Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 77 78 Laatste
Acties:

• nietnodig
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:48
Klaas-H schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:10:
weet iemand hoe je de vouchers aanvraagt en waar dat moet. Heb wel een formele klacht naar Ford gestuurd en klacht ligt nu bij de technische dienst.
Met de zoekfunctie 'voucher' heb je dat sneller terug gevonden dan ik dit kan typen 🫡

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:19

thijsco19

KTM 990 SMT

Zojuist weer van 0 naar 100% geladen, 9,34 kWh.
Vandaag ook een mail gestuurd naar de dealer waar ik hen vandaan heb. De vraag gesteld waarom ik minder kan laden en dus minder ver kan rijden. En hoe we dit gaan oplossen.

Benieuwd wat ze zullen zeggen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49

Sport_Life

Solvitur ambulando

Dit zegt mijn dealer, klopt dat? (Ik heb nog geen update gehad).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Zo nee, dan laat ik de update uitvoeren en indien het electrisch rijbereik structureel met minimaal 12% wordt verminderd is de dealer bij deze in gebreke.
Toch ?

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 23-09-2026 19:49 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Matti44
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23:33
ZieMaar! schreef op woensdag 23 september 2026 @ 16:58:
[...]

Zo’n ID4 is wel een stukje kaler denk ik? Rijd dat wel ok?
Misschien als je een hele uitgebreide Kuga hebt zoals een ST-Line X of Vignale wel maar ik had een titanium-versie die heel standaard was, zelfs zonder ACC en nog halogeen koplampen. Standaard heb ik nu al bij de ID4 stuur-en stoelverwarming en massagestoelen. Kon nu wat extra pakketten kiezen bij de ID4 zoals multimedia-pakket met headup display, Harman Kardon speakers en zo nog wat andere pakketten.

Van wat ik heb getest reed het prima maar dat zal natuurlijk straks nog verder moeten blijken. Grootste wijziging is de positie van het kiezen van de versnelling. De Kuga heeft een mooie draaiknop en bij de ID4 zit deze bij het stuur waar nogmaal je knop zit voor de ruitenwisser (zoals ik bij elke auto heb gehad eigenlijk). Kofferbak is denk ik ook iets kleiner. Van de Kuga was echt ideaal, kan lekker veel in.

• nognietbekend
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 21:23
Sport_Life schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:48:

***members only***

Zo nee, dan laat ik de update uitvoeren en indien het electrisch rijbereik structureel met minimaal 12% wordt verminderd is de dealer bij deze in gebreke.
Toch ?
Ik denk dat je het antwoord zelf weet.
  1. 7 auto's uit 2023 die met 25SC4 die 19% inleveren op bruikbare capaciteit van de EV accu
  2. 7 auto's uit 2022 en ~70.000 km die met 25SC4 21% inleveren op bruikbare capaciteit van de EV accu
Ford kan de elektrischbereik-gokker nog optimistischer maken, met het beperken van de bruikbare capaciteit van de accu hebben ze de zuto niet opeens heel veel efficienter gemaakt dus 12% is onzin maar dat vind ik inmiddels van minder belang.

Je dealer is al in gebreke want die heeft je een product verkocht met een accu die door Samsung en Ford zelf gevaarlijk wordt genoemd en waarvoor geen oplossing wordt geboden door Ford maar een schijnoplossing/workaround die op z'n hoogst een risicovermindering is want er wordt eerder geconstateerd dat je accu eraan gaat zodat je nog net op tijd kan uitstappen, veel meer doet 25SC4 niet.

Ik vertel je uitsluitend hoe ik er naar kijk, je moet zelf bedenken wat je doet.

• vw43
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:57
Voor de statistieken: kuga januari 2024 met 54.742 km op de teller. Gemiddelde 5x opladen 0-100% aan openbare laadpaal 10,8 kW. Nog geen update gehad.

• nognietbekend
  • Registratie: September 2026
  • Laatst online: 21:23
thijsco19 schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:44:
Zojuist weer van 0 naar 100% geladen, 9,34 kWh.
Vandaag ook een mail gestuurd naar de dealer waar ik hen vandaan heb. De vraag gesteld waarom ik minder kan laden en dus minder ver kan rijden. En hoe we dit gaan oplossen.

Benieuwd wat ze zullen zeggen.
Ik durf wel een gokje aan... :X
spoiler:
U kan minder laden tsja; leeftijd van de auto, veroudering door gebruik, windrichting... zelfde voor minder kunnen rijden eigenlijk en houd u er rekening mee dat de auto een reset heeft gehad en het een paar weken duurt voor het aangegeven verwachte bereik weer past bij uw situatie? Sorry maar we begrijpen niet goed wat u wil oplossen eigenlijk. :w
Maar mijn sarcasme daargelaten; ik ben benieuwd naar de reactie, vooral als deze onverwacht constructiever is.

[ Voor 0% gewijzigd door nognietbekend op 23-09-2026 21:18 . Reden: Pft typo ]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 23 september 2026 @ 19:48:

***members only***
BS, oftewel lulkoek. :(
Is het nou arrogantie of werkelijk onwetendheid van die dealer? |:(

Mooie Plaatjes   

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:49

Sport_Life

Solvitur ambulando

nognietbekend schreef op woensdag 23 september 2026 @ 20:20:
[...]

Ik denk dat je het antwoord zelf weet.
  1. 7 auto's uit 2023 die met 25SC4 die 19% inleveren op bruikbare capaciteit van de EV accu
  2. 7 auto's uit 2022 en ~70.000 km die met 25SC4 21% inleveren op bruikbare capaciteit van de EV accu
Ford kan de elektrischbereik-gokker nog optimistischer maken, met het beperken van de bruikbare capaciteit van de accu hebben ze de zuto niet opeens heel veel efficienter gemaakt dus 12% is onzin maar dat vind ik inmiddels van minder belang.

Je dealer is al in gebreke want die heeft je een product verkocht met een accu die door Samsung en Ford zelf gevaarlijk wordt genoemd en waarvoor geen oplossing wordt geboden door Ford maar een schijnoplossing/workaround die op z'n hoogst een risicovermindering is want er wordt eerder geconstateerd dat je accu eraan gaat zodat je nog net op tijd kan uitstappen, veel meer doet 25SC4 niet.

Ik vertel je uitsluitend hoe ik er naar kijk, je moet zelf bedenken wat je doet.
Wij zijn het allemaal wel eens in dit topic, maar er heeft nog niemand een nieuwe batterij gekregen of ook maar iets van tegemoetkoming volgens mij.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1 | Stevens Super Flight '25

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:48
Misschien niet onverstandig een kolom toe te voegen. Bijv. Situatie na 1 of 2 maand na de update.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mad Wally schreef op woensdag 23 september 2026 @ 15:55:
[...]

Ik heb de update nog niet, maar bij mij springt de motor ook bij in EV mode zonder te vragen. Wel merk ik dat het afhankelijk is van de buitentemperatuur. Boven de 120km/h springt de motor altijd bij, maar dat kan te maken hebben met de max rpm van de elektromotor.
Dat is gek.. ik kan tot 140. Pas daarboven komt de motor erbij. Volgens mij staat het ook zo in de specs van de Kuga.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ehtweak schreef op woensdag 23 september 2026 @ 22:06:
[...]

BS, oftewel lulkoek. :(
Is het nou arrogantie of werkelijk onwetendheid van die dealer? |:(
Dit is de gewoon de wereld sinds The Boeing Company. Men heeft zitten rekenen en geconcludeerd dat wereldwijde rechtszaken waarschijnlijk goedkoper is dan batterijpakketten te vervangen. Reputatieschade.. ach, mensen hebben een kort geheugen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 ... 77 78 Laatste