Toon posts:

Showcase: ons zelfbouwhuis

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:59
Een mooie basis heb je al, knap gedaan.
Ik zie grijze en roodbruine holle stenen staan, waar zijn die voor en wat is het verschil?

Denk vooral ook aan je zelf en neem rust als je je niet helemaal lekker voelt. Een paar dagen maakt op een heel bouwtraject niet uit.

Volgend weekend gaat de zomertijd weer in en heb je 's avonds meer tijd en licht als je wat wilt doen.
Heel veel succes en hou ons op de hoogte.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dinsterzz92 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:29:
Vandaag ook wat kunnen doe', vooral het uitzetten van de profielen duurt wat langer.
[Afbeelding]
Gaat wel lekker vlot en liggen kaarsrecht :D
Ziet er goed uit.

Misschien wel makkelijk om met een lijmklem aan een los blok je profiel ''vast'' te zetten, maar ik zou iets nemen wat echt vast zit.

En het lijkt ook wel of je het profiel verplaatst hebt van de ene naar de andere hoek. Ik zou dat niet doen en gewoon op elke hoek een profiel laten staan zodat je peilmaat met laser echt overal waterpas is.

En ben je dit helemaal alleen aan het bouwen of heb je nog wat hulp?

[Voor 19% gewijzigd door Ernemmer op 18-03-2023 17:51]

• Dinsterzz92
  • Nu online
DasNieNix schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:33:
Een mooie basis heb je al, knap gedaan.
Ik zie grijze en roodbruine holle stenen staan, waar zijn die voor en wat is het verschil?

Denk vooral ook aan je zelf en neem rust als je je niet helemaal lekker voelt. Een paar dagen maakt op een heel bouwtraject niet uit.

Volgend weekend gaat de zomertijd weer in en heb je 's avonds meer tijd en licht als je wat wilt doen.
Heel veel succes en hou ons op de hoogte.
Hi
De grijze holle zijn voor onder de gevelsteen, het gedeelte wat onder de grond gaat zitten, daar willen we geen sierstenen voor gebruiken want ga je toch nooit zien.
De rode zijn voor de binnenmuren.
We nemen genoeg rust, ook voor alle medische klachten die we reeds hebben kan het niet altijd volgas zijn. En inderdaad, op die paar dagen komt het echt niet.

• Dinsterzz92
  • Nu online
Ernemmer schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 17:42:
[...]

Ziet er goed uit.

Misschien wel makkelijk om met een lijmklem aan een los blok je profiel ''vast'' te zetten, maar ik zou iets nemen wat echt vast zit.

En het lijkt ook wel of je het profiel verplaatst hebt van de ene naar de andere hoek. Ik zou dat niet doen en gewoon op elke hoek een profiel laten staan zodat je peilmaat met laser echt overal waterpas is.

En ben je dit helemaal alleen aan het bouwen of heb je nog wat hulp?
Goed gezien, dit is door het gebrek aan lijmklemmen 😅. Gisteren nog naar mijn ouders geweest om oa stelling en het idee om extra lijmklemmen mee te nemen maar die was ik dus vergeten. Morgen maar even naar de bouwmarkt, want ook voor alle binnenmuren is het anders onbegonnen werk om die steeds te verplaatsen. Profielen heb ik gelukkig genoeg

Het volledige project is samen met mijn vriendin, die zeker niet onder doet bij de zware werken

• Dinsterzz92
  • Nu online

De huidige stand van zaken.
morgen de laatste binnenmuren metsen en dan eindelijk purren. Ik gok morgen nog een 2tal molens aan cement draaien en dan zijn we er wel

• Dinsterzz92
  • Nu online
De verlofdagen zijn er weer, en dus wordt er weer gewerkt!
de eerste laag is volledig afgewerkt en dus kan er omhoog gegaan worden!

Het gaat nu echt lekker snel!
eerst ga ik overal 3 lagen doen, daarna komt de stellen en gaan ook nieuwe paletten geleverd worden, en op de plaat gedropt worden zodat ik niet steeds naar achter moet lopen voor stenen.
Ik kijk alvast ook al voor lintelen, zodat die ons niet ophouden.

Het gaat vooruit!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:24
ik doe zelf enkel de technieken in huis en verbaas me er al over hoeveel tijd overal inkruipt.

Kudo's dat je het vanaf dit stadium allemaal zelf doet!

• Dinsterzz92
  • Nu online
Tarkin schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:40:
ik doe zelf enkel de technieken in huis en verbaas me er al over hoeveel tijd overal inkruipt.

Kudo's dat je het vanaf dit stadium allemaal zelf doet!
Wij onderschatten ook steeds hoeveel tijd ergens in kruipt. Vooral omdat je dat hoog tempo niet een week aan een stuk kan volhouden.
het fijne aan deze fase is geen opzet van al je materiaal(betonmolen etc) en ook het opruimen doe je in een halve minuut, dus kan je al vlug een half uurtje wat doet, en dan presteer je effectief iets in dat half uur. Ik geniet ervan nu het zo kan, want de vloer en het dak zullen weer een ander verhaal worden

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:20
Met elk project verbaast het mij altijd hoeveel tijd je kwijt bent aan materiaal verzamelen, opruimen en afvoeren. Volgens is dat minimaal 50% van de tijd

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:42
barry86 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:57:
Met elk project verbaast het mij altijd hoeveel tijd je kwijt bent aan materiaal verzamelen, opruimen en afvoeren. Volgens is dat minimaal 50% van de tijd
Met goed plannen kan dat echt minder, maar ik herken wel wat je zegt, vroeger begon ik zonder fatsoenlijk plan en dan geldt dat zeker. Nu plan ik grotere dingen zorgvuldiger, maak lijstjes etcetera. Overdag zo schoon mogelijk werken, afval gelijk in een bak gooien. En als ik de dag afsluit, direct opruimen en schoon achterlaten voor de volgende dag. Tweede, toen ik mijn vloer aan het leggen was en op driekwart de oude decoupeerzaag vervangen heb voor een nieuwe die het 500 keer beter, makkelijker en sneller deed. Dat had ik gelijk aan het begin moeten doen. Learning sindsdien: Goed gereedschap is echt het halve werk.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Nu online
Ook vandaag weer verder gegaan, van de stenen wat ik van overschotten heb kunnen overnemen heb ik nog anderhalve palet over, dus maar gelijk 10 paletten bij besteld.
Ook nog wat kleine steentjes nodig voor vensterbankhoogte te behalen.
morgen even naar de houthandel om planken voor tijdelijke ramen te maken ivm inkijk/wind.

• Olympialooping
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08:26
Dinsterzz92 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:17:
Ook vandaag weer verder gegaan, van de stenen wat ik van overschotten heb kunnen overnemen heb ik nog anderhalve palet over, dus maar gelijk 10 paletten bij besteld.
Ook nog wat kleine steentjes nodig voor vensterbankhoogte te behalen.
morgen even naar de houthandel om planken voor tijdelijke ramen te maken ivm inkijk/wind.
[Afbeelding]
Ziet er netjes uit allemaal. Andere hoogtes hebben ze bij mijn woning niet gebruikt, ze zaagden gewoon een hele steen door midden of namen een paar bakstenen voor de buitengevel om de boel op te hogen.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee