DonJunior schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:34:
[...]
Ho even, ik koop een TV niet om de bijgeleverde apps. Ik heb al sinds jaar en dag een chromecast. Mijn TV gebruik alleen als dom weergave paneel.. juist om dit soort gezever voor te zijn. Ik wil TS alleen bijstaan door alternatieven aan te dragen.
Ik ben juist pro-consuminderen, ergo een TV terugsturen omdat een app het niet meer doet gaat er bij mij niet in. Dan hang je er een chromecast aan en kan de TV weer jaren mee.
Mja, sommige mensen kopen een TV wel o.a. vanwege bepaalde support. TS heeft gemerkt dat de knop en app niet meer werkt dus maakte er gewoon gebruik van en ik kan me best voorstellen dat die TV niet was aangeschaft als erbij had gestaan dat het niet zou werken. Dan was er waarschijnlijk een andere TV gekomen, wellicht van een andere fabrikant. Een extra apparaat kopen omdat een bestaand apparaat zonder technische reden is gedowngraded vind ik juist het omgekeerde van consuminderen. De fabrikant leert er niks van en houdt dit zo juist in stand. Lekker makkelijk mensen lokken met een feature waarvoor je maar een veel te kort contract hebt afgesloten om kosten te besparen. Door terugsturen wegens niet-conformiteit en vergoeding van het aankoopbedrag raak je de fabrikant financieel (zelfs al is het minimaal) en is er misschien een prikkel om te zorgen dat dit soort onzin niet meer voorkomt. Of, he, dit is misschien revolutionair, of de fabrikant zorgt er gewoon voor dat Disney+ weer werkt zoals voorheen. Dat lijkt me goedkoper dan terugbetalen. TS heeft overigens ook al aangegeven dat een Chromecast niet zomaar een oplossing is omdat de gebruikers van de TV niet allemaal een mobiel hebben en dat ook niet wenselijk is, maar dan zou er daarnaast ook nog eens minimaal één mobiele telefoon of vergelijkbaar device bij moeten komen

.
Als je dit soort productintegraties doet moet je er simpelweg voor zorgen dat het blijft werken binnen de garantieperiode, force majeure uitgezonderd. Alleen valt het stoppen van ondersteuning voor een bepaald model TV daar niet onder, ik zou dan eerder denken aan het failliet gaan van de betreffende dienst maar dat is helemaal niet aan de orde.
stftweaker schreef op maandag 6 februari 2023 @ 12:45:
ok, je wilt denk ik graag een oplossing, of compensatie. Alleen stel je voor het lukt niet out of the box en je wilt iets gaan vragen. Hoeveel vraag je dan? Hoeveel % van de tv werkt nu niet omdat disney niet werkt? 100% is het niet, en hoe pak je dit aan bij de verkoper waar jij een overeenkomst heb? Kijk een slimme en goede verkoper zou zeggen, dat is heel jammer hier heb je 5-10% korting op een chromecast 4k of een apple tv en ik wens je een fijne dag nog. Heb jij een tv gekocht waar alleen disney plus op gekeken kan worden, ja dan is het een ander verhaal.
Ik heb zelf ook een TV maar geen TV-abonnement. Tegenwoordig zie je dat steeds vaker en worden streamingdiensten veel meer gebruikt. Dus dan kan het TV-gedeelte nog zo goed blijven werken, het kan best zo zijn dat iemand voor 90%-100% "geen gebruik meer kan maken" van de TV als de primaire reden van aanschaf opeens wordt verwijderd. Verplicht worden een extra device te kopen om weer hetzelfde te kunnen doen als voorheen is onacceptabel, zeker met een korting van minder dan 100%. Zelfde gezeik met de PS3, waar de geadverteerde feature OtherOS opeens eenzijdig werd verwijderd. Er waren behoorlijk wat mensen die een PS3 hadden gekocht in plaats van een PC omdat het een stuk goedkoper was, geen enkele intentie hadden om ermee te gamen maar deze puur gebruikten vanwege OtherOS (Linux). Dan heb je opeens een compleet nutteloos product. Nou ja, je kan er nog steeds op gamen, toch? Woei! En je kan hem natuurlijk ook nog gebruiken als presse-papier dus waar zeik je om, toch? En ondertussen mag je wel kosten gaan maken om iets te vervangen waarvoor geen enkele technische noodzaak was, naast de kosten die je al had gemaakt voor de aanschaf van het oorspronkelijke product.
[Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 06-02-2023 13:41]