Skyline GT-R schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:13:
Indien de Amazon verkoper van XFX kaarten NR INFO is, dan kan je die vertrouwen. Dat is een erkende XFX reseller. Mijn XFX RX 7900 XTX Merc 310 heb ik daar ook gehaald en alles was prima.
Maar zeker waakzaam blijven met Amazon Marketplace verkopers. Er zijn ondertussen meerdere aanbieders van die kaart en geen idee of ze allemaal even betrouwbaar zijn.
@
Dennism Heb jij het over NR INFO of een andere verkoper? NR INFO heeft veel positieve beoordelingen hoor.
[
Afbeelding]
Die is ook actief op alle EU sites van Amazon.

Dat is grappig, want dit zie ik dus niet.
Ik zie als ik op de link eerder in dit topic click en dan op NR Info click dit:
En dan:
Ik zie dus totaal andere data dan dat jij ziet... Zeer handig, en zeer vertrouwenwekkend weer van Amazon.....
Dat kan in Europa eigenlijk niet, immers in zowel onze landelijke wetgeving als de overkoepelende europese is de verkoper en niemand anders het wettelijke aanspreekpunt voor een conform product (wat wij in de volksmond garantie noemen).
Een fabrikant hoeft wettelijk gezien geen garantie te geven, maar mag dit wel doen. Dit is dan echter geen vervanging voor de wettelijke garantie, maar altijd een toevoeging, waar XFX eigen (en dus strengere) voorwaarden aan mag stellen dan dat de verkoper wettelijk gezien mag. Daarom is het eigenlijk altijd juridisch gezien te preferer garantie met de verkoper op te lossen en niet met de fabrikant.
Ik ben ook wel benieuwd of XFX inderdaad haar leven gebetert heeft, ik was vroeger XFX 'fan', maar na o.a. dit draadje en meer soortgelijke berichten destijds ben ik gestopt XFX producten te kopen.
XFX weigert garantie af te handelen
[
Voor 31% gewijzigd door
Dennism op 02-01-2023 21:27
]