Ervaringen met de WOZ waarde

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15
Van het huis dat wij enige tijd geleden gekocht hebben (en waar de overdracht nog van moet plaatsvinden), kan ik op wozwaardeloket alleen de waarde op 1-1-24 terugzien en eerder. Zoek ik bv. beide buren op dan zie ik wel de waarde van 2025 terug. Ik ben gewoon benieuwd hoeveel deze bedraagt, ook voor een indicatie van de gemeentelijke lasten. Kan ik bij de betreffende belastingsamenwerking vragen waarom dit zo is? Of misschien makkelijker/sneller aan de verkopend makelaar, ik neem toch aan dat van deze woning ook een recentere WOZ-waarde bekend moet zijn.

Import van EVs

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Luiaard schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:44:
Van het huis dat wij enige tijd geleden gekocht hebben (en waar de overdracht nog van moet plaatsvinden), kan ik op wozwaardeloket alleen de waarde op 1-1-24 terugzien en eerder. Zoek ik bv. beide buren op dan zie ik wel de waarde van 2025 terug. Ik ben gewoon benieuwd hoeveel deze bedraagt, ook voor een indicatie van de gemeentelijke lasten. Kan ik bij de betreffende belastingsamenwerking vragen waarom dit zo is? Of misschien makkelijker/sneller aan de verkopend makelaar, ik neem toch aan dat van deze woning ook een recentere WOZ-waarde bekend moet zijn.
9 v.d. 10 keer is dit omdat er een lopende bezwaarprocedure is dan is die laatste nog niet zichtbaar.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:15
True schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:48:
[...]

9 v.d. 10 keer is dit omdat er een lopende bezwaarprocedure is dan is die laatste nog niet zichtbaar.
Weer wat geleerd, ik heb nog nooit bezwaar gemaakt. Ik zal het de makelaar eens vragen dan, lijkt me de meest directe route om het te weten te komen. Ik kocht het pand eind '25 dus voor toen was de woz actueel.

Import van EVs

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:57

Sport_Life

Solvitur ambulando

True schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 18:48:
[...]

Maar bezwaar kan toch pas worden ingediend nadat de woz (openbaar) bekend is?

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:50

Aganim

I have a cunning plan..

Sport_Life schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:19:
[...]

De bezwaartermijn gaat lopen vanaf de dagtekening van de beschikking van je gemeente.

Naar mijn ervaring verschilt het per gemeente hoe snel de WOZ waarde op wozwaardeloket staat en daarmee dus openbaar bekend is. In mijn huidige gemeente staat hij er al op wanneer de beschikking in de bus ligt. Bij mijn eerste woning gebeurde dat pas weken later, ik vermoed dat ze daar eerst de bezwaartermijn en een eventueel bezwaar afwachtten.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Topicstarter
Sport_Life schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 21:19:
[...]

Die van mijn buren was in $huidig_jaar niet inzichtelijk omdat hun $vorig_jaar bezwaar nog liep (rechtszaak). n=1 natuurlijk en dat zal ongetwijfeld verschillen per gemeente.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op zuid | Twente

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste