Showcase: ons zelfbouwhuis

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:19
Beetje uitgelopen, maar dan zijn we ook kapot.
om 23u12 was de ringbalk volledig gegoten.
De temperatuur was gunstig zodat het niet te snel uitharde zodat het 1 mooi geheel vormt.
Helaas hebben we de kraan nog 2 dagen, dus gaan we de garage uitgraven en de oprit wat afgraven/nivelleren voor de vrachtwagens.

32,5 zakken, zijn 65 kruiwagens, a 7 emmers uit 1 kruiwagen te halen.
Dat is maar liefst 455 emmers die o pen af de trappen zijn gegaan

Wij gaan naar bed, fijne avond!

[ Voor 16% gewijzigd door Dinsterzz92 op 01-07-2023 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:45
Dat was waar ik al voor gevreesd had, maar toch goed dat het gelukt is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Fijn dat het toch gelukt is. Met zulke buten ben je ook goed af trouwens.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dinsterzz92
De ringbalk ziet er netjes uit, al zeg ik het zelf.
Kan nog rustig drogen en volgend weekend kunnen de balk ankers er tegenaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AM9bOUIW-C1dbPQNrHFUOQ1epYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHo84DJZr5qV0pPyTh4eXMAZ.jpg?f=fotoalbum_large

De kraan heb ik uiteindelijk maar halve dag gebruikt, maar vroegtijdig kunnen afmelden.

De garage is ruwweg uitgegraven en de tuin mocht er ook aan geloven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7rHJa3CDhEyaFu4JdkJnQ19U50=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KqUhjfWnYJikfEKz7BhHAIxG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ixPo5tlhU1FpOhP5tO6oRlvOp8o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3fFWClk8exSQcTpFK6zqfbWr.jpg?f=fotoalbum_tile

We zijn blij dat de ringbalk achter de rug is, en de garage een start heeft.
geeft toch weer wat extra moed om verder te gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 23:38
Ziet er goed uit!

Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de Rc-waardes van de isolatie. Wat gebruik je voor vloer/muren/dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
hjkv schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:46:
Ziet er goed uit!

Ik ben stiekem ook wel benieuwd naar de Rc-waardes van de isolatie. Wat gebruik je voor vloer/muren/dak?
Die vraag zag ik hier laatst ook, maar vergeten antwoorden.
er komt 14cm pir in de muren, wat 6,35Rd geeft
10cm opvul pur +14cm pir platen in de vloer wat in theorie 10,85Rd geeft.

In het dak houden we voorlopig glaswol aan, 22cm wat 6,25Rd geeft. Maar mogelijks gaan we hier voor 22cm gespoten pir wat dan richting 10Rd gaat.
Tussen 0 en zolder gaan we in eerste instantie de vloer niet isoleren, gezien we met een gehele geïsoleerde schil zitten en de zolder niet bewoond wordt.

Kozijnen en glas wordt schuco Living MD pvc 7 kamers glas is driedubbel gelaagd veiligheidsglas met Ug0,6w/m2K)
en kader Uf0,9W/m2K

[ Voor 8% gewijzigd door Dinsterzz92 op 02-07-2023 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-05 23:38
Klinkt goed! Ik heb laatst mijn daken nageïsoleerd met 14cm PIR platen (6.35Rd) voor het platdak op de aanbouw en 16cm PIR platen (7.4Rd) voor de zolder. Wel huis uit 1967 dus spouwmuur van 5cm. Dat is nageïsoleerd maar je komt alsnog niet verder dan 1.71Rd :'(

Ik vind PIR platen ook fijn werken, je schroeft het er zo tegenaan en naaddichting werkt super. Als je een nieuwe kapconstructie maakt kun je zelfs sandwichpanelen gebruiken. Die kun je dan zo op de gordingen leggen, geen dakbeschot meer nodig. Je kunt ze krijgen met pannenmotiefje, anders leg je er nog pannen overheen. Geen risico op toekomstig verrot dakbeschot ook.

Kozijnen en glas zit ik ook vergelijkbaar met jou, volgens mij is mijn glas iets beter maar mijn kozijn iets minder, dacht 0.5 en 1.1.

[ Voor 19% gewijzigd door hjkv op 02-07-2023 20:22 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
hjkv schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:13:
Klinkt goed! Ik heb laatst mijn daken nageïsoleerd met 14cm PIR platen (6.35Rd) voor het platdak op de aanbouw en 16cm PIR platen (7.4Rd) voor de zolder. Wel huis uit 1967 dus spouwmuur van 5cm. Dat is nageïsoleerd maar je komt alsnog niet verder dan 1.71Rd :'(

Ik vind PIR platen ook fijn werken, je schroeft het er zo tegenaan en naaddichting werkt super. Als je een nieuwe kapconstructie maakt kun je zelfs sandwichpanelen gebruiken. Die kun je dan zo op de gordingen leggen, geen dakbeschot meer nodig. Je kunt ze krijgen met pannenmotiefje, anders leg je er nog pannen overheen. Geen risico op toekomstig verrot dakbeschot ook.

Kozijnen en glas zit ik ook vergelijkbaar met jou, volgens mij is mijn glas iets beter maar mijn kozijn iets minder, dacht 0.5 en 1.1.
De optie van sandwichpanelen hebben we ook kort bekeken maar vonden we onze smaak niet in.
Glas zit op 0,6 en, kozijnen rond de 1,1. Ik gaf de gemiddelde waarde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/80HX4YRUPfUM9Gg0u4t-ZomCWHM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/maJ4JY6u1hpR85OukBqd3Du9.jpg?f=fotoalbum_large
De eerste balken in de woonkamer zitten ook op hun plaats.
Dit weekend alle houders proberen hangen over de gehele woning. Balken moeten allemaal nog ingekort worden op maat, en ik denk niet dat we daaemee klaar gaan zijn dit weekend.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Ik hoopte deze week telkens na het werk verder te kunnen doen.
door zowel hitte als dat ik gister een hark door men voet heb gehad zal er wat vertraging zijn in de werken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:31
Één hark door je voet, hoe doe je dat?

Nog steeds kudos voor wat je doet, wij hebben quasi alles gedaan behalve ruwbouw en het is al heel pittig geweest de afgelopen 9 maanden. Laat staan dat we dit er ook nog moesten bijnemen.

Keep it up!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Tarkin schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:11:
Één hark door je voet, hoe doe je dat?

Nog steeds kudos voor wat je doet, wij hebben quasi alles gedaan behalve ruwbouw en het is al heel pittig geweest de afgelopen 9 maanden. Laat staan dat we dit er ook nog moesten bijnemen.

Keep it up!
Men neme zijn moto buiten om te tanken. Dan loopt men waar de hark gisteren werd gegooid vanuit de put(bij voorkeur met tanden omhoog). Dan stapt men met volle overtuiging vooruit om de voet op de hark te planten.
niet m'n beste ervaring, ik geef het een 5/7.

Maar seriously, hou je werkomgeving veilig.
Dit was nu een klein voorval, en alles rond het huis is opgeruimd. Enkel achteraan de tuin lag de hark nog..

We kijken steeds zo hard uit naar de volgende stap(pun intended) Dat motiveert ons om verder te doen, en opnieuw wat af te krijgen.

Als je grote doelen in kleinere opbreekt die haalbaarder zijn hou je ook wel de motivatie er in.
sommige dingen duren langer dan gedacht, zeker bij 32 graden, maar het hoort er gewoon bij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:42
<mentale ondersteuning>
Ook hier, dikke respect voor wat je doet / jullie doen, ik volg het al vanaf het begin, fijn om dit te volgen. We moeten hier maar gaan sparen voor een "Welkom thuis" kado of zo.

Hou vol!
</mentale ondersteuning>

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Houtenklaas schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:07:
<mentale ondersteuning>
Ook hier, dikke respect voor wat je doet / jullie doen, ik volg het al vanaf het begin, fijn om dit te volgen. We moeten hier maar gaan sparen voor een "Welkom thuis" kado of zo.

Hou vol!
</mentale ondersteuning>
*rubs eyes*
Is Het echt de houtenklaas die reageert?
Ik merk idd de vaste 'crew' die gelijkt liket, waaronder jij!
leuk om een hele groep mensen te inspireren/entertainen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:46
@Dinsterzz92 wellicht wil je je verdiepingsvloeren niet isoleren vanwege warmte maar wel degelijk voor geluid.
Ik zou het niet prettig vinden als alles hoorbaar is wat je op de verdiepingen doet als je beneden in je woongedeelte zit. Wellicht iets om over na te denken :) .
Verder puik werk, chapeau !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Dinsterzz92 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 19:54:
[...]

Maar mogelijks gaan we hier voor 22cm gespoten pir wat dan richting 10Rd gaat.
Nee, gewoon nee :'( ;(

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Voor anderen die dit overwegen; waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:08

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Tehh schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Voor anderen die dit overwegen; waarom niet?
Voor diegene die mijn topic in de HK kennen die weten wel waarom :P

Lang verhaal kort: vorige eigenaren van mijn huis hadden ook pur gespoten. En ik was de diegene die het eruit kon slopen. Ain't no fun.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Jellabie schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:53:
[...]

Lang verhaal kort: vorige eigenaren van mijn huis hadden ook pur gespoten. En ik was de diegene die het eruit kon slopen. Ain't no fun.
Ok, er zijn mensen die de HK niet kennen (of te lui toegang te vragen). Maar ik zie wel een héél belangrijk nuanceverschil wat mogelijk een boel kan uitmaken:
Jij hebt het over gespoten PUR
TS heeft het over gespoten PIR

Vochtproblemen kunnen bij beide alle vormen van isolatie voorkomen als dit niet goed wordt aangebracht.
Problemen met hoge waarden van ongezonde gassen komen voor zo ver ik weet alleen bij gespoten PUR voor.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Langzaam maar zeker komen de balken op hun plaats.
Dit waren de langste met 4m72. De volgende langste zijn 4m12.
De week van 31 juli verlof genomen om toch maar aan de gevel verder te doen, want deze moet in september klaar zij. Voor het dak, en Liefst ook voor de kozijnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-6UCPzTaNV2ltpGd_R7tsERQyc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YfS9g8QuGiq6z8qhWyBCMvt7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GP6aqhfmaaJNww-tr_0qEH0ToVI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9y6XdA6jThJDsTmGHirfJQB4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mu0CZxbmUXQyc6I8wEi8S4TMNc8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yInwOhGnXabzKM15BKJRV0wD.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag geen foto, wel een update.
De berging is voorzien alsook half van de badkamer.
Echter had ik maar de helft van de keilbouten besteld. Enigzins met opzet omdat ik eigenlijk in de rode steen met fisher duopower ging werken. Maar die krengen hebben geen houvast. Of ik doe wat fout, of now that I think about it, gebruik ik de verkeerde boor 🙄.
dan hebben we maar dubbel..

Helaas is er een hele week regen voorspeld, maar als ik geluk heb, kan ik tussen de regenbuien door verder werken.
Ik zou graag wel komende week klaar zijn met de balken zodat de week van 31 juli volledig voor de gevel is.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Ondertussen hebben we niet stil gezeten en hangen zo goed als alle balken op!
Op elke bijna hoek moet de balken nog dubbel komen maar we kunnen al verder.
Voor de gang waar de opening naar het zolder is moeten nog een paar u houders maar die zijn nu op.

Overal moeten nog balken tussen de balken maar die moeten we nog allemaal zagen.
maandag is de houthandel ook terug open en kan ik om de houten latten gaan die de basis vormen voor de osb platen.
dan kunnen de zeilen er op maar kunnen we binnen am droog werken.
komende week is ook vooral gevel metsen want daar zit een deadline op voor het dak!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HX0Y5ac2i_OUkU4yfF4Gsi5WcTQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GAegA6gOkacWxQiU1IX0jo6j.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/09HwL8yIyjUWBJkYAMbXlDn5Euc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C0GXBqRjQXGYL9ZEkjABZUXc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeZsi-8smrf03327kWkVHVwUCLg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWk4w7fHAKeWc5RGnL7uJMrA.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Het weer zit niet mee. Had het wat lichter gehoopt maar helaas

Een beetje kunnen verder doen, maar mij' verlof is nu verplaatst naar volgende week, hopend op beter weer.

Ook goed nieuws: de dakdekker is langs geweest en de gevel is geen noodzaak om het dak te kunnen plaatsen, wel zou het beter zijn om alles netjes te kunnen uitlijnen zodat de oversteek gelijk is tov. De gevel.

Dit verlicht de druk wat, maar we werken er niet trager om!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p3vpyBieL6b0g0Zc6RMapRGD9F0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2VsY0TPPCCP8VSzugVyb7Fz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag terug een levering hout ontvangen om de zoldervloer dicht te kunnen maken.
Deklatten om roostering te maken voor de osb platen, balken om te verzagen om tussen de houten balken te plaatsen, en multiplex om de 'ramen' af te dekken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEfBrEiATdnb8xhYHz0CJH4A6Xc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Zbtfbl9Fbp5TtoUZxnao6mp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dinsterzz92
De eerste partij platen geplaatst. Ergens toch een rekenfout gemaakt en 45 platen bij besteld. Gelukkig komen die morgen al aan.
De kraan man mag ze dan even op het dak tillen met de kraan zodat ik niet 45 platen langs de ladder hoef te tillen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eL4AhlBnup4xJcdiyENiDrmxEv4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CPNk8kyHS40QYC6LNOibGipF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnz8N766gwM_9vE2iIgchXbMXUU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qYvJcNRhbz1itNuWd0JOcbso.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 11:27
Dinsterzz92 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 13:46:
De eerste partij platen geplaatst. Ergens toch een rekenfout gemaakt en 45 platen bij besteld. Gelukkig komen die morgen al aan.
De kraan man mag ze dan even op het dak tillen met de kraan zodat ik niet 45 platen langs de ladder hoef te tillen
[Afbeelding][Afbeelding]
Een 'tactische' rekenfout laten we het dan maar noemen ;) beter voor de rug! Het schiet al op, ziet er allemaal goed uit!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Zanzibar-1337 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:53:
[...]

Een 'tactische' rekenfout laten we het dan maar noemen ;) beter voor de rug! Het schiet al op, ziet er allemaal goed uit!
Het was allemaal berekent, maar blijkbaar ben ik niet goed in wiskunde 🤷
Eenmaal dit dicht zit(morgenavond) kan ik zowel tijdens regen 1ls warm weer binnen verder werken.
Ik heb grote zeilen gekocht om het 'dak' dan af te dekken zodat deze osb niet opzwelt.
eenmaal het dak zit komen er nog grote platen op die dan de ondervloer voor het laminaat worden.
laminaat wordt wel goedkope versie kwestie van nette vloer te hebben waar we amper op gaan lopen.

Het voelt verder wel gek om eindelijk een plafond te hebben na zo lang enkel muren te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Houtenklaas
Man, er staat "ineens" een heel huis!

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag het dak/plafond/vloer? Afgewerkt!
lekker met de brandende zon in de nek 🥵
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r9CcRZbRjldy6zUYjZxneM9XLNs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2tjYpwfChKTnVAQ4J6YjmXgR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USaGoeDnLkJyFkW8DWHR2rxfGIs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/43DzyzQ0Nf9yjR5MqtWfNLPd.jpg?f=fotoalbum_tile

En dan ook strak afgedekt met zeilAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDMw6V_YmsmNwwQxP-4VE9mZLic=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTAMx7jgWmLoNhpc0wM7tl5e.jpg?f=fotoalbum_large
Uiteraard oranje voor alle Nederlandse vrienden hier!
Nu is binnen volledig afgedekt, en kunnen we daar aan de voorbereiding voor elektriciteit beginnen.
uiteraard moet er ook nog gemetst worden maar nu kunnen we binnen werken als het te warm is of te hard regent

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag hebben we ook even alle schakelaars en stekkers berekent en plaats gegeven.

Onder de zetel willen we stopcontacten voor elektrische zetel.
aan de tv wand zijn dit stekkers die achter de valse wand komen.
In de hobbykamer aan elke muur meerdere om met elke indeling altijd een 'werkplek' te kunnen aansluiten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28NRgRyqfPH0liAkn4pSS_s7Izk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U4ePXL5GCN6FXB4zg8MQ7qYo.jpg?f=fotoalbum_large
Vierkantjes zijn stopcontacten, ronde zijn lichtschakelaars.

Deze schakelaars hebben elks temp, bewiging en vochtigheidsensors ingebouwd.

Graag vraag ik jullieoom mee te kijken en te denken over wat beter/anders kan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 11:27
Dinsterzz92 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 18:45:
Vandaag hebben we ook even alle schakelaars en stekkers berekent en plaats gegeven.

Onder de zetel willen we stopcontacten voor elektrische zetel.
aan de tv wand zijn dit stekkers die achter de valse wand komen.
In de hobbykamer aan elke muur meerdere om met elke indeling altijd een 'werkplek' te kunnen aansluiten.
[Afbeelding]
Vierkantjes zijn stopcontacten, ronde zijn lichtschakelaars.

Deze schakelaars hebben elks temp, bewiging en vochtigheidsensors ingebouwd.

Graag vraag ik jullieoom mee te kijken en te denken over wat beter/anders kan!
Wat ik destijds heb gedaan en erg veel plezier van heb is het trekken van netwerk bekabeling door het huis. Iedere ruimte heeft zekere twee netwerkaansluitingen. Bepaalde apparatuur werkt nu eenmaal beter op bekabelde verbinding dan de WiFi. Zeker het overwegen waard.

Op het toilet hebben wij de schakelaar weggelaten en een bewegingssensor in het plafond verwerkt. Bevalt ons erg goed.

Je kan in ieder geval nooit stopcontacten genoeg hebben, beter om er een aantal teveel te hebben dan achteraf met een verlengblok te moeten prutsen. Bij twijfel zou ik zeggen, plaats er een aantal bij.

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Wat ik vergeten ben te melden is dat elke wcd voor een inbouw potje staat, en niet enkel als stopcontact maar idd ook internetaansluiting kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Zanzibar-1337 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 06:39:
[...]

Wat ik destijds heb gedaan en erg veel plezier van heb is het trekken van netwerk bekabeling door het huis. Iedere ruimte heeft zekere twee netwerkaansluitingen. Bepaalde apparatuur werkt nu eenmaal beter op bekabelde verbinding dan de WiFi. Zeker het overwegen waard.

Op het toilet hebben wij de schakelaar weggelaten en een bewegingssensor in het plafond verwerkt. Bevalt ons erg goed.

Je kan in ieder geval nooit stopcontacten genoeg hebben, beter om er een aantal teveel te hebben dan achteraf met een verlengblok te moeten prutsen. Bij twijfel zou ik zeggen, plaats er een aantal bij.
Ik zou overwegen alles in één ster netwerk aan te leggen, in alle vertrekken een bewegingsmeter te plaatsen en een ruime meterkast aan te leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jellabie schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 15:53:
[...]

Ik vind dit filmpje exemplarisch: YouTube: Big Ship Foam Mining - Renovating a Proper Boat
Tldr, schip wat tot de rand volgespoten met purschuim wordt leeggemaakt.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 23:08
Accretion schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 19:54:
Leuk!

Ga je voor "standaard" isolatie en ketel op gas? Of warmtepomp/zonnepanelen/'goede isolatie'

Voor de douche heb je overigens wel een goede ventilatie nodig, je kunt daar niet een raampje open zetten :)

De badkamer is overigens groter dan de woonkamer; en qua deur lastig met de bank?

Bouw je ook een boven of echt puur een enkele slaapkamer?
Er ligt in ieder geval geen isolatie onder de vloer, laat staan geisoleerde fundering. Dus die 18 centimeter pir/pur/?? komt dan in de woning.

'Fundering op staal'? Schroefankers, stalen heipalen? Je graaft zoveel af dat beiden niet het eerste zijn waar ik aan denk, dus wat bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Accretion schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:17:
[...]

Duidelijk!
Alles op de benedenverdieping is wel ideaal, daar hoef je dan nooit meer weg :)

[...]

Is het niet heel lastig om een beeld te krijgen als de schaal niet klopt? :X

Niet om vervelend te doen, maar ik spendeer veel meer tijd in de woonkamer dan in de badkamer, vandaar dat het me opviel dat ze praktisch net zo groot zijn.

Maar iedereen zijn eigen voorkeur natuurlijk :)

---
Voldoende stopcontacten en ook lege leidingen voor netwerk/coax.
Tweede plaatje zal vast vertekenen, maar dan denk je juist 'wat hokkerig', maar zal best een flinke bungalow worden, dat het meevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Accretion schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Hoe lang duurt het voor je de prijs van het aanleggen van de bron terugverdient hebt als je een huis hebt met een verdieping welke goed geïsoleerd is en met stroom van zonnepanelen?

Technisch gezien is bodemwarmtepomp natuurlijk wel logischer, de brontemperatuur is veel stabieler.
In de winter is lucht een stuk minder efficiënt (anti-vries-cycli en lage brontemperatuur).

Maar, het moet wel allemaal betaald worden :)
Grofweg is een W/W met geboorde bron 200% van L/W WP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
Dinsterzz92 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:44:
[...]

