 kunnen spelen met een VR bril? Twijfel sterk om deze te kopen. Op pc speelde ik F1 22 maar de VR modus werkte daar voor geen meter (stutteringen) in combinatie met de HP reverb2. Ik heb een 2080s gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
Albert020 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:35:
[...]

Hier ook nog geen key, via Eneba besteld :(
Top ben ik niet de enige :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
Heb hem net binnen bij Kinguin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Milan1NL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:23:
Heb hem net binnen bij Kinguin :)
Hier nog steeds niet bij Eneba :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

De keys ontvangen kan te maken hebben met tijdzone verschil :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
Christiano007 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:41:
De keys ontvangen kan te maken hebben met tijdzone verschil :)
Nu wel binnen, downloaden maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Heb de 5 hour trial getest via EA Play om een keer over Las Vegas te rijden. Mooie baan.

Verder wordt ik niet meer zo warm of koud van een F1 game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Weet iemand hoe je de gammacorrectie (brightness) die op automatisch staat op de Xbox X kunt uitschakelen?

***edit***

Opgelost, zelf in de game kun je dat niet veranderen, Instellingen van Xbox zelf.
HDR voor desbetreffende game uitschakelen, nu kun je gammacorrectie in de game zelf ook veranderen ;)

[ Voor 199% gewijzigd door Albert020 op 18-06-2023 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ik ben nu al een half uur aan het klooien om mijn PS5 controller te laten werken in het spel.

Hij wordt gezien in Windows, is gekoppeld via bluetooth... maar kan hem niet gebruiken.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:21
Albert020 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:56:
[...]

Nu wel binnen, downloaden maar ;)
Ik had hetzelfde probleem met mijn Xbox key.
Geannuleerd en elders gekocht. Maar ondertussen toch geleverd gekregen en krijg nu geen refund..

Heb nu dus 2 keys, waarvan 1 over.. :(

Flinke verbetering deze editie. Het rijdt veel beter dan F1 22.

[ Voor 5% gewijzigd door FastForwardNL op 16-06-2023 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:48
Heel toevallig iemand hier met een Logitech PRO RACING WHEEL? Ben op zoek naar ‘de beste’ instellingen maar kan online (nog) niks vinden. Gebruik op dit moment oude F122 settings maar kan me zo voorstellen dat dit ‘beter’ kan :)

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gisteren F1 23 geinstalleerd op de PS4, even wat instellingen aangepast en wat rondgekeken in het spel.
Het valt me wel op dit ik niet meteen een multiplayer spel kan starten met iemand anders. Ik reed samen met een vriend een compleet seizoen op 50% lengte, moet ik eerst in F1 world wat doorlopen voordat dit ontgrendeld wordt?

Kan ik de instellingen voor de Fanatec DD Pro van F1 22 gebruiken in F1 23?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milan1NL
Net een aantal uurtjes de game gespeeld. Het rijd zoveel beter dan de 22 editie... Tevens kan je gewoon je stuur / pedalen settings meenemen van F1 22 naar F1 23.

AI is ook een hele verbetering. Nu nog wachten tot de modders hun mods van F1 22 naar F1 23 hebben gepord,. Dan kunnen we echt los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
pilskes schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:25:
Het valt me wel op dit ik niet meteen een multiplayer spel kan starten met iemand anders. Ik reed samen met een vriend een compleet seizoen op 50% lengte, moet ik eerst in F1 world wat doorlopen voordat dit ontgrendeld wordt?
Heb inmiddels multiplayer ontgrendeld, maar kan nog steeds niet vinden waar ik een hetzelfde kan doen als in F1 22: compleet kampioenschap rijden wanneer wij dat willen met de rest als AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgcwLa2jBxSnfAOpeGX5P3VPyxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oCy6k11R24QMUiE79NVlD7MR.jpg?f=fotoalbum_large

Tip win een Mclaren livery: F1 World > Play > Solo & Multiplayer > McLaren Anniversary Event (Ends June 19, 9:59am BST)

Ik heb de race al gedaan en gewonnen, nu wachten op Maandag.

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 17-06-2023 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:17
Heb nog niet kunnen racen want de game is uit mijn library verdwenen. 🥺 Ticket bij EA aangemaakt. Schijnt dat de key generator api van EA problemen heeft/had. Ben in ieder geval niet de enige.

