Het grote Smart #1 topic

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ston
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-09 12:52
AadvanFulpen schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:00:
Ik rijd standaard altijd met eco drive, s-pedal aan en alle assistentie uit. Ik heb de indruk dat bij de update 1.6.0, s-pedal krachtiger werkt en de #1 nòg soepeler rijdt. Wellicht is het een illusie, in iedere geval blij mee. Nu nog de ontvangst van DAB verbeteren.
Ik gebruik niet het S-pedal maar heb wel de recuperatie op maximaal staan in de eco stand en ik had ook het gevoel dat hij ietsje sterker afremt dan eerst. Ik deel deze mogelijke illusie dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Ston op 22-08-2025 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:51
OTA update lukt niet bij onze #1.
Automatisch starten en handmatig starten geeft hetzelfde resultaat.
Meer mensen last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKzLySIpuQWiVPtYU8i7sgT93hM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CpJb4U6OLp3HO2gdgXuLi7bO.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door driel24 op 26-08-2025 10:27 ]

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 07:46
driel24 schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:32:
OTA update lukt niet bij onze #1.
Automatisch starten en handmatig starten geeft hetzelfde resultaat.
Meer mensen last van?

[Afbeelding]
Zie deze discussie op Facebook Smart group: https://www.facebook.com/share/p/1FLwCxmnYA/?
Samengevat: Heeft te maken met kastje van de leasemaatschappij; update moet bij de dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:01
MarcelGr schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 13:52:
[...]

Zie deze discussie op Facebook Smart group: https://www.facebook.com/share/p/1FLwCxmnYA/?
Samengevat: Heeft te maken met kastje van de leasemaatschappij; update moet bij de dealer.
Ik heb het zelfde probleem en nog geen toegang tot de FB groep. Maar ik neem aan dat dit de OBD dongle is die de lease maatschappij plaatst? Kan deze niet gewoon (tijdelijk) worden verwijderd?

edit: nevermind. Er zit geen dongle in het OBD slot..

edit 2: naast het obd slot zat een doorluskabel naar het kastje van justlease + het obd slot. Voor de zekerheid Justlease gebeld met de vraag of ik deze even tijdelijk mocht ontkoppelen om de update uit te voeren. En jawel, dit werkte vlekkeloos. Nu op 1.6.0.

[ Voor 23% gewijzigd door Tricto op 28-08-2025 13:04 ]

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bLjkns09Mhk23C-P5vhdMgGwibk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7Hs4G0SfG7kBr6v3tBTq4zKD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Wim H op 28-08-2025 15:42 ]

• Wim H
Zie foto hierboven..

Kun je misschien aangeven waar de doorluskabel zit? Hier namelijk ook een 1 van justlease waarbij de ota niet wil lukken

[ Voor 58% gewijzigd door Wim H op 28-08-2025 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Het is die witte stekker. Zat bij mij extra vast met een Ty rip die heb ik losgeknipt. Gewoon de witte stekker er uit. Updaten en er terug in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Tricto schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 17:12:
Het is die witte stekker. Zat bij mij extra vast met een Ty rip die heb ik losgeknipt. Gewoon de witte stekker er uit. Updaten en er terug in doen.
Bedankt voor je reactie.
Stekker los gehaald maar geen update.. compleet systeem gereset maar niks lukt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
Wim H schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 09:55:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Stekker los gehaald maar geen update.. compleet systeem gereset maar niks lukt helaas.
Stond de update wel als beschikbaar op je scherm? Want dit helpt alleen tegen de foutmelding die komt bij het uitvoeren van de update.

Ter info: Ik heb bij de foutmelding voor update 1.5.2 wel eens de fabrieksinstellingen gedaan. En kreeg daarna 1.5.2 nooit meer aangeboden. Ik krijg pas een nieuwe melding bij 1.6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
Tricto schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 10:45:
[...]

Stond de update wel als beschikbaar op je scherm? Want dit helpt alleen tegen de foutmelding die komt bij het uitvoeren van de update.

Ter info: Ik heb bij de foutmelding voor update 1.5.2 wel eens de fabrieksinstellingen gedaan. En kreeg daarna 1.5.2 nooit meer aangeboden. Ik krijg pas een nieuwe melding bij 1.6.0.
De update stond beschikbaar in de app maar niet op het scherm. Ik heb nog versie 1.5.0 en dit zou volgens het scherm in de auto de meest recente zijn..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
Ah ja dat probleem staat los van de stekker. Dat heb ik ook heel lang gehad. Ik ben gisteren van 1.5.0 naar 1.6.0 gegaan. Je zou contact op kunnen nemen met smart zelf. Volgens mij had ik eens op het duitse forum gezien dat die de update opnieuw kunnen pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
Ik had met 1.5.2 ook problemen en heb contact gehad met Smart. Die hebben geprobeerd deze te pushen, maar dat werkte ook niet. Moest vervolgens naar de werkplaats waar ze het voor mij geïnstalleerd hebben.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste