Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste
Acties:

• Henkvdbroek
  • Registratie: Oktober 2019
  • Nu online
j_h_1 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:48:
[...]

Dat klopt dus echt niet. De dealer declareert dat gewoon bij ford. Uit de voucher:

"Aan de Ford-dealer: Neem contact op met de klantenservice van Ford Nederland om een

goedkeuringscode te verkrijgen voor het afronden van de afspraak van de klant.

Vermeld hierbij de unieke serienummercode van de klant en het VIN-nummer dat op de

gratis Ford Service Voucher staat vermeld"
Ik heb ze hier ook op gewezen, maar helaas.

Ik wil de beurt juist nu aangezien de fabrieksgarantie vervalt. Als ik nu zelf zou betalen dan is de volgende beurt over 2 jaar en daarna 4 jaar. In die tijd kan nog zoveel gebeuren en ik weet niet of we de auto dan nog hebben. Fijn dat het gekoppeld is aan VIN maar ik ga hier natuurlijk niets van terugzien bij verkoop of inruilen.

Daarom dus liever nu het onderhoud op de voucher. Als ik het zelf had willen betalen had ik ook niet twee momenten gereserveerd (1 voor de recall afgelopen week en 1 voor de beurt over 1,5 week)

• nognietbekend
  • Registratie: September 2026
  • Nu online
Henkvdbroek schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:53:
[...]

Ik heb ze hier ook op gewezen, maar helaas.

Ik wil de beurt juist nu aangezien de fabrieksgarantie vervalt. Als ik nu zelf zou betalen dan is de volgende beurt over 2 jaar en daarna 4 jaar. In die tijd kan nog zoveel gebeuren en ik weet niet of we de auto dan nog hebben. Fijn dat het gekoppeld is aan VIN maar ik ga hier natuurlijk niets van terugzien bij verkoop of inruilen.

Daarom dus liever nu het onderhoud op de voucher. Als ik het zelf had willen betalen had ik ook niet twee momenten gereserveerd (1 voor de recall afgelopen week en 1 voor de beurt over 1,5 week)
Ok duidelijk, de voucher is dus een special en de(ze) garage kent alleen het garantieproces. Daar kom je dan zelf niet uit. Het is het proces van de aanbieder, dan moeten die de garagist maar overtuigen? Is bij een andere dealer aankloppen een optie?

• nietnodig
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 17:34
nognietbekend schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 15:11:
[...]

Staat in de algemene voorwaarden van jouw rechtbijstandsverzekering dat een tegenpartij aangesloten moet zijn bij de Bovag? Dit gaat toch over generieke product non-conformiteit? Ben je verzekerd, heb je er niets aan. Wat een sof.
Waarschijnlijk probeert hij het via de rechtsbijstandsverzekering van zijn autopolis?

Want dan moet het inderdaad een BOVAG aangesloten bedrijf zijn.

Probeer je het via een 'losse' rechtsbijstand dan zal dit niet het geval zijn.

• Henkvdbroek
  • Nu online
nognietbekend schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 16:10:
[...]

Ok duidelijk, de voucher is dus een special en de(ze) garage kent alleen het garantieproces. Daar kom je dan zelf niet uit. Het is het proces van de aanbieder, dan moeten die de garagist maar overtuigen? Is bij een andere dealer aankloppen een optie?
Ik ben nu een andere garage aan het proberen en daar lijkt het voor nu te werken. Die zeggen " neem de papieren voucher maar mee, dan komt het goed". Ik had hem alleen liever naar de garage gebracht waar hij vandaan komt, want was altijd tevreden en hij gaat dus bijna uit de fabrieksgarantie. Echter is de houding die ze nu aannemen niet wat ik verwacht van ze had verwacht, dus misschien niet zo erg om naar een andere dealer te gaan.

• nognietbekend
  • Nu online
Henkvdbroek schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 16:21:
[...]

Ik ben nu een andere garage aan het proberen en daar lijkt het voor nu te werken. Die zeggen " neem de papieren voucher maar mee, dan komt het goed". Ik had hem alleen liever naar de garage gebracht waar hij vandaan komt, want was altijd tevreden en hij gaat dus bijna uit de fabrieksgarantie. Echter is de houding die ze nu aannemen niet wat ik verwacht van ze had verwacht, dus misschien niet zo erg om naar een andere dealer te gaan.
Bizar toch, goede relatie opgebouwd in één keer stuk? De beurt levert de dealer niet veel op, misschien een set ruitenwissers. Het kost ze nu wel een klant. Een schandpaal oprichten gaat te ver denk ik, of niet? :?

• nognietbekend
  • Nu online
Rupie schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 10:43:
Omdat ook ik de opname van de accu terug zie lopen (eigenlijk al de afgelopen maanden) en de dealer pertinent weigert de status van de accu uit te lezen heb ik dat zelf even gedaan met een obd scanner. Toen ik hem 2 jaar geleden kocht ging er met enige regelmaat 11kWh in als hij helemaal leeg was en stond hij 6 uur aan de granny charger, inmiddels is dat nooit meer dan 7,5kWh en is hij in 4 uur en 15 minuten van leeg naar vol.

Volgens FORScan zat mijn HVBAT Health op 75%. Na 48.000 km op een auto van 4 jaar (juli 2022). Dus ik heb nog 200.000km en 6 jaar garantie op de accu. Met de afname die ik de afgelopen pakweg 6 maanden gezien heb (al voordat ik de laatste terugroepactie uit liet voeren) zou het mij echt niet verbazen als ik binnen nu en een jaar onder die 70% ga komen die Ford als grens hanteert.
Ik denk dat ik niet zou wachten tot eea nog erger is. Fijn dat je sneller klaar bent met laden maar je bent al heel veel bruikbare capaciteit kwijt. Dat gekoppeld aan 25SC4 en je zit nu al goed onder de 70%. Een essentieel deel als de EV accu hoort langer goed te blijven.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

nietnodig schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 16:11:
[...]

Waarschijnlijk probeert hij het via de rechtsbijstandsverzekering van zijn autopolis?

Want dan moet het inderdaad een BOVAG aangesloten bedrijf zijn.

Probeer je het via een 'losse' rechtsbijstand dan zal dit niet het geval zijn.
Ik probeerde het bij een losse rechtsbijstand, maar die dekken het niet omdat de koopovereenkomst van een auto ook onder het pakket "verkeer" valt.
Ik dacht altijd met een algemene rechtsbijstand zit je goed maar zo werkt het niet.

Heb m meteen opgezegd en een andere rechtsbijstand geregeld die dit wel in het algemene pakket heeft zitten, maar ik mag daar natuurlijk geen gebruik van maken omdat ik al een issue verwacht of had kunnen verwachten.

[ Voor 16% gewijzigd door Sport_Life op 25-09-2026 17:23 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• nognietbekend
  • Nu online
Sport_Life schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:21:
[...]

Ik probeerde het bij een losse rechtsbijstand, maar die dekken het niet omdat de koopovereenkomst van een auto ook onder het pakket "verkeer" valt.
Ik dacht altijd met een algemene rechtsbijstand zit je goed maar zo werkt het niet.

Heb m meteen opgezegd en een andere rechtsbijstand geregeld die dit wel in het algemene pakket heeft zitten, maar ik mag daar natuurlijk geen gebruik van maken omdat ik al een issue verwacht of had kunnen verwachten.
Jarenlang premie betaald, voor het geval dat. Komt het geval langs krijg je nul op request.

Een advocaat besteed de brief uit aan hun juridische secretariaat, hoeveel uur kan afhandeling van zoiets kosten 2 tot 6 maal EUR 150 voor een algemene advocaat?

Alternatieve gang naar de kantonrechter: https://rechtshulputrecht.nl/encyclopedie/kleine-vordering-bij-de-kantonrechter-procedure-zonder-advocaat het voorwerk moet je toch zelf doen als je kosten van advocaat wil drukken. Kan je het net zo goed zelf afronden.

