Ramses II 868MHz communicatie via evofw3 en ramses_rf

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:16

oshiro

Chill, dude.

Hallo allen,

Ik heb Ramses RF versie 53.2 (soort van) draaiend via een bordje van @immrmkw (waarvoor mijn dank!).
Alles werkt eigenlijk naar verwachting, zolang ik de known_list niet invul (dus ik kan mooi meegenieten met de installatie van alle buren om me heen). Ik zie mijn volledige installatie, kan temperaturen aanpassen, klepstanden bekijken, OpenTherm-data uitlezen van de OTB, etcetera.
Nu wil ik ook mijn mechanische ventilatie toevoegen, en moet ik dus werken met het schema en de known_list.
Schema invullen heeft geen negatief effect, maar ook maar één regel toevoegen aan de known_list zorgt voor de onderstaande fout in de logs:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2026-01-19 21:10:51.454 ERROR (MainThread) [homeassistant.config_entries] Error setting up entry RAMSES RF for ramses_cc
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config_entries.py", line 762, in __async_setup_with_context
    result = await component.async_setup_entry(hass, self)
             ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/config/custom_components/ramses_cc/__init__.py", line 168, in async_setup_entry
    await broker.async_setup()
  File "/config/custom_components/ramses_cc/broker.py", line 147, in async_setup
    if v.get(CONF_COMMANDS)
       ^^^^^
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'get'

Wat ik ook invul aan devices in de known_list, ik blijf bovenstaande fout houden. Inmiddels weet ik zo goed en zo kwaad niet meer waar ik het moet zoeken...
Ik heb de integratie al gewist, opnieuw gedownload, cache gewist, opnieuw herladen na het wissen van cache, maar de boel werkt niet totdat ik de known_list leeghaal.
Is dit nu iets wat ik zelf fout doe, of is dit een bug?

[ Voor 5% gewijzigd door oshiro op 19-01-2026 21:25 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

• ebroerse
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 23:26
oshiro schreef op maandag 19 januari 2026 @ 21:21:
Is dit nu iets wat ik zelf fout doe, of is dit een bug?
In (maintainer van Ramses RF) heb n.a.v. je post een nieuw issue 444 op GitHub geopend.
Heb wel meer info van je nodig.
Voeg daar dus zo veel mogelijk info toe, dan zal ik er naar kijken.
Pagina: 1 2 3 Laatste