Prijs 'revealen' we op het einde. Maar als ik de grondprijzen zie in nl, bouw ik er 2 huizen voor incl grond kopen

Op zich mag je zomaar je eigen huis bouwen echter controleert je gemeente veel strenger + architect rapportages zijn nodig om de definitieve seal of approval te krijgen en het te mogen bewonen.
Anders krijgen ze een opstand, want den Vlaming is geboren met een baksteen in zijnen maag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-05 21:55

JanB

Het ken rotter !!!

donaldk schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:30:
[...]

Er ligt in ieder geval geen isolatie onder de vloer, laat staan geisoleerde fundering. Dus die 18 centimeter pir/pur/?? komt dan in de woning.

'Fundering op staal'? Schroefankers, stalen heipalen? Je graaft zoveel af dat beiden niet het eerste zijn waar ik aan denk, dus wat bedoel je?
Fundering op staal heeft in dit opzicht niets met metaal/ijzer te maken. Een fundering op staal is doorgaans een betonnen voet, die gestort wordt op de dragende zandlaag, waar bovenop gemetseld wordt.

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
JanB schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:02:
[...]

Fundering op staal heeft in dit opzicht niets met metaal/ijzer te maken. Een fundering op staal is doorgaans een betonnen voet, die gestort wordt op de dragende zandlaag, waar bovenop gemetseld wordt.
Zefde verhaal als 'op huiden' dus? Of slaat staal op de wapening van het beton?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:29
donaldk schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:06:
[...]

Zefde verhaal als 'op huiden' dus? Of slaat staal op de wapening van het beton?
Nee. Fundering op staal is op blank. Direct op de ondergrond. Is normaal nederlands/vlaams. En echt ook standaard taalgebruik in de bouwwereld. Fundering op huiden is *niet* op staal. Fundering op palen, op drijvers, op alles behalve direct de ondergrond is niet op staal. Fundering op staal kan, gegeven een goede ondergrond, uitstekend werken voor zelf zeer hoge bebouwing. Komt erg weinig voor in nederland dat dat kan. En een stuk vaker in belgie.

Daarnaast is dit een enkele bebouwingslaag. Dus zijn de eisen aan de fundering al veel minder zwaar. Desondanks niet aan te raden in hartje amsterdam.

In iedergeval een leuk staaltje zelfbouw hier. En er zullen zeker staaltjes van de afbouwmaterialen zijn opgevraagd O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donaldk
Dinsterzz92 schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:23:
[...]

Price breakdown volgt op het einde, om het wat spannend te houden :p

Grofweg waren we met onze eisen tussen de 250 a 300k kwijt om het te laten bouwen.
Voorlopig zitten we nog binnen budget om op 100 te eindigen

Anders was het ook doen aar, maar nu kan je zoveel meer kiezen, over nadenken, gaandeweg nog veranderen zonder na te denken hoeveel meer het gaat kosten..
De vrijheid is het voor ons de moeite waard.

Fijn dat je het leuk vind om alles te volgen :)
Puur bouwkosten of inclusief bodem en grondwerk? Funderingsmembraam is niet genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donaldk
wheez50 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:12:
[...]

Nee. Fundering op staal is op blank. Direct op de ondergrond. Is normaal nederlands/vlaams. En echt ook standaard taalgebruik in de bouwwereld. Fundering op huiden is *niet* op staal. Fundering op palen, op drijvers, op alles behalve direct de ondergrond is niet op staal. Fundering op staal kan, gegeven een goede ondergrond, uitstekend werken voor zelf zeer hoge bebouwing. Komt erg weinig voor in nederland dat dat kan. En een stuk vaker in belgie.

Daarnaast is dit een enkele bebouwingslaag. Dus zijn de eisen aan de fundering al veel minder zwaar. Desondanks niet aan te raden in hartje amsterdam.

In iedergeval een leuk staaltje zelfbouw hier. En er zullen zeker staaltjes van de afbouwmaterialen zijn opgevraagd O-)
In USA en ook veel in Duitsland is de ondergrond zo dat je gewoon een slab neergooit en dan is dat genoeg. Niet iedereen zit op 't veen. In Hartje Amsterdam maak je de bodem dicht van die ring;-). #ligtindeamstel

[ Voor 3% gewijzigd door donaldk op 14-08-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
donaldk schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:40:
[...]

In USA en ook veel in Duitsland is de ondergrond zo dat je gewoon een slab neergooit en dan is dat genoeg. Niet iedereen zit op 't veen. In Hartje Amsterdam maak je de bodem dicht van die ring;-). #ligtindeamstel
Noordwest duitsland niet aan te raden. En gebieden in de vs groter dan duitsland ook niet. klei/veen/water, niet op staal. Zand/leemgronden: kan voor laagbouw. Niet altijd en niet overal. Supervlak graniet als ondergrond: Kan op staal gegeven de andere factoren. Zelfs op een granieten ondergrond wil je soms met ankers werken. Ligt echt aan de omgeving en andere eisen. Basically verwijs ik je liever naar mensen die verstand hebben van funderingen. YMMV maar gewoonlijk hebben experts er echt verstand van. En weten wat 'op staal' betekent. Elementair begrip in het vakgebied.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
even teveel om iedereen te quoten.
Fundering is op staal. dit is dus traditioneel met sleuven en daarop een plaat.
In België komt de vloerisolatie in de ruimtes, en niet onder de plaat.
dit wordt 10cm opvul en 12cm platen, daarna 10cm chape om de vloerverwarming af te vullen en daarop het ceramisch parket.

De domotica werkt decentraal en wordt alles in serie geschakeld

De woonkamer kan klein lijken maar eerdere woningen hebben ons voor deze maten doen kiezen.De eettafel schuift onder het keukeneiland zodat je 2 zitplaatsen hebt, en dus minimaal ruimte inneemt.Heb je bezoek trek je de tafel verder uit.

Er werd bodemonderzoek uitgevoerd om de ingenieur van voldoende info te voorzien voor de berekening van de fundering. en deze is overberekend om niet om de rand van de eisen te vallen.

de prijs die we gaan meedelen is alles van de eerste cent tot de laatste in en rond dit project.
dan wel netjes verdeeld over de posten.

@wheez50 ik snap je zin met de staaltjes niet goed?

qua loze leidingen kunnen we altijd vanop het zolder rondom in elke kamer uitkomen om later alsnog bij te leggen.
omdat zowel de zekeringskast als rack op zolder komt blijven deze ook makkelijk toegangelijk voor uitbreiding.

als ik iets of iemand vergeet, forgive me, maar tag me gerust extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheez50
Dinsterzz92 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 20:43:

[...]

@wheez50 ik snap je zin met de staaltjes niet goed?
Woordgrapjes om aan te geven dat niet al het staal van ijzer is gemaakt :)

[ Voor 5% gewijzigd door wheez50 op 15-08-2023 01:05 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Dinsterzz92
I het donker werken is ook maar niets.
bij toolmania 12x led lamp gekocht a 10€/stuk en deze bedraad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oa5JsXMusPDOPZJxtQ5_artjP9Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YPXui08ezZq8wmv9A5Ld3gtV.jpg?f=fotoalbum_large
En dat doorheen het huis natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/az71XfGphZxMcG8Nupv8oo_yzpU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89DZ7oeI07yrVxnDeIVZAdks.jpg?f=fotoalbum_large
Verder dan ook een werkbank gemaakt van de teveel aan osb platen. Vlug om wat planken en schroeven geweest en nu kan het materiaal netjes onderin. En bovenop kan je werken /plannen neerleggen.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Met een hernia die tniet meer door cortisone wordt onderdrukt en het te warme weer even niets kunnen doen.
vandaag dan toch maar een extra inspanning gemaakt Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bn7RCq_0YT2cg1UW1KNatTMt1iw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nlpSRLvFepHITBgvHabI2ZCx.jpg?f=fotoalbum_large

10k om dit te laten doen heb ik er echt niet voor over dus dan maar zo
Dit hebben we vandaag na de regen gedaan dus schiet op zich niet slecht op.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
[b]Dinsterzz92 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 18:19:

10k om dit te laten doen heb ik er echt niet voor over dus dan maar zo
Dit hebben we vandaag na de regen gedaan dus schiet op zich niet slecht op.
Knap wat je doet hoor! Maar vergeet ook niet dat 10k over de rest van je professionele loopban misschien 30 euro per maand is... Een hernia kan je je hele leven last van hebben... Ik heb er bewust voor gekozen om de ruwbouw uit te besteden omdat het voor mijn lichaam te zwaar labeur was ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:31
Pick your battles inderdaad.

als je nu al serieus aan het afzien bent (met een hernia), ik kan het je garanderen maar de technieken aanleggen + afwerken is nog eens 4x zoveel werk.

Ruwbouw was bij mij na ongeveer 1 maand wel gedaan (het stuk bijbouwen), al die sleuven slijpen, kabels trekken, vloerverwarming leggen,... daarentegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Nu online
Die hernia is geen goed nieuws, was hier al eerder sprake van of is dit tijdens de bouw gekomen?
Je hebt nog heel veel te doen dus luister goed naar je lichaam en pas eventueel planning of tempo aan.
Eventueel voor het zware werk toch nadenken over inschakelen andere mensen.

Knap dat je toch nog bent doorgegaan met het buitenblad.
Zijn de afdekzeilen goed waterdicht? Ik had bij een verbouwing toch lekkages maar mogelijk heb jij beter zeil gebruikt dan ik.

Heel veel succes en sterkte!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
DasNieNix schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 16:00:
Die hernia is geen goed nieuws, was hier al eerder sprake van of is dit tijdens de bouw gekomen?
Je hebt nog heel veel te doen dus luister goed naar je lichaam en pas eventueel planning of tempo aan.
Eventueel voor het zware werk toch nadenken over inschakelen andere mensen.

Knap dat je toch nog bent doorgegaan met het buitenblad.
Zijn de afdekzeilen goed waterdicht? Ik had bij een verbouwing toch lekkages maar mogelijk heb jij beter zeil gebruikt dan ik.

Heel veel succes en sterkte!
Helaas en gelukkig is de hernia er al 8 jaar, en die gaat niet meer weg.

De betreffende wervel is versteend en gebarsten waardoor er ook een zenuw geraakt is. Het goede eraan is dat ik men werkwijze heb aangepast hieraan. Maar als de spuit uitgewerkt is, is het toch niet zo fijn :p

De zeilen zijn minder waterdicht dan gehoopt. Maar nog een 3 tal weken en het dak komt.
Als dan toch blijft dat we de osb moeten vervangen dan is het maar zo, maar dat zien we dan wel.we zijn wel al zover dat het plaatsen van de pannen toch aan de dakwerker wordt uitbesteed, waar we dit eerst zelf gingen doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meijer3
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-05 12:02
Knap allemaal hoor! Kijk jaloers mee.

Kwaliteits OSB kan prima tegen wat water. Het is niet zo erg als je zou verwachten.
Anders zijn het het de randen/naden die opzwellen maar misschien is dat zelfs nog wel acceptabel voor je eind vloer die je niet vaak gebruikt.

Luister naar je lichaam, al snap ik die enthousiasme wel :)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Het is al weer even geleden!

Als eerste dank aan allen voor de bezorgdheid!

Om die reden laten we de pannen ook leggen door de dakdekker.
diezelfde dakdekker belde mij deze ochtend om te zeggen dat hij morgen begint!

Voor morgen heb ik ook toevallig terug een graafkraantje gehuurd om de garage verder af te graven zodat hier ASAP beton in kan.

Als het dak klaar is, en alles voor de garage geleverd is hoeven er op zich geen vrachtwagens meer over de oprit.

Dan wordt de regenput geplaatst en in dezelfde beweging worden het terras en oprit in steenpuin aangelegd, samen met afboording langs de oprit omdat de buur een pak lager zit met hun grond.

Voor nu moet ik alle gevelstenen die we al hadden rondgeleid terug verzamelen zodat de dakdekker gemakkelijk overal rond kan gaan.
spannend! Morgen komen er dan hopelijk ook een pak foto's!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag ging dus de dakdekker beginnen.

Bij verdere inspectie binnenin heeft hij bedenkingen bij de houten bruggen en wil hier niet aan beginnen zonder extra bevestiging van ingenieur.
Kan ik hem opzich niet kwalijk nemen want hij moet wel 10j aansprakelijkheid bieden..
Deze ochtend is dan nog snel de architect langsgekomen en alles in spoedversnelling gezet zodat er maandag misschien alsnog kan begonnen worden.

Worst case zijn de bruggen niet bruikbaar en moeten er welfsels komen.. Hier heb ik al reeds offerte voor aangevraagd(liever voorbereid).

Al bij al wel een flinke domper maar we kunnen nog genoeg andere dingen doen!

Zo is de fundering voor de garage uitgegraven(sleuven) wapening korven besteld, en de rioleringsbuis voorbereiding uitgegraven.

Als er welfsels moeten komen wordt de beton hiervoor samen met de sleuven voor de garage gestort. Geen welfsels? Alsnog beton voor de garage maar dan vroeger(rond de 18e september).

We blijven positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Nu online
Zoals ik het begrijp zit de dakconstructie er dus ook al op, heb je hier ook foto's van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:21
respect voor het geen je zelf allemaal onder handen neemt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
DasNieNix schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:27:
Zoals ik het begrijp zit de dakconstructie er dus ook al op, heb je hier ook foto's van.
De kap ging vandaag komen. Maar hier wachten we nu op de ingenieur. Bij groen licht wordt er maandag begonnen.

De balken waar het nu om gaat zijn die van de zoldervloer/gelijksplafond. (zie laatste foto's)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
sjtienuh schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:11:
respect voor het geen je zelf allemaal onder handen neemt!
Dankje!
We zijn nu gek genoeg om het nog een keer op kleinere schaal te doen met de garage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:21
Dinsterzz92 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:17:
[...]

Dankje!
We zijn nu gek genoeg om het nog een keer op kleinere schaal te doen met de garage :D
Leuke uitdaging natuurlijk nog, zo heb je wel echt voldoening van het werk welke je erin gestoken hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Nu online
Bij een dakdekker denk ik aan iemand die de pannen, bitumen of andere bedekking legt. Vandaar mijn vraag en in België doet een dakdekker blijkbaar meer.

Welfsels moest ik opzoeken wat dat waren maar blijken dus vloer elementen te zijn. Is de constructie door een architect en/of bouwkundige berekend? Dat er dan toch twijfels zijn over de dakconstructie verbaast mij.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Het is even geleden!

Invenieur heeft afgetekend voor het dak, die komt in oktober.

Morgen aan we naar een aannemer om de gevelsteen te bespreken om die te laten doen.

Dit weekend zijn we ook druk bezig geweest met de fundering van de garage.
Vrijdag werd de wapening plotseling geleverd.

Prima, weekendje door werken en komende woensdag kan het beton komen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BcoGBkGUnRgdFUk9jVIB1BVcTPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bdfTQQwTKi5jobMdQF3pTXcq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Het beton is gestort!vrijdag komen de Betonblokken.
dit weekend nog alles afwerken voor de komst van de dakdekker!
Tijdens de dakwerken metsen we de betonblokken op voor de garage.
Na het dak gaat de metser voor de gevel aan de slag terwijl wij de vloerplaat voor de garage doen.

Drukke planning!
oja, en foto natuurlijk :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nTCnUQEPKCZj0OAiiVcvl4auEDs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mFCwucX07cnIvC0GU37im1zb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Deze ochtend zijn ook de materialen geleverd voor de fundering op te metsen.
om langs de oprit te kunnen had ik een kleine vrachtwagen gevraagd, maar dat is niet doorgekomen en was het met op ligger.
wat krapper om achterin goed te kunnen plaatsen maar het is toch gelukt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WiDvOCaCkgsep7fuMJtlLI6yCOI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/alvd41Q8ki4J5azHb4XF48mo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1kP3aHGbB6gvMjeMonViwRyPWQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qvRhrESsDikcXNiRwXNTc6nO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/889XUMP-aDAlnmb1KtpjoXdWHMU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TC65cYsrDErkPR5CHyvPcB6B.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/46ZYSq4n4Usz-hL94I4SDE0XYus=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TThjwpKu03J867ToHBzebqV9.jpg?f=fotoalbum_tile

De vrachtwagen stond nog verder achterin maar geen foto van.
Nu gaan we het huis voorbereiden op het dak en dit weekend tijd voor onszelf.
daarna werk genoeg klaarliggen :D

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Niet veel nieuws
maar alle stukken tussen de balken zijn gezaagd en geplaatst.
De ringbalk is vlak gemaakt voor de muurplaat.
De osbplaten zijn gezaagd zodat de dakdekker ook op die plaats planken kan plaatsen voor het dak.

Voor de garage hebben we de hoeken + hoogte uitgezet en de hoeken al in cement gezet. Dit maakt het vervolg voor de fundering op te metsen makkelijker als de hoeken al vast zitten vind ik zelf.

Na wat tellen is gebleken dat de leverancier maar de helft van de stenen voor die fundering had geleverd.
oorspronkelijk waren de Stenen 39x39 maar deze zijn vervangen door 39x19, maar dan heb je 2x zoveel nodig.
De dakdekker stelt dinsdag zijn stelling dus morgen wordt met spoed nog de resterende stenen voor de garage geleverd.
Het idee is als het dak klaar is, de vloerplaat van de garage kan gestort worden, en daarna de metser aan de gevel van het huis kan beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dORT5ah8Nt2ymq94cFxeEzy0nc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6Im5W6tF6Ct7SqLnmRMLkJf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QrCbx6J1MC6gPIN5duR5M3x7xgM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QAZRMDiTFdGaPePJS0xmeQPr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CHZD7hi9Gaw-ihqkfPnTdh17c1w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXBwMQ5IqdsU4jozhG8oD7cJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Het overige materiaal is dan ook geleverd!
morgenvroeg start de dakwerker en die was blij met de voorbereide werken!
omdat ik de garage vlug in gebruik wil ook al prijzen voor garage aangevraagd.

Zodra de garage in gebruik is kan het metalen schuurtje weg en kan de regenput op z'n plaats.
Ik zeg dan wel vlug, maar garagepoorten zijn 2 maand levertijd, maar dat houdt me niet tegen om ze tijdelijk dicht te maken!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Het dak wordt stilaan een feit!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5MXXZp0kCrSraWUyLMpWpcNqoY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/azBpcPGrr2Jc0Wsx6tVKXcyo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vlCjxFeXEfknG95OOqBiQuSZFTk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSdmLdMY7nsqldP45hJgIn1G.jpg?f=fotoalbum_tile

Volgende week wordt het afgewerkt en dicht gemaakt.
dakpannen volgen in november gezien dit er bij is gekomen en de dakdekker dan pas tijd heeft.
Het mooie is dat de metser dan ook klaar is en de afwerking en dakgoot etc kan geplaatst worden, happy days!
dit weekend moet ik nog een balk verhangen en ga ik verder aan de slag voor de garage.
spannend!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Ook aan de garage begonnen gisteren.. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ncoTgufc2olTtJe5Ig7yr__ZVxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLWU2ZCWCcvMrBko1TwJwwJi.jpg?f=fotoalbum_large
Voor het huis hadden we hier massief betonnen stenen gebruikt. Voor de fagarage zijn dit holle stenen met handvat. Na het plaatsen tik je het handvat stuk alsook de 2 'vakken' er naast en dan heb je je holle steen. Deze wordt dan tijdens het beton voor de vloerplaat mee volgegoten.
stuk fijner, en vooral sneller werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:38

pistole

Frutter

Hoe zit dat precies, met dat handvat? Ik kan dat niet uit de foto halen.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
pistole schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:15:
Hoe zit dat precies, met dat handvat? Ik kan dat niet uit de foto halen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8jh0RqEaQX4GTkySkr_OkY0MFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qTOQYeKKyQ7rnXOsSvIFA4nP.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is de binnenkant van de steen.
De gleuf waar je hand door kan is heel dun, dus deze kan je stukslaan om de opening groter te maken, alsook de compartimenten ernaast.

Je het ook gewoon open celblokken maar die zijn minder handig in dragen en plaatsen. Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Update wat er vandaag aan het dak werd gedaan. Vandaag was een iets kortere werkdzg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbqBXtg9THUKv-NtAnNMsdibSzA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRV9ehhubjHgcn8T4et6NbHq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Alweer een update!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J7SedTHnOW3uu4V9nO3sENjUeys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n5lPIyWkPRL7b97NGe1iP1WS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rUP_kNty9YCu7QKJ02MfM8bI94k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7f1GXIMOt6FAY8GjlT57Khkq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fEAO6InaYK6n7W49-GAfm1B7KvY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xh2Z9EqXzRwDSsIgrTDFupBm.jpg?f=fotoalbum_tile

Het dak schiet echt goed op.
Begin volgende week is het helemaal dicht en klaar voor de pannen, en dan kan de metser eerst aan de slag. De garage schiet ook goed op.
Als dit weekend de garage klaar is, kan volgende week de wapening er op en dan ook gelijk de vloerplaat laten gieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
Zo, dat dak gaat inderdaad vlot zeg! En slim om holle stenen te gebruiken, makkelijk in gebruik, vervoer en zo dat pas ter plekke vol te gieten. Nooit geweten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Houtenklaas schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:38:
Zo, dat dak gaat inderdaad vlot zeg! En slim om holle stenen te gebruiken, makkelijk in gebruik, vervoer en zo dat pas ter plekke vol te gieten. Nooit geweten!
Voor de woning hadden we massief en die zijn 28kg per stuk. Qua prijs wel interessanter want je moet niet los beton storten. Maar nu betaal ik het met plezier en men rug is dankbaar :D

Het dak wordt door 2 mensen gebouwd en gaat idd vlot. Ben echt blij dat we dit hebben uitbesteed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijer3
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 19-05 12:02
Als je geld hebt is dit inderdaad een stuk fijner.dezw variant heb ik nooit gezien.ken ze wel met 3 kanalen open. En is er een reden waarom je de stenen eigelijk haaks in de muur heb zitten? Ik zou verwachten dat je met zo'n fundering in de lengte richting kan metselen? Scheelt nog meer rug ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
meijer3 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:01:
Als je geld hebt is dit inderdaad een stuk fijner.dezw variant heb ik nooit gezien.ken ze wel met 3 kanalen open. En is er een reden waarom je de stenen eigelijk haaks in de muur heb zitten? Ik zou verwachten dat je met zo'n fundering in de lengte richting kan metselen? Scheelt nog meer rug ;-)
Omdat dit nodig is voor de opbouw
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sphH4Kmc_nlTrrG5pkV-NZi5lW8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/apJtD5ma9rP1bTwjCiVUAjfc.jpg?f=user_large

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6eN-yVq_KPwJKClVmdr3nGRG3tk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pOVLV5EVOT2r10sLkIM38Hva.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3pypLN2eVTK787ZxFRXT-Hgruw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdEecdm9ALAjxoF7KXuwa5An.jpg?f=fotoalbum_tile

Voor zover ik kan zien is de dakconstructie af.
De garage fundering schiet lekker op, zit nu al aan de 2e laag van in totaal 3.
Bekisting is al besteld, wapening komt volgende week en te zien hoe morgen en vrijdag gaan komt er dit weekend een kniklader om de 'fundering' op te vullen.
Als de planning goed gaat komt er eind volgende week beton!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kim77
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-10-2024
Knap project !!

Vraagje: de waterkeringsfolie die je op de ytong stenen hebt liggen (onderaan binnenblad en binnenmuren), heb je die in de mortel gelegd? En daar dan opnieuw mortel op en dan je snelbouw?

Of heb je die op je ytong gelijmd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Kim77 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:21:
Knap project !!

Vraagje: de waterkeringsfolie die je op de ytong stenen hebt liggen (onderaan binnenblad en binnenmuren), heb je die in de mortel gelegd? En daar dan opnieuw mortel op en dan je snelbouw?

Of heb je die op je ytong gelijmd?
Deze zijn inderdaad in de mortel geplaatst,
Dunne gekamde laag tussen betonplaat en folie, en dat standaard opgemetst tussen folie en ytong, idem voor de binnenmuren.
Daar is die eigenlijk niet nodig maar kan ook geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kim77
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 11-10-2024
Dinsterzz92 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:57:
[...]

Deze zijn inderdaad in de mortel geplaatst,
Dunne gekamde laag tussen betonplaat en folie, en dat standaard opgemetst tussen folie en ytong, idem voor de binnenmuren.
Daar is die eigenlijk niet nodig maar kan ook geen kwaad
Dus de opbouw was: betonplaat - mortel - ytong - mortel - DPC waterkeringsfolie - mortel - porotherm snelbouwsteen ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Deze avond ook de garage in detail uitgetekend.
De middelste balk had ik wat verkeerd berekend en ging een HEA balk van 300 worden, die tot 16TON per meter kon hebben.
Na correctie zitten we op een IPE van 200, dit voor de houten bruggen/balken
Hieronder een IPE 80 aan gelast voor de rolkat.
onder de bruggen aan de muurkant ook een IPE80 voor de rolkat, deze IPE ligt op de muren aan de uiteinden, en is bevestigd aan alle bruggen.
aan de losse kant is er een IPE140 die 969kg/meter kan hebben
Hieronder komt dan een IPE100 onder als rolbrug die 788kg/meter kan hebben.
vlot voldoende als rolbrug dus voor een motorblok van een auto of stalen meubels!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgaLoNZVtPMtUtQX-aPptjEJins=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/tolvlaO6eWNBqRO99fPyEFni.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tu84mrDDOsWWtZG_DS97OseamPw=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/p5KxpHDXe12EmW3Sa4XDOBDn.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag was de dakdekker vroeg klaar!
het dak is nu klaar tot de gevel klaar is.
daarna komt hij terug voor de dakbedekking, dakgoot etc..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2W-Lwn_OW7VJLAEydpKYh5vI1Uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eXOeHiYEUV1bwEgjKHPlkV3i.jpg?f=fotoalbum_large

Omdat dinsdag dan ook de metser begint moet alle isolatie aangebracht zijn, dus daar dan ook mee begonnen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9cutFgpoQrHwnKLduXhW5-P5MU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6pHIg0OBIkaVqj0ITSTVVidH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WOLK0batOASkZEuLt7P4vF2o13s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEjqKnPuOcG5kHt9nYn2Y9eY.jpg?f=fotoalbum_tile

Morgen hiermee verder en dan ook stenen beginnen klaarleggen.

Per dag wordt er zo'n 10-12m2 geplaatst dus dat gaat goed opschieten!

Voor de garage is de berekening van de gewapende beton'muur' voor de IPE binnen, dus hier kunnen we dan ook bestellen.
Deze wordt in de vloerplaat mee gestort dus moet hij wel op tijd binnen zijn.

Ik vraag nog aan de metser of we het direct moeten bekisten zodat deze opeens helemaal mee gestort moet worden.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYf8mT8M4DyvI1F6fRd-C6pMAJc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMpFBDUh0lW0ZEWJAnRrXXZc.jpg?f=fotoalbum_largeEn dan ook een foto van het zolder

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag verder gedaan met de isolatie en de fundering van de garage
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STIMkhYn-VP36vsABlpSMNv6YgE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7p1FVbReJnk46dy3eGWZgO5X.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHmLXTe_MJAQrh7waAxixSkpS9o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YRg8to4jbBOegkYfM0bRq4Lq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s1tFEEnaL3OmYRbPFY4x9QxRHXU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HqKigmjxbqJ6nF0sGqEKkytF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whJn6TE-9nxTo3pjLNCWZLwneLc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P4Zr5DfGNdcIld8uBODAIpb5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rrnwxJvFV5zCLJKwwbrA1ZrAZn4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KNUYrfPQ4lmBLcDcqIjtB3S0.jpg?f=fotoalbum_tile

Voor de bovenste laag isolatie komen de platen rechtop te staan zodat ze mooi tegen het dakbeschot aankomen, en dan kan de dakisolatie mooi aansluiten.

Morgen is het vooral gevelstenen klaarleggen voor de metser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 22:42
Lekker bezig, gaaf om te zien allemaal. Schiet mooi op zo met het dak er op. Wat voor dak isolatie wordt er toegepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Terrz schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 08:57:
Lekker bezig, gaaf om te zien allemaal. Schiet mooi op zo met het dak er op. Wat voor dak isolatie wordt er toegepast?
Thanks!

We zijn nog aan het oriënteren maar wordt waarschijnlijk ISOVER Isoconfort 32 22cm/Rd6.85 of gelijkwaardige variant. Wel 22cm dik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66XBAOvdUIMUsBYX9XUPF_rXLiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxURKjEQLyDmeq7hMBO8w5jM.jpg?f=fotoalbum_large
De laatste rij voor de garage is ook begonnen!
de 2e rij was snel gezet enkel in lijn maar niet precies op hoogte. De 3e rij is wel perfect level.
Woensdag worden de netten al geleverd, dit weekend dan de put dichten, netten erop, en volgende week wordt de wapening voor de betonkolom tussen de poorten geleverd samen met de Betonblokken voor de opbouw.
Gok eind volgende week dat we beton kunnen storten.

De metser begint woensdag en kan hij naadloos na de woning aan de garage beginnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQtyuxKDDUd8cEXJ5JOj9zYcWsA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HxRNQKgsiu9aDiHG0QangJTp.jpg?f=fotoalbum_large
Sinds deze ochtend de garagepoorten besteld.
wordt 2x dit met getint glas.
opvulzand en breekpuin ook al besteld voor de garage en oprit.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uwjRYLCbjAEHpIk7Lk47nu1nKl0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j3jftwDfqPCKrVv0bvlgnytG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orBtvyiIzx4U3omRTWmSgLrUAB8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjaI28wzNZOXE3gc3tQQjzKN.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag is de metser ook begonnen!
gaat een stuk vlotter en netter dan wat ik deed 😅

Ook de wapening voor de garage is geleverd.
Alleen is de oprit geen optie meer voor vrachtwagens dus moest het in het veld naast onze grond.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvnSXtPmIZTwjdj4wKBLNL1ckTo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5DesmNu6JFerImHISxwyjbXO.jpg?f=fotoalbum_large

Echter het metsen loopt wat achter samen met de zijkanten op smeren en in bitumenverf zetten. Maar zitten alsnog op schema voor beton volgende week.

[ Voor 17% gewijzigd door Dinsterzz92 op 18-10-2023 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Voor dit weekend helaas weinig spannende dingen.
De 'put' van de garage al deels opgevuld met kraan, stenen klaargezet, isolatie getapt, en zaterdag ook gekeken voor bed en zetel (voorbereiding igv lange levertijden).

Komende week komt een aannemer voor de oprit en omheining te berekenen, een plakker voor huis en garage, en een aircoman voor huis en garage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Dinsterzz92 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:38:
Komende week komt een aannemer voor de oprit en omheining te berekenen, een plakker voor huis en garage, en een aircoman voor huis en garage.
Ik kan de Vlaamse termen over het algemeen goed volgen, maar wat bedoel je met een 'plakker'? Is dat misschien een stukadoor?

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
pistole schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:42:
[...]

Ik kan de Vlaamse termen over het algemeen goed volgen, maar wat bedoel je met een 'plakker'? Is dat misschien een stukadoor?
Yep https://hanssen-pleisterwerken.be/plakkers/

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z6DvRnA46FWSsq1Y2T-q6PGZqCY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlVK7F1Z1AQBhShqKAST0ds0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/crmxtycFKKkvjL-fKoj6W2nftcg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMkdEWleQK1hClnfcjOMcky5.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBBB9SvtvYUEL4tkZPlhRv-wtAs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D9XV5kVR4bKvjN6dZVoaqerC.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/atsPMJfOd6tma3ICRAUgQtWx4bY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEn8I0Yrk9uSszH7YhvaoeLf.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8JlVmHd3YgtQmHqRyMjp5v6Kst4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zJ9B6MaxJLUUYVbyja2oUDDl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjVgZoZbiaSM0MiUzz6JUoK6i0o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgvHYeTxNK6WVhhPsYujjiBT.jpg?f=fotoalbum_tile

Wat sfeerfoto's.

Ook al wat verlichting voor garage en evt zolder op de kop kunnen tikken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ez8gYBDTJG5PW7ULiat5o4TO0g8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4SuQct7jPLO2pwev5yJjiB42.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UJO7yWJk4f3O2Rg8GU_-cMGFv_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Dd7fconbZdeT1ffuDmUmvNRk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag heeft de metser wat verder gedaan maar heeft hij ook een andere werf afgewerkt.
zodadelijk nog even 300 extra stenen klaarleggen :D

Ook is de hefbrug voor in de garage geregeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_BFqYIF5xRqGXLtabTB-mQY9nZQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r7QPH8r9OywpMNRd8kpdEo4s.jpg?f=user_large

Deze stempelbrug zorgt voor een open garage en toch voldoende hefvermogen en werkhoogte.

De armen klap je op als je ze niet nodig hebt, wat best handig is.

Hiervoor moet eerst de cassette worden geplaatst alvorens de betonplaat kan gegoten worden maar dat vermoeden had ik al.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dinsterzz92
En weer een stukje verder
Met dit weer schiet het helaas niet op
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nNRriwtAQwPq0A4lYp_UQ10HByY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PADH0I2kr3VNGL5s2oI80Cl8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Nu is het helaas te donker, maar vandaag flink wat meters gemetst!
Wij zijn om clickpvc vloer gegaan voor op zolder. Daar is het droog zodat we het vocht in de OSB niet opsluiten, en dan is die klus al klaar tot we verder kunnen met de rest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rm8T7_kYG7EtIqjxoIgtruY35s4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MBscxewD2itYcPyYWjDWGh8K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PA1trHTefV0f4Jv5QCRptfJ-oo4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugoIUM6VQFMgdmowSMx9R11e.jpg?f=fotoalbum_tile

*430kg lukt net

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pistole

pistole

Frutter

Lekker strak op de weg, zo :p

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Rijdt gelukkig nog prima, had nog veerweg over.
normaal gingen we met de vriendin haar audi tt op 20" gaan 😅 gelukkig hebben we dat niet gedaan

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Met alle balken te verplaatsen en 400 stenen klaar te leggen alsnog een foto van vandaag genomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I9a17yzhpbmxxiLJOOTcLc6mzN8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/weiDsHoQxqi2mCvr7rRJH6rh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DeO8SPRCXOkhLUJTSNwXYngck2s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pWERIymaCPd06IMnETonmSXX.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Zo ziet 1800€ aan verlichting ze dan uit(slechts een fractie betaald) en al vlug even het laminaat uitgelegd om een idee te krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lszhi_MimcEbxedPlDhTbwcKta0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pNXiPYPrJpOTkU9aPUDyS3te.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbsPuW2wF19y-0gqtNeoHv9UiqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8YP0S4b8C15gPnGFBU68sLnO.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dinsterzz92 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:27:
Zo ziet 1800€ aan verlichting ze dan uit(slechts een fractie betaald) en al vlug even het laminaat uitgelegd om een idee te krijgen

[Afbeelding][Afbeelding]
Wat zijn dat voor speciale lampen dan?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste