Ik heb een 1" variant van tinytronics op 28mm2 pijpwerk en merk geen flow problemen.SuperKris schreef op maandag 2 december 2024 @ 23:47:
Gave oplossing! Dat wil ik ook wel gaan installeren als mijn Amber 95 straks ook geïnstalleerd is!
Heeft iemand ervaring met dit soort flow meters? https://nl.aliexpress.com/item/1005004815940142.html
Ik heb een paar van dit soort aliexpress dingen besteld. Ik krijg het idee dat ze niet al te positieve invloed op de flow hebben, maar deze 1 1/4 inch variant lijkt wel te doen. De levensduur en nauwkeurigheid heb ik alleen wat twijfels over. Iemand hier ervaring mee?
Ook ben ik benieuwd hoe je gemakkelijk meerdere flowmeters zou kunnen aansluiten. Ik heb er nog niet direct een keihard doel voor, maar het lijkt mij interessant om te zien waar de flow naar toe loopt, en zo met temperatuur sensoren de vermogens te berekenen. Mijn plan is namelijk om een buffervat en 2 losse afgifte systemen te maken.
Deze was erg makkelijk aan te sluiten op de module van leejouw, ik had er nog een verlengkabel voor gekocht en klaar.
Ik ben toch terughoudend over de nauwkeurigheid. Aan de ene kant geloof ik de flow wel. Maar mijn dt is 3.5 en mijn flow rond de 1700 en dat geeft mij ongeveer de meest efficiënte amber van het land wat ik niet direct wil geloven
Ik heb zelf analoge flowmeters en die werken prima om te zien waar de flown heen gaat en het klopt wel ongeveer.