XFX weigert garantie af te handelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:15
Situatie beschrijving:

In mijn PC zit een XFX Geforce 9800GTX+.

Echter de laatste dagen geeft deze kaart steeds meer problemen tot deze morgen mijn hele PC erdoor zelfs niet meer opstartte. Ik heb toen de kaart uit mijn PC gehaald en in een andere PC gestopt. Deze betreffende PC vertoonde direct dezelfde problemen als mijn eigen machine.

Omdat de leverancier van deze kaart ondertussen al enkele maanden failliet is en ik daar geen garantie meer hoef te verwachten, heb ik direct contact opgenomen met XFX via hun support systeem. Ik kreeg binnen 15 minuten al een reactie op de ticket die ik aangemaakt had.

Na wat berichten heen-en-weer kwam ook de support medewerker tot de conclusie dat de kaart defect was.

Echter toen begon het:

Ik vraag via een ticket wat de mogelijkheden zijn voor RMA om zodoende de kaart te vervangen voor een nieuwe.

Ik krijg binnen 2 minuten (!!) een reactie terug dat XFX de kaart niet meer onder garantie kan afhandelen omdat de leverancier failliet is.

De woorden van de support medewerker:
Hi NextWare, thanks for your message. Within Europe, the reseller is responsible for the warranty of the product. XFX do not hold any warranty directly with the customer, but we try to help out where we can.
Opties:

Nu krijg ik vanuit de XFX support medewerker om tegen een discount prijs een andere kaart aan te schaffen. Ik krijg de volgende opties:

- XFX GTX260 (GX-260N-ADF) voor £ 96 plus mijn oude videokaart
- XFX HD 4870 (HD-487A-ZDD) voor £ 111 plus mijn oude videokaart

Nu heb ik zowiezo geen idee welke kaart eventueel te nemen of dat ik maar een compleet nieuwe grafische kaart moet gaan kopen.

Nu is dus mijn "probleem" dat ik het nogal vreemd vind dat de fabrikant dus gewoon keihard de garantie afwijst als één van zijn resellers failliet is.

Volgens mij is de fabrikant toch gewoon verplicht een defect product retour te nemen en te vervangen voor een goed werkend exemplaar ? Maar wellicht dat het hier weer niet opgaat, omdat XFX geen Nederlandse vestiging heeft, maar alleen een Engelse.

Of zie ik dit verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-07 21:07

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

nextware schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:59:

SNIPZ

Omdat de leverancier van deze kaart ondertussen al enkele maanden failliet is en ik daar geen garantie meer hoef te verwachten, heb ik direct contact opgenomen met XFX via hun support systeem. Ik kreeg binnen 15 minuten al een reactie op de ticket die ik aangemaakt had.

SNIPZ

Nu is dus mijn "probleem" dat ik het nogal vreemd vindt dat de fabrikant dus gewoon keihard de garantie afwijst als één van zijn resellers failliet is.

Volgens mij is de fabrikant toch gewoon verplicht een defect product retour te nemen en te vervangen voor een goed werkend exemplaar ? Maar wellicht dat het hier weer niet opgaat, omdat XFX geen Nederlandse vestiging heeft, maar alleen een Engelse.

Of zie ik dit verkeerd ?
Bij aankoop van een product ga je een overeenkomst aan met degene van wie je t product koopt (computerzaak X), niet met de daadwerkelijke producent van t product (producent Y). Evt. aanspraak op garantie zal dus altijd verlopen via computerzaak X welke die vervolgens claimt bij producent Y (direct of indirect via een distributeur). Het is dus niet zo dat een eindgebruiker direct bij de producent zijn garantie kan opeisen. Dit is natuurlijk zeer lastig als een computerzaak op de fles gaat. In de regel kan het geen kwaad om vriendelijk te informeren en uit te leggen waarom je de producent zelf benaderd. Afhankelijk van hoe welwillend de producent is krijg je of een RMA, mogelijk een restitutie van de restwaarde, een aanbod om tegen bijbetaling een ander product aan te schaffen of vang je bot. Het wel of niet hebben van een Nederlandse vestiging staat daar los van, immers zij leveren enkel aan distributeurs of winkels en niet aan de eindgebruiker.

Zelf heb ik in t verleden weinig problemen gehad met defecte moederborden/videokaarten van Asus, MSI of Gigabyte, ook hdd producenten als Western Digital en Quantum waren wel voor rede vatbaar.

Dus ja t'is zuur, maar je moet de overweging maken of de aanbiedingen je passen/wat lijken (reviews doorspitten)

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218419

volgens mij zou XFX het product gewoon moeten vervangen ik heb het al vaak gehad (dan wel met andere bedrijven) dat ik rechtstreeks contact moet maken met de fabrikant en niet met de leverancier als het product defect is, als ik jou was zou ik eens met de consumenten bond mailen/bellen ik denk dat je dan een iets snellere en goeie reactie kan verwachten. omdat zij meer met fallite bedrijven te maken hebben gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09
Ze moeten volgens mij niks, het is alleen vaak wel gebruikelijk.
WARRANTY INFORMATION

XFX warrants that the Product shall conform to and perform in accordance with published technical specifications and the accompanying written materials, and shall be free of defects in materials and workmanship. XFX does not sell its Product directly to the consumer therefore the warranty for XFX Products remains the responsibility of your reseller where you purchased the Product.

This warranty offered by XFX to its Resellers is limited to the repair and/or replacement, at XFXs discretion, of defective or nonconforming Product, and XFX shall not be responsible for the failure of the Product to perform specified functions, or any other non- conformance caused by or attributable to: (a) any misapplication, modification or misuse of the Product; (b) failure of Customer to adhere to any of XFXs specifications or instructions; (c) neglect of, abuse of, or accident to, the Product; or (d) any associated or complementary equipment or software not furnished by XFX.

Should you experience any difficulty obtaining a fair and proper warranty service from any of our Resellers please do not hesitate to contact us via the Support Ticketing System where we will do our best to help you.
Echter als je dat laatste zinnetje leest verwacht je wel wat meer misschien. Kun je de kaart niet via een andere shop proberen aan te melden, misschien met een kleine bijbetaling voor hun moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Via een andere shop zal niet gaan omdat die niet kunnen bewijzen dat ze de kaart bij XFX gekocht hebben en dan neemt XFX geen garantie aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 00:52
Should you experience any difficulty obtaining a fair and proper warranty service from any of our Resellers please do not hesitate to contact us via the Support Ticketing System where we will do our best to help you.
Dus ook zoals Pantagruel al aangeeft zou ik het verhaal eerst duidelijk uitleggen, zodat ook XFX weet wat er aan de hand is. Ik had laatst problemen met een GPU van XFX, toen ben ik naar de online chat gegaan van XFX en uitgelegd. Toen stelden ze zelf al dingen voor die ik kon doen om het op te lossen en als het niet werkte dan moest ik maar contact met HUN opnemen voor een RMA. Dus zolang het probleem duidelijk is denk ik niet dat ze moeilijk doen of wel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
Ik heb dus ook in het hele gesprek al aangegeven dat de leverancier, waar ik de kaart heb gekocht, al enkele maanden geleden failliet is gegaan. En daarom ook direct contact opnam met XFX.

Maar ik kreeg dus te lezen dat XFX dan geen garantie afhandeling meer doet (omdat de leverancier failliet is), maar alleen een aanbod doet voor een andere kaart.

Maar als ik die prijzen zo bekijk en ik zoek de producten op via de pricewatch, lijkt het al om verouderde producten te gaan.

Wellicht anders maar eens voor een laatste generatie kaart gaan kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door nextware op 19-02-2010 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gewoon nog een keer proberen bij een andere helpdeskmedewerker ofzo? Doet soms ook wonderen :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:06

Wildfire

Joy to the world!

nextware schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:11:
Ik heb dus ook in het hele gesprek al aangegeven dat de leverancier, waar ik de kaart heb gekocht, al enkele maanden geleden failliet is gegaan. En daarom ook direct contact opnam met XFX.
Jouw leverancier is failliet, OK. Maar ik neem aan dat XFX een officiële distributeur voor Nederland heeft, je zou kunnen proberen om daar dan aan te kloppen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Strikt genomen is XFX je niets verplicht. In de geciteerde warranty information garanderen ze dat hun spullen vrij zijn van defecten etc. maar ze beperken dat ook meteen weer door te stellen dat ze zelf geen juridische garantie verlenen, maar dat je daarvoor bij je reseller moet zijn.

De hierboven genoemde 'zachte oplossingen' lijken me de beste (andere servicemedewerker proberen , via andere shop proberen, et cetera).

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

nextware schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 10:59:
Situatie beschrijving:
Ik krijg de volgende opties:

- XFX GTX260 (GX-260N-ADF) voor £ 96 plus mijn oude videokaart
- XFX HD 4870 (HD-487A-ZDD) voor £ 111 plus mijn oude videokaart
Nou mooie aanbieding, in de PW is de HD4870 goedkoper te krijgen en je mag ook nog je kaart gaan opsturen...

Die GTX260 staat voor wat meer in de PW maar ik vind de prijs die XFX aangeeft niet zozeer laag, als dat ik de prijs in de PW hoog vind :P Ook kan ik niet vinden of het wel de core216-editie is, dat zal wel maar als dat niet zo is wil je die hele kaart niet.

[ Voor 23% gewijzigd door bwerg op 19-02-2010 23:36 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 218419 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:28:
volgens mij zou XFX het product gewoon moeten vervangen ik heb het al vaak gehad (dan wel met andere bedrijven) dat ik rechtstreeks contact moet maken met de fabrikant en niet met de leverancier als het product defect is, als ik jou was zou ik eens met de consumenten bond mailen/bellen ik denk dat je dan een iets snellere en goeie reactie kan verwachten. omdat zij meer met fallite bedrijven te maken hebben gehad
Nee, jouw leverancier is ten alle tijden de verantwoordelijke voor garantie afhandeling. Er zijn inderdaad leveranciers die je doorsturen naar de fabrikant, omdat deze zelf een RMA traject hebben, maar in principe mag dit niet en behoort jouw leverancier dit af te handelen. Dit verlengt het traject vaak wel daarom kiest men er vaak voor het direct met de fabrikant af te handelen, maar wettelijk gezien is dit in geen geval de bedoeling.

In het geval van het failiet gaan van een leverancier heb je eigenlijk gewoon pech gehad, als de fabrikant geen RMA procedure kent voor particulieren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 13:35

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Wildfire schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:57:
[...]

Jouw leverancier is failliet, OK. Maar ik neem aan dat XFX een officiële distributeur voor Nederland heeft, je zou kunnen proberen om daar dan aan te kloppen.
deze zou ik inderdaad ook proberen :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-07 22:32

Skef

Ik scheer.me

Mijn ervaringen met XFX zijn zodanig, dat wij het hele merk geschrapt hebben uit ons assortiment...

Bij een RMA / defect van een kaart is eigenlijk vantevoren al bekend dat XFX toch aangeeft dat de kaart niet onder garantie valt, en dat er schade door de klant veroorzaakt is. Zelfs als de kaart in een pc heeft gezeten van een oud dametje welke niet eens weet hoe ze een schroevendraaier vast moet houden...

Echt een vreemde manier van garantie afhandelen, je wordt er gewoon moedeloos van. Daarom verkopen wij dus het hele merk niet meer. Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijke RMA afdeling neerzetten die niet standaard de schuld van het defect op de eindgebruiker afschuift.

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• nextware
Ik wil hier even een kleine update geven (ook nav een ander topic):

Meerdere malen heb ik nog contact gehad met XFX, maar ze blijven stug volhouden dat ze me een alleen een andere kaart met korting kunnen aanbieden.

Ik heb nog geprobeerd om de distributeur van XFX in Nederland ( Wave Computers ) hierover te benaderen, maar ook zij kunnen hierin niks voor mij betekenen. Ook omdat mijn leverancier failliet is gegaan.

De leverancier waar ik het product heb aangeschaft, was geen lid van ICT Waarborg, dus ik heb gewoon pech gehad.

Ondertussen maar een andere kaart aangeschaft. Maar wel een wijze les geleerd :'(

Verwijderd

Je heb gelijk je kansen gespeeld omdat je was eerste gekomen met:

"Ik vraag via een ticket wat de mogelijkheden zijn voor RMA om zodoende de kaart te vervangen voor een nieuwe."

Dat "vervangen" doen ze echt niet voor je, en vanaf dan was je waarschijnlijk "red flagged" in hun systeem als mogelijk trouble-maker. Het klinkt hard maar zo gaat het bij fabrikanten. Ik weet het omdat ik zit hier als hoofd van de RMA afdeling bij een fabrikant en ik krijg dit sort zaken vak over mijn bureau. Het failliet gaan van je de bedrijven in ketting onder je is een hele normale issue. Dus een beetje fabrikant heeft wat onofficieel regels om mee om te gaan met dit sort situaties. De persoon die komt gewoon netjes hulp vragen krijgt coulance. Mensen die gaat gelijk komen met zware eisen krijgt een netjes "Sorry we can't help you"

• nextware
Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:16:
Je heb gelijk je kansen gespeeld omdat je was eerste gekomen met:

"Ik vraag via een ticket wat de mogelijkheden zijn voor RMA om zodoende de kaart te vervangen voor een nieuwe."

Dat "vervangen" doen ze echt niet voor je, en vanaf dan was je waarschijnlijk "red flagged" in hun systeem als mogelijk trouble-maker. Het klinkt hard maar zo gaat het bij fabrikanten. Ik weet het omdat ik zit hier als hoofd van de RMA afdeling bij een fabrikant en ik krijg dit sort zaken vak over mijn bureau. Het failliet gaan van je de bedrijven in ketting onder je is een hele normale issue. Dus een beetje fabrikant heeft wat onofficieel regels om mee om te gaan met dit sort situaties. De persoon die komt gewoon netjes hulp vragen krijgt coulance. Mensen die gaat gelijk komen met zware eisen krijgt een netjes "Sorry we can't help you"
Kijk, en dat snap ik nu echt niet.
Ik heb in dat ticket netjes uitgelegd dat mijn leverancier failliet is gegaan en dat ik mijzelf daarom tot hen wend. Ik heb totaal geen zware eisen gesteld en vraag gewoon of dit via een RMA afgehandeld kan worden.

Ik kan toch gewoon in een ticket vragen of en hoe de RMA mogelijkheden zijn ? En ik weet heus wel hoe sommige mensen een RMA aanvragen (uit ervaringen met eigen bedrijfje). Ik weet dus echt wel dat je beter met honing kunt gaan smeren dan met teer.

[ Voor 4% gewijzigd door nextware op 12-08-2010 13:39 . Reden: laatste regel weggehaald ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Volgens mij heeft XFX het hier fout. Daarnaast zijn die GPU's echt niet met discount prijzen; in de pricewatch vind je al een 4870 (XFX) voor 130 Euro om maar even een voorbeeld te noemen.

Anoniem: 256409

er is natuurlijk wel een subtiel verschil tussen:
en
"vragen of en hoe de RMA mogelijkheden zijn"

dus wat heb je nou echt gezegt?

• Frostbite
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je vraagt in een ticket hoe je via RMA een nieuwe kaart kunt krijgen. Tja hoe zwaar is dat.
Het even een nieuwe kaart krijgen zal misschien als 'zwaar' worden bestempeld.

Misschien dat je had kunnen vragen of ze hen voor je kunnen repareren of dat je met korting een vervangend exemplaar kun aanschaffen via hun.

Maar goed ik zit deels ook hetzelfde euvel. Als er een product uit mijn PC defect raakt dan moet ik ook naar de fabrikant. CoolPrices is namelijk failliet en daar komt een groot deel van mijn systeem vandaan.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:30
nextware schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:45:
Ik wil hier even een kleine update geven (ook nav een ander topic):

Meerdere malen heb ik nog contact gehad met XFX, maar ze blijven stug volhouden dat ze me een alleen een andere kaart met korting kunnen aanbieden.

Ik heb nog geprobeerd om de distributeur van XFX in Nederland ( Wave Computers ) hierover te benaderen, maar ook zij kunnen hierin niks voor mij betekenen. Ook omdat mijn leverancier failliet is gegaan.

De leverancier waar ik het product heb aangeschaft, was geen lid van ICT Waarborg, dus ik heb gewoon pech gehad.

Ondertussen maar een andere kaart aangeschaft. Maar wel een wijze les geleerd :'(
Nou ik heb dus ondertussen precies hetzelfde probleem... (Videokaart gekocht bij Cool-prices).
Die waren aangesloten bij ICT waarborg, maar ICT waarborg beweert dat dit alleen geldt voor aankopen ná 25 maart. Mijn videokaart is ervoor aangeschaft dus ze willen mij niet helpen.

XFX wil alleen maar korting bieden.. Ik heb ook een XFX dealer gevraagd of ze me niet konden helpen met het claimen van garantie maar helaas. Ze vertelde me dat ik als consument waarschijnlijk beter behandeld zou worden dan wanneer hun garantie zouden claimen. Niet dus...

Hier komt geen XFX kaart meer in...

• nextware
Anoniem: 256409 schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 12:31:
er is natuurlijk wel een subtiel verschil tussen:
en
"vragen of en hoe de RMA mogelijkheden zijn"

dus wat heb je nou echt gezegt?
Ik heb in dat ticket gevraagd wat de mogelijkheden voor een RMA zijn. Dit naar aanleiding van het bericht dat een XFX support medewerker had geconstateerd dat de kaart defect zijn. Kijk maar in mijn openingspost.

Verwijderd

Let me break it down for you. (Neem dit niet verkeerd trouwens)

Dit zijn jou woorden:

1: Dat je gelijk vanaf stap 1 uberhaupt komt met een "verzoek" voor een vervanging, in plaats van een
reparatie vragen.
2: Dat je dan verder gaat met de "verzoek" voor een nieuwe.
3: Dat je niet weet dat dergelijk "verzoeken" kan je niet plaatsen bij een derde. Dit toont je onwetenheid.
4: Jou vraag voor een vervanging geeft gelijk aan dat je heb geen vertrouw in hun RMA process om de
product te repareeren. Je beid ze niet eens de kans om de ding voor jou te repareeren, en je gaat gelijk
over naar een nieuwe "verzoeken".

Misschien bedoel je het niet zo, maar je moet het zien in de bigger picture. Je contact punt bij XFX heeft waarschijnlijk talloze radeloos eind-gebruikers aan de lijn gehad. Die heeft het allemaal gezien, en voor de grote deel loopt de coulance systeem vrij vlekkeloos. Maar dan komt dat mail van jij. Dat mail komt op zijn minste ontwetend over, en op zijn ergste arrogant en onbeschoft. Wie ben jij om een nieuwe te eisen? Wie ben jij om te zeggen dat hun RMA proceduur niet deugt? In dat simpele zin

zit een hoop potential ellende voor de fabrikant. Dit is gelijk de persoon dat hangt aan de lijn elke 2 seconden om de status van zijn RMA te weten. Dit is gelijk de persoon dat is niet tevereden met dit, dat en de volgende. Dit is gelijk de persoon dat je ziet constant weer in je mailbox met alles en nog wat.

Kijk, ik weet dat dit klinkt overdreven, maar zo werkt het bij fabrikanten. Zodra jij woord een blip op de radar dan ben je niet meer de moiete waard om te helpen. Dit omdat de fabrikant kan hun tijd beter besteden aan de 99% van de ander mensen die zijn niet problematisch.

Nogmaals, dit is geen direct aanval op jou, maar alleen om aan te geven waar het kan mis gaan, en wat de valkuilen zijn.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik kan me wel vinden in de post hierboven.

Mijn ervaring is dat je je soms beter voor kan doen als 'domme gebruiker' en behulpzaam kunt vragen of ze je kunnen helpen met je videokaart omdat deze niet goed meer werkt.

In tegenstelling tot de Nederlandse instelling, ik heb alles al opgezocht en jij bent mij verplicht een nieuwe kaart te leveren.

XFX zit in Amerika en dat is toch wel een andere cultuur dan NL

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:30
Viper® schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:28:
Ik kan me wel vinden in de post hierboven.

Mijn ervaring is dat je je soms beter voor kan doen als 'domme gebruiker' en behulpzaam kunt vragen of ze je kunnen helpen met je videokaart omdat deze niet goed meer werkt.

In tegenstelling tot de Nederlandse instelling, ik heb alles al opgezocht en jij bent mij verplicht een nieuwe kaart te leveren.

XFX zit in Amerika en dat is toch wel een andere cultuur dan NL
Het zal ongetwijfeld beter overkomen maar ik vraag me af of ze dan iets hadden gedaan anders dan "een korting bieden".

Bij mij ging het als volgt:

Kaart kreeg problemen, ticket aangemaakt bij XFX
Kreeg via ticket te horen:"Probeer dit eens, probeer dat eens etc." (Ze waren zeer behulpzaam!)
Later samen tot de conclusie gekomen dat het aan de kaart lag en niet aan drivers of andere componenten in de computer.

Vervolgens heeft hij mij een voorstel gedaan tot het geven van korting.

Daarna uitgelegd dat ik student ben, niet zoveel te besteden heb en liever niet nog meer geld zou willen uitgeven aan een werkende kaart. En natuurlijk het hele verhaal met waarom ik bij hun aanklop (Cool-prices failliet).

Antwoord was: "Nee dit is alles wat we kunnen doen".

Je kunt wel blijven mailen, maar ik denk dat het geen zin heeft. :|

• nextware
Ik moet je inderdaad gelijk geven mbt je verhaal. Mijn regel aan het einde van mijn post nav jouw reactie is dan ook ongepast. Ik zal deze weghalen.

Maar wellicht is het voor sommige mensen verkeerd overgekomen vwb mijn verhaal. De manier waarop ik het betreffende support ticket heb ingeschoten, is gewoon met de vraag hoe ik de kaart via een RMA kan laten vervangen.

Of dit nu via een nieuwe was of via vervanging maakte me totaal niet uit.

Dit heb ik dus ook in een later stadium met XFX gecommuniceerd om toch te hopen dat ik via XFX iets kon regelen.

Ik zit me te realiseren dat ik dit in voorgaande posts niet heb vermeld. Dus wellicht dat daar de misverstanden van gekomen zijn :)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:48

@r!k

It is I, Leclerq

Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:21:
Let me break it down for you. (Neem dit niet verkeerd trouwens)

Dit zijn jou woorden:

1: Dat je gelijk vanaf stap 1 uberhaupt komt met een "verzoek" voor een vervanging, in plaats van een
reparatie vragen.
2: Dat je dan verder gaat met de "verzoek" voor een nieuwe.
3: Dat je niet weet dat dergelijk "verzoeken" kan je niet plaatsen bij een derde. Dit toont je onwetenheid.
4: Jou vraag voor een vervanging geeft gelijk aan dat je heb geen vertrouw in hun RMA process om de
product te repareeren. Je beid ze niet eens de kans om de ding voor jou te repareeren, en je gaat gelijk
over naar een nieuwe "verzoeken".

Misschien bedoel je het niet zo, maar je moet het zien in de bigger picture. Je contact punt bij XFX heeft waarschijnlijk talloze radeloos eind-gebruikers aan de lijn gehad. Die heeft het allemaal gezien, en voor de grote deel loopt de coulance systeem vrij vlekkeloos. Maar dan komt dat mail van jij. Dat mail komt op zijn minste ontwetend over, en op zijn ergste arrogant en onbeschoft. Wie ben jij om een nieuwe te eisen? Wie ben jij om te zeggen dat hun RMA proceduur niet deugt? In dat simpele zin

zit een hoop potential ellende voor de fabrikant. Dit is gelijk de persoon dat hangt aan de lijn elke 2 seconden om de status van zijn RMA te weten. Dit is gelijk de persoon dat is niet tevereden met dit, dat en de volgende. Dit is gelijk de persoon dat je ziet constant weer in je mailbox met alles en nog wat.

Kijk, ik weet dat dit klinkt overdreven, maar zo werkt het bij fabrikanten. Zodra jij woord een blip op de radar dan ben je niet meer de moiete waard om te helpen. Dit omdat de fabrikant kan hun tijd beter besteden aan de 99% van de ander mensen die zijn niet problematisch.

Nogmaals, dit is geen direct aanval op jou, maar alleen om aan te geven waar het kan mis gaan, en wat de valkuilen zijn.
toon volledige bericht
Een beetje fabrikant probeert er altijd onderuit te komen, zijn er helaas maar weinig die gewoon hun verantwoordelijkheden nemen (gelukkig zijn dat vaak wel de grootste fabrikanten) het verhaal wat je hierboven schetst schokt me eerlijk gezegd.

Als een RMA afdeling zo reageert vraag ik me af waarom ze deze uberhaupt hebben, het is overduidelijk niet om de klant te helpen. Als ik zo behandeld zou worden dan krijgt de rechtsbijstand verzekering toch echt even een belletje van me. Helaas gaat een fabrikant dan vaak wel overstag.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• Magnat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-07 09:20
Vaak wordt 'de verantwoording' afgekocht om zo reseller goedkoper in te laten kopen.

Wij verkopen verkopen grote hoeveelheden hardware aan resellers en soms willen die de garantie afkopen.
Dat wil zeggen dat ze bijvoorbeeld 5% korting krijgen op de producten maar zelf de garantie afhandeling moeten doen. Als een product defect raakt, vervangen ze deze dus uit eigen voorraad. Dit scheelt ze 1. een hele hoop op de inkoop prijs. 2. de afhandeling kost minder tijd. 3. de klant is sneller geholpen.
Maar bij veel defecten, zullen ze er wel op in moeten leveren.

Als zo een bedrijf dus failliet gaat, is het erg lastig voor de fabrikant om alsnog de garantie over te nemen. Want onder die voorwaarden is het product niet verkocht. En die 5% is niet gereserveerd, daarbij komt ook nog eens dat er waarschijnlijk ook nog rekeningen niet betaald zijn voor het faillisement.

oh en ik werk niet voor XFX trouwens. :)

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-07 09:31
Magnat schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:04:
Vaak wordt 'de verantwoording' afgekocht om zo reseller goedkoper in te laten kopen.
Klopt, dat merk ik in mijn branche ook vaak.

Ikzelf werk voor een grote distributeur en ik word vaak gebeld door eindgebruikers.
Ze hebben dan een TV of beamer gekocht, en de internet winkel is failliet.
Vervolgens eisen ze garantie en een nieuw product.

Aangezien een distri/importeur alleen service verleent aan zijn dealers word het een lastig verhaal voor de klant.
Echter zijn de meeste distri's/imorteurs/fabrikanten wel bereid mensen te helpen.
MITS: het artikel eerlijk gekocht is bij een "normale" winkel/reseller.

Als wij als verkopers merken dat de klant voor een dubbeltje op de eerste rang wou zitten *knip* dan is geen enkele fabrikant/distri bereid je te helpen.

*knip*

Laat dat soort flames, zeker richting specifieke shops a.u.b. achterwege.

Eerlijk kopen is eerlijk garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 12-08-2010 14:38 ]

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

kleefei schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:27:
[...]

*knip* ook de quote maar even weg

Eerlijk kopen is eerlijk garantie.
Wat is dat nou weer voor redenatie? "Eerlijk kopen", hoe kun je als consument bij een winkel nou niet eerlijk kopen? Echt een non redenering dit. Een consument gaat uiteraard voor de laagste prijs, als je als fabrikant een hekel hebt aan die betreffende winkel lever er dan niet eens je producten aan ipv een dergelijke redenering te hanteren. Ga die klant maar eens uitleggen dat zij geen vervangend product krijgen omdat ze het voor een lagere prijs hebben gekocht dan de buurman met exact hetzelfde probleem die er meer voor betaald heeft.

Wel apart trouwens dat er zo'n groot grijs gebied in garantieafhandeling. Ben benieuwd of een jurist hier iets over kan roepen want ik kan me niet voorstellen dat een fabrikant zomaar kan stellen dat een consument geen recht heeft op fabrieksgarantie.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 12-08-2010 14:40 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

@r!k schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:34:
[...]Wat is dat nou weer voor redenatie? "Eerlijk kopen", hoe kun je als consument bij een winkel nou niet eerlijk kopen?
Alles wat je koopt is eerlijk.
Echter, als je een product voor een absolute bodem prijs koopt, dan hoef je niet te verwachten dat een andere winkel je helpt als je problemen hebt.

Ben daarom zelf met veel dingen gestopt via internet te kopen. Dan maar 3-5% meer dokken, en als er een probleem is, goede service krijgen.

En juist die gasten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten staan als hardste te schreeuwen in een winkel waar ze het product niet gekocht hebben.

Ik ga volledig mee in de redenering van Kleefei.

Koop veel computer spul tegenwoordig gewoon in een winkel, en had 1 keer iets kapot wat ik via internet gekocht had. Effe gebabbeld met de winkel, en hij zou het wel regelen voor me 'omdat je een goede klant bent'.
Kregen toen dezelfde discussie, en hij had dezelfde redenering als kleefei.

Voor die 3-5% extra koop ik gemak en service.

If you choose to criticise you choose your enemies

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Emmeau schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:40:
[...]

Alles wat je koopt is eerlijk.
Echter, als je een product voor een absolute bodem prijs koopt, dan hoef je niet te verwachten dat een andere winkel je helpt als je problemen hebt.

Ben daarom zelf met veel dingen gestopt via internet te kopen. Dan maar 3-5% meer dokken, en als er een probleem is, goede service krijgen.

En juist die gasten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten staan als hardste te schreeuwen in een winkel waar ze het product niet gekocht hebben.

Ik ga volledig mee in de redenering van Kleefei.

Koop veel computer spul tegenwoordig gewoon in een winkel, en had 1 keer iets kapot wat ik via internet gekocht had. Effe gebabbeld met de winkel, en hij zou het wel regelen voor me 'omdat je een goede klant bent'.
Kregen toen dezelfde discussie, en hij had dezelfde redenering als kleefei.

Voor die 3-5% extra koop ik gemak en service.
toon volledige bericht
Het gaat hier niet om claimen bij een andere winkel maar de importeur of fabrikant he. Je zou wel gek zijn om bij een compleet andere winkel je garantie te claimen, dan mag je inderdaad al dolblij zijn als ze dat voor je willen doen. Echter als jij een product koopt wat de winkel waar jij het gekocht heeft van de betreffende importeur heeft dan mag je toch verwachten dat je daar terecht kunt?

Verwijderd

@r!k schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:52:
[...]

Een beetje fabrikant probeert er altijd onderuit te komen, zijn er helaas maar weinig die gewoon hun verantwoordelijkheden nemen (gelukkig zijn dat vaak wel de grootste fabrikanten) het verhaal wat je hierboven schetst schokt me eerlijk gezegd.

Als een RMA afdeling zo reageert vraag ik me af waarom ze deze uberhaupt hebben, het is overduidelijk niet om de klant te helpen. Als ik zo behandeld zou worden dan krijgt de rechtsbijstand verzekering toch echt even een belletje van me. Helaas gaat een fabrikant dan vaak wel overstag.
De aantwoord hierop ligt in het midden. Een beetje fabrikant let wel op zijn uitgave. Onderuit komen is een zware term, maar niet helemaal naast. Wat het betreft "waarom ze deze uberhaupt hebben" de aantwoord hierop als ik moet eerlijk zijn kan een beetje schokeerend zijn. De RMA afdeling bij een IT hardware fabriek is vernamelijk bedoeld om je rechtstreeks klanten te bedienen. Of met ander woorden je distris (In NL dit zijn bedrijven als Bas Computers, Mc-Dos, Actebis etc). 99% van de RMA dat gaat door de reparatie afdeling is afkomstig van deze klanten. RMA van 3rde partijen zoals einde-gebruikers is meestal secondair en fors in de minderheid. In de strictse zin van de woord een 3rde partij is niet eens een "klant".

Het is wel zo dat sommige fabrikanten zien eind-gebruikers als lastig, omdat het is dat thuis gebruiker met zijn "onmisbaar" product dat gaat je constant lastig vallen met vragen. Bovendien je moet dan de RMA systeem dat is bedoeld om grote partijen te behandelen, ff omgooien om een product er tussen te krijgen. Je distris zijn gewent met een syteem waar hun RMA komt pas aan de beurt naar een paar weken, maar dat thuis gebruiker moet het nu hebben natuurlijk. Hij kan echt niet wachten. Het zijn kleine aantalen, de eind-gebruikers producten, maar het kan grote vervolgen hebben op je een systeem die is alleen afgestemd voor grote partijen.

Een goed voorbeeld is een klein klant dat ik heb in Spanje. Die best man heeft hart voor zijn klanten, en wilt met mij eindeloos in discussie over de fijn punten van de reparatie van zijn producten. Dit goed bedoeld man kost mij best wel veel tijd voor zo wienig producten. Dit terwijl mijn grotere klanten leveren grote partijen aan, wij repareeren het, en wij horen er nix van. De ideealen klanten dus. Nou in en hard wereld waar tijd is geld waar ga jij je tijd aan besteden? Zo zie je hoe een hard mentalitiet kan onstaan bij fabrieken wat het betreft eind-gebruikers.

• Frostbite
  • Laatst online: 24-07 11:27

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Tja dat dubbeltje op de eerste rij argument vind ik zelf een beetje flauw.

Ik ben aan het kijken voor een HD camera. Op internet gewone zaak + webshop kost hij 275 euro. Liep van de week de Dixons binnen waar hij voor 389 euro lag !!!!

En dan heb ik het hier nog over een echte 'eerlijke' winkel en niet alleen een dozenschuiver met goedkope webshop.

Ach er zijn zaken die concurrerende prijzen + spullen aanbieden (Informatique bijv.) die al meer dan 10 jaar bestaan.

En ja als je een product koopt en er zit 2 jaar (fabrieks)garantie op dan mag je verwachten dat als een winkel op de fles gaat de fabrikant op zijn minst je wil helpen met dit probleem. Het is natuurlijk ook een stuk reclame voor dat bedrijf. Ik snap wel dat de distributeur geen garantie kan afwikkelen. Maar het is voor sommige natuurlijk wel zuur als ze een dure TV hebben gekocht en het ding houdt er na een jaar mee op (terwijl onder tussen de webwinkel failliet is gegaan) zij niet aan kunnen kloppen bij de fabrikant. Dan gaan mensen de media opzoeken en dan krijg je helemaal niets meer aan de man gebracht.

En wat de prijsafspraak is tussen een leverancier en distributeur daar heeft de consument toch niets mee te maken en zou daar helemaal al niet de dupe van moeten zijn.

@Bulldog72, Iets zegt me dat je niet echt een NL--er bent. Als je liever in het Engels communiceert is dat wmb prima. Persoonlijk vind het het makkelijker lezen
@Bulldog72, I got a feeling that you're not Dutch am I right? If you prefer to communicate in English I won't mind.

[ Voor 9% gewijzigd door Frostbite op 12-08-2010 15:12 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Sc0rPi0N schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:05:
Tja dat dubbeltje op de eerste rij argument vind ik zelf een beetje flauw.

Ik ben aan het kijken voor een HD camera. Op internet gewone zaak + webshop kost hij 275 euro. Liep van de week de Dixons binnen waar hij voor 389 euro lag !!!!

En dan heb ik het hier nog over een echte 'eerlijke' winkel en niet alleen een dozenschuiver met goedkope webshop.

Ach er zijn zaken die concurrerende prijzen + spullen aanbieden (Informatique bijv.) die al meer dan 10 jaar bestaan.

En ja als je een product koopt en er zit 2 jaar (fabrieks)garantie op dan mag je verwachten dat als een winkel op de fles gaat de fabrikant op zijn minst je wil helpen met dit probleem. Het is natuurlijk ook een stuk reclame voor dat bedrijf. Ik snap wel dat de distributeur geen garantie kan afwikkelen. Maar het is voor sommige natuurlijk wel zuur als ze een dure TV hebben gekocht en het ding houdt er na een jaar mee op (terwijl onder tussen de webwinkel failliet is gegaan) zij niet aan kunnen kloppen bij de fabrikant. Dan gaan mensen de media opzoeken en dan krijg je helemaal niets meer aan de man gebracht.

En wat de prijsafspraak is tussen een leverancier en distributeur daar heeft de consument toch niets mee te maken en zou daar helemaal al niet de dupe van moeten zijn.

@Bulldog72, Iets zegt me dat je niet echt een NL--er bent. Als je liever in het Engels communiceert is dat wmb prima. Persoonlijk vind het het makkelijker lezen
@Bulldog72, I got a feeling that you're not Dutch am I right? If you prefer to communicate in English I won't mind.
toon volledige bericht
Hehe, Engels kan wel (ben Canadese van oorsprong), maar wij zijn in NL, dus ik schrijf liever in NL. Ik schrijf in Engels alleen als het echt moet. Bovendien ik wil geen Geert Wilders knokploegen voor mijn deur krijgen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19

paQ

@r!k schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:34:
[...]

Wel apart trouwens dat er zo'n groot grijs gebied in garantieafhandeling. Ben benieuwd of een jurist hier iets over kan roepen want ik kan me niet voorstellen dat een fabrikant zomaar kan stellen dat een consument geen recht heeft op fabrieksgarantie.
hier staat wel een soortgelijke discussie
StevenK in "Faillissement Progress"

http://blog.iusmentis.com...arantie-en-faillissement/

en hier.
Het komt dus puur aan op 'coulance' van de fabrikant, of aanwezigheid van een afgesproken fabrieksgarantie. (zijn dit die 'garantiebewijzen' die wel eens in dozen zitten?)

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 13-08-2010 01:44 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1