Toon posts:

Niet ondersteunde Disney+ app op Sony TV (X90J)

Pagina: 1
Acties:

• Markvankesteren
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-03 18:02
Ik heb sinds vorig jaar een Sony X90J TV, had toen nog geen Disney+ maar weet redelijk zeker dat de app wel werkte. Nu heb ik de dienst wel maar kom erachter dat: “de app niet meer werkt met mijn apparaat”. Er loopt inmiddels een incident bij de leverancier en heb de vraag ook uitstaan bij Sony.
De TV draait Android 10 met Google TV maar andere tv’s van Sony ( een vriend heeft een A1) waar het nog prima werkt, toch draait die volgens mij hetzelfde systeem.
Bij de leverancier waren geen andere gevallen bekend van dit probleem dus ik was benieuwd geworden of mensen hier in de community deze ervaringen delen of er meer van weten.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 21:27
Tja... de amusementsindustrie is een Rupsje Nooitgenoeg: Er kan nooit genoeg kopieerbeveiliging zijn, want de grote boze piraten gaan er met hun films vandoor. En alhoewel geen beveiliging Japie Piraat ooit heeft tegengehouden, worden de eisen steeds verder aangescherpt. En dus wordt op een bepaald moment ondersteuning voor een bepaalde televisie uitgezet, want die ondersteunt de hogere beveiliging niet.

Wat er waarschijnlijk aan de hand is, is dat Sony een bepaald stuk moet actualiseren, maar het is vaak met software dat als je het één moet upgraden, dan ook het ander en zo een kettingreactie ontstaat. Dan zou het mij niet verbazen als Sony dat niet meer ziet zitten voor een televisie uit 2021. Desondanks wel een kwestie om aan te kaarten, want het is wel degelijk je consumentenrecht om te verwachten dat apps langer blijven werken dan 2 jaar.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 21:27
P.S. Sony A1 is een fototoestel. LG heeft wel een televisie met modelnaam A1.

• Markvankesteren
Precies wat ik dacht @dmantione sterker nog, dit model wordt nog nieuw verkocht dus dan zou je uit de doos een nutteloze knop op de afstandsbediening hebben want zo prominent zou deze dienst ondersteund worden. Het model dat ik bedoelde is de Sony Bravia A1 OLED, bijv de kd65a1.

• Freshouttheoven
  • Laatst online: 15:15
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Herstart de tv, verwijder de app en installeer het opnieuw. Mocht dit niet baten doe dan een factory reset, installeer de nieuwste update en herhaal stap 1 en twee opnieuw.

Waarschijnlijk is het hiermee opgelost.

[Voor 12% gewijzigd door Freshouttheoven op 30-01-2023 21:37]

• Markvankesteren
@Freshouttheoven allemaal al gedaan.
App verwijderen kan niet aangezien het een systeemapp is.
Wel geprobeerd de app gedwongen te stoppen, uit te schakelen en cache/gegevens legen.
Soft reset gedaan, harde reset ook (stekker van de tv eruit voor een minuut)
Terug gegaan naar fabrieksinstellingen.

Heb inmiddels een reactie van Sony waar ze exact ditzelfde voorstelde.

De software versie zou volgens Sony op v6.6070 moeten staan, dit is ook het geval.
Deze bevindingen dus ook doorgegeven aan ze, ben benieuwd waar ze mee terug komen.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:34
Al geprobeerd de app te sideloaden via usb? De laatste versie kan je vinden op apkmirror.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:54
Al eens gekeken naar eventuele updates buiten de app zelf om? Je hebt de Android system webviewer enzo, die worden niet altijd in het lijstje met app updates aangegeven maar kunnen soms toch wel updates hebben staan... die misschien blijven hangen. Heb dit vorig jaar eens op mijn Chromecast TV gehad met volgens mij de F1TV app, die wilde ook maar niet starten... bleek er een update van een achtergrond service te blijven hangen , dat was volgens mij android system webview... daarna werkte het weer zoals het hoorde.

• Markvankesteren
Kleine update van mijn kant. Sony. Verwijst nu naar Disneyland, wellicht dat die mijn probleem kunnen oplossen, bijzonder op meerdere vlakken.
Sideloaden heb ik nog niet geprobeerd en ik ben van mening dat dit niet zou moeten hoeven om dit op te lossen. Zoals gezegd ben ik ook niet perse op zoek naar een oplossing maar wel ervaringen want ik vind dit wel een apart geval.
Alle overige apps zijn up to date, dus dit kan het probleem niet veroorzaken.

• Markvankesteren
Voor de mensen die het nog interessant vinden:
Disney+ geeft officieel aan dat de XR-50X90J inderdaad niet meer ondersteund wordt om de app mee te gebruiken. Heeft erg lang geduurd voordat ze tot dit inzicht kwamen.
Sony geeft officieel aan dat het een keuze is van de app ontwikkelaar om dit model niet meer te ondersteunen en ze hier niets aan kunnen doen.
Beide verwijzen naar de mogelijkheid om via casten gebruik te kunnen maken van de dienst.
Voor mij is dit sowieso geen acceptabele oplossing en de volgende stap wordt wederom contact zoeken met de leverancier van de televisie. Ben benieuwd wat zij hiervan zeggen.

• kevinmastah2005
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:33
Heb je je tv al eens factory reset? (Ja dus)
Is je firmware vd Sony up to date? (Ja dus)

https://www.sony.nl/elect...-50x90j/software/00286167

Ik vind het maar een raar probleem.
Jij hebt de Sony J versie van 2021
Hier staat een H versie van 2020
SONY 55x9505H en de Disney app werkt gewoon.

De Disney app is bij jouw een systeemmap app?
Vreemd hier kan ik de app gewoon compleet verwijderen.

[Voor 36% gewijzigd door kevinmastah2005 op 01-02-2023 17:54]

Sony 55x9505h, Denon x4700h, Klipsch Atmos 7.1.4, Ziggo, Windows 10 Ik weet niet alles maar ik help graag.

• Markvankesteren
@kevinmastah2005 wat ik al zei, vriend van me heeft een kd65a1 uit 2017 en daar werkt de app ook nog.
De leverancier heeft inmiddels ook aangegeven niets voor me te kunnen doen. Die hebben er ook geen probleem mee dat er een tv op hun website aangeboden wordt waar geadverteerde features niet (meer) werken.
Nog een stevige mail naar Sony gestuurd en dan maar de pen in met wat consumentenplatformen want ik vind dit niet acceptabel.

Hieronder nog de specs van het OS op dit moment.

• Freshouttheoven
  • Laatst online: 15:15
Het is inderdaad erg vreemd, dat Disney+ dit ook officieel bevestigd maakt het nog vreemder.

Je zou een factory reset kunnen doen, en een andere land/ regio kiezen. Doe eerst dit ook bij de Playstore, hou er wel rekening mee dat Google dit maar eens per jaar toestaat wellicht dus handig om even een nieuwe account aan te maken waarmee je dit kunt testen.

Mocht dit ook niet helpen dan zou ik van de winkel een vergelijkbaar vervangend toestel eisen die wel de Disney+ app ondersteunt. Mochten ze dit niet willen dan de koop ontbinden, hiertoe heb je alle recht aangezien de Disney+ app overduidelijk een producteigenschap is gezien de dedicated knop op de afstandsbediening en deze functie al na ruim een jaar niet meer werkt. Je kan eventueel een nieuwe topic aanmaken in het shopping forum, daar zijn meerdere juristen actief.

Hou ons op de hoogte.

• Markvankesteren
@Freshouttheoven
De leverancier trekt hier dus compleet zijn handen vanaf. Ik zou vermoeden dat je dit kan zien als een defect van het product maar het is goed om daar in het juiste forumgedeelte een andere post voor te maken.
Ik heb inmiddels opnieuw bericht gekregen van Sony, die hebben mijn dossier doorgestuurd naar de 'juiste afdeling', zou dat legal zijn? :-D
Zodra ik wat terug hoor meldt ik me wel weer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee