Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 405 406 Laatste
Acties:

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:22
Geen matches
fub schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:16:
[...]

Maar de sensor doet het wel, en ik krijg ook een grafiek en de waarde wordt geupdate in mijn dashboard en alles. Ik heb een helper gemaakt die met die waarde rekent. Dus die integratie werkt gewoon, voor alles wat ik kan nagaan en zie.
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
sensor:
  - platform: rest
    name: "Weerstation"
    resource: "~[URL]"
    value_template: "{{  value_json.temp | float(0) }}"
    device_class: "temperature"
    scan_interval: 330
    state_class: "measurement"
    unique_id: "weerstation"
Ik heb de URL weggelaten, want daar zit mijn persoonlijke key in. Maar het resultaat van de GET is bijvoorbeeld
code:
1
{"datum":"13-07-26","tijd":"22:15","temp":24.6}
Zou je de URL willen tonen (bijv in MO-tags) en dan je persoonlijke key kunnen vervangen voor insert_personal_key_here?

Home Assistant HP T630, ☀️ PV (Enphase, 4000 Wp) 6 x IQ8+ ZW, 2 x IQ8+ NW, 2 x IQ8+ ZO, 🔋 Zendure SF 2400AC (5.76 kWh)

• fub
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:15

fub

Geen matches
CappieL schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 10:07:
Zou je de URL willen tonen (bijv in MO-tags) en dan je persoonlijke key kunnen vervangen voor insert_personal_key_here?
Nee, want de naam van het dorp waar ik woon staat in de URL. En je komt toch niet aan een key, want die moet de beheerder van het weerstation met de hand voor jou aanmaken, dat is niet de een of andere online flow die je zelf kunt doorlopen.

Maar als je niet een lokaal weerstation hebt waarvan je contact hebt met de beheerder, dan is er nog altijd de Open Meteo API. Ook een REST API die je kunt uitlezen: https://open-meteo.com/en/docs. (Er is ook een standaared integratie maar die levert niet alle data die beschikbaar is. Via die docs kan je je eigen API call samenstellen met de data die jij wil hebben.)

[ Voor 30% gewijzigd door fub op 15-07-2026 11:00 ]

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:37
Geen matches
Card Nox schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 17:12:
Mensen die hier de Tesla Fleet API werkend hebben gekregen in Home Assistant, ik krijg het maar niet voor elkaar, hulp is welkom.
Iemand? Wil er graag voor betalen, ik krijg het simpelweg niet voor elkaar... |:(

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Geen matches
Card Nox schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:07:
[...]

Iemand? Wil er graag voor betalen, ik krijg het simpelweg niet voor elkaar... |:(
Ik heb zelf geen Tesla, maar wat gaat er mis? Claude gaf al aan dat "de Tesla Fleet API-integratie is berucht om zijn setup-frictie"

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Geen matches
Card Nox schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:07:
[...]

Works on my machine... Wat wil je weten?
Pagina: 1 ... 405 406 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags ("Taal: yaml" in de visuele editor) om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.