Toon posts:

Nieuwe gaming pc +/- 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:39
Hoop dat ik hier een beetje geholpen kan worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Voornamelijk gaming

Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen? Windows 10/11 en gamen en idd surfen

Wat mag het systeem gaan kosten? ongeveer 1500 euro

Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. mag eventueel 1700 kosten maar dat is wel m'n grens

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Wees specifiek en noem merk en model Heb een Fractal Design define R5, Coolermaster CM1000w voeding. Samsung 750 EVO 256GB SSD

Wat denk je allemaal nodig te hebben? Moederbord, geheugen, 2 x NVME, GPU en een normale HDD van minimaal 4 tot 6 TB en een AIO koeler

Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Qua processor zou ik eventueel nog wel naar AMD willen maar heb jaren geleden zo'n slechte ervaring gehad met ATI Radeon dus nu AMD en 4 x een kaart om moeten ruilen voor zelfde probleem dat ik liever bij Nvidia blijf

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? Er mag best wat RGB op moederbord, GPU en geheugen zitten.

Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. Nee niet echt.

Ga je overklokken? Nee

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? Ja

Wat verwacht je van ons? M'n laatste systeem heb ik 10 jaar geleden gebouwd en is nogal wat veranderd en ik zie door de bomen het bos niet meer dus eigenlijk wil ik gewoon wat hulp met keuze naar de juiste onderdelen.

De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
M'n budget is 1500 tot 1700 euro dus wil graag zoveel mogelijk bang for the buck in die prijsklasse

[Voor 7% gewijzigd door mike30 op 11-02-2023 15:47]

Alle reacties

• mike30
Heb eigenlijk alle topics wel doorgelezen gisteravond en vandaag. Alleen daar staat vaak ook nog de PSU tussen en een monitor welke ik allemaal nog heb en ben er al een tijdje uit en wil wel iets kopen wat futureproof is en ik dus met 3 jaar nog kan upgraden ipv dat ik nu een EOL platform aanschaf.
Ik heb dus geen idee waar ik nu goed aan doe

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-03 21:49
Punt is wel dat je best zelf een aanzet doet, cfr. DKA regels. Begin anders met het posten van de Desktop BBG pc uit december 2022?

• mike30
Mortov Molotov schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:10:
Punt is wel dat je best zelf een aanzet doet, cfr. DKA regels. Begin anders met het posten van de Desktop BBG pc uit december 2022?
Ja dat snap ik maar ik heb nu dus geen idee waar ik moet beginnen. Ik ga wel weer verder lezen. Weet het anders ook niet. Wil alleen niet straks 15 meier uitgeven en er daarna achter komen dat dat platform al EOL op het moment dat ik het monteer.

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:43
Wat is exact de voeding die je hebt en hoe oud is deze?

• mike30
Boris1986 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:32:
Wat is exact de voeding die je hebt en hoe oud is deze?
Coolermaster Silent pro platinum 1000W. Is nu 9 jaar oud maar nooit zwaar belast. Systeem trekt nu op max 540 watt totaal

• Boris1986
En wil je een systeem waar je 8+ jaren geen omkijken naar hebt (afgezien van een mogelijke videokaart upgrade of psu vervangen mocht deze het begeven) of zou je over 4-5 jaar nog graag een cpu upgrade willen doen om de volle 8-10 jaar over een snelle pc te beschikken?

• mike30
Boris1986 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:40:
En wil je een systeem waar je 8+ jaren geen omkijken naar hebt (afgezien van een mogelijke videokaart upgrade of psu vervangen mocht deze het begeven) of zou je over 4-5 jaar nog graag een cpu upgrade willen doen om de volle 8-10 jaar over een snelle pc te beschikken?
M'n voorkeur gaat uit naar het laatste. Lijkt me de betere optie van de twee? Ik zit ook een beetje te kijken op de NZXT groep op Facebook en een witte build lijkt me toch wel gaaf. Dus zat een beetje te kijken naar witte moederborden en zo. Begrijp dat de Z790 socket nu de meest recente is? En daar kan bv een Intel i5 13400 op?

• Boris1986
Doorgaans combineer je non-K processors van Intel met B-xxx borden en K processors met Z-xxx borden. Een 13400 kun je dus heb beste combineren met een B660 of B760.

• mike30
Ok, ja ik ben niet van het overklokken. Heb nu een K processor en heb het nooit gedaan. Nooit nodig gevonden eigenlijk. Ok dan ga ik zoeken in die reeks 👍 Geheugen op Intel borden luistert minder nauw dan met AMD toch? Ik begreep dat AMD nog wel eens problemen had met bepaalde mobo/mem/cpu combi's?

• Boris1986
Mocht je over 4-5 jaar een simpele en goedkopere cpu upgrade willen doen zou je naar AM5 kunnen kijken. Het 1700 socket van Intel is eol na de 13e generatie. Bij een upgrade zal je dus je moederbord en mogelijk ook geheugen en koeler moeten vervangen. AM5 gaat nog wel 3 generaties door wat betekent dat je bij een upgrade je moederbord, geheugen en koeler niet hoeft te vervangen. Een build zou er zo uit kunnen zien:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 243,95€ 243,95
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS€ 245,55€ 245,55
1VideokaartenInno3D GeForce RTX 4070 Ti X3€ 909,-€ 909,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 Rev.C€ 54,40€ 54,40
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32€ 161,-€ 161,-
1Solid state drivesWD Blue SN570 1TB€ 59,88€ 59,88
Totaal€ 1.673,78

• mike30
Bedankt,

hier kan ik wat mee. Ik ga hier even een beetje over lezen, maar nu heb ik iig een startpunt 👍

• Boris1986
Qua videokaarten zou ik een blik werpen op de meest recente BBG voor videokaarten. Daar staan wat goede tips in voor verschillende wensen/budgetten.
Als voorbeeld had ik nu een 4070ti maar je zou ook voor minder geld naar een 6800XT of 6700XT kunnen kijken.

[Voor 18% gewijzigd door Boris1986 op 12-02-2023 08:01]

• mike30
Ja ik had al een beetje zitten kijken naar videokaarten. Ik neig nu nog een beetje naar een 3070ti.
Heb vroeger een AMD kaart gehad en buiten dat ik die 3 x heb om moeten ruilen ivm artifacts binnen 2 uur in gebruik waren ook de drivers niet best.
Ik heb natuurlijk geen idee hoe dat tegenwoordig met AMD is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee