Nieuwe waarde vandaag binnengekregen. 12% omhoog. Echter, vorig jaar was niet opgevallen dat een 100% identiek huis op 40 meter afstand weer afgedreven is van mijn woz waarde. 2 jaar na de koop van mijn huis heb ik de WOZ van die van mij naar beneden gebracht omdat er bijna 50k verschil zat tussen de woningen en de WOZ hoger was gezet dan ik had betaald. Eerste keer mislukte dat vanwege een 'foutje in de waarde van het andere huis', het jaar erop was dat nog steeds en heb ik gezegd dat na een waarschuwing en niet aanpassen van die waarde ik het gerust naar de rechtbank toe trek en hebben ze het gelijk getrokken in mijn voordeel. De jaren erna was het verschil ongeveer 1k tot vorig jaar, toen was het weer 25k. Morgen even opletten of die bij WOZ waardeloket naar boven komt, maar als het verschil nog steeds 25k+ is dan trek ik wel weer aan de bel met een bezwaar. Nee heb je, Ja kun je krijgen.
Het taxatierapport is ook vreemd. Een van de vergelijkbare huizen verkocht op 12 februari 2025: verkoopwaarde 440k, vastgestelde woz van 1-1-25 465k. Een andere verkocht in december 2024: verkoopwaarde 412k, vastgestelde woz van 1-1-25: 520k
Daarbovenop kwam er gisteren een krantenartikel dat gemeente Gorinchem de WOZ stelselmatig 8% boven de verkoopprijs plaatst in het afgelopen 2 jaar.
Het taxatierapport is ook vreemd. Een van de vergelijkbare huizen verkocht op 12 februari 2025: verkoopwaarde 440k, vastgestelde woz van 1-1-25 465k. Een andere verkocht in december 2024: verkoopwaarde 412k, vastgestelde woz van 1-1-25: 520k
Daarbovenop kwam er gisteren een krantenartikel dat gemeente Gorinchem de WOZ stelselmatig 8% boven de verkoopprijs plaatst in het afgelopen 2 jaar.
:strip_exif()/f/image/OMNOOUuXf2k1FCbwFwZqkXAm.png?f=user_large)