[AMD Radeon RX7000 series] Levertijden & Prijzen Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
IRyujinl schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:06:
[...]

NR Info is de officiele reseller van XFX.
Ze zeggen een officiële reseller te zijn inderdaad, kwam ik ook tegen, maar goed, dat kan iedereen op zijn website zetten. Op de website van XFX, of op bijvoorbeeld AMD's partnersite waar vele resellers van AMD based producten te vinden zijn kom ik ze dan bijvoorbeeld weer niet tegen. Ook weer iets dus wat het niet direct betrouwbaarder zal maken voor veel consumenten, waarom kan ik immers in een oogopslag niet verifiëren dat ze inderdaad zijn wie ze zeggen.

Maar ook dan weer de vraag, waarom verkopen via marketplace, dat een bedenkelijke reputatie met het naleven van consumentrechten heeft en niet via Amazon zelf, wat een goede reputatie heeft.

En let wel, ik zeg niet dat er wat mis is met die shop, ik zeg alleen dat ik rode vlag na rode vlag zie.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 02-01-2023 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:58
Hij verkoopt al HEEL lang xfx kaarten daar en is gewoon betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
meljor schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:19:
Hij verkoopt al HEEL lang xfx kaarten daar en is gewoon betrouwbaar.
Wat is heel lang? Mogelijk hebben we andere definities, ik zie een actieve periode van nog geen 2 jaar op Amazon / Amazon Marketplace, met slechts 11 reviews, dat zou ik beoordelen als extreem kort. Als die info niet klopt op Amazon dan is natuurlijk wel kwalijk omdat het vragen oproept die misschien niet terecht zijn.

Wat ik verder vooral mis zijn de 'after sales' ervaringen, dat die kaart geleverd wordt geloof ik wel, maar wat gebeurt er als die kaart na 2.5 jaar stuk gaat, gaat ie dan moeilijk doen of levert ie gewoon per ommegaande een vervangende kaart conform onze wetgeving zonder gedoe. En gaan ze niet vragen de kaart op te sturen naar Portugal bijvoorbeeld tegen hoge kosten voor de Nederlandse consument (wat wettelijk gezien niet mag). Want juist dat zijn vaak de zaken die bij dit soort verkopers mis gaat, niet de initiële sale, maar de aftersales en daar is geen ervaring over te vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door Dennism op 02-01-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
Velen (ook hier) hebben rx 6000 en rx 7000 kaarten van hem gekocht.

Mijn xtx merc xtx kon ik dichtbij afhalen via mp en was nog geseald (had zich bedacht en wilde NV vanwege VR). Hier zit ook een bon bij van nrinfo Amazon...

Wat zijn relatie met XFX precies is weet ik ook niet maar hij heeft eigenlijk altijd wel scherpe prijzen als er genoeg voorraad is en is ook altijd de eerste met voorraad dus neem aan dat hij erg korte lijntjes heeft.

Bijv. De xtx is al meerdere keren uitverkocht geweest bij hem.

[ Voor 38% gewijzigd door meljor op 02-01-2023 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdBurn89
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-07 13:36
Dennism schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:24:
[...]

Wat is heel lang? Mogelijk hebben we andere definities, ik zie een actieve periode van nog geen 2 jaar op Amazon / Amazon Marketplace, met slechts 11 reviews, dat zou ik beoordelen als extreem kort. Als die info niet klopt op Amazon dan is natuurlijk wel kwalijk omdat het vragen oproept die misschien niet terecht zijn.

Wat ik verder vooral mis zijn de 'after sales' ervaringen, dat die kaart geleverd wordt geloof ik wel, maar wat gebeurt er als die kaart na 2.5 jaar stuk gaat, gaat ie dan moeilijk doen of levert ie gewoon per ommegaande een vervangende kaart conform onze wetgeving zonder gedoe. En gaan ze niet vragen de kaart op te sturen naar Portugal bijvoorbeeld tegen hoge kosten voor de Nederlandse consument (wat wettelijk gezien niet mag). Want juist dat zijn vaak de zaken die bij dit soort verkopers mis gaat, niet de initiële sale, maar de aftersales en daar is geen ervaring over te vinden.
Volgens mij loopt garantie via XFX zelf, dus dat moet geen probleem zijn.

AMD Ryzen 7700X | Asus Rog Strix B650E-F | NZXT H7 Flow | NZXT Kraken X73 | AMD Radeon XFX 7900XT 310 Merc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 08:43
Indien de Amazon verkoper van XFX kaarten NR INFO is, dan kan je die vertrouwen. Dat is een erkende XFX reseller. Mijn XFX RX 7900 XTX Merc 310 heb ik daar ook gehaald en alles was prima.

Maar zeker waakzaam blijven met Amazon Marketplace verkopers. Er zijn ondertussen meerdere aanbieders van die kaart en geen idee of ze allemaal even betrouwbaar zijn.

@Dennism Heb jij het over NR INFO of een andere verkoper? NR INFO heeft veel positieve beoordelingen hoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3ocvi5nk2KCh4PEirJJx4P4wBA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qUZJOBabJZc2ON5L3SbGbiTe.png?f=user_large

Die is ook actief op alle EU sites van Amazon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Skyline GT-R schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:13:
Indien de Amazon verkoper van XFX kaarten NR INFO is, dan kan je die vertrouwen. Dat is een erkende XFX reseller. Mijn XFX RX 7900 XTX Merc 310 heb ik daar ook gehaald en alles was prima.

Maar zeker waakzaam blijven met Amazon Marketplace verkopers. Er zijn ondertussen meerdere aanbieders van die kaart en geen idee of ze allemaal even betrouwbaar zijn.

@Dennism Heb jij het over NR INFO of een andere verkoper? NR INFO heeft veel positieve beoordelingen hoor.
[Afbeelding]

Die is ook actief op alle EU sites van Amazon. :)
Dat is grappig, want dit zie ik dus niet.

Ik zie als ik op de link eerder in dit topic click en dan op NR Info click dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kOjU8Oh.png

En dan:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oa3uUP4.png

Ik zie dus totaal andere data dan dat jij ziet... Zeer handig, en zeer vertrouwenwekkend weer van Amazon.....
ColdBurn89 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:06:
[...]

Volgens mij loopt garantie via XFX zelf, dus dat moet geen probleem zijn.
Dat kan in Europa eigenlijk niet, immers in zowel onze landelijke wetgeving als de overkoepelende europese is de verkoper en niemand anders het wettelijke aanspreekpunt voor een conform product (wat wij in de volksmond garantie noemen).

Een fabrikant hoeft wettelijk gezien geen garantie te geven, maar mag dit wel doen. Dit is dan echter geen vervanging voor de wettelijke garantie, maar altijd een toevoeging, waar XFX eigen (en dus strengere) voorwaarden aan mag stellen dan dat de verkoper wettelijk gezien mag. Daarom is het eigenlijk altijd juridisch gezien te preferer garantie met de verkoper op te lossen en niet met de fabrikant.

Ik ben ook wel benieuwd of XFX inderdaad haar leven gebetert heeft, ik was vroeger XFX 'fan', maar na o.a. dit draadje en meer soortgelijke berichten destijds ben ik gestopt XFX producten te kopen. XFX weigert garantie af te handelen

[ Voor 31% gewijzigd door Dennism op 02-01-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
Aah. Jij kijkt op Amazon NL. Mijn screenshot is van op Amazon DE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Skyline GT-R schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:25:
Aah. Jij kijkt op Amazon NL. Mijn screenshot is van op Amazon DE :)
Ik heb niet direct specifiek daarvoor gekozen, ik heb deze link gebruikt, zoals eerder gepost door @ColdBurn89 in deze post: ColdBurn89 in "[AMD Radeon RX7000 series] Levertijden & Prijzen"

Maar dat is dus ook weer iets wat niet handig is imho, want met zoveel beoordelingen ziet het er al weer een stukje betrouwbaarder uit dan bijv. op Amazon nl zoals ik het schijnbaar zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyMars
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 12:25
Kan de kans bestaan dat het een ‘kopie’ is om vertrouwen te wekken?

Ik heb via nr info nu een merc 7900 xtx besteld, is zoals ik lees in de berichten aangekomen bij transport en moet tussen morgen en 5 jan aankomen maar begin hem nu toch wel te knijpen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdBurn89
JimmyMars schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:12:

Ik heb via nr info nu een merc 7900 xtx besteld, is zoals ik lees in de berichten aangekomen bij transport en moet tussen morgen en 5 jan aankomen maar begin hem nu toch wel te knijpen :/
Dan krijg je toch gewoon je geld terug van Amazon? Kan me niet voorstellen dat Amazon hier dan niets mee doet.

AMD Ryzen 7700X | Asus Rog Strix B650E-F | NZXT H7 Flow | NZXT Kraken X73 | AMD Radeon XFX 7900XT 310 Merc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Huh? Wat bedoel je hiermee? NR INFO is een prima toko, nog geen slechte dingen over gehoord. Je moet alleen wel rekening houden met de vrij lange levertijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R

Er niets mis met die verkoper; nogmaals :) Het is een echte XFX reseller. Shipping is via DPD en dat duurt even voor die uit Portugal hier in BE / NL zijn. Ik heb weet van 5 Merc 310 XTX's die daar besteld zijn en allemaal prima toegekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meljor
Ja maar.....ja maar...ja maar wat als ..en als....en 13 jaar gelden was xfx slecht bladiebladie

Tjongejonge.

Niks mee aan de hand, punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyMars
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 02-07 12:25
Vrij apart dat er verschillende beoordelingen zijn voor dezelfde reseller niet? Ik doelde eerder op of je je kan voordoen als een gerenommeerde reseller. Oftewel de boel kan oplichten. Maar goed misschien zie ik spoken omdat er redelijk wat geld bij gemoeid gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyline GT-R
Neen het heeft meer te maken met hoe Amazon Marketplace werkt. Je kan als reseller ervoor kiezen om niet op iedere Amazon site actief te zijn :) Amazon NL is daarnaast vele recenter vergeleken met Amazon DE of FR. Ze hebben beide dezelfde reseller ID op Amazon dus het gaat wel degelijk over dezelfde partij.

Dat Amazon de beoordelingen niet deelt tussen Amazon NL en DE, FR, ES,.. zal vast ook wel een reden achter zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:25
ColdBurn89 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 22:32:
[...]

Dan krijg je toch gewoon je geld terug van Amazon? Kan me niet voorstellen dat Amazon hier dan niets mee doet.
De oplichters proberen via berichten een betaling op een andere manier te krijgen. Daar kan Amazon dan niks meer mee.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdBurn89
kdeboois schreef op maandag 2 januari 2023 @ 23:35:
[...]

De oplichters proberen via berichten een betaling op een andere manier te krijgen. Daar kan Amazon dan niks meer mee.
Ja maar dan ben je echt dom als je dat doet. Zolang je betaling via Amazon loopt zit het wel snor. Klantenservice is altijd top

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
ColdBurn89 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:03:
[...]

Ja maar dan ben je echt dom als je dat doet. Zolang je betaling via Amazon loopt zit het wel snor. Klantenservice is altijd top
Namens alle mensen die zo opgelicht, bedankt!

Jouw oordeel doet alleen niets af aan het feit dat het zo gebeurd.

Fijne dag verder en geen dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColdBurn89
kdeboois schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:06:
[...]

Namens alle mensen die zo opgelicht, bedankt!

Jouw oordeel doet alleen niets af aan het feit dat het zo gebeurd.

Fijne dag verder en geen dank.
Excuses, zo bedoelde ik het niet. Ik doe al jaren aankopen via Amazon, Bol etc etc en doe altijd betalingen via hun eigen platform. Als je betalingen moet doen n.a.v. berichten en via andere middelen, dan moet er iets niet kloppen. Logisch ook dat de klantenservice dan ook niets kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
De XFX Speedster MERC310 RX 7900XT Black Gaming (RX-79TMERCB9) is nog steeds te koop bij Amazon FR met NR Info als verkoper voor 999EUR + 9.99EUR shipping.

https://www.amazon.fr/dp/B0BNLSZDCX/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

ColdBurn89 schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 11:21:
[...]

Excuses, zo bedoelde ik het niet. Ik doe al jaren aankopen via Amazon, Bol etc etc en doe altijd betalingen via hun eigen platform. Als je betalingen moet doen n.a.v. berichten en via andere middelen, dan moet er iets niet kloppen. Logisch ook dat de klantenservice dan ook niets kan betekenen.
Dit dus ook. Als iemand vraagt om op een alternatieve manier te betalen mag je er gewoon vanuit gaan dat ze je proberen te scammen omdat je hiermee verkoopbescherming omzeilt.
In zeer selecte gevallen doen ze dit om de middle-man ertussenuit te halen en zelf dat geld te houden (escrow).
In geen enkel geval gaat dit in jouw voordeel zijn DUS NIET DOEN. NOOIT.

Maarja, beetje mosterd na de maaltijd.

Zijn er de laatste dagen nog wat drops geweest trouwens? Hou het al even niet meer in de gaten en vroeg me af of beschikbaarheid met drops iig nu wel beter was (of nog steeds niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
Thomg schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Dit dus ook. Als iemand vraagt om op een alternatieve manier te betalen mag je er gewoon vanuit gaan dat ze je proberen te scammen omdat je hiermee verkoopbescherming omzeilt.
In zeer selecte gevallen doen ze dit om de middle-man ertussenuit te halen en zelf dat geld te houden (escrow).
In geen enkel geval gaat dit in jouw voordeel zijn DUS NIET DOEN. NOOIT.

Maarja, beetje mosterd na de maaltijd.

Zijn er de laatste dagen nog wat drops geweest trouwens? Hou het al even niet meer in de gaten en vroeg me af of beschikbaarheid met drops iig nu wel beter was (of nog steeds niet?)
Geen drops, ik vermoed dat AMD ook geen intentie heeft om nog meer Reference kaarten in de markt te zetten die mogelijks retour komen wegens defect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Skyline GT-R schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 15:49:
[...]

Geen drops, ik vermoed dat AMD ook geen intentie heeft om nog meer Reference kaarten in de markt te zetten die mogelijks retour komen wegens defect..
AIB modellen ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
Als je daarmee AIB custom kaarten wilt zeggen, die zijn er wel af en toe ja. De PowerColor Red Devil, XFX Merc of Sapphire Nitro+. Maar die kaarten hebben dan vaak weer een prijs van 1350+EUR.. En dan komt een RTX 4080 ook weer bij de opties.

AIB MBA kaarten heb ik ook niet echt meer zien voorbij komen. De feestdagen zullen ook niet helpen. Dus mogelijks weer wat meer voorraden de komende weken.

Geen idee of er interesse is om iedere kaart die ergens op voorraad komt hier te melden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Skyline GT-R schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:15:
[...]

Als je daarmee AIB custom kaarten wilt zeggen, die zijn er wel af en toe ja. De PowerColor Red Devil, XFX Merc of Sapphire Nitro+. Maar die kaarten hebben dan vaak weer een prijs van 1350+EUR.. En dan komt een RTX 4080 ook weer bij de opties.

AIB MBA kaarten heb ik ook niet echt meer zien voorbij komen. De feestdagen zullen ook niet helpen. Dus mogelijks weer wat meer voorraden de komende weken.

Geen idee of er interesse is om iedere kaart die ergens op voorraad komt hier te melden..
Nja, vooraad zelf is niet interessant. Vooral als het niet gescalped word.
7900XTX onder 1300 euro is imo noemenswaardig als het AIB model is, 1200 als het reference is.
Alles erboven is "koop een 4080" territorium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resordia
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 12:13
Thomg schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
[...]

7900XTX onder 1300 euro is imo noemenswaardig als het AIB model is, 1200 als het reference is.
Voorraad voor juist deze prijzen zou ik graag willen weten. Ik kan nog wel even wachten en ben benieuwd wat AMD gaat doen met de problemen van hun reference kaart en dat ze dan eventueel een 'fixed' model gaan uitbrengen of dergelijk. Afhankelijk van hoeveel defecte kaarten er zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Resordia op 03-01-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Voor wie een non reference 7900xtx zoekt:

https://www.amazon.nl/dp/...N=B0BNLSW23M&linkCode=asm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:03
Thomg schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Ik ben van mening dat AIB nooit meer dan €50-100 meer mag kosten dan reference. Je gaat namelijk nooit meer dan single digit performance winnen dus het is gewoonweg niet meer waard. Alles boven €1200 vind ik persoonlijk gewoon te duur voor deze GPU. Vergeet niet dat een RTX 4080 al voor €1380 te kopen is en dan heb je betere raytracing, betere encoders, DLSS EN FSR.

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:51
JRMBelgium schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Ik ben van mening dat AIB nooit meer dan €50-100 meer mag kosten dan reference. Je gaat namelijk nooit meer dan single digit performance winnen dus het is gewoonweg niet meer waard. Alles boven €1200 vind ik persoonlijk gewoon te duur voor deze GPU. Vergeet niet dat een RTX 4080 al voor €1380 te kopen is en dan heb je betere raytracing, betere encoders, DLSS EN FSR.
Die paar frames zijn sowieso om het even. Temperaturen en vooral geluidsproductie zijn eigenlijk de belangrijkste factoren. Als die 4080 dan een standaardkoeler heeft zal de op stilte gerichte Tweaker alsnog de mindere GPU met betere koeler overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdeboois
Cid Highwind schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:16:
[...]
Die paar frames zijn sowieso om het even. Temperaturen en vooral geluidsproductie zijn eigenlijk de belangrijkste factoren. Als die 4080 dan een standaardkoeler heeft zal de op stilte gerichte Tweaker alsnog de mindere GPU met betere koeler overwegen.
Of een betere GPU op een lagere power setting. Zo veel keuzes, zo veel wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
Nou, mijn xfx merc xtx voldoet me prima maar durf hem nou niet stil te noemen. Mijn reference 6900xt is zelfs iets stiller.

En volgens mij heeft iedere 4080 een oversized koeler en dus ook vrij stil? Weet niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
meljor schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:36:
Nou, mijn xfx merc xtx voldoet me prima maar durf hem nou niet stil te noemen. Mijn reference 6900xt is zelfs iets stiller.

En volgens mij heeft iedere 4080 een oversized koeler en dus ook vrij stil? Weet niet zeker.
Er zit vaak een 4090 koeler op,dus nogal oversized en dus ook stil omdat de fans weinig hoeven te spinnen of op en laag rpm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JRMBelgium
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:03
Cid Highwind schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:16:
[...]
Ik heb 7900XT stock en hij is superstil en rond de 58°C met fps capped op 140 ( 144hz scherm ). Elke euro boven reference zou dus geld in de vuilbak zijn.

Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IRyujinl
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-03-2023
https://www.megekko.nl/Co...lair_pp-50_p-1_d-list_cf-

Voor de liefhebber- Wel een beetje prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JRMBelgium schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:43:
[...]
Ik heb 7900XT stock en hij is superstil en rond de 58°C met fps capped op 140 ( 144hz scherm ). Elke euro boven reference zou dus geld in de vuilbak zijn.
Bij de 7900 is het volgens mij vooral de vraag of je een kapotte vapor chamber hebt. In dat geval zijn de temperaturen veel hoger en krijg je dus ook hard draaiende fans.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-09 14:30
Heeft er iemand een idee wanneer de volgende drop (bijvoorbeeld via amd.com) eraan komt? :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
Ludewig schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 16:10:
[...]

Bij de 7900 is het volgens mij vooral de vraag of je een kapotte vapor chamber hebt. In dat geval zijn de temperaturen veel hoger en krijg je dus ook hard draaiende fans.
Niet van toepassing op de xt, heeft een andere koeler dan de xtx waar soms de problemen mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
Michael van S schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 18:08:
Heeft er iemand een idee wanneer de volgende drop (bijvoorbeeld via amd.com) eraan komt? :-)
Denk dat ze eerst nu uitzoeken hoe en waar de fouten zijn ontstaan?

Xtx merc en xt merc zijn op voorraad op amazon.nl bij NRinfo. Zeker de xt is zeer netjes geprijsd voor een merc versie, 1009 euro.

Xtx is gewilder maar is 1363 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
meljor schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:10:
[...]

Denk dat ze eerst nu uitzoeken hoe en waar de fouten zijn ontstaan?

Xtx merc en xt merc zijn op voorraad op amazon.nl bij NRinfo. Zeker de xt is zeer netjes geprijsd voor een merc versie, 1009 euro.

Xtx is gewilder maar is 1363 euro.
Dat lijkt me inderdaad belangrijk, maar wellicht zijn ze daar al een eind mee. Mooie prijs voor de XT inderdaad. Zelf wil ik voor de XTX gaan, maar ben gebonden aan het reference model ivm mijn gekozen kast, de Lian Li Dan A4 H20, daar passen geen AIB modellen in helaas. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rable
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-09 11:02
Michael van S schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 00:39:
[...]

Dat lijkt me inderdaad belangrijk, maar wellicht zijn ze daar al een eind mee. Mooie prijs voor de XT inderdaad. Zelf wil ik voor de XTX gaan, maar ben gebonden aan het reference model ivm mijn gekozen kast, de Lian Li Dan A4 H20, daar passen geen AIB modellen in helaas. ;w
Er is in principe 1 AIB model maar er is weinig informatie en/of prijzen over te vinden: uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XTX

EDIT: nog eentje maar die lijkt wel heel erg nipt: https://www.powercolor.com/product?id=1668745231#spe

[ Voor 7% gewijzigd door rable op 05-01-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
rable schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:05:
[...]

Er is in principe 1 AIB model maar er is weinig informatie en/of prijzen over te vinden: uitvoering: Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XTX

EDIT: nog eentje maar die lijkt wel heel erg nipt: https://www.powercolor.com/product?id=1668745231#spe
Much appriciated! _/-\o_ Die Sapphire lijkt inderdaad te passen, ik ga hem in de gaten houden. :9

Bij die PowerColor staat er:

320mm*118.5mm*62mm
338mm*147mm*62mm(with bracket)

Ik vraag me af welke bracket ze daarbij bedoelen, ik neem aan dat je de I/O bracket niet kan demonteren.

320 zal in ieder geval wel passen, er zijn al foto's van mensen die een MSI Ventus 4080 in de kast hebben weten te passen en die is precies 322 lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rable
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 02-09 11:02
Michael van S schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:16:
[...]

Much appriciated! _/-\o_ Die Sapphire lijkt inderdaad te passen, ik ga hem in de gaten houden. :9

320mm*118.5mm*62mm

Ik vraag me af welke bracket ze daarbij bedoelen, ik neem aan dat je de I/O bracket niet kan demonteren.

320 zal in ieder geval wel passen, er zijn al foto's van mensen die een MSI Ventus 4080 in de kast hebben weten te passen en die is precies 322 lang.
Voor zover ik weet, geven cases hun GPU compatibiliteit altijd aan zonder het PCI bracket omdat dat standaard is hoe er gemeten wordt. Ik ben er dus redelijk zeker van dat je die Powercolor gaat kunnen gebruiken maar het is wel de limiet opzoeken. Voordeel is dat er reviews zijn van dit model en dat hij beter beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Michael van S schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:16:
[...]

320mm*118.5mm*62mm

Ze bedoelen de bracket om de GPU "vast" te houden. In de A4 H2O kan je die toch niet gebruiken.
Bron: Ik heb de kaart.

IO bracket. Weirdos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael van S
rable schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:25:
[...]

Voor zover ik weet, geven cases hun GPU compatibiliteit altijd aan zonder het PCI bracket omdat dat standaard is hoe er gemeten wordt. Ik ben er dus redelijk zeker van dat je die Powercolor gaat kunnen gebruiken maar het is wel de limiet opzoeken. Voordeel is dat er reviews zijn van dit model en dat hij beter beschikbaar is.
Ik zie het nu ook onderdaan de pagina staan van de Sapphire Pulse kaart. De I/O bracket wordt niet meegemeten. :)

Zie nu dat er ook een Nitro+ kaart is die ook zal passen (320mm):
https://www.sapphiretech....7900-xtx-vaporx-24g-gddr6
uitvoering: Sapphire Nitro+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB
Thomg schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:26:
[...]

Ze bedoelen de bracket om de GPU "vast" te houden. In de A4 H2O kan je die toch niet gebruiken.
Bron: Ik heb de kaart.
Ik dacht initieel ook de support bracket, maar dat zou niet verklaren waarom de kaart in lengte zou toenemen. Het is dus gemeten zonder de I/O bracket.

[ Voor 18% gewijzigd door Michael van S op 05-01-2023 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Nu online

Thomg

Aww yiss

Michael van S schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:31:
Ik dacht initieel ook de support bracket, maar dat zou niet verklaren waarom de kaart in lengte zou toenemen. Het is dus gemeten zonder de I/O bracket.
Hmm ik denk dat je gelijk hebt. Vreemd dat ze dit zo vermelden.
Enfin, aan het einde komt het wel op hetzelfde neer, het maakt niet uit en mag genegeerd worden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
Voor diegene die liever lokaal kopen ipv op Amazon; Azerty heeft nu ook de XFX RX 7900 XT MBA (de ref kaart dus) beschikbaar. 1149EUR...

https://azerty.nl/product...gaming-videokaart/5089856

Voor 10EUR extra koop je er de Merc 310 versie:
https://azerty.nl/product...900-xt-videokaart/5089858

[ Voor 24% gewijzigd door Skyline GT-R op 06-01-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Skyline GT-R schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:44:
Voor diegene die liever lokaal kopen ipv op Amazon; Azerty heeft nu ook de XFX RX 7900 XT MBA (de ref kaart dus) beschikbaar. 1149EUR...

Prijzig, de asrock is inmiddels voor 100 euro minder te vinden. Zelfde MBA kaart

uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 7900 XT 20GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
Skyline GT-R schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 08:44:

Das idd locaal maar wel ff 150 euro duurder dan Amazon.... Megekko durft zelfs voor een merc xt 1220 te vragen en de merc black 7900xt 1400 ofzo, mafklappers..

Wij kijken meestal naar de betere deals die al hoog zijn, maar als je ziet dat sommige 6900 en 3080 ver over de 1000 wordt gevraagd gaat echt nergens over, of een xtx voor 1600! Of de klapper wat mij betreft: 4090 strix voor 3000!

Mag hopen dat nooit iemand dat betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyline GT-R
Al kan ik iedereen wel die Merc 310 kaart aanbevelen. Wat een mooie kaart weeral van XFX :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
stylezzz schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:00:
[...]

Prijzig, de asrock is inmiddels voor 100 euro minder te vinden. Zelfde MBA kaart

uitvoering: ASRock AMD Radeon RX 7900 XT 20GB
Eerste "normale" prijs die ik zie van megekko, gek genoeg komt die niet naar voren als je op hun site zelf zoekt.

Ze hebben nu ook Asrock xtx kaarten, mag je voor 1500 euro van ze hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
Skyline GT-R schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:03:
Al kan ik iedereen wel die Merc 310 kaart aanbevelen. Wat een mooie kaart weeral van XFX :9~
Ik ook, zeer tevreden met de xtx maar vind de xt nog steeds nu een erg goede prijs hebben (1009, amazon). Laten we wel wezen: de xtx merc is 20% sneller en 35% duurder dan de 7900xt merc!

Al zou ik een rtx 4070 ti Eagle voor 909 ook zeker overwegen dan (azerty)

[ Voor 9% gewijzigd door meljor op 06-01-2023 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 14:03
meljor schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:05:
[...]

Eerste "normale" prijs die ik zie van megekko, gek genoeg komt die niet naar voren als je op hun site zelf zoekt.

Ze hebben nu ook Asrock xtx kaarten, mag je voor 1500 euro van ze hebben....
Blijft toch een "rare" prijs.
De enige reden dat iemand die Asrock koopt (i.p.v. de Merc) is het formaat, denk ik dan (maar dan koop je hem toch direct van AMD voor nóg iets minder geld)?
De Merc is gewoon de betere kaart en ook nog goedkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 06-01-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacewide
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 20:13
We gaan de goede richting op
https://azerty.nl/product/rx7900xtx-pg-24go

[ Voor 36% gewijzigd door br00ky op 06-01-2023 18:52 . Reden: ontaffiliate ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael van S
Reageer ik nu serieus op een affiliate link? Ik bezorg de mods graag dubbel werk :+

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 06-01-2023 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUN0X
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:13
https://maxict.nl/sapphir...4-gb-gddr6-p26715464.html

Voor de geinteresseerden, staat niet in de pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
Kijk, dat worden betere prijzen al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Maxict / voorraad bij leverancier - die combinatie willen veel mensen ook niet in de pricewatch :'(
https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=maxict

[ Voor 8% gewijzigd door thunder7 op 06-01-2023 19:30 ]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MUN0X
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:13
thunder7 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:29:
[...]

Maxict / voorraad bij leverancier - die combinatie willen veel mensen ook niet in de pricewatch :'(
https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=maxict
Dat wist ik nog niet, thx voor de link

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael van S
MUN0X schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:36:
[...]

Dat wist ik nog niet, thx voor de link
Kansloos om iets bij MaxICT te bestellen inderdaad. Al drie keer tegen de lamp moeten lopen omdat ik dacht, oh het is daar wat goedkoper. Nooit meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deeyes
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-03 16:16
https://www.mymediacenter...ddr6.html?source=tweakers non reference sapphire kaart nu ook "maar" 1317 bij een nederlandse winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
Ondertussen komt de 7900 XTX Merc bij meerdere NL shops op voorraad. Maar die prijzen.. 8)7
uitvoering: XFX Speedster MERC 310 AMD Radeon RX 7900 XTX Black Edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meljor
Skyline GT-R schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:19:
Ondertussen komt de 7900 XTX Merc bij meerdere NL shops op voorraad. Maar die prijzen.. 8)7
uitvoering: XFX Speedster MERC 310 AMD Radeon RX 7900 XTX Black Edition
Bij megekko zijn ze echt gestoord. Maar wel afgeprijsd van 1826 euro nu voor maar 1590!

Ze willen blijkbaar graag de duurste zijn tegenwoordig, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKjtG-dkBjGIF7pAU4YBy65QNZQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vPKT6tJDAGH5fBuir3QWXvMT.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: link >>> https://www.megekko.nl/pr...ing-24GO-Videokaart?s_o=1

[ Voor 12% gewijzigd door Xadeon op 07-01-2023 17:54 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacotjuhh24
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 24-08-2024
Wat een prijzen zeg hier de Asus zonder toeters en bellen nu twee weken bevalt prima voor die 1239. En blijft altijd wel onder de 60 graden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
meljor schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 00:12:
[...]

Bij megekko zijn ze echt gestoord. Maar wel afgeprijsd van 1826 euro nu voor maar 1590!

Ze willen blijkbaar graag de duurste zijn tegenwoordig, erg jammer.
Ik vond NR INFO op Amazon al duur, maar dit is echt belachelijk. *knip*

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 08-01-2023 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 18:51
Het zijn vuile ratten daaro. Hoop dat al die kaarten daar op een gegeven moment liggen te rotten. Ze hebben op de site een gigabyte 3090 eagle voor 2160 euro staan. Ze sporen daar echt niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Zie het probleem niet helemaal. Is het te duur, koop je het toch gewoon elders? Zat andere aanbieders. Als ik bij een café zie staan dat een biertje €9 kost loop ik door, next. En als een ander dat wel wil betalen, ook prima.

Vind termen als vuile ratten echt bizar. Waar ik werk kost een tosti €8. Twee sneetjes brood. Is dat (te) duur? Jazeker. Maar je hoeft het niet te kopen.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Brad Pitt schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:00:
Zie het probleem niet helemaal. Is het te duur, koop je het toch gewoon elders? Zat andere aanbieders. Als ik bij een café zie staan dat een biertje €9 kost loop ik door, next. En als een ander dat wel wil betalen, ook prima.

Vind termen als vuile ratten echt bizar. Waar ik werk kost een tosti €8. Twee sneetjes brood. Is dat (te) duur? Jazeker. Maar je hoeft het niet te kopen.
Ja, het frontpage artikel over 'vriendelijker' tweakers komt me ineens weer tevoorschijn. Dat je iets duur vind kan best.... maar dat soort taalgebruik vind ik ook overdreven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swizzler24
Mijn excuus voor het taalgebruik. Aasgieren in plaats van ratten.

[ Voor 41% gewijzigd door Swizzler24 op 08-01-2023 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacewide
https://www.mindfactory.d...-OC--Retail-_1478411.html

1335 op deze website aangeven.

Weer voorradig, daar kan NL aankopen, toch?
Wat is de MSRP van deze eigenlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Spacewide op 09-01-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear89
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Spacewide schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:33:

1335 op deze website aangeven.

Weer voorradig, daar kan NL aankopen, toch?
Wat is de MSRP van deze eigenlijk.
Volgens mij hebben alleen de referentie kaarten een MSRP en zijn AIB's 'wat een gek ervoor geeft'. Al zal natuurlijk niemand 10K neerleggen voor een AIB als det referentie model door de fabrikant zelf voor 1K wordt verkocht.

Kijk naar de ratten van Megekko, die zijn zoals vaker de negatieve uitschieter

[ Voor 6% gewijzigd door Lanfear89 op 18-03-2023 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyline GT-R
Ondertussen is in Frankrijk de MSI RX 7900 XTX Gaming Trio bestelbaar. 1229.95EUR.
https://www.topachat.com/...s_ref_est_in20016388.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggfm9ZTg2G32-AiLl2pD4-1G75s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dUAeCjp32pGdEerufvpm53vz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swizzler24
Skyline GT-R schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 11:17:
Ondertussen is in Frankrijk de MSI RX 7900 XTX Gaming Trio bestelbaar. 1229.95EUR.
https://www.topachat.com/...s_ref_est_in20016388.html
[Afbeelding]
Zelfde koeldesign als de 6000 serie en dat model had al last van hoge temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
nog geen koffie gehad

[ Voor 101% gewijzigd door Rem_NL op 10-01-2023 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdBurn89
Rem_NL schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:05:
Krijg net deze mail van Sicomputers

"06-01-2023 heb je bij ons de MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24G NVIDIA 24 GB GDDR6X besteld. Helaas is dit product op dit moment uitverkocht en niet te bestellen bij onze leveranciers. Dit betekent dat de levertijd van dit product op dit moment onbekend is. Het kan nog maanden duren voordat wij deze weer kunnen bestellen, als dit tegen die tijd überhaupt weer mogelijk is. Onze excuses hiervoor. Laat het ons weten als je op dit product wilt wachten, je bestelling wilt annuleren of als je een alternatief wilt uitkiezen. "

2.026,50 voor deze: uitvoering: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X 24G

Ik blij dacht eindelijk de kaart voor MSRP, - wisselkoers, + 21% btw.

Hoe groot achten jullie de kans dat het inderdaad "maanden kan duren" voordat deze kaart weer leverbaar is. Ik lees veel horror verhalen, maar dit was nog ten tijde van de mining boom + covid lockdowns, met bijbehorende gekte.

edit: Alternatieven hebben ze nu niet, heb ik ook geen ruimte voor in mijn kast btw.
Je zit in amd topic, haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 15:19
Van de Sapphire Pulse 7900XTX is er nu ook eentje op voorraad voor zo'n 1300. Is deze dan beter dan de MSI?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:46

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

YoupS schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:13:
Van de Sapphire Pulse 7900XTX is er nu ook eentje op voorraad voor zo'n 1300. Is deze dan beter dan de MSI?
Sapphire is altijd goed toch, beetje zoals EVGA dat was bij Nvidia was...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Laatst online: 14:03
SAiN ONeZ schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:15:
[...]

Behalve dan de 2 jaar garantie (i.p.v. 3 jaar)... maargoed bij AMD zelf heb je ook 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyline GT-R
Dat durf ik niet zeggen. Die Sapphire Pulse is hun basis instapkaart.
[...]

Maar niet iedere EVGA kaart was even geweldig. De RTX 3000 XC3 was ook niet zo schitterend. De FTW3 kaarten zijn een ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael van S
[...]

Fans met kogellagers i.p.v. hydraulische fans.
Geen vaporchamber.

De Sapphire Nitro+ is beter en heeft dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:46

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

HugoBoss1985 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:16:
[...]

Behalve dan de 2 jaar garantie (i.p.v. 3 jaar)... maargoed bij AMD zelf heb je ook 2 jaar.
Fair enough, maar problemen ervaar je direct, en je RMAt maar weinig na 24mnd, wel een mooie service van EVGA idd..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-09 15:19
[...]

True, ik heb zelf op dit moment nog een Sapphire Pulse VEGA 56 draaien. Dat arme beestje heeft het wat zwaar, maar verder strijdt 'ie dapper door :) (vandaar dat ik in dit topic meelees).

't Was meer de afweging, of deze +€80,- meer waard is dan de eerdergenoemde MSI en een 150 meer dan de MBA (die ik nu eventjes mijd, als ze al beschikbaar zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyline GT-R
Ondertussen is de XFX RX 7900 XTX Merc 310 weer beschikbaar op Amazon FR voor 1300EUR :) https://www.amazon.fr/dp/B0BNLSW23M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
Pacotjuhh24 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 14:16:
Wat een prijzen zeg hier de Asus zonder toeters en bellen nu twee weken bevalt prima voor die 1239. En blijft altijd wel onder de 60 graden.
Mag ik vragen waar je die hebt gekocht?

Ik heb mijn huidige MBA in RMA staan, maar weet nog niet of ik geld terug vraag of wacht tot er weer nieuwe worden uitgeleverd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
Skyline GT-R schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:25:
Ondertussen is de XFX RX 7900 XTX Merc 310 weer beschikbaar op Amazon FR voor 1300EUR :) https://www.amazon.fr/dp/B0BNLSW23M
Op amazon.nl nu 1313 euro! Gaat de goede kant op! Maar megekko heeft hem natuurlijk ook nog.....voor 1590......... Ook een mooie prijs :0)

Ze hebben ook al een tijdje een Asus 7900xtx 20gb staan....? En vragen voor de XFX 7900xt merc maar 1400. Neerlands trots.

[ Voor 14% gewijzigd door meljor op 10-01-2023 17:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PenguinEmperor
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12:21
[...]
Ik zou eigenlijk nooit alleen op merk uitgaan, altijd eerst goed onderzoek doen en reviews lezen voor je iets koopt. Elk merk heeft wel eens een tegenvaller, Ik heb zelf een Sapphire Pulse 5700 xt, en dat is niet bepaald een stille kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch0475
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Vandaag zou mijn 7900 XTX aankomen bij Ingram Micro voor de retour (RMA), krijg ik zojuist een mail van DHL dat levering niet gelukt is omdat het bedrijf gesloten is, nou lekker dan..

Al andere mensen problemen gehad met het retouren van de kaart?

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorpH
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 19:18
Mitch0475 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 19:41:
Vandaag zou mijn 7900 XTX aankomen bij Ingram Micro voor de retour (RMA), krijg ik zojuist een mail van DHL dat levering niet gelukt is omdat het bedrijf gesloten is, nou lekker dan..

Al andere mensen problemen gehad met het retouren van de kaart?

Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren..
Zijn ze dan na 17.00u bij ze aan de deur geweest? Dan lijkt me logisch dat er dan niemand iets aanneemt. Maar overdag....

Ik heb vandaag een bericht gehad dat ik geld retour kan krijgen of dat de kaart een RMA krijgt voor omwisselen. Maar dat ik over 2 weken opnieuw een RMA moet aanvragen voor omwisselen....
Dan is de vraag, is omwisselen ook nog eens 2 weken wachten, of gaat er binnen week een nieuwe retour naar mij.
Ik zit aan geld terug te denken om dan een Red Devil aan te schaffen, maar die is bij onze oosterburen rond de 1330 euro. https://geizhals.de/power...c-a2864137.html#offerlist
Maar MBA kaarten zijn nu ook gewoon een stuk duurder dan de €1143 die ik heb betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch0475
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
XenoMorpH schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:25:
[...]

Zijn ze dan na 17.00u bij ze aan de deur geweest? Dan lijkt me logisch dat er dan niemand iets aanneemt. Maar overdag....

Ik heb vandaag een bericht gehad dat ik geld retour kan krijgen of dat de kaart een RMA krijgt voor omwisselen. Maar dat ik over 2 weken opnieuw een RMA moet aanvragen voor omwisselen....
Dan is de vraag, is omwisselen ook nog eens 2 weken wachten, of gaat er binnen week een nieuwe retour naar mij.
Ik zit aan geld terug te denken om dan een Red Devil aan te schaffen, maar die is bij onze oosterburen rond de 1330 euro. https://geizhals.de/power...c-a2864137.html#offerlist
Maar MBA kaarten zijn nu ook gewoon een stuk duurder dan de €1143 die ik heb betaald.
Ja echt kansloos dat ze 's avonds nog langs gaan bij een bedrijf, staat duidelijk op het label dat het om een BV gaat maar goed, als het 'goed' is gaan ze er morgen weer langs tussen 10;00 - 15;00. Ik heb iig voor geld terug gekozen. En die link van die Red Devil ziet er heel interessant uit, mooie kaart ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meljor
XenoMorpH schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:25:
[...]

Ik ben bang dat het lang wachten wordt omdat ze geen voorraden meer hebben en waarschijnlijk zeer veel rma's. Zou voor het geld terug gaan.

De merc is voor 1313 euro te koop op amazon.nl bij een betrouwbare verkoper. Tis veel geld maar dan heb je gelijk een goede en veel eerder denk ik. De Red Devil is ook goed uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17
Met gratis selfcombusting vapor chamber? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:50:
[...]

Met gratis selfcombusting vapor chamber? O-)
Kan best zijn dat het daarom retour gestuurd is haha.
Geen beste marketing voor AMD dit, hoewel het blijkbaar lang niet bij alle modellen zo slecht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:18
finsdefis schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:31:
[...]

Kan best zijn dat het daarom retour gestuurd is haha.
Geen beste marketing voor AMD dit, hoewel het blijkbaar lang niet bij alle modellen zo slecht is.
Zo hebben ze beide wel hun kuren (amd/nvidia).. kwam net dit online tegen: https://videocardz.com/ne...-radeon-rx-6900-6800-gpus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spacewide
Mitch0475 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:52:
[...]

Ja echt kansloos dat ze 's avonds nog langs gaan bij een bedrijf, staat duidelijk op het label dat het om een BV gaat maar goed, als het 'goed' is gaan ze er morgen weer langs tussen 10;00 - 15;00. Ik heb iig voor geld terug gekozen. En die link van die Red Devil ziet er heel interessant uit, mooie kaart ook!
Post je een link als je een Red Devil gevonden hebt ajb? Ik heb net hetzelfde gedaan. Retour en nu hopen op een goeie vondst.

Of een Nitro+. Dan moet ik geen aanpassingen doen met een Alphacool blok. Die Red Devil block is bijna 33cm lang. Zonde dat EK hun blokken zo onnodig lang maakt.

Misschien met @Skyline GT-R zijn hulp :)B

[ Voor 11% gewijzigd door Spacewide op 12-01-2023 03:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyline GT-R
De PowerColor Red Devil komt zeer regelmatig bestelbaar in Frankrijk voor een redelijke prijs. Zeker als je een BE afleveradres hebt.Ok de Sapphire Nitro+ is daar vaak bestelbaar:
https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00535381.html

Al de LDLC kaarten: https://www.ldlc.com/fr-b...e/c4684/+fv121-20698.html
En TopAchat: https://www.topachat.com/..._puis_f_est_58-12379.html

Ook in Duitsland kan je voor een leuke prijs de Red Devil scoren bij MindFactory, maar daar heb je dan weer een DE adres voor nodig

Alle RX 7900 XTX kaarten bij MindFactory: https://www.mindfactory.d...RX+Serie/RX+7900+XTX.html

De XFX Merc 310 is ook een prima kaart en beschikbaar op Amazon via NR INFOAlphacool komt met een waterblock voor deze kaart :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebaVJlPnvrW8m0LBNW9FDbsAdE0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NuXTjVXHNYD2vHaqjLqAavIe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Skyline GT-R op 12-01-2023 08:51 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Let op:
Mensen lezen dit topic om up-to-date te blijven over levertijden en prijzen. We willen die discussie graag zo houden, blijf dus ontopic! Reacties die ergens anders over gaan (benchmarks, aankoopadvies etc etc) worden verwijderd of gemod.

Let bij het reageren op het volgende:
  • Blijf vriendelijk naar elkaar!
  • Ranten is niet toegestaan.
  • Het is geen slowchattopic, post alleen dingen die voor anderen relevant zijn. "De mijne is net verstuurd" is dat alvast niet.
  • Reageer niet op "foute" berichten, maar rapporteer ze!
  • Scalping bespreken is niet toegestaan.
  • V&A op het forum is overal verboden, dus ook in dit topic. Een verwijzing naar verkoop (met of zonder link) naar je advertentie wordt verwijderd.
  • Net zoals in heel VB; geen persoonlijk aankoopadvies!
  • Voor informatie over voedingen en aansluitingen moet je hier zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 34
  • Voor discussie over de kaarten zelf: [AMD Radeon RX7000 series] Ervaringen & Discussie

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord