@
P5ycho : Bedankt voor het meekijken en meedenken. Het is idd een interessant topic, maar ik denk dat veel non-Tweakers met een hybride CV zich niet bewust zijn van matig tot slecht functionerende installaties.
Had voor mijn eigen duidelijkheid de stooklijn ook even omgezet naar tabelvorm met in kolom A de buitentemparatuur, in de kolommen B tm E wat variaties:
Gisterenavond de instellingen omgezet naar variant 2. Om 7:30 is de buitentemperatuur - 1,7 graden Celsius. Vanaf vanochtend 10:50 zit de buitentemperatuur boven de 5 graden C en die stijgt langzaam door naar 8 graden om 18:30.
Zoals de handleiding zegt, zou de CV inderdaad bij 55 graden over moeten pakken. Maar als ik de grafiek voor vandaag bekijk, gebeurt dat dus niet:
Vanmiddag zie ik de CV ongeveer iedere 5 a 6 minuten bijschakelen. Gezien de gevraagde temperatuur van 33 graden lijkt me dat totaal onnodig. Wat ik opvallend vind, is dat vannacht de CV iedere 4 minuten aangaat en dan naar 80 - 85 % vermogen moduleert.
De installateur heeft nog niet gereageerd, waarschijnlijk zijn leverancier ook niet

Ik ga nu maar zelf de 'target opwarming' verlagen naar de instellingen van @
MarcoL1978.