Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 382 383 Laatste
Acties:

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maeslant schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 21:45:
Ik gebruik de ingebouwde Linkplay, daar ga ik eens in duiken. Super tip.
Kijk ook even naar de open issues van de Linkplay integratie, als ik dat zo bekijk is er niet al te lang geleden een verandering van onderliggende library geweest en lees ik dat de integratie nog niet 'feature complete' is.

Als ik in de source code zoek naar de 'extra' key, zie ik Linkplay daar niet tussen als integration.
Hier zie je hoe de Media Player van de Cast integration de 'extra' keys wel ondersteunt.

Maar wellicht kan je het ook over een andere boeg gooien. De Linkplay integratie heeft ook een custom action linkplay.play_preset en daar geef je de preset op van jouw device. Als je op jouw apparaat een preset aanmaakt en deze aanroept met deze action, wordt misschien wel de metadata getoond?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09:54
Vraagje: domotica staat een beetje stil.hier maar wel een issue met een Heiman HS1SA-E zigbee rookmelder.

Opeens krijg ik af en toe twee harde piepjes te horen. Ik heb er al een stofzuiger langs gehouden en de batterij staat in HA op 62%.

Iemand een idee hoe dit te fixen of beter om te vervangen door een Frient Rookmelder?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:56

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@FJP84 batterij vervangen. Niet afgaan op het percentage dat je ziet in HA: bij lithiumbatterijen is het lastig om een accuraat percentage te bepalen omdat de ontlaadcurve zo vlak is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k_7of_1h0iFEVG48wFB5a1c-LL8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/LFouCxrne6QrmtgfvzMzhaGA.png?f=user_large
Dit soort apparaatjes proberen een batterijpercentage te benaderen door naar de spanning te kijken, maar dat is bijna niet te doen. Maar je rookmelder geeft wel aan dat hij niet meer blij is met z'n batterij, dus vervangen dat ding :)

[ Voor 19% gewijzigd door Gizz op 12-03-2026 10:15 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Pagina: 1 ... 382 383 Laatste

Let op:
Zet je code tussen [code=yaml] [/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.

Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.