Every Game has A Story, Only One is A Legend.
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 20:31
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
- Linksquest
Vergeleken met misschien een Xbox Series X of Playstation 5 game kan ik me dat wel voorstellen, was gister avond ook het eerste waar mijn vrouw over viel, opmerking was nog "dit kan langzaam niet meer, Nintendo loopt achter".
En ben eerlijk, deels snap ik haar, maar moet er ook bij zeggen dat wij samen nog met God of War Ragnarok bezig zijn
Zo ver ben ik nog niet haha. Nog even doorzetten. Maar goeie tip voor later!Linksquest schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:31:
[...]
Wat je kunt doen, als hij bijna kapot is, hem combineren met iets anders, dan kun je weer even vooruit,
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 13-05-2023 12:35 ]
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Hier een gamer met een dikke LG OLED CX televisie, een ps5, een Series X en een Switch.Linksquest schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:34:
[...]
Vergeleken met misschien een Xbox Series X of Playstation 5 game kan ik me dat wel voorstellen, was gister avond ook het eerste waar mijn vrouw over viel, opmerking was nog "dit kan langzaam niet meer, Nintendo loopt achter".
En ben eerlijk, deels snap ik haar, maar moet er ook bij zeggen dat wij samen nog met God of War Ragnarok bezig zijn
Ik heb geen problemen met de graphics van deze game (heb wel true Motion aan). Ik ben dan ook van mening dat graphics om -veel- meer gaat dan frames per seconden, resolutie, 4K, rayrtacing en het aantal particles. Natuurlijk zie en voel ik dit geen 60 fps is en geen PS5 game is, maar het heeft een geweldige sfeer en zit boordevol details. Een prachtige wereld met geweldige gameplay waar ik word meegesleept in een fantastisch avontuur.
Het spel ziet eruit zoals je mag verwachten van een switch open wereld game en draait beter dan vele voor hem op de Switch (toch Pokémon?).
- Linksquest
Hoewel ik gisteren nog aardig hyped was zit 24uur later alles nog steeds dicht..
Twijfel of het mij niet gaat tegenvallen, zeker omdat ik inmiddels al 2x een switch heb gekocht en uiteindelijk ook weer verkocht. Botw heb ik heel wat uren gespeeld maar niet uitgespeeld en uiteindelijk ook best beu.
Het helpt dan ook niet dat ik stukjes gameplay van mijn favo youtuber aan het kijken was en dat hij vandaag aangeeft te stoppen met TOTK omdat het hem niet pakt.
Ik heb botw alleen maar handheld gespeeld en dat ga ik bij totk ook doen. (speel eigenlijk alleen 's avonds op bed als het gehele huishouden ligt te snurkenZeuhf schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:46:
Ik heb hem nog niet binnen. Maar ben benieuwd of er ook mensen handheld spelen? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Aap!
Als je BOTW niet leuk vond zou ik de boel gewoon retourneren.schumi1986 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:46:
[...]
Hoewel ik gisteren nog aardig hyped was zit 24uur later alles nog steeds dicht..
Twijfel of het mij niet gaat tegenvallen, zeker omdat ik inmiddels al 2x een switch heb gekocht en uiteindelijk ook weer verkocht. Botw heb ik heel wat uren gespeeld maar niet uitgespeeld en uiteindelijk ook best beu.
Het helpt dan ook niet dat ik stukjes gameplay van mijn favo youtuber aan het kijken was en dat hij vandaag aangeeft te stoppen met TOTK omdat het hem niet pakt.
Zijn er veel andere games die je op de Switch zou willen spelen?
[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 13-05-2023 15:18 ]
Ik speel alleen maar handheld. Switch niet eens aangesloten op tvZeuhf schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:46:
Ik heb hem nog niet binnen. Maar ben benieuwd of er ook mensen handheld spelen? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Ik vind 't prima lopen.
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Volg je gevoel zou ik willen zeggen. TOTK gaat het voor mij ook niet worden. Ik zie echt wel dat de kwaliteit van deze game afspat, maar dat hoeft niet te betekenen dat het ook je ding is. Heb BOTW destijds wel een weekje gespeeld, maar ben er mee gestopt.schumi1986 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:46:
[...]
Ik slinger liever RE4 remake of The Last of Us aan. Lineaire thrillrides met weinig/geen vrijheid. Dat is meer mijn ding. Mocht ik zeeën van tijd en energie over hebben en al mijn creativiteit in games kwijt willen dan zou ik TOTK gelijk aanschaffen. Maar voor mij is gaming cognitief (willen) ontspannen, mijn brein i.c.m. met zo'n gigantische open wereld met 1 miljoen mogelijkheden = inspanning want complex.
https://dbrand.com/shop/special-edition/clone-of-the-kingdom
Ik heb nog wat games digitaal die ik best wel weer wil spelen, animal crossing en Stardew valley bijv.Timothy3000 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 15:14:
[...]
Als je BOTW niet leuk vond zou ik de boel gewoon retourneren.
Zijn er veel andere games die je op de Switch zou willen spelen?
Recent uitgekomen games lijkt mij de nieuwe Mario + Rabbits wel leuk
Hier sla je echt de spijker op z’n kop! De laatste tijd waardeer ik echt games die bij release helemaal af zijn en waar aan alles te zien is dat er met veel liefde aan gewerkt is, zoals TOTK dus terwijl Zelda mij niet perse trekt ofzo, een mooie open wereld dan weer welVerwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 15:36:
[...]
Volg je gevoel zou ik willen zeggen. TOTK gaat het voor mij ook niet worden. Ik zie echt wel dat de kwaliteit van deze game afspat, maar dat hoeft niet te betekenen dat het ook je ding is.Heb BOTW destijds wel een weekje gespeeld, maar ben er mee gestopt.
Ook ben ik altijd een sucker voor mooie limited editions en heb daarom het hele pakket gekocht omdat het mij wel aanspreekt.
Als je BOTW niet zo boeiend vond en weinig op de Switch gaat spelen zou ik hem terugsturen. Ik ken dat wel haha, gek op hebbedingetjes.
Twee dingen die me opvallen: het is iets minder voor de hand liggend dan BOTW in het begin vind ik. Dat uit zich voor mij in verschillende dingen: de abilities die je krijgt zijn minder straight forward & ik mis stiekem wel een beetje de basic dingen zoals een bom kunnen gooien.
Vind het ook opvallend dat er precies maar 1 route is naar de verschillende shrines, ik heb nog niet veel plaatsen gezien waarbij je echt kan kiezen hoe je iets aanpakt wat ik hoop dat het toch beetje verandert verderop in het spel (wat wel beter zal meevallen als ik eenmaal niet meer in de lucht hang).
MacBook Air 13' M1 | iPad mini 2022 | iPhone 14 Pro | Watch S7
In de eerste uren moest ik ook even wennen aan de nieuwe abilities. In BOTW waren de abilities samen 1 enkel systeem en dat systeem bestond er voor shrines met af en toe een stukje open world puzzle.Lothiriel schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:32:
Zo ik ben goed op weg op het start gedeelte en tot nu toe is het heel tof 👌
Twee dingen die me opvallen: het is iets minder voor de hand liggend dan BOTW in het begin vind ik. Dat uit zich voor mij in verschillende dingen: de abilities die je krijgt zijn minder straight forward & ik mis stiekem wel een beetje de basic dingen zoals een bom kunnen gooien.
Vind het ook opvallend dat er precies maar 1 route is naar de verschillendespoiler:, ik heb nog niet veel plaatsen gezien waarbij je echt kan kiezen hoe je iets aanpakt wat ik hoop dat het toch beetje verandert verderop in het spel (wat wel beter zal meevallen als ik eenmaal niet meer in de lucht hang).shrines
In deze game is dat anders. De abilities zijn niet 1 geheel maar echt los te gebruiken voor compleet andere dingen dan alleen puzzels. Je kan in-world veel meer doen met je abilities. In BOTW zag je bv metaal, dan was het magnesis, etc. Nu is alles wat organischer.
De route van starter island klopt in grote lijnen. Al vervalt dat volledig van zodra je klaar bent met starter island. Na dat eerste stuk bepaal je zelf je volgorde.
Is het iemand trouwens gelukt om een soort auto te maken? Ik zie wielen, balken en houten platen, maar hoe ga je sturen dan haha?

Nu maar naar de winkel gegaan zodat ik in ieder geval dit weekend nog kan spelen.
Ik zouhotymoty schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:59:
Ik ben nu net in Hyrule en ik zit echt met mijn handen in het haar van: wat nu? Wat ga ik eerst doen, exploren of toch stukje verhaal doen? Keuzestress voor mij haha.
Is het iemand trouwens gelukt om een soort auto te maken? Ik zie wielen, balken en houten platen, maar hoe ga je sturen dan haha?
Ik ben
- Linksquest
Ik zal de link naar het artikel delen, en niet de video, let AUB op met spoilers.
https://gamer.nl/artikele...om-binnen-95-minuten-uit/
Hier dus ook nog steeds niks binnen van allyourgamesRaem schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:32:
Nou, mijn preorder van de Mediamarkt is vandaag ook niet binnen gekomen.![]()
Nu maar naar de winkel gegaan zodat ik in ieder geval dit weekend nog kan spelen.
Stefan! schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:05:
Iemand al uitgevonden hoe je het makkelijkst uit een well kunt komen? Bij sommige kom ik er wel uit met een fan, maar zit er nu in eentje waarbij dat ook geen optie is. Doe ik iets verkeerd of mis ik een ability of zo?
Haha natuurlijk! Thanks! 😂morm schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:07:
[...]
spoiler:die skill om door het plafond te gaan gebruiken?
Je bedoelt bij die Tutorial islandTimothy3000 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:27:
Ik heb de tutorial gebroken volgens mij.
Ik benspoiler: titleergens waar ik een haak aan een karretje moet verbinden om omhoog te kunnen. Viel eraf, haak is weg en ik zit vast. Kan alleen helemaal terug.
Die stone gliders kan je trouwens sturen tijdens het vliegen door met Link beetje te verplaatsen op de glider. Met een auto is er ook eea mogelijk maar dat kom je wel tegen.hotymoty schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:59:
Ik ben nu net in Hyrule en ik zit echt met mijn handen in het haar van: wat nu? Wat ga ik eerst doen, exploren of toch stukje verhaal doen? Keuzestress voor mij haha.
Ach ja, die zal wel in een DLC komen.
#hooked
I pitty the fools who took my game-station.....
Ik zou het bijvoorbeeld fijn vinden om tijdens een gevecht snel iets te eten ipv dat ik daarvoor eerst naar het hoofdmenu moet gaan.
Ik dus ook niet, ook allyourgames. Ik vraag me af of dit aan hen ligt of postnl, dit is me dus nog nooit overkomen dat een game 2 dagen te laat aankomt als pre-order. Ik ga dit echt nooit meer doen, dan morgen maar langs de game winkel.SRT10 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:00:
[...]
Hier dus ook nog steeds niks binnen van allyourgames
Fantastische game en ook spannender dan BotW vind ik.
Edit: performance valt wel een beetje tegen soms.. Hopelijk is dat nog te patchen.
[ Voor 12% gewijzigd door rpolderman op 14-05-2023 00:23 ]
En een x géén drama release. Mag ook wel benoemd worden want het is huilen met de pet op tegenwoordig.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
- Linksquest
- Linksquest
Ik weet wat dat er nu een kookboek is dat je meteen alle ingrediënten pakken doet, maar een snel toets voor gerechten heb ik nog niet gezien, wel voor losse appels. Moet er ook bij zeggen dat ik nog niet echt veel heb kunnen spelen.Raem schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:57:
Is er een manier om items en gerechten snel te gebruiken? (Een sneltoets). Je kunt wel met d-pad omhoog items selecteren, maar ik zie niet hoe ik ze dan kan gebruiken?
Ik zou het bijvoorbeeld fijn vinden om tijdens een gevecht snel iets te eten ipv dat ik daarvoor eerst naar het hoofdmenu moet gaan.
Helaas vallen mij inderdaad wel Framedrops op, vooral met combat. Voor mijn gevoel had BOTW niet zo erg.
Ik heb hem wel de dag erna binnen gekregen, gisteren dus. Volgens mij ligt dit niet aan AllYourGames maar aan een storing bij postnl. Desalniettemin super vervelend voor je!Ik dus ook niet, ook allyourgames. Ik vraag me af of dit aan hen ligt of postnl, dit is me dus nog nooit overkomen dat een game 2 dagen te laat aankomt als pre-order. Ik ga dit echt nooit meer doen, dan morgen maar langs de game winkel.
[ Voor 34% gewijzigd door Maikjuh op 14-05-2023 08:33 ]
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"
Als je hem eenmaal recht hebt op de y as (Dus zeg maar niet op de kop), vind ik het makkelijk als hij net nog een beetje schuin is om gewoon te bewegen met link om hem precies recht te krijgen.Timothy3000 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:33:
Ik vind Ultrahand erg lastig om te gebruiken. Gaat nooit helemaal goed met roteren. Iemand tips?
- Linksquest
Geduld hebben soms, maar weet precies wat je bedoeld, soms echt even zoeken.Timothy3000 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:33:
Ik vind Ultrahand erg lastig om te gebruiken. Gaat nooit helemaal goed met roteren. Iemand tips?
Natuurlijk eerst de veilige training ground gedaan, daarna enkele questen en natuurlijk de zoektocht naar
Ik ga ook maar eens langs de winkelTwColHD schreef op zondag 14 mei 2023 @ 00:07:
[...]
Ik dus ook niet, ook allyourgames. Ik vraag me af of dit aan hen ligt of postnl, dit is me dus nog nooit overkomen dat een game 2 dagen te laat aankomt als pre-order. Ik ga dit echt nooit meer doen, dan morgen maar langs de game winkel.

Check van te voren of ze voorraad hebben voor de zekerheid. Mediamarkt had hier gister niks meer, Intertoys gelukkig nog wel.
Dat ligt aan PostNL denk ik. Heb zelf ook bij Allyourgames besteld en netjes vrijdag om 13 uur binnengekregen. Als winkel mogen ze de game niet voor vrijdag aan klanten geven, dus kunnen ze het ook pas op donderdag aan de post geven. Normaal gesproken zou het dan ook de volgende dag bezorgd moeten worden, tenzij het bezorgbedrijf zelf loopt te kloten.TwColHD schreef op zondag 14 mei 2023 @ 00:07:
[...]
Ik dus ook niet, ook allyourgames. Ik vraag me af of dit aan hen ligt of postnl, dit is me dus nog nooit overkomen dat een game 2 dagen te laat aankomt als pre-order. Ik ga dit echt nooit meer doen, dan morgen maar langs de game winkel.
Zelf het spel ook pas 2 uurtjes kunnen spelen. Verder eigenlijk het hele weekend weg. Komt goed. Volgende week de hele week vrij. Buiten wat dingen in en om het huis doen, echt wel even speeltijd inplannen.
[ Voor 113% gewijzigd door Kol Nedra op 14-05-2023 11:01 ]
nothing stops this train
Platte dingen kun het makkelijkste oppakken met Ultrahand en dan laten vallen op de grond. Dan liggen ze plat is plaatsen een stuk makkelijker. Verder is een kwestie van oefenen. Focus eerst op het roteren en daarna te plaatsen. Probeer, als je dit lastig vind, dit niet tegelijkertijd te doen.Timothy3000 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:33:
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik moet er ook nog handigheid in krijgen. Hij roteert vaak niet zoals ik verwacht dat die zou doen.Timothy3000 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:33:
Bij de haken hielp het om hem plat te hebben en en dan de bovenkant richting Link te draaien. Dan met de d-pad omhoog zodat die recht verticaal komt. Als ik hem vanuit andere hoeken verticaal wilde draaien ging hij altijd scheef.
tegengekomen?
Serieus hoe dan?
Dit geeft mij echt weer de vibes van toen ik voor het eerst BoTW speelde. Geweldig om alles weer voor het eerst te kunnen ontdekken.
Die is er is !Ulti23 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:05:
Ik mis de Hero's Path uit BotW 😅
Ach ja, die zal wel in een DLC komen.
#hooked
Ik ben vrij vroeg in het spel, maar valt me op de
- Linksquest
Goede vraag, ben ook nog niet zo ver, maar ik denk dat een deel misschien nog terug komt, niet alles, maar een deel.Silversin schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:36:
Heb een non spoiler vraag.
Ik ben vrij vroeg in het spel, maar valt me op despoiler:zijn. Wordt hier later nog uitleg over gegeven?Sheikah en al hun shrines (en guardians) verdwenen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bedankt voor de tip! Dit geeft inderdaad een veel beter beeld en de input lag merk ik tot nu toe nog niet.Elias2020 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 00:22:
Als je op een LG OLED speelt is deze tweak wellicht overwegen waard.
[Video: Zelda: Tears of the Kingdom - Play In 60FPS with TrueMotion - Best Picture Settings For LG OLED TV]
- Linksquest
Ik merk zelf ook geen imput lag gelukkig, heb wel maar 2 uur in totaal gespeeld, maar normaal merk ik zo iets wel.Raem schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:48:
[...]
Bedankt voor de tip! Dit geeft inderdaad een veel beter beeld en de input lag merk ik tot nu toe nog niet.
Ik speel hem alleen maar handheld met een hori split pad pro, anders is het niet te doen. Ik krijg kramp met de normale joycons.Zeuhf schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:46:
M'n zoontje speelt het gewoon op de LG OLED tv, maar ook met een pro controller.
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Die nog niet. WelSjakieDeBoer schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:27:
Zijn jullie al
spoiler:bewegende plassen gloom met armen
tegengekomen?
Serieus hoe dan?
Dit geeft mij echt weer de vibes van toen ik voor het eerst BoTW speelde. Geweldig om alles weer voor het eerst te kunnen ontdekken.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ja, hier wel, voelde als een eerste keer een Guardian tegenkomen.SjakieDeBoer schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:27:
Zijn jullie al
spoiler:bewegende plassen gloom met armen
tegengekomen?
Serieus hoe dan?
Ja, dat was ook bizar idd.Zeror schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:15:
[...]
Die nog niet. Wel
spoiler:levende bomen die je ineens beginnen neer te beuken.

Misschien pas later in het spel? ¯\_(ツ)_/¯hotymoty schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:51:
spoiler:Zijn jullie ook al in die mysterieuze gat geweest onder de grond? Hele aparte wereld met dat paarse spul. Ik zie een Boblokin met een pantser (heeft een geel gezondheidsbalkje ipv rood) en als je geraakt wordt gaan je gezondheidshartjes kapot. Hoe kan je dat fixen en die pantser Boblokin killen?
Hier had uw advertentie kunnen staan!
hotymoty schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:51:
spoiler:Zijn jullie ook al in die mysterieuze gat geweest onder de grond? Hele aparte wereld met dat paarse spul. Ik zie een Boblokin met een pantser (heeft een geel gezondheidsbalkje ipv rood) en als je geraakt wordt gaan je gezondheidshartjes kapot. Hoe kan je dat fixen en die pantser Boblokin killen?
Ik had die Boblobin vrij snel dood met een rock hammer
Zonder al te veel prijs te geven wat ik daar gezien heb
Een groot zwart vlak met de eventueel bezochte plekken, en mijn missie daar.
Komt die kaart ergens vanzelf om moet ik weer naar boven, naar de sky?
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp
Volg gewoon de objectives en dan word het vanzelf duidelijk hoe de kaart gevuldt word.JoKo schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:38:
Ik ben van de sky (hemelrijk) naar beneden gevallen aan de surface (oppervlak)
Zonder al te veel prijs te geven wat ik daar gezien hebheb ik nu geen landkaart.
Een groot zwart vlak met de eventueel bezochte plekken, en mijn missie daar.
Komt die kaart ergens vanzelf om moet ik weer naar boven, naar de sky?
Nu ik toch zo blij ben, wil ik ook even de “ spoilerdiscipline “ hier benoemen. Wordt momenteel erg prettig gebruikt van gemaakt. Zo is het leuk om hier de ervaringen even te checken en wat informatie binnen te halen, zonder dat direct alle game elementen worden prijsgegeven. Mag ook weleens gezegd worden toch
Niet naar Polygon gaan, allemaal Zelda artikels met spoilers in de titels.
bedankt! die zit normaal in m'n ochtend routineTimothy3000 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 07:08:
Heads up:
Niet naar Polygon gaan, allemaal Zelda artikels met spoilers in de titels.
This is the Way.
Persoonlijk durf ik niks aan te klikken in deze thread, dus ik weet niet of het nou heel handig werkt. Je weet immers niet hoe ver anderen al zijn.Nol_NL schreef op zondag 14 mei 2023 @ 23:46:
Nu ik toch zo blij ben, wil ik ook even de “ spoilerdiscipline “ hier benoemen. Wordt momenteel erg prettig gebruikt van gemaakt. Zo is het leuk om hier de ervaringen even te checken en wat informatie binnen te halen, zonder dat direct alle game elementen worden prijsgegeven. Mag ook weleens gezegd worden toch
Ik merk wel dat ik echt vrij vaak dood ga. Ben ik nou zo slecht of heb ik ergens iets gemist?
Spoiler voor de eerste 3-4 uur van de game:
Dat is gewoon een designkeuze. Hierdoor tref je heel veel wapens aan in de spelwereld. Het is dan wel makkelijk dat je geregeld nieuwe wapens loot waarbij je iets anders kan proberen. Het geeft je ook meer vrijheid natuurlijk. Eenmaal een weapon gefused met een steen of een ander voorwerp krijg je deze er niet meer af.shoombak schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:44:
Ik heb BOTW wel gespeeld, maar ik loop in TOTK tegen dezelfde irritaties aan, de vrijheid is heerlijk, het gevoel dat je alle kanten kan ook, stamina begrijp ik, maar de combat in combinatie met weapon wear haalt voor mij alle plezier uit het spelen. Waarom zijn wapens na 5x slaan kapot?
Ook tijdens combat is het handig, je kan natuurlijk gewoon met wapens gooien
Verder ben ik zelf al wel tamelijk opgeschoten met een uurtje of 14 playtime. Richting het noordwesten vertrokken naar 1 van de questmarkers en daar uiteindelijk
Vervolgens aangekomen bij de eerste echte grote puzzel. Degene die er al zijn weten wat ik bedoel.
Speelt lekker weg tot nu toe!
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Betere wapens vinden of maken, ik ben nu een tijdje bezig en door heel snel te gaan craften valt het erg mee.shoombak schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:44:
Ik heb BOTW wel gespeeld, maar ik loop in TOTK tegen dezelfde irritaties aan, de vrijheid is heerlijk, het gevoel dat je alle kanten kan ook, stamina begrijp ik, maar de combat in combinatie met weapon wear haalt voor mij alle plezier uit het spelen. Waarom zijn wapens na 5x slaan kapot?
Zeker als je het fused met de drops van bepaalde beesten als je ze slayed kun je beste wapens maken. Die horns bijvoorbeeld.
Of 2 zwaarden fusen en dan zijn ze 2x zo lang
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik heb ook die True motion aangeknald op m'n LG Oled (wel een oudje) en inderdaad lijkt het over het algemeen wat soepeler te draaien, zeker als ik het vergelijk met een andere default beeldmodus op m'n TV. Toch kakt de framerate nog wel dramatisch in hoor en merk ik wel iets van input lag tijdens vechten. Ben nog niet ver, maar met name tijdens de 'ultrahand-modus' is het huilen met de pet op framerate-wise.Raem schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:48:
[...]
Bedankt voor de tip! Dit geeft inderdaad een veel beter beeld en de input lag merk ik tot nu toe nog niet.
Toch beter om dit spel niet docked te spelen, anyone?
Ja, eens. De game is fantastisch maar die brekende wapens blijven echt irritant. Het vechten sowieso is niet jevanhet.shoombak schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:44:
Dat en het puzzelen met de controls tijdens Ultrahand zijn eigenlijk ook meteen mijn enige minpuntjes.
Ik speel hem sinds gisteren ook alleen nog maar handheld. Vond het op tv minder mooi en de framedrops storend. Handheld niet echt last van, of daar valt het wat minder op.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 15-05-2023 10:37 ]
Omdat je continue nieuwe wapens aan het fusen bent met materials die je van enemies krijgt?shoombak schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:44:
Zo zijn er ook meerdere wapens met extend durability. Als je die fused met goede met materials van bosses/minibosses dan krijg je echt zwaar goede wapens die ook nog eens lang meegaan.
[ Voor 15% gewijzigd door James Pond op 15-05-2023 10:48 ]
"Eenmaal een weapon gefused met een steen of een ander voorwerp krijg je deze er niet meer af. "enira schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:08:
[...]
Dat is gewoon een designkeuze. Hierdoor tref je heel veel wapens aan in de spelwereld. Het is dan wel makkelijk dat je geregeld nieuwe wapens loot waarbij je iets anders kan proberen. Het geeft je ook meer vrijheid natuurlijk. Eenmaal een weapon gefused met een steen of een ander voorwerp krijg je deze er niet meer af.
Ook tijdens combat is het handig, je kan natuurlijk gewoon met wapens gooien![]()
Verder ben ik zelf al wel tamelijk opgeschoten met een uurtje of 14 playtime. Richting het noordwesten vertrokken naar 1 van de questmarkers en daar uiteindelijkspoiler:bereikt.Rito Village
Vervolgens aangekomen bij de eerste echte grote puzzel. Degene die er al zijn weten wat ik bedoel.
Speelt lekker weg tot nu toe!
Jawel dat kan via het inventory menu, je kan dan het gefusede materiaal eraf halen maar dan maak je deze wel kapot.
Er is ook een manier om ze beide te unfusen zonder één van beide kapot te maken, maar ik zal niet zeggen hoe of wat of waar.
En als je een vijand aanvalt kan je dus meerdere malen op de attack knop drukken, maar je kan ook een attack opbouwen door de attack knop ingedrukt te houden. Dit levert dan ook meer kracht op. Pas dan wel op dat je stamina over houdt, omdat je bij een counter attack dus even niets kan doen.
De brekende wapens hadden van mij alsnog best optioneel mogen zijn. Het voegt imo nog steeds weinig toe.James Pond schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:40:
[...]
Omdat je continue nieuwe wapens aan het fusen bent met materials die je van enemies krijgt?
Zo zijn er ook meerdere wapens met extend durability. Als je die fused met goede met materials van bosses/minibosses dan krijg je echt zwaar goede wapens die ook nog eens lang meegaan.
Het voegt juist veel toe, dat je blijft experimenteren met materials en wapens/shields.Timothy3000 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:56:
[...]
De brekende wapens hadden van mij alsnog best optioneel mogen zijn. Het voegt imo nog steeds weinig toe.
Anders blijf je het hele spel met 1 wapen rondlopen, en dat is saai.
Eens. Ik snap de kritiek op de durability niet zo. Het dwingt je hier om creatief te zijn. Te fusen, bomen te kappen, of naar de wapens te sluipen van een groepje bokoblins die bij een kampvuur zitten. Ook altijd leuk om een wapen - vlak voordat ie kapot gaat - te gooien naar je enemy.James Pond schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:58:
[...]
Het voegt juist veel toe, dat je blijft experimenteren met materials en wapens/shields.
Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk
Nu een paar uur in de game zitten. Steekt allemaal erg goed in elkaar en je voelt dat het nog 'opbouwt'; in die zin dat het nog veel beter gaat worden. Heel veel zin om er nog meer tijd in te steken.
Chepeau overigens voor de spoiler tags in dit topic. Blijft zo leuk om een beetje ervaringen te volgen zonder gespoiled te worden.
Maar dan heb je iig de keuze. Ik zou sowieso wel blijven experimenteren, maar een standaard bijl die niet stukgaat zou wel relaxt zijn.James Pond schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:58:
[...]
Het voegt juist veel toe, dat je blijft experimenteren met materials en wapens/shields.
Ja, dat heb ik ook. Na 2 avonden spelen vond ik het ook al vervelend om wéér wat met Fusion in elkaar te moeten knutselen, dus ben heel benieuwd hoe lang ik dat leuk blijf vinden.Timothy3000 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:36:
[...]
Ja, eens. De game is fantastisch maar die brekende wapens blijven echt irritant. Het vechten sowieso is niet jevanhet.
Dat en het puzzelen met de controls tijdens Ultrahand zijn eigenlijk ook meteen mijn enige minpuntjes.
Ik vind het tot nu toe echt een mooie game en de kwaliteit spat er vanaf. Maar ik denk dat dit voor mij wel weer een Zelda wordt (net als BotW) die ik 1x uitspeel en daarna nooit meer.
uitspeel als in het verhaal of ook andere doelen?Raem schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:24:
[...]
Ja, dat heb ik ook. Na 2 avonden spelen vond ik het ook al vervelend om wéér wat met Fusion in elkaar te moeten knutselen, dus ben heel benieuwd hoe lang ik dat leuk blijf vinden.
Ik vind het tot nu toe echt een mooie game en de kwaliteit spat er vanaf. Maar ik denk dat dit voor mij wel weer een Zelda wordt (net als BotW) die ik 1x uitspeel en daarna nooit meer.
want BotW heb ik 1 maal 'uitgespeeld' qua verhaal, maar tot vorige week heb ik er zeker elk jaar weer wat uren in zitten om weer nieuwe dingen te ontdekken. Sterker nog, vorige week pas de 120 shrines gehaald.
Het verhaal. En ik heb inderdaad wel wat extra's gedaan, de map verkennen, shrines doen etc. Maar bij lange na niet alles. Maar ik heb met open wereld games altijd dat het na een tijdje mijn interesse verliest. Dan heb ik geen zin meer om alles tot in ieder hoekje te gaan verkennen.TomBraamhaar schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:33:
[...]
uitspeel als in het verhaal of ook andere doelen?
want BotW heb ik 1 maal 'uitgespeeld' qua verhaal, maar tot vorige week heb ik er zeker elk jaar weer wat uren in zitten om weer nieuwe dingen te ontdekken. Sterker nog, vorige week pas de 120 shrines gehaald.
In ieder geval in BotW was mijn irritatie ermee dat het een constant onderhouds loop is, en actief constant nieuwe wapens moet zoeken. Vind het ook irritant in Survival crafting games.flrs schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:01:
[...]
Eens. Ik snap de kritiek op de durability niet zo. Het dwingt je hier om creatief te zijn. Te fusen, bomen te kappen, of naar de wapens te sluipen van een groepje bokoblins die bij een kampvuur zitten. Ook altijd leuk om een wapen - vlak voordat ie kapot gaat - te gooien naar je enemy.
Maargoed, ieder zijn ding natuurlijk
Nu een paar uur in de game zitten. Steekt allemaal erg goed in elkaar en je voelt dat het nog 'opbouwt'; in die zin dat het nog veel beter gaat worden. Heel veel zin om er nog meer tijd in te steken.
Chepeau overigens voor de spoiler tags in dit topic. Blijft zo leuk om een beetje ervaringen te volgen zonder gespoiled te worden.
En gezien ik wel wat type gamer ben die graag progressie maakt (niet zo zeer gameplay focus)
Het geeft wel een gevoel van back paddelen dat je wapens in record tijd al weer op zijn.
Nu heb ik wat compilaties gezien en fuse mechaniek complenmenteerd het wel beter in ToTK dan BotW maar denk dat ik me er op termijn als nog zeer aan irriteer.
Maar heb de game nog niet.
Vind het knap hoe snel die er altijd komen. Reverse engineren ze gelekte roms ofzo? Kan me niet voorstellen dat reviewers die de game 2 weken eerder krijgen al zulke complete maps kunnen maken.
Maar je krijgt continue nieuwe wapens van de vijanden die je doodmaakt.. Ik zit letterlijk continue met een volle inventory..
De game was al een aantal weken gelekt en speelbaar op pc ook.Koen Hendriks schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:49:
Hoe kunnen er nu al complete interactieve maps zijn met locatie van elke korok, chest, shrine etc.
Vind het knap hoe snel die er altijd komen. Reverse engineren ze gelekte roms ofzo? Kan me niet voorstellen dat reviewers die de game 2 weken eerder krijgen al zulke complete maps kunnen maken.
Misschien dat dat het ook nog wat makkelijker maakte?
Die open ik een stuk zekerder dan zoiets:
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
nooit een cacophony van mishaps gehad? ketting reactie van knockbacks, en of andere factoren waar je je wapens kwijt raakt. alleen maar houten wapens en vuur kan je inventory snel leeg lopen.James Pond schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:12:
"actief constant nieuwe wapens moet zoeken"
Maar je krijgt continue nieuwe wapens van de vijanden die je doodmaakt.. Ik zit letterlijk continue met een volle inventory..
Dit had ik een paar keer in het begin van BotW, er zit wel een learning curve aan vast.
En inventory management is ook niet helemaal smooth.
alleen maar houten wapens en vuur kan je inventory snel leeg lopen.Psyonara schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:28:
[...]
nooit een cacophony van mishaps gehad? ketting reactie van knockbacks, en of andere factoren waar je je wapens kwijt raakt. alleen maar houten wapens en vuur kan je inventory snel leeg lopen.
Dit had ik een paar keer in het begin van BotW, er zit wel een learning curve aan vast.
En inventory management is ook niet helemaal smooth.
Dat snap ik wel maar hier kan je dus letterlijk alle materials op je wapens fusen
Ik heb me met de classics nooit verveeld anders?James Pond schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:58:
[...]
Gisteren ook begonnen, maar Ultrahand i.c.m. rondlopen met iets geeft wel aardig wat stotterig beeld docked. Erger dan BotW.
[ Voor 15% gewijzigd door Señor Sjon op 15-05-2023 15:49 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De verlaten tempel is nu een belangrijk deel van het verhaal. Dat voelde in botw een beetje als een tegenvaller.
Recepten. Dit maakt het koken veel fijner.
Maar er blijven ook wel dingen die ik uit de traditionele Zelda games mis. Het is in dat opzicht wel echt een opvolger van botw. Zelf ben ik overigens niet echt fan van het craft mechanische. Het voelt te ver weg van de traditionele Zelda spellen en ik vind het maar een gedoe. In de puzzels vind ik het wel geinig maar als je in de overworld zit hoeft het van mij niet zo. Maar ieder zijn ding daarin, ik speel het spel tot nu toe met zo min mogelijk craften.
Ik had dit idd ook docked toen ik in 1x een hele hoop kratten kapot sloeg. Komt meer voor dan bij BotW. Neemt niet weg dat de game fantastisch is, maar de Switch heeft er docked best wel wat moeite mee.Spud82 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:20:
[...]
Ik heb ook die True motion aangeknald op m'n LG Oled (wel een oudje) en inderdaad lijkt het over het algemeen wat soepeler te draaien, zeker als ik het vergelijk met een andere default beeldmodus op m'n TV. Toch kakt de framerate nog wel dramatisch in hoor en merk ik wel iets van input lag tijdens vechten. Ben nog niet ver, maar met name tijdens de 'ultrahand-modus' is het huilen met de pet op framerate-wise.
Toch beter om dit spel niet docked te spelen, anyone?
©2004
Kun je geen genoeg krijgen van Zelda? Maak dan ook gerust gebruik van het main Zelda topic: Het 'Legend of Zelda' topic