Overigens, ik heb de key via Kinguin gekocht. Bij Merchant GMD_Games

[ Voor 10% gewijzigd door Hugo op 18-06-2023 11:03 ]

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
pilskes schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 19:30:
[...]

Heb inmiddels multiplayer ontgrendeld, maar kan nog steeds niet vinden waar ik een hetzelfde kan doen als in F1 22: compleet kampioenschap rijden wanneer wij dat willen met de rest als AI
Dat gaat volgens mij niet meer, je moet via Racenet een league aanmaken. Dat werkt bijna hetzelfde maar ik kan geen AI meer aanmaken, of de league on demand laten starten.

Moet er een datum en tijd aan koppelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
WinterBase schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 09:46:
Heel toevallig iemand hier met een Logitech PRO RACING WHEEL? Ben op zoek naar ‘de beste’ instellingen maar kan online (nog) niks vinden. Gebruik op dit moment oude F122 settings maar kan me zo voorstellen dat dit ‘beter’ kan :)
Zover ik weet zit er in f1 23 geen Trueforce support, terwijl dat wel in f1 22 zat, dus ik vraag mij af of het momenteel beter kan. Ik heb f1 23 gisteren voor het eerst kunnen proberen met de Logitech Pro, maar was bepaald niet onder de indruk van de FFB. Maar ik heb nog niet veel kunnen proberen. Ben teveel met ACC bezig. Op het forum van EA is een lijst met ondersteunde sturen te vinden en daar staat de Pro niet eens tussen, terwijl wel zo'n beetje elke Fanatec DD genoemd wordt. Dat vind ik toch wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinlzv
Huugje schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:26:
[...]

Zover ik weet zit er in f1 23 geen Trueforce support, terwijl dat wel in f1 22 zat, dus ik vraag mij af of het momenteel beter kan. Op het forum van EA is een lijst met ondersteunde sturen te vinden en daar staat de Pro niet eens tussen, terwijl wel zo'n beetje elke Fanatec DD genoemd wordt. Dat vind ik toch wel apart.
Op de site van simracing setups staat hij er wel degelijk tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:48
Huugje schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:26:
[...]Zover ik weet zit er in f1 23 geen Trueforce support, terwijl dat wel in f1 22 zat, dus ik vraag mij af of het momenteel beter kan. Ik heb f1 23 gisteren voor het eerst kunnen proberen met de Logitech Pro, maar was bepaald niet onder de indruk van de FFB. Maar ik heb nog niet veel kunnen proberen. Ben teveel met ACC bezig. Op het forum van EA is een lijst met ondersteunde sturen te vinden en daar staat de Pro niet eens tussen, terwijl wel zo'n beetje elke Fanatec DD genoemd wordt. Dat vind ik toch wel apart.
Vind het ook vreemd dat het stuur er niet tussen staat, had ik wel verwacht en gehoopt. Ik heb gisteren wat getest en bij mij kwam het stuur, ingesteld op 11nm, niet verder dan 4.5nm FFB op de PlayStation 5. Sowieso voelde het allemaal een beetje magertjes aan in tegenstelling tot GT7 en AC(C). Ik heb daarna op de PC de trial van F1 2023 via EA Play geprobeerd en dat voelde als een wereld van verschil! Ga de trial nog even verder spelen en als het me daarna nog steeds genoeg boeit de PC versie aanschaffen.

Op het EA forum gevraagd naar compatibility met het stuur. Benieuwd of er een reactie komt.

[ Voor 3% gewijzigd door WinterBase op 18-06-2023 12:04 ]

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Poulske schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:11:
[...]

Dat gaat volgens mij niet meer, je moet via Racenet een league aanmaken. Dat werkt bijna hetzelfde maar ik kan geen AI meer aanmaken, of de league on demand laten starten.

Moet er een datum en tijd aan koppelen....
Heb net even zitten klooien in Racenet, maar dit is gewoon kak! Waarom halen ze zoiets er nou uit????

Mischien dan toch maar weer Co-Op proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
WinterBase schreef op zondag 18 juni 2023 @ 12:04:
[...]

