Goed, na 6-en-een-half jaar mijn Roborock S5 te hebben gebruikt ben ik wel toe aan iets nieuws. An sich werkt hij perfect maar een paar dingen zijn doen mij toch overstag gaan. Plattegrond doet maar 1 verdieping. Dus als ik hem boven wel eens wil laten draaien moet ik eerst de plattegrond clearen (of hij raakt echt helemaal in de war omdat hij denkt dat hij ergens is wat niet bestaat). En de deweilfunctie is gewoon niks. Een nat doekje wat onder de robot hangt. Dat kan toch wel beter inmiddels.
Dus: dan ga je op zoek en dan zie je door de bomen het bost niet meer haha
Budget: €800~€900. Yes een hoop geld maar als ik er weer zoveel jaar mee doet is het me dat wel waard.
Eisen:
- 'laag' model (of retractable Lidar), ik zal exact de hoogte nog even nameten
- Multi-functional-dock
- Bekend merk (dus goede app en goede ondersteuning)
- Dweilfunctie wat meer is dan een nat doekje wat over de grond sleept
- Iets van schoonmaakmiddel ondersteuning maar ik doe gerust zelf wat allesreiniger in de water-tank
- edit: geen huisdieren of tapijt. Wel deurmat
Mijn ouders hebben een Dreame
L20 Ultra, op kantoor staat een Roborock Qrevo Master. Beide mop pads met multi-functional dock. Alleen wat ik dus een soort vreemd vind. Huidige robot heeft een water-tankje die de boel vochtig houd. Deze maakt de mod pads nat en gaat aan de gang. Vooral op kantoor zie je dat na een halve minuut echt al (veel) minder water zichtbaar is waardoor ik me afvraag hoe goed dat nou echt schoon maakt.
Ik denk dus dat ik een robot met een watertankje wil hebben. Dit lijkt echter niet standaard te zijn (en soms ook erg lastig te vinden). Bij alle "roller style mops" zie je dit wel, deze reinigen ook continue de mops.
Dan kom je dus uit bij de Mova Z60 Ultra Roller, de Narwall Flow of bijv de Dreame Aqua Roller 10. Maar dit zijn weer robots die écht een stuk duurder zijn. Dat vind ik ook weer niet nodig.
Dan heb je nog Ecovacs met de Omni X9 of X11 (de laatste bij een bol.com seller voor €900), maar ik had van dit merk nog nooit gehoord. Nou zegt dat neit alles natuurlijk....
Ik denk dat het hele roller gebeuren nog (te) nieuw is? Heeft dit zich al bewezen? Of kan ik toch beter voor een traditioneel systeem gaan? Of heeft iemand een andere suggestie?
edit:
De hoogte die ik heb is ~9.5cm een robot als de Mova Z60 Ultra Roller (die nu €900) kost past dus net net met z'n 9.6cm
[
Voor 3% gewijzigd door
Mattie112 op 03-01-2026 13:47
]