Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem om vooral comfortabel te gamen op 1440p. Misschien wil ik ook weleens wat werk op te doen met deep learning modellen te trainen (maar meer voor hobby/dingen uit te proberen), hierdoor heb ik liever een Nvidia geforce videokaart omdat ik daarop al weet hoe alles werkt.
Ik speel voor total war games (e.g. total warhammer 3 immortal empires), waar vaak het laden van battles/campaigns lang duurt. Maar wil ook games kunnen spelen zoals It takes two.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro, misschien ~200 erboven als dat echt veel verbetering opleverd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een toetsenbord/muis. en dit scherm:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst onderaan. Ik wil misschien een tweede hands videokaart 3070 ipv de 3060 die nu in het lijstje staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren dus voor de Geforce videokaarten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een stille PC hebben.
Ga je overklokken?
Nee, dit zit niet in de planning
Wat verwacht je van ons?[i]
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties. Als ik extra geld wil uitgeven, is het dan beter om voor een betere CPU te gaan of GPU? en moet ik dit scherm upgraden die ik al heb? Ik zit met deze lijst namelijk nog iets onder mijn budget. Ik heb ook geen haast met het bestellen etc.
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar een systeem om vooral comfortabel te gamen op 1440p. Misschien wil ik ook weleens wat werk op te doen met deep learning modellen te trainen (maar meer voor hobby/dingen uit te proberen), hierdoor heb ik liever een Nvidia geforce videokaart omdat ik daarop al weet hoe alles werkt.
Ik speel voor total war games (e.g. total warhammer 3 immortal empires), waar vaak het laden van battles/campaigns lang duurt. Maar wil ook games kunnen spelen zoals It takes two.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1500 euro, misschien ~200 erboven als dat echt veel verbetering opleverd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een toetsenbord/muis. en dit scherm:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | AOC I2790PQU/BT Grijs | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de lijst onderaan. Ik wil misschien een tweede hands videokaart 3070 ipv de 3060 die nu in het lijstje staat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merkvoorkeuren dus voor de Geforce videokaarten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een stille PC hebben.
Ga je overklokken?
Nee, dit zit niet in de planning
Wat verwacht je van ons?[i]
Het belangrijkste is dat jullie eens naar mijn opzetje kijken en bijsturen waar het beter zou kunnen. Ik ken natuurlijk niet van alle onderdelen alle reviews, dus wellicht hebben jullie betere suggesties. Als ik extra geld wil uitgeven, is het dan beter om voor een betere CPU te gaan of GPU? en moet ik dit scherm upgraden die ik al heb? Ik zit met deze lijst namelijk nog iets onder mijn budget. Ik heb ook geen haast met het bestellen etc.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 239,- | € 239,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 143,- | € 143,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3060 GAMING X 12G | € 429,- | € 429,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 103,96 | € 103,96 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 84,- | € 84,- |
Totaal | € 1.282,48 |
Alvast bedankt