Vind het ook vreemd dat het stuur er niet tussen staat, had ik wel verwacht en gehoopt. Ik heb gisteren wat getest en bij mij kwam het stuur, ingesteld op 11nm, niet verder dan 4.5nm FFB op de PlayStation 5. Sowieso voelde het allemaal een beetje magertjes aan in tegenstelling tot GT7 en AC(C). Ik heb daarna op de PC de trial van F1 2023 via EA Play geprobeerd en dat voelde als een wereld van verschil! Ga de trial nog even verder spelen en als het me daarna nog steeds genoeg boeit de PC versie aanschaffen.

Op het EA forum gevraagd naar compatibility met het stuur. Benieuwd of er een reactie komt.
Ik heb het spel zelf voor de PC en de sterkte van de FFB is inderdaad het probleem niet. Ik mis alleen een hoop details die ik bijvoorbeeld wel in ACC heb, ook zonder Trueforce. Maar zoals ik al zei, ik heb nog niet echt de gelegenheid gehad om allerlei settings te proberen. Eerlijk gezegd zat ik mij al gauw weer mateloos te irriteren aan het gebrek aan mouse support in de menus. Dat is met elke nieuwe release weer een bron van irritatie. Dat Codemasters dat nog steeds weigert te implementeren op de PC is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
pilskes schreef op zondag 18 juni 2023 @ 13:19:
[...]

Heb net even zitten klooien in Racenet, maar dit is gewoon kak! Waarom halen ze zoiets er nou uit????

Mischien dan toch maar weer Co-Op proberen..
Ik snap het ook niet, hopelijk voegen ze het later alsnog toe.

Nu zie ik op Reddit dat het later wordt toegevoegd:
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Hopelijk ook het toevoegen van AI.

[ Voor 28% gewijzigd door Poulske op 18-06-2023 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Huugje schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:05:
[...]

Ik heb het spel zelf voor de PC en de sterkte van de FFB is inderdaad het probleem niet. Ik mis alleen een hoop details die ik bijvoorbeeld wel in ACC heb, ook zonder Trueforce. Maar zoals ik al zei, ik heb nog niet echt de gelegenheid gehad om allerlei settings te proberen. Eerlijk gezegd zat ik mij al gauw weer mateloos te irriteren aan het gebrek aan mouse support in de menus. Dat is met elke nieuwe release weer een bron van irritatie. Dat Codemasters dat nog steeds weigert te implementeren op de PC is mij een raadsel.
De FFB van ACC is zo’n beetje de beste force feedback die je in een racegame gaat vinden. De FFB van de F1 games zal nooit op dat niveau komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huugje
schumi1986 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 02:44:
[...]

De FFB van ACC is zo’n beetje de beste force feedback die je in een racegame gaat vinden. De FFB van de F1 games zal nooit op dat niveau komen.
In ieder geval niet zolang Codemasters die games blijft maken, dat is wel duidelijk. Die serie van hen is veel teveel gericht op de mainstream, waardoor ze nauwelijks aandacht hoeven te schenken aan de physics engine, wat direct weer doorwerkt in de FFB. Zolang men maar met een controller op de console kan spelen, dat is voor hen belangrijker dan goede physics en ergens kan ik dat ook wel begrijpen. Die markt is tenslotte veel groter dan die van de meer serieuze sims. Maar goed, er zijn nog genoeg sims om mij mee te vermaken en beschouw F1 23 als niet meer dan een vermakelijk tussendoortje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Dit weekend weer flink wat kilometers afgelegd in F1 23,

My team 2 races van 35% gedaan, die Mclaren uitdaging in F1 Life 3 keer gedaan, verder nog wat opdrachten in F1 Life gedaan om alles even te unlocken. Ik merk wel dat het spel op de een of andere manier makkelijker is dan F1 22 en vraag mij het serieus af of 90% AI een stuk makkelijker is geworden, of ligt het aan het feit dat je een veel moeilijkere handeling model was gewend ? :D

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit spel en F1 Life, heb ook maar een minpunt tot nu en dat is het ontbreken van de oude klassieke F1 auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Poulske schreef op zondag 18 juni 2023 @ 19:40:
[...]

Ik snap het ook niet, hopelijk voegen ze het later alsnog toe.

Nu zie ik op Reddit dat het later wordt toegevoegd:
https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button

Hopelijk ook het toevoegen van AI.
Dit is in ieder geval goed nieuws, hopelijk wel weer op de manier zoals in F1 22.

Wel erg jammer dat het nu 30+ graden is waar mijn sim setup staat.. Ik wacht nog even met echte races rijden, af en toe wat proberen gaat nog maar langer rijden is hopeloos!

Nog een tip:
https://www.youtube.com/@SimRacingSetups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
Ik speel met een controller, en heb nog eens F1 22 opgestart.
Wat een trage input vergeleken met F1 23 zeg.

Voelt allemaal echt veel stroperiger aan, het sturen is niet direct en ik spin aan alle kanten als ik op het gas ga.
Wat dat betreft is 23 echt een heel stuk beter geworden om te spelen met de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:31

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:45:
Dit weekend weer flink wat kilometers afgelegd in F1 23,

My team 2 races van 35% gedaan, die Mclaren uitdaging in F1 Life 3 keer gedaan, verder nog wat opdrachten in F1 Life gedaan om alles even te unlocken. Ik merk wel dat het spel op de een of andere manier makkelijker is dan F1 22 en vraag mij het serieus af of 90% AI een stuk makkelijker is geworden, of ligt het aan het feit dat je een veel moeilijkere handeling model was gewend ? :D

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit spel en F1 Life, heb ook maar een minpunt tot nu en dat is het ontbreken van de oude klassieke F1 auto's.
Hoe moet ik.me die upgraden voorstellen wat je unlockt. Wordt het een soort van pay to win als ze deze unlocks ook nog eens in een race pass gooien. De vorige versies kocht ik op release. Is veel uitgekomen de laatste tijd dus wacht even tot een mooie aanbieding. Ik geef het een maand en dan is die ergens tussen de 20 en 40euro te krijgen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oxigeon schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:52:
[...]

Hoe moet ik.me die upgraden voorstellen wat je unlockt. Wordt het een soort van pay to win als ze deze unlocks ook nog eens in een race pass gooien. De vorige versies kocht ik op release. Is veel uitgekomen de laatste tijd dus wacht even tot een mooie aanbieding. Ik geef het een maand en dan is die ergens tussen de 20 en 40euro te krijgen
Ja daar schrok ik eerlijk gezegd wel een beetje van toen ik zag dat het ook in de race pass hebben gegooid, want ik haal altijd de duurste editie om zo direct mee te kunnen doen voor mooie liverys enz. Maar ik weet niet of ik bij het volgende spel dit nog wel ga doen als ze zo'n pay to win systeem erin blijven gooien, dit is totaal niet wat ik wil.

Je kan de upgrades unlocken door in F1 Life races en opdrachten te doen of via de race pass.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 20-06-2023 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:31

Oxigeon

En zo is dat!

G_Dragon schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:55:
[...]

Ja daar schrok ik eerlijk gezegd wel een beetje van toen ik zag dat het ook in de race pass hebben gegooid, want ik haal altijd de duurste editie om zo direct mee te kunnen doen voor mooie liverys enz. Maar ik weet niet of ik bij het volgende spel dit nog wel ga doen als ze zo'n pay to win systeem erin blijven gooien, dit is totaal niet wat ik wil.

Je kan de upgrades unlocken door in F1 Life races en opdrachten te doen of via de race pass.
Hmmm. Indien ze je uiteindelijk nog indelen bij autos van gelijke waarden en bestuurders van gelijke waarde vind kl het nog niet zoon punt. Dit gebeurd in fifa immers ook. Ofja... je wordt ingedeeld op goedheid van de speler. Niet op de goedheid van je team.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Oxigeon schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Hmmm. Indien ze je uiteindelijk nog indelen bij autos van gelijke waarden en bestuurders van gelijke waarde vind kl het nog niet zoon punt. Dit gebeurd in fifa immers ook. Ofja... je wordt ingedeeld op goedheid van de speler. Niet op de goedheid van je team.
Ik durf het niet te zeggen omdat ik nog geen online race heb gedaan.. mocht ik hier wel een antwoord op hebben dan hoor je het van mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 15:55
Moet wel flink wennen zeg aan die handeling, ben niet echt overtuigd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthur345
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 15:55
mregeling schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 12:48:
Ik speel met een controller, en heb nog eens F1 22 opgestart.
Wat een trage input vergeleken met F1 23 zeg.

Voelt allemaal echt veel stroperiger aan, het sturen is niet direct en ik spin aan alle kanten als ik op het gas ga.
Wat dat betreft is 23 echt een heel stuk beter geworden om te spelen met de controller.
Heb precies het omgekeerde op stuur :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-04-2024
Voordat ik deze game ga kopen wil ik graag het volgende weten:

Ondersteunt de game inmiddels het gebruik van een muis om te navigeren? De controller and keyboard based navigatie vind ik om te huilen. Ik wil gewoon simpelweg met de muis door alle menu items kunnen navigeren 8)7 Helaas bleek dit in de afgelopen edities nooit ondersteund te zijn.... :-(

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAPJENL70
NutteFrenkie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 20:32:
Voordat ik deze game ga kopen wil ik graag het volgende weten:

Ondersteunt de game inmiddels het gebruik van een muis om te navigeren? De controller and keyboard based navigatie vind ik om te huilen. Ik wil gewoon simpelweg met de muis door alle menu items kunnen navigeren 8)7 Helaas bleek dit in de afgelopen edities nooit ondersteund te zijn.... :-(
Nee. Muis werkt nog niet maar het schijnt dat ze bezig zijn dit toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NutteFrenkie
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-04-2024
LAPJENL70 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 21:22:
[...]

Nee. Muis werkt nog niet maar het schijnt dat ze bezig zijn dit toe te voegen.
Bedankt voor je reactie! Jammer dat het nu nog niet ondersteund wordt. Dan wacht ik nog even (y)

Dé plek voor sim racers: hardware, reviews en meer! --> https://www.simracinghub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:16
Vandaag toch ook maar gekocht, erg benieuwd naar het online gedeelte.
Laatst gespeelde deel was F1 2020 op de ps4.

Benieuwd hoe die is op de ps5, had al een recensie verwacht hier.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Braking point uitgespeeld. De eerste, 2 jaar geleden, zat al grappig in elkaar, maar deze is wel veel beter. Al zijn de teksten en voice acting soms (meestal) wat karig. En de keuzes die je maakt, en dingen die je doet, hebben echt te weinig invloed. Hopelijk blijven ze dit om het jaar toevoegen en verbeteren, dan blijf ik het spel gewoon om t jaar kopen. Telkens 1 versie overslaan is wel een prima ritme.

Komende dagen even druk, maar daarna ouderwets in de career mode duiken.

Ondertussen ook mijn Thrustmaster stuur proberen te updaten. Force Feedback valt soms weg of werkt pas als ik de mijn xbox helemaal opnieuw opstart. Schijnt op te lossen te zijn met een firmware update. Maar die kan je alleen met een windows 10/11 pc doen. En heb alleen een karige laptop liggen die eigenlijk van een klant is, dus hopen dat het lukt. Best wel stom dat dit niet ook via de xbox kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander95
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-06 10:43
Een vraag voor iemand die wat meer kennis heeft van het online in competitieverband racen via Racenet:

Voor onze racing league zijn we sinds F123 overgestapt op de in-game multiplayer competitie modus. Hiervoor heb ik via Racenet een league gecreëerd, en hier hebben de leden zich voor aangemeld. Echter hebben zij geen team kunnen kiezen (we hebben vooraf geloot) en zijn nu door Racenet ingedeeld bij bepaalde teams.

Bij het rijden van de race afgelopen woensdag was het in-game nog mogelijk om van team te switchen. Echter zijn de behaalde punten van de rijder ingedeeld bij het team wat door Racenet bedacht is.

Voorbeeld:
Ik heb geloot bij Williams. Door Racenet ben ik ingedeeld bij Red Bull. Voor de race ben ik in-game geswitcht naar Williams en heb ook gereden in een Williams. Echter zijn mijn behaalde punten nu opgeteld bij Red Bull en niet bij Williams.

Weet iemand hoe dit kan? En waar drivers ingedeeld kunnen worden in Racenet? Of zijn we overgeleverd aan de loting die Racenet heeft gedaan?

Alvast dank voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:16
Weekend gespeeld, vind het een leuk spel, maar paar dingen vallen mij op:

- Als je over de finish komt, is de framerate erg laag op de ps5 ? Dan loopt het zeker niet vloeiend.
- Online racen met echte mensen en AI is erg rommelig, je ziet vaak niet wie er AI is, waardoor je snel botst tegen een computer auto.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Pagina: 1 2 3 4 Laatste