Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat vooral voor dagelijks gebruik nodig zijn.
De PC moet ook goed zijn voor hier en daar te kunnen gamen, maar dit zullen vooral indie-games zijn / PC Gamepass games zijn met hier en daar een AA game. Ik ga de PC ook gebruiken voor mediastreaming (Jellyfin) totdat ik meer verstand & budget heb voor een NAS.
Dit is mijn huidige PC die ik ~10 jaar gelden gebouwd heb (6TB aan HDD niet in de lijst). Deze PC begint het op te geven (ik vermoed power supply / moederbord). Vandaar dat ik een nieuwe PC wil gaan bouwen die hopelijk weer zo lang mee kan gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst houd ik het tot 1500 EUR, maar het mag er overheen als dit voor betere kwaliteit zorgt en langer mee gaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de randapparatuur dat ik meeneem van mijn huidige PC. Vanwege de DVI-D aansluting op de monitor, zal ik deze waarschijnlijk op een latere datum vervangen. Het liefst houd ik ook de hierboven vernoemde NZXT H440 behuizing, maar de nieuwe graphics card zal waarschijnlijk te groot zijn voor deze case.
Ik heb 6TB aan interne HDD's die ik ook zal overnemen van mijn huidige PC.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze onderdelen gevonden, waarmee ik hoop dat de PC weer lang mee kan gaan. De reden van de 3070 is vooral om te zorgen dat de PC lang mee kan gaan een tussentijdse upgrades niet nodig zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was heel erg tevreden met mijn huidige PC, dus die merken hebben mijn voorkeur. Maar vind het geen probleem om andere betrouwbare merken te nemen als deze betere prijs/kwaliteit hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een PC die stil is tijdens idle met weinig stroom verbruik. Totdat ik een NAS koop zal ik m ook voor mediastreaming willen gebruiken wat dus voor idle time zal zorgen.
Ga je overklokken?
Nee, heb daar geen verstand van / interesse in.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik jullie advies willen over de geselecteerde producten en of het een logische built is voor 2023 die hopelijk vele jaren mee kan gaan. Ik volg de markt al jaren niet meer, dus ik weet niet zo goed wat nu de beste prijs/kwaliteit producent/merken zijn voor het bouwen van een PC (of misschien is een kant en klare PC nu wel voordeliger?).
Alvast bedankt!
Ectra
De PC gaat vooral voor dagelijks gebruik nodig zijn.
De PC moet ook goed zijn voor hier en daar te kunnen gamen, maar dit zullen vooral indie-games zijn / PC Gamepass games zijn met hier en daar een AA game. Ik ga de PC ook gebruiken voor mediastreaming (Jellyfin) totdat ik meer verstand & budget heb voor een NAS.
Dit is mijn huidige PC die ik ~10 jaar gelden gebouwd heb (6TB aan HDD niet in de lijst). Deze PC begint het op te geven (ik vermoed power supply / moederbord). Vandaar dat ik een nieuwe PC wil gaan bouwen die hopelijk weer zo lang mee kan gaan.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-4790K Boxed | € 265,- | € 265,- |
1 | Moederborden | ASRock Z97 Pro4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | ASUS STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | NZXT H440 Wit | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 96,80 | € 96,80 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 79,97 | € 79,97 |
Totaal | € 441,77 |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst houd ik het tot 1500 EUR, maar het mag er overheen als dit voor betere kwaliteit zorgt en langer mee gaat.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is de randapparatuur dat ik meeneem van mijn huidige PC. Vanwege de DVI-D aansluting op de monitor, zal ik deze waarschijnlijk op een latere datum vervangen. Het liefst houd ik ook de hierboven vernoemde NZXT H440 behuizing, maar de nieuwe graphics card zal waarschijnlijk te groot zijn voor deze case.
Ik heb 6TB aan interne HDD's die ik ook zal overnemen van mijn huidige PC.
1 | Monitoren | BenQ XL2411Z Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | CM Storm QuickFire Pro (Brown Switches) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Razer Deathadder Chroma | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Deze onderdelen gevonden, waarmee ik hoop dat de PC weer lang mee kan gaan. De reden van de 3070 is vooral om te zorgen dat de PC lang mee kan gaan een tussentijdse upgrades niet nodig zijn.
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 239,90 | € 239,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X570-PLUS | € 259,62 | € 259,62 |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 V2 OC Edition met LHR | € 599,90 | € 599,90 |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Flow Zwart/Wit | € 103,33 | € 103,33 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 48,99 | € 48,99 |
1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 103,96 | € 103,96 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 79,90 | € 79,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.435,60 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik was heel erg tevreden met mijn huidige PC, dus die merken hebben mijn voorkeur. Maar vind het geen probleem om andere betrouwbare merken te nemen als deze betere prijs/kwaliteit hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een PC die stil is tijdens idle met weinig stroom verbruik. Totdat ik een NAS koop zal ik m ook voor mediastreaming willen gebruiken wat dus voor idle time zal zorgen.
Ga je overklokken?
Nee, heb daar geen verstand van / interesse in.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik jullie advies willen over de geselecteerde producten en of het een logische built is voor 2023 die hopelijk vele jaren mee kan gaan. Ik volg de markt al jaren niet meer, dus ik weet niet zo goed wat nu de beste prijs/kwaliteit producent/merken zijn voor het bouwen van een PC (of misschien is een kant en klare PC nu wel voordeliger?).
Alvast bedankt!
Ectra
[Voor 29% gewijzigd door Ectra op 29-01-2023 12:35]