Het grote Ford Kuga PHEV topic

Pagina: 1 ... 68 69 Laatste
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

ehtweak schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:22:
Weet iemand wellicht, waarbij de 25SC4 update is uitgevoerd, of andere instellingen, gereset worden?

Dan bedoel ik zaken als achterlichten aan i.c.m. DRL (Scandinavië instelling), automatische portiervergrendeling.
Zaken die de Ford garage zelf (!) voor mij heeft ingesteld. En waar ik iedere keer weer discussies over heb dat ze dat domweg overschrijven en niet herstellen, zoals het stond...
De vorige update was dat zo.. dat zal nu ook weer zo zijn. Dat weet je zelf heus ook wel.

En ja dat gaat weer gedoe zijn om goed te krijgen. Dat is een keus als je niet-standaard zaken wil. Zo is onze huidige maatschappij ingesteld. Zoveel mogelijk standaarden.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:17

Fanta

FordPerformance™️

ehtweak schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:22:

Dan bedoel ik zaken als achterlichten aan i.c.m. DRL (Scandinavië instelling), automatische portiervergrendeling.
Zaken die de Ford garage zelf (!) voor mij heeft ingesteld. En waar ik iedere keer weer discussies over heb dat ze dat domweg overschrijven en niet herstellen, zoals het stond...
Dit is gewoon frustratie van je afschrijven, wat voegt deze zoveelste herhaling toe voor andere Kuga PHEV eigenaren?

Het is volkomen normaal dat na een software update de instellingen gereset worden. Dat de wijzigingen die jij door hebt laten voeren in principe de veiligheid alleen ten goede komen is voor de dealer niet relevant, zij kunnen niet bij elke auto die ze updaten alle wijzigingen in de software 1 voor 1 nalopen. Dit zal je zelf moeten initiëren.

Daily driver | ’19 Ford Focus ST | Orange Fury
Hobby car | '07 Mazda MX-5 2.0 Sportive

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Niet online

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

Mee eens, maar zo moeilijk is het ook niet lijkt me om een configuratiebestand te dumpen voordat je begint en terug te schrijven zodra de update klaar is?

Is het sloopbaar? Dan valt het te fiksen!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat kost elke update weer tijd. Tijd die in 99% van de gevallen verspilde moeite is omdat nauwelijks mensen aanpassingen doen met Forscan.

Logisch dat ze dat niet doen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Nog even voor alle duidelijkheid: IK doe die aanpassingen niet zelf met FORScan; dat hebben ze bij de Ford garage voor me gedaan. Juist om discussies te vermijden dat ik zelf dingen zou veranderen...

BTW: een gewone PC of een smartphone wordt continu geupdated. Zelfs hele complete OS-updates worden uitgevoerd, met behoud van alle instellingen.
En dan zouden auto fabrikanten dat anno nu nog steeds niet kunnen? :?

Maar ze (bij de garage) zouden minstens even kunnen zeggen en/of vragen of ze daar rekening mee moeten houden.
En nee, dat is niet zeuren, dat heet in mijn ogen 'klantenservice'. Wat imho toch echt niet teveel gevraagd is voor een rijdende computer van 50k€. :+

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online
Ik vind het dus onlogisch dat ze dat niet doen... ;)

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online
Glashelder schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:39:
[...]
De vorige update was dat zo.. dat zal nu ook weer zo zijn. Dat weet je zelf heus ook wel.
Dat weet ik dus niet. Want ik vind het niet logisch dat als er een update aan BMS software wordt uitgevoerd, dat hele andere modules ook gelijk gereset zouden worden. Lijkt me dat dat gescheiden is. (of niet?)
Vandaar dat ik het vraag.

Mooie Plaatjes   

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:17
Ik denk dat wat tussen neus en lippen gezegd word, is dat sommige mensen "graag praten" en maar wat neergooien om weer wat gezegd te hebben.
Ik heb al meermaals dingen aangedragen en daar word dan altijd door diezelfde omheen geluld en grote langdradige verhalen gemaakt.

Ik snap daarmee zeker ook de frustratie die soms lichtelijk geuit word.

TL:DR Veel ruis door continu herhalen van dezelfde berichten en maar reageren om te reageren.

• Groenrechts
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 09:24
Jknevel schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:12:
Ik denk dat wat tussen neus en lippen gezegd word, is dat sommige mensen "graag praten" en maar wat neergooien om weer wat gezegd te hebben.
Ik heb al meermaals dingen aangedragen en daar word dan altijd door diezelfde omheen geluld en grote langdradige verhalen gemaakt.

Ik snap daarmee zeker ook de frustratie die soms lichtelijk geuit word.

TL:DR Veel ruis door continu herhalen van dezelfde berichten en maar reageren om te reageren.
Hier wil ik wel even op reageren door te reageren om het reageren.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Die 80% kan natuurlijk wel een groot verschil maken. Ik haal mijn golfbaan nu precies heen-en-weer elektrisch. Op 80% lukt dat niet meer. Maar goed, dat zien we na de update wel (als ik die dus nog laat doen :)).

Goede nieuws is: het vervangende motortje voor de airco problemen is binnen! Het minder goede nieuws: hij kan pas 1 week voor mijn vakantie geplaatst worden. Moet nu dus wel werken anders wordt het wel echt een rottige rit :(. En ik denk niet dat ik nog voor mijn vakantie een andere auto heb...
Pagina: 1 ... 68 69 Laatste