Maxwp schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:17:
[...]
Dit jaar bijna 25% gestegen terwijl daar geen reden voor is.
Vorig jaar self bezwaar gemaakt en werd gewoon naast zich neer gelegd. Ga maar naar de rechter wat mij dan weer geld kost.
De enige vergelijking die je kunt maken voor een kansrijk bezwaar is met "de markt".
Het begin van je vergelijking is met de transactiecijfers die op je taxatieverslag staan. En misschien ken je zelf wel woningen in de buurt die rond de waardepeildatum verkocht zijn.
De gegevens die de gemeente (het samenwerkingsverband) gebruikt zijn voor alle woningen te vinden op wozwaardeloket.nl. (Denk aan woonoppervlak, kaveloppervlak, bijgebouwen etc.)
Voor de panden op je taxatieverslag staat er ook staat van onderhoud, luxe etc bij.
Als je zo'n vergelijking maakt, kun je dan een inschatting maken van hoeveel jouw huis wél waard is?
Je hebt gebeld, ik neem aan dat jouw argumenten wel zijn opgeschreven en overlegd met een taxateur. Je hebt immers een terugkoppeling gehad, dat ze de waarde wel goed vinden.
Dat je niet rechtstreeks met een taxateur hebt gesproken wil niet zeggen dat er geen taxateur heeft meegekeken. Ik heb zelf vorig jaar gebeld, ook een 'administratief medewerker' aan de lijn gehad en een dag later een mail dat er X euro van de waarde af ging.
Dat jij geen gelijk hebt gekregen, betekent niet dat je gelijk hebt, en dat er niet naar gekeken is.