• nognietbekend
  • Nu online

joehoe, mensen van het blauwe ovaaltje: snappen jullie al dat we jullie schijnoplossing niet accepteren?

NB jullie bijna voormalige klanten in Europa, Engeland, Amerika en Canada begrijpen het wel.

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:42
Nog 1 voor de tabel
Mk3,5 2025 15.000 km
Geen update, gemeten via ford app
Max 11.2 bij paar keer van 0-100 met de granny charger

Bouwmaand is sep 2024.

Zijn er ooit in de kugas uberhaubt nieuwere of andere accus gekomen? Wat als je er nu 1 van de band krijgt dan?

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:27

ZieMaar!

Moderator General Chat
nognietbekend schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:52:
[...]

Jarenlang premie betaald, voor het geval dat. Komt het geval langs krijg je nul op request.

..
Nee, hij heeft er juist geen premie voor betaald. Het is vervelend iets niet gedekt is, terwijl je dat wel verwacht, maar het is ook gewoon toch een beetje eigen schuld…

• nognietbekend
  • Nu online
ZieMaar! schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:26:
[...]

Nee, hij heeft er juist geen premie voor betaald. Het is vervelend iets niet gedekt is, terwijl je dat wel verwacht, maar het is ook gewoon toch een beetje eigen schuld…
Zijn wij echt het meest oververzekerde land terwijl we geen aanspraak maken? Maken we wel een keer aanspraak merken dat het niet gedekt wordt. Dat is toch wel erg zuur, je gaat een verzekering aan om onzekerheid af te kopen. Blijkt dat je wel betaald hebt maar niet voor wat je nodig blijkt te hebben.

Waarschijnlijk hadden @Henkvdbroek en @Sport_Life de meest uitgebreide luxe polis moeten nemen, dan hadden ze nog veel meer betaald en hadden ze misschien een miniem grotere kans op dekking gehad? We verwachten van alles maar dat valt helaas vies tegen.

Verzekering = garantie (op kleine lettertjes; computer says no ;w )

[ Voor 3% gewijzigd door nognietbekend op 25-09-2026 19:01 ]

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

[.

[ Voor 98% gewijzigd door Sport_Life op 25-09-2026 18:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• nognietbekend
  • Nu online
Slingertj3 schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 17:59:
Nog 1 voor de tabel
Mk3,5 2025 15.000 km
Geen update, gemeten via ford app
Max 11.2 bij paar keer van 0-100 met de granny charger

Bouwmaand is sep 2024.

Zijn er ooit in de kugas uberhaubt nieuwere of andere accus gekomen? Wat als je er nu 1 van de band krijgt dan?
Mwa, lekkere opsomming dan:Eigenlijk elke keer ongeveer dezelfde tekst, niet elke keer dezelfde oorzaak en niet elke keer dezelfde oplossing. Het lijkt alsof er steeds minder spraks is van een oplossing... hm

• Henkvdbroek
  • Nu online
nognietbekend schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 18:53:
[...]

Zijn wij echt het meest oververzekerde land terwijl we geen aanspraak maken? Maken we wel een keer aanspraak merken dat het niet gedekt wordt. Dat is toch wel erg zuur, je gaat een verzekering aan om onzekerheid af te kopen. Blijkt dat je wel betaald hebt maar niet voor wat je nodig blijkt te hebben.

Waarschijnlijk hadden @Henkvdbroek en @Sport_Life de meest uitgebreide luxe polis moeten nemen, dan hadden ze nog veel meer betaald en hadden ze misschien een miniem grotere kans op dekking gehad.

Verzekering = garantie (op kleine lettertjes; computer says no ;w )
Nog niet aangeklopt bij rechtsbijstand, maar heb tot nu toe nooit problemen met ze gehad. Alles wat ik had, is netjes opgelost. Wel een uitgebreid pakket inderdaad.
Pagina: 1 ... 78 79 Laatste