Wie o wie kan mij helpen.
Ik heb niet zoveel kennis van het systeem waar homeassistant op draait helaas.
Heb vorige jaar HA op een Pi geinstaleerd en het lukt mij aardig om een dashboard te maken met verschillende automatiseringen en zelf nu een Esphome project.
Echter geeft mijn HA nu een foutmelding.
Ik kan niet meer updaten, ik kan mijn instelling pagina's niet laden.
Eigenlijk kan ik alleen nog mijn dashboard bekijken.
Als ik automatiseringen aan wil passen krijg ik de volgende melding:
Deze automatisering kan niet worden bewerkt vanuit de gebruikersinterface, omdat deze niet is opgeslagen in het bestand automations.yaml of geen ID heeft.
Als ik naar de ontwikkelingstool of mijn systeem wil krijg ik het volgende:
Error while loading page developer-tools.
Wie o wie kan mij uit de brand helpen, ik zou graag meer van het onderliggende systeem willen leren maar ben helaas niet zo onderlegd met PC's software / programmeren ervan.
Enige wat ik kon doen is de stekker van de Pi er uit en er weer in maar dat veranderd niks.
Er staan wel back-ups op maar geen idee hoe dat werkt..
EDIT:
Ik denk dat het weer werkt!
Na 15 keer geprobeerd te hebben te updaten na de nieuwste versie kwam die er eindelijk door en lijkt alles weer te werken.
Ik verwacht dat er tijdens de vorige update poging iets niet goed is gegaan of hij net even de verbinding verloren heeft.
Het lukt niet om de update te starten omdat die niet beschikbaar was maar uit eindelijk toch gelukt na tig keer herstarten.
[
Voor 28% gewijzigd door
Daan_96 op 28-04-2026 21:18
]
Plannen voorbereiden: Renovatie Boerderij > Hout CV, 300L SWW, 1500L CV buffer, 15.000WP, 3-fase Victron Mulri RS, 48kWh LFP