Showcase: ons zelfbouwhuis

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:03
Een mooie basis heb je al, knap gedaan.
Ik zie grijze en roodbruine holle stenen staan, waar zijn die voor en wat is het verschil?

Denk vooral ook aan je zelf en neem rust als je je niet helemaal lekker voelt. Een paar dagen maakt op een heel bouwtraject niet uit.

Volgend weekend gaat de zomertijd weer in en heb je 's avonds meer tijd en licht als je wat wilt doen.
Heel veel succes en hou ons op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dinsterzz92 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:29:
Vandaag ook wat kunnen doe', vooral het uitzetten van de profielen duurt wat langer.
[Afbeelding]
Gaat wel lekker vlot en liggen kaarsrecht :D
Ziet er goed uit.

Misschien wel makkelijk om met een lijmklem aan een los blok je profiel ''vast'' te zetten, maar ik zou iets nemen wat echt vast zit.

En het lijkt ook wel of je het profiel verplaatst hebt van de ene naar de andere hoek. Ik zou dat niet doen en gewoon op elke hoek een profiel laten staan zodat je peilmaat met laser echt overal waterpas is.

En ben je dit helemaal alleen aan het bouwen of heb je nog wat hulp?

[ Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 18-03-2023 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Laatst online: 23:58
DasNieNix schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:33:
Een mooie basis heb je al, knap gedaan.
Ik zie grijze en roodbruine holle stenen staan, waar zijn die voor en wat is het verschil?

Denk vooral ook aan je zelf en neem rust als je je niet helemaal lekker voelt. Een paar dagen maakt op een heel bouwtraject niet uit.

Volgend weekend gaat de zomertijd weer in en heb je 's avonds meer tijd en licht als je wat wilt doen.
Heel veel succes en hou ons op de hoogte.
Hi
De grijze holle zijn voor onder de gevelsteen, het gedeelte wat onder de grond gaat zitten, daar willen we geen sierstenen voor gebruiken want ga je toch nooit zien.
De rode zijn voor de binnenmuren.
We nemen genoeg rust, ook voor alle medische klachten die we reeds hebben kan het niet altijd volgas zijn. En inderdaad, op die paar dagen komt het echt niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Ernemmer schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:42:
[...]

Ziet er goed uit.

Misschien wel makkelijk om met een lijmklem aan een los blok je profiel ''vast'' te zetten, maar ik zou iets nemen wat echt vast zit.

En het lijkt ook wel of je het profiel verplaatst hebt van de ene naar de andere hoek. Ik zou dat niet doen en gewoon op elke hoek een profiel laten staan zodat je peilmaat met laser echt overal waterpas is.

En ben je dit helemaal alleen aan het bouwen of heb je nog wat hulp?
Goed gezien, dit is door het gebrek aan lijmklemmen 😅. Gisteren nog naar mijn ouders geweest om oa stelling en het idee om extra lijmklemmen mee te nemen maar die was ik dus vergeten. Morgen maar even naar de bouwmarkt, want ook voor alle binnenmuren is het anders onbegonnen werk om die steeds te verplaatsen. Profielen heb ik gelukkig genoeg

Het volledige project is samen met mijn vriendin, die zeker niet onder doet bij de zware werken

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3l3sZTXvhAnMqADHIWNJl8vCiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiTqwBZOHua91qZj09jvPeho.jpg?f=fotoalbum_large
De huidige stand van zaken.
morgen de laatste binnenmuren metsen en dan eindelijk purren. Ik gok morgen nog een 2tal molens aan cement draaien en dan zijn we er wel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dinsterzz92
De verlofdagen zijn er weer, en dus wordt er weer gewerkt!
de eerste laag is volledig afgewerkt en dus kan er omhoog gegaan worden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4rUYWOOfcWzBrNkRhSzTMVhRzSU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TLjYeBM4ZTm4Z72o6lULq8KD.jpg?f=fotoalbum_large
Het gaat nu echt lekker snel!
eerst ga ik overal 3 lagen doen, daarna komt de stellen en gaan ook nieuwe paletten geleverd worden, en op de plaat gedropt worden zodat ik niet steeds naar achter moet lopen voor stenen.
Ik kijk alvast ook al voor lintelen, zodat die ons niet ophouden.

Het gaat vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:51
ik doe zelf enkel de technieken in huis en verbaas me er al over hoeveel tijd overal inkruipt.

Kudo's dat je het vanaf dit stadium allemaal zelf doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Tarkin schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:40:
ik doe zelf enkel de technieken in huis en verbaas me er al over hoeveel tijd overal inkruipt.

Kudo's dat je het vanaf dit stadium allemaal zelf doet!
Wij onderschatten ook steeds hoeveel tijd ergens in kruipt. Vooral omdat je dat hoog tempo niet een week aan een stuk kan volhouden.
het fijne aan deze fase is geen opzet van al je materiaal(betonmolen etc) en ook het opruimen doe je in een halve minuut, dus kan je al vlug een half uurtje wat doet, en dan presteer je effectief iets in dat half uur. Ik geniet ervan nu het zo kan, want de vloer en het dak zullen weer een ander verhaal worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-05 17:06
Met elk project verbaast het mij altijd hoeveel tijd je kwijt bent aan materiaal verzamelen, opruimen en afvoeren. Volgens is dat minimaal 50% van de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:35
barry86 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:57:
Met elk project verbaast het mij altijd hoeveel tijd je kwijt bent aan materiaal verzamelen, opruimen en afvoeren. Volgens is dat minimaal 50% van de tijd
Met goed plannen kan dat echt minder, maar ik herken wel wat je zegt, vroeger begon ik zonder fatsoenlijk plan en dan geldt dat zeker. Nu plan ik grotere dingen zorgvuldiger, maak lijstjes etcetera. Overdag zo schoon mogelijk werken, afval gelijk in een bak gooien. En als ik de dag afsluit, direct opruimen en schoon achterlaten voor de volgende dag. Tweede, toen ik mijn vloer aan het leggen was en op driekwart de oude decoupeerzaag vervangen heb voor een nieuwe die het 500 keer beter, makkelijker en sneller deed. Dat had ik gelijk aan het begin moeten doen. Learning sindsdien: Goed gereedschap is echt het halve werk.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Ook vandaag weer verder gegaan, van de stenen wat ik van overschotten heb kunnen overnemen heb ik nog anderhalve palet over, dus maar gelijk 10 paletten bij besteld.
Ook nog wat kleine steentjes nodig voor vensterbankhoogte te behalen.
morgen even naar de houthandel om planken voor tijdelijke ramen te maken ivm inkijk/wind.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYXp2LmsZbMxrXCBGFH5zBgqkwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYwpe0k01VdUEpNXJaJy5RHG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Dinsterzz92 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:17:
Ook vandaag weer verder gegaan, van de stenen wat ik van overschotten heb kunnen overnemen heb ik nog anderhalve palet over, dus maar gelijk 10 paletten bij besteld.
Ook nog wat kleine steentjes nodig voor vensterbankhoogte te behalen.
morgen even naar de houthandel om planken voor tijdelijke ramen te maken ivm inkijk/wind.
[Afbeelding]
Ziet er netjes uit allemaal. Andere hoogtes hebben ze bij mijn woning niet gebruikt, ze zaagden gewoon een hele steen door midden of namen een paar bakstenen voor de buitengevel om de boel op te hogen.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Het was even stil, maar daarom niet stil gezeten!
de tip genomen om gewoon de stenen bij te zagen.

Het werk neemt wat meer tijd in beslag, maar met dit weer elke avond een 2tal uurtjes kunnen doorwerken loont toch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bi9np8IH5gzfStNUasY4FZ4uUG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85BFsfng7I1bODgJjJMjlxxV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQj-QqliyzofjuKMR-8JlTf1zvU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WSsGd6TPdPIMD9reL3AtQz8J.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RL6AdLnuNtCWD1w7azUxECtffUA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sv0WCwVgcQUx9GVTmwaVD8cB.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYr6EfaG9yEQFrS3_kt0ymkr67A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcOAb27tDySyq6CIuPmkGyzn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4LtHBwN8pRDW2fdKvow5jqdydwc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hqKmcYUPT7xxQMvZWtYFFhNR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-Wnzw9QZQifO4WPwty38bh_JcI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z6xgVXf3Z6ouhChs6VqWfJjT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITj2h07FllclmMa63eQAvAhOH0g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eig4VT4LunszWSkYUlGrd2hU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlJXQUFa-z7X4AYktr7-oxI5pfM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8rOqczOJlCRMhPwV0C2Lyjdt.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Ook vandaag hebben we wat verder gedaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdBpVcmKEg43IUOVSulexi-mDFY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYlMSfOgHJrOTseQc864S1VR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtU_Zha-KkIiQ70PMpDko_Zt-1k=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bDtr2rVWxh5brH58WLcO87Ce.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RXOJxOsArYM9RsKwiLllpIM84IU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AB4SJfkeLvu8L5tYVhmodzlo.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1eeYIQoVpygkjvA0h0ny0bsaE8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a8zh2ihoE9J3KIxcF4e7bjje.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YRaZbdmVD09teS_qv3ntsAhHa44=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zBl3oLvD4UtAKqq6ARgT4zoj.jpg?f=fotoalbum_tile

Rondom gaan we nu voor 8 stenen hoog. In de 9e laag komen de lintel en en wil liefst maar 1x mortel hoeven aanmaken.
morgen nog een dag en ook paasmaandag zal goed worden gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Schiet al lekker op zo.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogvIe9LDRmALpHClFZvGvzVbcUE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eyJAt7Tq8H46M4aKjSAuyoaV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h6llo1EPx4xwvoY3NtlJ__MZ3lw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zb1ASyrQR12Pa0ZNowVx9FXZ.jpg?f=fotoalbum_tile

En dan zijn nu alle buitenmuren af op deze hoogte. Morgen nog binnenmuren wat snel zal gaan gezien er dan gee' ramen oid meer te zagen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Respect hoor! Zijn dat stelkozijnen? Maak je die dan zelf of komen die van de timmerfabriek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Waypoint schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:11:
Respect hoor! Zijn dat stelkozijnen? Maak je die dan zelf of komen die van de timmerfabriek?
Deze maken we zelf en is 1 voor de maat, en 2 op dan folie tegen te hangen voor wind/regen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Mooi project, leuk dat je alle stappen laat zien !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Een punt waar best wat rekenwerk in zit, maar verder vanzelfsprekend lijkt is de vensterbank en raamhoogtes.

Eis 1: alle lage ramen moet de vensterbank op dezelfde hoogte voor het uniforme uiterlijk.
eis 2: je mag niet met je knie tegen een vensterbank kunnen lopen(voornamelijk slaapkamer in het donker)
eis 3: als je in de zetel zit moet je naar buiten kunnen kijken ipv op een vensterbank te zitten kijken
Eis 4: de ramen moet je vanbinnen kunnen lappen zonder opstapje(zijn beiden een 1m70)
Eis 5: in het bureau moet het ook hoog genoeg zijn om een bureautafel onder het vensterbank te krijgen.

Zo komen we op een 75cm vensterbankhoogte en ramen van ongv 1m30 hoog.
De bovenkant van de ramen komt gelijk met de deuren.
In de keuken is de vensterbank hoger om geen spatten van de wastafel te hebben alsook dat je kraan niet voor het raam zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Echt heel mooi om alle stappen te kunnen zien bij het bouwen van je huis.
Zo leer je nog eens wat, al ga ik het je niet nadoen !
Heel veel succes !
Ik kijk om de paar dagen naar de vorderingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-05 19:36

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Mooi om te lezen/volgen! Thanks :D

Als Hollander dan de platte vraag; wa kost da? ^^
Nee, maar serieus; heb je iets van een indicatie van wat nu het verschil is tussen kopen en dat je het nu zelf doet? Moet ik dat meer zien als dat je nu _wel_ je droomhuis kunt krijgen en dat puur kopen onrealistisch duur was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Dat ziet er al goed uit!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Douweegbertje schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:19:
Mooi om te lezen/volgen! Thanks :D

Als Hollander dan de platte vraag; wa kost da? ^^
Nee, maar serieus; heb je iets van een indicatie van wat nu het verschil is tussen kopen en dat je het nu zelf doet? Moet ik dat meer zien als dat je nu _wel_ je droomhuis kunt krijgen en dat puur kopen onrealistisch duur was?
Price breakdown volgt op het einde, om het wat spannend te houden :p

Grofweg waren we met onze eisen tussen de 250 a 300k kwijt om het te laten bouwen.
Voorlopig zitten we nog binnen budget om op 100 te eindigen

Anders was het ook doen aar, maar nu kan je zoveel meer kiezen, over nadenken, gaandeweg nog veranderen zonder na te denken hoeveel meer het gaat kosten..
De vrijheid is het voor ons de moeite waard.

Fijn dat je het leuk vind om alles te volgen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dinsterzz92 op 10-04-2023 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
Goed teamwork daar en flinke vorderingen gemaakt.

Ik had al eens eerder vraag gesteld over de grijze stenen buiten en die worden gebruikt als goedkope onderste laag omdat die niet in het zicht zitten.
Reden voor de rode stenen is waarschijnlijk ook de makkelijker verwerking ten opzichte van de grijze?
Hoe worden de rode stenen afgewerkt en wat doe je met electra en andere leidingen?

Jij hebt uiteraard meer zicht op het eindresultaat dan de kijkers hier maar ben gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
DasNieNix schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:32:
Goed teamwork daar en flinke vorderingen gemaakt.

Ik had al eens eerder vraag gesteld over de grijze stenen buiten en die worden gebruikt als goedkope onderste laag omdat die niet in het zicht zitten.
Reden voor de rode stenen is waarschijnlijk ook de makkelijker verwerking ten opzichte van de grijze?
Hoe worden de rode stenen afgewerkt en wat doe je met electra en andere leidingen?

Jij hebt uiteraard meer zicht op het eindresultaat dan de kijkers hier maar ben gewoon benieuwd.
Hi,
goeie vraag!
de betonstenen(grijze) zijn dan wel sterk, maar niet echt isolerend. De rode(porotherm) zijn thermisch isolerende stenen en den een pak interessanter voor in de woningbouw.
Deze stenen zijn wel zuigend dus daar moet een primer op en die worden dan gestuct.
Elektra kan je gewoon sleuven schijven en dan opsmeren met betonmortel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Dinsterzz92 schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:08:
[Afbeelding][Afbeelding]

En dan zijn nu alle buitenmuren af op deze hoogte. Morgen nog binnenmuren wat snel zal gaan gezien er dan gee' ramen oid meer te zagen zijn.
Begin je altijd met de buitenmuren in de bouw?
Naar mijn idee zijn toch de binnemuren dragend en bepalend voor de constructie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
barry86 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:26:
[...]

Waar buiten en binnenmuren elkaar 'raken' zijn de stenen is verband gelijmd om zo 1 solide geheel te vormen, volgens mij is er niet echt een regel vzan volgorde hierin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Dinsterzz92 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:30:
[...]

Waar buiten en binnenmuren elkaar 'raken' zijn de stenen is verband gelijmd om zo 1 solide geheel te vormen, volgens mij is er niet echt een regel vzan volgorde hierin
Hmm ok. Ja ik ben ook maar "fanatiek hobby klusser" :+ en ook nog eens wonend in Duitsland.
Ik kijk altijd heel geinteresseerd op de bouw hoe ze dingen doen. En daarbij is de standaard Duitse manier om binnenmuren op te trekken. Daarna isolatie materiaal glaswol/PIR tegen de binnenmuur plaatsen en daarna de buitenmuur er omheen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:05
barry86 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:12:
[...]

Hmm ok. Ja ik ben ook maar "fanatiek hobby klusser" :+ en ook nog eens wonend in Duitsland.
Ik kijk altijd heel geinteresseerd op de bouw hoe ze dingen doen. En daarbij is de standaard Duitse manier om binnenmuren op te trekken. Daarna isolatie materiaal glaswol/PIR tegen de binnenmuur plaatsen en daarna de buitenmuur er omheen zetten.
Dit wat je hier ziet is ook de binnenschil, hier komt isolatie tegenaan, een luchtspouw en dan de buitengevel. Normaliter in NL en BE eerst verdiepingshoog binnen, isoleren en dan pas buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
barry86 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 12:26:
[...]

De buitenmuren gaan altijd eerst want die zijn dragend, binnenmuren meestal niet(afhankelijk van de grootte van het huis).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
barry86 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:12:
[...]

Volgens mij bedoel jij het binnenspouwblad, en niet de binnenmuren.

1 buitenspouwblad
2 binnenspouwblad
1+2 buitenmuur
3 binnenmuur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5mQeQBytMauHfC75hJVswMWuN0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hjq3DqlOtENeaeOyv1KGpV5x.jpg?f=user_large

[ Voor 29% gewijzigd door Ernemmer op 12-04-2023 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Ernemmer schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:51:
[...]

Volgens mij bedoel jij het binnenspouwblad, en niet de binnenmuren.
ik denk dat hier de verwarring inderdaad zat.
met buitenmuren, bedoelde ik de buitenste 'ring' van binnenmuren
en met binnenmuren, diegene die de kamers scheiden van elkaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R4CUOxKeQff4-eS2-aMT8cmIP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VB4G3bPZNa6n4vQQtvXD3Tpf.jpg?f=fotoalbum_large
Over de middag vandaag vlug om de lintelen geweest waaronder deze jonge' va' +-150kg.
Nu moet deze een 2,5m de lucht in.
om ons niet te verheffen vragen we aan de kraanman die maandag het hout komt leveren om deze even op zijn plaats te leggen

Terwijl ook een spoiler, dit weekend gaan we de overige lagen afwerken om dan volgende week de balken van het plafond/zoldervloer te beginnen plaatsen!

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Het hout voor de balken laag is geleverd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddPXEIWaV_vgXg6dNOFut4exBdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p31VKz3xcTTZtEwaQFYdtvjY.jpg?f=fotoalbum_large
Alleen komen we nog 2 lagen snelbouw te kort voordat we met deze laag kunnen beginnen.

Nou, geluk, die is vandaag geleverd, alsook alle gevelisolatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieQimCoJ9HvlYLeecfCi92cx808=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I40pSm4cbkEoluG4OvsGyF2h.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yr6-A3Vf6vCGtnJ4UQxEvm2pkCg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Kd6oytUScpunftX8opsXPFO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drzc910lsyzth6lJWeiBWfGDHSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Q7xJeHxcGo44ZLj6k8l9DA9.jpg?f=fotoalbum_tile

Nu was de oprit best smal, en naast de oprit aan de buur zijn kant loopt het best af.
Ik had wat schrik maar de bestuurder had er alle vertrouwen in!

Heb ik ook nog gevraagd of hij kon helpen met de betonbalk te plaatsen, nu er toch een kraan was.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Icry6IuC-L5dHUhFcbcF69gW6U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hT4hSz5wm994VynUMta16Iir.jpg?f=fotoalbum_large

Daar kunnen we nu mee verder, maar hoeven we die toch al niet meer te tillen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:31
Genieten dit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:16

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Dinsterzz92 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:11:
Het hout voor de balken laag is geleverd
[Afbeelding]
Alleen komen we nog 2 lagen snelbouw te kort voordat we met deze laag kunnen beginnen.

Nou, geluk, die is vandaag geleverd, alsook alle gevelisolatie
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Nu was de oprit best smal, en naast de oprit aan de buur zijn kant loopt het best af.
Ik had wat schrik maar de bestuurder had er alle vertrouwen in!

Heb ik ook nog gevraagd of hij kon helpen met de betonbalk te plaatsen, nu er toch een kraan was.
[Afbeelding]

Daar kunnen we nu mee verder, maar hoeven we die toch al niet meer te tillen!
Heeft de architect niet voorgeschreven om een betonnen sokkel te gieten waar die linteel op rust?

De Nederbelg !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Jellabie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:42:
[...]

Heeft de architect niet voorgeschreven om een betonnen sokkel te gieten waar die linteel op rust?
Neen, gezien de beperkte bouwhoogte was het in dit geval geen vereiste

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Ter voorbereiding van de gevelstenen heb ik mij verder ingelezen, en vooral volgend filmpje is heel informatief maar ook kort en krachtig.
https://youtu.be/iFoSE51UHFQ.

Extra puntje over de lintvoegwapening. Die wil je om de 50-60cm hoogte inwerken, in de eerste lagen wat meer. Ook boven ramen wil je die extra. Dit om scheuren in je gevel te vermijden/minimaliseren.

Dit kost best wat maar bespaart een hoop achteraf. Spouw ankers heb je ook nodig ofc, die zijn ook niet gratis, maar anders gaat je gevel het niet houden.

Voor mij was het even geleden, voor jullie kan het ook interessant zijn!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:35
Wat heerlijk om het allemaal te volgen zo, lekker rustgevend zo op de late avond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhr. Satoshi
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:47
Nice project. Veel succes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag hebben we ook de vensterbanken uitgekozen voor buiten.
Deze worden graniet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duB_hhWbpF3AXts4Dl1ZsveanNU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nu7SUuoC8YHGLeYxvWnYzJbN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VdbkIEUY5vntQXxUdMy73FRJ1kc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDiXgps53gBEE8fDbJssUBTj.jpg?f=fotoalbum_tile

Gezien we voor antraciet kozijnen gaan op beige gevel werkt dit mee aan de look waarvoor we gaan. Prijs viel best mee, al blijven het dure vensterbanken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
Dinsterzz92 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 21:13:
Vandaag hebben we ook de vensterbanken uitgekozen voor buiten.
Deze worden graniet
[Afbeelding][Afbeelding]

Gezien we voor antraciet kozijnen gaan op beige gevel werkt dit mee aan de look waarvoor we gaan. Prijs viel best mee, al blijven het dure vensterbanken.
Mooi! Ik denk dat het te laat is… maar ik wil het toch even delen. Voorheen ook bezig geweest met vensterbanken en het viel mij op dat graniet in NL “bijzonder” wordt gemaakt en in DE is het standaard met een normale prijs. Tevens in elke baumarkt verkrijgbaar of op maat bestelbaar. Bij mij zat er meer aan de helft prijsverschil in. Het kan de moeite waard zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
barry86 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:42:
[...]

Mooi! Ik denk dat het te laat is… maar ik wil het toch even delen. Voorheen ook bezig geweest met vensterbanken en het viel mij op dat graniet in NL “bijzonder” wordt gemaakt en in DE is het standaard met een normale prijs. Tevens in elke baumarkt verkrijgbaar of op maat bestelbaar. Bij mij zat er meer aan de helft prijsverschil in. Het kan de moeite waard zijn
Gelukkig hebben we enkel uitgekozen en nog niet besteld (moest nog nameten}
Nu zaten we op 445€/m2 excl. BTW, waar blauwsteen op 210€ zat dit voor vensterbanken van 5cm dik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barry86
5cm dik?
Kun je dan niet beter 2cm pakken met voorplakrand in verzet waardoor het 5cm lijkt?

Ons keukenblad is 4cm “dik” maar daadwerkelijk 2cm. Scheelde enorm in de prijs!

Gewoon weer een idee 😉

Edit: zo uit mijn hoofd was onze vensterbank 3cm Granit en ergens rond de €175,- m2

[ Voor 18% gewijzigd door barry86 op 22-04-2023 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
barry86 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 20:56:
5cm dik?
Kun je dan niet beter 2cm pakken met voorplakrand in verzet waardoor het 5cm lijkt?

Ons keukenblad is 4cm “dik” maar daadwerkelijk 2cm. Scheelde enorm in de prijs!

Gewoon weer een idee 😉

Edit: zo uit mijn hoofd was onze vensterbank 3cm Granit en ergens rond de €175,- m2
Die opzetrand hebben we ook in gedachte gehouden, echter kregen wij het advies voor totaal 5cm te gaan ivm vorst(meer bij blauwsteen dan graniet wel). Verder vind ik ook weinig 5cm graniet online dus ik denk maandag hier nog even over na te bellen.
Fijn dat je dit deelt zodat we toch kritischer er over kunnen nadenken

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dinsterzz92
We zijn eindelijk aan de ramen en deuren uit.

Tip: staar je niet blind op wat 1 producent je kan bieden. Kozijnen worden schüco Living MD, maar deur wordt hörmann. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2ydJYGTfsbbstqHNjmyj91LewI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3nz1Lnm5PnwRgLKnN71RQ8G.jpg?f=fotoalbum_large
de 867 om precies te zijn, wel in RAL7021 zoals de kozijnen.
van 5 fabricanten prijs ontvangen, en schüco zit kwaliteit/prijs voor ons het best, en dan nog met levertijd van 6 weken ipv 12-20 weken bij de anderen.

Tripple glas van verschillende diktes, 7 kamer profielen met 3 afdichtingen, 5 punts sluitingen per raam.
komend weekend en volgende week nemen we verlof om de gevel te metsen zodat er ook kan gemeten worden voor de kozijnen.
morgen en vrijdag die ik na het werk nog de overige snelbouw zodat dat ook achter de rug is.
aan dit tempo hebben we ramen en deuren begin juli, om dan ondertussen ook al het dak te hebben en voor het bouwverlof wind en regen dicht te zijn.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Dinsterzz92
vandaag de eerste werkdag van ons verlof voor de gevel.
we hadden er beiden geen topzin in, maar the show must go on
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_gRSRQ1CeDAjUyjNgTAG3Tg6ZQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzfRHO0ImNaaQvQzpvr1kHAR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O372QV53SgvRdVGVaiEWQOznrTE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8pWH0JhCsiZGv116l5oKJC2f.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OkZj6cyPXlUT207R-1b1e1SvbxM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v89nuZvsePrC47t6vx5Il1nO.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cvKtJxpNpK-dbV1t25LHtAPY-fI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g3PyD27jDf4HoJDazbGtiwXy.jpg?f=fotoalbum_tile

terwijl mijn vriendin rond ging voor de isolatie te plaatsen, boren en pluggen kloppen, ging ik rond met de betonstenen.
Na even uitmeten waar de gevelsteen moet beginnen, was de 2e laag betonstenen te hoog. 5cm.
Dus 120 stenen 5cm inkorten om netjes uit te komen. Op zich ging het ook wel goedkomen, maar wil geen risico dat de oprit ergens lager moet worden en er betonsteen zichtbaar wordt.
Met het overgebleven cement van vandaag even snelbouw op de betonbalk gemetst, zo hoop ik elke avond af te sluiten zodat ook dat klaar raakt.
Komende 8 dagen volgt er elke dag een update, dus stay tuned!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:59
Schiet al mooi op!
Ik blijf me toch afvragen hoe recht dit is/wordt door het metselen zonder profielen. Het zal ongetwijfeld kloppen, dus mijn opmerking is niet kritisch bedoeld. Meer verbazing omdat het mij zelf nooit zo zou lukken :) Met een metselkoord vind ik het al lastig zat.

Succes! En genoeg foto’s blijven maken/delen *O* *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dinsterzz92
marcelcee schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:16:
Schiet al mooi op!
Ik blijf me toch afvragen hoe recht dit is/wordt door het metselen zonder profielen. Het zal ongetwijfeld kloppen, dus mijn opmerking is niet kritisch bedoeld. Meer verbazing omdat het mij zelf nooit zo zou lukken :) Met een metselkoord vind ik het al lastig zat.

Succes! En genoeg foto’s blijven maken/delen *O* *O*
haha, de truk zit 'm in de voorbereiding
voor deze laag heb ik op elke hoek een steen gemetst de avond voordien.
Hier span ik dan mijn koord langs om alles netjes en correct te hebben.
Echter voor deze 2 lagen had ik geen zin om mijn profielen te stellen.
Deze stenen zijn 9cm breed, en de gevelstenen 10cm.
Dus voor de sierstenen moet ik dan de profielen verplaatsen. Dus de profielen worden zeker gebruikt, echter pas vanaf de siersteen laag.
En 's avonds ruimen we netjes op, dus zie je vaak geen profielen/metskoord op de foto's, maar deze gebruiken we zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 19:52
Gaat hard zo het bouwen. Volg nu het topic vanaf het begin, en super gaaf dat je het allemaal zelf doet. 👍💪

En laat de foto's maar komen 😀

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dinsterzz92
ook vandaag weer wat uren er op zitten.
Gister geen zin, vandaag te warm :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulrJIXrmx2r7_ohtwU-PEdvV45k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ydlWGFqbTNDtR3iz9CXFPUh1.jpg?f=fotoalbum_large
de onderste stenen konden netjes op de hoek van de stenen onder de DPC(zwarte folie)
deze hoeksteen kan dan daar terug netjes op. Zo zijn alle 4 de hoeken gedaan en morgen kan daar dan metserskoord aan gespannen worden om de hele rij te metsen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvGlHWscGoWjKYA5__48xpgitfs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4JbQc7NQb69Z9hot84XELjlp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ee4Yb-214i2VSR9kif5s5JGhWZY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnjIpO6YwICylWsjD3GwgOam.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Agts-o8ePHLVa5q9iN8639380ik=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KhBOPoHvj3PJhE2K9ES31IT1.jpg?f=fotoalbum_tile

deze eerste laag is echt lastig om te doen, omdat je op de grond zit te werken. Niet zo fijn voor de rug en knieën maar het moet gebeuren.
Met het overige cement dan weer boven de ramen verder gedaan, en nu het zo rondom af sluit begint het best op een huis te lijken!
vandaag weinig zin om alle stenen te zagen, dus dit zal voor morgen zijn, en morgen dan ook gevelstenen beginnen klaarleggen, al twijfel ik er aan om een bobcat te huren met vorken om rondom paletten klaar te zetten..
ik hoop dat de sierstenen een pak sneller gaan, want dit motiveert nu niet echt :D

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Maandag hebben we gedaan wat iedere Belg doet op een Belgische feestdag. Jawel we zijn naar Nederland geweest!
En dan specifiek hbm machines.
De vriendin had de geniale ingeving om een bolderkar aan te schaffen om de stenen rond te rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZOwDrFxDEshCIX_r7dkbg_FH2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YNreKWWrvOI0ckDGXaSB46NR.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren hebben we verder de betonstenen gemetst, dus weinig spannend.
Maar vandaag zijn we zowaar aan de sierstenen begonnen!
voor ons een grote stap omdat het hierdoor op een woning begint te lijken :D
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtDs7S6NSw64auyawCbBFNz3jo8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJT99O5sN3SLjPt1SIXaeTHn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/brxUeFoYbYg_3rEBERwV1KPo4D4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JUwISeIYw9CKjTZG0j22PldW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4MYr-PqywF1OzjSeNbLnZOLNlhc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZHHe7rqypCfbHVZvtMSiefRY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zx3NIF17g_a3vk6_BLPhWk7I2jU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QiA2UxjXUgBW2SjhLP2XahYU.jpg?f=fotoalbum_tile

Hiervoor zijn dus wel de profielen opgesteld en wordt alles netjes recht.
3 lagen is de eerste stap, daarop komt de zwarte folie en dan terug stenen met onze fancy spouwventilatieroosters(scrabble iemand?)
maar die zie je morgen pas!
#cliffhanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-05 19:52
Gaaf dat je al het metselwerk ook zelf doet.
Zit je zelf eigenlijk ook in de bouw, of heb je al eerder gemetseld ?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Dinsterzz92
choman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:40:
Gaaf dat je al het metselwerk ook zelf doet.
Zit je zelf eigenlijk ook in de bouw, of heb je al eerder gemetseld ?
Ik doe als beroep in de verste verte niets met bouw (meer).
mijn eerste woning was casco en heb ik heel veel zelf gedaan, en in vorige werken heb ik zowat alles bij elkaar wel gedaan. Het scheelt ook dat we handig zijn, al zeg ik het zelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZWsFY-EkIkWrLKNcPZQgaSGOeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nw6km4L6Pq05AQBDmvu33AUI.jpg?f=fotoalbum_large

Als 5?6? Jarige zat het wel al in de vingers!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Live action report!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWpzvq5jrY4QNyfyjMd_r3U2dk8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JKGFwr9vAad4NZTOxQ0VYrBr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dVrY4ionFRSbEhYo2F_3mioo50=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnRu9vk3PKRshdVA6ltAF87m.jpg?f=fotoalbum_tile

De 2e rij isolatie is een feit!
Bij 22 graden niet zo heel fijn, gelukkig deze middag metsen in de schaduw.
belangrijk is dan om de stenen goed vochtig te houden zodat ze niet al het water gelijk uit je cement zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08:35
Dinsterzz92 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 12:12:
Live action report!
[Afbeelding][Afbeelding]

De 2e rij isolatie is een feit!
Bij 22 graden niet zo heel fijn, gelukkig deze middag metsen in de schaduw.
belangrijk is dan om de stenen goed vochtig te houden zodat ze niet al het water gelijk uit je cement zuigen.
Heel leuk om te volgen!
Ik heb hier een grote uitbouw in mn eentje gebouwd en heb erg veel gehad aan de heftruck die ik van mn pa kon lenen. Misschien een oud shoveltje of boncatje t overwegen waard om te kopen en later weer te verkopen.

Tape je de isolatieplaten niet af?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Makrolon schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Heel leuk om te volgen!
Ik heb hier een grote uitbouw in mn eentje gebouwd en heb erg veel gehad aan de heftruck die ik van mn pa kon lenen. Misschien een oud shoveltje of boncatje t overwegen waard om te kopen en later weer te verkopen.

Tape je de isolatieplaten niet af?
Ik zit elke dag rond te kijken op sites, veilingen.. Voor bobcat of graafkraantje, maar tot nu toe geen geluk.
De platen tapen we wel af, maar pas als we aan de stenen beginnen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Vandaag ondanks de hitte toch verder gewerkt.
Achteraan zijn er 2 rijen bij gekomen en is er ruimte gelaten voor de dorpel.
aan de zijkant hebben we de waterkering vastgemaakt en een nieuwe laag op gemetst. Hier kunnen we nog aa' de platen om de naden af te rapen wat morgen zal gebeuren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8Uk40PzftA7hLjrajC9-PhDCic=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tWP1b473vSihZYftzXR4AyPZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBF6dbeT5fyNX7FMidE_UpryOGM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8G10qXBIAidsY9a26xyCeQW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/86Qzd2R_DLqRuhpzErtItx29bbg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mb3PP7bi3EzLtEbGUQa7EYSS.jpg?f=fotoalbum_tile

Ook Onze spouw ventilatieroosters mogen we niet vergeten!
doet dit meer dan een open voeg? Het zou ongedierte meer moeten buiten houden, maar we vinden het vooral een finishing touch. Het zit 'm in de details, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 19:55
Gaaf dat je dit project zelf aangaat! Ben heel benieuwd hoe het eindresultaat eruit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trommelaap
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 11:49
Dinsterzz92 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:43:
[...]

Ook Onze spouw ventilatieroosters mogen we niet vergeten!
doet dit meer dan een open voeg? Het zou ongedierte meer moeten buiten houden, maar we vinden het vooral een finishing touch. Het zit 'm in de details, toch?
Supergaaf project!

Wij hebben die roostertjes niet bij onze woning (wel bij de aanbouw) en hier zijn het vooral hommels die de spouw weten te vinden.

You should never underestimate the predictability of stupidity | PVoutput: Franeker - ZZW 3440WP

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DasNieNix
Sierstenen zal niet zo snel gaan als de binnenbladen met de grote stenen snel thuis methode maar het begin is er en als het buitenblad er staat lijkt het ook gelijk op een echt huis.

@trommelaap Voor de stootvoegen kan je ook klemmen kopen tegen hommels en ander vliegend spul. Hornbach heeft ze onder de naam bijenbekjes, geen idee of dat de officiële naam is (stootvoegrooster?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trommelaap
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 11:49
DasNieNix schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:56:
[...]
@trommelaap Voor de stootvoegen kan je ook klemmen kopen tegen hommels en ander vliegend spul. Hornbach heeft ze onder de naam bijenbekjes, geen idee of dat de officiële naam is (stootvoegrooster?).
Thnx voor de tip

You should never underestimate the predictability of stupidity | PVoutput: Franeker - ZZW 3440WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noeleke
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18-12-2024
Dinsterzz92 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:40:
[...]

Ik zit elke dag rond te kijken op sites, veilingen.. Voor bobcat of graafkraantje, maar tot nu toe geen geluk.
De platen tapen we wel af, maar pas als we aan de stenen beginnen.
Kun je de veilingen niet vinden, of niet winnen? :+

Hier in de buurt zit een veilingbedrijf dat elk week superveel minigravers in de veiling heeft staan. Geen idee waar je ergens zit, maar misschien is transport te regelen?

Weet niet of dit mag op het forum, maar het bedrijf heet Epic Auctions

Ik heb zelf een minigraver voor een week gehuurd en verbaas me hoeveel sneller grondwerk gaat met zo'n ding, moest bijna huilen toen ik hem weer moest inleveren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 19:50
Dinsterzz92 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:06:

Tip: staar je niet blind op wat 1 producent je kan bieden. Kozijnen worden schüco Living MD, maar deur wordt hörmann. [Afbeelding]
van 5 fabricanten prijs ontvangen, en schüco zit kwaliteit/prijs voor ons het best, en dan nog met levertijd van 6 weken ipv 12-20 weken bij de anderen.
Mooi om te volgen! Mag ik vragen waar je de kozijnen en deuren besteld hebt? Ga je ze zelf monteren? Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje, en kwam op dezelfde merken uit, Shuco & Hormann. Nu nog een leverancier :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Noeleke schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:23:
[...]

Kun je de veilingen niet vinden, of niet winnen? :+

Hier in de buurt zit een veilingbedrijf dat elk week superveel minigravers in de veiling heeft staan. Geen idee waar je ergens zit, maar misschien is transport te regelen?

Weet niet of dit mag op het forum, maar het bedrijf heet Epic Auctions

Ik heb zelf een minigraver voor een week gehuurd en verbaas me hoeveel sneller grondwerk gaat met zo'n ding, moest bijna huilen toen ik hem weer moest inleveren :X
Vinden wel, maar winnen. Ik zoek er gene van 2018, mag gerust ouder zijn, we kunnen er zelf aan werken.
maar ik hou zeker die epic auctions in de gaten want die kende ik nog niet.
Betreffende transport hebben we in het begin speciaal een zware jeep en aanhanger gekocht voor zelf zaken te vervoeren(stenen, balken, materiaal..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
GhandiHarder schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:52:
[...]

Mooi om te volgen! Mag ik vragen waar je de kozijnen en deuren besteld hebt? Ga je ze zelf monteren? Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje, en kwam op dezelfde merken uit, Shuco & Hormann. Nu nog een leverancier :)
De kozijnen komen van raamwinkel.be.
Meeste keuze, snelle levering(8 weken) goede support. En Je mag ze zelf plaatsen (je kan wel hulp van hun 'huren'.
we hebben zo'n. 6 zaken afgelopen, slechts 3 offertes gekregen. De andere 3 reageren gewoon niet meer.
prima voor ons, maar spijtige manier van zaken doen..

Er was nog 1 plaatselijke schuco verdeler, maar daar is het al een maand wachttijd voor het eerste bezoek..

Nu bij raamwinkel kan je gaan wanneer je wil, en voor het opmeten heb je enkel Ruwbouw en dorpels nodig. Voor ons heel handig want tegen dat de kozijnen er zijn is de gevel ook klaar en lopen we geen vertraging op.

Hormann wachten we enkel nog op definitieve prijs gezien we voor een elektroslot kiezen die we met de domotica kunnen aansturen.

De laatste aanpassingen(draairichtingen) aan de kozijnen gingen we vandaag doen, echter was er een update fout gegaan op hun website waardoor sommige dingen niet kloppen. 30min na melding werden we gelijk opgebeld door de sales die dan meedacht en gelijk voor een oplossing zorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Dinsterzz92 schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 19:55:
[...]

voor het opmeten heb je enkel Ruwbouw en dorpels nodig.
Ramenman hier, dat is best gevaarlijk. (Heb er niet echt op gelet, maar je bent belg he?)

Uw ramen staan links en rechts en boven 2cm achter de dag. Dus achter uwe gevelsteen.

Ideaal is dat uw binnendag 5cm groter is dan uw buitendag. (Links 5cm, rechts 5cm, boven 5cm)

Als je uw ramen wilt meten ten opzichte van uw binnendag moet je echt wel uw buitendag erg goed uitmeten en metselen zodat de ramen daar 2cm achter staan.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Jellabie schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 12:53:
[...]

Ramenman hier, dat is best gevaarlijk. (Heb er niet echt op gelet, maar je bent belg he?)

Uw ramen staan links en rechts en boven 2cm achter de dag. Dus achter uwe gevelsteen.

Ideaal is dat uw binnendag 5cm groter is dan uw buitendag. (Links 5cm, rechts 5cm, boven 5cm)

Als je uw ramen wilt meten ten opzichte van uw binnendag moet je echt wel uw buitendag erg goed uitmeten en metselen zodat de ramen daar 2cm achter staan.
Hi, terechte opmerking!
Onze binnendag wordt 10cm groter dan de dagmaat zelf.
Dus 2,5cm voor het kozijn + speling voor de binnenafwerking.
We hebben een plan gekregen van de leverancier hoe het allemaal precies moet zijn om geen problemen te hebben.
Nu, voor de berging en wc raam, moet de gevel al best hoog zij' dus gaa' we alsnog de gevel afmetsen alvorens op te meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-05 16:02

Rzaan

Altijd zoekende

Dinsterzz92 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:06:

Tip: staar je niet blind op wat 1 producent je kan bieden. Kozijnen worden schüco Living MD, maar deur wordt hörmann. [Afbeelding]
Waar ga je de deur kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Rzaan schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:50:
[...]

Waar ga je de deur kopen?
Bij de plaatselijke hormann dealer. Alleen wacht die nu nog op prijs voor het electroslot.
Ik gok op een 5000€ voor de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Dinsterzz92 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:02:
[...]

Bij de plaatselijke hormann dealer. Alleen wacht die nu nog op prijs voor het electroslot.
Ik gok op een 5000€ voor de voordeur.
Ah, ik zag iets met een website uit Polen staan.
Ik dacht je de deur misschien daar vandaan haalde.

Ik zoek zelf een 'houten' deur - zowel buiten- als binnenzijde - in een Schüco Living Variant kozijn.
Wat ik tot nu toe gevonden heb, kost een godsvermogen.
Gaat al richting de 8 - 9 - 10K.

[ Voor 21% gewijzigd door Rzaan op 06-05-2023 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-05 20:05
Net even snel het topic doorgenomen.
Wat GAAF!
Heel veel succes en plezier met de bouw en alles erna.
Ik zal het topic nu geregeld bekijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Om duidelijkheid te hebben heb ik even volgende vraag uitliggen bij de architect.
De volgende laag worden de houten balken (bruggen.
Deze komen op de muren te liggen, en daarbovenop komt de gegoten ringbalk.
echter de ene partij raad mij aan om ook de balken mee in de ringbalk te gieten, de andere partij dan weer om de balken tussen snelbouw te metsen en enkel daarbovenop de ringbalk.
Voor opzet als voor beton te gieten/wapenen is dit een heus verschil.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9fmEkdobyCtDtyOokhFbAezS6X8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gEadPjOGAyZpkdgoLzub99b0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvADifDl7sSxNECM7G85GdBPJgw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XirqKKS9Rglkfcom2Rzvc0Zp.jpg?f=fotoalbum_tile

Gezien Dit de eerstvolgende stap wordt alvorens aan het dak kan worden begonnen kunnen we hier even niet mee verder.
mijn vriendin heeft de ingenieurs op haar werk ook aangesproken, maar dit laat ook op zich wachten helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanthine
  • Laatst online: 28-04 11:50
Leuk topic! Ik heb alles in een boekje bijgehouden met fotos via een HP Sprocket :9

Ik ben in januari 2020 begonnen en woon er sinds september 2022 in (toen was het leefbaar maar nog niet 'klaar').

De totale kost van de woning is bij mij wel nog steeds een stukje duurder dan een sleutel op de deur woning, maar dat komt ook omdat ik overal de beste materialen/technieken gebruikt heb, nergens is op bespaard. + Pastorij stijl is sowieso al de duurste manier van bouwen (brikken, dakpannen, ramen, .... letterlijk alles kost meer in pastorij stijl).

Wat je zelf doet, doe je beter. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 20:31

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Dinsterzz92 Je geeft meerdere keren aan het te warm vinden in de zon, nu gaan we natuurlijk het seizoen in van het mooie weer. Wordt het niet simpelweg tijd om een easy up partytent aan te schaffen voor op de werkplaats?

Leuk project en dus bookmarked!

@Jellabie Deze moet jij denk ik ook volgen, misschien kan je zelfs Jupiler sponsoren :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Falcon schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:39:
@Dinsterzz92 Je geeft meerdere keren aan het te warm vinden in de zon, nu gaan we natuurlijk het seizoen in van het mooie weer. Wordt het niet simpelweg tijd om een easy up partytent aan te schaffen voor op de werkplaats?

Leuk project en dus bookmarked!

@Jellabie Deze moet jij denk ik ook volgen, misschien kan je zelfs Jupiler sponsoren :P
Way ahead!
De partytent heb ik inderdaad al, de warmte op zich vind ik fijn, en helpt voor de artritis, maar erin werken 😅.

Fijn dat je het een leuk project vind en vaste lezer wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 14:57
Ik ga dit ook verder volgen, lijkt me interessant om voor mijn eigen verbouwing ook nog wat inspiratie op te doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

azerty schreef op maandag 8 mei 2023 @ 10:17:
Ik ga dit ook verder volgen, lijkt me interessant om voor mijn eigen verbouwing ook nog wat inspiratie op te doen ;)
Ik ben ook aan het verbouwen en heb daar ook een topic aan gewijd.
Probeer zoveel mogelijk adressen en indien mogelijk ook prijzen te geven.
Gaat minder om het bouwkundige (al probeer ik dat wel met mijn beperkte kennis daarvan)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Falcon schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:39:

Ik denk dat het eerst tijd is dat Jupiler mij eens zou sponsoren :P

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-05 09:13
Ik zou je poriso muren even afdekken aan de bovenzijde. Er komt nu best wat regenwater in de steen vanaf boven en in de gaatjes.

Straks heb je je vloer er op en zit dat water opgesloten, dit duurt echt onwijs lang voor het weer droog is.

Ik heb een werk gehad en bij 1 woning duurde het maanden voor de blokken goed droog waren en er gestuct kon worden. Ik zou de de bovenzijde even afdekken met dpc of iets dergelijks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Dinsterzz92 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 17:11:
Om duidelijkheid te hebben heb ik even volgende vraag uitliggen bij de architect.
De volgende laag worden de houten balken (bruggen.
Deze komen op de muren te liggen, en daarbovenop komt de gegoten ringbalk.
echter de ene partij raad mij aan om ook de balken mee in de ringbalk te gieten, de andere partij dan weer om de balken tussen snelbouw te metsen en enkel daarbovenop de ringbalk.
Voor opzet als voor beton te gieten/wapenen is dit een heus verschil.
[Afbeelding][Afbeelding]

Gezien Dit de eerstvolgende stap wordt alvorens aan het dak kan worden begonnen kunnen we hier even niet mee verder.
mijn vriendin heeft de ingenieurs op haar werk ook aangesproken, maar dit laat ook op zich wachten helaas.
Even hierop terugkomen
Deze ochtend had ik al antwoord van de architect.
Het was niet optie 1 of B maar optie IIIAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xnYtCP9zDOJml7bTsVM9xbvkm8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4K1szb1UgIlagrKdNCycmh2I.jpg?f=fotoalbum_large
Op de binnenmuren mag ik de balken opleggen. Aan de buitenmuren moet ik deze ankers gebruiken.
Voor het complete ga ik wel deze overal gebruiken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Het is best kalm geweest bij het huis door werk, prive en migraine aanvallen, maar we hebben niet stil gezeten.
al het materiaal voor de ringbalk en de houten draagbalken komt deze week aan.
Dit houdt in dat tegen eind deze week de snelbouw constructie af zal zijn, de bekisting voor de ringbalk af gaat zijn, en als het weer het toelaat trommelen we de buren op om 1,7m3 aan beton te verwerken en gieten.

We gaan morgen ook in gesprek met een dakdekker om mogelijks het houtwerk voor het dak uit te besteden. Dit voor snelheid vooral. Zelf doen kan ook, maar de tijd dat het in beslag gaat nemen om dan droog te zitten willen we liever ergens anders aan besteden. Het dak toedekken zullen we nog altijd zelf doen. Voor het complete dak incl pannen was het budget 20k, omdat we wel voorzien hadden om het te laten doen. Blijkt dat we het alsnog zelf doen sparen we lekker uit natuurlijk.

Geen plaatjes deze keer, enkel praatjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Knap hoor. Altijd veel respect voor dat veel Belgen dit naast hun werk doen. Jullie leren volgens mij daarmee ook veel meer, gekozen het vaak generatie op generatie overgebracht wordt. Moet er met 51 jaar zelf niet aan denken, zo'n groot en lang traject. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:57

Mickey77

Allround ICT-er

@Dinsterzz92 Ja ik ben er ook zo een die mee lurkt. Als Hollander en eigenaar van een gedateerde vakantie woning (die ik tzt volledig zou willen vervangen) ben ik ook zeer geïnteresseerd in het financiële deel. Dus ik hoop dat je daar ook het een en ander zou willen delen. Zeker als je slimme manieren vind om de kosten te drukken.

Een vraagje: in de eerste post heb je een aantal renders geplaarst en al vanaf het begin vond ik de aanblik met het ene raam wat afbreuk doen aan het totaal van de buitenkant. Kijkend naar je tekeningen moet dat de ruimte zijn die je aanduid als 'Dressing'.

Aangenomen dat je daar kasten van vloer tot plafond gaat plaatsen, heb je daar geen raam nodig. Maar voor het aangezicht zou ik er toch even over nadenken of je niet toch iets kunt doen met die kale muur. Op een later moment kun je er altijd een boom of klimop plaatsen maar iets aanpassen in de muur is dan lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Mickey77 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 16:23:
@Dinsterzz92 Ja ik ben er ook zo een die mee lurkt. Als Hollander en eigenaar van een gedateerde vakantie woning (die ik tzt volledig zou willen vervangen) ben ik ook zeer geïnteresseerd in het financiële deel. Dus ik hoop dat je daar ook het een en ander zou willen delen. Zeker als je slimme manieren vind om de kosten te drukken.

Een vraagje: in de eerste post heb je een aantal renders geplaarst en al vanaf het begin vond ik de aanblik met het ene raam wat afbreuk doen aan het totaal van de buitenkant. Kijkend naar je tekeningen moet dat de ruimte zijn die je aanduid als 'Dressing'.

Aangenomen dat je daar kasten van vloer tot plafond gaat plaatsen, heb je daar geen raam nodig. Maar voor het aangezicht zou ik er toch even over nadenken of je niet toch iets kunt doen met die kale muur. Op een later moment kun je er altijd een boom of klimop plaatsen maar iets aanpassen in de muur is dan lastig...
Hi
Ik snap je bedenken over die hoek, maar voor de buitenkant hebben we daar wat oplossingen voor.
Ik zat er in het begin ook mee. Evt zelfs de gevelsteen ter grootte van het raam wat dieper leggen met vensterbank, maar we gaan voor de aanpak in de voortuin die later aan bod komt.
Ook alles van prijzen wordt op het einde uit de doeken gedaan.pas als het huis bewoond wordt is alles goed, waar als er nu nog aanpassingen gebeuren kloppen de prijzen niet meer.

Voor op dit forum niet van groot belang als het 'n paar 100€ afwijkt, maar voor onze eigen berekening wel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Ook hebben we niet stil gezeten en is de snelbouw fase eindelijk af!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htBR-9C80H2B9P9eAmCo2SrP7ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ChlE3Ilw9uGcMQxhoSEYw1pT.jpg?f=fotoalbum_large
De vensterbanken en ringbalk materialen zijn nog niet geleverd, maar dit weekend gaan we de bekisting voor de ringbalk klaarmaken.
Als die klaar is kunnen alle balken er in, dan de osb en dan de zeilen om de boel wat droger te houden.
In tussentijd doen we ook verder aan de gevel want de ringbalk moet dan toch uitdrogen.
Volgend weekend staat het gepland om de balk te gieten, en daarvoor schakelen we de buren in die gelukkig willen helpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:33
Echt respect voor alle werkzaamheden! Ik vind het ook erg leuk om te volgen.

Er viel me wel een ding op aan de laatste foto. Dit is toch niet recht te noemen? Hoe ga je dit goed krijgen? Of liggen deze stenen nog niet vast ivm de ringbalk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mAD89twwTI37kcHXyggdC0F3EI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cp4fcTfhG1ydlmWmmrObe4bb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinsterzz92
plattie83 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:31:
Echt respect voor alle werkzaamheden! Ik vind het ook erg leuk om te volgen.

Er viel me wel een ding op aan de laatste foto. Dit is toch niet recht te noemen? Hoe ga je dit goed krijgen? Of liggen deze stenen nog niet vast ivm de ringbalk?

[Afbeelding]
Deze staan nog los omdat ze bijgewerkt moeten worden.
De binnenmuren waren eerst en stonden niet perfect waardoor de andere niet goed passen, maar dit wordt wel nog aangepakt. Dit is ook het enige stukje waar ik dit heb

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Gisteren was het overige bouwmateriaal geleverd.
we hebben 16 platen verzaagd in stroken van 40cm als bekisting voor de ringbalk.
De wapening voor de ringbalk zijn elementen van 8 meter en niet erg handig of goed bruikbare lengte.
door de elementen per 4m of gepast te zagen, en eenmaal op de muur terug te lassen is dit veel praktischer. Wapening is licht overberekend dus dit slijpen en herlassen mag volgens de ingenieur dan ook.
De bekisting komt uiteraard aan beide zijden en wordt met slagpluggen gemonteerd. Hierdoor blijven ze aan de muur hangen, maar ik maak nog genoeg 'bruggen' voor er over zodat deze niet open valtAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7s9pjPvK4Rm3LULIv8HkECEg9U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZtPLlNQ6fCdL7wj8Qhu7FFG.jpg?f=fotoalbum_large

De levering was wat later dus de ringbalk zal niet dit Weekend gegoten worden tenzij ik maandag heeeel veel zin heb

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barry86
En toen gingen we op vakantie? ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dinsterzz92
barry86 schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:32:
En toen gingen we op vakantie? ;)
Door drukte op het werk alsook de hitte hebbe' we idd even stil gelegen.
Wel gaan we de gevel laten metsen om tempo er in te houden en eind september het dak laten doen.
voorlopig dus idd even geen progress, maar juli komen er flink wat updates :D

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Opnieuw een live action report.
De wapening voor de ringbalk is geplaatst en gelast.
Nu komt de bekisting.
Dit zijn 'watervaste' vezelplaten die met slagpluggen op de muur zitten.
Als de buitenkant ook gedaan is komen hier nog houten 'klemmen' over zodat ze niet open vouwen.
Om de platen makkelijk te plaatsen schroef ik houten plankjes tegen de binnenkant zodat die zo op de muur kan leunen terwijl ik de slagpluggen boor en klop.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lvWPBJRO1_CGZ3EMIQ4k380mGM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3iAPdA13eU2vLdR0sF9oZI0x.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F2GBWn-fi-hgG5--kh2uAChCzM0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lyzdNRI4ASlCm6cAzweXvJaP.jpg?f=fotoalbum_tile

Vandaag zou dit wel klaar moeten zijn.

Voor vrijdag en dit weekend een 5,5ton kraan gehuurd die we oa gaan gebruiken om het beton in te dumpen. En dan de bak op hoogte te brengen voor de ringbalk.
pomp wagen was te duur, en emmers is te arbeidsintensief :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Het is officieel, vandaag de offerte voor de dakwerken getekend.
het isoleren en pannen doen we wel nog zelf. Maar het houtwerk en zinkwerk laten we doen. Dit zou rond eind september zijn.
verder is de bekisting voor de ringbalk helemaal af en kunnen we verder metsen aan de sierstenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Q5HqSuuVCgibNaU3TjR_kygxDU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y8N5jHVAZx0XUU2ugLaRHe2T.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v_69BQRtcHH2n9U3b6U3_bms5tw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5iGrPKAuBSGuaAz0SKbXdma.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcdenboer
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-05 11:58
Wow, respect! Erg leuk om te lezen.

Ik was benieuwd naar de isolatie waardes van je isolatie materiaal. (Rc waarde)

Wat mij verder opviel, ik ben zelf in NL met een aannemer een huis aan het bouwen. In NL wordt de vloer geïsoleerd op de fundering gelegd. (Geïsoleerde kanaalplaatvloeren in mijn geval) Daarbovenop worden de binnenmuren geplaatst. Zo heb je geen koude brug. Bij jou zijn de muren dus op je fundering geplaatst als ik het goed begrijp?

Ook laten wij in NL alle electra in de bovenvloer lopen, dus hebben we alleen een zandcement vloer met vloerverwarming erin.

Alle riolering hangt aan de fundering onder de geïsoleerde vloer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

jcdenboer schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:46:
Wow, respect! Erg leuk om te lezen.

Ik was benieuwd naar de isolatie waardes van je isolatie materiaal. (Rc waarde)

Wat mij verder opviel, ik ben zelf in NL met een aannemer een huis aan het bouwen. In NL wordt de vloer geïsoleerd op de fundering gelegd. (Geïsoleerde kanaalplaatvloeren in mijn geval) Daarbovenop worden de binnenmuren geplaatst. Zo heb je geen koude brug. Bij jou zijn de muren dus op je fundering geplaatst als ik het goed begrijp?

Ook laten wij in NL alle electra in de bovenvloer lopen, dus hebben we alleen een zandcement vloer met vloerverwarming erin.

Alle riolering hangt aan de fundering onder de geïsoleerde vloer.
In het België is het de gewoonte van riolering - betonvloer - water en electriciteit - isolatie - vloerverwarming - zandcement - afwerkvloer.

Ivm de koude brug, dat is de reden dat de eerste rij stenen met ytong blokken is gemetseld.

@Dinsterzz92 laatste keer dat ik een betonpomp had laten komen was dat een dikke 300€ dacht ik. Lijkt mij niet erg duur? En op een dik uur zit het beton er in.

[ Voor 8% gewijzigd door Jellabie op 29-06-2023 05:42 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1934340

Wow, een eigen huis bouwen lijkt me erg leuk en ben van plan zelf ook een eigen huis te bouwen... ooit. Maar helaas ben ik daar nu nog een beetje jong voor.
Iemand in mijn familie had ook ooit een eigen huis gebouwd, groot en zelfs met een eigen zwembad. Helaas is dat alles wat ik me er nog van kan herinneren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinsterzz92
Jellabie schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 05:26: .

@Dinsterzz92 laatste keer dat ik een betonpomp had laten komen was dat een dikke 300€ dacht ik. Lijkt mij niet erg duur? En op een dik uur zit het beton er in.
Voor 2m3 ging ik tegen de 700€ zitten incl pompen

De pomp wagen is 385€+btw, en beton is 144€/m3 + BTW.
Ik heb het gemak ervan overwogen maar voor 2m3 wilden ze niet rijden.
morgenvroeg komt de kraan en kan ik mijn idee uitvoeren, nu maar hopen dat het zo goed gaat als gedacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 14:57
Als je iets van een kubel/stortbak met hendel hebt om je beton in te doen gaat dat zeker wel lukken. Hebben wij voor een ringbalk bij een schuur ook gedaan. Als het een bak is zonder mechanisme om de beton uit te laten lopen gaat het denk ik wat moeilijker zijn.

Succes ermee :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dinsterzz92
azerty schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 10:57:
Als je iets van een kubel/stortbak met hendel hebt om je beton in te doen gaat dat zeker wel lukken. Hebben wij voor een ringbalk bij een schuur ook gedaan. Als het een bak is zonder mechanisme om de beton uit te laten lopen gaat het denk ik wat moeilijker zijn.

Succes ermee :)
Die kon ik niet direct huren in mijn omgeving helaas.
met de kraan is ook niet gelukt, als die hoog genoeg kwam kilte de bak al vanzelf en liep het er uit.
dan maar met de hand. Ondertussen al 25 zakken cement, 1000kg grind, tientallen emmers later en we zitten nu op 35 van de 48lm te gieten. Nog een goed uurtje door doen en dan zijn we wel klaar. Gelukkig heb ik hulp van men buurman met 3 is het nu wel goed te doen.
1 mixt, 1 giet, en de ander giet van molen/kruiwagen in emmers.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste