@Ab78 ik zie een heleboel tegenstrijdige adviezen, en die kunnen je potentieel een boel geld kosten. Mijn zusje is door iets soortgelijks gegaan (zie topic), en heeft er veel meer dan 2 maand uit kunnen halen. Paar handvaten voor je op basis van deze ervaring:
Mijn advies: doe niets. Geef aan dat je gewoon je werk doorzet. Dan zullen ze een ontslagvergunning moeten gaan regelen, of met een beter VSO aankomen, en al die tijd krijg je gewoon betaald. Mochten ze een VSO hebben voorgelegd (dus niet alleen de intentie ervan doorgegeven), vraag dan ook om een budget voor juridische bijstand. Een VSO laten nakijken kost je ~500 euro bij een beetje advocaat, dus dat tikt best snel aan.
- Foutje of niet, je hebt een vast contract/contract voor onbepaalde tijd. Zonder ondertekende VSO of ontslagvergunning van het UWV blijf je gewoon in dienst zoals het is.
- Ontslagvergunning is lastig te verkrijgen, en gaat sowieso tijd overheen. In die tijd heb je gewoon recht op loon (en moet je werken indien WG dit verlangt).
- Zolang je niets doet, blijf je dus gewoon zitten en ben je gewoon in dienst. De bal ligt echt bij WG.
Mijn advies: doe niets. Geef aan dat je gewoon je werk doorzet. Dan zullen ze een ontslagvergunning moeten gaan regelen, of met een beter VSO aankomen, en al die tijd krijg je gewoon betaald. Mochten ze een VSO hebben voorgelegd (dus niet alleen de intentie ervan doorgegeven), vraag dan ook om een budget voor juridische bijstand. Een VSO laten nakijken kost je ~500 euro bij een beetje advocaat, dus dat tikt best snel aan.
When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!